Winst gerealiseerd? Of winst op je scherm voorbij zien komen en daarna weer zien verdampen? Dat is precies het verschil dat de mensen hier duidelijk proberen te maken volgens mij.bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Maar door te blijven zitten heb ik Q4 ook winst gehaald...
keanu_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:12:
[...]
ben ik niet mee eens. Kijkende naar de bearmarket. Zijn genoeg alts die bijgeharkt konden worden (noem er een paar: INJ, FET, ADA, VELO) waar gewoon hodl en sell strategie is gehandhaafd hier.
De markt zoekt nu een weg, maar banana zone, no sleep season zou theoretisch nog moeten komen (NFA)
$TAO is green in a week where most alts capitulated
— RVCrypto (@RvCrypto) 30 januari 2025
Winners keep winning. pic.twitter.com/vpVYdEXfzV
:gifsicle():strip_exif()/f/image/3z2rffLta0uACWVQ0GuW2DJm.gif?f=user_large)
Buckle up pic.twitter.com/LWykeECuza
— CRYPTO₿IRB (@crypto_birb) 30 januari 2025
Ik snap bsm zijn twijfels wel...
Altcoins zijn bezig aan een comeback, heb op X gestaan door iemand vanaf de moon.
:strip_exif()/f/image/8kwgX8zhw8aIi3vCCuQOcWlF.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit.. dit is trouwens sarcasme hè @bsmpower voordat je het weer serieus gaat nemen.
Altcoins zijn bezig aan een comeback, heb op X gestaan door iemand vanaf de moon.
:strip_exif()/f/image/8kwgX8zhw8aIi3vCCuQOcWlF.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit.. dit is trouwens sarcasme hè @bsmpower voordat je het weer serieus gaat nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 30-01-2025 12:20 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Hoe meer ik hier leer, hoe meer tegenstrijdige grafieken en ta's ik zie.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Met deze mentaliteit eindig jij op zero. Hoe kan je nu een altseason verwachten met een BTC.D in een uptrend en zonder QE de komende maanden? Jij blijft hoe dan ook hodlen. Want je wilt perse je verloren virtuele gains terug. Dus blijf je zitten. Dan krijgen we een bounce. Maar je target is niet gehaald dus blijf je zitten. Dan gaan we een level lager. Dan wil je helemaal niet verkopen dus blijf je weer zitten. Net zo lang totdat je het de moeite niet meer waard vind om te verkopen. En zelfs dan gaat er nog -90%% af in de beer.
Dat gecombineerd met cme's, vwap's en diamond-dragon-emoji pikachu's maakt het allemaal niet makkelijker.
Blij dat ik 100% in bitcoin zit. Hodl on boys.
:strip_exif()/f/image/UU3lfH4xmtbgSr0O2VmwMZ5z.png?f=user_large)
Valt eigenlijk wel mee, over het algemeen zijn we allemaal macro bullish, in elk geval op BTC. Ik heb nauwelijks andere drek (beetje ETH en SOL) dus daar kijk ik niet naar.. Iedereen heeft zijn eigen tools in de toolkist, maar de beste tip die ik je kan geven is pak een chart op de weekly en zoom uit. Trend de asset omhoog of omlaagDomino schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:19:
[...]
Hoe meer ik hier leer, hoe meer tegenstrijdige grafieken en ta's ik zie.
Je beseft dat je nu gewoon kan sellen met winst en dat je het hele bedrag in btc kan stoppen en mogelijk nog meer winst gaat maken met minder stress?bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Snap je beredenering. Maar door te blijven zitten heb ik Q4 ook winst gehaald. Als ik Augustus had verkocht had ik nu 1/3 gehad van wat ik nu heb. Had ik begin December verkocht had ik nu 1,5x meer gehad. Zit dus ergens tussen mijn bodem en top als ik kijk naar de afgelopen maanden.
gebruikershaes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Dat lijkt iets te dik voor zweetdruppels..
:gifsicle():strip_exif()/f/image/IVDnp3OD1LLgzd0zT60HXImU.gif?f=user_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Slow & Steady wins the race, voor BTC. Je kan als je echt wil gokken wel een klein (heel klein deel) van je geld ervoor gebruiken. Mist je een plan hebt, en als je dan een keer geluk hebt met je guesstimate. Stop een deel in BTC van je wins, gebruik een deel van je winst voor ETF's en een deel voor het aflossen van je hypotheek (of andere schuld).
En stop er dan mee, de kans dat je meerdere keren gelijk hebt is met de huidige aantallen shitcoins gewoon niet meer zo hoog. Toen het er 30 waren was het leuk om mee te liften en proberen de stoelendans te winnen.
Nu is het onbegonnen werk. Je kan beter je tijd en energie steken in het beter worden in je werk, of een nieuwe skillset ontwikkelen waar je vrolijk van wordt om als werk te doen. Verlaag je je stress levels en doordat je beter werk levert verdien je meer en voelt het makkelijk.
Kan je daarna weer slow & steady werken aan vermogensopbouw. Snel rijk bestaat niet.
En stop er dan mee, de kans dat je meerdere keren gelijk hebt is met de huidige aantallen shitcoins gewoon niet meer zo hoog. Toen het er 30 waren was het leuk om mee te liften en proberen de stoelendans te winnen.
Nu is het onbegonnen werk. Je kan beter je tijd en energie steken in het beter worden in je werk, of een nieuwe skillset ontwikkelen waar je vrolijk van wordt om als werk te doen. Verlaag je je stress levels en doordat je beter werk levert verdien je meer en voelt het makkelijk.
Kan je daarna weer slow & steady werken aan vermogensopbouw. Snel rijk bestaat niet.
OI? BTC specifiek dingetje.
https://coinalyze.net/bitcoin/open-interest/
Open Interest (OI) is a tool that monitors the total number of open positions in a specific cryptocurrency contract.
OI provides information about the liquidity and interest in a particular contract, assisting traders in understanding market trends.
BDSMpower. Alles is al wel een beetje gezegd maar ik zou een deel BTC voor de lange termijn aanhouden en nog een klein deeltje SUI voor dit jaar. Moonshot voor een eventueel altseason of hoe je het wil noemen.
Dan verkoop je die ook dit jaar (met winst of verlies) om in een nieuwe bearmarkt je BTC stack aan te vullen.
De kans is namelijk HEEL groot dat sui volgende run niet meer terugkomt omdat er weer een nieuw sui is.
Bij Bitcoin is dit gezien alle vorige runs niet het geval.
Gewoon een advies.
Dan verkoop je die ook dit jaar (met winst of verlies) om in een nieuwe bearmarkt je BTC stack aan te vullen.
De kans is namelijk HEEL groot dat sui volgende run niet meer terugkomt omdat er weer een nieuw sui is.
Gewoon een advies.
Even hier op inhaken want ik heb FET en ADA o.a in bezit gehad op 1/3 van de prijs waar ze nu opstaan, ik vind het toch risicovol om nu alts in te slaan die al eigenlijk een x3 achter de rug hebbeb buiten dan er ws nog gains mee te behalen vallen, als het mes naar onder valt kan er zomaar nog heel wat af bij de meeste alts.keanu_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:12:
[...]
ben ik niet mee eens. Kijkende naar de bearmarket. Zijn genoeg alts die bijgeharkt konden worden (noem er een paar: INJ, FET, ADA, VELO) waar gewoon hodl en sell strategie is gehandhaafd hier.
De markt zoekt nu een weg, maar banana zone, no sleep season zou theoretisch nog moeten komen (NFA)
Months ago I called out the decoupling of Bitcoin & crypto market caps.
People came out in droves to tell me I was wrong and alt season was upon us.
The truth is, there is no more alt season.
The sooner you accept that, the sooner you can still build up a meaningful bitcoin position.
You're not too late.
You're among the first 1-2% of people to get into bitcoin.
It's time to leave this chapter of false narratives behind and get on board with something real and meaningful.

The sooner you accept that, the sooner you can still build up a meaningful bitcoin position.
You're not too late.
It's time to leave this chapter of false narratives behind and get on board with something real and meaningful.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Het is meer wat je doel is. Blij met eeb 2x, of een 100x, of iets er tussen.Pinsa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:40:
[...]
Even hier op inhaken want ik heb FET en ADA o.a in bezit gehad op 1/3 van de prijs waar ze nu opstaan, ik vind het toch risicovol om nu alts in te slaan die al eigenlijk een x3 achter de rug hebbeb buiten dan er ws nog gains mee te behalen vallen, als het mes naar onder valt kan er zomaar nog heel wat af bij de meeste alts.
Ik zoek naar mooie projecten en laat me niet teveel afschrikken door de kortstondige voliatiliteit

zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:50:
You're not too late.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/ETc7I3nZfcdUt5N8hPb6RSyg.gif?f=user_large)
Straks ga je nog zeggen dat je Bitcoin gekocht hebt.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:50:
You're not too late.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sorry was even in een meeting maar @tomtom901 heeft het al netjes uitgelegd
Maar even in GPT steken en die geeft het ook mooi weer:
Deze grafiek en analyse laten een mogelijke bullish absorptie zien in de Bitcoin-markt. Hier is wat er precies bedoeld wordt:
Prijsactie (BTC)
De Bitcoin-prijs maakt hogere lows, wat wijst op koopdruk en een opwaartse trend.
CVD (Cumulative Volume Delta)
De CVD-indicator maakt lagere lows, wat betekent dat er meer agressieve verkopers zijn (veel mensen shorten of verkopen op de markt).
OI (Open Interest)
De Open Interest neemt toe, wat betekent dat er meer nieuwe posities worden geopend, waarschijnlijk door short-traders.
Conclusie
Bullish absorptie: Hoewel veel traders short gaan (CVD daalt en OI stijgt), blijft de prijs stabiel of stijgt zelfs. Dit betekent dat er sterke kooporders zijn die al die shorts absorberen. (belangrijkste IMHO)
Short squeeze mogelijk: Als de prijs blijft stijgen, kunnen short-traders gedwongen worden om hun posities te sluiten, wat een extra prijsstijging kan veroorzaken.
Geen shortpositie: De auteur van de analyse zegt dat hij Bitcoin niet wil shorten, omdat de markt tekenen van kracht vertoont en mogelijk verder omhoog kan bewegen.
Dit is een typisch geval waarin agressieve verkopers de prijs niet naar beneden krijgen, wat vaak leidt tot een verdere stijging.
[ Voor 72% gewijzigd door kazzzdafke op 30-01-2025 13:00 ]
Never ever financial advice...
Filmpje vandaag van Benjamin Cowen gaat ook nog even in op de alts.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:50:
You're not too late.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Soortgelijke conclusie, hij gebruikt een indicator Advanced Decline Index. Die grafiek spreekt ook boekdelen voor alts sinds 2021. Dat visualiseert in feite op een andere manier de BTC dominance, stijgende TOTAL MCAP, dalende ADI.
Stukje daarover na ongeveer 1 minuut.
Uiteraard kun ook daar weer hopium uithalen, die index staat nu ongeveer op de low uit januari 2020. Wat dat betreft is het al This time is different voor de alts.
[ Voor 10% gewijzigd door BTC100K2021 op 30-01-2025 13:01 ]
Mss dat we binnen een paar uurtjes meer weten wat hij wil gaan doen 
Lijkt echt een squeeze te zijn van mijn bovenwaardse weerstand en de daily..
Dus alle indicatoren wijzen erop dat het wel eens een pump zou kunnen worden.
Lijkt echt een squeeze te zijn van mijn bovenwaardse weerstand en de daily..
Dus alle indicatoren wijzen erop dat het wel eens een pump zou kunnen worden.
:strip_exif()/f/image/VPaHcGimrDvcCO81NyjWJd5l.png?f=user_large)
Never ever financial advice...
Shit LiteMoiety schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:01:
Dit ziet er goed uit.
Quiz: Welke shitcoin is dit?
[Afbeelding]
Yep, mee eens. Je tijd is beter besteed aan het ontwikkelen van jezelf (vaardigheden, gezondheid) en begin een eigen bedrijf dan non-stop crypto volgen (tenzij je een succesvolle handelaar bent). Investeer daarnaast in BTC en ETF's en je zult het beter doen dan de meesten.CornermanNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:37:
Slow & Steady wins the race, voor BTC. Je kan als je echt wil gokken wel een klein (heel klein deel) van je geld ervoor gebruiken. Mist je een plan hebt, en als je dan een keer geluk hebt met je guesstimate. Stop een deel in BTC van je wins, gebruik een deel van je winst voor ETF's en een deel voor het aflossen van je hypotheek (of andere schuld).
1 ding is zeker, Aero herstelt ook altijd wel sterk. Heb ook een paar zakjes die net zo hard rekt gaan en vervolgens slap herstellen.
https://iohk.io/en/blog/p.../what-s-next-for-cardano/What’s next for Cardano?
Input | Output's perspective on the next steps for Cardano, emphasizing the essential role of community input in shaping the path ahead
Ik kan het niet uitleggen, het is... anders. meeste volume is bijna altijd op een DEX (aerodrome) ipv een cex.BTC100K2021 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:08:
[...]
1 ding is zeker, Aero herstelt ook altijd wel sterk. Heb ook een paar zakjes die net zo hard rekt gaan en vervolgens slap herstellen.
daardoor zie je eigenlijk eerder wat de markt gaat doen (swappen van cbbtc/eth/usdc etc)
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Is het niet eerder een sell low (alts) en een buy high (BTC)?kbuntu schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Je beseft dat je nu gewoon kan sellen met winst en dat je het hele bedrag in btc kan stoppen en mogelijk nog meer winst gaat maken met minder stress?
Ik overweeg overigens serieus om alles te gaan verkopen zo. Met het risico dat ik het hele altseizoen mis (als die nog komt). En dan nog de keuze maken hoeveel % ik dan in crypto (BTC) wil gooien.
P.s. zonder mensen te beledigen(!), het voelt soms wel een beetje dat adviezen hier worden gebracht als de waarheid. En als het advies niet wordt opgevolgd je per definitie een slechte keuze maakt.
bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Is het niet eerder een sell low (alts) en een buy high (BTC)?
Ik overweeg overigens serieus om alles te gaan verkopen zo. Met het risico dat ik het hele altseizoen mis (als die nog komt). En dan nog de keuze maken hoeveel % ik dan in crypto (BTC) wil gooien.
P.s. zonder mensen te beledigen(!), het voelt soms wel een beetje dat adviezen hier worden gebracht als de waarheid. En als het advies niet wordt opgevolgd je per definitie een slechte keuze maakt.
:strip_exif()/f/image/TRO1FNSCuJWs7yxgNDRXnvh7.png?f=user_large)
Dat heet crypto ervaringbsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]

zet een stop limit order op een prijspunt wat je zegt.. als het hieronder komt verkoop ik alles en sleep ik alles mee naar de bank of btc. LET OP, dit zal een lager bedrag zijn dat je nu hebt.bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Gaat het omhoog vanaf nu? yippie, kun je je stoplimit omhoog bijstellen
gaat het omlaag nadat je het hebt ingesteld en wordt je limit getriggerd? Einde alts voor jouw. zet het om naar BTC of stort het naar je bank.
kind kan de was doen.
Ik vind dit een wijs besluit BSM, neem die huidige gains en wees er voor je gezinnetje met een dikke vette glimlach! Je hebt gratis geld gevonden @bsmpower dat doet Jan-met-de-spaarrekening je niet na dus wees trots op je gains.bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Of de echt lange termijn:jvel92 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:06:
[...]
Yep, mee eens. Je tijd is beter besteed aan het ontwikkelen van jezelf (vaardigheden, gezondheid) en begin een eigen bedrijf dan non-stop crypto volgen (tenzij je een succesvolle handelaar bent). Investeer daarnaast in BTC en ETF's en je zult het beter doen dan de meesten.
Gold's return last year was its ninth highest since 1971. Long term returns is just one of the ways #gold can enhance a portfolio. Learn more in our newly updated report 'Gold as a strategic asset', out now: https://t.co/OirJae6aeH pic.twitter.com/C8yFRzHGLI
— World Gold Council (@GOLDCOUNCIL) 27 januari 2025
Wij van Goldcouncil adviseren gold 😄
maar het is wel waar, Goud is heerlijk passief en als erfenis (heeele lange termijn hoop ik) lekker makkelijk uitdelen. Plus: glimmende dingen in een kluis ga je best lekker op, ik wel tenminste.
Mag ie alweer?Alpina schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:40:
BDSMpower. Alles is al wel een beetje gezegd maar ik zou een deel BTC voor de lange termijn aanhouden en nog een klein deeltje SUI voor dit jaar. Moonshot voor een eventueel altseason of hoe je het wil noemen.
Gewoon een advies.
/f/image/wSaKzOO1dWs9rj1PygoQ3gqS.png?f=fotoalbum_large)
Overigens wel een side note hier. TAO doet het erg goed, kan niet anders zeggen, maar de circulating supply is 8 miljoen, van de 21 miljoen die er zijn. Er gaat dus nogal wel wat gedumpt worden komende jaren, heb me er niet in verdiept, maar houdt er rekening mee, uiteindelijk gaat TAO eerst keihard door de 4 digits voordat ie terug gaat naar 2 digits.. Misschien wel naar 1 digit.
Je brengt dit wel een beetje als de waarheid of is dat je ervaring met goud?
Geef de voorkeur aan BTC in dit geval. Kan ik waar dan ook ter wereld bij
Halving effect. Hopelijk niet in prijs, al kan dat in een bear natuurlijk prima.Don Guacamole schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Overigens wel een side note hier. TAO doet het erg goed, kan niet anders zeggen, maar de circulating supply is 8 miljoen, van de 21 miljoen die er zijn. Er gaat dus nogal wel wat gedumpt worden komende jaren, heb me er niet in verdiept, maar houdt er rekening mee, uiteindelijk gaat TAO eerst keihard door de 4 digits voordat ie terug gaat naar 2 digits.. Misschien wel naar 1 digit.
Het hoeft niet zo zwart-wit te zijn. Je kan perfect een beetje spreiden.bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Waarom altijd die alles of niets gedachte? Daar zou je vanaf moeten imo
Mijn huidige verdeling is 40% cash - 30% btc - 10% eth - 10% verus - 10% rest (stuk of 20 coins).
Dat hodl ook makkelijker.
Ik begrijp jouw punt wel: de BTC.D staat nu zo ontzettend hoog, 60% ofzobsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
USDT is ook een oplossing he? Geen haar op mijn hoofd die nu denkt om Bitcoin te kopen tegen de weerstand. Verkoop je nu SUI dan is het een sell high want winst en groen. Met een beetje geluk speelt mijn scenario uit en koop je Bitcoin in de dip terug. Win / win.bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Hij zou ook kunnen gaan voor de reverse zwembroek methode. Juist bijkopen nu.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:35:
[...]
USDT is ook een oplossing he? Geen haar op mijn hoofd die nu denkt om Bitcoin te kopen tegen de weerstand. Verkoop je nu SUI dan is het een sell high want winst en groen. Met een beetje geluk speelt mijn scenario uit en koop je Bitcoin in de dip terug. Win / win.
Morgen weten we het.
Ik ging 1 tweet verder, maar kwam eigenlijk van Ronnie Stoeferle. Deelt altijd wel leuke overzichtjes.WarsemaW schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:24:
[...]
Wij van Goldcouncil adviseren gold 😄
maar het is wel waar, Goud is heerlijk passief en als erfenis (heeele lange termijn hoop ik) lekker makkelijk uitdelen. Plus: glimmende dingen in een kluis ga je best lekker op, ik wel tenminste.
Goud heeft verder ook geen uitleg nodig.
Goud is goud en zal altijd goud blijven. Waardevast, stijgende op de lange termijn en om eventueel door te geven aan een volgende generatie.
Had eigenlijk verwacht dat @jvel92 toch wel iets van fysiek had maar toch niet
Het lijkt mij als verzamel object en hobby overigens wel interessant. Dat het waarde heeft is dan een leuke bijkomstigheid. Zie het alleen niet als een investeringsobject, maar dat is meer vanwege praktische redenen.Alpina schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Ik ging 1 tweet verder, maar kwam eigenlijk van Ronnie Stoeferle. Deelt altijd wel leuke overzichtjes.
Goud heeft verder ook geen uitleg nodig.
Goud is goud en zal altijd goud blijven. Waardevast, stijgende op de lange termijn en om eventueel door te geven aan een volgende generatie.
Had eigenlijk verwacht dat @jvel92 toch wel iets van fysiek had maar toch niet
Wil ook niet de opa uithangen maar het ligt ook een beetje aan de fase van je leven.
Iedereen die iets van vermogen heeft, huis bijna afbetaald of een hele lage hypotheek heeft weet vaak van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen met hun geld.
Dan kopen ze maar wat gouden tientjes of baartjes. Als extra pensioen.
Wie weet kopen we over 30 jaar wat extra sats.
Iedereen die iets van vermogen heeft, huis bijna afbetaald of een hele lage hypotheek heeft weet vaak van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen met hun geld.
Dan kopen ze maar wat gouden tientjes of baartjes. Als extra pensioen.
Wie weet kopen we over 30 jaar wat extra sats.
Dan zijn we het daar over helemaal eens.jvel92 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:45:
[...]
Het lijkt mij als verzamel object en hobby overigens wel interessant. Dat het waarde heeft is dan een leuke bijkomstigheid. Zie het alleen niet als een investeringsobject, maar dat is meer vanwege praktische redenen.
Vergelijk het verder met een brandverzekering die hoop je ook nooit nodig te hebben.
Wat doe als je we echt een black out hebben wereldwijd?
Ik wil niet full doom gaan maar in WW2 zijn er genoeg voorbeelden van mensen die talloze grenzen over zijn gevlucht met een beetje goud op zak als betaling.
We leven in die mate van luxe en welvaart dat we ons dat nu niet meer voor kunnen stellen.
Hopelijk blijft dat ook gewoon zo.
Wat doe als je we echt een black out hebben wereldwijd?
Ik wil niet full doom gaan maar in WW2 zijn er genoeg voorbeelden van mensen die talloze grenzen over zijn gevlucht met een beetje goud op zak als betaling.
We leven in die mate van luxe en welvaart dat we ons dat nu niet meer voor kunnen stellen.
Hopelijk blijft dat ook gewoon zo.
Hoe erg ik die man haat hebben we nog de trump factor die erg meespeelt.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:35:
[...]
USDT is ook een oplossing he? Geen haar op mijn hoofd die nu denkt om Bitcoin te kopen tegen de weerstand. Verkoop je nu SUI dan is het een sell high want winst en groen. Met een beetje geluk speelt mijn scenario uit en koop je Bitcoin in de dip terug. Win / win.
En daarnaast eth foundation heeft ook wat wisselgeld gevonden om het te pompen in defi
Dan is het gokken wat je doet. Maar dat doen de meesten hier. Inkopen tegen een weerstand. 50/50.Don Guacamole schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:38:
[...]
Hij zou ook kunnen gaan voor de reverse zwembroek methode. Juist bijkopen nu.
Morgen weten we het.
Niemand heeft een glazen bol, maar roepen dat er geen maan meer komt terwijl in voorgaande cycli de maan rond deze tijd ook nog niet bereikt was, vind ik wat voorbarig.
Edit deze is mooierzwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Geen populaire mening maar van mij mogen we naar de 78k. Lekker de markt resetten. Moonboys weer terug op aarde.Ik ren nu hard weg. Laters.

:gifsicle():strip_exif()/f/image/BFJr40uwKHMQFj7PCUZyLG7U.gif?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Alpina op 30-01-2025 14:17 ]
Haha, een paar maanden geleden waren de rollen inderdaad precies omgedraaidzwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Geen populaire mening maar van mij mogen we naar de 78k. Lekker de markt resetten. Moonboys weer terug op aarde.Ik ren nu hard weg. Laters.
Loop naar de maan!zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Klopt en ik heb er ook een hekel aan. Daarom hou ik dergelijke dingen graag voor mezelf. Ik wil geen pingo uithangen. Maar bij elke stijging komen er weer praatjes van zie je nou wel het was gewoon even de weak hands uitschudden bla bla. Dan moet ik dit even zeggen. No offence btw. Er zullen nog wel veel reply guys komen. Hahaha.Guere schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:16:
[...]
Haha, een paar maanden geleden waren de rollen inderdaad precies omgedraaidToen riepen een paar mensen dat het wel ff fors mocht zakken, werd jij pissig van want ze waren egoïstisch
zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Klopt en ik heb er ook een hekel aan. Daarom hou ik dergelijke dingen graag voor mezelf. Ik wil geen pingo uithangen. Maar bij elke stijging komen er weer praatjes van zie je nou wel het was gewoon even de weak hands uitschudden bla bla. Dan moet ik dit even zeggen. No offence btw. Er zullen nog wel veel reply guys komen. Hahaha.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/CkAAPc5OTXMcp0sqhqSnRFHX.gif?f=user_large)
Helemaal prima, als de pleister er maar snel af gaat en we niet maandenlang gaan slowbleedenzwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Eens.Daan-FR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:21:
[quote]zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Helemaal prima, als de pleister er maar snel af gaat en we niet maandenlang gaan slowbleeden
Jij wil ook gewoon dat we een hekel aan je krijgen hézwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Ik zie het meer als: gewoon blijven holden.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Klopt en ik heb er ook een hekel aan. Daarom hou ik dergelijke dingen graag voor mezelf. Ik wil geen pingo uithangen. Maar bij elke stijging komen er weer praatjes van zie je nou wel het was gewoon even de weak hands uitschudden bla bla. Dan moet ik dit even zeggen. No offence btw. Er zullen nog wel veel reply guys komen. Hahaha.
Vast zal het met een of onder rente besluit of andere happening wel weer zakken maar meestal niet zo ver als iedereen (buyers) hoopt.
En uiteraard gaan we weer ergens VOL die bear in.
Maar nu nog niet.
Gevoelig onderwerp.
Nou nu ben ik echt weg. Nog even mijn werk afmaken. Ik lees de haat berichten straks wel.
Nou nu ben ik echt weg. Nog even mijn werk afmaken. Ik lees de haat berichten straks wel.
Iedereen hoopt natuurlijk op de koersen die hun het best uitkomt. Als ik straks alles verkoop dan hoop ik ook dat de boel weer gaat zakken...
Vind het prima. Hoef de komende tijd nog niet uit te cashen, dus mooie kans om verder bij te kopen. Nog lager is ook pirmazwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
Dat was soms wel het probleem, die grens. Stonden mannetjes op je goud te wachten en die betaalden er vervolgens niet voor.Alpina schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:55:
Voordeel van Bitcoin is dat niemand door heeft dat je het bezit of meeneemt. (zolang je geen Ledger of Nano uit je poepgaatje laat vallen).
Edit: @zwembroek
[ Voor 11% gewijzigd door sh4d0wman op 30-01-2025 14:32 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ja dan zit er niets anders op dan full Rambo modus te gaan uiteraardsh4d0wman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Dat was soms wel het probleem, die grens. Stonden mannetjes op je goud te wachten en die betaalden er vervolgens niet voor.
Voordeel van Bitcoin is dat niemand door heeft dat je het bezit of meeneemt. (zolang je geen Ledger of Nano uit je poepgaatje laat vallen).
Edit: @zwembroek
[Afbeelding]
Was ook meer in het geval van totale black out.
Bitcoin is uiteraard veel makkelijker om wereldwijd mee te nemen en te betalen.
Dear CEO of XRP, living in the US, tell me which countries would buy US-controlled XRP if the strategic reserve needed to be put to work.
— Willy Woo (@woonomic) 29 januari 2025
BTC is a geopolitically neutral asset like Gold. You’re gaslighting people into thinking XRP is a strategic reserve asset.
Behalve dat je wallet bij webshops bekend kan zijn doordat je er voor producten mee betaald he bt. En behalve dat je wallet waarschijnlijk bekend is bij Exchanges en daarmee door wet bij het op dat moment geldende regime bekend is.sh4d0wman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Dat was soms wel het probleem, die grens. Stonden mannetjes op je goud te wachten en die betaalden er vervolgens niet voor.
Een "$5 Dollar Wrench Attack" is dan zo uitgevoerd hoor.
@zork daarom altijd een stapeltje Monero achter de hand houden, Maar ik denk niet dat men met een totale blackout aan de grens snel bij de adresgegevens zijn van welke webwinkel of exchange dan ook. En daar ging het om
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Dit vooral ja, als je wil inkopen zie je het graag zakken als je ballsdeep erin zit wil je alles moon zien gaan, eens kijken wat de yanks om half 4 gaan doen. Wat mij opvalt is dat LTC ook is aan het pompen vroegah was dat een teken dat BTC erna ging volgen? Maar komt ws door het ETF nieuws, voor mij mag het overigens ook flink rekt gaan want wil nog instappen als we daarna keihard moon gaan is toch iedereen blij_Gast_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:29:
Iedereen hoopt natuurlijk op de koersen die hun het best uitkomt. Als ik straks alles verkoop dan hoop ik ook dat de boel weer gaat zakken...
@bsmpower SUI gaat lekker trouwens hoor!
De alts stellen wederom teleur, BTC hikt alweer tegen ATH aan maar BNB, ETH, ADA, AVAX doen het dramatisch. Ik voorzie nog wel een BTC pump gevolgd door een alts pump met daarop volgend een langzame draai richting bearmarket. Doorlooptijd van dit alles tussen de 2 en 4 maanden.
Dan weten jullie een beetje hoe te handelen
2-4 maanden? To soonTalentedMrRiple schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:43:
De alts stellen wederom teleur, BTC hikt alweer tegen ATH aan maar BNB, ETH, ADA, AVAX doen het dramatisch. Ik voorzie nog wel een BTC pump gevolgd door een alts pump met daarop volgend een langzame draai richting bearmarket. Doorlooptijd van dit alles tussen de 2 en 4 maanden.
Ik denk zelf eerder nog lekker moonen tot ergens in Q4 dit jaar. Daarna bearmarkt.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nah, ik snap inmiddels hoe ik een chart moet lezen, met dank aan verschillende leden hierzo (jij hoort daar ook bij btw). Maar het blijft fascinerend hoe het net een klein beetje anders geinterpreteerd wordt her en der.tomtom901 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:26:
[...]
Valt eigenlijk wel mee, over het algemeen zijn we allemaal macro bullish, in elk geval op BTC. Ik heb nauwelijks andere drek (beetje ETH en SOL) dus daar kijk ik niet naar.. Iedereen heeft zijn eigen tools in de toolkist, maar de beste tip die ik je kan geven is pak een chart op de weekly en zoom uit. Trend de asset omhoog of omlaag.
Vlak voordat ADA een X3 deed riep iedereen hier dat je zsm van je ADA af moest (dat werd toen ook overtuigend gebracht), er waren toen ook echt een boel verkopers die hier in het forum lieten weten dat ze alles verkocht hadden (of een deel). Ik zou (als ik jou was) echt je eigen plan trekken in deze situatie want je moet er niet vanuit gaan dat anderen jou kunnen vertellen wat er gaat gebeuren. Het gaat allemaal om je eigen doel, wat wil je eruit halen en welk risico wil je nemen daarvoor...bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Laat je niet gek maken door iedereen maar kies echt zelf anders heb je potentieel binnenkort spijt! Velen luisteren ook maar naar andere experts zoals Bearjamin Cowen
Idd gewoon zelf gokken of je alles op rood of zwart zet. Iedereen beredeneert maar wat hem/haar uitkomt.TakutoRadiance schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Vlak voordat ADA een X3 deed riep iedereen hier dat je zsm van je ADA af moest (dat werd toen ook overtuigend gebracht), er waren toen ook echt een boel verkopers die hier in het forum lieten weten dat ze alles verkocht hadden (of een deel). Ik zou (als ik jou was) echt je eigen plan trekken in deze situatie want je moet er niet vanuit gaan dat anderen jou kunnen vertellen wat er gaat gebeuren. Het gaat allemaal om je eigen doel, wat wil je eruit halen en welk risico wil je nemen daarvoor...
Laat je niet gek maken door iedereen maar kies echt zelf anders heb je potentieel binnenkort spijt! Velen luisteren ook maar naar andere experts zoals Bearjamin Cowen
en aans löpt wa vast
Zoals ik het topic zie is dit gewoon een grote kroeg waarvoor ik niet naar buiten hoef. En in elke kroeg zitten er altijd een paar die het hoogste woord hebben, een paar slimme gasten in de hoek die een beetje slim tegen elkaar doen, wat halve zolen, een paar stamgasten en ga zo maar door. Je kunt hier door mee te lezen alle gesprekken volgen, maar daar zul je dan uiteindelijk zelf je keuzes op moeten maken. Ga je toch verkopen omdat iemand dat hard schreeuwt? Lekker doen, maar realiseer je altijd dat het je eigen keuzes zijn. Dus ook als mensen heel stellig zijn en je daar in mee gaat, het blijven je eigen keuzes. Maar je kunt ook tot nieuwe inzichten komen door opmerkingen en daar op handelen, wederom je eigen keuzes. Maar daarom blijft het leuk om te lezen en te volgen. Rekt, moon, rendement, vwap.TakutoRadiance schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zou (als ik jou was) echt je eigen plan trekken in deze situatie want je moet er niet vanuit gaan dat anderen jou kunnen vertellen wat er gaat gebeuren. Het gaat allemaal om je eigen doel, wat wil je eruit halen en welk risico wil je nemen daarvoor...
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Sandyman538 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:02:
[...]
Zoals ik het topic zie is dit gewoon een grote kroeg waarvoor ik niet naar buiten hoef. En in elke kroeg zitten er altijd een paar die het hoogste woord hebben, een paar slimme gasten in de hoek die een beetje slim tegen elkaar doen, wat halve zolen, een paar stamgasten en ga zo maar door.

Ik dacht echt dat je bezig was om een poging te wagen op het meeste duimpjes in '25, maar dit ziet er niet al te best uitzwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:25:
Gevoelig onderwerp.![]()
15:30
god candle inc!
god candle inc!
nothing stops this train
Vast een rode
BTC €94.837,08
Heb je nog een advies om in totale anonimiteit monero te kopen.sh4d0wman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:37:
@zork daarom altijd een stapeltje Monero achter de hand houden, Maar ik denk niet dat men met een totale blackout aan de grens snel bij de adresgegevens zijn van welke webwinkel of exchange dan ook. En daar ging het om
Asking for a friend.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
In elk geval goed de richting bepalen. Of down, of up.zwembroek schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:14:
78k toch ? Ik was al een paar dagen aan het afschalen om lager bij te kopen
bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Snap je beredenering. Maar door te blijven zitten heb ik Q4 ook winst gehaald. Als ik Augustus had verkocht had ik nu 1/3 gehad van wat ik nu heb. Had ik begin December verkocht had ik nu 1,5x meer gehad. Zit dus ergens tussen mijn bodem en top als ik kijk naar de afgelopen maanden.
Hoe gaat het met je goede voornemen om winst te pakken die je hier een maand geleden zo mooi hebt gepost?bsmpower schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Wat is nou jouw strategie/gameplan voor 2025? Zo veel adviezen hier, doe er een keer echt wat mee.bsmpower schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:48:
[...]
Nou vanuit mij ook even een korte terug- en vooruitblik voor wie het interesseert 😅
Gek crypto jaartje. Deze zomer een all-time-low portfolio waarde. Was eigenlijk al helemaal afgestompt qua emoties hierdoor. Op de camping in Frankrijk besloten om na jaren weer eens wat eigen geld in te leggen (tot die tijd had ik geen eigen inleg). Na jaren alleen Vechain te hebben gehad ook besloten om ook een ander muntje te kopen, SUI in dit geval. Door deze nieuwe eigen inleg merkte ik dat er ook weer stress bij kwam kijken en ik (helaas) weer elke dag naar de charts zat te kijken en mijn mood de ene keer euforisch was en de andere keer depressief. Dit kwam samen met het starten van een nieuwe baan wat met name de eerste maanden erg tegenviel. Daarbij ook minder sociale contactmomenten gehad dan zou "moeten", deels ook omdat ik ben gestopt met teamsport sinds dit jaar. Hoef jullie niet te vertellen wat dit deed met mijn mood en negatieve berichten die ik hier plaatste. Ik kijk niet zo goed terug op December. Portfolio steeg tot 3 december naar het hoogtepunt dit jaar. Ondanks dat ik geen daytrader ben en ook geen glazen bol heb, heb ik toch behoorlijk wat winst laten liggen en de hele weg naar beneden uitgezeten. Wel nog de inleg van de zomer er weer uitgehaald. Daarover gesproken, dat is toch wel mijn grootste voornemer voor het nieuwe jaar: Winst pakken, winst pakken, winst pakken.
Eindresultaat dit jaar is +83% YTD met crypto en +16% met aandelen. Alsnog mooi rendement natuurlijk, maar mentaal is mijn glas vaker half leeg. Nog een mooi voornemen voor komend jaar, dat ik die knop eindelijk eens kan omzetten, aldanniet met hulp.
Iedereen bedankt voor de adviezen, tips en soms harde (deels terechte) reacties. Een fijne jaarwisseling en succesvol en vooral gezond 2025!
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Zijn die ook -12 procent?DVDL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:49:
Nog even doorpumpen en dan kunnen we 1 5090 RTX kopen!
Schrik ineens wakker van alle tradingview alerts
Website van megekko was gecrashed (nog steeds), die hadden 3K users tegelijk op de 5090 Search alleen al , tijd voor een server upgradeDVDL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:49:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/gU978WkQu1gMABaJQjfQWJDY.gif?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Gipsy King op 30-01-2025 15:57 ]
Koop maar lekker ja, goed voor mijn aandeeltjes.DVDL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:49:
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!