Mogelijkheid tot personen blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 09:00
Het valt me steeds meer op dat Tweakers V&A steeds meer op Marktplaats begint te lijken. Er verschijnen steeds vaker onzinnige berichten en gelukzoekers die extreem lage biedingen doen, puur om maar iets te bieden.

Daarnaast zie ik een toename van mensen die "butthurt" reageren omdat je een product verkoopt. Sommigen gaan zelfs zo ver om te dreigen met negatieve reviews, terwijl ze zelf niet eens serieus geïnteresseerd waren in een aankoop.

Ik zou graag zien dat er een optie wordt toegevoegd waarmee je dergelijke gebruikers kunt blokkeren. Dit zou ervoor zorgen dat ze je advertenties niet meer zien en geen berichten meer kunnen sturen. of een melding zoals "Je bent geblokkeerd door deze persoon" zou duidelijkheid kunnen geven.

Als problematische gebruikers op deze manier steeds vaker geblokkeerd worden, zal V&A minder interessant voor hen worden. Uiteindelijk verbetert dit de ervaring voor serieuze kopers en verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbu-kun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 11:03
+👍

Ik zit ook te zoeken naar account block features om de zoveel tijd, kwam nu bij dit nieuwe forumtopic uit dus ga er van uit dat het niet bestaat.

Ik heb het omgekeerde, prijs alert voor bepaalde artikelen maar er is letterlijk *een* tweaker die elk uur de prijs aanpast van een V&A en daarna nieteens meer tekoop aanbied tot een paar weken later. Nu moet ik helemaal in mijn email account een filter voor hun gebruikersnaam maken?

Waarom kan ik niet gewoon op iemands profiel instellen op welke manieren ze kunnen interacteren met mij? Ik snap dat reviews wat meer denkwerk nodig hebben vanwege misbruik door oplichters als je ze zou kunnen blokkeren maar het feit dat er helemaal geen block lijkt te zijn is erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik vind het een heel slecht idee. Een transactie is situationeel. Het zegt niet meteen iets over hoe iemand is of zich gedraagt. Ik krijg soms ook slechte biedingen en dan reageer ik gewoon vriendelijk met 'Ik ga niet akkoord met jouw voorstel'. Als ik dan een bijdehante reactie terug krijg dan geef ik aan dat ik er niet op in ga. Andersom doe ik ook wel eens een heel laag bod om te polsen wat deze persoon ongeveer verwacht. Dan krijg ik ook te horen welke minimumprijs iemand hanteert. Er ligt een ander risico op de loer, namelijk 'deze persoon heeft een bepaalde naam die ga ik maar blokkeren...' (en dat kan ook onbewust!)

Het is gewoon een principe van handelen. Ik zie niet in waarom een Vraag & Aanbod anders moet zijn dan elk andere marktplaats. Blokkeren vind ik echt een allerlaatste paardenmiddel en iets waarvan ik vind dat alleen mods deze mogen gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Rhinosaur op 15-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

V&A is een bijproduct van tweakers.net en in principe bedoeld om een service te bieden aan de gebruikers.
Gebruikers blokkeren zou echter impact hebben op de rest van de site en het forum, en dat is wel primair. Dus die optie zit er niet in. Imho terecht; je zou het hele forum er mee op zijn kop zetten.
Bovendien technisch niet te doen op het forum, want reacties en quotes moet je dan ook in hindsight gaan filteren etc.
Makkelijker is dan gewoon een vervelende user op zijn gedrag aanspreken, of zwaardere maatregelen ;)

Reviews kunnen vziw alleen als er daadwerkelijk sprake is van een transactie, en niet daarvoor. De rest is gewoon communicatie. Kan bij het product, kan via DM. Als er in een van beiden iets scheef zit kun je gewoon een modje aanspreken om er iets aan te doen :)

Last: ik zit dagelijks op MP en ook daar kun je bepaalde users niet blokkeren vziw. Ook dat zal een reden hebben verwacht ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@bumtroll en hoe voorkom je dan dat ik (tegen alle voorwaarden van Tweakers in), even een VPN opzet, een tweede, derde of vierde burn-account aanmaak en alsnog butthurt naar jou berichten ga sturen?

Vergeet ook niet dat usernames reusable zijn; na x tijd inactiviteit kan iemand anders alsnog die username opvragen. En dat kan dan iemand zijn met goede bedoelingen. Daar kom jij dan nooit meer mee in contact.

IRL-situatie; de lokale rommelmarkt / kleedjesmarkt? Ga je daar dan ook mensen blokkeren of negeren?

Nee, met alle respect, blokkeren van users vind ik geen goed plan.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 15-12-2024 11:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 09:00
@Rhinosaur
Ik heb het over persoonlijk blokkeren van personen dat een persoon niet met jou kan communiceren of jou V&A aanbod niet meer kan zien, net of je in games een persoon kan muten of blokken zodat die persoon geen contact meer met je kan opnemen.

@The Eagle Je kan wel degelijk op Marktplaats iemand blokkeren en nogmaals ik heb het inderdaad zoals op Marktplaats iemand direct blokkeren, zodat hij jou content niet ziet of op jou niet kan reageren, dat heeft niets met het forum of de rest van de website te maken,

@MAX3400 als ze zover gaan verdienen ze een perma ban van de mods

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgWnyIDFSJQyHdSAGVNHq97BK88=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sYQEH0hsNicbTCdFMTjjhXCL.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door bumtroll op 15-12-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bumtroll schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:46:

@MAX3400 als ze zover gaan verdienen ze een perma ban van de mods
Blij dat je 1 regel leest en de rest van mijn post negeert? En daarnaast; hoe ga je iemand perma-bannen als je mogelijk onvoldoende weet of kan bewijzen dat het dezelfde persoon is?

Maar soit; de rest van mijn post vond je minder interessant om op in te gaan; ik blijf erbij dat jouw voorstel onredelijk is om mensen te blokkeren. Negeren is een beter idee; kost je zelf ook minder tijd...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:30
Gewoon negeren en niet op reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

bumtroll schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:46:

@The Eagle Je kan wel degelijk op Marktplaats iemand blokkeren en nogmaals ik heb het inderdaad zoals op Marktplaats iemand direct blokkeren, zodat hij jou content niet ziet of op jou niet kan reageren, dat heeft niets met het forum of de rest van de website te maken,
Ik geloof dat je bij Marktplaats dan niet de gebruiker, maar die specifieke chat blokkeert. Die is aan de advertentie gekoppeld, maar een nieuwe chat bij een andere advertentie door dezelfde gebruiker is dacht ik wel mogelijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruikers blokkeren doen we niet. Je kunt de notificaties voor die DM uitzetten en 'm verplaatsen naar de trash.

Dit verzoek is al vaker voorbij gekomen:
vraag en aanbod gebruiker blokkeren
Berichten blokkeren

Aangezien dit geen V&A ding is maar een forum functionaliteit, kan je de vraag beter in MF stellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.