Hallo. Ik heb een groot probleem met internet thuis, of eigenlijk GEEN internet. Ik zal misschien vanaf het begin beginnen. Ongeveer 3 maanden geleden begon de ZyXel T-50 modem zichzelf automatisch opnieuw op te starten. Ik nam contact op met de provider (ODIDO) en ze stuurden een nieuwe T-54 modem, wat tijdelijk hielp, maar het probleem kwam na een paar dagen terug. Ze stuurden een monteur en weer een nieuwe modem, TV-box, alle kabels en de signaalomvormer, evenals de glasvezelstekker werd vervangen. De glasvezel werd ook gecontroleerd op storingen, enz. Alles leek in orde. Er was een korte verbetering, maar het probleem kwam terug na een poging om TV of bijvoorbeeld Netflix te starten. 's Ochtends kan ik bijvoorbeeld Netflix starten en één film bufferen, maar zodra ik de tweede of derde kies, gebeurt er een herstart van de modem. Weer contact opgenomen met ODIDO en weer nieuwe apparatuur. Dit keer een ZyXel T-56, TV-box, omvormer en een set kabels. Nog steeds geen verandering. Automatische herstarts bij elke poging om iets in te schakelen of zelfs wanneer er niemand op het netwerk werkt. Het netwerk kan ook de naam veranderen naar Google Fi van zelf. De herstarts stoppen als de modem van de stroom wordt gehaald. Vanwege het feit dat ODIDO niet bereid is het probleem op te lossen, ben ik overgestapt naar een andere provider. Sinds twee dagen heb ik KPN met nieuwe apparatuur, kabels en voeding. De glasvezellijn is hetzelfde gebleven. Bij de eerste inlogpoging op Netflix kreeg ik een foutmelding. Andere diensten werkten wel. Op de tweede dag kwamen de herstarts helaas weer terug, evenals de automatische netwerknaamwijzigingen. De apparatuur in huis is gecontroleerd op virussen. Alles wat we konden uitschakelen, is uitgeschakeld. Ik doe een fabrieksreset van de modem en sluit alleen de TV en TV-box aan, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb geen idee meer wat te doen. We hebben de snelheid verhoogd van 200 MB naar 1 GB en de herstarts zijn iets afgenomen, maar ik heb geen toegang tot streamingdiensten (Netflix, Prime, YouTube, etc.) - er verschijnt een netwerkfout. Internet is ook super traag dan.
Google geeft ook geen oplossing. De provider ziet niets en zegt dat de glasvezel in orde is. Heeft iemand misschien een idee, want we weten echt niet meer hoe we dit probleem moeten oplossen.
Google geeft ook geen oplossing. De provider ziet niets en zegt dat de glasvezel in orde is. Heeft iemand misschien een idee, want we weten echt niet meer hoe we dit probleem moeten oplossen.