“Treintje rijden” voorkomen bij afgesloten vve parkeergarage

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
wibblemoo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:51:
Je kunt ook de 'Q-park' methode overwegen:

https://www.ed.nl/auto/ga...50-407481fa2549&auth_rd=1

- Hang een bordje op dat parkeren 100 euro per dag kost en 'treintje rijden' een boete van 450 euro
- Daag de eerste de beste die je te pakken krijgt
- Hang het krantenartikel met de uitspraak bij de ingang (onder het bordje bij punt 1).
Misschien dat de bordjes wel mensen kunnen afschrikken maar of het juridisch afdwingbaar is betwijfel ik een beetje.

De Q-park garages zijn openbare betaalde parkeergarages waar je dus per definitie een overeenkomst aangaat op het moment dat je er parkeert. Daarom kan je ook verwijzen naar de algemene voorwaarden die op die overeenkomst van toepassing zijn, waarin de betreffende boeteclausules zijn opgenomen.

De VVE parkeergarage is niet openbaar. Als je er gaat staan, dan sta je er onrechtmatig, niet op basis van een overeenkomst, laat staan dat er boeteclausules tussen partijen als overeengekomen kunnen worden beschouwd.

Tenzij je er daadwerkelijk een openbare parkeergarage van gaat maken door 100 euro per dag te vragen, maar dat heeft misschien ook weer andere consequenties (vergunningplicht voor het exploiteren van een parkeergarage? extra veiligheidseisen etc?).

Een "verboden toegang voor onbevoegden"-bord plaatsen, een paar wielklemmen aanschaffen en bij de ingang met een groot duidelijk bord aankondigen dat bij onrechtmatig parkeren wielklemmen zullen worden geplaatst totdat de politie ter plaatse is om proces-verbaal op te maken van overtreding van art 461 Sr, is misschien een beter idee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Glenfiddich op 18-12-2024 16:54 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:03:
@DUX @Frappuccino Jullie mogen mij inderdaad beschuldigen van het bagatelliseren van het probleem, eens. Maar wat @Frappuccino stelde was wel erg kort door de bocht, ik gaf nergens aan dat het mag. En de vergelijking met inbreken gaat al helemaal lam. Het enige punt wat ik wilde maken was eigenlijk dat het in mijn optiek (mijn mening dus n.a.v. wat TS zegt te hebben ervaren) nog geen echte problemen op lijkt te leveren. Misschien had ik dat wat minder stellig moeten brengen, excuses dan.

Maar goed, laat het maar zo want anders kapen we met een semantische discussie het halve topic ;)

Voor de goede orde: ik vind zeker niet dat het mag en vind het ook ronduit idioot dat mensen dit doen. Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee. Zou ik opletten dat er niemand achter mij aan loopt: ja.
offtopic:
Interessant dat je het lastig vindt dat iemand jouw tekst anders interpreteert dan je bedoelde en daar vrij heftig op reageert, maar nu andersom beweert dat ik het over inbreken heb terwijl ik dat ook nergens zeg. Misschien staat mijn deur wel open; dan nog wil ik niet dat je op mijn bank gaat zitten terwijl ik op mijn werk ben. Probeer wat meer open te staan voor de suggestie dat mensen soms ruimte voor interpretatie zien in je woordgebruik waar je zelf in eerste instantie nog niet aan gedacht had :>

Los van wat jij of ik vinden van een dergelijk probleem; de TS vindt het in ieder geval wél een probleem en vraagt om suggesties zijn doel te behalen en ongenodigden effectiever te weren van de parkeergarage. Heb je nog goede ideeën voor hem? :)

Mijn duit in het zakje - We zijn op tweakers uiteindelijk; is het mogelijk een kentekenregistratiesysteem te koppelen aan een gewichtssensor in de vloer of voertuiglengtemeting (camera of sensoren) en dan de boom dicht te laten als iets niet in de haak is komt. Een proefperiode is dan wel aan te raden waarin de boom blijft functioneren als vanouds maar wel testoutput geeft aan beheerder ("nu zou ik in theorie dichtblijven" > camerabeelden bekijken > checken of dat een terecht besluit geweest zou zijn). Je zou dat zelfs enkel bij het uitrijden kunnen toepassen en niet bij het inrijden. Weigeren bij inrijden zou alleen maar verkeershinder opleveren, en enkel weigeren bij uitrijden heeft als voordeel de overtreder in te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 18-12-2024 16:52 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:58
@DUX @Frappuccino Jullie mogen mij inderdaad beschuldigen van het bagatelliseren van het probleem, eens. Maar wat @Frappuccino stelde was wel erg kort door de bocht, ik gaf nergens aan dat het mag. En de vergelijking met inbreken en een huis leeghalen gaat al helemaal lam. Het enige punt wat ik wilde maken was eigenlijk dat het in mijn optiek (mijn mening dus n.a.v. wat TS zegt te hebben ervaren) nog geen echte problemen op lijkt te leveren. Misschien had ik dat wat minder stellig moeten brengen, excuses dan.

Voor de goede orde: ik vind zeker niet dat het mag en vind het ook ronduit idioot dat mensen dit doen. Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee. Zou ik opletten dat er niemand achter mij aan loopt: ja.

Maar goed, laat het maar zo want anders kapen we met een semantische discussie het halve topic ;)
Toegeven dat een ander je tekst anders kan interpreteren dan je het bedoeld hebt is geen schande hoor.
Het kost je geen scenepoints ofzo.

Het is enkel een beetje verspilde moeite om daar zo in te vliegen en dus zonde van de energie.

Maar ik waardeer je uitleg van hoe je het wel bedoeld hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:59
hollandnick schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:12:
Is er ook een gasten parkeerplaats aanwezig? In het appartementencomplex van mijn vriendin moesten we 50 euro per tag betalen ( 2 auto's is dus 100 euro per maand ) om de slagboom binnen te kunnen komen. Nu was ik al een flinke tijd mijn huis aan het verbouwen dus kwamen we ook altijd op verschillende tijden binnen. Hierdoor reed ik ook vaak met andere mee onder de slagboom door, wachtte ik op mijn vriendin zodat we voor elkaar de boom ( in het appartement ) konden openen. Of ik zette de auto buiten neer, liep naar boven om te openen en reed dan naar de gastenparkeerplaats.
Waarom al die moeite als je allebei al een tag hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dennisdn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:06:
Ik denk juist dat z'n punt is dat ze vanwege hoge kosten maar één tag hadden genomen waardoor ze telkens capriolen nodig hadden om op creatieve wijze twee auto's binnen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:44
Glenfiddich schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:48:
[...]

Een "verboden toegang voor onbevoegden"-bord plaatsen, een paar wielklemmen aanschaffen en bij de ingang met een groot duidelijk bord aankondigen dat bij onrechtmatig parkeren wielklemmen zullen worden geplaatst totdat de politie ter plaatse is om proces-verbaal op te maken van overtreding van art 461 Sr, is misschien een beter idee :)
En die klemmen nogal zichtbaar ophangen aan de muur, ready to use :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:58
Kun je niet gewoon een A4 stickervel midden op het gezichtsveld van de bestuurder plakken bij zo'n illegale parkeerder? Wel voorzien van uitleg waarom dat stickervel op de voorruit zit natuurlijk.

Lijkt me dat ze niet met een fles wasbenzine rondrijden om stickervellen van de voorruit te peuteren.
En ik vraag me ook af of ze wel zin hebben om een tweede keer stickervellen te verwijderen.

Of eerst een gewoon A4-tje met uitleg onder de ruitenwisser met de waarschuwing dat het de volgende keer een stickervel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joey117 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:00:
[...]

Naar buiten kan altijd voor de brandveiligheid.
offtopic:
Brandveiligheid hebben ze ook al ervaring mee in die garage volgens mij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
DUX schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik denk juist dat z'n punt is dat ze vanwege hoge kosten maar één tag hadden genomen waardoor ze telkens capriolen nodig hadden om op creatieve wijze twee auto's binnen te krijgen.
tweaker oplossing: dupliceer the tag mbv een nfc reader/writer aan een pc of met een android phone met nfc - geen iphone. beschrijfbare nfc cards kosten ca €1 per stuk, en je hebt een exacte kloon. eitje.

wij hebben ook zo'n speedgate, en ja die is er ook al eens uitgereden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DUX

DUX

Betreft de wat meer baldadige voorstellen zoals wielklemmen en lastig verwijderbare stickers: IANAL maar ik dacht hier ergens op het forum eerder gelezen te hebben dat ook foutparkeren mensen in NL niet het recht geeft om zomaar aan andermans spullen te zitten. Ik dacht in dat kader ook gelezen te hebben dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor schade aan die auto (potentieel mogelijk bij de wielklem of afslepen) of gemaakte kosten (als de sticker speciale verwijdermiddelen nodig heeft of als er op wat voor manier dan ook schade is door de stickeractie).

Ten slotte hebben die twee specifieke voorstellen ook nog eens het bijkomende probleem dat je de wagen immobiel maakt en dat deze tot moment van oplossing dan een parkeerplek bezet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Bezulba

Formerly known as Eendje

DUX schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:08:
Betreft de wat meer baldadige voorstellen zoals wielklemmen en lastig verwijderbare stickers: IANAL maar ik dacht hier ergens op het forum eerder gelezen te hebben dat ook foutparkeren mensen in NL niet het recht geeft om zomaar aan andermans spullen te zitten. Ik dacht in dat kader ook gelezen te hebben dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor schade aan die auto (potentieel mogelijk bij de wielklem of afslepen) of gemaakte kosten (als de sticker speciale verwijdermiddelen nodig heeft of als er op wat voor manier dan ook schade is door de stickeractie).

Ten slotte hebben die twee specifieke voorstellen ook nog eens het bijkomende probleem dat je de wagen immobiel maakt en dat deze tot moment van oplossing dan een parkeerplek bezet houdt.
Wielklemmen gebeurt al, alleen duurt het dus een dag of 2 voordat ze eens langs komen omdat de VVE blijbkaar 1 of andere goedkope regeling heeft die niet binnen x uur paraat staat.

Als ze dat dus opschalen en iemand in de garage hebben die er direct een wielklem aan hangen heb je lik op stuk en zal het gewoon een stuk minder gebeuren.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Simpel360 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:19:
[...]

En die klemmen nogal zichtbaar ophangen aan de muur, ready to use :+
Nee, dan worden die klemmen dadelijk gejat…

Kun je beter een oud barrel op de kop tikken (hoeft niet rijwaardig/gekeurd/verzekerd te zijn gezien de garage niet openbaar is). Die duw je dan op een parkeerplek die vanaf de slagbomen zichtbaar is en daar zet je duidelijk zichtbaar een wielklem op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

Theo

moederbord

RiDo78 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:30:
[...]

Nee, dan worden die klemmen dadelijk gejat…

Kun je beter een oud barrel op de kop tikken (hoeft niet rijwaardig/gekeurd/verzekerd te zijn gezien de garage niet openbaar is). Die duw je dan op een parkeerplek die vanaf de slagbomen zichtbaar is en daar zet je duidelijk zichtbaar een wielklem op.
Of je duwt/zet dat oude barrel achter de foutparkeerder neer zodat deze er niet uit kan. Het is een privéparkeerplaats, dus je doet niks fout in zo'n geval..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De kans is vrij groot dat het bewoners zijn die niet voor een 2e plaats willen betalen, of een bedrijf in de buurt.

Als je dit wil voorkomen, en er is geen ruimte voor een sluis moet je denk ik een slagboom hebben die zeer snel daalt en zorgen dat de detectielus beter afgestemd is, rekening houdend met de machineveiligheid en aansprakelijkheid

Je kan ook detecteren door bijvoorbeeld video en AI in te zetten om meerijders te detecteren, en dat kenteken op te zoeken en daar bijvoorbeeld zelf een wielklem op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Plucky schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:32:
[...]

offtopic:
Brandveiligheid hebben ze ook al ervaring mee in die garage volgens mij... :X
:| Gelukkig stond niet ons deel in de fik, die ligt twee verdiepingen lager en dat zou een veel groter probleem zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Enige manier om het te voorkomen is (tijdelijk) beveiliging inhuren, heel duidelijk bordjes ophangen over boetes en wielklemmen, en die beveiliging een paar weken lang hun ding laten doen.
Maar dan moeten ze wel beeldmateriaal hebben van de auto's die illegaal binnenrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee.
Ik snap je overigens wel hoor. Heb ik persoonlijk er last van? Nee, niet echt want ik heb een eigen plek en gelukkig heb ik nog nooit een onbekende auto op mijn plek aangetroffen. Maar dit is voor andere buren wel eens anders geweest, want het is mooi klote als je je eigen auto op je eigen plek niet kan parkeren omdat er een illegaal geparkeerde auto staat. Daarom hebben we met de VVE zo’n wielklem service afgesloten bij G4S.

Daarnaast vraag ik mij af of je er wel wakker van zou liggen als je weet wat dit grapje de VVE kost.

Speedgate eruit gereden? €30k. Dank u. Mag de VVE ophoesten en komt dus uiteindelijk (naar rato) direct uit mijn portemonnee als de begroting daardoor niet meer rond te breien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Oon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:04:
Enige manier om het te voorkomen is (tijdelijk) beveiliging inhuren, heel duidelijk bordjes ophangen over boetes en wielklemmen, en die beveiliging een paar weken lang hun ding laten doen.
Maar dan moeten ze wel beeldmateriaal hebben van de auto's die illegaal binnenrijden.
We hebben camera’s hangen, dus beeld is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:13:
[...]

We hebben camera’s hangen, dus beeld is er.
en geen beeld van de auto die de speedgate er uit gereden heeft?
stond er bij ons mooi op, inclusief het stoplicht dat op rood stond .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PetervdM schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
[...]
Ze waren het aan het onderzoeken. Ik heb verder (als bewoner) niets meer gehoord. De kans dat de auto erop staat is natuurlijk heel groot.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 15:29
Dennisdn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:06:
[...]

Een tag om binnen te komen is er, maar software matig wordt die gecapped zodat je de slagboom niet open kan doen vanaf buiten. Als je 50 euro per maand gaat betalen per tag zou het wel kunnen. Voor 1200 per jaar konden we ook veel andere leuke dingen doen, dus hebben we het maar zo creatief opgelost :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 26-09 12:58

Ravefiend

Carpe diem!

Frappuccino schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:24:
Kun je niet gewoon een A4 stickervel midden op het gezichtsveld van de bestuurder plakken bij zo'n illegale parkeerder? Wel voorzien van uitleg waarom dat stickervel op de voorruit zit natuurlijk.
Ah yes, Stop A Douche Bag ftw. Al jaren bijzonder effectief op andere plaatsen in de wereld. :P

• hollandnick
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:12:
[...]

Ik snap je overigens wel hoor. Heb ik persoonlijk er last van? Nee, niet echt want ik heb een eigen plek en gelukkig heb ik nog nooit een onbekende auto op mijn plek aangetroffen. Maar dit is voor andere buren wel eens anders geweest, want het is mooi klote als je je eigen auto op je eigen plek niet kan parkeren omdat er een illegaal geparkeerde auto staat. Daarom hebben we met de VVE zo’n wielklem service afgesloten bij G4S.

Daarnaast vraag ik mij af of je er wel wakker van zou liggen als je weet wat dit grapje de VVE kost.

Speedgate eruit gereden? €30k. Dank u. Mag de VVE ophoesten en komt dus uiteindelijk (naar rato) direct uit mijn portemonnee als de begroting daardoor niet meer rond te breien is.
Maar dan is een eigen oplossing door eigen wielklemmen te kopen ( ook je buren, of gezamenlijk ) en die op de foutparkeerders te monteren? Ik bedoel als ze echt op een plek staan bedoeld voor kenteken X, en dat zou mijn plek zijn, dan zou ik ook zelf gewoon die klem erop zetten. Daarna gelijk politie bellen, of juist niet bellen en die klem gewoon zo lang mogelijk laten zitten.

Ik zou zelf denk ik zelfs op zoek gaan naar andere meer extremere maatregelen zoals inderdaad die vervelende stickers die bijna niet van de ruit af te krijgen zijn. Jullie zouden ook nog kunnen overleggen/nadenken met de VVE over van die parkeerslagbomen op je parkeerplek die je omhoog en omlaag kan bewegen met een slot.

Als je de plek niet gebrikt dan doe je de metalen parkeerslagboom omhoog en op slot. Kan ook niemand daar meer parkeren. Enige nadeel is dat je dan elke keer het omhoog en omlaag moet doen. Iets zoals deze:
https://www.manutan.nl/nl...gboom-zilvergrijs-a486615

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hollandnick schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:43:
[...]

Maar dan is een eigen oplossing door eigen wielklemmen te kopen ( ook je buren, of gezamenlijk ) en die op de foutparkeerders te monteren? Ik bedoel als ze echt op een plek staan bedoeld voor kenteken X, en dat zou mijn plek zijn, dan zou ik ook zelf gewoon die klem erop zetten. Daarna gelijk politie bellen, of juist niet bellen en die klem gewoon zo lang mogelijk laten zitten.

Ik zou zelf denk ik zelfs op zoek gaan naar andere meer extremere maatregelen zoals inderdaad die vervelende stickers die bijna niet van de ruit af te krijgen zijn. Jullie zouden ook nog kunnen overleggen/nadenken met de VVE over van die parkeerslagbomen op je parkeerplek die je omhoog en omlaag kan bewegen met een slot.

Als je de plek niet gebrikt dan doe je de metalen parkeerslagboom omhoog en op slot. Kan ook niemand daar meer parkeren. Enige nadeel is dat je dan elke keer het omhoog en omlaag moet doen. Iets zoals deze:
https://www.manutan.nl/nl...gboom-zilvergrijs-a486615
Wielklem en stickers... Ja, lijkt een leuk idee totdat je een schadeclaim krijgt omdat je mijn wiel en ruit beschadigd hebt. Mijn overtreding maakt de jouwe niet opeens legaal.

450 van die parkeerslagbomen, flinke kostenpost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 15:14
Sissors schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:03:
Tja ik geef je niet veel kans dat je langs de ledenvergadering het voorstel gaat krijgen dat je een boete krijgt wanneer een ander achter jou aanrijdt.
Zo is het bij ons in de VVE wel gegaan en terecht. Het blijkt namelijk dat het leeuwendeel van de mensen die treintje rijden op die manier hun familie of vrienden de parkeergarage in brengen. Daar is dus prima op te handhaven.

Maakt er iemand aanstalten om achter je aan te rijden dan breng je je voertuig direct tot stilstand en communiceer je met de bestuurder van het voertuig achter je dat deze achteruit moet rijden en met de eigen afstandsbediening de poort moet openen. Heeft de persoon geen eigen afstandsbediening dan heeft deze geen toegang tot de garage. Zo simpel is het. Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112. de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.

• FrankHe
TvH86 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:33:
Ik ben in mijn werk verantwoordelijk voor een grote parkeeroperatie met 2 miljoen slagboom transacties per jaar. Het enige technische middel om treintje rijden te voorkomen is inderdaad een tweede slagboom te plaatsen om zo een "sluis" te creëren. Is hierboven al een paar keer benoemd. Wij hebben de meeste slagbomen weer laten verwijderen omdat de problemen met de sluiswerking niet opwegen tegen de derving van parkeerinkomsten. Iemand die de intentie heeft om niet te betalen komt er toch wel uit. Zeker als je maar een uitrit hebt moet je dit goed afwegen om opstoppingen te voorkomen. Komt nog bij dat het tweede voertuig dus weer achteruit moet en het is dan wachten tot iemand de speedgate krom rijdt. En dan heb ik het nog niet eens over lange werkbussen, aanhangers etc. Een slagboom eiland kost al gauw 30k.

Mensen aanspreken kan, maar mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje dat dit weleens verkeerd kan uitpakken.
Verlengde klusbussen en aanhangers horen sowieso niet thuis in een particuliere parkeergarage, bij ons in de VVE komen ze in ieder geval niet de garage in. Een normaal formaat bestelbus past prima binnen zo'n slagboomsluis, al hebben we die bij ons in de VVE niet.

• FrankHe
PetervdM schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
[...]
De politie geeft echt wel opvolging aan dergelijke vernielingen. Speedgate kapotrijden gaat niet ongestraft.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
FrankHe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:54:
[...]

de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.
De wijkagent? In welke zonnedaal wijk leef jij?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]
Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112.
Je mag toch hopen dat dat nummer toch wel voor wat belangrijkere zaken wordt gebruikt dan dit.

[This is what you get when you mess with us]

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:41
Ruzor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:59:
[...]

Je mag toch hopen dat dat nummer toch wel voor wat belangrijkere zaken wordt gebruikt dan dit.
Een heterdaadje op lokaalvredebreuk is volgens jou niet spoedeisend?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• FrankHe
Ivow85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
[...]

De politie geeft daar inderdaad prioriteit aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
wibblemoo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
[...]

De wijkagent? In welke zonnedaal wijk leef jij?
Iedere wijk in Nederland heeft een wijkagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ivow85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
[...]

Niet 112 spoedeisend.
die kan prima via 0900-8844 lijkt me, het gaat verdorie over wat illegaal parkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]
Maakt er iemand aanstalten om achter je aan te rijden dan breng je je voertuig direct tot stilstand en communiceer je met de bestuurder van het voertuig achter je dat deze achteruit moet rijden en met de eigen afstandsbediening de poort moet openen. Heeft de persoon geen eigen afstandsbediening dan heeft deze geen toegang tot de garage. Zo simpel is het. Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112. de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.
Ja, maar ik zie een aantal problemen hiermee.

1. Dit kost mij (veel) tijd, ik moet stoppen en die meerijder sommeren achteruit te rijden. Als ze dit weigeren (en dat gebeurd) moet ik wachten tot de politie komt. Ik kan je vertellen dat de politie waar ik woon (Rotterdam Zuid) betere dingen te doen heeft en dus niet zo snel komt, waardoor ik nog langer moet wachten.

2. Rijden ze wel achteruit en kan de speedgate dicht dan proberen ze het gewoon bij de volgende die er waarschijnlijk voor kiest er niets over te zeggen want het is toch onbegonnen werk.

Ik denk dat handhaving door de bewoners heel moeilijk gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:59:
[...]

Niet 112 spoedeisend.
die kan prima via 0900-8844 lijkt me, het gaat verdorie over wat illegaal parkeren
Iemand die zich onbevoegd toegang verschaft tot een gebouw en weigert te vertrekken is echt een geval 112 bellen.

Wanneer er slechts een slagboom is dan maakt dat de handhaving inderdaad minder effectief. Is de toegang afgesloten met een speedgate dan heb je een sterke zaak zeker wanneer er een bordje artikel 461 hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:14:
[...]

Ja, maar ik zie een aantal problemen hiermee.

1. Dit kost mij (veel) tijd, ik moet stoppen en die meerijder sommeren achteruit te rijden. Als ze dit weigeren (en dat gebeurd) moet ik wachten tot de politie komt. Ik kan je vertellen dat de politie waar ik woon (Rotterdam Zuid) betere dingen te doen heeft en dus niet zo snel komt, waardoor ik nog langer moet wachten.

2. Rijden ze wel achteruit en kan de speedgate dicht dan proberen ze het gewoon bij de volgende die er waarschijnlijk voor kiest er niets over te zeggen want het is toch onbegonnen werk.

Ik denk dat handhaving door de bewoners heel moeilijk gaat worden.
Je moet dus investeren, als individu en als groep. Als je dit met alle bewoners doet dan wordt de garage minder interessant voor 'illegaal-toegang-tot-de-parkeergarage-verschaffers'. Net als moeten wachten op iemand anders die door een slagboom gaat. Het kost tijd en brengt onzekerheid met zich mee. Als het probleem daarna in ieder geval niet wat minder wordt dan lijkt het erop dat het je medebewoners die willens en wetens mensen naar binnen helpen.

Creatief gedacht: als er redelijk wat vrije plekken zijn, dan misschien voor een schappelijke prijs verhuren aan de mensen die illegaal naar binnen gaan. Bordje bij het hek dat je als illegaal bij binnentreden gelijk een jaarabonnement afsluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
FrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:32:
[...]

Iemand die zich onbevoegd toegang verschaft tot een gebouw en weigert te vertrekken is echt een geval 112 bellen.

Wanneer er slechts een slagboom is dan maakt dat de handhaving inderdaad minder effectief. Is de toegang afgesloten met een speedgate dan heb je een sterke zaak zeker wanneer er een bordje artikel 461 hangt.
Je kunt 112 bellen maar bromsnor staat echt niet met 5 minuten voor je neus. Zeker niet in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 11:20
wibblemoo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:36:
[...]

Je kunt 112 bellen maar bromsnor staat echt niet met 5 minuten voor je neus. Zeker niet in een grote stad.
De populistische ondertoon even negerend, helpt het wellicht dat de desbetreffende garage 200m van een politiebureau zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 15:26
IANAL

Misschien een interessant artikel voor TS: https://www.securityenrec...k-en-verboden-toegang.pdf

Als er een bord met 'verboden toegang' hangt, met daarbij ook art. 461 vermeld, dan geldt dit:
Bij ontdekking van een strafbaar feit op heterdaad is een ieder bevoegd de
verdachte aan te houden, ook de rechthebbende derhalve of een door deze
ingeschakelde beveiligingsfunctionaris.
Dus ook TS of een medebewoner mag de verdachte aanhouden of in ieder geval zolang ophouden tot de politie er is.

Omdat het een afgesloten terrein betreft (vanwege o.a. de speedgate) zou je ook nog eens kunnen kijken of je niet gebruik kan maken van art. 138 Erfvredebreuk. Waar art 461 nog een overtreding betreft, is het bij art. 138 een misdrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:43
Die Russische gasten van stop cham plakken mooie grote stickers op de ruiten van foutparkeerders.
Is geen vernieling oid volgens de politie daar, want je kunt ze gewoon verwijderen met wat water en een schrapper. Geen idee of dat hier ook zo is, maar anders zou je die ook kunnen gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:52
Artikel 461 lijkt me niet van toepassing als je op bezoek bent in het gebouw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:08:
Er is dus in feite maar een klein probleem: mensen parkeren daar illegaal. Maar jij en andere bewoners hebben daar vooralsnog geen last van? Het blijft onwenselijk natuurlijk, het liefst wil je zo min mogelijk onbevoegden in de garage, maar echt een issue is het dus (nog) niet.

Je zou vanuit VVE een brief door de bus kunnen doen bij allen waarin je mensen vraagt geen anderen mee de garage in te laten (dus door de voetgangersdeur, als ze hun auto willen ophalen), want ook die deur gaat met pasje de k ik?

Best brutaal trouwens dit, wist niet dat zouets een ding was. Maar goed, met parkeerdruk en -tarieven wordt dit soort gedrag helaas al snel aantrekkelijk voor sommige mensen.
Wat kort door de bocht gedacht. Je weet niet wat voor volk achter je aan meerijdt, voor hetzelfde geld zijn het criminelen die katalysators onder auto's vandaan jatten. Dat is bij mij in de parkeergarage veel gebeurd, mijn auto was gelukkig niet interessant genoeg, maar het was wel zichtbaar dat het geprobeerd is. Nu hangen er camera's en gedraagt iedereen zich opeens wél netjes. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 21:01
Wat ze hier hebben gedaan bij het parkeerterrein van het verzamelgebouw is 2 hoge drempels achter elkaar neergelegd die je echt niet harder dan 5km per uur kan nemen om je auto niet te beschadigen. Lijkt me de goedkoopste oplossing. Zal later wel even foto maken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:41
TheMak schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:39:
Artikel 461 lijkt me niet van toepassing als je op bezoek bent in het gebouw
Wel als je dat zonder goedkeuring doet voor het betreden van (die delen van) het gebouw.

Als er een bordje staat "garage uitsluitend voor bewoners van complex X. Verboden toegang voor onbevoegden" dan heb je als bezoeker daar duidelijk niets te zoeken, tenzij je vergezeld van de bewoner waar je op bezoek bent naar zijn/haar auto toe loopt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:43:
[...]

Wielklem en stickers... Ja, lijkt een leuk idee totdat je een schadeclaim krijgt omdat je mijn wiel en ruit beschadigd hebt. Mijn overtreding maakt de jouwe niet opeens legaal.

Is je eigen schuld, ik zou op dat moment geen medelijden hebben en je vooral geluk wensen te bewijzen dat ik het ben geweest die een wielklem of stickers op jouw auto heb gebruikt/geplakt. Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.

Maar er zijn altijd een aantal asocialen in de wereld die het voor de rest moet verpesten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 00:12
voegt niks toe

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 20-12-2024 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
hollandnick schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:03:
[...]

Is je eigen schuld, ik zou op dat moment geen medelijden hebben en je vooral geluk wensen te bewijzen dat ik het ben geweest die een wielklem of stickers op jouw auto heb gebruikt/geplakt. Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.

Maar er zijn altijd een aantal asocialen in de wereld die het voor de rest moet verpesten helaas.
Ik zou drie keer nadenken voor ik aan die sticker en/of wielklemacties begin. Er hoeft maar een aso tussen te zitten die uit rancune even met de sleutelbos langs 10 auto's gaat van de bewoners en je bent weer verder van huis. En bewijzen wie dat gedaan heeft is ondanks een sterk vermoeden dan net zo lastige als bewijzen als wie sticker of wielklem aangebracht heeft. Het lijkt misschien vergezocht, maar de 'insluiper' heeft op zich al bewezen dat zijn moraal kompas anders staat dan maatschappelijk wenselijk is, dus een extra aso-actie is niet heel erg out-of-the-box voor zo iemand. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Misanthropia schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:25:
foutparkeerders raad ik altijd aan om hun wielbouten te controleren voordat ze wegrijden.
Ook gelijk even remleidingen doorsnijden? Zullen we dat even niet doen!! Levens gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:16:
[...]

Een slagbomen/speedgate sluis is in ons complex niet mogelijk qua ruimte, denk ik. Daarnaast is recent die speedgate al een keer compleet uitgereden, dus dat wordt alleen maar erger vrees ik.

*knip*

Ik vrees dat het technisch oplossen waar ik naar op zoek was een lastig verhaal gaat worden :|
Door je screenshot is je appartementen complex ook te achterhalen ;) misschien 'bubbles' nog ff blurren. Of zal je niet uitmaken.

Maar snap dat je daar niet ff fijn uitstapt om je achtervolger 'weg te jagen'

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 21-12-2024 00:28 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:06
Lijkt dat een wielklemservice ook een deel van hun inkomsten haalt uit het plaatsen/verwijderen van de wielklem en niet alleen uit de maandelijkse servicekosten.

Een oplossing waarbij de bewoners hun kentekens in kunnen registreren i.c.m. systeem die kentekens registreer bij in- en uitgaan zou je op elk moment van de dag kunnen weten hoeveel illegaal parkeerders er zijn en ook welke auto’s.

Deze info zou je dan realtime kunnen delen met de wielklemservice. Hoef je enkel afspraken te maken met hun bij welke aantallen ze in actie moeten komen en wat de gevolgen voor hun zijn wanneer ze zich er niet aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Millie-ano schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:39:
[...]

Door je screenshot is je appartementen complex ook te achterhalen ;) misschien 'bubbles' nog ff blurren. Of zal je niet uitmaken.

Maar snap dat je daar niet ff fijn uitstapt om je achtervolger 'weg te jagen'
Thanks, ik kan hem zelf niet meer weghalen. Ik heb de modjes gevraagd de afbeelding te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
CH4OS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:57:
[...]

Wat kort door de bocht gedacht. Je weet niet wat voor volk achter je aan meerijdt, voor hetzelfde geld zijn het criminelen die carburateurs onder auto's vandaan jatten. Dat is bij mij in de parkeergarage veel gebeurd, mijn auto was gelukkig niet interessant genoeg, maar het was wel zichtbaar dat het geprobeerd is. Nu hangen er camera's en gedraagt iedereen zich opeens wél netjes. ;)
Carburateurs? Die zitten sinds 1982 ofzo al niet meer op auto's we hebben injectie tegenwoordig.
Je bedoelt katalysators.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

No Hands schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:40:
[...]

Carburateurs? Die zitten sinds 1982 ofzo al niet meer op auto's we hebben injectie tegenwoordig.
Je bedoelt katalysators.
Ja, thanks, katalysators bedoelde ik. Zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:32:
[...]

Nou nee, dat is het niet

https://eerstehulpbenjij....en-als/je-112-nodig-hebt/

Wanneer moet je 112 bellen?

Als er een leven in gevaar is.
Als iemand zich niet goed voelt.
Bij een ongeluk.
Als je een inbraak of diefstal ziet gebeuren.
Bij brand.
Bij geweld of bij een moord.
Bij een beroving of overval.
Als je ziet dat iemand ontvoerd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Misanthropia schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:25:
foutparkeerders raad ik altijd aan om hun wielbouten te controleren voordat ze wegrijden.
Wat is dat voor een uitspraak... Dat is zo ongeveer een moordaanslag! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
42erik schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:20:
[...]

Nou nee, dat is het niet

https://eerstehulpbenjij....en-als/je-112-nodig-hebt/

Wanneer moet je 112 bellen?

Als er een leven in gevaar is.
Als iemand zich niet goed voelt.
Bij een ongeluk.
Als je een inbraak of diefstal ziet gebeuren.
Bij brand.
Bij geweld of bij een moord.
Bij een beroving of overval.
Als je ziet dat iemand ontvoerd wordt.
De wijkagent en de VVE parkeren hier denken daar duidelijk anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ivow85 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:58:
[..] daar duidelijk niets te zoeken, tenzij je vergezeld van de bewoner waar je op bezoek bent naar zijn/haar auto toe loopt.
Hoe zit het juridisch dan als een goedwillende bewoner de deur vriendelijk en duidelijk openhoud voor zoiemand? Is die persoon dan vergezeld door/onder begeleiding van een bewoner het pand binnengekomen, en daarmee op de een of andere manier bevoegd aanwezig in een gemeenschappelijke ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:04:
[...]

De wijkagent en de VVE parkeren hier denken daar duidelijk anders over.
Dan volgen die blijkbaar de richtlijnen niet. Maar dan ben je er zelf alsnog bij en kun je gewoon 0900 8844 bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hollandnick schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:03:
[...]

Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.
Om vervolgens zelf met maatregelen te komen waar regels tegen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@Tristan moet je niet gewoon je wielklem service aanmoedigen om sneller te zijn dan ze nu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:46:
[...]

Dan volgen die blijkbaar de richtlijnen niet. Maar dan ben je er zelf alsnog bij en kun je gewoon 0900 8844 bellen
De wijkagent heeft redenen om hier prioriteit aan te geven gezien de voorgeschiedenis in de privé garages in deze omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FrankHe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:04:
[...]

De wijkagent heeft redenen om hier prioriteit aan te geven gezien de voorgeschiedenis in de privé garages in deze omgeving.
Ok, dat kan. Maar jij loopt te verkondigen dat dit altijd een 112 is... Zeg dan dat dat bij jullie zo is ivm voorgeschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:04:
[...]

Ok, dat kan. Maar jij loopt te verkondigen dat dit altijd een 112 is... Zeg dan dat dat bij jullie zo is ivm voorgeschiedenis
Het onbevoegd betreden van een gebouw en op eerste verzoek niet verlaten van het gebouw vind ik ongeacht de voorgeschiedenis een gevalletje 112 wanneer mensen bij tweede en derde verzoek nog steeds niet weg willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:09
Gewoon een 2e slagboom plaatsen die pas open gaat als de eerste weer dicht is hebben we bij ons op het werk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FrankHe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:24:
[...]

Het onbevoegd betreden van een gebouw en op eerste verzoek niet verlaten van het gebouw vind ik ongeacht de voorgeschiedenis een gevalletje 112 wanneer mensen bij tweede en derde verzoek nog steeds niet weg willen gaan.
De richtlijnen vinden alleen blijkbaar wat anders. Sowieso, gebouw? Parkeerplaats.

Maar dit wordt wat erg welles nietes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:42:
[...]

De richtlijnen vinden alleen blijkbaar wat anders. Sowieso, gebouw? Parkeerplaats.

Maar dit wordt wat erg welles nietes
Het gaat om een afgesloten parkeergarage en niet over een parkeerplaats in de buitenlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 12:01
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:49:
@Tristan moet je niet gewoon je wielklem service aanmoedigen om sneller te zijn dan ze nu zijn?
In hoeverre is het zelf plaatsen van een wielklem anders dan het laten doen door een service? Dat zijn ook geen agenten, toch?
Of is er wellicht iets te regelen met die service, dat je daar een wielklem van thuis hebt liggen en zelf kunt plaatsen, in naam van (en met betaling aan) die service?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Truus01 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:52:
In hoeverre is het zelf plaatsen van een wielklem anders dan het laten doen door een service? Dat zijn ook geen agenten, toch?
Of is er wellicht iets te regelen met die service, dat je daar een wielklem van thuis hebt liggen en zelf kunt plaatsen, in naam van (en met betaling aan) die service?!
Aansprakelijkheid is het woord. Als je het laat doen en er zijn beschadigingen dan is het te verhalen op de ingehuurde partij. Als je het zelf doet ben jij de klos. Ik zou daarom als bedrijf ook niet een particulier laten rommelen met mijn wielklem/spullen want bij verkeerde montage ontstaat de illusie dat ik met het bedrijf verantwoordelijk was voor de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Truus01 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:52:
[...]

Precies wat @DUX zegt, aansprakelijkheid, en ervaring met plaatsen zodat het waarschijnlijk netter gaat dan als een leek het doet. En misschien vergunning, geen idee eigenlijk of je die nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:02
42erik schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:47:
[...]

Precies wat @DUX zegt, aansprakelijkheid, en ervaring met plaatsen zodat het waarschijnlijk netter gaat dan als een leek het doet. En misschien vergunning, geen idee eigenlijk of je die nodig hebt
Als je zelf die wielklem plaatst zal je hem er ook zelf weer af moeten halen. Lijkt mij handig om dat over te laten aan een externe partij. Neem aan dat er ook betaald moet worden voor het verwijderen van de klem?

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het zelf plaatsen van een wielklem gaan we als bewoners echt niet aan beginnen. Daar krijg je echt in no-time gezeik mee, helemaal als er schade wordt gemaakt.

[ Voor 47% gewijzigd door Tristan op 23-12-2024 07:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tristan schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:41:
Het zelf plaatsen van een wielklem gaan we als bewoners echt niet aan beginnen. Daar krijg je echt in no-time gezeik mee, helemaal als er schade wordt gemaakt.
Wat houdt je tegen om af en toe een wielklem op je eigen auto te zetten? Met je eigen auto kun je daar je tijd voor nemen en voorzichtig te werk gaan.

Ik blijf erbij dat een zichtbare aangebrachte wielklem een afschrikwekkend effect heeft. Niemand die daar op zit te wachten en al helemaal niet op het gezeik om die er weer af te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Laatst online: 00:06

Fe2O3

Ja das roest

Een bocht van ~90 graden voor de slagboom, en, dezelfde kant op, een direct erna. Een grote U dus.

Daardoor moet de auto die inrijdt langzaam langs de slachtboom wegrijden, en, iemand die erachter zit kan niet zo rap achter de volgende aan.

Moet je wel een slagboom hebben die echt dicht gaat ... de meeste zijn veiligheidshalve niet zo.

Je kan ook de slagboom vervangen voor zo'n anti terrorisme paal uit de grond. Dan wordt treintje rijden een gok met je carterpan ^^

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik denk dat de enige oplossing het aanpassen van de entree is, zodat er een sluis ontstaat.

Kentekens administreren is vragen om hoofdpijn. Niet alleen in het licht van de AVG, maar wat ga je doen als iemand tijdelijk een andere auto heeft of een familielid op het appartement laat passen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 10:30
Aangezien er geen ruimte is voor een sluis. Ga je dit bij de poort niet oplossen. De blauwe pet gaat hier ook geen prioriteit aan geven.

Enige oplossing die ik kan bedenken is een parkeer beugel. Hiermee kan elke eigenaar/huurder zijn eigen plek afsluiten en hebben de illegale parkeerders geen plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
Purzelbaum schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:35:
Enige oplossing die ik kan bedenken is een parkeer beugel. Hiermee kan elke eigenaar/huurder zijn eigen plek afsluiten en hebben de illegale parkeerders geen plek.
gaat ook niet helpen. er is altijd wel ergens een plek buiten de vakken waar je kunt staan zonder al te grote hin der voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik denk dat het inderdaad een lastig verhaal gaat worden. Wel hebben we bij de VVE toegang-op-kenteken op de agenda gezet, omdat dit iets meer waterdicht is. Alhoewel je altijd een optie voor handmatig kenteken invoeren moet houden voor bijvoorbeeld motor rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Laatst online: 00:06

Fe2O3

Ja das roest

Ah wacht, brainfart.

De kentekencamera 2x neerzetten.

1x bij de slagboom, 1x op 1 auto afstand.

Als er een auto met ongeldig kenteken bij 1 vd 2 staat, dan gaat ie niet open.

Opgelost :) (tot men realiseert dat je minimaal 2 bewoners moet hebben om een 3e erin te rijden iig)

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 08:35
Zijn er drukkere periodes dat dit voor komt? Dan zou je met de wielklemservice een campagne kunnen doen.
ff een dag of twee, drie flink klemmen en vervelend doen.

En zelf natuurlijk ff vlak na de slagboom stil gaan staan wachten tot de slagboom weer dicht gaat,
als je vermoed dat er iemand meerijdt. En daarvoor instructies in de hal/lift hangen, voor je medebewoners

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 18:12
Wij hebben genummerde plekken toegewezen als bewoners.
Gezien mijn huis wat verder weg is, wilt mijn auto wel eens een paar dagen niet in de garage staan maar in de parkeerplaats voor mijn huis als ik laat thuis ben en vroeg weg moet (na 1800u gratis parkeren tot 0800 de volgende dag).
Het komt dan nog wel eens voor dat er ineens een vreemde auto op mijn plek staat als ik wel wil parkeren. Ik parkeer dan gewoon de auto er voor. Briefje onder de ruitenwisser van de foutparkeerder mij te bellen als ze weg willen zodat ik het gesprek aan kan gaan. En dan lopen ze de kans dat ik op dat moment ook niet zo snel daar kan zijn omdat ik bij vrienden ben op de fiets etc. Niet mijn probleem op dat moment.
Soms zijn het nieuwe bewoners, soms zijn het bewoners die dachten dat het wel kon omdat ik er toch niet zo vaak sta en soms zijn het mensen die er sowieso niet horen te zijn (bezoekers andere bewoner, vreemden). Vreemden worden geregistreerd, staan ze er nog een keer fout, dan wachten we op de politie voor ze weg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:40
na 5 pagina's zal het vast al wel benoemd zijn, maar: Mannetje bij de ingang neerzetten?

Of groot bord met "Kentekencontrole €250 boete" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:43:
[...]

Maar uiteraard is jouw keuze om illegaal te parkeren en het leven van mensen moeilijk te maken wel 'normaal'. Ik zou inderdaad net zoals die Russen van die flinke stickers halen voor op de ruiten. Laat het ze maar duidelijk maken dat je een foutparkeerder bent (alhoelwel dat soort mensen er nog mee gaan pronken ook).

Daarnaast is het gewoon betreden op eigen risico en die schade aan jouw auto bestond al langer ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
Ik heb geen rijbewijs en dus geen auto. Maar ik vind dit probleem door de gemeente gecreeerd. Straks krijg je metdezelfde logica wandelpaden onder de panden. Met een gemeentepad waarvoor je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TheMak schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:15:
Ik heb geen rijbewijs en dus geen auto. Maar ik vind dit probleem door de gemeente gecreeerd. Straks krijg je metdezelfde logica wandelpaden onder de panden. Met een gemeentepad waarvoor je moet betalen.
Ik begrijp je logica niet helemaal, maar dit probleem is voor andere redenen inderdaad wel door de gemeente gecreëerd. De Gemeente Rotterdam wil de auto langzaam uit de stad verbannen. Dan doen ze door minder parkeerplaatsen aan te bieden. Nieuwbouw gebouwen van zeg 100 woningen krijgen maar 50 vaste parkeerplekken en een optie op een parkeervergunning voor parkeren op straat is er niet. Die aanvraag wordt direct geweigerd. Dus er komt automatisch een tekort aan plekken en de gemeente hoopt zo de eigenaren uit de auto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
Uiteindelijk is er ruimtetrkort. In Norg wil de gemeente waarschijnlijk niet uit de auto krijgen. En uiteindelijk wordt die ruimtetekort veroorzaakt door te bouwen totdat de ruimte vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:40
Wat ze hier doen bij een parkeergarage die deels voor bewoners is, en deels publiek (dus vrij in en uitrijden) is van die beugels/paaltjes plaatsen die wegklappen voor de appartementen die een eigen plek hebben. Die kun je ook elektrisch krijgen. Ben je voor 30 euro per plek klaar als je er 450 in een keer koopt als vve, en ze zelf plaatst. Of je neemt van die elektronische, ben je voor 80 euro per plek klaar. Als het écht overlast geeft, ben je er wel voor altijd van verlost terwijl het per plek de goedkoopste en eenvoudigste oplossing is. Dan kan de sporadisch visite er gewoon gebruik van maken, maar weer je de mensen die er niks te zoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
De dubbele slagboom lijkt mij de beste preventieve maatregel maar heeft best wat impact/kosten. De vraag is of het probleem nu groot genoeg is voor de VVE om daar geld aan uit te geven?

Dan kun je nog kijken naar consequenties voor overtreders

Risico = Pakkans * Impact

Mijn advies is om jezelf te proberen verplaatsen in de overtreder. Als er nu een lage pakkans is met een lage impact (of iig overtreders hebben die perceptie) dan kun je daar proberen iets aan te doen. De overtreder moet de perceptie krijgen dat het ipv laag een hoog risico is om hier illegaal te parkeren

Bijvoorbeeld:
- Wielklemdienst vervangen door bedrijf die sneller komt. Bordjes ophangen dat dit actief is. Of als het dagelijks gebeurd, wielklemdienst vragen pro-actief langs te komen oid?
- Video periodiek analyseren en proberen ze een boete te sturen (zoals dat qpark verhaal). Misschien bestaan hier wel bedrijfjes voor/zit het in dienstenpakket van huidige leveranciers.
- Rondje door parkeergarage doen en briefjes onder ruitenwisser foutparkeerders doen met waarschuwing dat ze fout geparkeerd staan en volgende keer wielklem/boete van xxx volgt

Dit kost natuurlijk ook allemaal geld maar met een beetje geluk hoef je het alleen de eerste periode te doen. Als er op gegeven moment bekend wordt dat het risico hoog is in de garage, zal het misbruik wel afnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 06-01-2025 14:47 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:03

timovd

Voorsprong door techniek

G4S kan gratis een wielklem plaatsen:
https://www.g4s.com/nl-nl...veillance/wielklemservice
(Wielklemservice voor Verenigingen van Eigenaren (VVE))

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
timovd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:52:
G4S kan gratis een wielklem plaatsen:
https://www.g4s.com/nl-nl...veillance/wielklemservice
(Wielklemservice voor Verenigingen van Eigenaren (VVE))
Volgens mij zegt topicstarter in de OP al dat ze dat reeds hebben en niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Die wielklem-optie van @timovd lijkt mij een mooie laagdrempelige manier om hier (hopelijk) vanaf te komen. Voordeel van zo’n partij is ook dat je er als VVE niet “tussen” zit, geen aanspreekpunt wordt voor de overtreder, etc. Je kan dan de eigenaar van de privéplek laten bellen als die ziet dat er een onbevoegde staat zonder dat deze eigenaar vervolgens “gekoppeld” wordt aan de overtreder. Die heeft immers alleen een G4S contact en een parkeerplek-nr, geen gegevens van de melder (hoop ik) anders dan “namens het appartement”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:03

timovd

Voorsprong door techniek

Plucky schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Volgens mij zegt topicstarter in de OP al dat ze dat reeds hebben en niet werkt...
Als ze pas na 24u komen heb je er inderdaad niets aan. Wellicht kan de TS meerdere partijen benaderen en vragen binnen welke termijn ze langskomen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Maar uiteraard is jouw keuze om illegaal te parkeren en het leven van mensen moeilijk te maken wel 'normaal'. Ik zou inderdaad net zoals die Russen van die flinke stickers halen voor op de ruiten. Laat het ze maar duidelijk maken dat je een foutparkeerder bent (alhoelwel dat soort mensen er nog mee gaan pronken ook).

Daarnaast is het gewoon betreden op eigen risico en die schade aan jouw auto bestond al langer ;)
Ik zeg toch nergens dat het normaal is om fout te parkeren?! Ik zeg dat vervolgens zelf maar regels te gaan overtreden ook niet ok is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tristan schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:41:
Tristan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:25:
Ik denk dat het inderdaad een lastig verhaal gaat worden. Wel hebben we bij de VVE toegang-op-kenteken op de agenda gezet, omdat dit iets meer waterdicht is. Alhoewel je altijd een optie voor handmatig kenteken invoeren moet houden voor bijvoorbeeld motor rijders.
Een combinatie van deze twee is toch wel waar je naartoe gaat. Een bewaker inhuren die in de gaten houdt wie in rijdt op deze manier, en iedereen die niet binnen mag een wielklem geeft.
Bewoners kunnen bezorgers hier voor waarschuwen (als die daar wel mogen parkeren?) zodat er niet onnodig boetes worden uitgedeeld, en de mensen die er niet horen betalen voor de bewakingsdienst.
Het uit handen geven beperkt je risico's, en het probleem wordt over enkele weken heen vanzelf opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 06-01-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Toegang op kenteken is een optie, maar niet altijd even handig. Eventueel te combineren met de afstandsbediening die je nu al hebt?

Maar wat te denken van kentekenregistratie? Een camera die onder 45 graden t.o.v. de rijrichting kijkt, zal het kenteken ws wel kunnen lezen. Nummerbordherkenning is vandaag de dag geen rocket science meer.
Als iedereen die legaal toegang heeft zijn kenteken opgeeft t.b.v. die registratie, krijg je snel een beeld van (kentekens van) veelplegers van treintje rijden. Met die kentekens in de hand kun je wellicht eens met de politie gaan praten?

Zorg wel dat je duidelijk bij de ingang vermeld dat er kenteken- en cameraregistratie plaatsvindt bij in- en uitrijden. Dat dekt je in voor de AVG. En dan mag je wellicht ook de beelden gebruiken om te zien wie er in die auto zit?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Het probleem was toch dat mensen achter iemand aan reden? Hoe helpt in dat geval toegang-op-kenteken? Dan kan er toch nog net zo makkelijk iemand achteraan als nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Een laagdrempelige en goedkope manier om het treinrijden tegen te kunnen gaan kan ook de combinatie zijn van een nare drempel onder de slagboom en een stoplichtje 6 meter na de slagboom die op rood staat wanneer de poort open is. (eventueel met ook hier een 5km/h nare drempel) Bewoners rijden dan stapvoets onder de boom door en stoppen pal na de boom totdat deze dicht is waardoor het voor zwartrijders lastig wordt. In combinatie met een (dummy) camera en nieuw/ander bord bij de ingang dat het een privé parkeergarage betreft maakt het ook gelijk zichtbaar dat er iets aan de toegang is veranderd.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Valorian schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:26:
[...]

Het probleem was toch dat mensen achter iemand aan reden? Hoe helpt in dat geval toegang-op-kenteken? Dan kan er toch nog net zo makkelijk iemand achteraan als nu?
Ja, goed punt. Het dekt inderdaad maar een deel van het probleem af. Mensen kunnen hierdoor moeilijker de clicker delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Theo schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:00:
Een laagdrempelige en goedkope manier om het treinrijden tegen te kunnen gaan kan ook de combinatie zijn van een nare drempel onder de slagboom en een stoplichtje 6 meter na de slagboom die op rood staat wanneer de poort open is. (eventueel met ook hier een 5km/h nare drempel) Bewoners rijden dan stapvoets onder de boom door en stoppen pal na de boom totdat deze dicht is waardoor het voor zwartrijders lastig wordt. In combinatie met een (dummy) camera en nieuw/ander bord bij de ingang dat het een privé parkeergarage betreft maakt het ook gelijk zichtbaar dat er iets aan de toegang is veranderd.
We hebben geen slagboom. Alleen een speedgate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Tristan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:03:
[...]

We hebben geen slagboom. Alleen een speedgate.
Dan een drempel vlak voor de speedgate. :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@Tristan heb je nu inmiddels al gls gevraagd of ze hun aanrijdtijd niet kunnen verkorten?
Pagina: 1 2 Laatste