Grootschalig deleten van berichten op Twitter/X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik ben sinds 2013 actief op Twitter (nu X, maar ik noem het gewoon nog Twitter), en zoals wel bekend is, is het platform vreselijk kwaadaardig geworden, vooral sinds Elon Musk er zijn vingers aan heeft zitten, de neonazi's etc weer heeft toegelaten, en ga zo maar door. Ik ben intussen wel over naar BlueSky.

Maar recent heeft Twitter aangegeven de posts te gaan gebruiken voor AI training etc, en het is tijd om maar eens te gaan opruimen. Ik ben niet bang voor het opduiken van oude tweets, maar vind het opruimen gewoon een goed idee.

Ik kan natuurlijk het account sluiten, maar er zijn nog genoeg nuttige accounts die ik volg, en bepaalde dingen gaan nog steeds via Twitter, dus liever zou ik gewoon gaan mass-deleten. Ik heb mijn account voorlopig op "protected" staan.

Nu ben ik eens gaan kijken naar de opties voor mass-deleten van tweets. Twitter heeft dat zo te zien heel moeilijk gemaakt, dus externe oplossingen nodig.

Opties die ik zelf heb gevonden:
- Tweetdeleter (betaald)
- Tweetdelete (betaald)
- Tweethunter (betaald, trial mogelijk)
- Tweet Delete (chrome extensie, gratis)
- Tweet Eraser (betaald)
- CircleBoom (betaald, gratis opties?)
- Redact.dev (lijkt gratis te zijn?)
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst een ZIP downloaden van je account, die heb ik nu aangevraagd.

Ik heb het in Privacy gezet omdat dat mijn belangrijste reden is om te gaan opruimen.

Mis ik iets, zijn er betere alternatieven? Als het gratis kan, graag (ik ben nu eenmaal een Nederlander) :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 29-10-2024 01:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen account meer om te testen en heb de code niet bekeken, check dat ajb zelf. Google wees me op https://github.com/Lyfhael/DeleteTweets

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gewoon je account verwijderen een nieuwe aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bw_van_manen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04 08:38
eLScha schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:27:
Dan is er nog steeds een grote kans dat je berichten gebruikt worden voor AI training. Dat je account niet meer zichtbaar is voor anderen betekent niet dat X geen kopie van de data heeft. Of dat met het verwijderen van individuele berichten net zo gaat is natuurlijk de vraag, maar het is wel waarschijnlijker dat ze dan echt weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
eLScha schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:27:
Zoals ik in mijn startpost aangaf, dan ben je je volgers kwijt en degenen die je volgen. Dat is dus niet de gewenste route :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bw_van_manen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Dan is er nog steeds een grote kans dat je berichten gebruikt worden voor AI training. Dat je account niet meer zichtbaar is voor anderen betekent niet dat X geen kopie van de data heeft. Of dat met het verwijderen van individuele berichten net zo gaat is natuurlijk de vraag, maar het is wel waarschijnlijker dat ze dan echt weg zijn.
Het verwijderen van de berichten zal ook gewoon een tag zijn dat je ze niet ziet.

Verwijderen van een account daar zijn regels over in de EU, niet dat ik oligarch Musk zo vertrouw dat hij zich daar aan houdt maar ik denk dat het meer garantie is dan het verwijderen van berichten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Zoals ik in mijn startpost aangaf, dan ben je je volgers kwijt en degenen die je volgen. Dat is dus niet de gewenste route :)
Nee, dat schreef je niet. Je schreef:
gambieter schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 01:42:
Ik kan natuurlijk het account sluiten, maar er zijn nog genoeg nuttige accounts die ik volg, en bepaalde dingen gaan nog steeds via Twitter, dus liever zou ik gewoon gaan mass-deleten. Ik heb mijn account voorlopig op "protected" staan.
Nuttige accounts volgen kan ook met je nieuwe account en “bepaalde dingen via Twitter” ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
eLScha schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:44:
Nee, dat schreef je niet. Je schreef:
[...]
Nuttige accounts volgen kan ook met je nieuwe account en “bepaalde dingen via Twitter” ook.
Even iets verder doordenken. Je verliest ook degenen die je account volgen, dwz de reach die je hebt. Het is de ongewenste nucleaire optie.

De vraag is: hoe de posts wegkrijgen zonder de account op te heffen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-10-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 05:45:
Ik heb geen account meer om te testen en heb de code niet bekeken, check dat ajb zelf. Google wees me op https://github.com/Lyfhael/DeleteTweets
Dank je wel, ga ik naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deze is ook gesuggereerd op Bluesky: https://github.com/lucahammer/tweetXer

Als ik tijd heb ga ik aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Goed, heb redact.dev geprobeerd maar dat deed niks, en de optie om je Twitter-archief te gebruiken was weer een betaalde optie.

Ik run nu tweetXer uit ^^, en dat is snel te doen en gaat ook snel. Doet ongeveer 5 tweets verwijderen per seconde, van de 55,878 zijn er al >7,500 weg. Goede optie, daar wil ik wel een buymeacoffee voor doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31
14 tweets per dag in 11 jaar?
Lijkt op werk.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het is ook veel gebruikt voor werk, en retweets tellen mee. Verder: Covid-lockdowns en Brexit, aangezien ik in het VK woon...

En nu bijna allemaal weg, nog wat restjes hier en daar (317 posts), misschien nog een rondje doen.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 17-11-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wel als waarschuwing: mijn account werd vanavond gelockt, en ik werd overal uitgelogd. Ze vinden het dus niet leuk :+ .

Heb weer toegang, er zijn nog 317 berichten (retweets zo te zien) over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Vijf per seconde is misschien wat veel. Ik zou vooral een time-out instellen. Een per minuut is in de regel ook snel zat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

F_J_K schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:01:
Vijf per seconde is misschien wat veel. Ik zou vooral een time-out instellen. Een per minuut is in de regel ook snel zat.
1 per minuut bij 56000 berichten, dat is nogal een tijdje hoor :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:01:
Er wordt voor gewaarschuwd op de twertXer pagina dat Twitter het niet leuk vind ;)

De reden is niet de snelheid:
Your account may have been compromised by a website or service not associated with X.

We’ve locked your account Xxxx to keep it safe. In order to log back in, you must change your password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

gambieter schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:35:

De reden is niet de snelheid:

[...]
Alsof een h4x0r bij overnemen van een account zou gaan deleten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:47:
Alsof een h4x0r bij overnemen van een account zou gaan deleten 8)7
Tja :p

Intelligentie en logica bij het Elon-bestuurde Twitter, dat is veel te veel gevraagd ;)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2024 19:39 . Reden: geldt dan voor beide ;) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

*knip, niet op de man ajb*

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2024 19:38 ]

Pagina: 1