:strip_exif()/f/image/MOzv6JuBA3Dm63MKsa2zJ0Ec.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KUoDZzyisnTs2jFJQCsdvSQB.jpg?f=fotoalbum_large)
Sowieso een fan van Crown Zenith, de Pikachu maakt mooi de “Pikachu rij” af in mijn frame.
De Umbreon is m’n eerste Japanse slab (want sowieso te duur imo in ‘t Engels) en de kleuren + textuur zijn zo mooi in ‘t echt (foto doet ‘m geen recht..).
Verder kwam ik de Entei random op ‘t internet tegen en voor die prijs echt een koopje imo, cosmos holo is m’n favoriete holofoil en zo ‘reverse’ ziet er zo cool uit!
:strip_exif()/f/image/AK1mVmadWIwCQjZkixJisOde.jpg?f=fotoalbum_large)
De energy ontdekte ik via deze post en tja toen was ik verkocht
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Hele mooie vondst. Staat van de kaarten zien er ook goed uit volgens mij als ik de foto's mag geloven.ScreamGT schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:35:
Mijn vrouw heeft thuis twee mappen liggen met kaarten. Enig idee wat dit vandaag de dag waard is? Wij zijn er namelijk totaal niet in thuis.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou een groot deel van de kaarten even via Cardmarket moeten opzoeken. Dan kan je ongeveer zien obv staat, taal (NL/EN etc) wat de waarde is.
Ik zie een mooie Shining Celebi ertussen die volgens mij in een mooie staat is. Zou zou tussen de 300 - 400 euro waard zijn
https://www.cardmarket.co...language=1&minCondition=2
Nederlandse Charizard in Near min condition gaat ook rond de 250 euro
https://www.cardmarket.co...anguage=12&minCondition=2
Via Cardmarket kan je zelf singles opzoeken obv de naam van de kaart of de code rechts onderin aan de voorkant van de kaart.
Als ik een wilde gok mag doen zou dit misschien alles bij elkaar 2000 - 3000 euro waard kunnen zijn. Misschien zelfs meer, maar genoeg kenners in dit forum die hierin een bijdrage kunnen leveren.
[ Voor 2% gewijzigd door Nyazzin op 16-08-2025 16:50 . Reden: extra ]
Naast de Shining Celebi en (Base Set NL) Charizard is de Zapdos reverse holo van de set “Legendary Collection” het meeste waard.
Deze 3 samen zijn zo al rond de €900-€1000 waard!
Leuke binder in ieder geval! Kaarten zoals de Dark Dragonite / Machamp / Blastoise zijn zo vet
[ Voor 4% gewijzigd door AntraXxX op 16-08-2025 17:12 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Geen probleem, gelukkig heb je het niet bij het oud papier gegooid 🤡ScreamGT schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:34:
Thanks @Nyazzin en @AntraXxX ,
Nooit verwacht dat het zoveel waard zou zijnZal eens wat meer gaan zoeken via Cardmarket.
Is dat ook een plek waar ik zelf kan verkopen of adviseren jullie iets anders?
Cardmarket is een mogelijkheid. Hier kan je de kaarten wel voor de waarde die je ervoor wilt hebben plaatsen zodat iemand ze kan kopen van je. Gaat wel 1 voor 1 dus doorlooptijd kan lang zijn.
Als je alles in 1x wilt verkopen zou je een keer naar een Pokémon beurs kunnen gaan waar je dit voor 70% van de waarde kan laten uitbetalen. Dan heeft degene die het overneemt ook nog de mogelijkheid iets eraan te verdienen. Overzicht van beurzen kan je o.a. hier vinden: https://www.pokeradar.nl/
Blijft een mooie vondst!
Ik heb ze heel lang niet gezien maar laatst ineens weer twee keer gespot. Beide keren wel in de verleiding gekomen om een gokje te wagen maar ik blijf het vermoeden hebben dat er geen enkele kaart in zit die het enigszins waard isHansAnders07 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:08:
Liep net in het winkelcentrum hier. Was een vending machine geplaatst met pakjes Pokémon kaarten erin.
Heb ondertussen ook wat rond gemaild naar o.a. Pokeradar aangezien men aangeeft collecties over te nemen.
Thanks voor de tip trouwens! Als het via die weg niet lukt dan toch maar eens een beurs bezoeken
https://drive.google.com/...w-oJpHq9pe?usp=drive_link
-EDIT- inmiddels verkocht:
Shining Celebi
Totodile
[ Voor 6% gewijzigd door ScreamGT op 17-08-2025 16:54 ]
Wat een verzameling.. Jammer dat ik zoiets nooit op zolder vind haha.
hou er wel rekening mee dat heel veel opkopers vaak rond 70% bieden om collecties over te nemen.
Vaak wel makkelijke tussenweg, want zoiets als dit zomaar verkopen doe je niet 123. Vooral veel werk om kaarten allemaal juiste conditie te kunnen verkopen.
Denk dat je zomaar hier voor tussen 2500-3000 euro aan kaarten heb liggen.
Gaat ook echt vooral om de staat van de kaarten van voor en achterkant.
Ik zou wel adviseren alle kaarten individueel in een losse sleeve te doen en dan in een toploader. ( de kaarten die glimmend zijn etc)
https://www.bol.com/nl/nl...tHMQ.4_18.22.ProductTitle (toploaders)
https://www.bol.com/nl/nl...1JFQ.4_20.23.ProductTitle )(sleeves)
Eerst in een sleeve, dan in de toploader..
Succes met je verzameling!
Alle reverse holo's ziin vaak ook wel 40-60 euro stuk waard.
https://www.pricecharting...n/snorlax-reverse-holo-64
zoals je snorlax:) ( snorlax kan dan ineens 300-500 euro zijn
Ik hou persoonlijk echt eens middagje goed verdiepen in de kaarten, de staat ervan en de waarde.
Dan eens alles optellen en in een excel zetten. Als je met zo'n map naar een beurs gaat zullen er ook vast mensen zijn die zeggen voor 500-1000 euro neem ik het over. Dat klinkt dan misschien ook als veel geld, maar hun staan daarna te glimlachen.
[ Voor 13% gewijzigd door dfbt op 17-08-2025 13:50 ]
2) vendors op beurzen die je ook oplichten waar je bij staat en zeggen 'voor 1k koop ik alles over' Zeker als je met 3/4 kaarten daar al op zit.
Verzamelaars van vintage kopen het als ze willen en zo niet: heb je al die tijd het netjes bewaard in de eigen collectie. Met zo'n verzameling moet je geen haast hebben. Niet iedereen treft dat meer aan op de zolder van hun ouderlijk huis.
Zelf heb ik mijn verzameling pokemon center etb's uitgebreid en de topstukken in een etalage kast gestopt. Heb nu de Surging Sparks pc etb onderweg via Engeland. En daarmee ben ik aanbeland bij de duurste die overblijven in de SV reeks: base set, Obsidian Flames, Paldea Evolved, Paldean Fates. Verkopen op CM loopt ook goed door. Met de opbrengst via CM ga ik straks in september shoppen in Japan.
Hier zitten de kenners toch? 🙂
Weten jullie waarom die zwarte Zekrom ex
uit de laatste black bolt serie, zo snel keldert?
En wat denken jullie, wat is jullie ervaring, gaat ie op korte termijn nog weer stijgen?
Ik heb nog nooit zo'n dure kaart gehad, dus ik heb geen idee wat de verwachting kan zijn.
De vraag niet per se zo —> men is in ‘t achterhoofd al bezig met de aanstaande Mega Evolutions set.
Zie prijsgrafieken van bijv. de Surging Sparks Pikachu, DR Rocket’s Mewtwo of de Prismatic Umbreon.
https://www.pricecharting...ing-sparks/pikachu-ex-238 (klik op Show Historic Prices)
https://www.pricecharting...-rocket%27s-mewtwo-ex-231
https://www.pricecharting...evolutions/umbreon-ex-161
Uitzonderingen daargelaten die ineens een waardestijging hebben, maar als je de kaart wil verkopen zou ik ‘t eerder vandaag dan morgen doen. 🙂
Ik vind het maar een lastige materie.
Hij staat op marktplaats, maar veel mensen willen ruilen. En ik heb niet genoeg verstand van de kaarten om te weten of ik een echte of nep kaart er voor terug krijg.
Je hoort rare verhalen.
En ik heb me wel aangemeld voor cardmarket, maar ik snap dat nog niet zo goed 🙂
Pricecharting ga ik ook eens bekijken. Ik kijk nu veel op collectr. Maar dat is op de amerikaanse markt gericht, heb ik me laten vertellen.
Als je niet echt thuis bent in de materie zoals je zegt zou ik vooral de ruilverzoekjes via Marktplaats vermijden.
Pricecharting is ook wel USA gericht (verkopen van Ebay bijv.). Collectr kun je trouwens ook op € zetten (staat standaard op $).

https://www.cardmarket.co...rizard-V1-BS4?language=12
Ik stuur je een DM.AntraXxX schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:19:
@pokéfan Stuur me maar een DM betreffende Cardmarket, ik wil je wel helpen met e.e.a. op touw te zetten.
Als je niet echt thuis bent in de materie zoals je zegt zou ik vooral de ruilverzoekjes via Marktplaats vermijden.
Pricecharting is ook wel USA gericht (verkopen van Ebay bijv.). Collectr kun je trouwens ook op € zetten (staat standaard op $).
Bedankt.
Waar je bedacht op moet zijn is dat cardmarket werkt met gradaties in de staat van de kaart. Poor, played: zichtbare schade. Excellent / near mint: zgan / nieuw uit de verpakking. Mint = als ie een PSA 10 cijfer of soortgelijk heeft.ScreamGT schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:43:
Iemand toont interesse in de Charizard.. maar de prijzen verschillen flink op CM? Hij zegt er 120,- voor te willen betalen. Ik probeer er zelf een beetje koek van te maken maar als ik naar de kwaliteit van de kaart kijk is deze vele male beter dan wat er bijvoorbeeld voor 200 wordt aangeboden
En opkopers zijn van het type: ik bied je de prijs die hoort bij een poor/played exemplaar voor jouw good/excellent Charizard. Om er zeker van te zijn kun je ze ook van een cijfer laten voorzien. Maar dan moet je je kaart officieel laten taxeren/keuren bij bedrijven zoals Becket, CGC, PSA. En daar gaat flink wat maanden overheen als je het basis bedrag betaalt ipv de dure express route kiest.
Je moet anders hier echt even 2 hele goede foto's sturen van je voor/achterkant. Liefst nog een beetje op zwarte achtergrond. Dan kunnen we wellicht meehelpen de staat te bewaren.ScreamGT schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:43:
Iemand toont interesse in de Charizard.. maar de prijzen verschillen flink op CM? Hij zegt er 120,- voor te willen betalen. Ik probeer er zelf een beetje koek van te maken maar als ik naar de kwaliteit van de kaart kijk is deze vele male beter dan wat er bijvoorbeeld voor 200 wordt aangeboden
Uiteraarddfbt schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:30:
[...]
Je moet anders hier echt even 2 hele goede foto's sturen van je voor/achterkant. Liefst nog een beetje op zwarte achtergrond. Dan kunnen we wellicht meehelpen de staat te bewaren.
https://imgur.com/a/eqFycrH
Ik denk dat dit een PSA 5-6 wordt door helaas die rechterbovenhoek en midden.. Als die er niet gezeten hadden. Was dit gewoon een 8-9 geweest. Zeer nette kaart verder.ScreamGT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:53:
[...]
UiteraardBij deze:
https://imgur.com/a/eqFycrH
Zijn er in Japan nog deals te vinden? Lijkt me dat toerisme daar zo hoog is dat pokemon investors daar ook shoppen (dus de prijzen net zo hard omhoog schieten)Joosie200 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:58:Met de opbrengst via CM ga ik straks in september shoppen in Japan.
Voor de Munch serie niet bepaald. Voor die kaarten vragen ze raw copy al snel PSA 10 prijzen die je in de US/Europa ziet op ebay. En voor bijvoorbeeld de Yu nagaba serie zitten ze ook al snel op een marktprijs vergelijkbaar met cardmarket en pricecharting.Drag0nizer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
Zijn er in Japan nog deals te vinden? Lijkt me dat toerisme daar zo hoog is dat pokemon investors daar ook shoppen (dus de prijzen net zo hard omhoog schieten)
Maar voor moderne sets die net uit zijn, of die pokemon center promo boxen zit je wel beter in Japan ter plekke kopen dan in Europa. En op de waifu categorie na zie je dat chase kaarten goedkoper uitvallen. Nog meer als de shop aan taxfree shoppen meedoet.
Het klopt wel dat door de over aanwezigheid van influencers menig winkel al snel is leeggekocht qua topdeals. Iedereen weet wel denden street in Osaka, de Book Off's, Akihabara en Ikebukuro te vinden in Tokyo. Maar als je genoegen neemt met de afgeprijsde / geel gestickerde singles als binder copy kan je nog steeds goed slagen. En sowieso de vintage categorie / Old Back daar is er meer dan genoeg van.
Japanners hebben ook door dat Amerikanen het vergelijken met pricecharting en wij in Europa met cardmarket. Dus die zijn niet gek. Elke klassieker / iconic card art is er wel te koop. Maar heel veel besparen tov in Europa kopen zit er vaak niet in. Daarom heb ik een setje Yu nagaba niet in Japan gehaald maar terug in NL. Het was in Japan duurder dan op CM.
Graag wat meer info, zodat we wat zinnigs kunnen zeggen of het "zin" heeft om 'm op te sturen.
Wat is je doel van het graden bijvoorbeeld ook --> eigen collectie, of graden voor de verkoop?
Hij ziet er verder wel goed uit hoor, centering voorkant sowieso. Achterkant iets meer aan de rechterkant.
Met het dikgedrukte beantwoord je je twijfels al vind ik, gewoon graden dat ding! Heb je dat ook eens meegemaakt.Jerrie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:50:
@AntraXxX Het graden lijkt me leuk omdat ik de kaart al zo lang heb. Zou hem als ie wat waard is ook wel ooit willen verkopen. Met tegenstrijdig bedoel ik dat op reddit lees "niks waard", op eBay soms honderden dollars en op cardmarket ook ungraded wel tot vijfhonderd euro. Ook twijfel ik om hem dan zo te laten of te openen?
En tja voor de resellvalue hoef je het niet per se te doen (PSA 9 ~€150 waard, je moet al een PSA 10 / Beckett 10 graden).
Als je hem laat graden trouwens dan sealed laten, de grader hem laten openen (scheelt weer een kans op onnodige krasjes).
Een jaar geleden namelijk stuurde ik ook alle Pika's sealed op naar PSA en vervolgens kon ik per mail toestemming geven of ze de wrapper mochten verwijderen etc.
(ik had het bleu als ik was, niet als opmerking op het aanvraagformulier gezet).
Dat wist ik nog niet. Weer wat nieuws geleerd!AntraXxX schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:07:
@GadgetJunkPhone dat is inderdaad een optie --> maar als het goed is word je hier van tevoren wel per mail over benaderd wat je precies wil.
Een jaar geleden namelijk stuurde ik ook alle Pika's sealed op naar PSA en vervolgens kon ik per mail toestemming geven of ze de wrapper mochten verwijderen etc.
(ik had het bleu als ik was, niet als opmerking op het aanvraagformulier gezet).
:strip_exif()/f/image/xAp45W4oHcMkoFkXPaftPRmF.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij had markplaats geprobeerd maar veel 'wat wil je er voor hebben' etc.. Lijkt niet erg geschikt voor deze handel.
Dan wordt het toch Cardmarket of Ebay. Op een beurs krijg je meestal 80% trade of 70% cash, maar dan lever je veel te veel in qua opbrengst.Eisbar schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:37:
Vraagje voor mijn zoon: Hij heeft een kaart laten graden die EUR 800 waard is. Wat is de 'beste' manier om deze te verkopen? Voor hem is het niet erg als hij er wat tijd aan kwijt is, maar wel dat hij een goede prijs ervoor krijgt en met een laag transactie risico.
Hij had markplaats geprobeerd maar veel 'wat wil je er voor hebben' etc.. Lijkt niet erg geschikt voor deze handel.
Ik zou me ook verdiepen in Cardmarket, je hebt heel Europa als afzetmarkt en het is een fatsoenlijk / serieus platform. De transactiekosten zijn 5%. Verder dien je rekening te houden met het feit dat het geld eerst op een tussenrekening van Cardmarket geplaatst wordt: als de koper de ontvangst bevestigt krijg jij het geld.Eisbar schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:37:
Vraagje voor mijn zoon: Hij heeft een kaart laten graden die EUR 800 waard is. Wat is de 'beste' manier om deze te verkopen? Voor hem is het niet erg als hij er wat tijd aan kwijt is, maar wel dat hij een goede prijs ervoor krijgt en met een laag transactie risico.
Om je in te dekken is het cruciaal om foto's te maken van elke stap in 't verzendproces, dan heb je i.i.g. een poot om op te staan richting Cardmarket als de verkoper je naait door te zeggen dat het pakket nooit gearriveerd is. Succes!
Uit interesse, welke kaart is het?
beetje geduld, en dan lekker laten afhalen en iemand laten overmaken.
Desnoods afspreken bij een politiebureau of dergelijke om ''scam'' te voorkomen. Wordt genoeg gedaan
Dank! Deze:AntraXxX schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:42:
[...]
Ik zou me ook verdiepen in Cardmarket, je hebt heel Europa als afzetmarkt en het is een fatsoenlijk / serieus platform. De transactiekosten zijn 5%. Verder dien je rekening te houden met het feit dat het geld eerst op een tussenrekening van Cardmarket geplaatst wordt: als de koper de ontvangst bevestigt krijg jij het geld.
Om je in te dekken is het cruciaal om foto's te maken van elke stap in 't verzendproces, dan heb je i.i.g. een poot om op te staan richting Cardmarket als de verkoper je naait door te zeggen dat het pakket nooit gearriveerd is. Succes!
Uit interesse, welke kaart is het?
Gengar VMAX Alternate Art Fusion Strike BGS 9
Nooit gedacht dat met een beetje ruilen op de lagere school en boosterpacks kopen er dit soort pareltjes in zijn collectie zijn gekomen. Hij heeft hem zelf laten graden, nu dus verkopen.