Eerder vandaag hebben we onze laatste post op X gezet. Dat is niet een of ander enorm statement; het was puur een doorgeplaatste rss-feed, we waren er verder niet actief en in de praktijk leverde het nauwelijks verkeer op. Recentelijk vroegen steeds meer mensen waarom we daar nog zaten, gezien de richting die het platform opgaat onder Elon Musk, en veel mensen op de redactie hadden er ook geen lekker gevoel meer bij. Dan is de keuze simpel: opheffen en weer focussen op dingen waar mensen wel blij van worden. Dit is door onszelf besloten en staat verder los van wat andere DPG-titels doen. Ook zien we dit als aparte casus en zijn er geen plannen om met andere socialemediakanalen te stoppen.
Zowel de Mastodon- als de Bluesky-feed zijn van ons. In de praktijk zijn dat echter ook geautomatiseerde feeds waar we verder niet zo veel actief mee doenKeizerWilmer schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:51:
Goed bezig! Zijn er plannen om op een gedecentraliseerd medium een account te openen? Zoals bijvoorbeeld Mastodon, er is al een onofficieel account voor Tweakers.
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Goed bezig, wellicht dan wel nog even dit weghalen ook uit de footer...
:strip_exif()/f/image/w1PTVjH2Z9FCONa9Ma9nW3Ii.png?f=user_large)
Mooi dat het nu officieel is! (Eerder was het wel onofficieel.) Ook al is het geautomatiseerd, het straalt wel een signaal uit.TijsZonderH schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:56:
[...]
Zowel de Mastodon- als de Bluesky-feed zijn van ons. In de praktijk zijn dat echter ook geautomatiseerde feeds waar we verder niet zo veel actief mee doen
De begeleidende tekst op Bluesky doet toch wel aan een statement denken met "Dit account blijft uiteraard wel actief!"WoutF schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:45:
Eerder vandaag hebben we onze laatste post op X gezet. Dat is niet een of ander enorm statement;

Vervangen met een linkje naar het Mastodon en Bluesky account.darkrain schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:56:
[Afbeelding]
Of beter nog, vervangen door de BlueSky en/of Mastodon.darkrain schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:56:
[Afbeelding]
Nvm.
[ Voor 96% gewijzigd door Nopheros op 31-01-2025 15:11 ]
en gelukkig doen jullie op Bluesky precies het zelfde. wat een slecht excuus. kom aub met iets betersWoutF schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:45:
Eerder vandaag hebben we onze laatste post op X gezet. Dat is niet een of ander enorm statement; het was puur een doorgeplaatste rss-feed, we waren er verder niet actief en in de praktijk leverde het nauwelijks verkeer op. Recentelijk vroegen steeds meer mensen waarom we daar nog zaten, gezien de richting die het platform opgaat onder Elon Musk, en veel mensen op de redactie hadden er ook geen lekker gevoel meer bij. Dan is de keuze simpel: opheffen en weer focussen op dingen waar mensen wel blij van worden. Dit is door onszelf besloten en staat verder los van wat andere DPG-titels doen. Ook zien we dit als aparte casus en zijn er geen plannen om met andere socialemediakanalen te stoppen.
Eigenlijk hebben ze drie redenen genoemd:Dirk vd Broek schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:19:
[...]
en gelukkig doen jullie op Bluesky precies het zelfde. wat een slecht excuus. kom aub met iets beters
De redactie bekent dus kleur.Recentelijk vroegen steeds meer mensen waarom we daar nog zaten,
gezien de richting die het platform opgaat onder Elon Musk,
en veel mensen op de redactie hadden er ook geen lekker gevoel meer bij.
Jullie politieke kleur c.q. vooringenomenheid is al langer overduidelijk inderdaad, maar dat mogen jullie zelf weten, jullie toko. Als je nou echter een geloofwaardig verhaal wilt hebben rondom het niet langer nuttig zijn van deze functionaliteit had je meteen hetzelfde op andere platformen gedaan.en veel mensen op de redactie hadden er ook geen lekker gevoel meer bij.
All-electric.
De eigenaar, en wie je direct steunt met het hebben van een account hun platform, is daadwerkelijk wel belangrijk. Als de visie van de redactie van Tweakers niet overeenkomt met deze persoon, zou je hier ook liever geen gebruik van willen maken.
Ik steun deze zet van de redactie.
Ik steun deze zet van de redactie.
[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 31-01-2025 16:10 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Omdat anderen dan dat account kunnen registreren? Ik heb mijn Twitter account nog steeds, maar geheel geleegd en er wordt niet meer gepost. Zie Grootschalig deleten van berichten op Twitter/X voor hoe dat te doen.Wolly schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:57:
Het account bestaat nog, waarom niet opheffen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Goede actie.
Ook al was het niet de primaire intentie, je wil als serieuze community lijkt me eigenlijk ook niet worden geassocieerd met de beerput die X tegenwoordig is, waar tegenwoordig openlijk racisme, fascisme en nazisme wordt toegestaan en (vrijwel) geen enkele moderatie meer is.
Ook al was het niet de primaire intentie, je wil als serieuze community lijkt me eigenlijk ook niet worden geassocieerd met de beerput die X tegenwoordig is, waar tegenwoordig openlijk racisme, fascisme en nazisme wordt toegestaan en (vrijwel) geen enkele moderatie meer is.
Virussen? Scan ze hier!
Niet precies hetzelfde. Althans, tenzij jij de redactie bevraagd heb hoe ze zich voelen bij posten op Bluesky, kun je niet weten of daar hetzelfde gevoel over heerst.Dirk vd Broek schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:19:
[...]
en gelukkig doen jullie op Bluesky precies het zelfde. wat een slecht excuus. kom aub met iets beters
Waar heb je het over?RonJ schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:47:
[...]
Jullie politieke kleur c.q. vooringenomenheid is al langer overduidelijk inderdaad,
De islam kan uw vrijheid schaden
Alle media die niet "heil kapitalisme" schreeuwt, is extreem-links en verslechtert de samenleving of zo.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nah, zoveel aandacht verdient het nietFalcon schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:39:
@WoutF dus gewoon een .plan mededeling toch
Goeie zet.
Mooi werk redactie 
Wellicht even de Dev-collega’s porren om de functionaliteit van het embedden van content van X op het forum ook te verwijderen?
Wellicht even de Dev-collega’s porren om de functionaliteit van het embedden van content van X op het forum ook te verwijderen?
Hier schrik ik van, en ik snap niet zo goed dat je dit zo geschreven hebt Wout.WoutF schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:45:
Ik snap je poging "Dat is niet een of ander enorm statement", maar dat is het wel.
Dat je de stekker eruit trekt is helemaal prima. Zeker als het meer werk oplevert dan profijt.
Maar daarna schrijf je dat jullie mening meetelt in het wel of niet posten op/van/door Tweakers.
Je zegt daar dat Tweakers niet onafhankelijk is en dat persoonlijke meningen invloed kunnen hebben op wat jullie doen. Ik zou graag van je horen hoe jullie redacteuren daar in staan? Is er binnen de nieuwsgeving van Tweakers ruimte om op basis van persoonlijke meningen dingen wel of niet te schrijven. Of worden de inzending geaudit of ze door jullie gevoelsmuur komen?
Is dit ook op het forum? Mag de persoonlijke mening invloed hebben op bijvoorbeeld moderatie?
Ik kan het niet anders lezen dan dat jullie Elon niet fijn vinden en daarom zijn producten en werk niet graag meer gebruiken. Dat mag... maar dat veranderd wel de hele basis waarop ik jullie website zie. Ik zou hem er niet om laten liggen, maar als ik nu iets lees wat Tweakers post... dan is het geen journalistiek meer maar een mening uit een bepaalde hoek. Hoe kan ik nu nog geloven dat jullie nieuws onafhankelijk, eerlijke en compleet is?
Ik schrik hiervan. Dit is niet mijn Tweakers, of wellicht is het dat dus nooit geweest.
En hoe wil je dit gaan kaderen? Wat zijn de grenzen? Volgens mij zet je nu een deur open die niet te houden is. Je sluit een deel van je community buiten omdat je eigenlijk zegt dat je over die mensen ook een slecht gevoel hebt. En je sluit sollicitanten dan denk ik ook uit?
Ik snap je poging "Dat is niet een of ander enorm statement", maar dat is het wel. Je brengt vind ik heel Tweakers in diskrediet op deze manier. Je maakt een enorm statement en vooral als Nieuwsoutlet/journalist.
Ik kan me niet voorstellen dat jullie onafhankelijke journalisten hier niet van Fronzen.
Als je de zin over Elon weg had gelaten was het helemaal duidelijk en helder.
Maar je voegt er even in een paar woorden aan toe dat Tweakers niet onafhankelijk is. Wellicht wil je dat nog rectificeren want ik kan dit haast niet geloven.
Verder altijd succes gewenst en dank voor al jullie inzet.
FreeReef.nl
Dus nu luisteren we wel ineens naar Tweakers bezoekers ?Recentelijk vroegen steeds meer mensen waarom we daar nog zaten
Gaan we dan eindelijk MaxICT verwijderen uit de prijswatch ? want naar vragen vele al lang (jaren) om.
Of is dit weer een meeloop beslissing, om dat toch niets aan X werd verdiend (ipv MaxICT) ?
Je niet met nazis willen inlaten is geen enorm statement, maar gewoon iets volstrekt normaals. Nauwelijks noemenswaardig.World Citizen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:50:
Hier schrik ik van, en ik snap niet zo goed dat je dit zo geschreven hebt Wout.
Ik snap je poging "Dat is niet een of ander enorm statement", maar dat is het wel.
Ook onafhankelijke journalisten zouden rechts-extremisten als Musk geen podium moeten geven of gebruik moeten maken van zijn verdienmodellen, goed statement van Tweakers.World Citizen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:50:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat jullie onafhankelijke journalisten hier niet van Fronzen.
Weg van die beerput.
Tweakers zal inderdaad niet gemist worden op X. Het algoritme doet veelal niets met bots die simpelweg een rss feed doorzetten.
X werkt overigens prima, mits je geen politieke figuren volgt of gebruikers die politiek tweeten.
X werkt overigens prima, mits je geen politieke figuren volgt of gebruikers die politiek tweeten.
[ Voor 28% gewijzigd door Dix0r op 31-01-2025 19:35 ]
Ik mis de mogelijkheid om een notificatie te krijgen van @tweakers als er iets gepost wordt op Mastadon of Bluesky. Ik heb alle notificaties voor de app aan staan. Bestaat deze functionaliteit nog niet, een notificatie krijgen als een account iets post?
Edit: https://apps.apple.com/nl...tify/id6738239349?l=en-GB
Eens kijken of dit helpt.
Edit: https://apps.apple.com/nl...tify/id6738239349?l=en-GB
Eens kijken of dit helpt.
[ Voor 16% gewijzigd door baba420 op 31-01-2025 20:12 ]
Nazi’s?eamelink schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:13:
[...]
Je niet met nazis willen inlaten is geen enorm statement, maar gewoon iets volstrekt normaals. Nauwelijks noemenswaardig.
Zeeleeuw?
Helaas is mijn jaarbudget discussiëren met trollen alweer opgesoupeerd, dus ik kan helaas niet happen ¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 32% gewijzigd door eamelink op 31-01-2025 20:11 ]
Dat is helaas niet meer zo, ik volg niemand op Twitter, gebruik het eigenlijk alleen om hardware nieuws te volgen, en nieuws omtrent een aantal games die ik veel speel. En toch krijg ik de laatste tijd allerlei politieke onzin te zien, ik heb dus zeker het gevoel dat het algoritme dat wel op eniger wijze probeert te pushen. Is ook vaak nog eens spul waar ik als Nederlander niet aan heb (Amerikaanse personen uit de 'verder rechts dan me lief is hoek').Dix0r schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:34:
Tweakers zal inderdaad niet gemist worden op X. Het algoritme doet veelal niets met bots die simpelweg een rss feed doorzetten.
Geen argumenten dus. Heel even dacht ik dat je het filmpje bedoelde waarin Musk “Thankyou from my heart” doet op een klunzige manier

Haha, klunzige mensen altijd. Adolf had er ook een handje van, hahaWolly schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:58:
[...]
Geen argumenten dus. Heel even dacht ik dat je het filmpje bedoelde waarin Musk “Thankyou from my heart” doet op een klunzige manier
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ja, nazi’s.
Hello. Is it me you're looking for?
Even serieus, er zijn toch niet echt mensen die vanwege dat klunzige filmpje nu ineens X iets van de nazi’s vindt? Als je daar al buikpijn van krijgt kan je misschien maar beter alle gordijnen sluiten.Bas170 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:03:
[...]
Haha, klunzige mensen altijd. Adolf had er ook een handje van, haha
- laat ook maar, geen zin in goedgelovigheid -
[ Voor 89% gewijzigd door Prosac op 31-01-2025 21:25 ]
Ik doe hier voorlopig maar even een slotje op, het lijkt hier net Twitter.
Het is aan de redactie of dit topic weer opengaat.
Lekker dicht latenRoD schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:25:
Ik doe hier voorlopig maar even een slotje op, het lijkt hier net Twitter.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.