TV kijken via coax, bij Odido?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 21:41
Ben aan het overwegen om over te stappen van Caiway naar Odido. Momenteel kijk ik TV via de standaard coax kabel.
Dat vindt ik prettig omdat mijn TV aan de muur hangt zonder kabels en kastjes. De stekker gaat in de muur daar de andere kant het stopcontact in.

Bij Odido lees ik nergens iets over TV kijken via coax. Alleen via een tv box, of de app.

Maar ik wilde het toch vragen voor de zekerheid. Weet iemand of het mogelijk is bij Odido om toch tv te kijken via coax?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 14:24
Nope.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je via coax wil kijken zit je vast aan Caiway, voor de rest zal je overal IPTV krijgen, en dus een appart kastje (of via een app op je TV) moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Uiteindelijk zal tv via Coax helemaal verdwijnen, streaming is de toekomst en gaat uiteindelijk meer bandbreedte bieden als alles verglast is.

Casten naar je tv (ingebouwd of via iets als een chromecast) werkt prima echter is het wisselen van zenders niet bepaald vlot. n.b. Het Android kastje van odido zelf is klein en werkt zéér snel (sneller dan de ziggo next coax & streaming).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Je zou ook de kabel uit de muur kunnen trekken, als je direct in de meterkast er een netwerk kabel aan knoopt heb je ook weer de mogelijkheid om bedraad tv te kijken over die UTP kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
Bedankt voor de reacties. Jammer dat dit niet zal werken.

Als ik me niet vergis, werkt de afstandsbediening van de TV box via Bluetooth, klopt dat? Dan kan ik het kastje ten minste achter de TV verbergen.

Nog een vraag - als je TV kijkt, gaat het dan van je snelheid af? Of is dat apart?
Hij zal waarschijnlijk altijd aan staan, ook als de TV uit staat. Hebben ze iets van sleep mode ofzo? Ik wil geen trager internet omdat iemand de tv box heeft aan gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Theoretisch gaat dat van je bandbreedte af ja. Maar dat is te verwaarlozen. Ter indicatie: een 4K blueray met discrete Dolby geluidssporen doet ca 25 Mbit. Gewoon full hd of 4K TV zit daar ver onder, is misschien 10Mbit.
Aangezien je serieus je best moet doen met een heel gezin om met pieken boven de 100 Mbit te komen, is dat verwaarloosbaar op de capaciteit van je aansluiting.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Met een beetje moderne TV zal de TV AB ook gebruikt kunnen worden voor de meeste functies van je TVbox. Dus al zou de AB nog ouderwets IR zijn dan maak je een goede kans dat achter de TV mikken geen enkel probleem oplevert. Of odido gebruik maakt van een vorm van radio techniek voor de AB weet ik niet. Maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
Als ik de TV met de odido AB aan/uit kan zetten, dan is het in principe ook wel prima.

Irritant is als je met 1 AB de tv aan/uit moet zetten, en met beide de volume moet/kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

f3bruary schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:46:
Als ik de TV met de odido AB aan/uit kan zetten, dan is het in principe ook wel prima.

Irritant is als je met 1 AB de tv aan/uit moet zetten, en met beide de volume moet/kunt regelen.
Als je TV hdmi-cec ondersteunt heb je genoeg aan de AB van je AndroidTV/Odido-kastje ;)

De AB van m'n philips tv ligt al zeker een jaar op de vuilstort :P
Pagina: 1