Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb dali aangestuurde gedimde led verlichting in mijn nieuwe woning (via Loxone domotica) en om 22.29 en dan in ieder geval 22.59-223.29-23.59-00.59-01.04-01.29 etc tot ergens in de vroege ochtend, flikkert de LED verlichting.

Ik weet dat dit veroorzaakt wordt door het TF signaal van de netbeheerder. Ja het staat sinds 2018 uit maar dat is voor de boilers en domme meters in woningen. Het wordt nog gebruikt voor de openbare verlichting e.d. Enexis langs geweest. Hebben analyse/log apparaat week lang aangesloten en signaal is inderdaad de veroorzaker, maar alles binnen hun bandbreedte dus doen niets. Ik moet wachten tot het landelijk ook voor andere zaken is afgeschakeld. Planning uiterlijk tussen nu en eind 2024 😒.

Nu begrijp ik dat je TF signaal blokkers kan plaatsen achter de verdeler en na de hoofdaansluiting in de meterkast. Ik kan deze apparaten echter nergens vinden. Weet iemand hoe deze heten/waar je die kan krijgen. Ik ga niet potentieel tot eind volgend jaar met knipperende lampen zitten :/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik heb hetzelfde probleem, ook in Enexis gebied.
Ik heb mezelf er bij neergelegd, maar ben wel nieuwsgierig naar jouw bron voor het stoppen van een signaal uiterlijk 2024. (Gewoon geïnteresseerd 😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:42
Is dat niet met ringkernen, die ook rond monitor kabels zitten?
google op ontstoring ringen of ferrietkernen

Thuisbatterij en dan op de backupzijde. Maar dat is wat prijzig vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shardphoenix
DJ-B schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:08:
Ik heb hetzelfde probleem, ook in Enexis gebied.
Ik heb mezelf er bij neergelegd, maar ben wel nieuwsgierig naar jouw bron voor het stoppen van een signaal uiterlijk 2024. (Gewoon geïnteresseerd 😉)
Service monteur van Enexis zelf die hier was heeft dit verteld. Ze zijn alle systemen die nu nog aangestuurd worden door TF signaal aan het omzetten naar een DALI systeem (zelfde afkorting, maar iets heel anders dan DALI om digitaal lampen aan te sturen gaf hij aan). Ik kan dus geluk hebben en dat het volgende maand weg is en ik kan pech hebben dat het eind 2025 is, maar ze zijn er mee bezig en lagen op schema. Een datum uitvogelen wanneer mijn gebied aan de beurt is, was niet mogelijk. Maar ik woon naast Eindhoven en daar schijnen heel veel klachten te zijn, dus ik hoop dat ze meteen mijn woonplaats meepakken of ik kan meeliften op de aanpassingen….maar dus afwachten of ik vind iets dat dit kan tegenhouden.

Ik heb ook condensators geprobeerd te plaatsen tussen de voeding/dimmer en de lamp maar dat heeft geen effect.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
Ah top! Bedankt voor de info. Dat biedt perspectief!
Succes met de storingen, het kan soms best hinderlijk zijn.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48

Cheezus

Luiaard

Met een netfilter kun je signalen/verstoringen >50 Hz (dus ook het TF signaal) dempen. Deze zou je in je meterkast kunnen plaatsen, de vraag is of je nog zoveel moeite/geld wil investeren voor een tijdelijke ergenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
Cheezus schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:39:
Met een netfilter kun je signalen/verstoringen >50 Hz (dus ook het TF signaal) dempen. Deze zou je in je meterkast kunnen plaatsen, de vraag is of je nog zoveel moeite/geld wil investeren voor een tijdelijke ergenis :)
Dan bedoel je zoiets denk ik, want er zijn ook stekkerdozen maar daar heb ik in de meterkast niet zoveel aan 😅. Dat is inderdaad een fikse investering voor 3x 25A in de woning of zou ik die maar 1 nodig hebben na de hoofdschakelaar. Moet het eens afstemmen met elektriciën.

https://www.distrelec.nl/...ArUXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Pagina: 1