Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelVoo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-01 20:39
Sinds de plaatsing van een laadpaal voor de auto en derhalve nieuwe meterkast zelfde probleem. 22:30 / 23:00 aardlekschakelaar eruit. Alleen wanneer ik de bekabeling naar de tuin loshaal blijft de groep erin. Er loopt 1 kabel van huis naar schuur (15 meter) daar alles losgekoppeld. Kabel gemegd, geen weerstand. Het dus alleen aansluiten van een loze kabel van huis naar schuur (niks erop aangesloten) is dus genoeg om de aardlekschakelaar te doen trippen. Lijkt erop dat deze kabel iets oppikt, al ligt die grotendeels 50 cm diep. Ga denk eens maar eens een scope op die kabel zetten om te kijken wat er om die tijdstippen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelVoo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-01 20:39
Zie deze post over Enexis en TF signaal dat dus nog niet uit is welke om 22:30, 23:00 en 23:30 schakelt… kan geen toeval zijn, maar hoe dit dan via de tuinkabel de aardlek tript.. ? TF signaal nog steeds actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:16
Eenvoudige oplossing:
Haal die 3fasen als eruit. En maak 4 stuks aardlek automaten.
Zet de PV omvormer op een speciaal type aardlekautomaat maar op 300mA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afgesplitst van Aardlek knalt er op vaste momenten uit
@MarcelVoo je hebt een eigen topic.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Ik zou even een installatietester erop loslaten. Dan weet je hoeveel stroom er ''weglekt'' en wanneer die aardlekschakelaar aanspreekt. Ik vraag mij af of de kabel naar de schuur er wel mee te maken heeft.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning