“Treintje rijden” voorkomen bij afgesloten vve parkeergarage

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ons complex met VVE heeft een met speedgate en een op afstand bedienbare afgesloten parkeergarage voor 450 parkeerplaatsen en we ervaren de laatste tijd heel vaak dat mensen zonder toegang “treintje rijden”, wat betekend dat ze vlak achter de voorganger die wel toegang heeft mee rijden. Je kan natuurlijk uitstappen en er wat van zeggen, maar dan rijden ze gewoon met het volgende slachtoffer mee.

Ook hebben we een wielklem service via de VVE, maar die komen vaak pas na 24 uur en dan zijn de meeste alweer vertrokken.

Ervaren andere VVEs dit en wat kunnen we hier nou tegen doen?

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:17
Zodra je door de slagboom / hek bent even stoppen en wachten tot de slagboom weer sluit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

In het appartement wat ik verhuur is er een "slim" systeem.
Dat houdt in dat het per huisnummer bijhoudt hoevaak de parkeergarage opent en sluit.

Ik heb voor mijn appt 5 toegangspasjes, en 1 toegewezen parkeerplek. Je moet zowel pasje gebruiken om er in te rijden als ook om er weer uit te komen. Systeem houdt keurig bij hoeveel "in" en "uit" bewegingen er zijn als je er niet eerst in rijdt kun je er ook niet uit, en vice versa.

Werkt best prima

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:31
Een tweede slagboom op 7 meter afstand die pas opent als de eerste is gesloten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
treintje rijden houd je niet tegen met techniek eigenlijk..

ja het uitrijden kan je wel filteren door ook voor het uitrijden een pasje / tag te moeten gebruiken...

en verder moet je gewoon de bewoners (en legitiem bezoek) gewoon niet volgas door de slagboom en net na de slagboom gewoon even wachten tot deze weer gesloten is..

of investeren in een dubbele slagboomset.. Pas/tag op de lezer. Boom 1 gaat omhoog, auto kan doorrijden tot boom 2, boom 1 sluit alvorens boom 2 geopend kan worden (of automatisch wordt geopend)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
De speedgate sluit logischerwijs niet als er een auto gedetecteerd wordt en als iemand dan met je mee probeert te rijden kan ik na de poort wel stoppen, maar dan staat die vieze meerijden al in de detectie zone en gaat de port niet meer dicht. Ik zie niet helemaal hoe een tweede gate gaat helpen, want die gaat toch niet openen als de eerste nog niet is gesloten? Dus dan sta ik vast tussen twee gates..

Daarnaast kan je inderdaad niet zomaar uitrijden en moet je ook daar de afstandsbediening voor gebruiken, maar ook hier wachten ze gewoon totdat er iemand uit rijdt om vrolijk weer mee te rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Tristan op 17-12-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denk dat het spaak loopt icm de wetgeving...

eigenlijk zou je een camera er bij moeten hebben (die eigenlijk alleen een opname maakt van openen tot sluiten slagboom) dan kan wel zien welke voertuigen er vaak binnen komen met treintje rijden en of legale gebruikers met regelmaat de zelfde mee laten rijden...

404 Signature not found

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tristan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:46:
Ik zie niet helemaal hoe een tweede gate gaat helpen, want die gaat toch niet openen als de eerste nog niet is gesloten? Dus dan sta ik vast tussen twee gates..
Dat is juist het idee, lijkt me? Als jij niet verder kunt, dan kan de persoon achter je ook niet illegaal verder. Zal er toch iemand achteruit moeten.
Daarnaast kan je inderdaad niet zomaar uitrijden en moet je ook daar de afstandsbediening voor gebruiken, maar ook hier wachten ze gewoon totdat er iemand uit rijdt om vrolijk weer mee te rijden.
Uhm, zeg je nu dat er illegale parkeerders in jullie parkeergarage staan, die net zo lang wachten met uitrijden totdat er 'toevallig' iemand anders ook wil uitrijden? Dat klinkt me nogal ongeloofwaardig in de oren :D

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
Het zullen vaak dezelfde zijn neem ik aan? Zoja: aangifte doen van lokaalvredebreuk geen optie? Camera op de speedgate en beelden en nummerbord aanleveren. Vroeg of laat gaat de politie echt wel een keer langs en dan schrikken ze wel.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:51:
[...]

Dat is juist het idee, lijkt me? Als jij niet verder kunt, dan kan de persoon achter je ook niet illegaal verder. Zal er toch iemand achteruit moeten.

[...]

Uhm, zeg je nu dat er illegale parkeerders in jullie parkeergarage staan, die net zo lang wachten met uitrijden totdat er 'toevallig' iemand anders ook wil uitrijden? Dat klinkt me nogal ongeloofwaardig in de oren :D
flipper zero deed de slagboom op de camping ook openen / sluiten...

404 Signature not found

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:29
Je kan online een wielkem aanschaffen al vanaf 25 euro, zolang je die op eigen terrein gebruikt mag dat met aantal aandachtspunten.
https://www.alexadvocaten...t-parkeren-op-uw-terrein/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:19
Je kan ook uitstappen en diegene sommeren het terrein te verlaten en wanneer ze dat niet doen de politie bellen i.v.m. lokaalvredebreuk.

Beste oplossing is een bewaker naast de slagboom neerzetten (wel een kostbare).

Technische aanpassingen zijn natuurlijk ook mogelijk.

Maar @Korvaag zijn oplossing geef ik ook kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
naitsoezn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:51:
Ja, want met 900 mensen in het complex is er altijd wel iemand die uit rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Tristan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:57:
[...]

Ja, want met 900 mensen in het complex is er altijd wel iemand die uit rijdt.
Hebben alle 900 een rijbewijs en een auto, best krap in een garage van 450 plekken.
Dan snap ik dat plakken achter voorganger wel, dan passen er wel 900 auto's in de garage.

Misschien regelen afhankelijk van afstand naar appartement in het complex een vaste parkeerplaats.
Dan kan er nooit iemand op jouw gereserveerde plek staan.
Staat er wel iemand, dan afslepen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
djmuggs schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:04:
[...]

Hebben alle 900 een rijbewijs en een auto, best krap in een garage van 450 plekken.
Dan snap ik dat plakken achter voorganger wel, dan passen er wel 900 auto's in de garage.

Misschien regelen afhankelijk van afstand naar appartement in het complex een vaste parkeerplaats.
Dan kan er nooit iemand op jouw gereserveerde plek staan.
Staat er wel iemand, dan afslepen.
Nee, maar je snapt vast m’n punt. Er wordt gewoon veel in en uit gereden waardoor het wachten om met iemand mee te rijden nooit lang duurt.

Het complex bestaat deels uit koopwoningen en een groot deel huur. Alle koopwoningen hebben een vaste plek. Huurders hebben volgens mij een aangewezen plek, maar niet alle plekken zijn vergeven, of niet alle huurders hebben een auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tristan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:07:
[knip]

Ook hebben we een wielklem service via de VVE, maar die komen vaak pas na 24 uur en dan zijn de meeste alweer vertrokken.
Ik ben geen ervaringsdeskundige met zo'n service maar is het niet juist hun taak om direct (of in ieder geval zsm) op te komen draven?
Ik denk dat de VVE daar toch wat betere afspraken mee moet maken dan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een groot bord ophangen met cameratoezicht en een paar dummy-camera's rond de poortjes kan al wonderen doen. Je overtreed daarmee geen enkele (privacy) wet en het schrikt wel af. Immers met een camera op het poortje is er meteen bewijsmateriaal. Dat die camera's niet echt zijn hoeft niemand te weten.

Daarnaast kun je ook de bewoners vragen om hun kenteken op te geven (op vrijwillige basis) waarna er met enige regelmaat een vrijwilliger door de garage loopt om de kentekens even te checken. Wanneer er vervolgens een auto wordt aangetroffen die niet op de lijst staat, dan krijgt hij een 'waarschuwingsbrief' onder de ruitenwisser. De 'overtreder' heeft dan in de gaten dat er op gelet wordt. De bewoners die niet vrijwillig hun kenteken hebben opgegeven weten dat ze dat briefje gewoon weer bij de vrijwilligers kunnen inleveren.

Combineer je beide maatregelen dan kan de 'overtreder' zelfs het idee krijgen dat de camera's actief bekeken worden. Nog een extra reden om een tweede keer na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:50
Tristan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:05:
[...]

Nee, maar je snapt vast m’n punt. Er wordt gewoon veel in en uit gereden waardoor het wachten om met iemand mee te rijden nooit lang duurt.

Het complex bestaat deels uit koopwoningen en een groot deel huur. Alle koopwoningen hebben een vaste plek. Huurders hebben volgens mij een aangewezen plek, maar niet alle plekken zijn vergeven, of niet alle huurders hebben een auto.
Het is dus alleen een irritatie puntje van jou over de gratisparkeerders en dus niet dat er geen plek is.
Hoe komt die gratis parkeerder dan weer de garage binnen als de auto reeds binnen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36
Er is dus in feite maar een klein probleem: mensen parkeren daar illegaal. Maar jij en andere bewoners hebben daar vooralsnog geen last van? Het blijft onwenselijk natuurlijk, het liefst wil je zo min mogelijk onbevoegden in de garage, maar echt een issue is het dus (nog) niet.

Je zou vanuit VVE een brief door de bus kunnen doen bij allen waarin je mensen vraagt geen anderen mee de garage in te laten (dus door de voetgangersdeur, als ze hun auto willen ophalen), want ook die deur gaat met pasje de k ik?

Best brutaal trouwens dit, wist niet dat zouets een ding was. Maar goed, met parkeerdruk en -tarieven wordt dit soort gedrag helaas al snel aantrekkelijk voor sommige mensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:59
Hangt er bij alle ingangen al een bordje "verboden toegang voor onbevoegden, Art. 461 Wetb. v. Strafr."? Iedereen die daar niet hoort kun je vervolgens door de politie laten ophalen (al heb je kans dat de afschrikkende werking al voldoende is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 14:35
Je kunt dit inderdaad oplossen door een extra set slagbomen te plaatsen die pas iemand doorlaten als de vorige slagboom dicht is.

Staat er dan een illegale bezoeker onder die slagboom, dan moet hij/zij dus achteruit rijden. Let wel op dat extra slagbomen het het in- en uitrijdt proces vertragen, waardoor je dus minder bewegingen per uur hebt. Daarnaast is de installatie kostbaar, want er is grondwerk en extra lussen nodig.

De vraag is of dit allemaal opweegt tegen de nadelen? Wordt er iemand financieel benadeeld, doordat die bezoekers eigenlijk horen te betalen, dan is de rekensom snel gemaakt. De meeste systemen registreren het treintje rijden namelijk wel.

Is het vooral een nadeel voor de beschikbare plekken voor bewoners dan moet het via de verhuurder/VvE.

Is het vooral een principe kwestie, omdat je het oneerlijk vindt, maar zonder financieel/bewoners nadeel. Dan maak je m.i. weinig kans op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:43
Mensen aanspreken en politie bellen. Daarnaast ook inderdaad een bordje 'verboden toegang voor onbevoegden blabla'.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:50
Ik denk dat het interressant is om toch even iemand te gaan vragen waarom ze dit doen. Dadelijk zijn het gewoon huurders die erg lang moeten wachten op een inrij tag (ik noem maar wat), en ligt het dus aan verhuurder of vve zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:11
Politie etc. zullen niet snel komen handhaven in een privé garage.

Mijn belangrijkste vraag: heb je EN een speedgate EN een slagboom? Speedgates hebben risico's en je zit als volgauto al snel tussen de veiligheidssensoren, waardoor deze niet sluit. Bij een slagboom is dat vaak anders.

Het lijkt of jullie feen slagbomen hebben? Anders deze in laten regelen op 1 voertuig en een maximale lengte vermelden bij de ingang. Dan wordt het: speedgate open, slagboom omhoog, inrijden tot net na de slagboom. Stoppen tot deze sluit. Doorrijden, waarna ook de speedgate zal sluiten. Dan is het opgelost.

Commerciële garages zoals Q-Park etc. beboeten intussen "treintje rijders" in hun garages. Je betaalt dan als volger voor het illegaal uitrijden een fikse boete + moet alsnog de parkeerkosten betalen. Zij hebben dan ook camera's met kenteken registratie en kenteken herkenning bij de slagbomen.

[ Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 18-12-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Zoal @jurri@n aangeeft, tenminste een bordje Art. 461 opgangen en ten overvloede kun je nog een bordje met de tekst "privégarage" opgangen.

Verder alles met de gebruikers afdwingen via contractuele weg. Alle eigenaren en overige huurders sluiten een gebruikersovereenkomst met de VVE parkeren. In die gebruikersovereenkomst zet je boeteclausules voor fout parkeren en een boete op treintje rijden. Hang een camera op bij de slagboom / speedgate. Als je eerst langs de ledenvergadering moet om een camera op te kunnen hangen dan moet dat ook nog gebeuren.

Neem in het contract ook een boete op voor vervuiling, stel een oud voertuig lekt consistent olie en de eigenaar weigert er een pan onder te schuiven dan moet daar een dwangmiddel tegenover staan.

De gebruikersovereenkomst kun je in het huishoudelijk regelement regelen, daarvoor hoef je in beginsel niet de statuten aan te passen. Maar vraag dat even na bij een jurist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja ik geef je niet veel kans dat je langs de ledenvergadering het voorstel gaat krijgen dat je een boete krijgt wanneer een ander achter jou aanrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 25-09 15:29
Is er ook een gasten parkeerplaats aanwezig? In het appartementencomplex van mijn vriendin moesten we 50 euro per tag betalen ( 2 auto's is dus 100 euro per maand ) om de slagboom binnen te kunnen komen. Nu was ik al een flinke tijd mijn huis aan het verbouwen dus kwamen we ook altijd op verschillende tijden binnen. Hierdoor reed ik ook vaak met andere mee onder de slagboom door, wachtte ik op mijn vriendin zodat we voor elkaar de boom ( in het appartement ) konden openen. Of ik zette de auto buiten neer, liep naar boven om te openen en reed dan naar de gastenparkeerplaats.

Hebben jullie geen gastenparkeerplaatsen dan hebben ze er inderdaad niets te zoeken. Tenzij ze daar toch ook wonen ( of semi wonen zoals ik deed bij mijn vriendin ) en dus geen andere mogelijkheid hebben om ergens te parkeren. Niet dat ik het goed praat hoor maar iemand die daar echt wacht om binnen te komen om te parkeren om geld te besparen? Of hebben we het hier over hartje centrum ergens in een drukke stad?

Voor een oplossing denk ik ook aan een extra boom ( 1 open 2 dicht -> 1 eerst dicht dan pas 2 open ) of verplichten dat je bij het uitrijden ook een pas/tag moet aanbieden. Je zou het onder veiligheid kunnen brengen bij de VVE dat ze op deze manier nooit weten wie zich toegang kan verschaffen tot het complex.

[ Voor 13% gewijzigd door hollandnick op 18-12-2024 11:14 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TvH86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-09 20:35
Ik ben in mijn werk verantwoordelijk voor een grote parkeeroperatie met 2 miljoen slagboom transacties per jaar. Het enige technische middel om treintje rijden te voorkomen is inderdaad een tweede slagboom te plaatsen om zo een "sluis" te creëren. Is hierboven al een paar keer benoemd. Wij hebben de meeste slagbomen weer laten verwijderen omdat de problemen met de sluiswerking niet opwegen tegen de derving van parkeerinkomsten. Iemand die de intentie heeft om niet te betalen komt er toch wel uit. Zeker als je maar een uitrit hebt moet je dit goed afwegen om opstoppingen te voorkomen. Komt nog bij dat het tweede voertuig dus weer achteruit moet en het is dan wachten tot iemand de speedgate krom rijdt. En dan heb ik het nog niet eens over lange werkbussen, aanhangers etc. Een slagboom eiland kost al gauw 30k.

Mensen aanspreken kan, maar mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje dat dit weleens verkeerd kan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobjl
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-09 15:51
Of doen wat mijn voormalig buurman deed toen mensen dit bij zijn parkeergarage flikten.
Even langslopen en melden dat als ze het nog eens deden ze lekke band(en) en/of krassen zouden aantreffen. Uiteindelijk die personen nooit meer gezien.

Maar de beste oplossing is toch een wielklemservice vinden die gewoon binnen een redelijke termijn komt. Dat is toch het hele doel van zo een service?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het probleem is dat de handhaving niet werkt en je dat nu technisch wil oplossen. Snellere manier is om die wielklem direct te kunnen laten plaatsen. Als je dat nu consistent een maand of 2 (laat) doen dan weten de vaste "bezoekers" wel dat het geen gratis parkeren meer is. En dan hoef je dat maar een keer per jaar ofzo te herhalen.

Dit soort dingen doen namelijk niet willekeurige bestuurders, dit zullen mensen zijn die in de buurt wonen/werken en weten hoe het systeem in elkaar steekt.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hollandnick schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:12:
Is er ook een gasten parkeerplaats aanwezig? <snippet> Of hebben we het hier over hartje centrum ergens in een drukke stad?
Nee, dit is een 100% voor bewoners alleen afgesloten parkeergarage in randje centrum Rotterdam.
Voor een oplossing denk ik ook aan een extra boom ( 1 open 2 dicht -> 1 eerst dicht dan pas 2 open ) of verplichten dat je bij het uitrijden ook een pas/tag moet aanbieden
Een tweede boom is qua ruimte simpelweg niet mogelijk en men moet al met een klikker ook weer naar buiten rijden, anders gaat de speedgate niet open.

[ Voor 57% gewijzigd door Tristan op 18-12-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TvH86 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:33:
Ik ben in mijn werk verantwoordelijk voor een grote parkeeroperatie met 2 miljoen slagboom transacties per jaar. Het enige technische middel om treintje rijden te voorkomen is inderdaad een tweede slagboom te plaatsen om zo een "sluis" te creëren. Is hierboven al een paar keer benoemd. Wij hebben de meeste slagbomen weer laten verwijderen omdat de problemen met de sluiswerking niet opwegen tegen de derving van parkeerinkomsten. Iemand die de intentie heeft om niet te betalen komt er toch wel uit. Zeker als je maar een uitrit hebt moet je dit goed afwegen om opstoppingen te voorkomen. Komt nog bij dat het tweede voertuig dus weer achteruit moet en het is dan wachten tot iemand de speedgate krom rijdt. En dan heb ik het nog niet eens over lange werkbussen, aanhangers etc. Een slagboom eiland kost al gauw 30k.

Mensen aanspreken kan, maar mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje dat dit weleens verkeerd kan uitpakken.
Een slagbomen/speedgate sluis is in ons complex niet mogelijk qua ruimte, denk ik. Daarnaast is recent die speedgate al een keer compleet uitgereden, dus dat wordt alleen maar erger vrees ik.

Ik vrees dat het technisch oplossen waar ik naar op zoek was een lastig verhaal gaat worden :|

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 20-12-2024 18:13 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
Je kunt ook de 'Q-park' methode overwegen:

https://www.ed.nl/auto/ga...50-407481fa2549&auth_rd=1

- Hang een bordje op dat parkeren 100 euro per dag kost en 'treintje rijden' een boete van 450 euro
- Daag de eerste de beste die je te pakken krijgt
- Hang het krantenartikel met de uitspraak bij de ingang (onder het bordje bij punt 1).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:08:
Er is dus in feite maar een klein probleem: mensen parkeren daar illegaal. Maar jij en andere bewoners hebben daar vooralsnog geen last van? Het blijft onwenselijk natuurlijk, het liefst wil je zo min mogelijk onbevoegden in de garage, maar echt een issue is het dus (nog) niet.

Je zou vanuit VVE een brief door de bus kunnen doen bij allen waarin je mensen vraagt geen anderen mee de garage in te laten (dus door de voetgangersdeur, als ze hun auto willen ophalen), want ook die deur gaat met pasje de k ik?

Best brutaal trouwens dit, wist niet dat zouets een ding was. Maar goed, met parkeerdruk en -tarieven wordt dit soort gedrag helaas al snel aantrekkelijk voor sommige mensen.
Want omdat je er geen last van hebt mag het.

Dus ze mogen bij jouw buren inbreken en de hele hut leeghalen. Het is wel illegaal maar jij hebt er geen last van, toch? 8)7 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Frappuccino schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:59:
[...]

Want omdat je er geen last van hebt mag het.

Dus ze mogen bij jouw buren inbreken en de hele hut leeghalen. Het is wel illegaal maar jij hebt er geen last van, toch? 8)7 }:O
Succes met je cursus begrijpend lezen 8)7
Volgens mij begrijp je mijn reactie niet goed

EDIT: iets subtieler verwoord ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 18-12-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:02:
[...]

Succes met je cursus begrijpend lezen 8)7
Lees de eerste alinea van je eigen post nog eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Frappuccino schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:02:
[...]

Lees de eerste alinea van je eigen post nog eens. ;)
Ik geef aan "Er is dus in feite maar een klein probleem: mensen parkeren daar illegaal. Maar jij en andere bewoners hebben daar vooralsnog geen last van? Het blijft onwenselijk natuurlijk, het liefst wil je zo min mogelijk onbevoegden in de garage, maar echt een issue is het dus (nog) niet."

Dus ik stel:
- Het is illegaal
- Het is onwenselijk
- Je wil zo min mogelijk onbevoegden

En ik vraag
- Of het klopt dat TS er vooralsnog niet echt last van heeft.

In welke van bovenstaande stellijngen en vragen zie jij dat ik zeg dat "het mag"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:10:
[...]

Nee, dit is een 100% voor bewoners alleen afgesloten parkeergarage in randje centrum Rotterdam.

[...]

Een tweede boom is qua ruimte simpelweg niet mogelijk en men moet al met een klikker ook weer naar buiten rijden, anders gaat de speedgate niet open.
Maar dan zouden mensen dus echt van te voren wachten en binnen in de garage nog een keer wachten tot iemand naar buiten gaat om naar buiten te rijden? Dan hebben ze echt niets beters te doen of zijn ze echt centenknijpers. Wel heel erg zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hollandnick schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:46:
[...]

Maar dan zouden mensen dus echt van te voren wachten en binnen in de garage nog een keer wachten tot iemand naar buiten gaat om naar buiten te rijden? Dan hebben ze echt niets beters te doen of zijn ze echt centenknijpers. Wel heel erg zielig.
Ja, je verzint het niet. Maar het gebeurd echt. Ik weet natuurlijk niet of men de (dure) publieke parkeerkosten probeert te vermijden of dat men gewoon veilig en droog wilt staan. Hoe dan is het hoogst ongewild om figuren in de garage te hebben die er niets te zoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:55:
[...]

Ja, je verzint het niet. Maar het gebeurd echt. Ik weet natuurlijk niet of men de (dure) publieke parkeerkosten probeert te vermijden of dat men gewoon veilig en droog wilt staan. Hoe dan is het hoogst ongewild om figuren in de garage te hebben die er niets te zoeken hebben.
Hoe gaat het nadat ze hun auto geparkeerd hebben? Heb je ook een sleutel/druppel nodig om als voetganger naar in en uit te gaan? Wie gaat er nou 4x wachten tot je achter iemand aan kan glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 14:35
Als ik dat zo zie is er 1 Q-park garage in de buurt die 4 euro per uur vraagt of je parkeert in de open lucht bij de SS Rotterdam voor 15 euro per dag, dus als je in die buurt werkt en met de auto gaat dan is dat een flinke kostenpost.

Zo te zien is de speedgate direct aan de stoep/straat, dus kun je überhaupt niet aan 2 kanten slagbomen plaatsen. Misschien kun je nog uitzoeken hoe die mensen vanuit de garage te voet binnen en buiten komen? Wellicht is daar nog iets te doen, door het ze heel moeilijk te maken om weer terug bij hun geparkeerde auto te komen. Naar buiten kan altijd voor de brandveiligheid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 16:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:05:
[...]

Ik geef aan "Er is dus in feite maar een klein probleem: mensen parkeren daar illegaal. Maar jij en andere bewoners hebben daar vooralsnog geen last van? Het blijft onwenselijk natuurlijk, het liefst wil je zo min mogelijk onbevoegden in de garage, maar echt een issue is het dus (nog) niet."

Dus ik stel:
- Het is illegaal
- Het is onwenselijk

En ik vraag

In welke van bovenstaande stellijngen en vragen zie jij dat ik zeg dat "het mag"?
Hier: "maar echt een issue is het dus (nog) niet." Dit stukje brengt de ruis in de discussie, en koppelt eventuele toestemming op interpretatiegevoelige wijze aan mate van overlast ook al bedoel je dat misschien niet zo. De opening helpt ook niet echt in dat licht: "dus in feite maar een klein probleem", een toon alsof de vragensteller geen reden heeft om erover te beginnen.

Ik denk ook wel dat dat de gekozen beredenering is van de foutparkeerders om hun gedrag goed te praten. De parkeergelegenheid is niet van hen en de buitenstaander is vanuit de bewoners niet welkom, maar er is plek over en ik zit niemand in de weg dus ik mag daar staan.

Mijn huis staat ook leeg als ik op mijn werk ben. Maar dan nog wil ik niet dat er mensen in die tijd op mijn bank gaan zitten tot ik weer terug ben, ook al ruimt die persoon netjes z'n zooi weer op. Het is niet van jou: blijf weg. Maar als het gaat om een parkeergarage dan telt die beredenering dus ineens niet meer? De parkeergarage op eigen grond is bedoeld voor bewoners, en er zijn allerlei maatregelen zoals toegangshekken. Blijf weg.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:05:
[...]

Dus ik stel:
- Het is illegaal
- Het is onwenselijk

En ik vraag

Enkel met "maar echt een issue is het dus (nog) niet." suggereer je al dat het een non-probleem is (op dit moment).
Illegaal is illegaal dus ze horen er niet te parkeren al was de hele parkeerplaats elke dag leeg, zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@DUX @Frappuccino Jullie mogen mij inderdaad beschuldigen van het bagatelliseren van het probleem, eens. Maar wat @Frappuccino stelde was wel erg kort door de bocht, ik gaf nergens aan dat het mag. En de vergelijking met inbreken en een huis leeghalen gaat al helemaal lam. Het enige punt wat ik wilde maken was eigenlijk dat het in mijn optiek (mijn mening dus n.a.v. wat TS zegt te hebben ervaren) nog geen echte problemen op lijkt te leveren. Misschien had ik dat wat minder stellig moeten brengen, excuses dan.

Voor de goede orde: ik vind zeker niet dat het mag en vind het ook ronduit idioot dat mensen dit doen. Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee. Zou ik opletten dat er niemand achter mij aan loopt: ja.

Maar goed, laat het maar zo want anders kapen we met een semantische discussie het halve topic ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Valorian op 18-12-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
wibblemoo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:51:
Je kunt ook de 'Q-park' methode overwegen:

https://www.ed.nl/auto/ga...50-407481fa2549&auth_rd=1

- Hang een bordje op dat parkeren 100 euro per dag kost en 'treintje rijden' een boete van 450 euro
- Daag de eerste de beste die je te pakken krijgt
- Hang het krantenartikel met de uitspraak bij de ingang (onder het bordje bij punt 1).
Misschien dat de bordjes wel mensen kunnen afschrikken maar of het juridisch afdwingbaar is betwijfel ik een beetje.

De Q-park garages zijn openbare betaalde parkeergarages waar je dus per definitie een overeenkomst aangaat op het moment dat je er parkeert. Daarom kan je ook verwijzen naar de algemene voorwaarden die op die overeenkomst van toepassing zijn, waarin de betreffende boeteclausules zijn opgenomen.

De VVE parkeergarage is niet openbaar. Als je er gaat staan, dan sta je er onrechtmatig, niet op basis van een overeenkomst, laat staan dat er boeteclausules tussen partijen als overeengekomen kunnen worden beschouwd.

Tenzij je er daadwerkelijk een openbare parkeergarage van gaat maken door 100 euro per dag te vragen, maar dat heeft misschien ook weer andere consequenties (vergunningplicht voor het exploiteren van een parkeergarage? extra veiligheidseisen etc?).

Een "verboden toegang voor onbevoegden"-bord plaatsen, een paar wielklemmen aanschaffen en bij de ingang met een groot duidelijk bord aankondigen dat bij onrechtmatig parkeren wielklemmen zullen worden geplaatst totdat de politie ter plaatse is om proces-verbaal op te maken van overtreding van art 461 Sr, is misschien een beter idee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Glenfiddich op 18-12-2024 16:54 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:03:
@DUX @Frappuccino Jullie mogen mij inderdaad beschuldigen van het bagatelliseren van het probleem, eens. Maar wat @Frappuccino stelde was wel erg kort door de bocht, ik gaf nergens aan dat het mag. En de vergelijking met inbreken gaat al helemaal lam. Het enige punt wat ik wilde maken was eigenlijk dat het in mijn optiek (mijn mening dus n.a.v. wat TS zegt te hebben ervaren) nog geen echte problemen op lijkt te leveren. Misschien had ik dat wat minder stellig moeten brengen, excuses dan.

Maar goed, laat het maar zo want anders kapen we met een semantische discussie het halve topic ;)

Voor de goede orde: ik vind zeker niet dat het mag en vind het ook ronduit idioot dat mensen dit doen. Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee. Zou ik opletten dat er niemand achter mij aan loopt: ja.
offtopic:
Interessant dat je het lastig vindt dat iemand jouw tekst anders interpreteert dan je bedoelde en daar vrij heftig op reageert, maar nu andersom beweert dat ik het over inbreken heb terwijl ik dat ook nergens zeg. Misschien staat mijn deur wel open; dan nog wil ik niet dat je op mijn bank gaat zitten terwijl ik op mijn werk ben. Probeer wat meer open te staan voor de suggestie dat mensen soms ruimte voor interpretatie zien in je woordgebruik waar je zelf in eerste instantie nog niet aan gedacht had :>

Los van wat jij of ik vinden van een dergelijk probleem; de TS vindt het in ieder geval wél een probleem en vraagt om suggesties zijn doel te behalen en ongenodigden effectiever te weren van de parkeergarage. Heb je nog goede ideeën voor hem? :)

Mijn duit in het zakje - We zijn op tweakers uiteindelijk; is het mogelijk een kentekenregistratiesysteem te koppelen aan een gewichtssensor in de vloer of voertuiglengtemeting (camera of sensoren) en dan de boom dicht te laten als iets niet in de haak is komt. Een proefperiode is dan wel aan te raden waarin de boom blijft functioneren als vanouds maar wel testoutput geeft aan beheerder ("nu zou ik in theorie dichtblijven" > camerabeelden bekijken > checken of dat een terecht besluit geweest zou zijn). Je zou dat zelfs enkel bij het uitrijden kunnen toepassen en niet bij het inrijden. Weigeren bij inrijden zou alleen maar verkeershinder opleveren, en enkel weigeren bij uitrijden heeft als voordeel de overtreder in te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 18-12-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
@DUX @Frappuccino Jullie mogen mij inderdaad beschuldigen van het bagatelliseren van het probleem, eens. Maar wat @Frappuccino stelde was wel erg kort door de bocht, ik gaf nergens aan dat het mag. En de vergelijking met inbreken en een huis leeghalen gaat al helemaal lam. Het enige punt wat ik wilde maken was eigenlijk dat het in mijn optiek (mijn mening dus n.a.v. wat TS zegt te hebben ervaren) nog geen echte problemen op lijkt te leveren. Misschien had ik dat wat minder stellig moeten brengen, excuses dan.

Toegeven dat een ander je tekst anders kan interpreteren dan je het bedoeld hebt is geen schande hoor.
Het kost je geen scenepoints ofzo.

Het is enkel een beetje verspilde moeite om daar zo in te vliegen en dus zonde van de energie.

Maar ik waardeer je uitleg van hoe je het wel bedoeld hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Is er ook een gasten parkeerplaats aanwezig? In het appartementencomplex van mijn vriendin moesten we 50 euro per tag betalen ( 2 auto's is dus 100 euro per maand ) om de slagboom binnen te kunnen komen. Nu was ik al een flinke tijd mijn huis aan het verbouwen dus kwamen we ook altijd op verschillende tijden binnen. Hierdoor reed ik ook vaak met andere mee onder de slagboom door, wachtte ik op mijn vriendin zodat we voor elkaar de boom ( in het appartement ) konden openen. Of ik zette de auto buiten neer, liep naar boven om te openen en reed dan naar de gastenparkeerplaats.
Waarom al die moeite als je allebei al een tag hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dennisdn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:06:
Ik denk juist dat z'n punt is dat ze vanwege hoge kosten maar één tag hadden genomen waardoor ze telkens capriolen nodig hadden om op creatieve wijze twee auto's binnen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:50
Glenfiddich schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:48:
[...]

Een "verboden toegang voor onbevoegden"-bord plaatsen, een paar wielklemmen aanschaffen en bij de ingang met een groot duidelijk bord aankondigen dat bij onrechtmatig parkeren wielklemmen zullen worden geplaatst totdat de politie ter plaatse is om proces-verbaal op te maken van overtreding van art 461 Sr, is misschien een beter idee :)
En die klemmen nogal zichtbaar ophangen aan de muur, ready to use :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Kun je niet gewoon een A4 stickervel midden op het gezichtsveld van de bestuurder plakken bij zo'n illegale parkeerder? Wel voorzien van uitleg waarom dat stickervel op de voorruit zit natuurlijk.

Lijkt me dat ze niet met een fles wasbenzine rondrijden om stickervellen van de voorruit te peuteren.
En ik vraag me ook af of ze wel zin hebben om een tweede keer stickervellen te verwijderen.

Of eerst een gewoon A4-tje met uitleg onder de ruitenwisser met de waarschuwing dat het de volgende keer een stickervel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joey117 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:00:
[...]

Naar buiten kan altijd voor de brandveiligheid.
offtopic:
Brandveiligheid hebben ze ook al ervaring mee in die garage volgens mij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
DUX schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik denk juist dat z'n punt is dat ze vanwege hoge kosten maar één tag hadden genomen waardoor ze telkens capriolen nodig hadden om op creatieve wijze twee auto's binnen te krijgen.
tweaker oplossing: dupliceer the tag mbv een nfc reader/writer aan een pc of met een android phone met nfc - geen iphone. beschrijfbare nfc cards kosten ca €1 per stuk, en je hebt een exacte kloon. eitje.

wij hebben ook zo'n speedgate, en ja die is er ook al eens uitgereden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DUX

DUX

Betreft de wat meer baldadige voorstellen zoals wielklemmen en lastig verwijderbare stickers: IANAL maar ik dacht hier ergens op het forum eerder gelezen te hebben dat ook foutparkeren mensen in NL niet het recht geeft om zomaar aan andermans spullen te zitten. Ik dacht in dat kader ook gelezen te hebben dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor schade aan die auto (potentieel mogelijk bij de wielklem of afslepen) of gemaakte kosten (als de sticker speciale verwijdermiddelen nodig heeft of als er op wat voor manier dan ook schade is door de stickeractie).

Ten slotte hebben die twee specifieke voorstellen ook nog eens het bijkomende probleem dat je de wagen immobiel maakt en dat deze tot moment van oplossing dan een parkeerplek bezet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

DUX schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:08:
Betreft de wat meer baldadige voorstellen zoals wielklemmen en lastig verwijderbare stickers: IANAL maar ik dacht hier ergens op het forum eerder gelezen te hebben dat ook foutparkeren mensen in NL niet het recht geeft om zomaar aan andermans spullen te zitten. Ik dacht in dat kader ook gelezen te hebben dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor schade aan die auto (potentieel mogelijk bij de wielklem of afslepen) of gemaakte kosten (als de sticker speciale verwijdermiddelen nodig heeft of als er op wat voor manier dan ook schade is door de stickeractie).

Ten slotte hebben die twee specifieke voorstellen ook nog eens het bijkomende probleem dat je de wagen immobiel maakt en dat deze tot moment van oplossing dan een parkeerplek bezet houdt.
Wielklemmen gebeurt al, alleen duurt het dus een dag of 2 voordat ze eens langs komen omdat de VVE blijbkaar 1 of andere goedkope regeling heeft die niet binnen x uur paraat staat.

Als ze dat dus opschalen en iemand in de garage hebben die er direct een wielklem aan hangen heb je lik op stuk en zal het gewoon een stuk minder gebeuren.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Simpel360 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:19:
[...]

En die klemmen nogal zichtbaar ophangen aan de muur, ready to use :+
Nee, dan worden die klemmen dadelijk gejat…

Kun je beter een oud barrel op de kop tikken (hoeft niet rijwaardig/gekeurd/verzekerd te zijn gezien de garage niet openbaar is). Die duw je dan op een parkeerplek die vanaf de slagbomen zichtbaar is en daar zet je duidelijk zichtbaar een wielklem op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Theo

moederbord

RiDo78 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:30:
[...]

Nee, dan worden die klemmen dadelijk gejat…

Kun je beter een oud barrel op de kop tikken (hoeft niet rijwaardig/gekeurd/verzekerd te zijn gezien de garage niet openbaar is). Die duw je dan op een parkeerplek die vanaf de slagbomen zichtbaar is en daar zet je duidelijk zichtbaar een wielklem op.
Of je duwt/zet dat oude barrel achter de foutparkeerder neer zodat deze er niet uit kan. Het is een privéparkeerplaats, dus je doet niks fout in zo'n geval..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De kans is vrij groot dat het bewoners zijn die niet voor een 2e plaats willen betalen, of een bedrijf in de buurt.

Als je dit wil voorkomen, en er is geen ruimte voor een sluis moet je denk ik een slagboom hebben die zeer snel daalt en zorgen dat de detectielus beter afgestemd is, rekening houdend met de machineveiligheid en aansprakelijkheid

Je kan ook detecteren door bijvoorbeeld video en AI in te zetten om meerijders te detecteren, en dat kenteken op te zoeken en daar bijvoorbeeld zelf een wielklem op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Plucky schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:32:
[...]

offtopic:
Brandveiligheid hebben ze ook al ervaring mee in die garage volgens mij... :X
:| Gelukkig stond niet ons deel in de fik, die ligt twee verdiepingen lager en dat zou een veel groter probleem zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Enige manier om het te voorkomen is (tijdelijk) beveiliging inhuren, heel duidelijk bordjes ophangen over boetes en wielklemmen, en die beveiliging een paar weken lang hun ding laten doen.
Maar dan moeten ze wel beeldmateriaal hebben van de auto's die illegaal binnenrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Zou ik er zelf een nacht wakker van liggen? Nee.
Ik snap je overigens wel hoor. Heb ik persoonlijk er last van? Nee, niet echt want ik heb een eigen plek en gelukkig heb ik nog nooit een onbekende auto op mijn plek aangetroffen. Maar dit is voor andere buren wel eens anders geweest, want het is mooi klote als je je eigen auto op je eigen plek niet kan parkeren omdat er een illegaal geparkeerde auto staat. Daarom hebben we met de VVE zo’n wielklem service afgesloten bij G4S.

Daarnaast vraag ik mij af of je er wel wakker van zou liggen als je weet wat dit grapje de VVE kost.

Speedgate eruit gereden? €30k. Dank u. Mag de VVE ophoesten en komt dus uiteindelijk (naar rato) direct uit mijn portemonnee als de begroting daardoor niet meer rond te breien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Oon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:04:
Enige manier om het te voorkomen is (tijdelijk) beveiliging inhuren, heel duidelijk bordjes ophangen over boetes en wielklemmen, en die beveiliging een paar weken lang hun ding laten doen.
Maar dan moeten ze wel beeldmateriaal hebben van de auto's die illegaal binnenrijden.
We hebben camera’s hangen, dus beeld is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:13:
[...]

We hebben camera’s hangen, dus beeld is er.
en geen beeld van de auto die de speedgate er uit gereden heeft?
stond er bij ons mooi op, inclusief het stoplicht dat op rood stond .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PetervdM schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
[...]
Ze waren het aan het onderzoeken. Ik heb verder (als bewoner) niets meer gehoord. De kans dat de auto erop staat is natuurlijk heel groot.

• hollandnick
Dennisdn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:06:
[...]

Een tag om binnen te komen is er, maar software matig wordt die gecapped zodat je de slagboom niet open kan doen vanaf buiten. Als je 50 euro per maand gaat betalen per tag zou het wel kunnen. Voor 1200 per jaar konden we ook veel andere leuke dingen doen, dus hebben we het maar zo creatief opgelost :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 26-09 12:58

Ravefiend

Carpe diem!

Frappuccino schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:24:
Kun je niet gewoon een A4 stickervel midden op het gezichtsveld van de bestuurder plakken bij zo'n illegale parkeerder? Wel voorzien van uitleg waarom dat stickervel op de voorruit zit natuurlijk.
Ah yes, Stop A Douche Bag ftw. Al jaren bijzonder effectief op andere plaatsen in de wereld. :P

• hollandnick
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:12:
[...]

Ik snap je overigens wel hoor. Heb ik persoonlijk er last van? Nee, niet echt want ik heb een eigen plek en gelukkig heb ik nog nooit een onbekende auto op mijn plek aangetroffen. Maar dit is voor andere buren wel eens anders geweest, want het is mooi klote als je je eigen auto op je eigen plek niet kan parkeren omdat er een illegaal geparkeerde auto staat. Daarom hebben we met de VVE zo’n wielklem service afgesloten bij G4S.

Daarnaast vraag ik mij af of je er wel wakker van zou liggen als je weet wat dit grapje de VVE kost.

Speedgate eruit gereden? €30k. Dank u. Mag de VVE ophoesten en komt dus uiteindelijk (naar rato) direct uit mijn portemonnee als de begroting daardoor niet meer rond te breien is.
Maar dan is een eigen oplossing door eigen wielklemmen te kopen ( ook je buren, of gezamenlijk ) en die op de foutparkeerders te monteren? Ik bedoel als ze echt op een plek staan bedoeld voor kenteken X, en dat zou mijn plek zijn, dan zou ik ook zelf gewoon die klem erop zetten. Daarna gelijk politie bellen, of juist niet bellen en die klem gewoon zo lang mogelijk laten zitten.

Ik zou zelf denk ik zelfs op zoek gaan naar andere meer extremere maatregelen zoals inderdaad die vervelende stickers die bijna niet van de ruit af te krijgen zijn. Jullie zouden ook nog kunnen overleggen/nadenken met de VVE over van die parkeerslagbomen op je parkeerplek die je omhoog en omlaag kan bewegen met een slot.

Als je de plek niet gebrikt dan doe je de metalen parkeerslagboom omhoog en op slot. Kan ook niemand daar meer parkeren. Enige nadeel is dat je dan elke keer het omhoog en omlaag moet doen. Iets zoals deze:
https://www.manutan.nl/nl...gboom-zilvergrijs-a486615

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hollandnick schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:43:
[...]

Maar dan is een eigen oplossing door eigen wielklemmen te kopen ( ook je buren, of gezamenlijk ) en die op de foutparkeerders te monteren? Ik bedoel als ze echt op een plek staan bedoeld voor kenteken X, en dat zou mijn plek zijn, dan zou ik ook zelf gewoon die klem erop zetten. Daarna gelijk politie bellen, of juist niet bellen en die klem gewoon zo lang mogelijk laten zitten.

Ik zou zelf denk ik zelfs op zoek gaan naar andere meer extremere maatregelen zoals inderdaad die vervelende stickers die bijna niet van de ruit af te krijgen zijn. Jullie zouden ook nog kunnen overleggen/nadenken met de VVE over van die parkeerslagbomen op je parkeerplek die je omhoog en omlaag kan bewegen met een slot.

Als je de plek niet gebrikt dan doe je de metalen parkeerslagboom omhoog en op slot. Kan ook niemand daar meer parkeren. Enige nadeel is dat je dan elke keer het omhoog en omlaag moet doen. Iets zoals deze:
https://www.manutan.nl/nl...gboom-zilvergrijs-a486615
Wielklem en stickers... Ja, lijkt een leuk idee totdat je een schadeclaim krijgt omdat je mijn wiel en ruit beschadigd hebt. Mijn overtreding maakt de jouwe niet opeens legaal.

450 van die parkeerslagbomen, flinke kostenpost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:03:
Tja ik geef je niet veel kans dat je langs de ledenvergadering het voorstel gaat krijgen dat je een boete krijgt wanneer een ander achter jou aanrijdt.
Zo is het bij ons in de VVE wel gegaan en terecht. Het blijkt namelijk dat het leeuwendeel van de mensen die treintje rijden op die manier hun familie of vrienden de parkeergarage in brengen. Daar is dus prima op te handhaven.

Maakt er iemand aanstalten om achter je aan te rijden dan breng je je voertuig direct tot stilstand en communiceer je met de bestuurder van het voertuig achter je dat deze achteruit moet rijden en met de eigen afstandsbediening de poort moet openen. Heeft de persoon geen eigen afstandsbediening dan heeft deze geen toegang tot de garage. Zo simpel is het. Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112. de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.

• FrankHe
  • Nu online
TvH86 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:33:

Verlengde klusbussen en aanhangers horen sowieso niet thuis in een particuliere parkeergarage, bij ons in de VVE komen ze in ieder geval niet de garage in. Een normaal formaat bestelbus past prima binnen zo'n slagboomsluis, al hebben we die bij ons in de VVE niet.

• FrankHe
  • Nu online
PetervdM schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
[...]
De politie geeft echt wel opvolging aan dergelijke vernielingen. Speedgate kapotrijden gaat niet ongestraft.

• wibblemoo
FrankHe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:54:
[...]

de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.
De wijkagent? In welke zonnedaal wijk leef jij?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]
Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112.
Je mag toch hopen dat dat nummer toch wel voor wat belangrijkere zaken wordt gebruikt dan dit.

[This is what you get when you mess with us]

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:54
Ruzor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:59:
[...]

Je mag toch hopen dat dat nummer toch wel voor wat belangrijkere zaken wordt gebruikt dan dit.
Een heterdaadje op lokaalvredebreuk is volgens jou niet spoedeisend?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• FrankHe
  • Nu online
Ivow85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
[...]

De politie geeft daar inderdaad prioriteit aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
  • Nu online
wibblemoo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
[...]

De wijkagent? In welke zonnedaal wijk leef jij?
Iedere wijk in Nederland heeft een wijkagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ivow85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
[...]

Niet 112 spoedeisend.
die kan prima via 0900-8844 lijkt me, het gaat verdorie over wat illegaal parkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]
Maakt er iemand aanstalten om achter je aan te rijden dan breng je je voertuig direct tot stilstand en communiceer je met de bestuurder van het voertuig achter je dat deze achteruit moet rijden en met de eigen afstandsbediening de poort moet openen. Heeft de persoon geen eigen afstandsbediening dan heeft deze geen toegang tot de garage. Zo simpel is het. Wanneer de persoon in kwestie hier moeilijk over doet dat bel je direct 112. de wijkagent is door het bestuur van de VVE ingelicht en zal onmiddellijk actie ondernemen. Dit kan juridisch vanwege het artikel 461 bordje. Iemand die onbevoegd een privéterrein betreed begaat een wederrechtelijk vergrijp.
Ja, maar ik zie een aantal problemen hiermee.

1. Dit kost mij (veel) tijd, ik moet stoppen en die meerijder sommeren achteruit te rijden. Als ze dit weigeren (en dat gebeurd) moet ik wachten tot de politie komt. Ik kan je vertellen dat de politie waar ik woon (Rotterdam Zuid) betere dingen te doen heeft en dus niet zo snel komt, waardoor ik nog langer moet wachten.

2. Rijden ze wel achteruit en kan de speedgate dicht dan proberen ze het gewoon bij de volgende die er waarschijnlijk voor kiest er niets over te zeggen want het is toch onbegonnen werk.

Ik denk dat handhaving door de bewoners heel moeilijk gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:59:
[...]

Niet 112 spoedeisend.
die kan prima via 0900-8844 lijkt me, het gaat verdorie over wat illegaal parkeren
Iemand die zich onbevoegd toegang verschaft tot een gebouw en weigert te vertrekken is echt een geval 112 bellen.

Wanneer er slechts een slagboom is dan maakt dat de handhaving inderdaad minder effectief. Is de toegang afgesloten met een speedgate dan heb je een sterke zaak zeker wanneer er een bordje artikel 461 hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:14:
[...]

Ja, maar ik zie een aantal problemen hiermee.

1. Dit kost mij (veel) tijd, ik moet stoppen en die meerijder sommeren achteruit te rijden. Als ze dit weigeren (en dat gebeurd) moet ik wachten tot de politie komt. Ik kan je vertellen dat de politie waar ik woon (Rotterdam Zuid) betere dingen te doen heeft en dus niet zo snel komt, waardoor ik nog langer moet wachten.

2. Rijden ze wel achteruit en kan de speedgate dicht dan proberen ze het gewoon bij de volgende die er waarschijnlijk voor kiest er niets over te zeggen want het is toch onbegonnen werk.

Ik denk dat handhaving door de bewoners heel moeilijk gaat worden.
Je moet dus investeren, als individu en als groep. Als je dit met alle bewoners doet dan wordt de garage minder interessant voor 'illegaal-toegang-tot-de-parkeergarage-verschaffers'. Net als moeten wachten op iemand anders die door een slagboom gaat. Het kost tijd en brengt onzekerheid met zich mee. Als het probleem daarna in ieder geval niet wat minder wordt dan lijkt het erop dat het je medebewoners die willens en wetens mensen naar binnen helpen.

Creatief gedacht: als er redelijk wat vrije plekken zijn, dan misschien voor een schappelijke prijs verhuren aan de mensen die illegaal naar binnen gaan. Bordje bij het hek dat je als illegaal bij binnentreden gelijk een jaarabonnement afsluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
FrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:32:
[...]

Iemand die zich onbevoegd toegang verschaft tot een gebouw en weigert te vertrekken is echt een geval 112 bellen.

Wanneer er slechts een slagboom is dan maakt dat de handhaving inderdaad minder effectief. Is de toegang afgesloten met een speedgate dan heb je een sterke zaak zeker wanneer er een bordje artikel 461 hangt.
Je kunt 112 bellen maar bromsnor staat echt niet met 5 minuten voor je neus. Zeker niet in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:55
wibblemoo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:36:
[...]

Je kunt 112 bellen maar bromsnor staat echt niet met 5 minuten voor je neus. Zeker niet in een grote stad.
De populistische ondertoon even negerend, helpt het wellicht dat de desbetreffende garage 200m van een politiebureau zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:53
IANAL

Misschien een interessant artikel voor TS: https://www.securityenrec...k-en-verboden-toegang.pdf

Als er een bord met 'verboden toegang' hangt, met daarbij ook art. 461 vermeld, dan geldt dit:
Bij ontdekking van een strafbaar feit op heterdaad is een ieder bevoegd de
verdachte aan te houden, ook de rechthebbende derhalve of een door deze
ingeschakelde beveiligingsfunctionaris.
Dus ook TS of een medebewoner mag de verdachte aanhouden of in ieder geval zolang ophouden tot de politie er is.

Omdat het een afgesloten terrein betreft (vanwege o.a. de speedgate) zou je ook nog eens kunnen kijken of je niet gebruik kan maken van art. 138 Erfvredebreuk. Waar art 461 nog een overtreding betreft, is het bij art. 138 een misdrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:53
Die Russische gasten van stop cham plakken mooie grote stickers op de ruiten van foutparkeerders.
Is geen vernieling oid volgens de politie daar, want je kunt ze gewoon verwijderen met wat water en een schrapper. Geen idee of dat hier ook zo is, maar anders zou je die ook kunnen gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:29
Artikel 461 lijkt me niet van toepassing als je op bezoek bent in het gebouw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Valorian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:08:

Wat kort door de bocht gedacht. Je weet niet wat voor volk achter je aan meerijdt, voor hetzelfde geld zijn het criminelen die katalysators onder auto's vandaan jatten. Dat is bij mij in de parkeergarage veel gebeurd, mijn auto was gelukkig niet interessant genoeg, maar het was wel zichtbaar dat het geprobeerd is. Nu hangen er camera's en gedraagt iedereen zich opeens wél netjes. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 21:01
Wat ze hier hebben gedaan bij het parkeerterrein van het verzamelgebouw is 2 hoge drempels achter elkaar neergelegd die je echt niet harder dan 5km per uur kan nemen om je auto niet te beschadigen. Lijkt me de goedkoopste oplossing. Zal later wel even foto maken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:54
TheMak schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:39:
Artikel 461 lijkt me niet van toepassing als je op bezoek bent in het gebouw
Wel als je dat zonder goedkeuring doet voor het betreden van (die delen van) het gebouw.

Als er een bordje staat "garage uitsluitend voor bewoners van complex X. Verboden toegang voor onbevoegden" dan heb je als bezoeker daar duidelijk niets te zoeken, tenzij je vergezeld van de bewoner waar je op bezoek bent naar zijn/haar auto toe loopt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:43:
[...]

Wielklem en stickers... Ja, lijkt een leuk idee totdat je een schadeclaim krijgt omdat je mijn wiel en ruit beschadigd hebt. Mijn overtreding maakt de jouwe niet opeens legaal.

450 van die parkeerslagbomen, flinke kostenpost
Is je eigen schuld, ik zou op dat moment geen medelijden hebben en je vooral geluk wensen te bewijzen dat ik het ben geweest die een wielklem of stickers op jouw auto heb gebruikt/geplakt. Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.

Maar er zijn altijd een aantal asocialen in de wereld die het voor de rest moet verpesten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:45
voegt niks toe

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 20-12-2024 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
hollandnick schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:03:
[...]

Is je eigen schuld, ik zou op dat moment geen medelijden hebben en je vooral geluk wensen te bewijzen dat ik het ben geweest die een wielklem of stickers op jouw auto heb gebruikt/geplakt. Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.

Maar er zijn altijd een aantal asocialen in de wereld die het voor de rest moet verpesten helaas.
Ik zou drie keer nadenken voor ik aan die sticker en/of wielklemacties begin. Er hoeft maar een aso tussen te zitten die uit rancune even met de sleutelbos langs 10 auto's gaat van de bewoners en je bent weer verder van huis. En bewijzen wie dat gedaan heeft is ondanks een sterk vermoeden dan net zo lastige als bewijzen als wie sticker of wielklem aangebracht heeft. Het lijkt misschien vergezocht, maar de 'insluiper' heeft op zich al bewezen dat zijn moraal kompas anders staat dan maatschappelijk wenselijk is, dus een extra aso-actie is niet heel erg out-of-the-box voor zo iemand. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Misanthropia schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:25:
foutparkeerders raad ik altijd aan om hun wielbouten te controleren voordat ze wegrijden.
Ook gelijk even remleidingen doorsnijden? Zullen we dat even niet doen!! Levens gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:16:
[...]

Een slagbomen/speedgate sluis is in ons complex niet mogelijk qua ruimte, denk ik. Daarnaast is recent die speedgate al een keer compleet uitgereden, dus dat wordt alleen maar erger vrees ik.

*knip*

Ik vrees dat het technisch oplossen waar ik naar op zoek was een lastig verhaal gaat worden :|
Door je screenshot is je appartementen complex ook te achterhalen ;) misschien 'bubbles' nog ff blurren. Of zal je niet uitmaken.

Maar snap dat je daar niet ff fijn uitstapt om je achtervolger 'weg te jagen'

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 21-12-2024 00:28 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:38
Lijkt dat een wielklemservice ook een deel van hun inkomsten haalt uit het plaatsen/verwijderen van de wielklem en niet alleen uit de maandelijkse servicekosten.

Een oplossing waarbij de bewoners hun kentekens in kunnen registreren i.c.m. systeem die kentekens registreer bij in- en uitgaan zou je op elk moment van de dag kunnen weten hoeveel illegaal parkeerders er zijn en ook welke auto’s.

Deze info zou je dan realtime kunnen delen met de wielklemservice. Hoef je enkel afspraken te maken met hun bij welke aantallen ze in actie moeten komen en wat de gevolgen voor hun zijn wanneer ze zich er niet aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Millie-ano schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:39:
[...]

Door je screenshot is je appartementen complex ook te achterhalen ;) misschien 'bubbles' nog ff blurren. Of zal je niet uitmaken.

Maar snap dat je daar niet ff fijn uitstapt om je achtervolger 'weg te jagen'
Thanks, ik kan hem zelf niet meer weghalen. Ik heb de modjes gevraagd de afbeelding te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:23
CH4OS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:57:
[...]

Wat kort door de bocht gedacht. Je weet niet wat voor volk achter je aan meerijdt, voor hetzelfde geld zijn het criminelen die carburateurs onder auto's vandaan jatten. Dat is bij mij in de parkeergarage veel gebeurd, mijn auto was gelukkig niet interessant genoeg, maar het was wel zichtbaar dat het geprobeerd is. Nu hangen er camera's en gedraagt iedereen zich opeens wél netjes. ;)
Carburateurs? Die zitten sinds 1982 ofzo al niet meer op auto's we hebben injectie tegenwoordig.
Je bedoelt katalysators.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

No Hands schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:40:
[...]

Carburateurs? Die zitten sinds 1982 ofzo al niet meer op auto's we hebben injectie tegenwoordig.
Je bedoelt katalysators.
Ja, thanks, katalysators bedoelde ik. Zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:32:
[...]

Nou nee, dat is het niet

https://eerstehulpbenjij....en-als/je-112-nodig-hebt/

Wanneer moet je 112 bellen?

Als er een leven in gevaar is.
Als iemand zich niet goed voelt.
Bij een ongeluk.
Als je een inbraak of diefstal ziet gebeuren.
Bij brand.
Bij geweld of bij een moord.
Bij een beroving of overval.
Als je ziet dat iemand ontvoerd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Misanthropia schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:25:
foutparkeerders raad ik altijd aan om hun wielbouten te controleren voordat ze wegrijden.
Wat is dat voor een uitspraak... Dat is zo ongeveer een moordaanslag! :r
Pagina: 1 2 Laatste