[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 251 252 Laatste
Acties:
  • 913.133 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11

YES

Moderator General Chat
Moiety schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Eens. Ben zelf die handige kennis. Laten we afspreken dat ik het zelf doe als Taro gelijk heeft in zijn analyse dat dit de top van BTC weleens zou kunnen zijn. :+
Eerste deel van de afspraak is prima.
Tweede deel niet. 420k en niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:13
Pullback naar 106.5-106.2. Als dat niet houdt 104.8.. gaat mooi zo. SL op entry op 108.3 heeft me gesaved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:06
Bitcoin is nog niet rijp om voorbij de 110k te vliegen. Tijd dus om een paar stappen terug te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:05

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:57
ytr81 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:46:
Bitcoin is nog niet rijp om voorbij de 110k te vliegen. Tijd dus om een paar stappen terug te doen.
Mooi nog even met korting inkopen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 07:40
ytr81 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:46:
Yes, na 8 groene weken zou ik niet raar opkijken als we een keer een rode pakken voor we weer omhoog gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guere
  • Laatst online: 04:14
Egeau schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:06:
[...]

Yes, na 8 groene weken zou ik niet raar opkijken als we een keer een rode pakken voor we weer omhoog gaan
Bob vindt 't in de 60-day cycle theorie ook weer tijd voor een korte pauze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Huh, ik tel al 8 groene weken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8lj9y7Ei7VC2mDAOKchr-x_n0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tNLvJqOG2cBOdq8SIiIZlWj.jpg?f=fotoalbum_large
Ow wacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Guere schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:07:
[...]

[Twitter]
Ja helemaal eens idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Moiety schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:24:
Huh, ik tel al 8 groene weken
[Afbeelding]
Ow wacht
Die gaat dus sowieso naar de goot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uEjzqDHWbyabFXYkkBdHABJn-w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HVDHLR5po7t57iIxy6LLJqxl.jpg?f=user_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Guere schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:07:
[...]

[Twitter]
Bob is een clown. Bob heeft perfect op de dip van 75k heel veel verkocht. Dont be a Bob.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Is het al voorbij? Kunnen we onze schuilkelder weer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:12
gebruikershaes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:44:
Is het al voorbij? Kunnen we onze schuilkelder weer uit?
Zie je 111k op je scherm? Nee? Blijven schuilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:26
$105k wickje please :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:53
$420k wickje please 8)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18

Coldcat

HODL

BTC100K2021 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:37:
Stel je eens voor hoe hard we bij de Bruna gejuind zouden hebben in 2017 bij zulk nieuws zoals Gamestop. Toen was een whitepaper of announcement van een Binance listing genoeg voor blinde FOMO.

Nu is het: meh, slechts 500M.

Boiling frog effect adoptie.

Het speelveld blijft langzaam verschuiven.

Ik ben in ieder geval niet meer van plan om deze cycle (voor zover cycles nog bestaan, dat weten we over een paar jaar pas) 100% van mijn BTC te verkopen.

BTC1000K2029
Dat is 1 dag ETF inflow….

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:48

CR1992

Thor

Moet je in België invullen hoeveel crypto je hebt? Of enkel hetgeen wat je uitcasht?
Ik zit onder de 10.000

Ik zou mijn belastingsbrief moeten invullen maar ik weet niet goed wat de wetgeving nu is in België?
Je moet buitenlandse rekeningen aangeven. Maar is bijvoorbeeld binance een buitenlandse rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Prima weekje qua grote investeringen in BTC:
ETFs: 400 miljoen
GME: 500 miljoen
MSTR: 400 miljoen

Toch een volledige maand aan mining opgekocht in 2 dagen tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
CR1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:18:
Moet je in België invullen hoeveel crypto je hebt? Of enkel hetgeen wat je uitcasht?
Ik zit onder de 10.000

Ik zou mijn belastingsbrief moeten invullen maar ik weet niet goed wat de wetgeving nu is in België?
Je moet buitenlandse rekeningen aangeven. Maar is bijvoorbeeld binance een buitenlandse rekening?
In België dien je cryptomunten niet expliciet in je belastingaangifte op te nemen, tenzij je er winst op hebt gemaakt. Als je winst maakt op het kopen en verkopen van cryptomunten en je deze omzet in cash zet, moet je dit wel aangeven en betaal je 33% belasting. Bovendien, vanaf 2025 wordt er een meerwaardebelasting geïntroduceerd en kunnen de regels veranderen.
Belangrijke punten:
Geen belasting op bezit:
Je betaalt geen belasting op het aanhouden van cryptomunten, zolang je ze niet verkoopt.
Belasting op winst:
Winst op het kopen en verkopen van cryptomunten moet je aangeven en wordt belast tegen een tarief van 33%.
Meerwaardebelasting:
In 2025 wordt er een meerwaardebelasting geïntroduceerd, waardoor de regels kunnen veranderen.
Aangeven buitenlandse crypto-rekeningen:
Als je een buitenlandse crypto-rekening hebt bij een bank of een soortgelijke instelling, moet je deze aangeven bij het Centraal Aanspreekpunt (CAP) van de Nationale Bank van België en in je belastingaangifte.
Belasting op passieve inkomsten:
Als je passieve inkomsten hebt van bijvoorbeeld staking, is het verstandig om een belastingadviseur te raadplegen om te bepalen of je deze inkomsten moet aangeven.

Graag gedaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu in NL belasting betaal. Anders was het droog in de kakker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Alpina schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:24:
[...]

In België dien je cryptomunten niet expliciet in je belastingaangifte op te nemen, tenzij je er winst op hebt gemaakt. Als je winst maakt op het kopen en verkopen van cryptomunten en je deze omzet in cash zet, moet je dit wel aangeven en betaal je 33% belasting. Bovendien, vanaf 2025 wordt er een meerwaardebelasting geïntroduceerd en kunnen de regels veranderen.
Belangrijke punten:
Geen belasting op bezit:
Je betaalt geen belasting op het aanhouden van cryptomunten, zolang je ze niet verkoopt.
Belasting op winst:
Winst op het kopen en verkopen van cryptomunten moet je aangeven en wordt belast tegen een tarief van 33%.
Meerwaardebelasting:
In 2025 wordt er een meerwaardebelasting geïntroduceerd, waardoor de regels kunnen veranderen.
Als je een buitenlandse crypto-rekening hebt bij een bank of een soortgelijke instelling, moet je deze aangeven bij het Centraal Aanspreekpunt (CAP) van de Nationale Bank van België en in je belastingaangifte.
Als je passieve inkomsten hebt van bijvoorbeeld staking, is het verstandig om een belastingadviseur te raadplegen om te bepalen of je deze inkomsten moet aangeven.

Graag gedaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu in NL belasting betaal. Anders was het droog in de kakker hier.
Als je er zo blij mee bent, wil je vast ook wel belasting betalen van iedereen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Wispe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Als je er zo blij mee bent, wil je vast ook wel belasting betalen van iedereen hier.
Waarom zou ik dat doen beste Wispe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Alpina schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Daar zijn we je matties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:48

CR1992

Thor

[...]

Belangrijke punten:
Geen belasting op bezit:
Belasting op winst:
Meerwaardebelasting:

Aah oke.
Dus een account op binance moet ik aangeven?
Maar voor de rest moet ik niks invullen omdat ik onder de 10 000 ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Wispe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:28:
[...]

Daar zijn we je matties voor.
Hier was het wel gewoon geluk. In 2017 verhuisd en later dat jaar met crypto begonnen.

Toen geen flauw benul van de verschillen…

Alles netjes aangegeven terwijl bekenden van mij (BE) al met de handen in het haar zaten met die 33%

Er is nog de goede huisvader regeling maar dat is gewoon buy en hold. Aankopen en lange tijd later pas verkopen. Die vlieger gaat hier niet op, zien ze gewoon als trader. Wat het eigenlijk ook gewoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
CR1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Aah oke.
https://www.accountable.e...en-op-cryptomunten/?amp=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Alpina schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Niet doen anders ga je alsnog rekt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
[...]

:'( :'( :'( :'(

Mja was het allemaal zo simpel maar..

Terug naar de orde van de dag, deze morgen in het NK topic al gepost, en onderrtussen is hij goed op weg.. al mag hij nog een beetje dieper van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urJwn32yNvkPQnq62SUkf5brcDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/COoo8gMy8RYPmn21z2X3o1ka.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door kazzzdafke op 28-05-2025 20:40 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
kazzzdafke schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:36:
[...]

:'( :'( :'( :'(

Mja was het allemaal zo simpel maar..

Terug naar de orde van de dag, deze morgen in het NK topic al gepost, en onderrtussen is hij goed op weg.. al mag hij nog een beetje dieper van mij.

[Afbeelding]
Ik heb stiekem een flufje gekocht bij 107.5. Hoewel ik ook een diepere retrace verwacht tussen 104.8-106.1. Dit lijkt een relief bouncje te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ook :D

Mijn long wat geladderd laten uitbreiden..

[ Voor 71% gewijzigd door kazzzdafke op 28-05-2025 20:49 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
CR1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Aah oke.
Idd account aangeven bij de cap.
Maar waar je die 10000 haalt weet ik niet.
Als je verkocht hebt met winst moet je die winst aan geven op het vak van de onroerende voorheffing vak 1420 of 1440 als ik het goed heb.
Ook eender welk bedrag dat dat is. Al is het maar €1.
De eerste €800 worden niet belast. Over alles daarboven betaal je 33%. Due €800 trekt de fiscus zelf af. Dus het volledige winst bedrag aangeven.
Let op! Dit jaar doe je de aangifte van 2024.we spreken dus over winsten gemaakt in 2024.

Extra edit:
De winsten moet je volgens het FIFO principe berekenen.Dus als je hypothetisch 2 BtC hebt waarvan de eerste €25000 koste en de tweede €30000 en je verkoopt 0,5 btc aan €100000 dan is je winst (100000-25000)/2. Enzovoort.

Als je veel aankopen en verkopen hebt ga je best bij een boekhouder langs. Als het sop de kool waard is natuurlijk. Anders een app als Koinly gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Overgeef Dave op 28-05-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
33% inleveren? mijn hemel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:39
Wat is t percentage op werken?

Edit: gevonden! Modaal gezin levert dus meer in volgens mij.

Schijf Belastbaar inkomen Percentage
1 t/m € 38.098 19,07%
2 Meer dan € 38.098 t/m € 75.518 36,97%
3 Meer dan € 75.518 49,50%

[ Voor 47% gewijzigd door shovelhead1340 op 28-05-2025 21:18 ]

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Nu online
shovelhead1340 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:14:
[...]

Wat is t percentage op werken?
Hoogte schaal is 50%

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ja mensen, waar denken jullie dat die fantastisch strakke Belgische wegen van betaald worden, dat kost nou eenmaal een bult geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is er tegenwoordig ook een Japanse versie Michael Saylor opgestaan :?

Strategy and Metaplanet Bought Combined $870 Million Worth of Bitcoin
Metaplanet Inc. engages in hotel management operations in Japan.

https://bitcoinmagazine.n...koers-van-600-000-per-btc

Begrijp hier echt niks van. Dat je een Bitcoin ETF koopt snap ik nog als in je eigen land 30%+ belasting op crypto wordt belast en ETF doorgaans nauweliijks, maar waarom dan Metaplanet met 6x de Impliciete BTC-prijs? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
doen jullie ook wel eens "sparren" met ai bijv chatgpt/grok etc? ai laten uitdagen om out of the box te denken over het onderwerp etc, echt lache :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Moiety
Kol Nedra schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:31:
doen jullie ook wel eens "sparren" met ai bijv chatgpt/grok etc? ai laten uitdagen om out of the box te denken over het onderwerp etc, echt lache :)
Zeker, dit vindt AI van België:
België, oh wat een troosteloze plek, waar de lucht grijs is van de bureaucratie en de frieten zwemmen in een plasje mayo die je optimisme opslokt. Dit land, dat eruitziet alsof het permanent vastzit in een regenachtige middag uit een B-film, rooft 33% van je cryptowinsten alsof het een middeleeuwse belastinginner is die je Bitcoin met een kruisboog komt opeisen. En wat krijg je ervoor terug? Een overheid die je trakteert op een doolhof van papierwerk, wegen met meer gaten dan een gemiddelde Belgische wafel, en een treinsysteem dat zo onbetrouwbaar is dat je sneller naar de maan loopt. Je betaalt je zuurverdiende crypto voor een VIP-ticket naar een administratieve nachtmerrie, waar de enige beloning een bordje stoofvlees is dat je met tegenzin eet terwijl je je afvraagt waarom je niet naar een land bent gevlucht met minder regen en meer gezond verstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Nou, bijna NVDA. Rekt or moon, roept u maar. Oja, voor we die discussie weer krijgen, vorige earnings bewoon BTC ook sterk op die earnings.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:41:
Nou, bijna NVDA. Rekt or moon, roept u maar. Oja, voor we die discussie weer krijgen, vorige earnings bewoon BTC ook sterk op die earnings.
Voor gelul over videokaarten zijn genoeg andere topics, hou het ff ontopic, wil je.

:+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Moiety
YES schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:45:
[...]

Voor gelul over videokaarten zijn genoeg andere topics, hou het ff ontopic, wil je.

Precies, het gaat nu over België en de 33%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij TSMC q1 revenues wel wat afgevlakt, denk dat het uitdagend is voor NVDA om de verwachtingen te verslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Alpina schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:32:
[...]

Hier was het wel gewoon geluk. In 2017 verhuisd en later dat jaar met crypto begonnen.

Toen geen flauw benul van de verschillen…

Alles netjes aangegeven terwijl bekenden van mij (BE) al met de handen in het haar zaten met die 33%

Er is nog de goede huisvader regeling maar dat is gewoon buy en hold. Aankopen en lange tijd later pas verkopen. Die vlieger gaat hier niet op, zien ze gewoon als trader. Wat het eigenlijk ook gewoon is.
DCA in, hodl en vervolgens 1x verkopen valt niet onder de goede huisvader regeling?

Heb die belasting regels wel eens zitten doorlezen, maar het komt over als een nogal vrije interpretatie :? Waardoor je dan eigenlijk nog niet goed weet waar je aan toe bent.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Rekt vanwege h200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Numbers schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Waardoor je dan eigenlijk nog niet goed weet waar je aan toe bent.
Dat vat het goed samen inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
YES schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:45:
[...]

YES schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:41:
[...]
Ben gelukkig een dramatische trader dus mij zal het nooit gebeuren dat ik op die lijst kom :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Moiety schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Precies, het gaat nu over België en de 33%.
Die Alpina moeten ze idd bannen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Wispe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Ik zal je verzoek ff in de groep gooien, we komen toch weer bij elkaar om te bespreken hoe lang Kol Nedra verbannen moet worden.

Zelf een voorkeur? Maandje? Half jaar? Permaban?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Nu online
Numbers schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:50:
[...]
DCA in, hodl en vervolgens 1x verkopen valt niet onder de goede huisvader
Als je pech hebt en de verkeerde voor je hebt niet.
Vandaar dat ik straight forward voor de 33% heb gekozen indertijd.
Je kan een soort van arbitrage aanvragen. Daar is een vragenlijst van die ik hier de vorige cyclus eens gepost heb. Een van de voorwaarden is dat je niet op een crypto forum mag posten :+
Eigenlijk ben je maar een goede huisvader als je een idioot bent die per ongeluk iets met crypto begonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Alpina schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:53:
[...]

Dat vat het goed samen inderdaad :)
_O-

Maar dat is toch niet echt zo?

En als je nou een deel van je geld braaf in een ETF hebt zitten en een ander deel in crypto, buy & hodl. Moet je dan voor alles die winstbelasting betalen of wordt er onderscheid gemaakt?

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Wispe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHRzzpp4rQo_USI2dSmqAESI9w0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/zB1kGQtUGZfaQ7hrXsAkio4n.gif?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moiety
YES schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Ik zal je verzoek ff in de groep gooien, we komen toch weer bij elkaar om te bespreken hoe lang Kol Nedra verbannen moet worden.

Zelf een voorkeur? Maandje? Half jaar? Permaban?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zgc6Um-d5wLXNNWxgEDig_GCvLk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bja264BHDIt4I8ykVRiwk5zA.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oENi1t5O4MbToSO7cUouhuIUI5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6O8q28gM88cV2F2ueNLh23WD.jpg?f=fotoalbum_large

Die man moet zelfs nu in de spotlights staan heh…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
kbuntu schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:07:
[Afbeelding]

Ach ja, en volgende week een aankondiging dat er US chip fabrieken gebouwd gaan worden in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 22:34
*CORRECT: NVIDIA 1Q ADJ EPS 96C, EST. 93C

*NVIDIA 1Q REV. $44.1B, EST. $43.29B

*NVIDIA 1Q DATA CENTER REVENUE $39.1B, EST. $39.22B

*CORRECT: NVIDIA 1Q ADJ GROSS MARGIN 71.3%, EST. 71%

[ Voor 85% gewijzigd door MrFX op 28-05-2025 22:32 ]

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

kbuntu schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:07:
[Afbeelding]

Je moet wat als je van Rutte Máxima krijgt tijdens de top…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Boom 8) nu BTC nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

NVDA moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:03
Had ik daar maar net zo veel van als van Rheinmetall :>

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

69% meer omzet dan een jaar geleden. Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Make daddy some money!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7ylczu0NqQm7szioS86VDl7Epc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Pk8KKtVp1KjoOMEDBFGai0CA.webp?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Moiety op 28-05-2025 22:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Videokaartenschuur maakt meer winst, stonks moonen.
BTC geeft geen fuck.

Zie je inmiddels zelf ook in dat je offtopic loopt te lullen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
YES schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:34:
[...]

Videokaartenschuur maakt meer winst, stonks moonen.
BTC geeft geen fuck.

Zie je inmiddels zelf ook in dat je offtopic loopt te lullen? :+
Mand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nddWtgLPqQZGn353ctqx_7-jEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C0THOpUILsR67AHM2JCCjIEQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
Haha, lekker hoor. Hoop dat het de rest ook lekker omhoog beukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooi dat je weer ontopic post, fijn dat mijn hints effect sorteren. Eens met dat je analyse kort kan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Pump voor ants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
nvidia naalden onder de $100 en naar $175, en dan denken dat de markt normaal is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9mg1EbyVJO4pHK4OTs3k51Z7KU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rouH0lX2kNi8R6UDgFuY0Sgg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:56:
nvidia naalden onder de $100 en naar $175, en dan denken dat de markt normaal is
[Afbeelding]
Op de grotere brokers zie je dit niet dus vertekend beeld imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:13
elektriekert schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Ik heb in 24 uur tijd 5 spuitluiers gewisseld en ben 2x onder gepist, dat gaat bij een jongetje toch net anders.

Dus ja, dit is al zeer inhoudelijk voor mij!
Hier nog een correctie op: 3x onder gepist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hmmmmm.. mager pumpje..?

“VS moet bitcoin als voordeel gebruiken in rivaliteit met China”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YChpS8jdwbz1oN8bJwkGVxPhAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svqz4XrmAM2wDmzAIZ8Rq8K2.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:42:
Hmmmmm.. mager pumpje..?

[Afbeelding]
Tja, en morgen roept deze totaalidioot dat Satoshi hem niet één keer bedankt heeft voor zijn steun, of iets van dien strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

kazzzdafke schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:42:
Hmmmmm.. mager pumpje..?

[Afbeelding]
Beseffen we dit wel? Wat voor impact dit heeft?

Jarenlang roept iedereen dat bitcoin voor criminelen is. Zie hier het resultaat….. wij waren fout; zij gelijk.

Gelukkig voor ons adoptie door de criminelen met de meest pegels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

En dan staan we op dezelfde prijs als voor de omarming!

Ik weet niet of we in de banana zone komen, maar weet ook niet of de 4 jarige cyclus nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almelo15
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:15
Blik1984 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:20:
Prima weekje qua grote investeringen in BTC:
ETFs: 400 miljoen
GME: 500 miljoen
MSTR: 400 miljoen

Toch een volledige maand aan mining opgekocht in 2 dagen tijd
Wat is het punt waarop je het niet meer zo chill zou vinden als mstr bijkoopt? Serieuze vraag btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ethereum moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:01
En EIGEN daarmee ook weer. Voor het slapengaan een long geopend, nu wederom lekker wakker worden. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et9QCan8U8T-71Cycr_emxk6lR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53ZHQElD01f1XovvgtQ8XTAt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHopfb-59Ry3EqCAWP03gcE-ClY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyN372xCy08Z3aUBNVlE62Jq.jpg?f=fotoalbum_large

Groen dagje vandaag 😎, tenminste op de beurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kbuntu schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Haha, lekker hoor. Hoop dat het de rest ook lekker omhoog beukt
Lijkt erop alsof dit vooralsnog wel aan het gebeuren is idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
tomtom901 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:25:
[...]

Lijkt erop alsof dit vooralsnog wel aan het gebeuren is idd
Was het ook niet zo dat institutionele beleggers en vermogende particulieren in april zijn uitgestapt en vooral in cash zijn gaan zitten? De Nvidia earnings en nieuwe ontwikkelingen rondom de heffingen, kunnen een katalysator zijn in de zin dat deze partijen weer gaan instappen. #hopium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kbuntu schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:31:
[...]

Was het ook niet zo dat institutionele beleggers en vermogende particulieren in april zijn uitgestapt en vooral in cash zijn gaan zitten? De Nvidia earnings en nieuwe ontwikkelingen rondom de heffingen, kunnen een katalysator zijn in de zin dat deze partijen weer gaan instappen. #hopium
Dat is wel echt hopium, want call volume was serieus hoog de laatste weken. Teveel voor retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb een sterk vermoeden dat we binnenkort heel hard rekt gaan.

Wellicht nog 1 laatste push richting het groende boxje, maar ook daar ben ik voorzichtig mee. De markt lijkt rijp voor een mooie short binnenkort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDcVEwSeK-pbnBNHo0X-hTGv24s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m5LlQeMFGaZ7Lno9JFmuUsgw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Laatst online: 00:12
Is die degen geliquideerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

gebruikershaes schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:08:
Ik heb een sterk vermoeden dat we binnenkort heel hard rekt gaan.

Wellicht nog 1 laatste push richting het groende boxje, maar ook daar ben ik voorzichtig mee. De markt lijkt rijp voor een mooie short binnenkort.

[Afbeelding]
Bias speaking ? 😉

We kunnen natuurlijk ook aan de bovenkant uitbreken...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:21

Darrell

Fiat moonboy

Boomers bij de Blackrock ETF zijn wel dedicated de afgelopen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:06
Vis schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Bias speaking ? 😉

Eens, FED meeting half juni, kunnen nog wat mooie katalysatoren zijn die ons laten uitbreken. Anders is naar 115-120k niet gek en daarna consolidatie (lees: altseason inbound?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Vis schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Bias speaking ? 😉

Ja kan, maar dit is wel het moment om op je hoede te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
dus we kunnen stijgen of dalen, I know what to do: hodl!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
gebruikershaes schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:48:
[...]

Ja kan, maar dit is wel het moment om op je hoede te zijn.
dat is het altijd bij btc.

Daarom ook geen x40 degen leverage trades doen.

Verder is er niets aan de hand. Tot einde jaar blijf ik gewoon onveranderd knetters bullish.

ETF's idd zelfs gisteren nog heel dikke dag. FED meetings. rate cuts en we volgen sowieso M2 money supply. zit 6 maanden vertraging in. En M2 daalt nog steeds niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door anti elppa op 29-05-2025 09:06 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:11
kbuntu schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:31:
[...]

Velen hebben but the dip gedaan, zeker ook particulieren. Al maakt dat voor het totaal niet zoveel uit. Wat ga je anders doen? Bonds? BTC is nog niet op stoom.

Kan alleen maar moon gaan, deze TACO trade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
CornermanNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:01:
[...]

Velen hebben but the dip gedaan, zeker ook particulieren. Al maakt dat voor het totaal niet zoveel uit. Wat ga je anders doen? Bonds? BTC is nog niet op stoom.

Kan alleen maar moon gaan, deze TACO trade.
ASML doet ook wel lekker mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:13
almelo15 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 01:01:
[...]

Wat is het punt waarop je het niet meer zo chill zou vinden als mstr bijkoopt? Serieuze vraag btw.
Dat punt is al lang bereikt. Mstr kan btc eigenhandig de bearmarket in duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

kbuntu schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:17:
[...]

Poh.. echt hè..

Dikke Brabantse expat tech

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Eth op hemelvaart moon. Toepasselijk. Morgen weer op weg naar ZERO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Die monopolist is een koopje. Binnenkort moet iedereen die high-NA euv machines hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guere
  • Laatst online: 04:14
JW04 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Dat punt is al lang bereikt. Mstr kan btc eigenhandig de bearmarket in duwen.
Las van de week toevallig een post over dat er nu steeds meer bedrijfjes opduiken die fors geld lenen op Bitcoin aan te kopen. Deze week hebben we ook alweer wat voorbeelden gezien van bedrijven die - al dan niet met geleend geld of via uitgifte van aandelen - Bitcoin kopen omdat ze daarmee hopen dat hun waarde omhoog te pompen.

Het vermoeden is dat al die bedrijfjes die nu geld lenen om Bitcoin aan te kopen dat tegen véél slechtere voorwaarden doen dan MSTR. Het liquidatierisico is bij MSTR aanwezig maar zeer laag (vaker over gehad hier in de SC). Echter bij al die nieuwe bedrijfjes is liquidatie een veel groter risico, sowieso dus vanwege de slechtere voorwaarden maar ook vanwege de BTC waarde waarin ze nu nog die leenconstructies aangaan.

Als Bitcoin echt gaat zakken zullen al die bedrijfjes hun Bitcoin gaan dumpen, precies waar sommigen al bij MSTR bang voor zijn. Hoe meer BTC naar dat soort bedrijfjes gaan, hoe groter het risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Ja, die gaat natuurlijk op die chippers. Gelukkig had ik er daar ook wat van. Nu wel geloosd :D
Pagina: 1 ... 251 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!