Verdorie, betaling niet gelukt voor de reaper en meteen alles out of stock. Zuur dit.
https://www.amazon.nl/dp/B0DRPRKYR6
Sapphire PURE AMD RADEON™ RX 9070 XT GAMING OC 16 GB DUBBELE HDMI/DUBBELE DP
€1,002.23
€1,002.23
Nu alles uitverkocht. Om gek van te worden
Amazon heeft een xt voor 1002 euro hahahaha
Mooie actie van megekko. No way dat ze eruit klappen. Die zijn straks weer online met hogere prijzen. Nieuwe strategie? Vaak beginnen ze gewoon wat later ....
Mooie actie van megekko. No way dat ze eruit klappen. Die zijn straks weer online met hogere prijzen. Nieuwe strategie? Vaak beginnen ze gewoon wat later ....
[ Voor 65% gewijzigd door meljor op 06-03-2025 15:09 ]
Ik heb niks kunnen vinden op hun siteSantee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:07:
Heeft proshop niks?
Same here, 2x betaling geweigerd bij Alternate.. nu niks nada noppesVale vista schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
Verdorie, betaling niet gelukt voor de reaper en meteen alles out of stock. Zuur dit.
Hahaha wat een domper voor Megekko. Gelukkig had ik de Red Devil OC al in het winkelwagentje liggen bij Alternate voordat deze 50euro omhoog ging. Ik had nog hoop bij Megekko dat ze het daar iets lager zouden prijzen maar gezien die hele website down is toch maar de bullet gebeten bij Alternate. Mijn eerste AMD kaart here I come!
Zag de Sapphire Nitro+ kort voorbijkomen op Megekko voor €989..LennartVork schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
Is het iemand gelukt bij Megekko? Had twee varianten open, allebei stonden ze op 99999 euro, toen klapte de site eruit...
Bij Alternate niet, staan er nog genoeg met voorraad.Edmin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
Nu alles uitverkocht. Om gek van te worden
Verwachten jullie snel nieuwe voorraad? De geluiden waren dat AMD iig meer voorraad had liggen, kan me niet voorstellen dat er nu al tienduizenden Nederlanders deze kaart hebben gekocht..
1000 euri voor een XT, ben je niet lekker.
Alles is gereserveerdHansjoh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Bij Alternate niet, staan er nog genoeg met voorraad.
Deze is er nog, ik vind hem te duur: https://azerty.nl/product...chi-oc-videokaart/9169973
https://azerty.nl/product...legend-videokaart/9169974
nvm weg
nvm weg
[ Voor 5% gewijzigd door gideon89 op 06-03-2025 15:10 ]
Of gewoon toren hoge prijzen al klaar staan en nu gewoon de boel plat gooien om alles snel te verlagen.lnterceptor schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
Hahaha wat een domper voor Megekko. Gelukkig had ik de Red Devil OC al in het winkelwagentje liggen bij Alternate voordat deze 50euro omhoog ging. Ik had nog hoop bij Megekko dat ze het daar iets lager zouden prijzen maar gezien die hele website down is toch maar de bullet gebeten bij Alternate. Mijn eerste AMD kaart here I come!
Veel minder rooskleurig dan voorspeld. Magere voorraad. Weinig msrp modellen (met nog karigere voorraad uiteraard)
Ben blij dat ik de 4070 ti super heb besteld bij launch vorig jaar voor 850. Leek toen behoorlijk duur maar vergeleken nu is het een prima prijs gebleken.
Iets later waren die 4080 supers ook een poos te koop voor 999, zelfs dat is achteraf gezien een prima prijs (relatief dan)
Ben blij dat ik de 4070 ti super heb besteld bij launch vorig jaar voor 850. Leek toen behoorlijk duur maar vergeleken nu is het een prima prijs gebleken.
Iets later waren die 4080 supers ook een poos te koop voor 999, zelfs dat is achteraf gezien een prima prijs (relatief dan)
heb een 9070xt taichi gekocht,
worst case retour ik hem en haal ik ergens anders een saphire nitro
worst case retour ik hem en haal ik ergens anders een saphire nitro
als je in winkelwagentje zet.. is alles gereserveerdHansjoh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Zijn de scalpers ons weer voor? Ik zie ook nergens voorraad voor de Sapphire's. Ik had nog goede hoop gezien alle voorraad posts op Reddit.
Edit: verkeerde topic denk ik, meer voor Levertijden & Prijzen topic.
Edit: verkeerde topic denk ik, meer voor Levertijden & Prijzen topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Louw Post op 06-03-2025 15:11 ]
Koekoek, bijna €1.000 voor een 9070 XT. Kan je net zo goed een 7900 XTX halen toch?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Megekko is live maar de prijzen zijn pittig..
En alle prijzen behalve de pulse enorm hoogSuper Cow schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:10:
megekko werkt weer
Haha lekker dit. De eerste keer dat ik voor pc hardware zo in de rij sta om iets te kopen. Lijkt wel Lowlands kaarten scoren dit! 
Maar heb een Reaper te pakken van Alternate!
Maar heb een Reaper te pakken van Alternate!
Sapphire Pulse AMD Radeon RX 9070 XT rechtstreekse link: https://www.megekko.nl/pr...XT-Gaming-16GB-Videokaart
[ Voor 14% gewijzigd door Super Cow op 06-03-2025 15:17 ]
Alleen oppervlakkig. Bestellen lukt niet.Hansjoh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:09:
[...]
sapphires waren nergens beschikbaar (megekko ligt er nog uit dus wie weet!). Reapers waren binnen 5 min uitverkocht bij alternate.Louw Post schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:10:
Zijn de scalpers ons weer voor? Ik zie ook nergens voorraad voor de Sapphire's. Ik had nog goede hoop gezien alle voorraad posts op Reddit.
695 bij alternate een 9070XT steel legend besteld.
Eerder een minuut of 10. Ik was niet eens geïnteresseerd in een kaart en iemand had hier al een link gepost om 14:55 uur waarmee je keuze had uit 3 kaarten bij alternate. Als je denkt dat je uren kan zitten wikken en wegen in een markt waarbij de bestaande kaarten ver boven adviesprijs worden verkocht dan heb ik slecht nieuws voor je.
Ik zie ook enkel wat asus en gigabyte kaarten online.
Had zelf gehoopt op een powercolor/xfx/saphire kaart.
Had zelf gehoopt op een powercolor/xfx/saphire kaart.
Ben wel benieuwd of er ergens nieuws bekend is betreft de voorraad.. het leek positief (in de UK bijv), maar ik zie inderdaad bij Alternate lege schappen al hier en daar.
Nooit correct geladen, internal server error. Megekko gaat kapot, lol.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Ik ging uit van 1500 dus zat om 1455 ff op de pleeCloggs schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:11:
[...]
Eerder een minuut of 10. Ik was niet eens geïnteresseerd in een kaart en iemand had hier al een link gepost om 14:55 uur waarmee je keuze had uit 3 kaarten bij alternate. Als je denkt dat je uren kan zitten wikken en wegen in een markt waarbij de bestaande kaarten ver boven adviesprijs worden verkocht dan heb ik slecht nieuws voor je.
Ik probeer de Pulse te kopen, maar de site klapt er telkens weer uit.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
ik kom er niet in hoor... een 500 error
Valt alnog vrij tegen met wat blijkbaar maanden aan stock had moeten zijn.
Is er naast alternate en megekko nog een winkel die de kaarten voor MSRP verkoopt?
Het kan ook bangmakerij/gekmakerij/FOMO creëren zijn.Tatteredhat schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:13:
Valt alnog vrij tegen met wat blijkbaar maanden aan stock had moeten zijn.
Same here, na het invullen van al mijn gegevens kan ik niet verder.. geeft aan dat ik niks heb ingevuld.. lolTricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:13:
[...]
Ik probeer de Pulse te kopen, maar de site klapt er telkens weer uit.
Sapphire Pulse in het mandje bij Megekko, je kan enkel met iDeal betalen. Maar als je op de betaalknop drukt vind de server het mooi geweest. Uiteindelijk bij een refresh word je er uit gegooid.
695 voor de Pulse btw.
695 voor de Pulse btw.
Hier ook, kan niet afrekenen.PizzaFunghi schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:14:
[...]
Same here, na het invullen van al mijn gegevens kan ik niet verder.. geeft aan dat ik niks heb ingevuld.. lol
Gezien de webshops ook weer de prijzen ophogen denk ik niet dat ze alle voorraad aan de normale prijs kwijt willen, ze zien dat er genoeg vraag naar is. Denk niet dat de hele voorraad van duizenden kaarten in 10 minuten op is gegaan.HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:14:
[...]
Het kan ook bangmakerij/gekmakerij/FOMO creëren zijn.
Vanuit België is Megekko niet te bereiken, en tegen dat het weer beschikbaar is zal alles al weg zijn en gaan we naar de hogere prijzen vermoed ik... jammer
Wat een sof weer
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Heb de Powercolor Hellhound gehaald bij Alternate voor 849 maar is nu blijkbaar 949 euro
https://www.alternate.nl/...35816#product-details-tab
Totaal geen goed onderzoek gedaan. Zal iig ook nog een nieuwe PSU voor moeten halen. Hopelijk beetje goed merkbaar verschil met mn 3060 12gb
https://www.alternate.nl/...35816#product-details-tab
Totaal geen goed onderzoek gedaan. Zal iig ook nog een nieuwe PSU voor moeten halen. Hopelijk beetje goed merkbaar verschil met mn 3060 12gb
[ Voor 61% gewijzigd door nwnc op 06-03-2025 15:19 ]
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100108588
ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC grafische kaart ( GEEN XT )
ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC grafische kaart ( GEEN XT )
[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 06-03-2025 15:17 ]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935815
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935814
deze is nu beschikbaar
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935814
deze is nu beschikbaar
[ Voor 31% gewijzigd door MightyPig op 06-03-2025 15:17 ]
Is het iemand al wel gelukt om een bestelling af te ronden bij megekko?
kan je niet bestellen....souljah1h schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:16:
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100108588
ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC grafische kaart
Meeting liep een kwartier uit en nu dus geen 9070 XT reaper te vinden?!
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Goh ze hebber "ineens" weer 5, voor 50 euro per stuk meer hahaha!
Ik niet, kon hem toevoegen aan de winkelmand, maar zei daarna dat ik niks had ingevuld en toen klapte de site er weer uit.aaahaaap schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:17:
Is het iemand al wel gelukt om een bestelling af te ronden bij megekko?
ASUS Prime Gaming Radeon RX 9070 XT OC Edition kunnen bestellen bij Azerty. Had flink wat pogingen nodig. Voorraad niveau springt heen en weer.
Nu hopen dat het ook echte voorraad is en de kaart snel verzonden wordt.
Nu hopen dat het ook echte voorraad is en de kaart snel verzonden wordt.
Hier gelukkig gelukt om de Reaper bij Alternate te bestellen voor €695 en heb de QR code voor ophalen ontvangen; mijn vrouw stelde voor dat zij hem ging ophalen (ik heb zo een meeting...) dus is nu onderweg! Wat een schat

Lol, moet niet mooier worden. Kom ik er eindelijk doorheen bij Megekko. Blokkeren ze alle betaalmethoden behalve iDeal. 1x raden wat daar de limiet zonder Rabo-scanner is.. 250,- inderdaad. En 1x raden wat ik niet bij me heb?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
wat is nu het snelste model van de 9070 series?
Dan hebben ze er niet veel gehad want nu staat er dat hij niet beschikbaar isTreganz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:18:
Hier gelukkig gelukt om de Reaper bij Alternate te bestellen voor €695 en heb de QR code voor ophalen ontvangen; mijn vrouw stelde voor dat zij hem ging ophalen (ik heb zo een meeting...) dus is nu onderweg! Wat een schat
Hoe laat is je dat gelukt?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Lekkere prijzen hoor, hoe ver moet je heen zijn om 900-1000 euro af te tikken voor een sub 700 euro videokaart...
Meer dan genoeg te koop voor 680- 799
Signature
Steel Legend bij Azerty inmiddels +50 euri naar 819, stelletje ratten.
[ Voor 9% gewijzigd door Tatteredhat op 06-03-2025 15:20 ]
Ik twijfel over een 9070XT of een 7900 XTX (2e hands of als die in prijs zakt), heb nu een 6900XT. De 16GB vindt ik een beetje jammer, had liever 24GB gezien.
Misschien niet de vraag voor hier maar ik ben benieuwd wat hebben jullie nu voor kaart dat je upgrade?
Misschien niet de vraag voor hier maar ik ben benieuwd wat hebben jullie nu voor kaart dat je upgrade?
Triester is een Rabo-scanner in 2025.Kuusj schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:18:
Lol, moet niet mooier worden. Kom ik er eindelijk doorheen bij Megekko. Blokkeren ze alle betaalmethoden behalve iDeal. 1x raden wat daar de limiet zonder Rabo-scanner is.. 250,- inderdaad. En 1x raden wat ik niet bij me heb?
14:59 is de bestelling voltooid volgens de ontvangen e-mail, ik zag m ineens staan na een refresh!Astennu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:19:
[...]
Dan hebben ze er niet veel gehad want nu staat er dat hij niet beschikbaar is
Hoe laat is je dat gelukt?
Altijd al zo geweest voor de hogere modellen, helaas.Roderick24 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:19:
Lekkere prijzen hoor, hoe ver moet je heen zijn om 900-1000 euro af te tikken voor een sub 700 euro videokaart...
TUF, Strix, Nitro+, Red Devil etc. waren ook bij vorige series meestal 50 tot soms wel 200 euro boven MSRP.
Ja, je zíet ze gewoon live die prijs aanpassen... ongelofelijk.Tatteredhat schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:19:
Steel Legend bij Azerty inmiddel +50 euri op 819, stelletje ratten.
van mn alternate bestelling om 14:39 heb ik nog geen bevestiging, zou fijn zijn als die komt
Niet zoveel toch? Van 695 naar 795 oke maar 950+ is echt belachelijk. Je gaat toch geen 250e betalen voor een betere koeler?gamefreakin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:20:
[...]
Altijd al zo geweest voor de hogere modellen, helaas.![]()
TUF, Strix, Nitro+, Red Devil etc. waren ook bij vorige series meestal 100-200 euro boven MSRP.
overigens wel al een overzicht als mail van alternate
En inmiddels al prijzen over de 1000 bij Alternate....
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
Ik kreeg de bevestiging na 1 minuutdoebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:20:
van mn alternate bestelling om 14:39 heb ik nog geen bevestiging, zou fijn zijn als die komt
En weer terug naar 769, zijn ze hier aan het meelezen?Mday schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:20:
[...]
Ja, je zíet ze gewoon live die prijs aanpassen... ongelofelijk.
tot dat je er op drukt dan krijg je de melding dat ze er niet meer zijn.
Nja ze bekijken het maar ik ga geen euro meer betalen dan 695 dan blijf ik bij mijn oude GPU. Ik ga niet aan deze nieuwe marktwerking mee doen dat ze alleen maar fatsoenlijke voorraad hebben van modellen die 20-40% duurder zijn dan MSRP
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
https://www.amazon.de/dp/B0DSG52H7D
ASUS VGA RX9070XT 16GB Prime-O16G
€849,00
€1,002.23
https://www.amazon.de/dp/B0DWPH5N38
PRE-ORDER - XFX Mercury AMD Radeon RX 9070XT OC White Gaming Edition mit RGB 16GB GDDR6 HDMI 3xDP, AMD RDNA™ 4 (RX-97TRGBBW9)
€809,00
https://www.amazon.de/dp/B0DWP6PY32
zelfde preorder, maar magnetic versie
€829,00
ASUS VGA RX9070XT 16GB Prime-O16G
€849,00
€1,002.23
https://www.amazon.de/dp/B0DWPH5N38
PRE-ORDER - XFX Mercury AMD Radeon RX 9070XT OC White Gaming Edition mit RGB 16GB GDDR6 HDMI 3xDP, AMD RDNA™ 4 (RX-97TRGBBW9)
€809,00
https://www.amazon.de/dp/B0DWP6PY32
zelfde preorder, maar magnetic versie
€829,00
5700 XT Red Devil -> 9070 XT Red DevilCrashed1987 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:20:
Ik twijfel over een 9070XT of een 7900 XTX (2e hands of als die in prijs zakt), heb nu een 6900XT. De 16GB vindt ik een beetje jammer, had liever 24GB gezien.
Was zeer tevreden met 5700 XT van powercolor en mooie rgb.
bevestiging of enkel een overzicht, daar zit blijkbaar verschil in
Ja, de boeven. We zien jullie welTatteredhat schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:21:
[...]
En weer terug naar 769, zijn ze hier aan het meelezen?
Nee 300+ meer is inderdaad gewoon "graantje meepikken vanwege vraag" en heeft weinig met 'premium versie van kaart' te maken.Roderick24 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:21:
[...]
Niet zoveel toch? Van 695 naar 795 oke maar 950+ is echt belachelijk. Je gaat toch geen 250e betalen voor een betere koeler?
Per minuut lijken de prijzen met een tientje te stijgen op de non MSRP modellen. De MSRP modellen zijn natuurlijk al weg. Wat een gekte maar ik gok dat de vraag zo hoog is dat dit nog wel even aan houdt.
Ondertusen niet meer neeAstennu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:22:
[...]
tot dat je er op drukt dan krijg je de melding dat ze er niet meer zijn.
Nja ze bekijken het maar ik ga geen euro meer betalen dan 695 dan blijf ik bij mijn oude GPU. Ik ga niet aan deze nieuwe marktwerking mee doen dat ze alleen maar fatsoenlijke voorraad hebben van modellen die 20-40% duurder zijn dan MSRP
Signature
749 voor een Sapphire pure, is dat een goeie deal?
Nice Alternate zit op de topmodellen van PowerColor en Asus gewoon ff 80 en 70 euro te flikkeren. Wat een stelletje ratten zijn het zeg.
Ik zie ze nergens op voorraad. Dacht dat er zoveel exemplaren geleverd waren. Jammer.
Voor mij wel. Heb je een linkSuperCrisz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:23:
749 voor een Sapphire pure, is dat een goeie deal?
Bevestiging. (2e mail)doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:22:
[...]
bevestiging of enkel een overzicht, daar zit blijkbaar verschil in
Staat ook onder mijn orders.
Thanks voor de link! Heb mijn kaart te pakken
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |