• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:49
Ben vandaag door de dealer gebeld dat ik mijn Q6 volgende week op kan halen.

Kwam dit topic pas tegen nadat ik de auto besteld had. Ben toch enigszins bezorgd voor de problemen. Bij mijn vorige 2 elektrische auto’s al voldoende problemen gehad en bij beide al eens de batterij vervangen gehad.

Het 2026 model zou verbeterde software moeten hebben. Wat ik zo zie bij degene met problemen is dat allemaal bij een 2025 model. Of zijn er ook forumleden met een 2026 model met bijzondere meldingen.

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18
Brains schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:01:

Kwam dit topic pas tegen nadat ik de auto besteld had. Ben toch enigszins bezorgd voor de problemen. Bij mijn vorige 2 elektrische auto’s al voldoende problemen gehad en bij beide al eens de batterij vervangen gehad.

Het 2026 model zou verbeterde software moeten hebben. Wat ik zo zie bij degene met problemen is dat allemaal bij een 2025 model. Of zijn er ook forumleden met een 2026 model met bijzondere meldingen.
Ja, het is het internet hè. Het kleinste percentage schreeuwt het hardst. Als iedereen die blij is met zijn A6/Q6 hier elke dag zou posten hoe blij ze met de auto zijn zouden we denk ik inmiddels in topic #523 zitten :P
edit: p.s. ik ben heel erg blij met mijn A6!

[ Voor 3% gewijzigd door Guitarist op 31-07-2026 20:18 ]

http://www.brianesselbrugge.nl

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13

Mijn dealer meldde me dat ze ook 2026 modellen met problemen binnenkrijgen.
Geen idee of het waar is, maar hij gaf ook aan dat het laatste model (+/- vanaf 3 mnd terug) met scrollwieltjes op het stuur een stuk betrouwbaarder zou zijn. Nogmaals, geen ervaring mee - ik hoop dat jij die versie krijgt ;-).

Na het ophalen van de auto afgelopen dinsdag, waarbij de dealer aangaf weinig meer te kunnen doen dan wachten op nieuwe software vanuit Audi, heb ik ~400km gereden. Frapante? 0 meldingen gehad (*klopt af*)...

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:29

Tegen beter weten in heb ik vrijdag een Q6 gekocht uit 2025 met de laatste software.

Tot dus ver geen rare meldingen en hij krijgt heerlijk!

Ik krijg alleen de telefoon niet aangesloten als sleutel: ik moet een hoofdapparaat aansluiten!? Alleen die knop "hoofdapparaat aansluiten" is gedeactiveerd...

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 13:35

Wanneer heb je die besteld? Ik heb eerste week juni besteld, en ben zeer benieuwd wanneer die komt.

• witje_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:05
TinusH777 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:

Ik krijg alleen de telefoon niet aangesloten als sleutel: ik moet een hoofdapparaat aansluiten!? Alleen die knop "hoofdapparaat aansluiten" is gedeactiveerd...
Dit heb ik ook gehad. In de auto uitloggen op je account (en verwijderen als dat gaat?) en ook in de app je auto verwijderen. Dan kan je opnieuw starten alsof het een nieuwe auto is in het aanmeldproces. Dan lukte het bij mij wel.

Ik heb een A6 sportback model 2026. En een tevreden gebruiker. Geen gekke meldingen.
Als ik vertrek en de vooruit is aangeslagen, dan krijg ik de eerste minuut ofzo de melding dat een aantal systemen niet werken. Maar zodra de camera terug een goed zicht heeft, verdwijnen die vanzelf.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:49
djvdgalien schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:39:
[...]

Wanneer heb je die besteld? Ik heb eerste week juni besteld, en ben zeer benieuwd wanneer die komt.
Op 28-5 heb ik getekend, de offerte is op 22-5 gemaakt. De geplande levering was toen al 31-7, dus daar komen ze goed bij in de buurt ook als ze mijn vertraging met tekenen meenemen!

Wilde zelf rond deze tijd eens gaan bellen of ze een productie of leverdatum hadden, maar ze waren me al voor.

Vond mijn huidige auto eigenlijk nog wel goed en zat niet echt op te wachten. Maar nu kan de nieuwe niet snel genoeg komen :)

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Guitarist schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:16:
[...]

Ja, het is het internet hè. Het kleinste percentage schreeuwt het hardst. Als iedereen die blij is mijn zijn A6/Q6 hier elke dag zou posten hoe blij ze met de auto zijn zouden we denk ik inmiddels in topic #523 zitten :P
edit: p.s. ik ben heel erg blij met mijn A6!
En bovendien: andere auto’s zijn zeker ook niet foutmeldingvrij! Het is allemaal een kwestie van perspectief…

99% van de tijd ben ik dolblij met mijn SQ6!

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 13:35
Brains schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:46:
[...]

Op 28-5 heb ik getekend, de offerte is op 22-5 gemaakt. De geplande levering was toen al 31-7, dus daar komen ze goed bij in de buurt ook als ze mijn vertraging met tekenen meenemen!

Wilde zelf rond deze tijd eens gaan bellen gaan bellen of ze een productie of leverdatum hadden, maar ze waren me al voor.

Vond mijn huidige auto eigenlijk nog wel goed en zat niet echt op te wachten. Maar nu kan de nieuwe niet snel genoeg komen :)
Ah mooi, dan duurt die van mij ook niet lang meer.

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:24
Meer mensen last van het feit dat de actieradius in de app blijft hangen. Auto is 80% vol maar de app blijft hangen op 59%. Geeft ook niet aan dat de auto aan het laden is. Auto is verbonden met zowel 5G als wifi.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53
De afgelopen dagen met een 12-25 Q6 met KD2* software en luchtvering 1660km afgelegd naar Toscane. Wederom een comfortabele reisauto: veel 130-140 gereden en dan schieten de km’s onder je vandaan. Geen gekke softwaremeldingen (klopt af).

Ik zou alleen graag net een wat betere laadplanner hebben met filter voor voorkeuren. Nu stuurt de navigatie je soms naar een bepaalde paal zonder faciliteiten, terwijl op 3km een uitgestorven Ionity laadplein met 12 palen en een Burger King ernaast staat.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste