Buren willen van geschakelde carport een garage maken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:02
ollie1965 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:15:
[...]

Nee, niet overal. In oude bestemmingplannen (ja ik weet het heet anders nu :+ ) was 3 meter ook nog te vinden (bij een vorige woning had ik dit), bij de huidige woning van mij is dit 1 meter (al vanaf de bouw in 1989).
Bestemmingsplan is irrelevant, regels vergunningsvrij bouwen gaan boven bestemmingsplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12
t14wo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:42:
[...]

Blijkt uit??
1 meter na de voorgevel van de woning is achtererf. Zie https://omgevingswet.overheid.nl/home

Hoe kom je hier nu bij?
Dat klopt inderdaad niet.

Maar als ik de vergunningcheck doorloop voor mijn eigen adres en ik doe alsof ik een garage wil bouwen op 3 meter achter de lijn van het achtererf dan nog is het niet vergunningsvrij. Ik krijg dan als uitkomst dat ik het moet vragen bij de gemeente.

Ik vraag mij dus af of die buren niet onterecht denken dat ze geen vergunning nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 14:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

680x0 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Omdat dit soort toestanden vroeg of laat ALTIJD voor ellende zorgen.

Er gaat iets fout, er wordt (ongewild) schade aangericht, of zoals TS die plots mekkert omdat zijn gebruik van de buren hun oprit plots wegvalt.

Vrederechters hebben dagelijks hopen van dit soort ruzies over zaken die jaren 'goed' gingen, tot iemand er toch een opmerking over maakt...
Dus ga je maar vol in de vermijding in plaats van communicatie. Als ik dit met mijn buren zou meemaken zouden we 100% gewoon tot een oplossing komen. Het is maar net hoe je zelf in de wedstrijd staat.

Misschien is de mate van een band ook wel bepalend. Zie je je buren als vreemden of als 'beter een goede buur dan een verre vriend'? Want als ik schade zou oplopen door een buurman dan zou ik niet in de basis al 'zie je wel, boos woede vingerwijzen' doen maar gewoon 'goh, jammer, laten we even kijken hoe we dit oplossen'.

Zoals ik al zei, de wereld is niet binair.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Laten we de discussie houden tot het vergunninggedeelte. Kortom mogen de buren van de ts daar de muur bouwen?

Het (mandelig) gebruik van een oprit gaat teveel off-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:51
TvH86 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:23:
Ik ga niks juridisch op mijn hals halen en ik wil ook helemaal geen gedoe met de buren, wij hebben een goede band met elkaar en de kinderen zitten zelfs bij elkaar in de klas etc.
Dus als jij maar meewerkt en doet wat de buren willen heb je een goede band? Dit wordt een duidelijk gevalletje achteraf en iets met een kont :+
Er staan wat simpele zaken in dit topic die je kan checken die niet als het goed is niks met de verhouding doen als deze zo goed is als je zegt, maar wel je vragen gaan beantwoorden. Je opent tenslotte dit topic dus ergens zit je iets dwars om dit uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvH86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-09 20:35
Topic mag gesloten worden, ik ga vandaag in gesprek met de buren en we komen er zeker samen uit. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TvH86 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:14:
Topic mag gesloten worden, ik ga vandaag in gesprek met de buren en we komen er zeker samen uit. Bedankt voor de reacties.
mag die gesloten worden ná en inclusief een reactie met de uitkomst? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Millie-ano op 24-01-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.P
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 11:35

E.P

E.P

Als er een muur op de erfgrens wordt geplaatst dan word die mandelig, die wordt dan ook van u en daar hoef de naburige eigenaar niet meer akkoord te gaan.
Er kan wel vergunning vrij zijn de muur mag volgens mij niet op de erfgrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Allen bedankt voor de bijdragen. In overleg met de TS doe ik deze (tijdelijk) op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.