De wijkagent en de VVE parkeren hier denken daar duidelijk anders over.42erik schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:20:
[...]
Nou nee, dat is het niet
https://eerstehulpbenjij....en-als/je-112-nodig-hebt/
Wanneer moet je 112 bellen?
Als er een leven in gevaar is.
Als iemand zich niet goed voelt.
Bij een ongeluk.
Als je een inbraak of diefstal ziet gebeuren.
Bij brand.
Bij geweld of bij een moord.
Bij een beroving of overval.
Als je ziet dat iemand ontvoerd wordt.
Hoe zit het juridisch dan als een goedwillende bewoner de deur vriendelijk en duidelijk openhoud voor zoiemand? Is die persoon dan vergezeld door/onder begeleiding van een bewoner het pand binnengekomen, en daarmee op de een of andere manier bevoegd aanwezig in een gemeenschappelijke ruimte?Ivow85 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:58:
[..] daar duidelijk niets te zoeken, tenzij je vergezeld van de bewoner waar je op bezoek bent naar zijn/haar auto toe loopt.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Dan volgen die blijkbaar de richtlijnen niet. Maar dan ben je er zelf alsnog bij en kun je gewoon 0900 8844 bellenFrankHe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:04:
[...]
De wijkagent en de VVE parkeren hier denken daar duidelijk anders over.
Om vervolgens zelf met maatregelen te komen waar regels tegen zijnhollandnick schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:03:
[...]
Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden dan was dit allemaal niet nodig.
@Tristan moet je niet gewoon je wielklem service aanmoedigen om sneller te zijn dan ze nu zijn?
De wijkagent heeft redenen om hier prioriteit aan te geven gezien de voorgeschiedenis in de privé garages in deze omgeving.42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:46:
[...]
Dan volgen die blijkbaar de richtlijnen niet. Maar dan ben je er zelf alsnog bij en kun je gewoon 0900 8844 bellen
Ok, dat kan. Maar jij loopt te verkondigen dat dit altijd een 112 is... Zeg dan dat dat bij jullie zo is ivm voorgeschiedenisFrankHe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:04:
[...]
De wijkagent heeft redenen om hier prioriteit aan te geven gezien de voorgeschiedenis in de privé garages in deze omgeving.
Het onbevoegd betreden van een gebouw en op eerste verzoek niet verlaten van het gebouw vind ik ongeacht de voorgeschiedenis een gevalletje 112 wanneer mensen bij tweede en derde verzoek nog steeds niet weg willen gaan.42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:04:
[...]
Ok, dat kan. Maar jij loopt te verkondigen dat dit altijd een 112 is... Zeg dan dat dat bij jullie zo is ivm voorgeschiedenis
Gewoon een 2e slagboom plaatsen die pas open gaat als de eerste weer dicht is hebben we bij ons op het werk ook
De richtlijnen vinden alleen blijkbaar wat anders. Sowieso, gebouw? Parkeerplaats.FrankHe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:24:
[...]
Het onbevoegd betreden van een gebouw en op eerste verzoek niet verlaten van het gebouw vind ik ongeacht de voorgeschiedenis een gevalletje 112 wanneer mensen bij tweede en derde verzoek nog steeds niet weg willen gaan.
Maar dit wordt wat erg welles nietes
Het gaat om een afgesloten parkeergarage en niet over een parkeerplaats in de buitenlucht.42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:42:
[...]
De richtlijnen vinden alleen blijkbaar wat anders. Sowieso, gebouw? Parkeerplaats.
Maar dit wordt wat erg welles nietes
In hoeverre is het zelf plaatsen van een wielklem anders dan het laten doen door een service? Dat zijn ook geen agenten, toch?42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:49:
@Tristan moet je niet gewoon je wielklem service aanmoedigen om sneller te zijn dan ze nu zijn?
Of is er wellicht iets te regelen met die service, dat je daar een wielklem van thuis hebt liggen en zelf kunt plaatsen, in naam van (en met betaling aan) die service?!
Aansprakelijkheid is het woord. Als je het laat doen en er zijn beschadigingen dan is het te verhalen op de ingehuurde partij. Als je het zelf doet ben jij de klos. Ik zou daarom als bedrijf ook niet een particulier laten rommelen met mijn wielklem/spullen want bij verkeerde montage ontstaat de illusie dat ik met het bedrijf verantwoordelijk was voor de schade.Truus01 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:52:
In hoeverre is het zelf plaatsen van een wielklem anders dan het laten doen door een service? Dat zijn ook geen agenten, toch?
Of is er wellicht iets te regelen met die service, dat je daar een wielklem van thuis hebt liggen en zelf kunt plaatsen, in naam van (en met betaling aan) die service?!
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Precies wat @DUX zegt, aansprakelijkheid, en ervaring met plaatsen zodat het waarschijnlijk netter gaat dan als een leek het doet. En misschien vergunning, geen idee eigenlijk of je die nodig hebtTruus01 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:52:
[...]
In hoeverre is het zelf plaatsen van een wielklem anders dan het laten doen door een service? Dat zijn ook geen agenten, toch?
Als je zelf die wielklem plaatst zal je hem er ook zelf weer af moeten halen. Lijkt mij handig om dat over te laten aan een externe partij. Neem aan dat er ook betaald moet worden voor het verwijderen van de klem?42erik schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:47:
[...]
Precies wat @DUX zegt, aansprakelijkheid, en ervaring met plaatsen zodat het waarschijnlijk netter gaat dan als een leek het doet. En misschien vergunning, geen idee eigenlijk of je die nodig hebt
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Het zelf plaatsen van een wielklem gaan we als bewoners echt niet aan beginnen. Daar krijg je echt in no-time gezeik mee, helemaal als er schade wordt gemaakt.
[ Voor 47% gewijzigd door Tristan op 23-12-2024 07:42 ]
Wat houdt je tegen om af en toe een wielklem op je eigen auto te zetten? Met je eigen auto kun je daar je tijd voor nemen en voorzichtig te werk gaan.Tristan schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:41:
Het zelf plaatsen van een wielklem gaan we als bewoners echt niet aan beginnen. Daar krijg je echt in no-time gezeik mee, helemaal als er schade wordt gemaakt.
Ik blijf erbij dat een zichtbare aangebrachte wielklem een afschrikwekkend effect heeft. Niemand die daar op zit te wachten en al helemaal niet op het gezeik om die er weer af te laten halen.
Een bocht van ~90 graden voor de slagboom, en, dezelfde kant op, een direct erna. Een grote U dus.
Daardoor moet de auto die inrijdt langzaam langs de slachtboom wegrijden, en, iemand die erachter zit kan niet zo rap achter de volgende aan.
Moet je wel een slagboom hebben die echt dicht gaat ... de meeste zijn veiligheidshalve niet zo.
Je kan ook de slagboom vervangen voor zo'n anti terrorisme paal uit de grond. Dan wordt treintje rijden een gok met je carterpan ^^
Daardoor moet de auto die inrijdt langzaam langs de slachtboom wegrijden, en, iemand die erachter zit kan niet zo rap achter de volgende aan.
Moet je wel een slagboom hebben die echt dicht gaat ... de meeste zijn veiligheidshalve niet zo.
Je kan ook de slagboom vervangen voor zo'n anti terrorisme paal uit de grond. Dan wordt treintje rijden een gok met je carterpan ^^
Dum de dum
Ik denk dat de enige oplossing het aanpassen van de entree is, zodat er een sluis ontstaat.
Kentekens administreren is vragen om hoofdpijn. Niet alleen in het licht van de AVG, maar wat ga je doen als iemand tijdelijk een andere auto heeft of een familielid op het appartement laat passen.
Kentekens administreren is vragen om hoofdpijn. Niet alleen in het licht van de AVG, maar wat ga je doen als iemand tijdelijk een andere auto heeft of een familielid op het appartement laat passen.
Spel en typfouten voorbehouden
Aangezien er geen ruimte is voor een sluis. Ga je dit bij de poort niet oplossen. De blauwe pet gaat hier ook geen prioriteit aan geven.
Enige oplossing die ik kan bedenken is een parkeer beugel. Hiermee kan elke eigenaar/huurder zijn eigen plek afsluiten en hebben de illegale parkeerders geen plek.
Enige oplossing die ik kan bedenken is een parkeer beugel. Hiermee kan elke eigenaar/huurder zijn eigen plek afsluiten en hebben de illegale parkeerders geen plek.
gaat ook niet helpen. er is altijd wel ergens een plek buiten de vakken waar je kunt staan zonder al te grote hin der voor anderen.Purzelbaum schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:35:
Ik denk dat het inderdaad een lastig verhaal gaat worden. Wel hebben we bij de VVE toegang-op-kenteken op de agenda gezet, omdat dit iets meer waterdicht is. Alhoewel je altijd een optie voor handmatig kenteken invoeren moet houden voor bijvoorbeeld motor rijders.
Ah wacht, brainfart.
De kentekencamera 2x neerzetten.
1x bij de slagboom, 1x op 1 auto afstand.
Als er een auto met ongeldig kenteken bij 1 vd 2 staat, dan gaat ie niet open.
Opgelost
(tot men realiseert dat je minimaal 2 bewoners moet hebben om een 3e erin te rijden iig)
De kentekencamera 2x neerzetten.
1x bij de slagboom, 1x op 1 auto afstand.
Als er een auto met ongeldig kenteken bij 1 vd 2 staat, dan gaat ie niet open.
Opgelost
Dum de dum
Zijn er drukkere periodes dat dit voor komt? Dan zou je met de wielklemservice een campagne kunnen doen.
ff een dag of twee, drie flink klemmen en vervelend doen.
En zelf natuurlijk ff vlak na de slagboom stil gaan staan wachten tot de slagboom weer dicht gaat,
als je vermoed dat er iemand meerijdt. En daarvoor instructies in de hal/lift hangen, voor je medebewoners
ff een dag of twee, drie flink klemmen en vervelend doen.
En zelf natuurlijk ff vlak na de slagboom stil gaan staan wachten tot de slagboom weer dicht gaat,
als je vermoed dat er iemand meerijdt. En daarvoor instructies in de hal/lift hangen, voor je medebewoners
Wij hebben genummerde plekken toegewezen als bewoners.
Gezien mijn huis wat verder weg is, wilt mijn auto wel eens een paar dagen niet in de garage staan maar in de parkeerplaats voor mijn huis als ik laat thuis ben en vroeg weg moet (na 1800u gratis parkeren tot 0800 de volgende dag).
Het komt dan nog wel eens voor dat er ineens een vreemde auto op mijn plek staat als ik wel wil parkeren. Ik parkeer dan gewoon de auto er voor. Briefje onder de ruitenwisser van de foutparkeerder mij te bellen als ze weg willen zodat ik het gesprek aan kan gaan. En dan lopen ze de kans dat ik op dat moment ook niet zo snel daar kan zijn omdat ik bij vrienden ben op de fiets etc. Niet mijn probleem op dat moment.
Soms zijn het nieuwe bewoners, soms zijn het bewoners die dachten dat het wel kon omdat ik er toch niet zo vaak sta en soms zijn het mensen die er sowieso niet horen te zijn (bezoekers andere bewoner, vreemden). Vreemden worden geregistreerd, staan ze er nog een keer fout, dan wachten we op de politie voor ze weg kunnen.
Gezien mijn huis wat verder weg is, wilt mijn auto wel eens een paar dagen niet in de garage staan maar in de parkeerplaats voor mijn huis als ik laat thuis ben en vroeg weg moet (na 1800u gratis parkeren tot 0800 de volgende dag).
Het komt dan nog wel eens voor dat er ineens een vreemde auto op mijn plek staat als ik wel wil parkeren. Ik parkeer dan gewoon de auto er voor. Briefje onder de ruitenwisser van de foutparkeerder mij te bellen als ze weg willen zodat ik het gesprek aan kan gaan. En dan lopen ze de kans dat ik op dat moment ook niet zo snel daar kan zijn omdat ik bij vrienden ben op de fiets etc. Niet mijn probleem op dat moment.
Soms zijn het nieuwe bewoners, soms zijn het bewoners die dachten dat het wel kon omdat ik er toch niet zo vaak sta en soms zijn het mensen die er sowieso niet horen te zijn (bezoekers andere bewoner, vreemden). Vreemden worden geregistreerd, staan ze er nog een keer fout, dan wachten we op de politie voor ze weg kunnen.
na 5 pagina's zal het vast al wel benoemd zijn, maar: Mannetje bij de ingang neerzetten?
Of groot bord met "Kentekencontrole €250 boete" o.i.d.
Of groot bord met "Kentekencontrole €250 boete" o.i.d.
Maar uiteraard is jouw keuze om illegaal te parkeren en het leven van mensen moeilijk te maken wel 'normaal'. Ik zou inderdaad net zoals die Russen van die flinke stickers halen voor op de ruiten. Laat het ze maar duidelijk maken dat je een foutparkeerder bent (alhoelwel dat soort mensen er nog mee gaan pronken ook).42erik schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:43:
[...]
Wielklem en stickers... Ja, lijkt een leuk idee totdat je een schadeclaim krijgt omdat je mijn wiel en ruit beschadigd hebt. Mijn overtreding maakt de jouwe niet opeens legaal.
450 van die parkeerslagbomen, flinke kostenpost
Daarnaast is het gewoon betreden op eigen risico en die schade aan jouw auto bestond al langer
Zucht...
Ik heb geen rijbewijs en dus geen auto. Maar ik vind dit probleem door de gemeente gecreeerd. Straks krijg je metdezelfde logica wandelpaden onder de panden. Met een gemeentepad waarvoor je moet betalen.
Ik begrijp je logica niet helemaal, maar dit probleem is voor andere redenen inderdaad wel door de gemeente gecreëerd. De Gemeente Rotterdam wil de auto langzaam uit de stad verbannen. Dan doen ze door minder parkeerplaatsen aan te bieden. Nieuwbouw gebouwen van zeg 100 woningen krijgen maar 50 vaste parkeerplekken en een optie op een parkeervergunning voor parkeren op straat is er niet. Die aanvraag wordt direct geweigerd. Dus er komt automatisch een tekort aan plekken en de gemeente hoopt zo de eigenaren uit de auto te krijgen.TheMak schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:15:
Ik heb geen rijbewijs en dus geen auto. Maar ik vind dit probleem door de gemeente gecreeerd. Straks krijg je metdezelfde logica wandelpaden onder de panden. Met een gemeentepad waarvoor je moet betalen.
Uiteindelijk is er ruimtetrkort. In Norg wil de gemeente waarschijnlijk niet uit de auto krijgen. En uiteindelijk wordt die ruimtetekort veroorzaakt door te bouwen totdat de ruimte vol is.
Wat ze hier doen bij een parkeergarage die deels voor bewoners is, en deels publiek (dus vrij in en uitrijden) is van die beugels/paaltjes plaatsen die wegklappen voor de appartementen die een eigen plek hebben. Die kun je ook elektrisch krijgen. Ben je voor 30 euro per plek klaar als je er 450 in een keer koopt als vve, en ze zelf plaatst. Of je neemt van die elektronische, ben je voor 80 euro per plek klaar. Als het écht overlast geeft, ben je er wel voor altijd van verlost terwijl het per plek de goedkoopste en eenvoudigste oplossing is. Dan kan de sporadisch visite er gewoon gebruik van maken, maar weer je de mensen die er niks te zoeken hebben.
De dubbele slagboom lijkt mij de beste preventieve maatregel maar heeft best wat impact/kosten. De vraag is of het probleem nu groot genoeg is voor de VVE om daar geld aan uit te geven?
Dan kun je nog kijken naar consequenties voor overtreders
Risico = Pakkans * Impact
Mijn advies is om jezelf te proberen verplaatsen in de overtreder. Als er nu een lage pakkans is met een lage impact (of iig overtreders hebben die perceptie) dan kun je daar proberen iets aan te doen. De overtreder moet de perceptie krijgen dat het ipv laag een hoog risico is om hier illegaal te parkeren
Bijvoorbeeld:
- Wielklemdienst vervangen door bedrijf die sneller komt. Bordjes ophangen dat dit actief is. Of als het dagelijks gebeurd, wielklemdienst vragen pro-actief langs te komen oid?
- Video periodiek analyseren en proberen ze een boete te sturen (zoals dat qpark verhaal). Misschien bestaan hier wel bedrijfjes voor/zit het in dienstenpakket van huidige leveranciers.
- Rondje door parkeergarage doen en briefjes onder ruitenwisser foutparkeerders doen met waarschuwing dat ze fout geparkeerd staan en volgende keer wielklem/boete van xxx volgt
Dit kost natuurlijk ook allemaal geld maar met een beetje geluk hoef je het alleen de eerste periode te doen. Als er op gegeven moment bekend wordt dat het risico hoog is in de garage, zal het misbruik wel afnemen.
Dan kun je nog kijken naar consequenties voor overtreders
Risico = Pakkans * Impact
Mijn advies is om jezelf te proberen verplaatsen in de overtreder. Als er nu een lage pakkans is met een lage impact (of iig overtreders hebben die perceptie) dan kun je daar proberen iets aan te doen. De overtreder moet de perceptie krijgen dat het ipv laag een hoog risico is om hier illegaal te parkeren
Bijvoorbeeld:
- Wielklemdienst vervangen door bedrijf die sneller komt. Bordjes ophangen dat dit actief is. Of als het dagelijks gebeurd, wielklemdienst vragen pro-actief langs te komen oid?
- Video periodiek analyseren en proberen ze een boete te sturen (zoals dat qpark verhaal). Misschien bestaan hier wel bedrijfjes voor/zit het in dienstenpakket van huidige leveranciers.
- Rondje door parkeergarage doen en briefjes onder ruitenwisser foutparkeerders doen met waarschuwing dat ze fout geparkeerd staan en volgende keer wielklem/boete van xxx volgt
Dit kost natuurlijk ook allemaal geld maar met een beetje geluk hoef je het alleen de eerste periode te doen. Als er op gegeven moment bekend wordt dat het risico hoog is in de garage, zal het misbruik wel afnemen.
[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 06-01-2025 14:47 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
G4S kan gratis een wielklem plaatsen:
https://www.g4s.com/nl-nl...veillance/wielklemservice
(Wielklemservice voor Verenigingen van Eigenaren (VVE))
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Volgens mij zegt topicstarter in de OP al dat ze dat reeds hebben en niet werkt...timovd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:52:
G4S kan gratis een wielklem plaatsen:
Die wielklem-optie van @timovd lijkt mij een mooie laagdrempelige manier om hier (hopelijk) vanaf te komen. Voordeel van zo’n partij is ook dat je er als VVE niet “tussen” zit, geen aanspreekpunt wordt voor de overtreder, etc. Je kan dan de eigenaar van de privéplek laten bellen als die ziet dat er een onbevoegde staat zonder dat deze eigenaar vervolgens “gekoppeld” wordt aan de overtreder. Die heeft immers alleen een G4S contact en een parkeerplek-nr, geen gegevens van de melder (hoop ik) anders dan “namens het appartement”
Als ze pas na 24u komen heb je er inderdaad niets aan. Wellicht kan de TS meerdere partijen benaderen en vragen binnen welke termijn ze langskomen?Plucky schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:54:
[...]
Volgens mij zegt topicstarter in de OP al dat ze dat reeds hebben en niet werkt...
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik zeg toch nergens dat het normaal is om fout te parkeren?! Ik zeg dat vervolgens zelf maar regels te gaan overtreden ook niet ok isSgtElPotato schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:05:
[...]
Maar uiteraard is jouw keuze om illegaal te parkeren en het leven van mensen moeilijk te maken wel 'normaal'. Ik zou inderdaad net zoals die Russen van die flinke stickers halen voor op de ruiten. Laat het ze maar duidelijk maken dat je een foutparkeerder bent (alhoelwel dat soort mensen er nog mee gaan pronken ook).
Daarnaast is het gewoon betreden op eigen risico en die schade aan jouw auto bestond al langer
Tristan schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:41:
Een combinatie van deze twee is toch wel waar je naartoe gaat. Een bewaker inhuren die in de gaten houdt wie in rijdt op deze manier, en iedereen die niet binnen mag een wielklem geeft.Tristan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:25:
Ik denk dat het inderdaad een lastig verhaal gaat worden. Wel hebben we bij de VVE toegang-op-kenteken op de agenda gezet, omdat dit iets meer waterdicht is. Alhoewel je altijd een optie voor handmatig kenteken invoeren moet houden voor bijvoorbeeld motor rijders.
Bewoners kunnen bezorgers hier voor waarschuwen (als die daar wel mogen parkeren?) zodat er niet onnodig boetes worden uitgedeeld, en de mensen die er niet horen betalen voor de bewakingsdienst.
Het uit handen geven beperkt je risico's, en het probleem wordt over enkele weken heen vanzelf opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 06-01-2025 19:00 ]
Toegang op kenteken is een optie, maar niet altijd even handig. Eventueel te combineren met de afstandsbediening die je nu al hebt?Tristan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:25:
Maar wat te denken van kentekenregistratie? Een camera die onder 45 graden t.o.v. de rijrichting kijkt, zal het kenteken ws wel kunnen lezen. Nummerbordherkenning is vandaag de dag geen rocket science meer.
Als iedereen die legaal toegang heeft zijn kenteken opgeeft t.b.v. die registratie, krijg je snel een beeld van (kentekens van) veelplegers van treintje rijden. Met die kentekens in de hand kun je wellicht eens met de politie gaan praten?
Zorg wel dat je duidelijk bij de ingang vermeld dat er kenteken- en cameraregistratie plaatsvindt bij in- en uitrijden. Dat dekt je in voor de AVG. En dan mag je wellicht ook de beelden gebruiken om te zien wie er in die auto zit?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Het probleem was toch dat mensen achter iemand aan reden? Hoe helpt in dat geval toegang-op-kenteken? Dan kan er toch nog net zo makkelijk iemand achteraan als nu?Tristan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:25:
Een laagdrempelige en goedkope manier om het treinrijden tegen te kunnen gaan kan ook de combinatie zijn van een nare drempel onder de slagboom en een stoplichtje 6 meter na de slagboom die op rood staat wanneer de poort open is. (eventueel met ook hier een 5km/h nare drempel) Bewoners rijden dan stapvoets onder de boom door en stoppen pal na de boom totdat deze dicht is waardoor het voor zwartrijders lastig wordt. In combinatie met een (dummy) camera en nieuw/ander bord bij de ingang dat het een privé parkeergarage betreft maakt het ook gelijk zichtbaar dat er iets aan de toegang is veranderd.
7400 Wp op het dak
Ja, goed punt. Het dekt inderdaad maar een deel van het probleem af. Mensen kunnen hierdoor moeilijker de clicker delen.Valorian schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:26:
[...]
Het probleem was toch dat mensen achter iemand aan reden? Hoe helpt in dat geval toegang-op-kenteken? Dan kan er toch nog net zo makkelijk iemand achteraan als nu?
We hebben geen slagboom. Alleen een speedgate.Theo schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:00:
Een laagdrempelige en goedkope manier om het treinrijden tegen te kunnen gaan kan ook de combinatie zijn van een nare drempel onder de slagboom en een stoplichtje 6 meter na de slagboom die op rood staat wanneer de poort open is. (eventueel met ook hier een 5km/h nare drempel) Bewoners rijden dan stapvoets onder de boom door en stoppen pal na de boom totdat deze dicht is waardoor het voor zwartrijders lastig wordt. In combinatie met een (dummy) camera en nieuw/ander bord bij de ingang dat het een privé parkeergarage betreft maakt het ook gelijk zichtbaar dat er iets aan de toegang is veranderd.
Dan een drempel vlak voor de speedgate.Tristan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:03:
[...]
We hebben geen slagboom. Alleen een speedgate.
7400 Wp op het dak
@Tristan heb je nu inmiddels al gls gevraagd of ze hun aanrijdtijd niet kunnen verkorten?