Mijn oom heeft vorig jaar een nieuwe Samsung tv gekocht en heeft sinds het begin het volgende probleem. Sommige kanalen verdwijnen uit zijn ingestelde lijst met kanalen.
Soms Nederland1, soms RTL4 maar soms ook beide.
Oplossing is dat ik dan langs kom en de kanalen opnieuw laat zoeken.
Dan zijn ze er weer maar een week later of 2/3 weken beginnen we weer overnieuw.
Hij wil nu een nieuwe tv kopen met de hoop dat deze het niet heeft maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
Hij is bij de Mediamarkt langs geweest (waar hij hem gekocht heeft) maar die verwijzen hem door naar Ziggo.
Hij is bij Ziggo langs geweest maar die verwijzen hem naar de Mediamarkt.
Het bekende afschuiven dus.
Hij gebruikt tv uit de coax kabel. Digitale decoder zit ingebouwd.
Nu weet ik dat er vele andere mogelijkheden zijn met een setop box of iptv, maar hij is ver in de 80 en een echte digibeet. Dit lukt nog net.
Nu heb ik google en Samsung forums doorzocht en ik las wel dat sommige modellen een software fout hebben die dit kan veroorzaken. De laatste software update schijnt dit nog niet opgelost te hebben. Maar ik weet dus niet of dit de oorzaak is.
Iemand enig idee?
Plaatje met typenummers hieronder.
Groet, Richard.
Soms Nederland1, soms RTL4 maar soms ook beide.
Oplossing is dat ik dan langs kom en de kanalen opnieuw laat zoeken.
Dan zijn ze er weer maar een week later of 2/3 weken beginnen we weer overnieuw.
Hij wil nu een nieuwe tv kopen met de hoop dat deze het niet heeft maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
Hij is bij de Mediamarkt langs geweest (waar hij hem gekocht heeft) maar die verwijzen hem door naar Ziggo.
Hij is bij Ziggo langs geweest maar die verwijzen hem naar de Mediamarkt.
Het bekende afschuiven dus.
Hij gebruikt tv uit de coax kabel. Digitale decoder zit ingebouwd.
Nu weet ik dat er vele andere mogelijkheden zijn met een setop box of iptv, maar hij is ver in de 80 en een echte digibeet. Dit lukt nog net.
Nu heb ik google en Samsung forums doorzocht en ik las wel dat sommige modellen een software fout hebben die dit kan veroorzaken. De laatste software update schijnt dit nog niet opgelost te hebben. Maar ik weet dus niet of dit de oorzaak is.
Iemand enig idee?
Plaatje met typenummers hieronder.
Groet, Richard.