franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Odido heeft een eigen netwerk, maarrrrrr, in sommige delen van het land loopt Odido via het netwerk van KPN, zo ook hier (Leiderdorp). Dat zou het dus verklaren dat bij beide netwerken dezelfde problemen gebeuren, het is het netwerk van KPN, Odido huurt de lijn.laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:41:
Wat t gek maakt is dat:
- je met odido hetzelfde probleem had (?)
- je wifi andere namen kreeg, ook hij odido (?)
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
True, voor een klapperende verbindingMeesKees21 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:10:
[...]
Odido heeft een eigen netwerk, maarrrrrr, in sommige delen van het land loopt Odido via het netwerk van KPN, zo ook hier (Leiderdorp). Dat zou het dus verklaren dat bij beide netwerken dezelfde problemen gebeuren, het is het netwerk van KPN, Odido huurt de lijn.
Maar dat je netwerk ssid naam automaitsch wordt aangepast? In iedere keer hetzelfde vaag google iets? Die vind ik echt gek.
Dat het bij alleen KPN gebeurt is misschien ook wel verklaarbaar. Heb je bij KPN niet zon webpagina waar je inlogt en dit kunt instellen? Dan pusht die dat. A een factory reset naar je modem?
@tommy24 kun je eens kijken wat er qua wifi in je mijn kpn/serviceweb staat zoals hier beschreven
https://www.kpn.com/servi...htwoord-bekijken-wijzigen
[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 22:17 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Daar snap ik ook niets van, moet ik eerlijk bekennen. Ik heb hier zelf een Box V14 staan met een 4 Gbit up / down verbinding en nergens last van, misschien dat TS ook een V14 moet vragen?laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:14:
[...]
True, voor een klapperende verbinding
Maar dat je netwerk ssid naam automaitsch wordt aangepast? In iedere keer hetzelfde vaag google iets? Die vind ik echt gek
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
Volgens mij circuleren er nog wel (gerefurbished) V10a modellen rond die KPN uitdeelt.laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:38:
[...]
Hmm ja ik wil je wel geloven maar het is a) te bizar en b) het internet zit helaas vol met trollen
Maar laten we van t goede uitgaan:
Je zegt dat je sinds enkele dagen kpn heeft maar ook exepriabox 10. Weet je dat zeker? Dacht nl dat ze die niet meer leverden…
Ook laat je screenshot wifi6 netwerken zien wat de experiabox 10 niet kan. Zeg niet dat je trollt maar je informatie is wel vreemd wat echte analyse lastig maakt
Welke superwifi heb je erbij?
(de V10 zonder achtervoegsel is uitgefaseerd).
Ja klopt. Ik woont in Alphen aan den Rijn en hier biedt Odido signaal via glasvezel van Kpn. Dus kabel en buiten infrastructuur is zelfde gebleven.MeesKees21 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:10:
[...]
Odido heeft een eigen netwerk, maarrrrrr, in sommige delen van het land loopt Odido via het netwerk van KPN, zo ook hier (Leiderdorp). Dat zou het dus verklaren dat bij beide netwerken dezelfde problemen gebeuren, het is het netwerk van KPN, Odido huurt de lijn.
Bij Odido had ik precies zelfde probleem.
Ook gekke Wifi namen die van zelf komen.
Het is niet altijd iets met Google, kijk hieronder :
:strip_exif()/f/image/m1GE51iChzG0dKDVnaN1f3nb.jpg?f=fotoalbum_large)
dan valt me op hoe slecht de plastic kap aansluit op de kast.
er zit een vreemde ruimte/spleet in dat modem.
snap je wat ik bedoel?
is er toch niet mee gerommeld dat je weet...
Dan zit je zo'n 15-20Km van mij vandaan oftewel 3x struikelen en ik ben er!tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:24:
[...]
Ja klopt. Ik woont in Alphen aan den Rijn en hier biedt Odido signaal via glasvezel van Kpn. Dus kabel en buiten infrastructuur is zelfde gebleven.
Bij Odido had ik precies zelfde probleem.
Ook gekke Wifi namen die van zelf komen.
Het is niet altijd iets met Google, kijk hieronder :
[Afbeelding]
AmazFS staat voor Amazon File System, het wordt steeds vreemder.....
https://www.bing.com/sear...az+fs&form=OPRTSD&pc=OPER
[ Voor 6% gewijzigd door MeesKees21 op 28-01-2025 22:42 ]
Dat denk ik niet. Hij is door monteur van Kpn gebracht en geplaatst dus waarschijnlijk betrouwbaar. En bij vorige modems was het probleem precies zelfde.EverLast2002 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:30:
als ik dat youtube filmpje zie en met name de witte V10 (zonder "a") nader bekijk,
dan valt me op hoe slecht de plastic kap aansluit op de kast.
er zit een vreemde ruimte/spleet in dat modem.
snap je wat ik bedoel?
is er toch niet mee gerommeld dat je weet...
Die KPN monteur krijgt ook maar zijn spullen aangeleverd vanuit een magazijn.tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:37:
[...]
Dat denk ik niet. Hij is door monteur van Kpn gebracht en geplaatst dus waarschijnlijk betrouwbaar. En bij vorige modems was het probleem precies zelfde.
Maar omdat je hetzelfde VAGE probleem ook al had met vorige modems
zal het niet zijn wat ik denk.
Je zou toch denken dat kpn op zn minst wel de logging van je experiabox moet kunnen uitlezen ookal kun jij er zelf niet meer in.
Niemand die toevallig wat kpn medetweakers kent?
ik krijg Polen als land als ik het opzoek, op een andere website zou het Finland zijn.
hoe betrouwbaar dit is?
[ Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 28-01-2025 23:10 ]
Dat is inderdaad gek. Provider wordt door speedtest als google gezien en daar is dat ip ook aan gelinkt?EverLast2002 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:09:
ik ben geen internet expert, maar volgens mij is jouw publiek ip adres 193.186.xxx.xxx geen Nederlands adres.
ik krijg Polen als land als ik het opzoek, op een andere website zou het Finland zijn.
hoe betrouwbaar dit is?
Is het niet gewoon
[quote]
You have Data Saver turned on in the settings of Google Chrome. It proxies all your HTTP (not HTTPS or incognito) traffic through an optimisation server at Google to make the pages smaller.
[/quote]
Geen verklaring voor rebooten van modem maar wel gebrekkige internet snelheid?
Bestaat niet meer…
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
die KPN nu gebruikt.
Dat IP-adres viel mij ook op, schijnt van Google te zijn (geweest?)EverLast2002 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:09:
ik ben geen internet expert, maar volgens mij is jouw publiek ip adres 193.186.xxx.xxx geen Nederlands adres.
hoe betrouwbaar dit is?
Zou dat die vreemde SSID's kunnen verklaren?
rDNS is nog steeds iets van Google:
193-186-4-59.v4.fetch.tunnel.googlezip.net
[ Voor 8% gewijzigd door gerritjan op 28-01-2025 23:44 ]
Googlezip impliceert toch het oude stukje chrome datasaver (wat in doorstreepte). Als je chrome oud genoeg is werkt dit schijnbaar nog of het is “preload pages” wat aan staatgerritjan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:39:
[...]
Dat IP-adres viel mij ook op, schijnt van Google te zijn (geweest?)
Zou dat die vreemde SSID's kunnen verklaren?
rDNS is nog steeds iets van Google:
193-186-4-59.v4.fetch.tunnel.googlezip.net
[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 23:57 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Goede vraag maar niemand weet het antwoord tot iemand echt toegang heeft tot de hardware en de internet connectie om het uit te zoeken, iemand met de kennis om eea uit te zoeken.Compizfox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:43:
Dan nog, hoe zorgt een IP in een ex-Google-blok ervoor dat je SSID spontaan naar "Google Fi" verandert?
Hier duurt het ongeveer 2:40 voor het weer werkt
who put a "stop payment" on my reality check
KPN gebruikt PPOE over VLAN 6 voor internet.
Wat voor mij op mijn eigen gebouwde router werkt aan de WAN kant:
fysiek:1512
VLAN 6: 1508
PPOE: 1500
Ik had daar eerder ook een foutje in staan en dan wordt internet in de loop van de dag steeds trager tot een router reset of een nachtje slapen. Ik kan me voorstellen dat met minder krachtige router dit eerder fout gaat. Router besturingssysteem is OpnSense
Die DNS 1.1.1.1 instellingen en Google Fi WiFi SSIDs vind ik vreemd.
Is de verbinding van laptop naar router full duplex en de maximale snelheid of draai je met 100 mbit? Idem voor router jaar ONT?
kabel tussen router en ONT al vervangen? kabel tussen router en laptop al vervangen?
[ Voor 4% gewijzigd door nicenemo op 29-01-2025 06:37 ]
Mijn vermoeden is dat 1 van de andere devices die Google fi ssid aanmaakt. Mijn gevoel: ik twijfel aan de laptop. Vooral omdat deze niet regelmatig geupdate lijkt te worden.
Ik zou zeggen: zet alle verbonden devices uit. Neem 1 telefoon die schoon (zo min mogelijk apps) en goed geupdate is. Verbind die met h369... en doe opnieuw je controles. Welke ssids zijn er? Hoe gaat het met Netflix/YouTube?
Een kpn modem maakt geen googlefi of amzn ssid's aan, ook niet na een clean reset.
Ongeacht welk ip hij heeft, en of dat vroeger van google was, hij had dit probleem ook bij odido.
Jullie worden meesterlijk voor de gek gehouden.
1. een fabrieskreset modem met alleen 1 apparaat eraan, voorkomt niet dat er andere devices (die dan niet aan het netwerk hangen) alsnog ssid's aanmaken.
2. als hij met zijn laptop aan het modem zit , maar OOK zijn wifi aanlaat en dus connectie maakt met een van de dooie wifi netwerken, krijg je dit soort problemen.
@TS, modem reset, laptop uit (en alle andere devices uit!), telefoon naar Hxxxx wifi ssid, en testen.
[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-01-2025 08:25 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Aangezien jij een v10 hebt zou je daar eens naar moeten kijken.
En probeer eens die schotels los te koppelen dan wel power off te houden en geef je modem dan een facory reset. Dus dat er alleen wifi is van het witte modem.
Als de netwerk van de naam veranderd dan ook in kpn aap is deze zichtbaar. Screen van vanochtend:laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:59:
Ik zou toch eerst beginnen met je “mijn kpn”/serviceweb welke ssid namen daar staan
:strip_exif()/f/image/C8Yp8N1K4pCk0lKgiMDOZYp2.jpg?f=fotoalbum_large)
0. Wifi profielen zijn ingesteld op die gekke namen via de web interface in de cloud. Door gebruiker zelf (vergeten) gezinslid of een hacker.
1. Als je experiabox reset gaat die terug naar standaard SSID inclusief experiaboxen. je ziet dit ssid na restart.
2. Na paar minuten haalt die zijn configuratieprofiel op (obv serviceweb), worden de instellingen aangepast en herstart het modem.
@tommy24 heb je al geprobeerd
- Het wachtwoord te veranderen van mijn kpn (inclusief 2 factor/reset)
- In mijn kpn het SSID vast te zetten naar wat je wit
- Wachten
Vanochtend filmpje gemaakt met mijn oude samsung.MallePietje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:00:
Zo te zien maakt die kpn box dat h369... ssid aan. Dat lijkt niet onlogisch. En zo te zien heeft de laptop een 100mb verbinding. Dat kan bij een iets oudere laptop.
Mijn vermoeden is dat 1 van de andere devices die Google fi ssid aanmaakt. Mijn gevoel: ik twijfel aan de laptop. Vooral omdat deze niet regelmatig geupdate lijkt te worden.
Ik zou zeggen: zet alle verbonden devices uit. Neem 1 telefoon die schoon (zo min mogelijk apps) en goed geupdate is. Verbind die met h369... en doe opnieuw je controles. Welke ssids zijn er? Hoe gaat het met Netflix/YouTube?
Eerst terug gebracht naar fabrieksinstellingen en daarna met modem verbonden.
YouTube: Internetfout - KPN -Telefoon
super vaag...tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:17:
[...]
Vanochtend filmpje gemaakt met mijn oude samsung.
Eerst terug gebracht naar fabrieksinstellingen en daarna met modem verbonden.
YouTube: Internetfout - KPN -Telefoon
kan die mobiel wel netflix afspelen als die via 4g verbonden is?
Ja zeker. Zonder problemen.laurens0619 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:26:
[...]
super vaag...
kan die mobiel wel netflix afspelen als die via 4g verbonden is?
Kun je eens op die telefoon testen:
- wat zegt www.whatismyip.com (laatste getal weglaten ivm privacy)
- wat zegt www.fast.com
Vanochtend op mijn kpn ingelogd en netwerk naam aangepast naar Netwerk2025 met nieuwe wachtwoord. Ook reset uitgevoerd. Nu heb ik twee netwerken thuis. Allebei vanuit modem, rest thuis allemaal uitgezet.laurens0619 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:37:
[...]
Kun je eens op die telefoon testen:
- wat zegt www.whatismyip.com (laatste getal weglaten ivm privacy)
- wat zegt www.fast.com
:strip_exif()/f/image/43B0yFeGxJjbAOms5FgPFN5o.jpg?f=fotoalbum_large)
Is verstandig om mijn beide ip adressen hier te posten? Want die zijn daar zichtbaar. Anders kan ik ze naar jou sturen als je wilt?
:strip_exif()/f/image/aaBBwi58kf7yiSwqZxCeZj6o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K2xHtRTCaGEiku4aaKqTLeH8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik draaide een speedtest.net om nieuwe WiFi instellingen te testen en zag tot mijn verbazing een 193.x ip, Safari gestart en keurig mijn KPN (XS4ALL) ip in beeld.
Ik heb dit nog niet kunnen reproduceren. Gaat om de laatste versie van chrome voor macos.
//EDIT:
Ik heb het kunnen reproduceren.
Onder de settings in Chrome staat dit standaard aan.
/f/image/76VEcghikSpHCkm7QGhzXTb9.png?f=fotoalbum_large)
Als je dan via de zoekmachine google naar bv speedtest.net gaat dan preload hij de pagina en zie je een Google IP.
Ik bedacht me dit net, omdat ik een "typfout" had gemaakt, was de punt vergeten bij speedtest.net dus kwam in de Google search terecht met speedtestnet als zoekopdracht.
Resultaat:
/f/image/BPdqcFwYVFSuoYZTmi2xGObZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door BernardV op 29-01-2025 11:50 ]
Kun je bij KPN alle settings naar default zetten? (dus ook wifi etc?)
(ik gebruik zelf die rare KPN Thuis app niet dus geen idee).
Ik krijg in die app natuurlijk te zien dat ik geen experiabox heb aangesloten want die heb ik ook niet
Zet nou eens ALLE apparatuur (dus ook die wifi punten van je modem af) uit (stroomloos) behalve je tel en je modem, en zet in thuis app alles naar default.
[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-01-2025 11:52 ]
Niet toevallig voor 2.4 en 5GHz een eigen SSID? (oftewel, heb je ze beiden aangepast)tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:17:
Nu heb ik twee netwerken thuis. Allebei vanuit modem, rest thuis allemaal uitgezet.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Er is maar een in die appDukeBox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:48:
[...]
Niet toevallig voor 2.4 en 5GHz een eigen SSID? (oftewel, heb je ze beiden aangepast)
:strip_exif()/f/image/M8wwcU5BnQlRrE9G9CCNMM2i.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een van de redenen dat ik adviseerde om het op een vers geïnstalleerde pc te doen, vanzelfsprekend zonder installatie van allerlei andere software. Op de foto van de telefoon zag ik al een beter WAN adres staan. Blijft overeind dat dit een erg raar probleem is.BernardV schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:34:
Wat betreft het 193.x ip, toevallig had ik dat eind vorige week ook in Google Chrome.
Ik draaide een speedtest.net om nieuwe WiFi instellingen te testen en zag tot mijn verbazing een 193.x ip, Safari gestart en keurig mijn KPN (XS4ALL) ip in beeld.
Ik heb dit nog niet kunnen reproduceren. Gaat om de laatste versie van chrome voor macos.
//EDIT:
Ik heb het kunnen reproduceren.
Onder de settings in Chrome staat dit standaard aan.
[Afbeelding]
Als je dan via de zoekmachine google naar bv speedtest.net gaat dan preload hij de pagina en zie je een Google IP.
Ik bedacht me dit net, omdat ik een "typfout" had gemaakt, was de punt vergeten bij speedtest.net dus kwam in de Google search terecht met speedtestnet als zoekopdracht.
Resultaat:
[Afbeelding]
Maar besef wel dat het v10 modem zijn eigen onboard wifi uitschakelt in combinatie met superwifi schotels.
De v10a doet dit niet en zijn eigen onboard wifi blijft actief.
Dat is 1 van de verschillen tussen de v10 en de v10a en daarom geeft KPN liever de v10a aan klanten.
En in de handleiding staat dat het overnemen van de wifi settings naar de schotels ongeveer 10 minuten duurt.
In jouw filmpje is dit veel korter en ik betwijfel of de reset dan wel 100% correct gaat.
Misschien heeft e.e.a. met dat Google Fi hiermee te maken....
(dat die schotels geen correcte settings meekrijgen)
[ Voor 31% gewijzigd door EverLast2002 op 29-01-2025 12:04 ]
Je kan ze wel aanpassen maar niet met een knoop naar default zetten. Die is er niet.CrankyGamerOG schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:45:
Ok na het zien van het filmpje neem ik de "meesterlijke trol" opmerking terug.
Kun je bij KPN alle settings naar default zetten? (dus ook wifi etc?)
(ik gebruik zelf die rare KPN Thuis app niet dus geen idee).
Ik krijg in die app natuurlijk te zien dat ik geen experiabox heb aangesloten want die heb ik ook niet
Zet nou eens ALLE apparatuur (dus ook die wifi punten van je modem af) uit (stroomloos) behalve je tel en je modem, en zet in thuis app alles naar default.
Ik heb al alles thuis uitgezet, reset uitgevoerd en dan alleen vers geïnstalleerde laptop via kabel aangesloten. Hellas het blijft zelfde.
- geblokkeerde streamingdiensten
- beperkte toegang tot websites
- trage of geen internet verbinding
- spontaan modem reset
Was veel erger. Situatie is verbeterd na snelheid verhoging van 200mb naar 1000mb. Met 200mb was gelikte reset als je bijvoorbeeld tv wou kijken via tv box of netflix geprobeerd te starten.
[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-01-2025 12:13 ]
Ik zie steeds in je filmpjes dat je dit draadloos uitvoert.
aansluiten superwifi2
Verder vraag ik me af of je wel iets doet met alle tips en hints die mensen hier aan je geven.....
Ik wens je succes verder.
Is dat wel direct in je router? Ik weet niet of die app via een cloud dienst gaat.. zou ook de restore naar vreemde ssid's kunnen verklaren.tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:01:
Er is maar een in die app
ik vermoed dat hij keer op keer verkeerd alles reset, zie mijn laatste post.Compizfox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:43:
Dan nog, hoe zorgt een IP in een ex-Google-blok ervoor dat je SSID spontaan naar "Google Fi" verandert?
die schotel krijgt geen correcte settings mee.
daarna schakelt de onboard v10 wifi zich uit en fladderen die schotels wat rond.
en alles komt wel erg snel "terug online" vind ik ook.
meestal duurt dat wel eventjes.
Kun je eens proberen:
nslookup ipv4-c165-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net
ping ipv4-c165-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net
wat zegt
https://ipv6-test.com/
wat zie je als je inlogt op het modem?
wss:
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/
[ Voor 31% gewijzigd door laurens0619 op 29-01-2025 13:43 ]
Ik zou die wifi punten van de stroom halen en dan de V10 resetten.
De reset is pas uitgevoerd als het powerlampje rood gaat knipperen, maar jij laat los als de lampjes blauw zijn .
Als je de reset uitvoert zeg dan 5x langzaam: in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst, en laat dan de reset button los
who put a "stop payment" on my reality check
idd wifi punten van de stroom, en van netwerk, zoals ik ook al meerdere malen aangaf, en modem fatsoenlijk resetten.DaRk PoIsOn schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:50:
Ik gaf vannacht al aan dat die reset te kort is.
Ik zou die wifi punten van de stroom halen en dan de V10 resetten.
De reset is pas uitgevoerd als het powerlampje rood gaat knipperen, maar jij laat los als de lampjes blauw zijn .
Als je de reset uitvoert zeg dan 5x langzaam: in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst, en laat dan de reset button los
[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-01-2025 14:00 ]
Laptop is (meermaals?) opnieuw geinstalleerd en dan is het eerste wat je doet Chrome installeren en control panel op de desktop zetten? (Dat is in ieder geval zichtbaar in het eerste filmpje en daar is het Windows 11 terwijl eerdere screenshots van Windows 10 zijn)
Volgens mij beide niet standaard na schone installatie, doe je dit zelf of is je ISO van een niet officiele bron met narigheid aan boord?
Goed punt.ninjazx9r98 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:12:
@tommy24
Laptop is (meermaals?) opnieuw geinstalleerd en dan is het eerste wat je doet Chrome installeren en control panel op de desktop zetten? (Dat is in ieder geval zichtbaar in het eerste filmpje en daar is het Windows 11 terwijl eerdere screenshots van Windows 10 zijn)
Volgens mij beide niet standaard na schone installatie, doe je dit zelf of is je ISO van een niet officiele bron met narigheid aan boord?
Volgens mij zijn er al heel wat vragen gesteld maar (nog) niet beantwoord.
Ik steek er geen tijd meer in, sorry.
Ook gedaan. Het veranderd helemaal niets.CrankyGamerOG schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:59:
[...]
idd wifi punten van de stroom, en van netwerk, zoals ik ook al meerdere malen aangaf, en modem fatsoenlijk resetten.
[...]
Ik ben maar simpel leek maar ik denk zelf dat dit buiten mijn interne netwerk ziet dus bij Kpn.
Alleen ik kan het niet bewijzen.En kpn wil niet luisteren.
Zoals Laurens zegt al die gegevens zijn ergens in de cloud opgeslagen en worden na de reset naar modem verzonden. En die kloppen niet.
Op de modem zelf als het mij lukt om op te komen zie je ook geen logs want bij elke reset gaat alles weg.
Laptop is zondag opnieuw geïnstalleerd naar win10ninjazx9r98 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:12:
@tommy24
Toen kreeg ik te horen dat dit oude Windows is en vandaar niet werkt.
Dus Gisteren opnieuw geïnstalleerd, dit keer win11.
Ook dit keer vanuit Windows website. Dus legaal.
Ja controlepaneel en chrome geïnstalleerd om te laten zien wat er allemaal gebeurd op jullie verzoek.
Maar goed niemand die gelooft ondanks filmpjes die recent gemaakt zijn.
Als iemand wil langskomen dan is di van harte welkom in Alphen. Koffie staat klaar.
Misschien hulp accepteren van @CrankyGamerOG ?tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:27:
[...]
Maar goed niemand die gelooft ondanks filmpjes die recent gemaakt zijn.
Als iemand wil langskomen dan is di van harte welkom in Alphen. Koffie staat klaar.
Hij biedt aan je via Teamviewer (op afstand) te willen helpen:
CrankyGamerOG in "Geen internet toegang......"
Zou ik met beide handen aangrijpen!
We willen natuurlijk wel weten hoe dit afloopt.
[ Voor 25% gewijzigd door gerritjan op 29-01-2025 17:33 ]
Die configuraties worden maar eens in de zoveel tijd bij kpn opgeslagen, dus krijg jij nog steeds een oude configuratie na een reset terug.
Reset is dus niet de oplossing.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb onlangs zelf via de MijnKPN portal een config in een v10 kunnen terugzetten.Ben(V) schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:30:
Als je het modem/router een reset geeft dan laad KPN de bij hen bekende configuratie weer terug in het modem.
Die configuraties worden maar eens in de zoveel tijd bij kpn opgeslagen, dus krijg jij nog steeds een oude configuratie na een reset terug.
Reset is dus niet de oplossing.
(na de beruchte upgrade van een paar weken geleden, SIP gegevens waren leeg/weg).
Ik denk dat hij echt met KPN in gesprek moet, desnoods via een klachtenlijn ofzo.
Dat is gewoon zeer vergezocht, zeker aangezien het lijkt alsof die netwerkgegevens blijven veranderen (Google Fi, AmazFS - Fi, BGFs - Fi). Dan zou iets of iemand op de een of andere manier toegang moeten hebben tot je account of je (lokale) configuratie. Helemaal als dit issue verder onbekend is bij KPN, want dan zouden naar alle waarschijnlijkheid meerdere klanten hier last van hebben. Als leek lijken veel dingen al heel gauw plausibel omdat je simpelweg geen idee hebt hoe de boel normaal werkt of hoort te werken.tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:19:
[...]
Ook gedaan. Het veranderd helemaal niets.
Ik ben maar simpel leek maar ik denk zelf dat dit buiten mijn interne netwerk ziet dus bij Kpn.
Zoals Laurens zegt al die gegevens zijn ergens in de cloud opgeslagen en worden na de reset naar modem verzonden. En die kloppen niet.
Op de modem zelf als het mij lukt om op te komen zie je ook geen logs want bij elke reset gaat alles weg.
Wat je nodig hebt is iemand met verstand van zaken die op locatie de boel komt bekijken en troubleshooten voor je, en daarbij ook grondig zaken kan uitsluiten zoals verkeerd geresette zaken, apparaten die stiekem toch nog op het netwerk aangesloten bleken te zijn en eventueel toch nog steeds aanwezige malware ergens in je huis. Mocht het probleem dan uiteindelijk tóch buiten jouw huis blijken te liggen kan die persoon dat op een juiste manier communiceren naar KPN en in contact komen met de juiste personen, zodat er twee personen met verstand van zaken tegen elkaar aan het praten zijn, in plaats van dat je niet voorbij het eerstelijns script komt.
Je hoeft niks te bewijzen naar kpn, het werkt niet.tommy24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:19:
[...]
Ook gedaan. Het veranderd helemaal niets.
Gewoon blijven bellen, steeds als het niet werkt.
Doe gewoon precies wat ze zeggen, ze kunnen vast wel meekijken en zien wat er gebeurd.
Wat ik al eerder zei, je moet even door die eerste lijns heen.
Edit: misschien een oudere Fritzbox ergens regelen?
https://www.kpn.com/servi....htm#!/devices/all/modems
[ Voor 67% gewijzigd door franssie op 29-01-2025 17:46 ]
@tommy24laurens0619 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:40:
@tommy24
Kun je eens proberen:
wat zegt
wss:
Hier is nog geen antwoord op gegeven.
laurens0619 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:40:
@tommy24
Kun je eens proberen:
wat zegt
wss:
:strip_exif()/f/image/Xsu3LEnAiWVWhTyRYbKizWtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VXSECKezgv1sCYbakxQ0YLhf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pMNklNJgLQeIMzwUroUEov4B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OeuuF71N689PQAEuLXIoUdfF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom niet meer in het modem. Wachtwoord is veranderd of juist niet. Iedere geval lukt niet.
Ik ben hier helemaal mee eens.DataGhost schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:37:
[...]
Dat is gewoon zeer vergezocht, zeker aangezien het lijkt alsof die netwerkgegevens blijven veranderen (Google Fi, AmazFS - Fi, BGFs - Fi). Dan zou iets of iemand op de een of andere manier toegang moeten hebben tot je account of je (lokale) configuratie. Helemaal als dit issue verder onbekend is bij KPN, want dan zouden naar alle waarschijnlijkheid meerdere klanten hier last van hebben. Als leek lijken veel dingen al heel gauw plausibel omdat je simpelweg geen idee hebt hoe de boel normaal werkt of hoort te werken.
Wat je nodig hebt is iemand met verstand van zaken die op locatie de boel komt bekijken en troubleshooten voor je, en daarbij ook grondig zaken kan uitsluiten zoals verkeerd geresette zaken, apparaten die stiekem toch nog op het netwerk aangesloten bleken te zijn en eventueel toch nog steeds aanwezige malware ergens in je huis. Mocht het probleem dan uiteindelijk tóch buiten jouw huis blijken te liggen kan die persoon dat op een juiste manier communiceren naar KPN en in contact komen met de juiste personen, zodat er twee personen met verstand van zaken tegen elkaar aan het praten zijn, in plaats van dat je niet voorbij het eerstelijns script komt.
[ Voor 34% gewijzigd door Eraser127 op 29-01-2025 20:29 ]
Ik zou beginnen om te testen met IPv6 uit.
Dat kun je in de netwerkadapter aanpassen door bij de eigenschappen van de ethernet adapter ipv6 ter test even het vinkje weg te halen op de laptop.
Wifi adapter op laptop ook even uit laten
Wifi punten nog even uit laten, windows reboot en dan via de kabel weer proberen je test uit te voeren.
Reset in de cloud en modem reset uitgevoerd.
Tv en tv box op kabel aangesloten. Wifi op alle apparaten thuis uitgezet. Om 18uur twee spontane modem resetten, om 18:40 volgende. Maar daarna werkt tv weer. Morgen krijg ik nieuwe modem. Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht die nieuwe modem het weer niet doen, meteen weer bellen. Laat ze dan naar weer iemand afsturen, hoe gekker ze zelf worden, hoe hoger in de boom je terecht komt.tommy24 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:17:
Vanochtend kpn specialist langs geweest.
Reset in de cloud en modem reset uitgevoerd.
Tv en tv box op kabel aangesloten. Wifi op alle apparaten thuis uitgezet. Om 18uur twee spontane modem resetten, om 18:40 volgende. Maar daarna werkt tv weer. Morgen krijg ik nieuwe modem. Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht het uiteindelijk dan toch bij kpn liggen, mag je denk ik best over een vergoeding gaan beginnen.
[ Voor 8% gewijzigd door bramassendorp op 30-01-2025 19:59 ]
Ik kende hem niet, maar inderdaad, ik heb ook geen internetCebby schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:51:
Die https://ipv6-test.com is ongelofelijk instabiel en als de call faalt vanwege andere redenen dan heb je ook de 'unsupported' status. Volgens die website heb ik op het moment helemaal geen internet zelfs

Precies, gewoon door blijven "zeuren" - mijn ervaring is dat KPN het uiteindelijk echt wel op wil lossen.bramassendorp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:55:
Mocht die nieuwe modem het weer niet doen, meteen weer bellen. Laat ze dan naar weer iemand afsturen, hoe gekker ze zelf worden, hoe hoger in de boom je terecht komt.
Goed kans dat KPN daar vaak zelf al mee komt. Zo had ik op een gegeven moment meer GB's dan ik mogelijkerwijs op kon maken op mijn mobiele abonnenment vanwege wat service-onderbrekingen midden in de nachtMocht het uiteindelijk dan toch bij kpn liggen, mag je denk ik best over een vergoeding gaan beginnen.
Kpn is nog steeds mee bezig. Er zijn aantal specialisten over de vloer geweest en ze komen nog niet helemaal uit. Het lijkt wel op dat iemand expres de boel verpest. Iedere modem die ze neerzetten wordt overgenomen en geprogrammeerd naar de wensen van "hacker" . Dus nog steeds niet opgelost...
Komt de hack ook voor als alleen kpn zelf apparatuur aansluit?tommy24 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:53:
[...]
Kpn is nog steeds mee bezig. Er zijn aantal specialisten over de vloer geweest en ze komen nog niet helemaal uit. Het lijkt wel op dat iemand expres de boel verpest. Iedere modem die ze neerzetten wordt overgenomen en geprogrammeerd naar de wensen van "hacker" . Dus nog steeds niet opgelost...
Of gebeurd het alleen zodra je eigen apparatuur verbind?
Op dit moment niet want ik heb alles weggeflikkerd behalve tv,pc,laptop en telefoons. Maar idd ik maakte altijd gebruik van zo'n tp-link PowerLan/HomePlug en ook een Chromecast. Zou dit iets te maken kunnen hebben zelfs als apparatuur nu weg is ?DukeBox schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:50:
Heb je heel toevallig iets met PowerLan/HomePlug in je netwerk? Het zou in theorie kunnen dat een van je buren daarmee een pair heeft gemaakt al is het in de praktijk bijna niet mogelijk na je meter.
Ja klopt ook op kpn spullen. Nieuwe apparatuur uit de box en die wordt gewoon op afstand geprogrammeerd door derden waarschijnlijk.elmo1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:45:
[...]
Komt de hack ook voor als alleen kpn zelf apparatuur aansluit?
Of gebeurd het alleen zodra je eigen apparatuur verbind?
Als die apparatuur er niet meer is kan deze dus ook niets meer doen.tommy24 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:54:
Zou dit iets te maken kunnen hebben zelfs als apparatuur nu weg is ?
Ik wilde mij niet echt mengen in de discussie gezien dit zo'n vreemd probleem is dat ik het echt met eigen ogen moet kunnen zien om hier iets inhoudelijks over te kunnen zeggen.
Normaal gesproken (na fabrieksreset) kan je een wifirouter op 2 manieren aanpassen, vanuit de ISP en vanuit je LAN (interne netwerk). Het liefst wil je een van beiden uitsluiten zodat je gerichter kan zoeken.
Je geeft zelf aan dat je niets hebt verbonden via WiFi (LAN) en niet bekabeld (LAN) dan blijft er maar 1 ding over (ISP). Het lastige is dat we uit moeten gaan van wat jij verteld en het probleem is zo bijzonder dat ik nog steeds er vanuit ga dat het 'user error' is en ik het met eigen ogen wil zien voordat ik je dan toch gelijk moet geven.
Uit mij ervaring is helaas gebleken dat op ICT gebied, men A zegt en B heeft gedaan. Zeker als het aankomt op exacte volgorde en details. Zelf ben ik net zo eigenwijs als vele mensen die ik met mijn werk tegenkom toch ben ik mijzelf meermaals tegengekomen dat ik net dat ene kleine detail heb gemist.
Oftewel, ik zou eerst even afwachten op de monteurs/experts die het blijkbaar ook een vreemd probleem vonden, zij zijn uiteindelijk diegenen die het voor je moeten oplossen als het daadwerkelijk aan de ISP kant ligt.
Ik hoop overigens wel dat je ons goed op de hoogte houdt en ik hopelijk mijn ongelijk moet komen toegeven!
Als je nu nog steeds problemen hebt, moet je een lijstje maken van ALLE apparatuur die nu bedraad of draadloos aangesloten is aan jouw netwerk, dus inclusief powerlines, chromecasts, je deurbel, thermostaat, vibrator of whatever. Want ja, al die apparatuur zou op de een of andere manier licht kunnen schijnen op hoe dit zou kunnen gebeuren, waarvan sommige meer voor de hand liggen (powerline) dan andere (tandenborstel). Wat niet is aangesloten doet niks, maar dan moet je zeker weten dat het niet is aangesloten. De manier waarop je dit zegt laat het lijken alsof dat tijdens dit topic wel aangesloten was maar toen niet genoemd, terwijl dat wel zeer belangrijke informatie is.tommy24 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:54:
[...]
Op dit moment niet want ik heb alles weggeflikkerd behalve tv,pc,laptop en telefoons. Maar idd ik maakte altijd gebruik van zo'n tp-link PowerLan/HomePlug en ook een Chromecast. Zou dit iets te maken kunnen hebben zelfs als apparatuur nu weg is ?
Om de boel écht goed te testen haal je alle apparatuur van je netwerk af en probeer je met alleen maar het modem/router en daarop bedraad of draadloos aangesloten een (1) enkel apparaat zoals een laptop waarmee je kan zien wat er gebeurt, en dan het liefst een laptop met een compleet frisse installatie zonder mogelijke malware erop (bijv. dmv een Linux live-USB). Als het modem/router dan gereset is en ingesteld op een SSID en wachtwoord die je allebei nog nooit gebruikt hebt, zou het niet meer voor mogen komen. Gebeurt het dan wel, is er inderdaad iets vreemds aan de hand. Maar gebeurt het dan niet kan je een voor een (met hoe lang ertussen dat het normaal duurt voordat het probleem zich manifesteert) je apparatuur weer aansluiten totdat de boel weer raar gaat doen, en dan heb je hopelijk gevonden welk apparaat ervoor verantwoordelijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 07-02-2025 13:10 ]
*knip*. Vast goed bedoeld, maar volledige geschreven AI antwoorden worden niet gewaardeerd.
[ Voor 110% gewijzigd door rens-br op 08-02-2025 00:57 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
volgens mij heeft @tommy24 helemaal geen internet meer..