Ik ben sinds 2013 actief op Twitter (nu X, maar ik noem het gewoon nog Twitter), en zoals wel bekend is, is het platform vreselijk kwaadaardig geworden, vooral sinds Elon Musk er zijn vingers aan heeft zitten, de neonazi's etc weer heeft toegelaten, en ga zo maar door. Ik ben intussen wel over naar BlueSky.
Maar recent heeft Twitter aangegeven de posts te gaan gebruiken voor AI training etc, en het is tijd om maar eens te gaan opruimen. Ik ben niet bang voor het opduiken van oude tweets, maar vind het opruimen gewoon een goed idee.
Ik kan natuurlijk het account sluiten, maar er zijn nog genoeg nuttige accounts die ik volg, en bepaalde dingen gaan nog steeds via Twitter, dus liever zou ik gewoon gaan mass-deleten. Ik heb mijn account voorlopig op "protected" staan.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de opties voor mass-deleten van tweets. Twitter heeft dat zo te zien heel moeilijk gemaakt, dus externe oplossingen nodig.
Opties die ik zelf heb gevonden:
- Tweetdeleter (betaald)
- Tweetdelete (betaald)
- Tweethunter (betaald, trial mogelijk)
- Tweet Delete (chrome extensie, gratis)
- Tweet Eraser (betaald)
- CircleBoom (betaald, gratis opties?)
- Redact.dev (lijkt gratis te zijn?)
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst een ZIP downloaden van je account, die heb ik nu aangevraagd.
Ik heb het in Privacy gezet omdat dat mijn belangrijste reden is om te gaan opruimen.
Mis ik iets, zijn er betere alternatieven? Als het gratis kan, graag (ik ben nu eenmaal een Nederlander)
Maar recent heeft Twitter aangegeven de posts te gaan gebruiken voor AI training etc, en het is tijd om maar eens te gaan opruimen. Ik ben niet bang voor het opduiken van oude tweets, maar vind het opruimen gewoon een goed idee.
Ik kan natuurlijk het account sluiten, maar er zijn nog genoeg nuttige accounts die ik volg, en bepaalde dingen gaan nog steeds via Twitter, dus liever zou ik gewoon gaan mass-deleten. Ik heb mijn account voorlopig op "protected" staan.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de opties voor mass-deleten van tweets. Twitter heeft dat zo te zien heel moeilijk gemaakt, dus externe oplossingen nodig.
Opties die ik zelf heb gevonden:
- Tweetdeleter (betaald)
- Tweetdelete (betaald)
- Tweethunter (betaald, trial mogelijk)
- Tweet Delete (chrome extensie, gratis)
- Tweet Eraser (betaald)
- CircleBoom (betaald, gratis opties?)
- Redact.dev (lijkt gratis te zijn?)
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst een ZIP downloaden van je account, die heb ik nu aangevraagd.
Ik heb het in Privacy gezet omdat dat mijn belangrijste reden is om te gaan opruimen.
Mis ik iets, zijn er betere alternatieven? Als het gratis kan, graag (ik ben nu eenmaal een Nederlander)
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 29-10-2024 01:46 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.