Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDamen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-03 18:13
Goedemorgen allemaal,

Mijn opa (88) heeft recent een nieuwe televisie. Nu heeft hij het probleem dat na een aantal dagen NPO 1, 2 en 3 weg zijn. Hij kan niet meer naar die kanalen zappen, ze staan ook niet in de gids meer, ze zijn echt compleet weg. Zijn zenderlijst start dan ook op RTL4. Als we zijn zenders opnieuw zoeken komen ze weer terug, maar naar een aantal dagen weer het zelfde probleem.

Wat we allemaal al hebben geprobeerd.
  • Andere Ci+ module (een werkende module in de TV van mijn ouders)
  • Andere kaart in de module
  • Op verzoek van Ziggo de TV omgeruild voor een nieuwe bij de Mediamarkt
  • Zenders zoeken op netwerk ID 4444/5555, beide geven zelfde probleem
  • Andere afstandsbediening (hij heeft een 'senioren' afstandsbediening met grote knoppen, voor zover wij kunnen zien kan hij hier niks verkeerd mee aandrukken van knoppen)
Wij zijn zelf een beetje ter einde raad, wellicht dat jullie nog tips of tricks hebben die we kunnen proberen?

Laatste oplossing is om een Ziggo Mediabox next te laten komen van Ziggo, maar omdat het een man van 88 betreft willen we hem het zo gemakkelijk mogelijk maken en via Ci+ module kijken is wat hij gewend is.

Alvast bedankt!
Groet.

Beste antwoord (via KDamen op 19-04-2024 16:53)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
KDamen schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:09:
Bij zender keuze kies ik voor digitaal met netwerk id 5555 en frequentie 474000khz. Zojuist zenders opnieuw ingesteld en nu werkt het weer. Ben alleen benieuwd voor hoe lang…
Niet lang denk ik , als er niets is veranderd?

Maar ik lees hier nog soortgelijk probleem wat te maken zou hebben met Samsung TV Plus?

Samsung: Tv moet steeds opnieuw ingesteld worden
Dit wordt veroorzaakt door Samsung TV Plus. Je kunt dat niet verwijderen.
Je kunt wel alle kanalen verwijderen. Hier staan wat tips:

https://www.quora.com/How...TV-Plus-from-a-Samsung-TV

Eventueel de CI+ module opnieuw installeren -> CI+ module opnieuw installeren
Als het niet lukt, dan kun je er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Hi Martijn, is super gelukt. De support afdeling heeft in de BIOS zitten sleutelen en na het opnieuw opstarten en herprogrammeren van de TV is de fout niet meer terug gekomen. Een dikke pluim voor de mannen van hulp op afstand.
Zou het misschien toch daar mee te maken hebben dan?
Maar misschien kan je het toch zelf uitzetten bij de nieuwe modellen?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 12-04-2024 19:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is de CI+ module überhaupt nodig? Tenzij er extra betaalde zenders worden gekeken kan hij er gewoon uit blijven.

En hij staat ook niet per ongeluk op analoge TV in zoverre Ziggo nog analoog aanbiedt? Ik meende dat sommige TV's overschakelen naar analoog wanneer je bijvoorbeeld het cijfer 4 op de afstandsbediening ingedrukt houdt voor een aantal seconden. RTL 4 digitaal wordt dan RTL 4 analoog.

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 12-04-2024 10:13 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDamen
PD2JK schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:11:
Is de CI+ module überhaupt nodig? Tenzij er extra betaalde zenders worden gekeken kan hij er gewoon uit blijven.

En hij staat ook niet per ongeluk op analoge TV in zoverre Ziggo nog analoog aanbiedt? Ik meende dat sommige TV's overschakelen naar analoog wanneer je bijvoorbeeld het cijfer 4 op de afstandsbediening ingedrukt houdt voor een aantal seconden. RTL 4 digitaal wordt dan RTL 4 analoog.
Volgensmij is de Ci+ module nog nodig om het kanaal te decoderen, maar ik zal het straks even proberen zonder.

Analoge TV kan je volgensmij nog kiezen door de netwerk ID's te veranderen van 5555 (HD) naar 4444 (SD), correct me if i'm wrong. Ik dacht dat tv's tegenwoordig standaard naar HD defaulten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04
Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Had hier iets vergelijkbaars, als een bepaalde led lamp aanstond had ik geen ontvangst voor een deel van de zenders, als de lamp uitstond geen probleem. Andere kabel verhielp probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt doorgaans twee digitale SD (576p) en HD (1080i) signalen.

Analoog is PAL 625 lijnen, in NL en BE althans. Dit signaal wordt door de providers uitgezet, of is al uitgeschakeld. Naar mijn weten is Ziggo hier al mee gestopt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDamen
nachtnet schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:29:
Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Had hier iets vergelijkbaars, als een bepaalde led lamp aanstond had ik geen ontvangst voor een deel van de zenders, als de lamp uitstond geen probleem. Andere kabel verhielp probleem.
Andere kabel nog niet, omdat het met zijn oude televisie wel goed werkt. Dit zal ik ook nog proberen.
PD2JK schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:38:
Je hebt doorgaans twee digitale SD (576p) en HD (1080i) signalen.

Analoog is PAL 625 lijnen, in NL en BE althans. Dit signaal wordt door de providers uitgezet, of is al uitgeschakeld. Naar mijn weten is Ziggo hier al mee gestopt.
Dat is wat ik ook dacht, ik zal straks de instellingen ook nog eens goed nalopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Online lees ik de volgende suggestie:
"Een reset van de zenders in mijn ziggo, vervolgens een volledige herinstallatie van de tv en daarna de installatie van de CI module was de truc uiteindelijk, naast jullie bovengenoemde aandachtspunten."

Misschien neem je de eerste stap, maar ik zie hem niet met zekerheid terugkomen in je stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-05 12:37
Mijn schoonvader op leeftijd heeft tot voor kort altijd Ziggo gekeken zonder smartcard via zo'n klein humax kastje (volgens mij de iRHD 5500C)
Hij kon toen geen ESPN zenders kijken maar de rest werkte altijd 100%
Voor de standaard zenders is volgens mij helemaal geen smartcard (meer) nodig. En in de praktijk maakt het volgens mij niet uit of je wel of geen CI module gebruikt (tenzij je gecodeerde zenders in je abo hebt natuurlijk)

Heb je dit probleem (ook) al op Ziggo community gepost?
https://community.ziggo.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Taatort op 12-04-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
KDamen schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:27:
Volgensmij is de Ci+ module nog nodig om het kanaal te decoderen, maar ik zal het straks even proberen zonder.

Analoge TV kan je volgensmij nog kiezen door de netwerk ID's te veranderen van 5555 (HD) naar 4444 (SD), correct me if i'm wrong. Ik dacht dat tv's tegenwoordig standaard naar HD defaulten.
Voor NL1,2,3 heb je geen smartcard/CI+ module nodig om deze te bekijken.
Voor de extra zenders en HD versies van de commerciëlen heb je wel de Smartcard/CI+ nodig.

Analoge TV is er al heel lang niet meer bij Ziggo.
Je heb wel het standaard TV pakket wat je kan kijken zonder smartcard/CI+ , daar is de ID 4444 voor.
Dat is al best uitgebreid ook in HD, behalve dus de commerciëlen die krijg je dan in SD kwaliteit.

Je kan dan mooi eens testen met ID 4444 zonder CI+ module (dus verwijderen) om te kijken of daar het probleem zit of niet.
ID 3333/6666 werken bij mij trouwens ook met iets andere zenderlijsten voor bedrijven.

En om welk type TV's gaat het eigenlijk?
En misschien ook nuttig te weten welk Ziggo gebied.

Misschien kan je het updaten van de kanaal informatie uitzetten ergens in de TV.
Of favorieten aanmaken?
Hier nog een topic met precies het omgekeerde probleem?
Ziggo zenderlijst zonder module verspringt naar lijst met CI

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 12-04-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDamen
The_Doman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:04:
[...]

Voor NL1,2,3 heb je geen smartcard/CI+ module nodig om deze te bekijken.
Voor de extra zenders en HD versies van de commerciëlen heb je wel de Smartcard/CI+ nodig.

Je heb wel het standaard TV pakket wat je kan kijken zonder smartcard/CI+ , daar is de ID 4444 voor.
Dat is al best uitgebreid ook in HD, behalve dus de commerciëlen die krijg je dan in SD kwaliteit.

Je kan dan mooi eens testen met ID 4444 zonder CI+ module (dus verwijderen) om te kijken of daar het probleem zit of niet.
ID 3333/6666 werken bij mij trouwens ook met iets andere zenderlijsten voor bedrijven.

En om welk type TV's gaat het eigenlijk?
En misschien ook nuttig te weten welk Ziggo gebied.

Misschien kan je het updaten van de kanaal informatie uitzetten ergens in de TV.
Of favorieten aanmaken?
Hier nog een topic met precies het omgekeerde probleem?
Ziggo zenderlijst zonder module verspringt naar lijst met CI
toon volledige bericht
Waar kan ik precies zien om welk gebied het gaat? Ik gok oud ziggo gebied, hier heeft altijd Casema de diensten aangeboden en is uiteindelijk ziggo geworden.

Tv model code is QE55Q74CATXXN.

Bij zender keuze kies ik voor digitaal met netwerk id 5555 en frequentie 474000khz. Zojuist zenders opnieuw ingesteld en nu werkt het weer. Ben alleen benieuwd voor hoe lang…

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
KDamen schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:09:

Maar ik lees hier nog soortgelijk probleem wat te maken zou hebben met Samsung TV Plus?

Dit wordt veroorzaakt door Samsung TV Plus. Je kunt dat niet verwijderen.
Je kunt wel alle kanalen verwijderen. Hier staan wat tips:

https://www.quora.com/How...TV-Plus-from-a-Samsung-TV

Als het niet lukt, dan kun je er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Hi Martijn, is super gelukt. De support afdeling heeft in de BIOS zitten sleutelen en na het opnieuw opstarten en herprogrammeren van de TV is de fout niet meer terug gekomen. Een dikke pluim voor de mannen van hulp op afstand.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 12-04-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Stroomstekker 30 seconden uit stopcontact wil bij mij nog wel eens helpen.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDamen
The_Doman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:22:
[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
Dit is denk een hele goede tip, zodra het nog een keer gebeurd ga ik support aanmelden bij Samsung. In de mediamarkt stonden ook mensen van Samsung maar die staan daar meer voor de leut lijkt het wel.. :P
TvanW schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:27:
Stroomstekker 30 seconden uit stopcontact wil bij mij nog wel eens helpen.
Dit ook al geprobeerd, zelfs de hele televisie is al een keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDamen
The_Doman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:22:
[...]

Vandaag inderdaad weer gebeurd, maar liefst 3 dagen na dat ik alle zenders opnieuw heb ingesteld.
Dit maal het exacte stappen plan van Ziggo gevolgd.. Ci eruit > tv resetten > zenders zoeken > NPO 1, 2 en 3 beeld > Ci module er weer in > overige kanalen beeld. Nu zie ik ook geen Samsung TV meer er tussen staan dus misschien is dat iets positiefs.

Zonder Ci+ module kan ik dus enkel NPO 1 2 en 3 kijken.

Maar weer even afwachten of het terug komt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 11:40
Ik zou sowieso nog even een andere kabel proberen. Wat @nachtnet hierboven zegt is een hele goede anekdote en suggestie. Voor zover ik mij kan herinneren zaten de NPO zenders vroeger nog in een net ander frequentieblokje waardoor deze soms wel en soms niet werken. Vooral toen 4G net werd geïntroduceerd weet ik nog dat die zenders - of de RTL zenders - weleens problemen gaven als ik te dicht bij de tv ging zitten internetten op het mobiele netwerk :+. Het zou mij daarom niets verbazen als de televisie deze zenders (per abuis) markeert als niet ontvangbaar.

Laadt jouw opa niet toevallig elke paar dagen zijn mobiel op bij de televisie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:44
KDamen schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:54:
[...]

Vandaag inderdaad weer gebeurd, maar liefst 3 dagen na dat ik alle zenders opnieuw heb ingesteld.
Dit maal het exacte stappen plan van Ziggo gevolgd.. Ci eruit > tv resetten > zenders zoeken > NPO 1, 2 en 3 beeld > Ci module er weer in > overige kanalen beeld. Nu zie ik ook geen Samsung TV meer er tussen staan dus misschien is dat iets positiefs.

Is dat niet toevallig iedere keer een firmware update die automatisch wordt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Dan moet je dus ID 4444 gebruiken.
The_Doman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:04:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDamen
[...]

Misschien dat het wat voorbarig is; maar het issue lijkt opgelost nu 8)
@The_Doman de tip van de Ci+ module helemaal opnieuw instellen zoals ik hier boven heb beschreven is hoogst waarschijnlijk te oplossing geweest. Bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FCH-sss
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-02 10:22
Ik heb net een monteur gehad van Ziggo, die geholpen heeft om NED 1 2 3 weer te zien.

De oplossing was dat de wand contactdoos vervangen is geworden. Deze zat al meer dan 30 jaar en had verouderde "weerstanden"

Het probleem deed zich voor toen we een 20 jarig modem vervingen door een nieuw. De oude situatie was, dat we het modem in de woonkamer hadden aangesloten. Deze moest nu naar de muurkast. Daar splitter geplaats, maar geen NED 1 2 3 , de rest wel.

Monteur heeft wand contact doos vervangen en het probleem is opgelost.
Pagina: 1