Geen internet toegang

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-02 21:00
Hallo. Ik heb een groot probleem met internet thuis, of eigenlijk GEEN internet. Ik zal misschien vanaf het begin beginnen. Ongeveer 3 maanden geleden begon de ZyXel T-50 modem zichzelf automatisch opnieuw op te starten. Ik nam contact op met de provider (ODIDO) en ze stuurden een nieuwe T-54 modem, wat tijdelijk hielp, maar het probleem kwam na een paar dagen terug. Ze stuurden een monteur en weer een nieuwe modem, TV-box, alle kabels en de signaalomvormer, evenals de glasvezelstekker werd vervangen. De glasvezel werd ook gecontroleerd op storingen, enz. Alles leek in orde. Er was een korte verbetering, maar het probleem kwam terug na een poging om TV of bijvoorbeeld Netflix te starten. 's Ochtends kan ik bijvoorbeeld Netflix starten en één film bufferen, maar zodra ik de tweede of derde kies, gebeurt er een herstart van de modem. Weer contact opgenomen met ODIDO en weer nieuwe apparatuur. Dit keer een ZyXel T-56, TV-box, omvormer en een set kabels. Nog steeds geen verandering. Automatische herstarts bij elke poging om iets in te schakelen of zelfs wanneer er niemand op het netwerk werkt. Het netwerk kan ook de naam veranderen naar Google Fi van zelf. De herstarts stoppen als de modem van de stroom wordt gehaald. Vanwege het feit dat ODIDO niet bereid is het probleem op te lossen, ben ik overgestapt naar een andere provider. Sinds twee dagen heb ik KPN met nieuwe apparatuur, kabels en voeding. De glasvezellijn is hetzelfde gebleven. Bij de eerste inlogpoging op Netflix kreeg ik een foutmelding. Andere diensten werkten wel. Op de tweede dag kwamen de herstarts helaas weer terug, evenals de automatische netwerknaamwijzigingen. De apparatuur in huis is gecontroleerd op virussen. Alles wat we konden uitschakelen, is uitgeschakeld. Ik doe een fabrieksreset van de modem en sluit alleen de TV en TV-box aan, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb geen idee meer wat te doen. We hebben de snelheid verhoogd van 200 MB naar 1 GB en de herstarts zijn iets afgenomen, maar ik heb geen toegang tot streamingdiensten (Netflix, Prime, YouTube, etc.) - er verschijnt een netwerkfout. Internet is ook super traag dan.
Google geeft ook geen oplossing. De provider ziet niets en zegt dat de glasvezel in orde is. Heeft iemand misschien een idee, want we weten echt niet meer hoe we dit probleem moeten oplossen.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Heb je geen netwerkloop in je interne netwerk zitten? Apparatuur kan ongelofelijk onderuit gaan door een broadcast storm zeker consumenten routers/modems. Hoe zit je netwerk er verder uit? Heb je switches, extra access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 22:44
"Google Fi" als in je wireless SSID veranderd daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 17:41
Ik dacht wat is dat nou weer Google Fi, maar er lijkt zowaar echt een product te zijn: https://fi.google.com/about/coverage?pli=1

Dat kan haast geen toeval zijn. Alleen nou de grote vraag, hoe verandert je SSID?
En waarom in NL als dit alleen in de VS, Mexico en Canada wordt aangeboden.

Wat voor telefoon heb je, Google Pixel toevallig?

Daarbij hoe weet je zo zeker dat je SSID wijzigt (de naam van het netwerk)? Eerst had je Zyxel...blabla en daarna is die weg en is er ineens Google Fi?

[ Voor 18% gewijzigd door dehardstyler op 28-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
Nee niets. Alleen alles wat kpn standaard installeert -genexis in meterkast, modem in woonkamer en twee wifi punten van kpn. Ook geprobeerd allen via kabel te werken zonder wifi- zonder verbetering. Ook nieuwe Windows installatie gedaan op laptop en die aangesloten op modem met kabel. Zodra je YouTube of netflix open heb je restart van modem. Het leek alsof de poging om meer gegevens over te dragen een reset veroorzaakte.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39

Kheos

FP ProMod
Er worden 7 vragen gesteld en ik denk dat je er geeneen hebt beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
dehardstyler schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:53:
Ik dacht wat is dat nou weer Google Fi, maar er lijkt zowaar echt een product te zijn: https://fi.google.com/about/coverage?pli=1

Dat kan haast geen toeval zijn. Alleen nou de grote vraag, hoe verandert je SSID?
En waarom in NL als dit alleen in de VS, Mexico en Canada wordt aangeboden.

Wat voor telefoon heb je, Google Pixel toevallig?

Daarbij hoe weet je zo zeker dat je SSID wijzigt (de naam van het netwerk)? Eerst had je Zyxel...blabla en daarna is die weg en is er ineens Google Fi?
Ja klopt. Eerst standaard naam van netwerk en na aantal resetten Google Fi of Google of Kpn .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXDt3chC0BazdbrPMql6ekSzG6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHuIXr7Gig5oy6JiTCj3AOYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnRiQa0Ammsd6ubPnNd_zI1NQ7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLBzS0pMUaVajytkS9Z4uV4L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19
Dat is wel heel vaag :P
Volgens internet is Google Fi een hotspot netwerk wat alleen in USA actief is en kunnen (android) devices er automatisch naar verbinden..

Maar waarom zou je dat in nederland ontvangen? Of is er een leuke buurman met een nep accesspoint aan het spelen met de naam Google Fi?

Heb je zelf enig idee waar het netwerk vandaag zou kunnen komen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik zou het probleem proberen plat te slaan.

- ALLE netwerkapparatuur ontkoppelen van het modem
- Modem naar de fabrieksinstellingen resetten.
- 1x computer/laptop bekabeld aansluiten

Hiermee controleren of de verbinding stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:07:
Dat is wel heel vaag :P
Volgens internet is Google Fi een hotspot netwerk wat alleen in USA actief is en kunnen (android) devices er automatisch naar verbinden..

Maar waarom zou je dat in nederland ontvangen? Of is er een leuke buurman met een nep accesspoint aan het spelen met de naam Google Fi?

Heb je zelf enig idee waar het netwerk vandaag zou kunnen komen?
Het is ons netwerk die de naam veranderd naar bijvoorbeeld Google Fi.Ik kan gewoon verbinding maken met onze wachtwoord. In modem zelf ook gewoon zichtbaar met "nieuwe naam "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ok...

Dus je KPN Experiabox pastte het netwerk aan naar Google Fi
En je Zyxel past ook de netwerk naam aan naa Google Fi

Is dat zo?

Vind het zeer vreemd, meest logische zou dan eignelijk malware op een van je apparaten zijn waarmee je inlogt op je kpn modem maar ook dat vind ik eigenlijk niet aannemlijk.

Edit:
Misschien is het een Android functie/app? Dat die je thuis netwerk, via upnp ofzo geen idee of dat kan, ombouwt naar een Google Fi?
Super hypothetisch hoor maar ik zou het anders ook vaag vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:10:
Ik zou het probleem proberen plat te slaan.

- ALLE netwerkapparatuur ontkoppelen van het modem
- Modem naar de fabrieksinstellingen resetten.
- 1x computer/laptop bekabeld aansluiten

Hiermee controleren of de verbinding stabiel blijft.
Meerdere keeren uitgevoerd.
Probleem blijft zelfde.
Als je probeert verbinding maken met YouTube, Netflix, Prime heb je reset van je modem.
Ook geen toegang tot uitzending gemist of terug kijken bij kpn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Meerdere keeren uitgevoerd.
Probleem blijft zelfde.
Als je probeert verbinding maken met YouTube, Netflix, Prime heb je reset van je modem.
Ook geen toegang tot uitzending gemist of terug kijken bij kpn box.
Ook als je een ping-t op netflix/youtube/google/prime aanzet? Het is bijna onmogelijk dat je 4 modems (en via 2 providers) over de rooie krijgt met 1 computer naar deze specifieke sites.

-edit-

Als het toevallig met deze ene computer gebeurd, probeer een andere of reset de computer naar fabrieksinstellingen. Mogelijk heb je een virus tepakken.

[ Voor 15% gewijzigd door MarkyB op 28-01-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:15:
Ok...

Is dat zo?

Vind het zeer vreemd, meest logische zou dan eignelijk malware op een van je apparaten zijn waarmee je inlogt op je kpn modem maar ook dat vind ik eigenlijk niet aannemlijk
Daar dacht ik ook aan.
Daarom alles is gescand mat Avast en Malvarebytes
Gisteren modem reset uitgevoerd naar fabriek en andere tv aangesloten. Na de poging om netflix opstarten modem reset en daarna geen mogelijkheid om app te starten- gelijk netwerk fout bericht van Netflix. Andere stremming diensten werken ook niet en internet is traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Het voordeel is dat het consequent voorkomt en dus reproduceerbaar is.

Het gaat iedere keer mis als je netflix opstart? Vanaf de tv doe je dit dan?
Ik zou even alles resetten en al je devices disconnect laten. Dan 1 device verbinden en daar netflix starten.
GAat het dan nog steeds mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Ja klopt. Eerst standaard naam van netwerk en na aantal resetten Google Fi of Google of Kpn .[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ehmm wat?! Ook echt meerdere Google Fi. En een Truthnetwork en Home and alone. Die 2 laatste SSID's, herken je die? Waren die al beschikbaar voor de problemen begonnen, weet je dat toevallig nog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Gezien er zowel wifi 6(+) als wifi <6 met dezelfde naam is kan dat niet van 1 apparaat afkomen. Kijk eens met wifi analyzer of de mac adressen daadwerkelijk overeenkomen met jouw hardware.

Vervolgens zou ik dan je router resetten en als eerste het wachtwoord veranderen naar iets nieuws. Dan eerst wifi uitzetten en alleen bekabeld werken, daarmee kan je al veel sneller bepalen waar mogelijk de 'hack' vandaan komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005

Speedmaster

Make my day...

En geef eens een lijstje van alle aangesloten apparaten op het netwerk, zowel vast als via wifi. En eventuele switches in je netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Nu online

MasterL

Het Google FI verhaal is vreemd.. maar zou geen factor mogen zijn op het moment dat je wired verbind met de router. Wat zegt een simpele speedtest? Netflix Youtube staan nou niet bekend als high bandwith apps..

Als ik zou moeten gokken:
1: Je hebt een device met malware in jouw netwerk, deze kan prima onderdeel zijn van een (DDOS) botnet en zou in theorie veel (honderdduizenden) packets kunnen versturen. Ik heb ooit z'n probleem moeten tackelen waarbij routers (zakelijk) de connecties simpelweg niet aankonden door 1 infected device.

2: Wat ik al eerder schreef een loop.

3: Foute DNS config? Een foute DNS server kan "traag" aanvoelen als deze traag of niet resolved.

Allemaal zijn overigens uit te sluiten door WiFi uit te schakelen (of alle wifi devices inc repeaters) en een "schone" laptop/pc direct op het modem aan te sluiten. Iets klopt er duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:15:
Ok...

Is dat zo?

Vind het zeer vreemd, meest logische zou dan eignelijk malware op een van je apparaten zijn waarmee je inlogt op je kpn modem maar ook dat vind ik eigenlijk niet aannemlijk.

Edit:
Misschien is het een Android functie/app? Dat die je thuis netwerk, via upnp ofzo geen idee of dat kan, ombouwt naar een Google Fi?
Super hypothetisch hoor maar ik zou het anders ook vaag vinden.
Geen idee. Ik zou niet weten waar en hoe zou ik moeten zoeken. Tv is terug naar fabriek instellingen en daarnaast zijn nog thuis 3 samsung telefoons en een Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39

Kheos

FP ProMod
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:13:
[...]

Geen idee. Ik zou niet weten waar en hoe zou ik moeten zoeken. Tv is terug naar fabriek instellingen en daarnaast zijn nog thuis 3 samsung telefoons en een Chromecast.
Heb je al eens alle suggesties hier geprobeerd? Wat waren daar de resultaten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Ook als je een ping-t op netflix/youtube/google/prime aanzet? Het is bijna onmogelijk dat je 4 modems (en via 2 providers) over de rooie krijgt met 1 computer naar deze specifieke sites.

-edit-

Als het toevallig met deze ene computer gebeurd, probeer een andere of reset de computer naar fabrieksinstellingen. Mogelijk heb je een virus tepakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvscpzgLePUfwUIvtgBxdwKhfKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdJD33FSd1jsEKuYU80xTrI8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Phxacm89nUV4-fdY6G2ata_zAuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ud4Ios0rTIurTJ55jxt0U5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
dehardstyler schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:31:
[...]

Ehmm wat?! Ook echt meerdere Google Fi. En een Truthnetwork en Home and alone. Die 2 laatste SSID's, herken je die? Waren die al beschikbaar voor de problemen begonnen, weet je dat toevallig nog?
Truthnetwork en home and alinea zijn waarschijnlijk van de buuren wat die zie ik al heel lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
Speedmaster schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:40:
En geef eens een lijstje van alle aangesloten apparaten op het netwerk, zowel vast als via wifi. En eventuele switches in je netwerk
Via kabel :
- tv box van kpn
- twee wifi punten van kpn
- laptop van mijn zoon (die heb ik pas later bekabeld aangesloten. In de eerste paar weken van problemen was dat niet van toepassing )

Via wifi:
- samsung a54
- samsung s20fe
- samsung a54 5g
- Chromecast

Geen switches ezv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Youtube komt bij mij terug met 142.250.179.206. Ping die eens?

-edit-

Je tijd kan ook niet syncen, ik vermoed dat op zijn minst deze laptop niet lekker in zijn vel zit.

[ Voor 47% gewijzigd door MarkyB op 28-01-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Raar dat die streamingdiensten niet resolven, alsof er een blokkade op je DNS ingesteld staat.

Welke DNS server(s) gebruik je?

ipconfig /all

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bramassendorp
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:12:
[...]

Het is ons netwerk die de naam veranderd naar bijvoorbeeld Google Fi.Ik kan gewoon verbinding maken met onze wachtwoord. In modem zelf ook gewoon zichtbaar met "nieuwe naam "
Heb je nou gewoon je PSK ingeklopt in een onbekend netwerk? :+

Heb je al eens geprobeerd ieder willekeurig PSK is gebruiken voor dat netwerk, misschien accepteerd dat ding alles wel, en heb je gewoon je PSK gecommuniceerd naar buiten toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:32:
Youtube komt bij mij terug met 142.250.179.206. Ping die eens?
Zo te zien eerder een probleem met DNS (Could not find host)
Je tijd kan ook niet syncen, ik vermoed dat op zijn minst deze laptop niet lekker in zijn vel zit.
Lijkt me eerder een verkeerde tijdzone-instelling, datum klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Ehm op deze foto zie ik dat je op een buildnummer van 2022 zit? Wanneer heb je deze laptop voor het laatst geupdate?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1f1WI_UkqwCjBDU06VAaY5MjEdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LextbRDeKpxM15N5z11HQTVJ.png?f=fotoalbum_large

Als dit inderdaad 2 jaar plus geleden is, dan zou ik beginnen met een herinstallatie. Dat verklaard dan nog niet wat je op telefoon ziet, maar begin hier maar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Datum wel, maar tijd (minuten) lijken ook wel out of sync?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Nu online

MasterL

Hier klopt toch niks van? Zoals @dehardstyler aangeeft lijkt de Windows versie antiek te zijn en wie draait überhaupt zijn prompt onder "administrator" voor een simpele ping.. Tijd klopt niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ik ben het compleet kwijt, ik zie 300 verschillende problemen waar mn nekharen recht van overeind gaan staan. Ik zou compleet alles uitschakelen (inc wifi modus op je modem) en laptop compleet formatten/resetten, na een reset alleen met kabel verbinden om te kijken wat er gebeurd. Er is geen enkele gezonde situatie waarin je SSID veranderd naar Google Fi.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:

[..]

Er is geen enkele gezonde situatie waarin je SSID veranderd naar Google Fi.
Zou bij KPN op zich wel kunnen, KPN heeft een systeem genaamd Motive waarin diverse gegevens worden opgeslagen en naar het modem gepushed kunnen worden. O.a. de de wifi gegevens, wat vooral bij een modemwissel handig is omdat het nieuwe modem dan automatisch de oude wifi gegevens overneemt hierdoor.

Als dat Motive systeem oude/foutieve gegevens blijft pushen kan dat dus gebeuren.

Mocht dit het zijn, staat dat wel los van de rest van de problemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

bramassendorp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Heb je nou gewoon je PSK ingeklopt in een onbekend netwerk? :+

Heb je al eens geprobeerd ieder willekeurig PSK is gebruiken voor dat netwerk, misschien accepteerd dat ding alles wel, en heb je gewoon je PSK gecommuniceerd naar buiten toe :-)
Zo werkt WPA gelukkig niet; de PSK wordt niet in plaintext naar de authenticator gestuurd. Dat zou heel kwetsbaar zijn voor MitM-attacks.

In plaats daarvan kent WPA een zogenaamde four-way handshake: een challenge-response authentication waarmee twee kanten op kan worden bewezen dat zowel de supplicant als de authenticator de PSK kennen, zonder deze letterlijk over de lijn te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 28-01-2025 14:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
Wildfire schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:20:
[...]

Zou bij KPN op zich wel kunnen, KPN heeft een systeem genaamd Motive waarin diverse gegevens worden opgeslagen en naar het modem gepushed kunnen worden. O.a. de de wifi gegevens, wat vooral bij een modemwissel handig is omdat het nieuwe modem dan automatisch de oude wifi gegevens overneemt hierdoor.

Als dat Motive systeem oude/foutieve gegevens blijft pushen kan dat dus gebeuren.

Mocht dit het zijn, staat dat wel los van de rest van de problemen.
Zelfs dan, ik zie in zijn lijst 6 verschillende Google Fi SSIDs, dat lijkt me niet echt gezond

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Zelfs dan, ik zie in zijn lijst 6 verschillende Google Fi SSIDs, dat lijkt me niet echt gezond
Dat klopt, nou ja tenzij je ook meerdere SuperWifi Punten van KPN hebt want die nemen SSID en wachtwoord over van het modem. Dan zie je die SSID's natuurlijk ook. Maar als nieuwe KPN klant zal hij een Box 12 modem met Wifi 6 hebben en dan zouden al zijn eigen wifi netwerken ook Wifi 6 moeten zijn en in zijn afbeeldingen is te zien dat dat duidelijk niet het geval is.

@tommy24 je hebt een aantal keer die ping-opdrachten uitgevoerd, probeer ipv zo'n ping-opdracht eens het volgende:

code:
1
2
nslookup netflix.com
nslookup youtube.com

Gewoon even twee proberen. Dan zien we ook welke DNS server er gebruikt wordt, als je bij KPN niets zelf aanpast wordt er de KPN DNS gebruikt.

Wat je ook zou kunnen proberen:

code:
1
tracert google.com

Aangezien je google.com wel kon pingen ben ik benieuwd hoe de route van jouw verbinding naar Google is. Daar valt mogelijk ook nog iets uit af te leiden.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2025 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
En als je met de voedingsadapter rommelt?
Misschien maakt het stopcontact wel slecht contact zodat de modem iedere keer herstart.

Of probeer even een ander stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Is het laatst ontvangen en geplaatst modem wel echt nieuw of is het refurbished?
(i.v.m. dat Google Fi verhaal).
Misschien staat hier een bepaalde setting in wat niet voor NL bedoeld is.
Ik weet niet of een factory reset kan bij KPN of waar je nu bij zit als klant.

En gebruik je steeds hetzelfde stopcontact i.c.m. het modem?
Misschien eens controleren of je stroompunt (in de meterkast?) wel in orde is.

-edit:
na wat terug gelezen te hebben lijkt het wel of het een besmet apparaat is die de boel omver gooit.
Botnet, virus, oid.
Heb je je netwerk weleens grondig gescand (Wireshark) en in de gaten gehouden, zowel lan en wifi ?
Geen vreemde dingen voorbij zien komen ?
Ook geen zonnepanelen op je dak liggen toevallig? Met een "open for all" wachtwoord-loos wifi in de convertor.

[ Voor 31% gewijzigd door EverLast2002 op 28-01-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:
Ik ben het compleet kwijt, ik zie 300 verschillende problemen waar mn nekharen recht van overeind gaan staan. Ik zou compleet alles uitschakelen (inc wifi modus op je modem) en laptop compleet formatten/resetten, na een reset alleen met kabel verbinden om te kijken wat er gebeurd. Er is geen enkele gezonde situatie waarin je SSID veranderd naar Google Fi.
Het is mijn oude laptop die zondag geformateerd is en schoone windows erop gedaan van usb stick. Vandaar misschien datum en tijd niet kloppen,cmos baterij is overleden. Die heb ik puur gebruik om te kijken wat gebeurt met schone laptop aangesloten met kabel direct naar de rest van het modem. Hellas blijft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Crxtreem schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:44:
Misschien maakt het stopcontact wel slecht contact zodat de modem iedere keer herstart.

Dit dus: verplaats door een verlengsnoer te gebruiken de stroomvoorziening van je NT1 en je modem eens naar een ander stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@tommy24 Zelfs al zou de stroomvoorziening naar je router en ONT brak zijn (zou best kunnen) verklaart dit niet je DNS problemen.

Doen eens de ipconfig en tracert resultaten hier posten?
(Kan vanuit CMD ook prime copy paste in Code Tags (zoals dit maar dan zonder spaties)
[ code ]
blalvla
[ / code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Het is mijn oude laptop die zondag geformateerd is en schoone windows erop gedaan van usb stick. Vandaar misschien datum en tijd niet kloppen,cmos baterij is overleden. Die heb ik puur gebruik om te kijken wat gebeurt met schone laptop aangesloten met kabel direct naar de rest van het modem. Hellas blijft het zelfde.
Okay, dan nog steeds zou ik een modem reset doen, na herstart wifi uitschakelen op dat ding en alleen aansluiten op je laptop puur om te testen wat er dan gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
Wildfire schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Dat klopt, nou ja tenzij je ook meerdere SuperWifi Punten van KPN hebt want die nemen SSID en wachtwoord over van het modem. Dan zie je die SSID's natuurlijk ook. Maar als nieuwe KPN klant zal hij een Box 12 modem met Wifi 6 hebben en dan zouden al zijn eigen wifi netwerken ook Wifi 6 moeten zijn en in zijn afbeeldingen is te zien dat dat duidelijk niet het geval is.

@tommy24 je hebt een aantal keer die ping-opdrachten uitgevoerd, probeer ipv zo'n ping-opdracht eens het volgende:

code:
1
2
nslookup netflix.com
nslookup youtube.com

Gewoon even twee proberen. Dan zien we ook welke DNS server er gebruikt wordt, als je bij KPN niets zelf aanpast wordt er de KPN DNS gebruikt.

Wat je ook zou kunnen proberen:

code:
1
tracert google.com

Aangezien je google.com wel kon pingen ben ik benieuwd hoe de route van jouw verbinding naar Google is. Daar valt mogelijk ook nog iets uit af te leiden.
Foto's van pings en screen van wifi netwerken nu.
Ipv Google Fi heb ik Amzfs Fi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjPGIgqfbbGn6aTgoJOqOv--yQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M27qYdWSISJj1tEZDlbQZYyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CccjMVEbtBjxklEssJeW5xOcqpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1GE51iChzG0dKDVnaN1f3nb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z94aiudjc6x8hjh9IXXRdO8xbiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k24fxdaaxT8bhbaZMS4CwnYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kP1sDG3fdZOVY5nkTCel7i0T8tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzM2JGfnYdtom5l7mt7ZDH8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
Verdwijnen al die * Fi netwerken trouwens als je je modem tijdelijk uitschakeld? Zo niet, dan heb je iemand in de buurt die neppe netwerken loopt uit te zenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Je zit trouwens sowieso niet op een standaard DNS server 1.1.1.1 is een alternatieve DNS server die je zelf moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Slechte prestaties. Bloggers beweren dat hun internetprovider het gebruik van 1.1.1.1 blokkeert. Sites worden niet geladen en ze krijgen eindeloze waarschuwingen te zien dat ze geen verbinding kunnen maken. Een veilige tool helpt niet als deze niet werkt.
Stel je primary DNS eens in op het IP adres van je router x.x.x.254
Stel je secondary DNS eens in op 8.8.8.8

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy24
Crxtreem schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:44:

Heb ik al geprobeerd. Modem direct in de meterkast ipv woonkamer. En ook met verlengsnoer vanuit andere stopcontact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommy24
batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:28:
Verdwijnen al die * Fi netwerken trouwens als je je modem tijdelijk uitschakeld? Zo niet, dan heb je iemand in de buurt die neppe netwerken loopt uit te zenden...
Die is wat er over blijft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uX33PLBJ0c3Squs53R8G3UXY7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dv4ZTDeWHH1Iupq7TfAen7X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
hamsteg schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Stel je primary DNS eens in op het IP adres van je router x.x.x.254
Stel je secondary DNS eens in op 8.8.8.8
Ik kan geen secundaire DNS instellen op die modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Prima, dan hebben we uitgesloten dat er netwerken worden door iemand uit je buurt. Dan blijft alleen nog de DNS over, die zou standaard niet op 1.1.1.1 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik vind dit wel een vreemd modem, met al die extra SSID's etc. Ik zou toch maar eens contact opnemen met KPN of zij hier wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
EverLast2002 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:16:
Is het laatst ontvangen en geplaatst modem wel echt nieuw of is het refurbished?
(i.v.m. dat Google Fi verhaal).
Misschien staat hier een bepaalde setting in wat niet voor NL bedoeld is.
Ik weet niet of een factory reset kan bij KPN of waar je nu bij zit als klant.

En gebruik je steeds hetzelfde stopcontact i.c.m. het modem?
Misschien eens controleren of je stroompunt (in de meterkast?) wel in orde is.

-edit:
na wat terug gelezen te hebben lijkt het wel of het een besmet apparaat is die de boel omver gooit.
Botnet, virus, oid.
Heb je je netwerk weleens grondig gescand (Wireshark) en in de gaten gehouden, zowel lan en wifi ?
Geen vreemde dingen voorbij zien komen ?
Ook geen zonnepanelen op je dak liggen toevallig? Met een "open for all" wachtwoord-loos wifi in de convertor.
Ja klopt ik heb zonnepanelen.
Daar dacht ik ook aan en tijdens het probleem uitgezet maar het veranderd niets. Nu ook voor de zekerheid uitgezet. De enige mogelijkheid is dat als modem een maal "besmet" is dan is dat ook onherstelbare schade op je apparaat . Maar ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32
Tja, als de modem uit is verdwijnen de Google SSID's! Dan zend die KPN modem die SSID's uit. Dat is bizar.

Zou het misschien kunnen zijn dat Tommy24 een buitenlands (USA) ip-adres krijgt van KPN? En dat daarmee de modem verkeerd geconfigureerd wordt? En Netflix niet wil werken??? Dat verklaard veel dan.

Dat laatste gebeurt wel eens vaker met Netflix en een 'nieuwe' set vrijgegeven / opgekochte ip-ranges.

[ Voor 18% gewijzigd door ahbart op 28-01-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
franssie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:41:
Ik vind dit wel een vreemd modem, met al die extra SSID's etc. Ik zou toch maar eens contact opnemen met KPN of zij hier wat mee kunnen.
Heb ik gedaan. Ze hebben specialist erop gezet maar die doet hellas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Heb ik gedaan. Ze hebben specialist erop gezet maar die doet hellas niets.
Misschien toch nog maar eens een poging er aan wagen en de link naar dit topic meesturen.
Daarnaast je W10 laptop updaten. Eventueel kijken of er ergens een router te leen is die pppoe ondersteunt (dat gebruikt KPN dacht ik) om je router uit te sluiten.

EDIT: alternatief is NADAT je je laptop up to date hebt, virus en firewall aan hebt staan, je laptop direct aan het glasvezel te hangen door daar een pppoe connectie aan te maken. Maar dan moet je echt wel opletten wat je doet want je hangt dan direct zonder NAT aan het internet.
https://asahi-net.jp/en/support/guide/os/pppoe_win10.html

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 28-01-2025 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
wat voor publiek ip adres heb je nu?
check of dat niet in de USA thuishoort zoals iemand al zei.
zoja, dan belletje naar KPN en dit melden dan zetten je waarschijnlijk op een NL ip adres.

en als je je KPN modem een factory reset geeft dan moeten er 2 KPN DNS servers in komen staan via dhcp, en niet 1.1.1.1 (WAN zijde dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je nou dat modem naar de fabrieksinstellingen zet en je computer bekabeld aansluit (en ik zou adviseren om je laptop nogmaals opnieuw te installeren en dat met een Microsoft iso te doen) dan kunnen we gericht het probleem tacklen. Nu is er zoveel ruis op de lijn dat het probleem niet in kaart te brengen is.

Dus geen wifi, niet via telefoon of wat dan ook verbinden, enkel 1 schone pc BEKABELD op een gereset modem. Dan zou ik nog wel eens willen zien dat er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:19:
Als je nou dat modem naar de fabrieksinstellingen zet en je computer bekabeld aansluit (en ik zou adviseren om je laptop nogmaals opnieuw te installeren en dat met een Microsoft iso te doen) dan kunnen we gericht het probleem tacklen. Nu is er zoveel ruis op de lijn dat het probleem niet in kaart te brengen is.

Dus geen wifi, niet via telefoon of wat dan ook verbinden, enkel 1 schone pc BEKABELD op een gereset modem. Dan zou ik nog wel eens willen zien dat er problemen zijn.
Heb ik 2 minuten geleden gedaan, alleen 1 laptop verbonden met de modem via kabel na de reset naar de fabrieksinstellingen. Netflix geopend via de website, modem is gelijk opnieuw opgestart, en kan niet op de admin panel van de modem komen, want het wachtwoord is door de modem zelf veranderd en als je wil inloggen als Admin is het wachtwoord onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Heb ik 2 minuten geleden gedaan, alleen 1 laptop verbonden met de modem via kabel na de reset naar de fabrieksinstellingen. Netflix geopend via de website, modem is gelijk opnieuw opgestart, en kan niet op de admin panel van de modem komen, want het wachtwoord is door de modem zelf veranderd en als je wil inloggen als Admin is het wachtwoord onjuist.
Ik vertrouw je pc niet als de uitkomst is dat 1.1.1.1 je dns server is van een schone windows install en een gereset modem.

Let wel; een schone install van een Microsoft iso. Geen pliek oid.

[ Voor 5% gewijzigd door MarkyB op 28-01-2025 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Dan is je modem niet naar de fabrieksinstellingen hersteld.

En als je niet gelijk Netflix opent, maar eerst eens kijkt naar de DNS instellingen, en kijkt of je kan pingen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

exact welk modem hebben we het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

franssie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:33:
In de TS staat deze genoemd:
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:39:
... Weer contact opgenomen met ODIDO en weer nieuwe apparatuur. Dit keer een ZyXel T-56, TV-box, omvormer en een set kabels. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:19:

Dat is dus nu gebeurt.
Mijn oude laptop opnieuw geïnstalleerd en alleen via kabel met modem verbonden. Verder niets mee gedaan of erop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:35:
[...]

In de TS staat deze genoemd:

[...]
En daarna staat dat ie naar KPN is gegaan en van hun een modem heeft gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy24
franssie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:33:
Experiabox v10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

franssie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:38:
[...]

En daarna staat dat ie naar KPN is gegaan en van hun een modem heeft gekregen?
Excuus, door de enters en de interpunctie ben ik er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Excuus, door de enters en de interpunctie ben ik er overheen gelezen.
ik eerst ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Dat is dus nu gebeurt.
Mijn oude laptop opnieuw geïnstalleerd en alleen via kabel met modem verbonden. Verder niets mee gedaan of erop geïnstalleerd.
Mooi, dan is dat waar we mee verder kunnen.

Wat zijn nu de problemen die je ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Mooi, dan is dat waar we mee verder kunnen.

Wat zijn nu de problemen die je ervaart?
Geen stremming diensten.
Traag internet
Spontaan resetten van modem tijdens bijvoorbeeld tv kijken en/of internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:41:
[...]

Geen stremming diensten.
Traag internet
Spontaan resetten van modem tijdens bijvoorbeeld tv kijken en/of internetten
- Wat is de uitkomst van ipconfig /all
- Wat is de uitkomst van een nieuwe tracert en ping naar google/youtube/netflix?
- Hoe kan je TV kijken als je die niet hebt aangesloten op de modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@tommy24 en de reset doe je met een paperclip aan de achterkant en niet met de "herstel" knop aan de voorkant?

https://www.kpn.com/servi...ing-en-hulp-bij-problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
Zo reset je de Experia Box V10
- Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
- Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan-/uitknop. Je ziet 't ook op de afbeelding.
- Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Dat duurt 3 tot 5 seconden. Laat het knopje hierna meteen los.
- De box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Daarna gaan de lampjes Power, Services en Internet weer branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy24
franssie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:44:
@tommy24 en de reset doe je met een paperclip aan de achterkant en niet met de "herstel" knop aan de voorkant?

https://www.kpn.com/servi...ing-en-hulp-bij-problemen
Met paperclip gedaan volgens instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:43:
[...]

- Wat is de uitkomst van een nieuwe tracert en ping naar google/youtube/netflix?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YokiVZRAAeCErhVUsG-kMVfLo9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNDWUa41KQzslSdyKM0pD8nx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9pcKVzLMh3I1AJsUGlfD78gPuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6oDFod0BmD53i07n1QfAbDi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYc-mPVVkzfk6PacRzLorxF3-eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLCwY2GPjq2aDtKVHFEhPvV3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CjaH_c7NK2mxTD2pxbVekTLpPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfrMkxwHE8beRlQBwp3CCiT8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WX7U4X4ojJ-ZUESNIahtjyUbL0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WDa7cLGCwdTro4Zb64gIXi5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Dit is geen schone Windows installatie, dus ik kan je nog een keer vragen om de computer SCHOON opnieuw te installeren en het modem te resetten, anders komen we nergens ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:14:
[...]

Met paperclip gedaan volgens instructie.
Heeft de modem wel tijd gekregen om op internet te komen? Verandert er iets aan de zichtbare ssid's / wifi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

De DNS 4x1 klopt niet.

Een modem die binnen een paar seconden in reset springt als je Netflix start en dan een ander WW heeft? Springt werkelijk waar de Experia in reset, met een ander WW? Heb ik nog nooit gezien, heb er paar onder handen gehad en meestal zijn ze alleen maar rete traag op een gegeven moment zodat je ze zelf moet resetten.

Heel eerlijk gezegd zou ik iemand die thuis een Windows laptop heeft staan die normaal functioneert uitnodigen en vragen om zijn laptop te verbinden met een volledig geresette Experia (harde reset, knopje indrukken op de modem) . Nog niet verbinden met het internet en daar in local network met kabel een nieuw wachtwoord (niet eerder gebruikt) instellen en WiFi uitzetten. Power off/power on en dan kijken of de settings nog steeds staan. Daarna met het glasvezel modem verbinden en kijken of je met de laptop het AD kunt browsen, nog geen Netflix. Daarna de eerder genoemde commando's uitvoeren en hier posten. Start daarna youtube.com, zou gewoon moeten werken.

Niet je telefoon en niet je eigen laptop gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 28-01-2025 18:23 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
ahbart schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:17:
[...]

Heeft de modem wel tijd gekregen om op internet te komen? Verandert er iets aan de zichtbare ssid's / wifi netwerken?
Ja. Ik doe pas ping test als alles groen brandt.
Dit zijn zichtbare netwerken op dit moment.
Meestal er komen nieuwe netwerken bij na aantaal restanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxWl1GG1CEXr3cMVHMqAr2GYmDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlZvxXNJLcAolNKf3sBtbXzu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:00

vrotogel

leest vooral mee

Overigens, de Experiabox zelf heeft geen ondersteuning voor WiFi-6 als het de v10 of v10a is. Dat zou dan moeten komen van de SuperWifi apparaten.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
hamsteg schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:21:
De DNS 4x1 klopt niet.

Een modem die binnen een paar seconden in reset springt als je Netflix start en dan een ander WW heeft? Springt werkelijk waar de Experia in reset, met een ander WW? Heb ik nog nooit gezien, heb er paar onder handen gehad en meestal zijn ze alleen maar rete traag op een gegeven moment zodat je ze zelf moet resetten.

Heel eerlijk gezegd zou ik iemand die thuis een Windows laptop heeft staan die normaal functioneert uitnodigen en vragen om zijn laptop te verbinden met een volledig geresette Experia (harde reset, knopje indrukken op de modem) . Nog niet verbinden met het internet en daar in local network met kabel een nieuw wachtwoord (niet eerder gebruikt) instellen en WiFi uitzetten. Power off/power on en dan kijken of de settings nog steeds staan. Daarna met het glasvezel modem verbinden en kijken of je met de laptop het AD kunt browsen, nog geen Netflix. Daarna de eerder genoemde commando's uitvoeren en hier posten. Start daarna youtube.com, zou gewoon moeten werken.

Niet je telefoon en niet je eigen laptop gebruiken.
Ik ga laptop opnieuw installeren en dit uitvoeren.
Straks zou ik resultaten hier posten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
Het kan aan mij liggen maar toch ergens heb ik t gevoel dat dit een troll is….

Gekke wifi netwerken uitgezonden door eerst je odido router en daarna experiabox?
En dat allemaal na bezoeken netflix?

Sorry maar dat is echt allemaal te vaag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 10:43
Zonder een echte verse Windows op de net geresette router lijkt het me dat elke discussie vrij zinloos is. En zelfs een verkeerde datum en tijd kunnen grote problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:23:
[...]

Ja. Ik doe pas ping test als alles groen brandt.
Dit zijn zichtbare netwerken op dit moment.
Meestal er komen nieuwe netwerken bij na aantaal restanten.

[Afbeelding]
Dat ziet er toch beter uit. Ik zie geen google Fi meer. En die Hxxx is typisch KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

ahbart schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Dat ziet er toch beter uit. Ik zie geen google Fi meer. En die Hxxx is typisch KPN.
Wifi wordt pas relevant op het moment dat de verbinding bekabeld in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:19:
[...]

Wifi wordt pas relevant op het moment dat de verbinding bekabeld in orde is.
Ik ben het met je eens dat je daarmee veel kan uitsluiten, maar veel wijst er op dat er iets mis was / is met de modem. (Ik ga er nog maar even van uit dat Tommy24 geen troll is zoals laurens0619 zegt.)
Als een fabrieksreset die gekke wifi ssid niet meer geeft, dan lijkt het een automatische configuratie van de modem. Op basis van buitenlands ip uit een bepaalde range van een provider???
Dat zou namelijk ook verklaren waarom netflix het niet doet. Maar dan zou nu wel de dns goed moeten staan. Tenzij die antieke windows 10 roet / route in het eten gooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
laurens0619 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:32:
Het kan aan mij liggen maar toch ergens heb ik t gevoel dat dit een troll is….

Gekke wifi netwerken uitgezonden door eerst je odido router en daarna experiabox?
En dat allemaal na bezoeken netflix?

Sorry maar dat is echt allemaal te vaag…
Ik zou er zelf ook niet geloven.
Helaas heb ik er zelf mee te delen.
En niemand die opleiding voor weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Opleiding tot systeembeheer, geen idee of zoiets daar voorbij komt, of een CISSP.

Maar een zeker te weten schoon systeem lijkt me me een mooi begin. Het klinkt echt bizar namelijk, alsof er inderdaad een apparaat geïnfecteerd is. Maar de ExperiaBox heeft dacht ik ook al geen standaard admin wachtwoord, dus vrij bijzonder als daarvan de SSID ineens wordt gewijzigd etc.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

[...]

Als jij de stappen niet doorloopt zoals we hier schetsen dan is het altijd de schuld van de Rabobank. Het is onmogelijk dat je bij 2 verschillende providers met 4 verschillende modems hetzelfde probleem hebt zonder dat het aan je interne netwerk ligt, dus dat kunnen we uitsluiten doormiddel van wat te nemen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
[...]

Hmm ja ik wil je wel geloven maar het is a) te bizar en b) het internet zit helaas vol met trollen

Maar laten we van t goede uitgaan:
Je zegt dat je sinds enkele dagen kpn heeft maar ook exepriabox 10. Weet je dat zeker? Dacht nl dat ze die niet meer leverden…

Ook laat je screenshot wifi6 netwerken zien wat de experiabox 10 niet kan. Zeg niet dat je trollt maar je informatie is wel vreemd wat echte analyse lastig maakt

Welke superwifi heb je erbij?

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:43:
[...]
@tommy24
Netflix.com reageert niet op een ping.
Youtube en google wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
gerritjan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:45:
[...]

@tommy24
Netflix.com reageert niet op een ping.
Youtube en google wel.
Wie zegt dat netflix op icmp reageerd ;-)

Probeer gewoon eens naar de website te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
bramassendorp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:04:
[...]
Wie zegt dat netflix op icmp reageert ;-)
Zie een paar posts hierboven. Daar wordt geconcludeerd dat de verbinding niet werkt omdat pingen naar Netflix geen pong oplevert.

ps
Ik ben niet de TS

[ Voor 8% gewijzigd door gerritjan op 28-01-2025 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
You got me there :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy24
Voor degene die niet geloven heb ik net filmpje gemaakt en gepost op YT
Laptop is opnieuw geïnstalleerd en op filmpje voor de eerste aan de modem aangesloten.

YouTube: Netwerkproblemen - KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:09:
Laptop is opnieuw geïnstalleerd en op filmpje voor de eerste aan de modem aangesloten.

Kan je hetzelfde doen met de laptop bekabeld aan te sluiten op je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
MarkyB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:18:
[...]
Kan je hetzelfde doen met de laptop bekabeld aan te sluiten op je modem?
Voor de duidelijkheid:
Soms wordt de router ook wel modem genoemd, vraag me niet waarom.
Je bedoelt waarschijnlijk op de ONT? Ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 28-01-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
tommy24 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:09:

Aiii sorry man dat ik erover twijfelde..

Tis gewoon allemaal erg gek maar geloof je wel hoor. Hopelijk weet je het snel te vinden.
Ik vind de rare wifi ssid namen nog t meest gekke.

Paar punten uit filmpje:
- netflix kun je niet pingen, ik ook niet. Die test kun je negeren
- je snelheid van 100, is die laptop niet gewoon met 100mbit verbonden ipv 1000)
- snap nog steeds niet dat je experiabox 10 hebt gekregen van kpn maar de wifi6 netwerken zijn verklaarbaar, je hebt superwifi 2

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

gerritjan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Voor de duidelijkheid:
Soms wordt de router ook wel modem genoemd, vraag me niet waarom.
Je bedoelt waarschijnlijk op de ONT? Ben ik ook wel benieuwd naar.
modem/router. Uiteindelijk zou het in de mediaconvertor ook wel moeten kunnen maar ik weet niet of het PPPoE of DHCP is dus slaan we die test maar even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Laptop zou direct aan ONT moeten kunnen, maar gezien de oude ongepatchde versie van Win 10 raad ik dat af. Misschien met een ubuntu live USB stick het proberen waard.
Als het KPN glas is, dan is het dacht ik pppoe met een vlan 6 oid?

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 29-01-2025 19:23 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Wat je in het filmpje ziet is op zichzelf verklaarbaar:
- ding lijkt te herstarten. Kan komen door defecte
experiabox/ voeding of door een update vanuit kpn.

Ik las in ander topic “Adapter met model MSG-V2500ER120-030E0-DE geven problemen, laten het modem ongecontroleerd herstarten.”

Kun je eens inloggen op die kpn doos en de system log hier posten?

Wat t gek maakt is dat:
- je met odido hetzelfde probleem had (?)
- je wifi andere namen kreeg, ook hij odido (?)

Het enige scenario wat ik mij kan bedenken is een hacker dan nog. Als je dat ding reset, connecten je android apparaten dan niet naar het default opgeslagen wifi netwerk? Zo ja, kun je daar eens de wifi overal van uitzetten?

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2025 21:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste