Nieuwe poging: T.net moet stoppen met X/Musk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.156 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
In een eerder topic, werd geprobeerd een discussie te starten over de vraag of T.net nog aandacht moet geven aan X en Elon Musk. Dat topic werd helaas gesloten, maar ik wil een nieuwe poging doen om dit gesprek te voeren.

Sinds de overname van Twitter door Elon Musk en de transformatie naar X, is het platform afgegleden tot een riool van extreem-rechts 'gedachtengoed'. Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" biedt X een podium aan haat, desinformatie en fascistische ideeën. Minderheden, LHBTI’ers, klimaatwetenschappers en iedereen die niet in het wereldbeeld van Musk en zijn fans past, worden op het platform dagelijks aangevallen. X is geen plek voor vrije discussie meer; het is een broedplaats voor pure gif.

Recente incidenten, zoals de "vermeende" Hitlergroet en zijn openlijke steun (=verkiezingsbeinvloeding) aan de extreem-rechtse AfD in Duitsland, laten zien hoe ver Musk bereid is te gaan. X is totaal niet te vergelijken met het oude Twitter. Het is een politiek instrument dat in dezelfde categorie valt als haatplatforms zoals Breitbart en Truth Social.

Ik kom al jaren op T.net, sinds de tijd dat het vooral ging over moederborden overklokken met jumpers en tech nog neutraal en leuk was. Maar die tijd ligt achter ons. Tech is niet langer neutraal. Tech is politiek, of je dat nu wilt of niet. Niet voor niets zaten Zuckerberg, Musk en Bezos eerste rang bij de kroning van Trump.

Mijn stelling:

T.net moet stoppen met het promoten van X en Musk, X verdient geen aandacht meer zoals andere techplatforms. Het is drek, en het verdient het niet om behandeld te worden als neutraal tech-nieuws.
Nieuws over X blijven publiceren alsof het een regulier platform is, helpt mee aan het legitimeren van een haatmachine, vergelijkbaar met het niet durven aanpakken van een zwarte schimmelinfectie, alleen maar omdat zwarte schimmel 'ook natuur' is.

Maar, als de redactie het niet met mij eens is, en van mening blijft dat X een regulier techproduct is waar je productnieuws over kunt posten alsof er niets aan de hand is, wees dan wel consistent. Post dan ook 'productnieuws' over Breitbart, Truth Social, Gab, Parler, etc.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 21:41
Even samenvattend, je bent het niets eens met wat musk doet/zegt en daarom moet er er maar 'gebanned' worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 09:24
Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:33:
Even samenvattend, je bent het niets eens met wat musk doet/zegt en daarom moet er er maar 'gebanned' worden.
Dit is kort door de bocht natuurlijk. Maar wel de essentie lijkt me. En daar lijkt me eigenlijk ook niets mis mee. Dat hangt namelijk helemaal af wat die beste man zegt/doet. Als hij het enkel over space exploration heeft en plannen onderneemt om dat te doen dan lijkt me dat geen probleem. Slaat hij door en ziet hij overal conspiracies in, wil hij z’n macht misbruiken door voor hem welvallige partijen aan de macht te brengen en deelt hij enorm veel leugens dan lijkt me dat een ander verhaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met gestrekt been erin: dus bezoekers van Tweakers die zich wel kunnen vinden in de ideeen van Musk vind je hier ook minder welkom?

Uiteindelijk heb jij een mening/idee of Musk en zullen er minstens zoveel anderen een mening over jouw startpost en/of algemeen beeld op GoT hebben.

Moet dat dan maar meteen afstralen op het succes of ondergang van een ander bedrijf (zoals Tweakers) of moet dan een Musk of een @terabyte maar "ontkoppeld" worden van Tweakers omdat een ander dat vindt?

Nog gestrekter been: de algemene tendens in Europa, op politiek gebied, is de afgelopen jaren een subtiele(re) verschuiving naar rechts. Daar kan je heel veel van vinden maar in de getallen / statistieken is het onmiskenbaar. Of "woke / LHBTI" is ook in veel andere landen (ook zonder X als invloed) nog steed niet breed geaccepteerd; moet je dan ook niet elk reisbureau aanschrijven en protesteren dat ze geen vakanties meer mogen organiseren?

Uiteindelijk, en daar is een "vrij land" goed in: iedereen heeft een mening en uiteindelijk komt die mening ergens samen, al dan niet gemodereerd. Maar om dan Tweakers (bedrijf) aan te moedigen om te stoppen met platform A, B of X, vind ik wat ver gaan. Zo heb ik namelijk een hele ongure en ongezouten mening over Facebook; gaat we ook niet mee stoppen, gok ik zo maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als Tweakers X/Musk gaat woken, vind ik dat censuur, en een heel slecht plan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:43
Ik repost maar even:

Misschien is een andere goede vraag of Tweakers een standpunt wil aannemen over het geven van een platform aan veroordeelde verkrachtigers, corrupte politici and fascisten en andere zaken die in de Benelux toch in een ander daglicht staan.
Snap dat het meeste nieuws vanuit Amerika komt, maar de inkomsten van Tweakers komen uit de PW en veel mensen zijn al langer niet tevreden over de kwaliteit van de FP.
Misschien zijn dit soort gebeurtenissen goede redenen voor Tweakers om te zien of er überhaupt waarden zijn die als belangrijk voor het merk zijn en om het doel van bepaalde bedrijfsonderdelen te herzien.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Samenvattend is meer dat er veel kanker op het internet is. Is dat iets om weg te snijden of om alles over te laten nemen?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
RaZ schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:41:
Als Tweakers X/Musk gaat woken, vind ik dat censuur, en een heel slecht plan ;)
Zou je dan ook weg gaan? Want iedereen die “woken” zegt verliezen zou ook wel een heel mooi pluspunt zijn van Twitter in de ban doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
terabyte schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:29:
Dat topic werd helaas gesloten, maar ik wil een nieuwe poging doen om dit gesprek te voeren.
Dat topic was de bits and bytes niet waard die nodig zijn op de server.
Dit daar in tegen vind ik een prima opzet voor een vraagstelling/standpunt.

Persoonlijk boeit het mij niet, heb geen twitter. geen starlink geen tesla.

Maar nieuws aangaande tesla, spacetwitter vind ik nog wel leuk om te zien hier.
Dat de eigenaar compleet gestoord is,,, tja het zal nooit mijn maatje worden..

Wat mij betreft hebben we het hier gewoon niet over de persoon.
Maar over de techniek.. erachter

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 22-01-2025 20:51 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Er is nogal een groot verschil tussen een mening hebben over iemand of diegene die werkelijk een nazi groet staat te doen. Ik neem aan dat iedereen met een beetje fatsoenlijk denkvermogen hier toch wel kan concluderen dat je als bedrijf ver weg wilt blijven van een platform waar de grote baas dit soort gebaren maakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
z0rk0l schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Er is nogal een groot verschil tussen een mening hebben over iemand of diegene die werkelijk een nazi groet staat te doen. Ik neem aan dat iedereen met een beetje fatsoenlijk denkvermogen hier toch wel kan concluderen dat je als bedrijf ver weg wilt blijven van een platform waar de grote baas dit soort gebaren maakt
En ik maar denken dat iedereen met een klein beetje fatsoenlijk denkvermogen toch ook wel snapt dat Musk in zijn enthousiasme om ook het publiek achter hem even snel te begroeten een wat onhandige beweging maakt wat een beetje lijkt op een Nazi groet.

Bijzonder om te zien hoe mensen van alles gebruiken om iemand waar ze het blijkbaar niet mee eens zijn af te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@terabyte : Ik ben het met je eens dat T.net Musk niet moet promoten, maar waar doet ze dat dan? Ik heb het niet gezien, dus een voorbeeld zou helpen.

Nieuws over X moet T.net natuurlijk gewoon blijven plaatsen: T.net is (o.a.) een tech nieuwssite en nieuws is nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerCls
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-05 18:22
MAX3400 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:38:
Met gestrekt been erin: dus bezoekers van Tweakers die zich wel kunnen vinden in de ideeen van Musk vind je hier ook minder welkom?
Als je je kan vinden in de ideeën van iemand die extreemrechtse partijen promoot en op internationale televisie openlijk, meermaals en zonder schroom de hitlergroet brengt, wordt het toch tijd om eens voor de spiegel te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
jack zomer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Maar nieuws aangaande tesla, spacetwitter vind ik nog wel leuk om te zien hier.
Kan wat mij betreft blijven, mits het puur om inhoud (technologie gaat)

Maar X is een ander verhaal, dat is Musks persoonlijk vehicel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Als iedereen twitter/x gaat negeren zal het vanzelf wel in elkaar zakken als een pudding.
Maar nu gaat niemand weg omdat niemand weg gaat... Deze feedbackloop lijkt Reddit nu te willen doorbreken.

Op en door naar de volgende.. we hebben het ook gedaan met MySpace en Hyves. Ik zie ook vrijwel niemand nieuws overnemen vanaf TruthSocial. Dus we weten heus wel waar toegevoegde waarde zit.
Die lege schreeuwcompetitie op X heeft dat (voor mij)in ieder geval niet.

Overigens,
Nieuws over SpaceX (en in mindere mate Tesla) zou ik nog wel graag willen zien. Dat zijn bedrijven met ook een daadwerkelijk doel/ nut. (en ook andere leiding, namelijk Gwynne Shotwell voor SpaceX)
Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:53:
[...]

En ik maar denken dat iedereen met een klein beetje fatsoenlijk denkvermogen toch ook wel snapt dat Musk in zijn enthousiasme om ook het publiek achter hem even snel te begroeten een wat onhandige beweging maakt wat een beetje lijkt op een Nazi groet.

Bijzonder om te zien hoe mensen van alles gebruiken om iemand waar ze het blijkbaar niet mee eens zijn af te vallen.
Ik ben ook enorm gevallen over de 'onhandige beweging' 8)7 maar dat is voor mij niet eens het grootste probleem. Deze man heeft zichzelf geupgrade naar een van de machtigste mensen ter wereld. En deze demonstratie laat duidelijk zien dat we de sleutels van het busje waar we met zijn allen inzitten aan een stel kleuters hebben gegeven. En die geven nu plankgas naar de afgrond zonder zich te bekommeren over de lange termijn gevolgen.

Die man is gek, imho moeten we zijn podium ontnemen. Zoals ze dat vroeger ook met dorpsgekken deden. (Behalve Arnold Kox, die was ongevaarlijk. )

[ Voor 45% gewijzigd door Hennie-M op 22-01-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:50
De combinatie van niet handhaven onder het mom van vrijheid van meningsuiting en het niet verwijderen van AI gegenereerde content, baart wel zorgen. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar als dat betekent dat er niks verwijderd wordt dat haat en nep content laat staan is dat een gevaarlijke ontwikkeling. Enig censuur is altijd nodig: vergelijk het met moderators die ongewenste posts verwijderden: het kan niet zo zijn dat de ongewenste meningen op T.net via een ander platform wijdverbreid worden verspreid, vergezeld met AI gegeneerde foto's en filmpjes als bewijs.

Daarbij lijkt het erop dat Musk zich gaat inmengen in de Europese politiek in een aantal landen. Een gevaarlijke ontwikkeling. Big tech wordt te dominant met name nu door dat ene platform dreigt het die kant op te gaan dat zij onze politiek en publieke meningen een kant op kunnen laten sturen met fake nieuws. Wanneer via die manier dat nieuws de wereld in komt, dan lijkt het me gerechtvaardigd daar ook iets tegen te doen dat dat niet meer gebeurt. We hoeven in Europa geen marionet te worden van de republikeinen en wanneer dat wel die kant op gaat, lijkt het me beter om die platformen niet meer te promoten en over te stappen op iets anders die wel alle onzin en onethische zaken willen verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Not sure if serious maar waren er ook niet (regelmatig) issues over de zogenaamde quenelle die door verschillende (gekleurde) voetballers "per ongeluk" werdt uitgedragen?

Of collega-voetballer Merih Demiral die in 4 jaar 2 gebaren maakte op het veld die te correleren zijn aan een (diepgeworteld) nationalistisch iets uit Turkije. Kan je ook veel van vinden echter de werkgever van de beste man heeft het door de vingers gezien want het contract is rustig uitgediend.

Moeten we dan ook de FIFA maar aanmoedigen om alles te censureren, vertraagd uit te zenden etc om bepaalde gebaren (bewust of onbewust, bestraft of onbestraft) uit miljoenen huushoudens te weren? En Tweakers aanmoedigen om alles rondom voetbal te bannen inclusief de topics en nieuws over voetbal/tech?
JerCls schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:55:
[...]

Als je je kan vinden in de ideeën van iemand die extreemrechtse partijen promoot en op internationale televisie openlijk, meermaals en zonder schroom de hitlergroet brengt, wordt het toch tijd om eens voor de spiegel te gaan staan.
En dat is precies mijn gestrekte been; jij vindt dat mensen die extreemrechts aanhangen maar eens in de spiegel moeten kijken. Misschien vinden die mensen het ook van jou omdat je Greenpeace / Skoda / Van Bommel / Jumbo aanhangt. En dit is dus precies waarom een discussie blijkbaar niet kan op Tweakers. Bam, aframmen op die extreemrechtse en dus is dat de waarheid om een argument te maken?

Het accepteren & beargumenteerd discussieren dat er anderen zijn op deze wereld is blijkbaar snel vreemd en ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hennie-M schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:57:

[...]

Ik ben ook enorm gevallen over de 'onhandige beweging' 8)7 maar dat is voor mij niet eens het grootste probleem. Deze man heeft zichzelf geupgrade naar een van de machtigste mensen ter wereld. En deze demonstratie laat duidelijk zien dat we de sleutels van het busje waar we met zijn allen inzitten aan een stel kleuters hebben gegeven. En die geven nu plankgas naar de afgrond zonder zich te bekommeren over de lange termijn gevolgen.

Die man is gek, imho moeten we zijn podium ontnemen. Zoals ze dat vroeger ook met dorpsgekken deden. (Behalve Arnold Kox, die was ongevaarlijk. )
Helemaal met je eens! Trump en Musk aan de macht is voor mij ook zeker geen ideaal beeld.

Maar daar hebben we het hier niet over.

TS wil censuur gaan toepassen op een persoon omdat hij het niet met deze persoon eens is. Dat is wat anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
MAX3400 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Not sure if serious maar waren er ook niet (regelmatig) issues over de zogenaamde quenelle die door verschillende (gekleurde) voetballers "per ongeluk" werdt uitgedragen?
Ik snap niet waarom je er een heel ander verhaal bij betrekt, dat haal ik dan ook even weg.

Heb je het filmpje zelf gezien? Ik wel namelijk en dat is inderdaad mijn mening. Of het stiekem toch de bedoeling was van Musk, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XeoX538
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfzXKTjQ2eBtrKVfPe5lEbB_3tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KtnXhtA4G1C1FA3Zn7wcoqC.jpg?f=fotoalbum_large

The boy who cried wolf. Je Premisse bestaat uit het brengen van de Hitlergroet wat de aanleiding zou moeten zijn van een boycot van het platform. Ik ben zelf van het kamp absolute vrijheid van meningsuiting. Ik wordt ontzettend moe van het huidige politieke klimaat. Maar om nou te zeggen dat iets belemmerd moet worden omdat ik mij erger vind ik veel te ver gaan. Zo ben ik ook nog steeds wel teleurgesteld over het feit dat RT door de EU van de buis is gehaald (waar ik heus begrijp dat er een hoop onzin verkondigd wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:08:
[...]

Ik snap niet waarom je er nu een heel ander verhaal bij betrekt, dat haal ik dan ook even weg.

Heb je het filmpje zelf gezien? Ik wel namelijk en dat is inderdaad mijn mening. Of het stiekem toch de bedoeling was van Musk, geen idee.
Dat bedoel & beargumenteer ik toch ook van 2 kanten? Meerdere bekende mensen maken gebaren die fout vallen of geinterpreteerd worden. Net afhankelijk van de kijker / ontvanger. En ja, de een maakt dan een topic erover, de ander gaat door met de orde van de dag. Voor de ene is dat een mening. Voor de ander een observatie.

Valideert dat een topic en een besluit over het beleid van T.net? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik heb veel reacties van je gelezen en ben het vaak met je eens en respecteer je inzichten maar deze keer begrijp ik je echt niet.
MAX3400 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:05:
[...]
Moeten we dan ook de FIFA maar aanmoedigen om alles te censureren, vertraagd uit te zenden etc om bepaalde gebaren (bewust of onbewust, bestraft of onbestraft) uit miljoenen huushoudens te weren? En Tweakers aanmoedigen om alles rondom voetbal te bannen inclusief de topics en nieuws over voetbal/tech?
Wat een rare opmerking. Nee, FIFA moet handhaven. Boetes uitdelen, mensen laten ontslaan. Als mensen/daders weten dat je niet wegkomt met illigaal gedrag zullen ze het wel laten.
Dit is exact hetzelfde als; we hebben last van harde knallen van illigaal vuurwerk. Laten we legaal vuurwerk verbieden! (en niet handhaven)
[...]

En dat is precies mijn gestrekte been; jij vindt dat mensen die extreemrechts aanhangen maar eens in de spiegel moeten kijken. Misschien vinden die mensen het ook van jou omdat je Greenpeace / Skoda / Van Bommel / Jumbo aanhangt. En dit is dus precies waarom een discussie blijkbaar niet kan op Tweakers. Bam, aframmen op die extreemrechtse en dus is dat de waarheid om een argument te maken?
De voorbeelden die je noemt hebben geen bewijsbare geschiedenis van misdaden tegen de menselijkheid. Wat een enorm rare gedachtegang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:06:
[...]

TS wil censuur gaan toepassen op een persoon omdat hij het niet met deze persoon eens is. Dat is wat anders natuurlijk.
Er is echt een gigantisch verschil tussen 'niet eens zijn met iemand' versus iemand die zijn platform gebruikt om de wereldpolitiek te beinvloeden en haat als een kwaadaardig kankergezwel welig laat tieren. Beetje jammer dat je dat onderscheid niet ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
XeoX538 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:10:
[Afbeelding]

The boy who cried wolf. Je Premisse bestaat uit het brengen van de Hitlergroet wat de aanleiding zou moeten zijn van een boycot van het platform. Ik ben zelf van het kamp absolute vrijheid van meningsuiting. Ik wordt ontzettend moe van het huidige politieke klimaat. Maar om nou te zeggen dat iets belemmerd moet worden omdat ik mij erger vind ik veel te ver gaan. Zo ben ik ook nog steeds wel teleurgesteld over het feit dat RT door de EU van de buis is gehaald (waar ik heus begrijp dat er een hoop onzin verkondigd wordt).
Wow supergoed gedaan! _/-\o_
Probeer het nu eens met filmpjes en context.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hennie-M schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Wow supergoed gedaan! _/-\o_
Probeer het nu eens met filmpjes en context.
En dan is hij deze nog vergeten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5XSyDzuc7NgtZ-hYkyIl30r7fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEu3nUwTjCZIN3VJ2X4imqCy.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:18
Dit topic kan niet snel genoeg gesloten worden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
Ample Energy schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:46:
[...]

Samenvattend is meer dat er veel kanker op het internet is. Is dat iets om weg te snijden of om alles over te laten nemen?
Kanker weer gebruiken, triest. Daarbij, gezeik over twitter of X dat moet je wegsnijden.

Maar jij bent er weer eentje van mijn MENING is de juiste en enige...

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerCls
MAX3400 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:05: .

Het accepteren & beargumenteerd discussieren dat er anderen zijn op deze wereld is blijkbaar snel vreemd en ongewenst?
Wat een vreemde manier van denken heb jij. Mensen die geen nazi zijn, zijn dan maar opeens links?

Met nazi's moet niet gediscussieerd worden, daar hebben we andere middelen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCls
XeoX538 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:10:
[Afbeelding]

Leuk, zo wat foto's zonder context. Toon de filmpjes hiervan eens, dan is er onmiddellijk duidelijk dat het niet om een hitlergroet gaat. Bij Musk is het duidelijk dat het net wél het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Houd het aub bij de inhoud, en niet op de man. Als je niet genuanceerd en constructief kan bijdragen, laat je post dan achterwege en wacht rustig af tot de redactie hier zijn licht over kan laten schijnen.

Graag een beetje niveau, het is hier geen X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 14:22
JerCls schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Leuk, zo wat foto's zonder context. Toon de filmpjes hiervan eens, dan is er onmiddellijk duidelijk dat het niet om een hitlergroet gaat. Bij Musk is het duidelijk dat het net wél het geval is.
Want hij zei ook de beruchte woorden erbij? Mensen geen eigen mening gunnen is ook des Nazis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hennie-M schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:14:

De voorbeelden die je noemt hebben geen bewijsbare geschiedenis van misdaden tegen de menselijkheid. Wat een enorm rare gedachtegang.
Nee, dat zeg ik niet; dat maak jij ervan.

Iemand vond dat zo iemand (met extreem-rechtse gedahcten) dan maar in de spiegel moet kijken. Goed, duidelijke mening, weinig beargumenteerd. Maar dan kan een ander persoon toch ook posten over iemand die bij Jumbo winkelt? Of op Van Bommel schoenen loopt? "He jij, met je Jumbo tas, misschien moet je maar eens heel goed in de spiegel gaan kijken met je gedrag".

Ik denk dat je op de verkeerde reageert en de argumenten van een ander forumlid maar eens moet achterhalen waarom er ongefundeerd (alhoewel logisch) zeer kort op de bal wordt gespeeld over hoe je extreemrechts moet bestrijden / benoemen / wegkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
terabyte schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Er is echt een gigantisch verschil tussen 'niet eens zijn met iemand' versus iemand die zijn platform gebruikt om de wereldpolitiek te beinvloeden en haat als een kwaadaardig kankergezwel welig laat tieren. Beetje jammer dat je dat onderscheid niet ziet.
Tja ik zit niet op social media. Misschien een idee om het dan gewoon te negeren?
JerCls schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Je bedoeld dat dit naar jouw mening zo lijkt, laten we het niet gaan verdraaien ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Nopheros op 22-01-2025 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:20

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik kan het heel kort houden: we zijn hierover in gesprek, zoals we altijd in gesprek zijn over ons socialemediagebruik (denk bv ook over of we op TikTok moeten of niet). Onze socialemediaredacteur is net even op vakantie maar dit staat zeker op onze radar.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeoX538
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:30
Kom nou. Zowel Trump als Musk zouden nog eerder zeggen dat Israël zich in het geheel van Gaza en de mensen daar mag ontdoen gezien hun zeer uitgesproken steun voor de Joodse gemeenschap en Israëlische bevolking. In welk opzicht zou er hier dan sprake zijn antisemitische symboliek? en met welke reden? Ik zie hier de logica niet van in. Je hoeft er geen fan van te zijn maar het is te gemakkelijk om iemand te invalideren omdat je niet kunt vinden in diens opvattingen.

Wat men maar niet lijkt te begrijpen is hoe meer men weggezet wordt hoe groter de onvrede en groter dit "probleem" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCls
rvrbtcpt schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Want hij zei ook de beruchte woorden erbij? Mensen geen eigen mening gunnen is ook des Nazis.
Probeer morgen op je werk die groet maar eens te brengen. Dat gaat geen probleem zijn, aangezien je het in stilte doet, toch?

Wat eens nonsens zeg, alsof zo'n hitlergroet niet talloze keren de door neo-nazi's is gebracht zonder er iets bij te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCls
Nopheros schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Je bedoeld dat dit naar jouw mening zo lijkt, laten we het niet gaan verdraaien ;)
Genoeg side-by-side vergelijkingen te vinden. Iemand die het nu nog ontkent is of ziende blind, of verspreidt nepnieuws uit ideologische overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
terabyte schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:29:

Ik kom al jaren op T.net, sinds de tijd dat het vooral ging over moederborden overklokken met jumpers en tech nog neutraal en leuk was. Maar die tijd ligt achter ons. Tech is niet langer neutraal. Tech is politiek, of je dat nu wilt of niet. Niet voor niets zaten Zuckerberg, Musk en Bezos eerste rang bij de kroning van Trump.

Mijn stelling:

T.net moet stoppen met het promoten van X en Musk, X verdient geen aandacht meer zoals andere techplatforms. Het is drek, en het verdient het niet om behandeld te worden als neutraal tech-nieuws.
Nieuws over X blijven publiceren alsof het een regulier platform is, helpt mee aan het legitimeren van een haatmachine, vergelijkbaar met het niet durven aanpakken van een zwarte schimmelinfectie, alleen maar omdat zwarte schimmel 'ook natuur' is.
Je gaat nu wel van 'een heel breed probleem' naar 'een hele smalle oplossing'.
Tech is niet langer neutraal .... jumping to conclusions..... X moet eruit.

Ik kom hier voor tech nieuws. nieuws is nieuws, een bron is een bron. ik schat de inhoud zelf wel op waarde, daar heb ik geen overtrokken moraalpolitie aan de voorkant voor nodig die besluit dat de helft van het nieuws niet bekeken mag worden. ik heb ook vertrouwen in de journalisten die verbonden zijn en werken voor tweakers, ik kom zelden slechte berichten tegen zonder 'fact check' of heldere boodschap. we got this, we don't need the change.

kort door de bocht: ik maak me om andere dingen druk, kan mij schelen wat de CEO van een bedrijf waar ik prima zonder mee zou kunnen uitspookt, daar mogen z'n aandeelhouders iets van vinden, de politie, z'n familie of vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TijsZonderH schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:39:
Ik kan het heel kort houden: we zijn hierover in gesprek, zoals we altijd in gesprek zijn over ons socialemediagebruik (denk bv ook over of we op TikTok moeten of niet). Onze socialemediaredacteur is net even op vakantie maar dit staat zeker op onze radar.
En daarmee doe ik dit topic voorlopig even dicht, aangezien inmiddels alles verder ook wel is gezegd en de discussie verder weinig constructief is.

Zodra er een aanvullende reactie is, doe ik dit topic weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ter info, @WoutF heeft hier gereageerd: We hebben ons account op op X gesloten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.