WiFi werkt niet lekker op PC via netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooving3139
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-05 23:25
Mijn vraag:

Beste mede IT liefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn WiFi dat ik niet zelf kan debuggen. Ik heb daarom een frisse set ogen nodig.
Sinds kort zijn we naar een nieuwe woning verhuisd. Het huis is uit 2020 en het is dus met moderne bouwstandaarden gebouwd en dus ook met dikke muren. Alleen, op mijn werkkamer heb ik geen Ethernet kabel en ook geen mogelijkheid om een kabel hiernaartoe te trekken. Geloof me, ik heb over alles nagedacht en alle opties overwogen (en voor meeste opties is er geen “wife approval factor”). Ik heb zelfs een Hail Marry gedaan met een powerline adapter en dat werkt ook totaal niet lekker voor eoa reden. Enige optie wat ik nu zou hebben als mijn debug sessie voor de Wifi met jullie niet goed werkt, is om over glasvezel via elektrabuizen te denken. Maar dat wil ik vermijden omdat ik bij een paar elektriciens heb gebeld en ze willen dat niet doen. Blijkbaar te veel werk voor ze.
Wat speelt: ik heb een PC zonder ingebouwd WiFi op het moederbord en ik heb een PCIE-netwerkkaart geïnstalleerd. Ik heb een mesh systeem in mijn woning. Alle accespunten hebben een internetkabel. Dichtstbijzijnde accespunt zit op de kamer naast me. Dus tussen mijn PC en het accespunt zit er een muur en een IKEA PAX kast. Ik zou dus verwachten dat mijn WiFi op zijn minst fatsoenlijk werkt. Maar dat is helemaal niet zo.

Ik heb afgelopen weken Marvel Rivals geprobeerd maar op compleet willekeurige momenten (zover ik kon zien) gaat de verbinding tijdelijk uit en ik heb geen WiFi meer op mijn PC. Alle andere dingen in mijn woning die met een verbinding met de WiFi hebben lijken goed te werken. Dus ik kan dit niet verklaren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Accespunten/mesh systeem: TP-LINK Deco X10 (3 stuk, 1 op elk verdieping, allemaal met een kabel)
PCIE Netwerkkaart op mijn PC: SYONCON WiFi 6E AXE5400 PCIe WiFi-kaart intel AX210-chipset met Bluetooth 5.3 Tri-Band 2,4G/5G/6GHz 5374Mbps PCI Express draadloze netwerkkaart voor desktop-pc Windows 10/11 (Zwart) – Van Amazon gekocht en ik heb de meest recente drivers ook.
Moederbord: MSI B450 Tomahawk Max
PSU: Corsair RM750X
GPU: Nvidia MSI 4070 Ventus 3X 12 GB OC
CPU: AMD Ryzen 5800X
RAM: Corsair Vengeance DDR4 3200 32GB (2 x 16)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Netwerkkaart leek vanzelf in Power modus te gaan, dus ik heb de optie uitgezet via Device Manager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9ySd62Ds1o_4M6QPn1hC2oFx5U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mt6Jm4VlTnffGVhA7Ul3Mp9i.png?f=user_large
- Via de Accespunten software van TP-Link heb ik ook mijn PC geforceerd om op 5GHZ te zitten. En ik heb mijn PC ook geforceerd om naar het accespunt het dichtst bij mij te verbinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvPO-KS7v11fPRCFpmtUKEzkoeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1Xs2v7DhazndOSo5PAmsPX0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG1Gyf2YUfqDKPpNfLRxZ5QUbTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skH8Y7kMu8Qvp6qqXgqrFKfI.jpg?f=fotoalbum_large
- Iemand op Reddit zei dat de instellingen van 5GHz op 20MHz zouden moeten zitten op de kaart zelf. Dus ik heb dat ook aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xzxFxNRfgYMFOxrUlqfiO0J8lI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5kOtcnzrKizStxPBqKw7U4K8.png?f=user_large
- Via de command prompt kwam ik achter dat de WiFi normaal werkt maar dan af en toe raakt hij de verbinding kwijt en het timed out:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_wzBYDJ59Cw4yhOKiyhsGil37g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UhTZFOqZJeoYw4f7wlBDPjdW.png?f=fotoalbum_large

Nu heb ik echt geen ideeen meer. Als ik op mijn werklaptop/prive laptop zit te werken, werkt mijn wifi netjes. En dat is precies op dezelfde werkkamer, op precies dezelfde plek. Alleen laptop zit op mijn bureau, PC zit onder mijn bureau. Ik heb geen vertragingen/verbinding wordt niet afgebroken. Maar als ik op mijn PC zit, is het een drama en is de verbinding gewoon slecht/happerig.

Is er een speciaal software die ik zou kunnen gebruiken om de verbinding te bewaken? Ligt het aan mijn netwerkkaart? Ligt het aan de accespunten?

En ajb niet een internet kabel voorstellen. Dat is geen punt helaas en dat is mijn vraag ook niet. Mijn vraag gaat over WiFi. Want ik zou verwachten dat dit netjes werkt aangezien dat het op alle andere devices (waaronder mijn prive en zakelijk laptop) probleemloos werkt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

franssie

Save the albatross

En wat voor antenne hangt er aan je PCIE WiFI kaart? Zit die direct op de kaart of hangt ie aan kabels?
Indien direct achter de PC, verleng de antenne's met kabels of koop een https://www.amazon.nl/Pro...A-geschikt/dp/B08FXTXMDD/
Ik dacht dat deze bij bol goedkoper is.

edit: elke antenne met kabels zal een verbetering geven als het goed is. Waarschijnlijk heeft je kaart twee reverse SMA poorten.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 20-01-2025 11:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooving3139
@franssie mijn antenne zit indd achter mijn PC, ze zijn de antenne's die samen met de netwerkkaart kwamen. Ik ga direct je gelinkt product kopen! Ik ben wel benieuwd of er andere oplossingen komen. Dit is wel iig een poging waard. Misschien is het Occam's razor...

Wat bedoelde je met je laatste zin trouwens? "elke antenne met kabels zal een verbetering geven als het goed is". Is er een manier om dit te testen via software of zoiets? Of is dit een kwestie van goed testen in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op welk kanaal zit je 5 GHz netwerk?
Zitten er nog andere AP's (van anderen) op dat kanaal?
Woon je in een gebied met regelmatig vliegverkeer in de buurt?
Heb je al eens geprobeerd om op 2.4 GHz te verbinden? Zo ja, wat waren de resultaten daarmee?
Gebruik je USB 3 apparatuur? Zo ja, wat als je die eens allemaal uitschakelt?

Ik heb geen ervaring met de Deco spullen, maar als alle AP's een eigen kabel hebben, moet je de netwerk dan wel als MESH instellen? Want je dat is het dan feitelijk niet meer; de AP's herhalen elkaars signalen niet meer maar zijn elk onafhankelijk AP's die toevallig op hetzelfde netwerk zitten.

En wat betreft de tip van @franssie, dat is zeer waardevol aangezien de PC zelf één grote bak met interferentie is en zeker USB3 je wifi-ontvangst in de weg kan zitten. Dus met of zonder USB3 is het raadzaam om een externe antenne te gebruiken en die een metertje van je PC af te zetten. (Uit de buurt van de PC of USB3 apparatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:09
In diezelfde settings waar je nu channel width hebt beperkt kun je ookl kijken of je mogelijk power savings uit kan zetten, en of roaming beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

franssie

Save the albatross

Grooving3139 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:12:
@franssie mijn antenne zit indd achter mijn PC, ze zijn de antenne's die samen met de netwerkkaart kwamen. Ik ga direct je gelinkt product kopen! Ik ben wel benieuwd of er andere oplossingen komen. Dit is wel iig een poging waard. Misschien is het Occam's razor...

Wat bedoelde je met je laatste zin trouwens? "elke antenne met kabels zal een verbetering geven als het goed is". Is er een manier om dit te testen via software of zoiets? Of is dit een kwestie van goed testen in de praktijk?
Nee, echt een antenne die met antennekabels verder van je kast af zit. De mijne staat bijvoorbeeld op mijn bureau, pc eronder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooving3139
@RiDo78 Hoe kan ik zien op welk kanaal ik nu zit?

Er zitten geen AP's op dat kanaal. Alle AP's hebben een internet kabel. En je hebt gelijk, ze zijn niet zo zeer MESH maar meer individiduele AP's. Ze zitten wel in TP-Link allemaal op 1 applicatie en ik kan zien welk apparaat is verbonden an welk AP.

2.4GHZ heb ik nog niet geprobeerd, ik ga dat forceren!

Er zijn geen vliegtuigen in de buurt. Ik woon ergens in het midden van Noord-Holland. Dus dat scheelt :)

Ik heb zeker USB 3 apparatuur. Wireless spul zoals: Logitecht MX Master 3S en Logitech MX Mechanical Mini via een Logitech Bolt receiver en een Logitech G305. Verder zit er een USB Switch verbonden met een dockingstation voor mijn zakelijke spullen en voor mijn PC zodat ik makkelijk tussen een paar devices kan switchen.

@jeroen3 Ik heb het al gedaan, was ik alleen vergeten om te melden omdat de instellingen heel erg op elkaar lijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-uMcqG_Bvn1-D4M3mazkvz9ImA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WsX85YVZHFtDwwP8mz0p4E9X.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Grooving3139 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:23:
@RiDo78 Hoe kan ik zien op welk kanaal ik nu zit?

Er zitten geen AP's op dat kanaal. Alle AP's hebben een internet kabel. En je hebt gelijk, ze zijn niet zo zeer MESH maar meer individiduele AP's. Ze zitten wel in TP-Link allemaal op 1 applicatie en ik kan zien welk apparaat is verbonden an welk AP.
Dan moet je ook kunnen zien op welk kanaal dat AP functioneert. Nogmaals, ik heb geen ervaring met dat Deco spul; had je Ubiquiti dan had ik je kunnen helpen met screenshots indien nodig. Probeer dat uit te zoeken want het kan relevant zijn. Met kanalen boven de 50 loop je het risico dat een overvliegend vliegtuig (of een andere radar) je AP naar een ander kanaal forceert of tijdelijk uit zet.
Je hebt natuurlijk liever een verbinding op 5 GHz, maar de 2.4 GHz band reikt nou eenmaal verder.
Er zijn geen vliegtuigen in de buurt. Ik woon ergens in het midden van Noord-Holland. Dus dat scheelt :)
Dan kun je alsnog in een aanvliegroute van Schiphol zitten. Rond Castricum beginnen de vliegtuigen zich al te verzamelen om vanuit daar in een rechte lijn naar Schiphol te vliegen. En vliegtuigen uit Scandinavie kun je ook nog ten noorden van Castricum over je dak krijgen. Het hoeft niet zo te zijn, maar DFS kan hier lopen bokken. Check anders eens: https://www.flightradar24.com/52.58,4.56/10
Ik heb zeker USB 3 apparatuur. Wireless spul zoals: Logitecht MX Master 3S en Logitech MX Mechanical Mini via een Logitech Bolt receiver en een Logitech G305. Verder zit er een USB Switch verbonden met een dockingstation voor mijn zakelijke spullen en voor mijn PC zodat ik makkelijk tussen een paar devices kan switchen.
Dat lijkt me geen USB-3 apparatuur. Dan moet je meer denken aan beeldschermen, harde schijven, snelle netwerkkaarten of externe grafische kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:28
Grooving3139 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:23:
Zie ook dit topic?
Goede wifi antenne nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:31

rvk

Grooving3139 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:01:
Alle accespunten hebben een internetkabel. Dichtstbijzijnde accespunt zit op de kamer naast me. Dus tussen mijn PC en het accespunt zit er een muur en een IKEA PAX kast.
Even afgezien van het wifi probleem zou je zeggen dat een gaatje door de muur en een kabel vanaf dat accesspoint niet zo moeilijk moet zijn ;)

Sowieso wil je met een gaming pc wel graag bekabeld internet.

(sorry, je vroeg niet om een kabel oplossing maar ik moest het even kwijt ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 23-01-2025 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Kan niet is over het algemeen wil niet inderdaad, maar dat neemt niet weg dat de wifi gewoon stabiel moet kunnen werken.
-staan je deco's in access point of router mode?
-zit er een switch tussen? Dit plaatje is inmiddels wel bekend denk ik: https://www.tp-link.com/my/support/faq/1794/
-ruil ze eens om? De bovenste beneden en andersom. Om maar uit te sluiten dat er een niet goed is

[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 23-01-2025 00:37 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grooving3139
Dank jullie wel voor jullie reacties en sorry voor de stilte aan mijn kant! Ik was druk met mijn werk en veel onderweg afgelopen dagen!

Mijn TP Link devices zijn in Access point mode. Er zitten geen switches tussen op dit moment.

@rvk ik snap helemaal wat je bedoelt, en ik weet dat dit als antwoord op alle wifi problemen te geven inmiddels een meme is geworden op Tweakers, maar in dit geval, moet je mij maar geloven: het kan simpelweg niet. Nou, het kan niet zoals @sig69 bestaat niet, alles kan. Maar mijn vrouw gaat niet mee eens zijn. Ik moet alle plinten los maken van mijn slaapkamer + 1 plint losmaken van mijn werkkamer, de kabels doortrekken, meubel schuiven, gat in de muur naar mijn werkkamer, muren opnieuw deels stucen, schuren, plinten weer lijmen of eventueel nieuwe zagen als de oude beschadigd worden, muren schilderen ezv... Dit is een enorme klus op dit moment voor ons en we hebben beide geen zin in... Dus daarom zei ik: het kan niet.

Wat ik wel ontdekte is dit. Eigenlijk meerdere dingen:

1. Dit lijkt ook een Odido issue te zijn, zie: [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Daar heb ik ook een opmerking gemaakt. Mijn ONT is op 22-1 stuk gegaan. Gideon monteur komt op 23-01 om 8 uur dit op te lossen. Ik ga meteen melden dat ik latency spikes ervaar. Aangezien dat dit een bekend probleem bij Odido is, moeten ze maar een oplossing vinden. Anders ga ik van provider switchen. Ik ga misschien naar KPN overstappen. Dus Odido glasvezel heeft sinds 2024-01 problemen met latency en met de ONT's.

2. Een Windows setting via Command prompt heeft toevallig ook geholpen afgelopen dagen voordat mijn ONT stuk ging. Heel gek! Ik weet niet of het puur toeval was of iets anders maar ik laat deze hier ook voor andere mensen die problemen hebben met latency issues. Misschien helpt dit. Ik zet hier ook keywords als mensen gaan zoeken: autoconfig, autoconfig enabled = no, interface = "Wi-Fi"

3. Ik heb een antenna gekocht zoals @franssie heeft voorgesteld. Dat leek ook een oplossing te zijn.

Ik kom hierop terug in de komende dagen. Ff afwachten wat Gideon/Odido met de ONT gaat doen en of ze het probleem bij mij kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:31

rvk

Als je laptop het wel goed doet dan is dit niet hetzelfde probleem als de andere Odido gebruikers met een Genexis hebben. Want die hebben dit probleem altijd, ook bekabeld. Wel is het 'handig' dat je ONT kapot is zodat ze hem hopelijk gelijk om kunnen wisselen voor een Nokia ONT.

Ps. Ik zag hierboven nog iets over mesh. Ook als de accesspoints bekabeld aangesloten zijn spreek je over mesh. Er wordt dan gebruik gemaakt van ethernet backhaul (wat stabieler is dan wifi <-> wifi). Het mesh gebeuren heeft betrekking op het naadloos overnemen van de clients van een punt naar de ander (geadviseerd door de accesspoint ipv dat de clients dit zelfs moeten bepalen adhv bereik).

Ben benieuwd naar de resultaten morgen.
Je kunt op https://packetlosstest.com/ en https://speed.cloudflare.com/ ook kijken of je packet loss hebt (onder wat zwaardere conditie dan alleen maar een ping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Grooving3139 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 01:04:
Nou, het kan niet zoals @sig69 bestaat niet, alles kan. Maar mijn vrouw gaat niet mee eens zijn. Ik moet alle plinten los maken van mijn slaapkamer + 1 plint losmaken van mijn werkkamer, de kabels doortrekken, meubel schuiven, gat in de muur naar mijn werkkamer, muren opnieuw deels stucen, schuren, plinten weer lijmen of eventueel nieuwe zagen als de oude beschadigd worden, muren schilderen ezv... Dit is een enorme klus op dit moment voor ons en we hebben beide geen zin in... Dus daarom zei ik: het kan niet.
Je beschrijft precies hoe het kan, oftewel: wil niet >:) . En snap ik ook hoor, hoop werk, en die wifi zou gewoon moeten werken.
Maar je pingt naar je router zo te zien, en dat werkt al niet. Dus je probleem zit sowieso intern. Kan je mijn vragen nog beantwoorden?

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 23-01-2025 01:54 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

rvk schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 00:21:
[...]

Even afgezien van het wifi probleem zou je zeggen dat een gaatje door de muur en een kabel vanaf dat accesspoint niet zo moeilijk moet zijn ;)

Sowieso wil je met een gaming pc wel graag bekabeld internet.

(sorry, je vroeg niet om een kabel oplossing maar ik moest het even kwijt ;) )
Dat lijkt mij ook.

Een internetkabel (ts) bestaat overigens niet. Maar als er daadwerkelijk een netwerkkabel naar dat AP ligt kan daar toch een switch en dan het AP op de switch en een kabel naar de andere kamer?

Dat gezegd hebbende;
Als een laptop het wel doet dan zit het probleem bij de PC..

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2025 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Grooving3139 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 01:04:
Dank jullie wel voor jullie reacties en sorry voor de stilte aan mijn kant! Ik was druk met mijn werk en veel onderweg afgelopen dagen!

Mijn TP Link devices zijn in Access point mode. Er zitten geen switches tussen op dit moment.

@rvk ik snap helemaal wat je bedoelt, en ik weet dat dit als antwoord op alle wifi problemen te geven inmiddels een meme is geworden op Tweakers, maar in dit geval, moet je mij maar geloven: het kan simpelweg niet. Nou, het kan niet zoals @sig69 bestaat niet, alles kan. Maar mijn vrouw gaat niet mee eens zijn. Ik moet alle plinten los maken van mijn slaapkamer + 1 plint losmaken van mijn werkkamer, de kabels doortrekken, meubel schuiven, gat in de muur naar mijn werkkamer, muren opnieuw deels stucen, schuren, plinten weer lijmen of eventueel nieuwe zagen als de oude beschadigd worden, muren schilderen ezv... Dit is een enorme klus op dit moment voor ons en we hebben beide geen zin in... Dus daarom zei ik: het kan niet.

Wat ik wel ontdekte is dit. Eigenlijk meerdere dingen:

1. Dit lijkt ook een Odido issue te zijn, zie: [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Daar heb ik ook een opmerking gemaakt. Mijn ONT is op 22-1 stuk gegaan. Gideon monteur komt op 23-01 om 8 uur dit op te lossen. Ik ga meteen melden dat ik latency spikes ervaar. Aangezien dat dit een bekend probleem bij Odido is, moeten ze maar een oplossing vinden. Anders ga ik van provider switchen. Ik ga misschien naar KPN overstappen. Dus Odido glasvezel heeft sinds 2024-01 problemen met latency en met de ONT's.

2. Een Windows setting via Command prompt heeft toevallig ook geholpen afgelopen dagen voordat mijn ONT stuk ging. Heel gek! Ik weet niet of het puur toeval was of iets anders maar ik laat deze hier ook voor andere mensen die problemen hebben met latency issues. Misschien helpt dit. Ik zet hier ook keywords als mensen gaan zoeken: autoconfig, autoconfig enabled = no, interface = "Wi-Fi"

3. Ik heb een antenna gekocht zoals @franssie heeft voorgesteld. Dat leek ook een oplossing te zijn.

Ik kom hierop terug in de komende dagen. Ff afwachten wat Gideon/Odido met de ONT gaat doen en of ze het probleem bij mij kunnen verhelpen.
Als je ping naar 192.168. wegvalt dan is het geen Odido issue, dan is het intern. Juist het forceren naar 5Ghz 20Mhz Only is een keuze die ik zelf niet zou maken. De standaard voor die band is toch 40Mhz en soms 80Mhz. Kan je eens laten zien hoe je AP's uitzenden op de 5Ghz band, die 20Mhz only zou ik herstellen naar auto.

Ik zou alles eens op auto zetten en dan eerst eens kijken waar je op verbind, je bent nu begonnen met wijzigen maar ik mis de baseline op basis van welke feiten je deze instellingen hebt aangepast? Op welke band logt de PC aan met auto/auto, op welke AP logt de PC aan met auto/auto? Welke dBm's zie je aan weerskanten en welke TX/RX rates in Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
FreakNL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 05:01:
[...]
Dat gezegd hebbende;
Als een laptop het wel doet dan zit het probleem bij de PC..
Mijn eerste gedachte is ook: driver issue windows. Misschien is een ander merk WiFi kaart wel de snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi om te zien dat je een klusje van een zaterdagochtend met zijn twee (vraag een vriend voor hulp) uit de weg gaat. Om vervolgens wel uren te spenderen aan een oplossing waarvan iedereen je verteld dat het een 2e keus oplossing is voor online gamen.
Als het een rijtjes huis is kijk even goed naar de bezetting van de kanalen in de buurt en mogelijke andere stoorzenders, babyfoons bijvoorbeeld.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Enige optie wat ik nu zou hebben als mijn debug sessie voor de Wifi met jullie niet goed werkt, is om over glasvezel via elektrabuizen te denken.

En ajb niet een internet kabel voorstellen.
Wat mij opvalt is dat je aan glasvezel hebt gedacht, maar dat netwerkkabel geen optie is. In plaats van die glasvezel kun je ook afgeschermde UTP door elektrabuizen leggen.
Want ik zou verwachten dat dit netjes werkt aangezien dat het op alle andere devices (waaronder mijn prive en zakelijk laptop) probleemloos werkt.
Verder eens met de rest van de antwoordgevers in dit topic. Je probleem heeft niets met Odido te maken. Je laptop doet het prima, de vaste PC niet. Je moet het probleem bij de bron aanpakken, dus bekabeld of met een goede wifi-adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:25
@gerritjan
Het is verboden om iets dat kan geleiden door elektrabuizen te trekken naast VD draden.
Bedenk ook dat als je ooit ergens brand krijgt de verzekering dan niets meer uitkeert.

En die site die jij aanhaalt mag zich wel professioneel noemen maar storing door netspanning op een utp kabel kan helemaal niet, daar zorgt de twist voor en afscherming is van geen enkel nut daar voor.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:28
Via de Accespunten software van TP-Link heb ik ook mijn PC geforceerd om op 5GHZ te zitten. En ik heb mijn PC ook geforceerd om naar het accespunt het dichtst bij mij te verbinden:
Heb je dat ook ingesteld bij de WiFi adapteropties van de PC zoals in het eerder aangehaalde topic?
Goede wifi antenne nodig

Dus voorkeursband alleen op 2,4GHz of 5GHz (6GHz?) en roaming op minimaal zetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-QF28qIEbCogKiQphkzW9nHrVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f3q2HrUipKuIm8SqFMI0cU6n.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oGKBEltwLNeEUZdOmBn5JNcQmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jz6zZFGPcELeGN8rmEUglAzS.png?f=user_large
Ik heb zelfs een Hail Marry gedaan met een powerline adapter en dat werkt ook totaal niet lekker voor eoa reden.
"eoa reden" is ook al onduidelijk natuurlijk.
Met de juiste Powerline tools kan je dat beter nagaan en ook correct configureren/pairen/updaten.

Eventueel ook eens testen met een losse UTP kabel naar je DECO AP om uit te zoeken waar het probleem nu precies zit?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 23-01-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 12:38
Wat is je linkrate tussen je pc en de deco?
Kan je zien door: netsh wlan show interfaces te doen

En je kan ook nog een ping laten lopen naar je router maar ook je accesspoint.
Als de ping dropt naar de router, maar niet accesspoint, dan kan het ook tussen ap en router zitten

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1