Onderbuurman hoeft geen glasvezel, dus krijg ik het ook niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04 10:09
Een tijd geleden kreeg ik bericht van kpn netwerk dat er eindelijk glasvezel gelegd zou worden,

even wat bij-informatie: ik woon midden in rotterdam in een flat met op dit moment een koper aansluiting die niet vooruit te krijgen is.

Nu heeft een onderbuurman de deur niet open gedaan omdat diegene er blijkbaar geen behoefte aan had toen ze bezig waren met de kabels trekken, waardoor nu de hele flat moet blijven zitten met die koperaansluiting van 60mbit.

De wooncorporatie heeft gezegd dat ze diegene niet kunnen dwingen (de meterkasten zitten buiten de voordeur dus ze hoeven niet eens de voordeur te openen), en Odido/KPN Netwerk trekken hun handen er nu ook volledig af.

Wat kunnen wij als bewoners doen die er wèl behoefte aan hebben? We kunnen op dit moment niet eens een filmpje kijken op de apple tv terwijl er iemand aan het gamen is.

Alle reacties

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
De woningcorporatie en/of VVE is natuurlijk degene die hierover iets kan en moet zeggen.... en natuurlijk kunnen die wel zaken afdwingen.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakGP op 17-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17
In jouw situatie zou ik zeker het gesprek aangaan met je buurman (mocht je dat nog niet hebben gedaan) om de situatie uit te leggen. Als je hem bijvoorbeeld vertelt dat er voor hem geen kosten aan verbonden zijn (zoals dat bij ons destijds het geval was), is de kans groot dat hij alsnog akkoord gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Exception op 17-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Is die onderbuurman huurder of eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
MarkyB schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:35:
Is die onderbuurman huurder of eigenaar?
Nee, dit is een gebouw wat van HEF Wonen is, dus huurder. Zij menen dat niemand gedwongen kan worden. Het gros wat hier woont zijn 70+ers die hier al 40/50 jaar wonen en weigeren mee te gaan in alles wat modern is, wat de rest nu tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Exception schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:33:
In jouw situatie zou ik zeker het gesprek aangaan met je buurman (mocht je dat nog niet hebben gedaan) om de situatie uit te leggen. Als je hem bijvoorbeeld vertelt dat er voor hem geen kosten aan verbonden zijn (zoals dat bij ons destijds het geval was), is de kans groot dat hij alsnog akkoord gaat.
KPN heeft al iedereen teruggeroepen, dus ik kan me voorstellen dat we dan 2 jaar verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
TweakGP schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:32:
De woningcorporatie en/of VVE is natuurlijk degene die hierover iets kan en moet zeggen.... en natuurlijk kunnen die wel zaken afdwingen.
Dat heb ik hun ook duidelijk gemaakt, en als het om andere dingen zoals water en elektra zouden gaan zou het vast opeens wel kunnen. Ik snap dus niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:38:
[...]
Dat heb ik hun ook duidelijk gemaakt, en als het om andere dingen zoals water en elektra zouden gaan zou het vast opeens wel kunnen. Ik snap dus niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken.
Het boeit hen verder niet.... is ook alleen maar werk waar ze verder niets mee opschieten. Toch is de eigenaar de enige die hierover gaat. En zeker als de meterkasten buiten de woningen zitten valt het normaal allemaal wel mee.

Maar gezien de leeftijden schat ik dat de flat ook al oud is. De kans dat ze dan snel via de fundering of andere loze leiding bij de meterkasten kunnen is niet zo groot. Meestal gaan ze dan langs de gevel naar elk individueel appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:50
Ik zat zo'n 10 jaar geleden in een vergelijkbare situatie, waar de onderbuurman (een Ziggo winkel, nota bene geen toegang wilde verlenen. Uiteindelijk is het de VVE gelukt hen over te halen en toen ging de aanleg eindelijk door, maar het duurde wel een maan of zes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu heeft een onderbuurman de deur niet open gedaan omdat diegene er blijkbaar geen behoefte aan had toen ze bezig waren met de kabels trekken, waardoor nu de hele flat moet blijven zitten met die koperaansluiting van 60mbit.
Over welke deur heb je het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Ik vermoed de voordeur.

In het appartement waar ik woonde moest ook de onderbuurman thuis zijn omdat de kabels door de meterkast naar de bovenliggende verdiepingen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
davasch schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:09:
Ik vermoed de voordeur.

In het appartement waar ik woonde moest ook de onderbuurman thuis zijn omdat de kabels door de meterkast naar de bovenliggende verdiepingen te trekken.
Klopt inderdaad, maar de meterkasten zitten dus buiten de voordeur wat dit nog bijzonderder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
TweakGP schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:03:
[...]

Het boeit hen verder niet.... is ook alleen maar werk waar ze verder niets mee opschieten. Toch is de eigenaar de enige die hierover gaat. En zeker als de meterkasten buiten de woningen zitten valt het normaal allemaal wel mee.

Maar gezien de leeftijden schat ik dat de flat ook al oud is. De kans dat ze dan snel via de fundering of andere loze leiding bij de meterkasten kunnen is niet zo groot. Meestal gaan ze dan langs de gevel naar elk individueel appartement.
Ze waren dus al een behoorlijk stuk in de flat voordat dit is gebeurd, ze zijn ongeveer 1,5 week bezig geweest. Er ligt dus ook al een dikke geel/groene kabel in mijn meterkast. Dus de fundering etc maakt niet uit lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:14:
[...]
Er ligt dus ook al een dikke geel/groene kabel in mijn meterkast. Dus de fundering etc maakt niet uit lijkt me dan.
Dat er bij de bouw kabels naar je meterkast zijn gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat je nu simpelweg wat nieuwe kabels kan trekken. Toen deden ze nog niet aan dingen als mantelbuizen enzo en documentatie waar aansluitingen zitten is er vaak al helemaal niet..... dus het is in de praktijk vaak niet zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:13:
[...]

Klopt inderdaad, maar de meterkasten zitten dus buiten de voordeur wat dit nog bijzonderder maakt.
Waarom moeten ze dan achter de voordeur zijn als de meterkast buiten het appartement zit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Overstappen op Odido klik en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:29:
De wooncorporatie heeft gezegd dat ze diegene niet kunnen dwingen (de meterkasten zitten buiten de voordeur dus ze hoeven niet eens de voordeur te openen), en Odido/KPN Netwerk trekken hun handen er nu ook volledig af.
Dat is een onjuiste houding van zowel de woningbouw als KPN Netwerk.

In je huurcontract staat vast wel iets over het verplicht moeten meewerken aan onderhoud/vervanging van installaties die in eigendom zijn van een nutsvoorziening. Daar is imho hier sprake van: KPN komt namelijk hun koperleiding vervangen door glasvezel.

Onlangs een vergelijkbare situatie gehad in de het flatgebouw van oma: ook al wilde de huurder zelf geen glasvezel, er moest in elk geval meegewerkt worden aan het verlenen van toegang tot de meterkast aan de glasvezelmonteur.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:46
Een tijd geleden kreeg ik bericht van kpn netwerk dat er eindelijk glasvezel gelegd zou worden,

even wat bij-informatie: ik woon midden in rotterdam in een flat met op dit moment een koper aansluiting die niet vooruit te krijgen is.

Wat kunnen wij als bewoners doen die er wèl behoefte aan hebben? We kunnen op dit moment niet eens een filmpje kijken op de apple tv terwijl er iemand aan het gamen is.
Je kan ook overstappen naar klik en klaar van odido

Heb je al vast een forse verbetering

En je kan altijd later nog eens zien of de glasvezel gaat komen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat ik in deze zou doen is een formele klacht indienen bij je verhuurder ze hebben namelijk nagelaten om mee te werken aan onderhoud aan een nutsvoorziening het feit dat jij nu geen goede internet meer kunt krijgen via een contract dat je wellicht al hebt afgesloten levert jou schade op

Ik zou dan ook aangeven dat bij uitblijven van een oplossing je naar de huurcommissie zult stappen

Overigens is KPN hier ook niet lekker bezig want ze kunnen de kabel vanuit de straat ook op de gevel plaatsen en naar binnen boren

Dat is voor jou natuurlijk minder mooi maar nog steeds is wel internet in de. Woonkamer altijd beter dan geen internet in de meterkast

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:41
Wat ik nog steeds mis: waarom kan KPN niet tot aan jouw meterkast glasvezel komen leggen? Je geeft zelf al aan dat ze niet bij die onderbuurman naar binnen hoeven, dus wat zorgt er voor dat het aanleggen niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Laatst online: 14:25
Was de buurman wel thuis op moment dat KPN aan de deur stond? Het lijkt mij logisch dat een ieder een schrijven heeft ontvangen om wel of niet mee te doen? En je zal gewoon bij de gebouweigenaar of VvE-beheerder moeten zijn. Zij moeten toegang geven tot het pand, daar is jouw onderbuurman niet voor verantwoordelijk. Misschien had jezelf ook kunnen openen? Ze zullen toch een dag hebben aangegeven wanneer ze zouden beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Ernemmer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:44:
ik zit bij odido, maar kpn legt het netwerk hier nu.
edit: ik zie nu wat dit precies is, ik zal ze zo even bellen om te kijken of dit abonnement omgezet kan worden! Dank.

[ Voor 22% gewijzigd door combimagnetronn op 17-12-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
vanaalten schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:09:
Wat ik nog steeds mis: waarom kan KPN niet tot aan jouw meterkast glasvezel komen leggen? Je geeft zelf al aan dat ze niet bij die onderbuurman naar binnen hoeven, dus wat zorgt er voor dat het aanleggen niet gebeurd?
Ze moeten bij alle meterkasten kunnen omdat de kabel denk ik horizontaal wordt gelegd? Er wordt expliciet gezegd dat iemand geen akkoord heeft gegeven dmv nee te zeggen of de deur simpelweg niet te openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
i-chat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:04:
Wat ik in deze zou doen is een formele klacht indienen bij je verhuurder ze hebben namelijk nagelaten om mee te werken aan onderhoud aan een nutsvoorziening het feit dat jij nu geen goede internet meer kunt krijgen via een contract dat je wellicht al hebt afgesloten levert jou schade op
Glasvezel internet is echt geen recht hoor :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Paddywacker schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:19:
Was de buurman wel thuis op moment dat KPN aan de deur stond? Het lijkt mij logisch dat een ieder een schrijven heeft ontvangen om wel of niet mee te doen? En je zal gewoon bij de gebouweigenaar of VvE-beheerder moeten zijn. Zij moeten toegang geven tot het pand, daar is jouw onderbuurman niet voor verantwoordelijk. Misschien had jezelf ook kunnen openen? Ze zullen toch een dag hebben aangegeven wanneer ze zouden beginnen?
Ze zijn zodanig lang bezig geweest dat er wel echt een moment moet zijn geweest waarop de meterkast geopend kon worden. Jammer genoeg waren alle monteurs niet zodanig goed in nederlands of engels dat een gesprek met hen ook uitermate moeizaam was. Ik heb een planning gezien, maar wat daar precies instond weet ik ook jammer genoeg niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellstr
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
KPN en ODF (Odido) huren externe bedrijven in voor de installatie en daar zitten nogal wat cowboys tussen.
Dit gebeurde in Hoogvliet:

Ik woon in een redelijk nieuw (15 jaar oud) rijtjeshuis. Voor de aanleg van glasvezel kregen we een nieuwsbrief dat zowel ODF als KPN glasvezel gingen aanleggen. Was begin dit jaar.
Na ongeveer een maand een briefje in de brievenbus dat ODF de glasvezel buiten aan kwam leggen. Er werd een geul gegraven en bij ieder huis kwam een glasvezelsprietje bij de voordeur. Geul weer dicht.
Een paar weken later kwam KPN.
Weer geul gegraven, 2e kabel en 2e sprietje uit de grond.

Van zowel ODF als KPN wat reclame en informatie.
Op het KPN netwerk wordt ieder huis aangesloten, bij ODF na het aan gaan van een contract.
Wanneer dit zou gebeuren was onduidelijk. Ik heb me bij KPN ingeschreven voor meer informatie.

Maanden niets gehoord tot ik vorige maand bij huizen 2 straten verderop stoepen werden opengegraven en huizen werden aangesloten.
Zonder enig bericht werd op zondagmiddag (!) aangebeld. "Ik ben van KPN, we zijn bij de buren verderop bezig glasvezel aan te sluiten. Mogen we dat bij u ook doen?"
Natuurlijk laten doen, maar dit geeft aan dat van afspraken maken met deze ZZP monteurs geen sprake is.

Overigens, Ziggo werkt bij mij prima, voorlopig geen KPN voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik denk dat de onderbuurman hier weinig te maken mee heeft.

Glasvezel bij hoogbouw gaat bijna altijd over de gevel, en die is van de VVE, niet van de appartement eigenaar (laat staan huurder).
Bij dat appartement brengen ze dan simpelweg geen vezel naar binnen.

Lekker door laten gaan dus, bellen!

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 17-12-2024 14:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 00:10
_eLMo_ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:45:

Glasvezel bij hoogbouw gaat bijna altijd over de gevel, en die is van de VVE, niet van de appartement eigenaar (laat staan huurder).

Lekker door laten gaan dus, bellen!
Nee hoor :). Gaat ook gewoon via de meterkasten die buiten in de trappenhal staan. Gebeurt o.a. ook zo in Haarlem en daarvoor heb je toestemming nodig van elke bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Khayma schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:52:
[...]

Nee hoor :). Gaat ook gewoon via de meterkasten die buiten in de trappenhal staan. Gebeurt o.a. ook zo in Haarlem en daarvoor heb je toestemming nodig van elke bewoner.
Dan zou ik eens met Odido gaan bellen. Die leggen met OpenDutchFiber en die zijn een stuk slimmer blijkbaar.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Zo simpel is het natuurlijk niet..... als ze niet via de gevel hoeven doen ze dat meestal niet. Maar in oudere situaties hebben ze vaak geen keuze omdat het anders niet lukt.

Als er een bruikbare mantelbuis naar de meterkasten ligt heeft die gewoon de voorkeur.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 17-12-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

Bij moderne hoogbouw gaat het juist binnendoor, zeker als de meterkasten boven elkaar zitten.

Buitenom is vanaf pak hem beet de derde verdieping door de huidige arbo-regels financieel niet meer interessant.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22
Tsja, ellende. Hopelijk kan je de buurman bewegen tot actie. Een vriend van mij woonde eens op 10 hoog, daar ging de glasvezel verticaal door alle inpandige meterkasten. De buurman op 7e weigerde elke vorm van meewerking dus verdieping 8 t/m 10 hadden simpelweg pech. Voor de zekerheid hing er op de 6e etage in de meterkast genoeg marge om alles in toekomst vlot af te kunnen maken, maar 7e is nooit meer doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azara
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-04 21:05
Zelfs met een eigen rijtjeshuis heb je verplichtingen in je koopcontract staan om toegang te geven voor nutsvoorzieningen, ook als die voorzieningen voor anderen zijn. En als huurder heb je soortgelijke verplictingen vanuit de verhuurder opgelegd gekregen voor bijv. onderhoud. Kijk anders 's in je huurcontract.

Kortom, verhuurder kan prima de buurman dwingen mee te werken aan het glaskabel laten leggen. Zou ook in het voordeel van de verhuurder zijn, want anders moet die straks betalen om die kabels aan te laten leggen. Nu kost het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Khayma schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:52:
[...]

Zoals bovenstaand moèten ze dus door elke meterkast over de hele verdieping, ik vermoed dus horizontaal elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Azara schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:23:
Zelfs met een eigen rijtjeshuis heb je verplichtingen in je koopcontract staan om toegang te geven voor nutsvoorzieningen, ook als die voorzieningen voor anderen zijn. En als huurder heb je soortgelijke verplictingen vanuit de verhuurder opgelegd gekregen voor bijv. onderhoud. Kijk anders 's in je huurcontract.

Kortom, verhuurder kan prima de buurman dwingen mee te werken aan het glaskabel laten leggen. Zou ook in het voordeel van de verhuurder zijn, want anders moet die straks betalen om die kabels aan te laten leggen. Nu kost het niks.
Dit dus, maar ik begrijp dus voor geen enkel waarom wooncorporatie zegt "we kunnen ze niet dwingen". Dit schiet zowel mij door de voet als elke nieuwe bewoner die hier inkomt. 50mbit is schrijnend to say the least.

Het pand is ook van net na de tweede oorlog, ik vermoed 1950.

[ Voor 3% gewijzigd door combimagnetronn op 17-12-2024 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als het echt van KPN is en niet ODF of Delta (of een voor mij onbekende glasvezel netwerk beheerder)

dan wil KPN echt wel glas leggen, immers om voor een handje vol aansluitingen in een bepaald gebied het kopernetwerk online en actief te beheren / herstellen bij kabelbreuk wordt t echt een dure hobby..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 19:06
Jellstr schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:49:
KPN en ODF (Odido) huren externe bedrijven in voor de installatie en daar zitten nogal wat cowboys tussen.
Dit gebeurde in Hoogvliet:

Ik woon in een redelijk nieuw (15 jaar oud) rijtjeshuis. Voor de aanleg van glasvezel kregen we een nieuwsbrief dat zowel ODF als KPN glasvezel gingen aanleggen. Was begin dit jaar.
Na ongeveer een maand een briefje in de brievenbus dat ODF de glasvezel buiten aan kwam leggen. Er werd een geul gegraven en bij ieder huis kwam een glasvezelsprietje bij de voordeur. Geul weer dicht.
Een paar weken later kwam KPN.
Weer geul gegraven, 2e kabel en 2e sprietje uit de grond.

Van zowel ODF als KPN wat reclame en informatie.
Op het KPN netwerk wordt ieder huis aangesloten, bij ODF na het aan gaan van een contract.
Wanneer dit zou gebeuren was onduidelijk. Ik heb me bij KPN ingeschreven voor meer informatie.

Maanden niets gehoord tot ik vorige maand bij huizen 2 straten verderop stoepen werden opengegraven en huizen werden aangesloten.
Zonder enig bericht werd op zondagmiddag (!) aangebeld. "Ik ben van KPN, we zijn bij de buren verderop bezig glasvezel aan te sluiten. Mogen we dat bij u ook doen?"
Natuurlijk laten doen, maar dit geeft aan dat van afspraken maken met deze ZZP monteurs geen sprake is.

Overigens, Ziggo werkt bij mij prima, voorlopig geen KPN voor mij.
Hebben ze 't wel netjes gedaan? Bij mij in Hoogvliet kwamen ze in de buurt laatst ook langs blijkbaar van KPN (kreeg een belletje, geen idee hoe ze aan m'n nummer kwamen, heb geen KPN), maar was niet thuis en m'n vrouw was ook aan 't werk. Ze zeiden wel stuur maar een appje wanneer het kan en dan komen we weer langs. Begreep van sommige wel dat het niet bij iedereen even netjes ging.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellstr
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Musta schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:42:
[...]

Hebben ze 't wel netjes gedaan? Bij mij in Hoogvliet kwamen ze in de buurt laatst ook langs blijkbaar van KPN (kreeg een belletje, geen idee hoe ze aan m'n nummer kwamen, heb geen KPN), maar was niet thuis en m'n vrouw was ook aan 't werk. Ze zeiden wel stuur maar een appje wanneer het kan en dan komen we weer langs. Begreep van sommige wel dat het niet bij iedereen even netjes ging.
Ja, wel netjes gedaan. Daar geen klachten over.
Het voelde alleen vreemd, onaangekondigd op zondag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:36
Azara schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:23:

alleen glasvezel is geen nutsvoorziening, dus gaat je argument niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:
[...]

Dit dus, maar ik begrijp dus voor geen enkel waarom wooncorporatie zegt "we kunnen ze niet dwingen".
enige probleem hierbij is, glasvezel is geen nutsvoorziening.
Dit schiet zowel mij door de voet als elke nieuwe bewoner die hier inkomt. 50mbit is schrijnend to say the least.

Het pand is ook van net na de tweede oorlog, ik vermoed 1950.
ziggo? Starlink, odido 5g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
...
Nu heeft een onderbuurman de deur niet open gedaan..

De wooncorporatie heeft gezegd dat ze diegene niet kunnen dwingen ...
De meest eenvoudige eerste stap lijkt me om eens bij die buurman aan te bellen. Misschien kan je uitleggen wat er aan de hand is.

Mocht dat niets opleveren, dan wordt het lastig. Misschien kan je nog wat medebewoners vinden met hetzelfde probleem. Dan kan je samen misschien aan de wooncorporatie vragen of zij eens met de buurman willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Eerlijkheidshalve, wij hebben ook de glasvezel van KPN geweigerd: hier is al een een verbinding van Odido, dus die andere cowboys ging ik echt niet de woning inlaten. Als je bij mij aan de deur stond, had ik je ook wat anders verteld? Is toch het goed recht van die buurman, om die glasvezel cowboys niet over de vloer te willen hebben?

Mijn argument was, dat er al glasvezel aangelegd was en ik het belachelijk vind dat iedereen die dat wilt de straat open mag gooien en een eigen glasvezel kabel in de grond mag leggen. Een glasvezel aansluiting wilde wij wel hebben, alleen ben ik van mening dat KPN en Odido gewoon gelijktijdig hun glasvezel hadden moeten aanleggen. De stoepen liggen er nu schots en scheef bij, omdat alles snel snel gedaan wordt. Menig kind valt daarna over de uitstekende tegels.

[ Voor 41% gewijzigd door MathiasMetzger op 18-12-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@MathiasMetzger Maar de cowboys hoeven alleen via de algemene ruimte het deurtje van de meterkast open te doen. Ze komen niet over de vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 18-12-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
BounceMeister schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:39:
@MathiasMetzger Maar de cowboys hoeven alleen via de algemene ruimte het deurtje van de meterkast open te doen. Ze komen niet over de vloer.
Jawel, die komen in je woning: daar moeten ze een kastje installeren, wat je aansluiting van het glasvezel is. Wat ze in de algemene ruimtes doen zal mij een worst wezen en daar verleen ik ze wel toegang toe, maar ik hoef ze geen tweede keer over de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Waarom moet je glasvezel, er zijn voldoende alternatieven, zelf heb ik Ziggo bevalt prima en anders de andere alternatieven hier genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
*knip*. Goed bedoeld, maar dit past beter in een TR.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 18-12-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Probeer een beetje ontopic te blijven. @combimagnetronn is op zoek naar een oplossing om toch glas te krijgen. Hoewel het bespreken van alternatieven ook kan, helpen we daar @combimagnetronn niet echt mee. Gelieve dat soort berichten dus te bewaren voor een (eventueel) ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Zoals het er nu naar uitziet is misschien Odido klik en klaar de beste oplossing, of dat voor latency problemen gaat zorgen met gamen is een andere vraag. Maar dan ben ik tenminste van het probleem af dat niet meerdere mensen tegelijk tv kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• combimagnetronn
MathiasMetzger schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:29:
Eerlijkheidshalve, wij hebben ook de glasvezel van KPN geweigerd: hier is al een een verbinding van Odido, dus die andere cowboys ging ik echt niet de woning inlaten. Als je bij mij aan de deur stond, had ik je ook wat anders verteld? Is toch het goed recht van die buurman, om die glasvezel cowboys niet over de vloer te willen hebben?

Mijn argument was, dat er al glasvezel aangelegd was en ik het belachelijk vind dat iedereen die dat wilt de straat open mag gooien en een eigen glasvezel kabel in de grond mag leggen. Een glasvezel aansluiting wilde wij wel hebben, alleen ben ik van mening dat KPN en Odido gewoon gelijktijdig hun glasvezel hadden moeten aanleggen. De stoepen liggen er nu schots en scheef bij, omdat alles snel snel gedaan wordt. Menig kind valt daarna over de uitstekende tegels.
Het feit dat er al een glasvezelkabel van Odido ligt maakt je argument dus onzin, ik beschik hier niet over, dus jouw mening over 'glasvezelcowboys' helpt mij jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
combimagnetronn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:18:
[...]

Het feit dat er al een glasvezelkabel van Odido ligt maakt je argument dus onzin, ik beschik hier niet over, dus jouw mening over 'glasvezelcowboys' helpt mij jammer genoeg niet.
Misschien heeft die buurman ook van zoiets: er ligt al een internetverbinding, waarom zou ik glasvezel laten aanleggen? Persoonlijk vind ik de ADSL verbinding ook snel genoeg, daar kan ik zelfs nog 4K mee streamen. Misschien vind jij dat onzin? Echter zou redeneren veel mensen wel en de enige reden, dat ik Odido naar binnengelaten heb. Is omdat wij toevalligerwijs thuis waren.

Maar hier heeft KPN net zo goed geen woningen aangesloten: die kabel ligt nog steeds op de grond en bij de bovenbuurman, bungelt een groene glasvezel kabel van het balkon. Die meneer zat in de gevangenis, dus kon ze niet binnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Weet niet of dit niet al eerder is gecommuniceerd. Maar valt er niet gewoon te praten met de buurman. Desnoods kan je een probleempunt van bijv. thuis zijn verhelpen door de sleutel even tijdelijk te krijgen of als hij het niet nodig heeft dat je hem de situatie kunt uitleggen dat niemand het dan krijgt en jij het wel nodig hebt/wil?

Als je dit al gedaan hebt kun je deze reactie als niet verzonden beschouwen, maar afdwingen moet wel laatste red middel zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SirMemeAlot op 18-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• combimagnetronn
Ziggo had glasvezel liggen met coax door het gebouw, dus ik ben zojuist overgestapt. Misschien wat duurder maar at this point heb ik het er wel voor over. Wat een drama dat Odido/KPN.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 18:00

silverball

De wagen voor moderne mensen

combimagnetronn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:34:
Ziggo had glasvezel liggen met coax door het gebouw,
Dus coax. Ook prima, maar geen glasvezel natuurlijk. Ziggo hun glasvezelpraatjes zijn pure marketing.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-04 21:20
silverball schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:46:
[...]

Dus coax. Ook prima, maar geen glasvezel natuurlijk. Ziggo hun glasvezelpraatjes zijn pure marketing.
Glasvezel tot de wijkkast ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 18:00

silverball

De wagen voor moderne mensen

alwind schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:53:
[...]

Glasvezel tot de wijkkast ;)
Tja, er loopt ook 10kV tot mijn wijktrafo, maar binnen heb ik toch echt 230/380. Als de netbeheerder dan net als Ziggo reclame zou maken dan heb ik ook een aansluiting op het giga slim gecombineerde laagspanning-middenspanning netwerk. Maar goed thuis heb ik daar niks aan.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
silverball schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:46:
[...]

Alles is sneller dan wat ik nu heb, dus dan is dat maar zo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
silverball schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:57:
[...]

Tja, er loopt ook 10kV tot mijn wijktrafo, maar binnen heb ik toch echt 230/380. Als de netbeheerder dan net als Ziggo reclame zou maken dan heb ik ook een aansluiting op het giga slim gecombineerde laagspanning-middenspanning netwerk. Maar goed thuis heb ik daar niks aan.
Ze zeggen toch ook nergens dat het tot in de meterkast loopt? Ze zijn alleen wat creatief met bewoording.

Anyway, glasvezel of kabel maakt niet uit je kan er beide prima mee internetten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
Ik hoef gelukkig de resterende maanden niet te betalen bij Odido bij overstap na overleg klantenservice, toch nog voor elkaar kunnen boksen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Ernemmer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:44:
Kan je hiermee normaal internetten, gamen en video streamen, down- en uploaden zonder gezeik van een FUP en stutters in je spel ? Wij betalen nu 78 euro bij Ziggo, omdat onze onderbuurman weigert om de deur te openen. Hij spreekt vloeiend Nederlands, maar zodra iemand van KPN Netwerken aan de deur staat, of de woningbouw, dan spreekt hij ineens alleen maar Arabisch. Heel naar mannetje. Onze woningbouwvereniging stelt dat wij alleen maar de stap kunnen ondernemen om met de buurman te praten, maar die lacht ons finaal uit als wij erover beginngn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
YouriHL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Kan je hiermee normaal internetten, gamen en video streamen, down- en uploaden zonder gezeik van een FUP en stutters in je spel ? Wij betalen nu 78 euro bij Ziggo, omdat onze onderbuurman weigert om de deur te openen. Hij spreekt vloeiend Nederlands, maar zodra iemand van KPN Netwerken aan de deur staat, of de woningbouw, dan spreekt hij ineens alleen maar Arabisch. Heel naar mannetje. Onze woningbouwvereniging stelt dat wij alleen maar de stap kunnen ondernemen om met de buurman te praten, maar die lacht ons finaal uit als wij erover beginngn.
Dat ligt een beetje aan de afstand tot de mast, maar je kan het gewoon een maand proberen en kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Dat zou kunnen, ware het niet dat ik net ophang met Odido en ze niets weten van dit van 25 euro. Ze hebben het over 45. Website heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:41
YouriHL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:05:
Dat zou kunnen, ware het niet dat ik net ophang met Odido en ze niets weten van dit van 25 euro. Ze hebben het over 45. Website heb ik nog niet naar gekeken.
nieuws: Odido brengt '300Mbit/s'-5G-thuisinternetabonnement uit voor 25 euro ...
[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar

[ Voor 27% gewijzigd door gerritjan op 23-01-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:39
YouriHL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 03:19:
[...]

Zoals ik dus al aangaf, bij de klantenservice hebben ze geen idee waar ik het over heb. Volgens mij gaat het nog altijd niet goed bij Odido.
https://www.odido.nl/shop...=1&pr=FRP01,ACTIV01,FWI01

Laat ze anders eens gewoon op hun eigen site kijken als je ze toch aan de lijn hebt..

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:52
YouriHL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Niet direct relevant, maar maar ben ik allergisch geworden voor KPN aan de deur. Het is de enige partij die meermaals heeft aangebeld ondanks en bordje naast de deur dat dit ongewenst is. Als je ze op het bordje wijst dan gaan ze gewoon door met hun praatje... Ik snap het wel als mensen geen behoefte aan KPN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Bumpy_NL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Niet direct relevant, maar maar ben ik allergisch geworden voor KPN aan de deur. Het is de enige partij die meermaals heeft aangebeld ondanks en bordje naast de deur dat dit ongewenst is. Als je ze op het bordje wijst dan gaan ze gewoon door met hun praatje... Ik snap het wel als mensen geen behoefte aan KPN hebben.
Ik heb het meer over KPN Netwerken, da's een andere tak en die komen in een werktenue, die zijn ook makkelijk te herkennen. Het probleem met onze onderbuurman, is dat hij echt een enorme treiteraar is en de woningbouwvereniging zegt niets te kunnen omdat hij 'in zijn recht' staat. Ook de wijkagent, hoe goed hij ook zijn best doet, zegt niets te kunnen. Ik begrijp niet zo goed waarom een woningbouwvereniging hem niet kan/mag dwingen om mee te werken. Voor mijn werk is het belangrijk om supersnel internet te hebben met een hoge uploadsnelheid. 100mbit is niet snel genoeg. Nu gooi ik projecten in de upload als ik ga slapen, het is niet echt gewenst om mijn Macbook de hele nacht aan te hebben staan. Komt gemiddeld drie keer per week voor.

Ik denk dat dat 5G-alternatief van Odido ook niet wat is, gezien de snelheid.

V.w.b. de uploads, ik doe grote audio- en videoprojecten, dan heb je het vaak over 600-1000GB per project. Vaak moet ik twee of drie projecten naar de opdrachtgever sturen. Met Ziggo 1GBIT met 100mbit upload is dat niet geweldig en komt het geregeld voor dat ik na 7 uur slaap nog steeds aan het uploaden ben.

[ Voor 14% gewijzigd door YouriHL op 24-01-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-04 08:28
Ze hoeven niet de hele flat te voorzien toch, want bij mij in ieder geval werken ze tegen de gevels aan en krijg je een kabel direct naar mijn woonkamer van mijn apartament (3 hoog), weet niet hoe het zit bij een hogere flat.

Maar ondanks dat het misschien lang kan duren als je dit overlegd met jouw onderbuurman, lijkt me dit wel pre-emptive te doen anders los je sowieso niet veel op. Want buurman wilt natuurlijk met rust gelaten worden (goed recht), maar buurman weet mogelijk ook niet de voordelen van z'n kabel/dat het problemen oplevert bij bovenbuurtjes.

[ Voor 43% gewijzigd door ilaurensnl op 24-01-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 16:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JA136pqwWWc32xFJWxZh9sKF3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryWtUbsuvI5tbOhbrUx0z0e2.jpg?f=fotoalbum_largeDit zag ik laatst toen ik in Rotterdam was: de glasvezel buitenom. Benieuwd wat er bij een flinke storm gebeurt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 00:05
Alex3 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:38:
Dit zag ik laatst toen ik in Rotterdam was: de glasvezel buitenom. Benieuwd wat er bij een flinke storm gebeurt...
Dit kan toch niet waar zijn? Elke etter met een mes/schaar, fietsenstuur dat vastzit, baldadige kinderen, wat dan ook, zorgt voor internet-uitval voor minstens een paar dagen.

[ Voor 22% gewijzigd door chiel_78 op 24-01-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:07

ep667

It doesn't hurt to help

chiel_78 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Dit kan toch niet waar zijn? Elke etter met een mes/schaar, fietsenstuur dat vastzit, baldadige kinderen, wat dan ook, zorgt voor internet-uitval voor minstens een paar dagen.
Dit kan best wel waar zijn, want dit is wat er met coax ook veelal gebeurt. Ik herken het ook van glasvezel bij verschillende appartementsgebouwen hier (zeker de oudere). Enige verschil is dat KPN (lijkt dit gezien de kleur ook te zijn) er doorgaans een aluminium lijst overheen zet om ongelukjes te voorkomen. Net zoals de coaxboeren dat doen, overigens.

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 16:44
Misschien komt die lijst dan nog. Het ziet er nogal onaf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-04 08:28
[Afbeelding]Dit zag ik laatst toen ik in Rotterdam was: de glasvezel buitenom. Benieuwd wat er bij een flinke storm gebeurt...
Zou verwachten dat er minimaal nog een omhulsel komt, zodat niet alles los zit. Zo niet erg slecht gedaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
YouriHL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:05:
Ik heb hier toentertijd geen last van gehad, je kan dus echter niet je contract om laten zetten. Je neemt dus een heel nieuw contract af maar inderdaad afhankelijk van hoe ver je van de mast af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
ep667 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:50:
[...]
Enige verschil is dat KPN (lijkt dit gezien de kleur ook te zijn) er doorgaans een aluminium lijst overheen zet om ongelukjes te voorkomen. Net zoals de coaxboeren dat doen, overigens.
Allemaal uitbesteed zonder enige vorm van controle bij oplevering lijkt het..... hier ook op verschillende plekken gezien. Voorkant van het gebouw netjes met een lijst afgewerkt, appartementen aan de achterkant gewoon zonder lijst :-(.

En daar hebben ze het eerste netjes geprobeerd door naar de mantelbuizen te zoeken om het via de meterkasten te doen. Ouder gebouw dus niet gevonden en toen maar langs buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 18:14
Gewoon via de gevel omhoog brengen en via de meterkasten weer omlaag.
Aangezien het geen noodzakelijk onderhoud is kan een bewoner niet gedwongen worden mee te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
A4-tje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:50:
Aangezien het geen noodzakelijk onderhoud is kan een bewoner niet gedwongen worden mee te werken.
Flauwekul natuurlijk..... alleen een WoCo heeft meestal geen zin hier veel moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 18:14
TweakGP schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Flauwekul natuurlijk..... alleen een WoCo heeft meestal geen zin hier veel moeite in te steken.
Hoe weet jij dat ze er geen zin in hebben? Ben je werkzaam bij deze woco?
Of weet jij waar dan staat dat een woco dat moet doen?
Dit is zelfs bij gasleiding vervangen door stedin, wordt er niet meegewerkt dan is het jammer voor dat moment, tot het wel noodzakelijk onderhoud wordt (maar dat zal met internet eigenlijk nooit zo zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
ep667 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Dit kan best wel waar zijn, want dit is wat er met coax ook veelal gebeurt. Ik herken het ook van glasvezel bij verschillende appartementsgebouwen hier (zeker de oudere). Enige verschil is dat KPN (lijkt dit gezien de kleur ook te zijn) er doorgaans een aluminium lijst overheen zet om ongelukjes te voorkomen. Net zoals de coaxboeren dat doen, overigens.
Krijg je daar niet een enorme schok van, zoiets doorknippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

inhico

pw

YouriHL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:05:
[...]

Krijg je daar niet een enorme schok van, zoiets doorknippen?
Nee.
Lage spanning, kleine stroom, weinig vermogen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
combimagnetronn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Ik heb hier toentertijd geen last van gehad, je kan dus echter niet je contract om laten zetten. Je neemt dus een heel nieuw contract af maar inderdaad afhankelijk van hoe ver je van de mast af zit.
Ik heb het nagekeken en de dichtstbijzijnde mast staat 400 meter hemelsbreed hiervandaan. Echter, hier staan twee hoge fabrieken tussenin die het signaal waarschijnlijk blokkeren. De volgende dichtstbijzijnde mast staat 1km verderop hemelsbreed maar daar zit het Centraal Station dan weer tussenin. Niet ideaal dus.

Vwb het contact, we zitten nu bij Ziggo. Niet bij Odido. Ziggo komt wel overeen met wat het pakket biedt, maar het is gewoon niet snel genoeg. Ik los het probleem af en toe op als ik op bezoek ben bij een maat van mij die op de campus van Universiteit Twente woont, zodat ik gebruik kan maken van het supersnelle netwerk daar, maar ik heb geen zin om drie keer per week na m'n werkdag daarheen te rijden. Is ondoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
inhico schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Nee.
Lage spanning, kleine stroom, weinig vermogen.
Maar.. een klein etterbakje van 13 voelt er meer van dan een volwassen beer van 56. Om maar een leeftijd te noemen. Ik heb één keer in mijn jonge jaren, was toen een jaar of 10 denk ik, de stroomverlengkabel van de grasmaaier van de buurman doorgeknipt als kattenkwaad. Daar heb ik een week last van gehad. Maar dat zal wel meer vermogen hebben gehad. Was een keer, nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-03 19:49
Jellstr schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:59:
[...]

Ja, wel netjes gedaan. Daar geen klachten over.
Het voelde alleen vreemd, onaangekondigd op zondag
(Aan/Door) welke onderaannemer van KPN (was dit uitbesteed)?

[ Voor 11% gewijzigd door futurecrawler op 24-01-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
Musta schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:42:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat late reactie maar ik vond het juiste antwoord nog niet; je bent gewoon wettelijk verplicht om aanleg toe te staan als dat nodig is om de buren aan te kunnen sluiten.

https://www.acm.nl/nl/tel...nternet/kabels-privegrond

Staat niet in het artikel maar de plicht volgt uit de Telecommunicatiewet.

De praktische kant is in potentie lastiger. Als een vriendelijke gesprek niet helpt en de buurman echt niet wil kun je altijd nog naar de rechter maar dan zijn de verhoudingen wel goed verstoord natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
combimagnetronn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:36:
[...]

Nee, dit is een gebouw wat van HEF Wonen is, dus huurder. Zij menen dat niemand gedwongen kan worden. Het gros wat hier woont zijn 70+ers die hier al 40/50 jaar wonen en weigeren mee te gaan in alles wat modern is, wat de rest nu tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 19:06
futurecrawler schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Dit weet ik helaas niet, maar gisteren zijn ze dus bij mij in Hoogvliet langsgeweest voor Odido/ODF nadat ze uit 't niets een afspraak can ruim een maand geleden hadden afgezegd. Best netjes gedaan, waren een paar Griekse jongens (familie). De KPN kabel ligt nog steeds buiten op de stoep, zie wel wanneer dat naar binnen gehaald wordt.
Nu nog een afspraak met Odido maken voor de installatie

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:23

jurroen

Security en privacy geek

[Afbeelding]Dit zag ik laatst toen ik in Rotterdam was: de glasvezel buitenom. Benieuwd wat er bij een flinke storm gebeurt...
Bij ons is de (KPN) glasvezel ook buitenom gegaam, maar keurig netjes in een metalen kabelbuis - en niet zo prutserig als hier gegaan is. Zelfs mjn moeder zou dit beter doen, zonder verstand van klissen :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:03
TweakGP schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:52:
[...]

WoCo? Een bandenbedrijf?!
Oh nee; ik zie het al... een WoCo is een soort WoBo.

Laat maar; opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door BBBvB op 23-02-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 16:09
Exception schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:33:
Jij komt duidelijk niet uit de Randstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 14:02

odan

The dark side is within all!

Rolfie schreef op woensdag 18 december 2024 @ 06:52:
[...]
alleen glasvezel is geen nutsvoorziening, dus gaat je argument niet op.
Aangezien de gewone telefoonlijnen weinig tot geen onderhoud meer krijgen en zo goed als vervangen (gaan) worden door glasvezel, is glasvezel (dus telecommunicatie) toch echt wel een nutsvoorziening.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
odan schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:58:
[...]

Aangezien de gewone telefoonlijnen weinig tot geen onderhoud meer krijgen en zo goed als vervangen (gaan) worden door glasvezel, is glasvezel (dus telecommunicatie) toch echt wel een nutsvoorziening.
Coax en 5g zijn er ook nog. Internetten kan ook in een bibliotheek of buurthuis. Er zijn voldoende alternatieven, om het geen nutsvoorziening te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17
Scorpio861 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Want in de Randstad mag je niet met je buren praten? 8)7 Wat een non-sense.

In de OP staat niets over dat de buurman niet wil praten of wat dan ook. Dus lijkt mij de eerste stap toch? Wellicht is die beste man 80+ en heeft hij geen idee waar het over ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• combimagnetronn
Scorpio861 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:26:
[...]

:9 dat dacht ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• combimagnetronn
Exception schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Want in de Randstad mag je niet met je buren praten? 8)7 Wat een non-sense.

In de OP staat niets over dat de buurman niet wil praten of wat dan ook. Dus lijkt mij de eerste stap toch? Wellicht is die beste man 80+ en heeft hij geen idee waar het over ging.
De buurmannen doen de deur simpelweg niet open hier, in de stad wonen staat niet kijf aan altijd nette mensen om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik zou bijna gaan adviseren om dan maar weg te gaan uit die kloteflat met die kloteburen :P

Misschien op zoek naar een woning buiten de randstad dan? Met een glasvezel?

Maarre odido is natuurlijk ook prima.
Pagina: 1