En waar komt die schimmel dan vandaan? En dan ook nog precies op de plek waar het nu lekt. Als die verkopers het probleem echt hebben opgelost, hebben ze daar ook wel bewijs van.Wolly schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:46:
[...]
Ik vergeet niet dat er een meldingsplicht is, maar nogmaals als het niet lekt valt er niets te melden.
Nee, er wordt gezegd dat als je daadwerkelijk kans wil hebben om een huis te kopen dat je over dit soort zaken niet al te kritisch kunt zijn. Als jij een bouwkundige keuring in je eisenpakket hebt en iemand anders niet, dan maak je gewoon geen kans.En de huidige markt ontslaat je echt niet van het grondig doorvragen bij mogelijke gebreken, er wordt nu net gedaan alsof je als koper wordt gedwongen om een huis te kopen en dat is toch echt onzin.
Die ouderdomsclausule gaat over nieuwe zaken die gevonden worden en niet over een lekkage waar we het hier over hebben. Een ouderdomsclausule is er heel duidelijk in dat die niet bedoeld is voor schades die bij de verkoper al bekend zijn. Uiteindelijk is het gewoon heel simpel, als de verkoper van het probleem wist, had ie dat moeten melden en zo niet komen de kosten van reparatie voor zijn rekening.Ik vergat wel nog te melden, naast de zichtbare bak schimmel en de schade aan het dak is er ook nog de ouderdomsclausule. Je kan moeilijk met droge ogen beweren dat die drie zaken geen enorme red flag zijn. Juist daarom wordt van de koper verwacht dat deze grondig onderzoek doet, zeker met een ouderdomsclausule wat naar ik begrijp het enige is wat op schrift staat.
En het zal in dit geval heel lastig worden voor de verkoper om aan te tonen dat ie dit echt niet wist gezien de schimmel. Ik zie hem hier alleen onderuit komen als ie een bewijs van een reparatie kan laten zien.
[removed]