Numbers schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:31:
[...]
De daily is niet uitgezoomd en de wereld is nooit een stabiele plek
[...]
Het is niet dat het moet, het is enkel vergelijkbaar met het verleden en mede daarom aannemelijker dat een ander scenario zich gaat uitspelen.
Geen enkele markt gaat in 1 rechte lijn omhoog. Ondanks oorlogen, import tarieven etc. staat zelfs de AEX op record hoogtes en is afgelopen week een nieuwe ATH gezet.
[...]
Goed gedaan en mooi dat je je eigen plan volgt

De daily geeft prima een patroon van consolidatie weer. Verder ben ik er mee eens dat het voor de lange termijn niet interessant is. Echter, nu we naar mijn idee het einde van de cycle naderen gebruik ik het wel. De neckline die Tom benoemd is inderdaad nog niet gebroken, ik heb me niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt. Ik acht het echter zeer waarschijnlijk dat die gevormd gaat worden.
Stabiliteit is een relatief begrip uiteraard. Echter is het lang geleden dat er zoveel onzekerheden en problemen zo dichtbij zijn en we direct de impact er van mee krijgen.
Ook mijn ETF`s ben ik aan het afbouwen. Dat iets nog hoog staat is voor mijn geen indicatie dat het niet kan omkeren, sterker nog de kans wordt steeds groter naarmate het sneller stijgt.
Iedereen heeft zijn eigen plan, alleen maar goed om die te delen en zo meerdere perspectieven te krijgen.,