Ziggo zenderlijst zonder module verspringt naar lijst met CI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 21:08
Ik kijk op een Samsung smart TV naar de ongecodeerde zenders van Ziggo met netwerk-id 4444, frequentie 474000 KHz, symboolfrequentie 6900.

Maar om de zoveel tijd vernieuwt Ziggo de zenderlijst en dan gaat hij verspringt hij naar de zenderlijst met id 5555. Dan heb ik alleen maar de zenders NPO 1, 2 en 3. Ik moet helaas telkens weer opnieuw automatisch afstemmen? Hebben meerdere mensen dit probleem en hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je geen CI module of mediabox hebt, kun je op https://www.ziggo.nl/klan...r-mediabox-of-ci+-module/ raadplegen wat de instellingen zijn.

Over het algemeen zijn dit de instellingen:
code:
1
2
3
4
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Wanneer ik automatisch laat afstemmen met mijn Samsung TV uit 2013, krijg ik nooit meer zenders, maar ik heb ook geen abonnement meer bij ze en mis het eigenlijk ook niet.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Dat klopt het probleem is niet dat ik geen zenders krijg met netwerk-id 4444. Maar zo nu en dan vernieuwt Ziggo de zenderlijst en dan krijg ik opeens de zenderlijst met netwerk-id 5555, waardoor ik weer opnieuw de zenders moet afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als dit ook voor jou regio de instellingen zijn, kan het natuurlijk niet zo zijn dat ze opeens het netwerk ID wijzigen, dat zou immers alle klanten in de regio treffen. Als je dan wel weer zenders krijgt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand en kan je beter contact opnemen met Ziggo om te vragen hoe het zit.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Zit er niet ergens een instelling bij de Samsung TV dat deze de zenderlijst niet automatisch moet updaten/bijwerken?
In plaats van net-id 4444 kan je trouwens ook 3333 eens proberen?
Deze heeft wat meer HD zenders in de lijst. :)
Tenminste dat werkt hier in regio Noord Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:53

Onbekend

...

Ik heb dit probleem ook. Ik kijk via digitale kabel van Ziggo (zonder CI+-module), en zeker 1x per week zijn alle zenders weg en zijn alleen NPO 1, 2 en 3 nog beschikbaar.

Bij mij is het een Panasonic tv, en op internet had ik al gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem. Suggesties om bij DVB-C de automatische update uit te zetten en andere zaken hielpen bij mij niet.
Aangezien jij een Samsung hebt, weet ik nu dat het niet alleen aan Panasonic ligt. :)

Maar een definitieve oplossing heb ik helaas nog niet gevonden....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Als je een eigen favorietenlijst maakt, raakt de TV deze dan ook kwijt bij een update?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 23-12-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

The_Doman schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:37:
Als je een eigen favorietenlijst maakt, raakt de TV deze dan ook kwijt bij een update?
Dat lijkt mij niet.
Ik had in 2012 op mijn Sony TV ook een oude smartcard adapter die geen CI+ plus was. En ik kon ook elke keer de zenders weer opnieuw scannen. Uiteindelijk heb ik een andere TV genomen die wel een CI+ adapter aankon, en sindsdien geen enkel probleem. Dus you know what to do... :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Zoveel zijn de HD zenders van de commerciëlen mij niet waard. Het is gewoon aardig irritant dat ik telkens opnieuw de zenders moet instellen, waarschijnlijk met als doel je een CI+ module aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
handoff schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:26:
Zoveel zijn de HD zenders van de commerciëlen mij niet waard. Het is gewoon aardig irritant dat ik telkens opnieuw de zenders moet instellen, waarschijnlijk met als doel je een CI+ module aan te smeren.
Zit je in oud UPC-gebied of in oud Ziggo-gebied?

Voor oud UPC gebruik je:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

Voor oud Ziggo gebruik je:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Bij mij in oud UPC-gebied hielp het bovendien om op mijn oude tv expliciet voor UPC als provider te kiezen, ook nog in het jaar 2022. En dus niet voor Ziggo, ook niet als ik handmatig de bovenstaande waarden aanpaste.

Alleen met provider UPC bleef de correcte zenderlijst behouden. Met provider Ziggo verdween die na enige tijd, zelfs met exact dezelfde handmatig ingevoerde waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Ik zit in oud UPC gebied. Op mijn Samsung tv kon ik kiezen voor Ziggo of "ander" operator. Ik ga nu aankijken of het werkt wanneer de netwerklijst wordt vernieuwd. Is er een site waarop je kan zien wanneer de lijst is vernieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
handoff schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:23:
Ik zit in oud UPC gebied. Op mijn Samsung tv kon ik kiezen voor Ziggo of "ander" operator. Ik ga nu aankijken of het werkt wanneer de netwerklijst wordt vernieuwd. Is er een site waarop je kan zien wanneer de lijst is vernieuwd?
Geen idee, maar je zou inderdaad kunnen kiezen voor 'ander' en dan zelf handmatig de juiste gegevens invoeren. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

handoff schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:26:
Nee, dat is nooit het doel geweest. Het is gewoon een digitaal protocolverandering heeft Ziggo mij jaren geleden verteld.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 24-12-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is het niet met CI module 5555 en met mediabox 4444 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Helaas is de zenderlijst weer vernieuwd en heb ik nu weer alleen NPO 1, 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Vertel eens wat over je setup? Waar zit je kaart momenteel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan mij niet voorstellen dat je de enige bent. Het forum of ticketsysteem van VodafoneZiggo lijkt mij daarom een betere plek om de vraag te stellen.

Een oude Loewe heeft hier geen last van in iedergeval.

—-

Ik kom dit topic nog tegen: https://community.ziggo.n...g-TV-onthoudt/td-p/103195

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon op 04-01-2023 19:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1