vraag en aanbod gebruiker blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 13.729 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 00:00
Is er misschien een mogelijkheid om gebruikers te blokkeren bij vraag en aanbod?

Als mensen je voor 75 euro voor een vrij nieuwe (weinig gebruikte) B550 master proberen af te schepen dan wil ik de moeite niet doen om er ook nog eens op te reageren..

Want dan ga ik gewoon de gebruikers eruit filteren die niet serieus willen reageren .

Neem aan dat er mensen zijn met kennis die weten wat iets waard is..

Maar merk op dat er mensen zijn die het gewoon proberen..
(kijken of ze het lukt, of gewoon voor de handel doen)

Dat vind ik nogal zonder van mijn tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 02-08-2022 23:52 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op onzinnige biedingen hoef je ook niet te reageren. Het is een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
Snap ik, maar daar wil ik dan ook geen verder handel meer mee doen..

Zit niet erop te wachten dat ik ze de volgende keer weer tegen het lijf aan loopt om het zo maar even te zeggen.

Begin op V&A teveel op marktplaats te lijken.. Dat is erg jammer.

Om er toch een beetje controlle erop te houden leek me dat het beste idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 03-08-2022 00:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:15
sypie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:12:
Op onzinnige biedingen hoef je ook niet te reageren. Het is een keuze.
Je riskeert wel een negatieve beoordeling als je helemaal niet reageert.

Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Xander schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:17:
[...]

Je riskeert wel een negatieve beoordeling als je helemaal niet reageert.

Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022
Alleen niet iedere gebruiker is elke keer aanwezig op tweakers.

Hoe wil je dat dan doen?

Kom zelf ook maar zelden. Als ik te vaak hier langs komt, mits je pech hebt word er meteen met modder gegooit als het je even niet mee zit.

En het bevalt mij ook wel dat ik hier niet altijd hier langs kom.. Dan heb ik tenminste een afkoel periode. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:22:
[...]

Alleen niet iedere gebruiker is elke keer aanwezig op tweakers.

Hoe wil je dat dan doen?
:?

Ik snap de vraag niet.

Als je besluit niet te reageren op een bericht, mag iemand daar na 72 uur een beoordeling over schrijven. In tegenstelling tot eerder beleid waar een beoordeling pas was toegestaan na het bereiken van een overeenkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:32:
[...]

Als je besluit niet te reageren op een bericht, mag iemand daar na 72 uur een beoordeling over schrijven. In tegenstelling tot eerder beleid waar een beoordeling pas was toegestaan na het bereiken van een overeenkomst.
En dus moet je ook op de berichten reageren van mensen die pak 'm beet €200 onder je vraagprijs bieden.
Ik wil op dat soort berichten eigenlijk niet eens reageren.
Maar met de nieuwe voorwaarden word ik dus eigenlijk verplicht ook op onzinnige biedingen te reageren, anders kost het me mogelijk een slechte feedback.

Bovenstaand voorbeeld is zeer recentelijk bij mij voorgekomen. Ik bied een smartphone aan voor €789 en krijg een bod van €600.
Ik vind dit een belachelijk laag bod; toch riskeer ik nu een slechte feedback als ik er niet op reageer.

Waar ligt de grens van een onrealistich bod waar je niet op hoeft te reageren als verkoper??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat is er eigenlijk mis met een berichtje terug van ‘sorry gap, gaat niet gebeuren?’ maar dan in je eigen vriendelijke woorden?

Daarna hoef je ook niet meer te reageren, uiteraard snap ik dat het frustrerend kan zijn als je een te laag bod ontvangt voor je spul. Eventueel zou je ook een richtprijs kunnen aangeven in je advertentie.

hi!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Robin4 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:50:
Is er misschien een mogelijkheid om gebruikers te blokkeren bij vraag en aanbod?
Nee. Gewoon even reageren "Dat bod is te laag, bedankt".

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:51
_Bailey_ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 04:02:
[...]

Bovenstaand voorbeeld is zeer recentelijk bij mij voorgekomen. Ik bied een smartphone aan voor €789 en krijg een bod van €600.
Ik vind dit een belachelijk laag bod; toch riskeer ik nu een slechte feedback als ik er niet op reageer.

Waar ligt de grens van een onrealistich bod waar je niet op hoeft te reageren als verkoper??
76% van de vraagprijs bij een tweedehands product lijkt mij helemaal geen belachelijk openingsbod.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
_Bailey_ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 04:02:
Maar met de nieuwe voorwaarden word ik dus eigenlijk verplicht ook op onzinnige biedingen te reageren, anders kost het me mogelijk een slechte feedback.

Als je echt een belachelijk bod krijgt of nare communicatie, neem ik wel aan dat je ook een beoordeling terug mag schrijven.

@Microkid Hoe denk jij eigenlijk over een tekst als "op een bod lager dan €600 wordt niet gereageerd" in de advertentietekst? Kan een potentiële koper je nog gebrekkige communicatie verwijten als ze zelf gebrekkig lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:30
Xander schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:41:
[...]

Als je echt een belachelijk bod krijgt of nare communicatie, neem ik wel aan dat je ook een beoordeling terug mag schrijven.

@Microkid Hoe denk jij eigenlijk over een tekst als "op een bod lager dan €600 wordt niet gereageerd" in de advertentietekst? Kan een potentiële koper je nog gebrekkige communicatie verwijten als ze zelf gebrekkig lezen? ;)
Dat valt in ieder geval niet te automatiseren, dus Tweakers kan dan niet voorkomen dat zo'n beoordeling geplaatst wordt. Dat moet dan weer betwist worden door de adverteerder, dus dat is alleen maar gedoe.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Wat worden mensen toch lui vandaag de dag :O
Het is toch een kleine moeite om te reageren met ‘Thnx voor je interesse, maar ik vind je bod te laag’. Of nog beter, in een positieve noot: ‘thnx voor je interesse in mijn product, ik vind het bod echter te laag, zullen we er tussen in gaan zitten met x bedrag? Lager kan ik helaas echt niet gaan’.
Dat mensen 600€ bieden op een smartphone van 789 euro vind ik trouwens niet eens een slecht bod. Bedenk je ook dat sommige mensen bewust lager bieden om zo tot een middenweg te komen. Of misschien vraag je gewoon echt teveel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

Als mensen je voor 75 euro voor een vrij nieuwe (weinig gebruikte) B550 master proberen af te schepen dan wil ik de moeite niet doen om er ook nog eens op te reageren..

Want dan ga ik gewoon de gebruikers eruit filteren die niet serieus willen reageren .

Neem aan dat er mensen zijn met kennis die weten wat iets waard is..

Maar merk op dat er mensen zijn die het gewoon proberen..
(kijken of ze het lukt, of gewoon voor de handel doen)

Dat vind ik nogal zonder van mijn tijd.
Als je het zo zonde van je tijd vind heb ik een goede tip: geef een richtprijs. Jij kiest er Willens en wetens voor om dit soort biedingen aan te trekken door voor NOTK te kiezen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 06-06 10:23

Theo

moederbord

Ergens zit er wel een bug in het reviewsysteem. Iemand kan een verkoper een bericht sturen 'a la marktplaats' die een 500 euro item te koop heeft staan met enkel 'ik bied 60 euro. vandaag ophalen?'. Dit soort parasieten wil je gewoon negeren. Maar door de nieuwe V&A regels moet de verkoper reageren. Stuur de parasiet vervolgens nóg een reactie ('ok, 70 euro, vandaag ophale') dan moet je als verkoper dus ook hierop reageren omdat je na drie dagen van stilte een negatieve beoordeling kunt verwachten.

Eigenlijk wil je de optie hebben om dit soort volk te mogen negeren zonder gelijk een negatieve beoordeling te kunnen krijgen... Want de parasiet vervolgens negatief beoordelen wordt dan weer als wraakreview gezien. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 03-08-2022 08:26 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Theo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:24:
Ergens zit er wel een bug in het reviewsysteem. Iemand kan een verkoper een bericht sturen 'a la marktplaats' die een 500 euro item te koop heeft staan met enkel 'ik bied 60 euro. vandaag ophalen?'. Dit soort parasieten wil je gewoon negeren. Maar door de nieuwe V&A regels moet de verkoper reageren. Stuur de parasiet vervolgens nóg een reactie ('ok, 70 euro, vandaag ophale') dan moet je als verkoper dus ook hierop reageren.

Eigenlijk wil je de optie hebben om dit soort volk te mogen negeren zonder gelijk een negatieve beoordeling te kunnen krijgen...
Ik zou er echt maling aan hebben en dan mijn score maar lekker naar beneden laten gaan. De meeste mensen kijken niet eens naar de score, en als je overwegend postieve reviews hebt en een paar reviews waarin staat dat je niet op tijd hebt gereageerd, tja... ik zou er niet zo wakker van liggen als koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PLAE schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

76% van de vraagprijs bij een tweedehands product lijkt mij helemaal geen belachelijk openingsbod.
Met hoofdletters in mijn advertentietekst dat het een vaste prijs betreft.
En dan dus toch ver onder mijn vraagprijs bieden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ergens zit er wel een bug in het reviewsysteem. Iemand kan een verkoper een bericht sturen 'a la marktplaats' die een 500 euro item te koop heeft staan met enkel 'ik bied 60 euro. vandaag ophalen?'. Dit soort parasieten wil je gewoon negeren. Maar door de nieuwe V&A regels moet de verkoper reageren. Stuur de parasiet vervolgens nóg een reactie ('ok, 70 euro, vandaag ophale') dan moet je als verkoper dus ook hierop reageren omdat je na drie dagen van stilte een negatieve beoordeling kunt verwachten.

Eigenlijk wil je de optie hebben om dit soort volk te mogen negeren zonder gelijk een negatieve beoordeling te kunnen krijgen... Want de parasiet vervolgens negatief beoordelen wordt dan weer als wraakreview gezien. |:(
Helemaal eens, daarom vind ik het ook een nogal bijzondere keuze dat de beoordelingsregels zijn aangepast. Voorheen kon je gelukszoekers negeren, maar je bent nu verplicht om te reageren. En zoals je zegt moet je de conversatie nog in leven houden ook bij elke vervolgvraag, omdat je ook dan het risico loopt een negatieve beoordeling te krijgen.

Als ik de aankondiging lees is er met deze situatie geen rekening gehouden. Prima om op tijd te reageren, maar daar zit wel een ongewenst neveneffect aan, de drammende laagbieder/veelvrager-combinatie kan eigenlijk niets fout doen. Sterker nog, ik mag als aanbieder dan geen review plaatsen om een weerwoord te bieden, mocht de drammer wel binnen 72 uur reageren.

Vreemde keus en ik zie hem het liefst terug gedraaid.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:21

Fiets

A.K.A. Bambi

Dus eigenlijk eerst reageren op een eerste bod, daarna blokkeren zodat ze gewoon niet verder kunnen bieden. Dan hoef je ook niet te reageren.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 18:40
Het is een keuze om een vraagprijs van 789 en niet 780 of 790 te vragen op een paticuliere verkoop site.
Dat gezegd hebbende vind ik de prijzen die gevraagd worden op V&A vaak aan de hoge kant.
Tot op zekere hoogte heb ik wel begrip voor mensen die het proberen,
Maar dat je moet reageren kan wel weer weg,geen reactie is niet eens over het bod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43
Ik handel zelf niet via V&A en zelden via marktplaats. Van de keren dat ik wel iets op MP aanbied krijg ik meteen van die lowballers die denken iets voor 50% te kunnen kopen. Vervolgens haal ik er advertentie er maar vanaf omdat ik geen zin in dat gedoe heb.

Wat dat betreft snap ik TS dus heel goed. Volgens mij is is V&A ooit opgezet om op een wat serieuzere noot electronica te kunnen verhandelen zodat je niet naar MP hoeft. Het lijkt me dan ook goed als tweakers een beetje probeert om dat te faciliteren, anders heeft V&A geen meerwaarde meer voor de verkopende partij imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tux3.14 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:04:
Het is toch een kleine moeite om te reageren met ‘Thnx voor je interesse, maar ik vind je bod te laag’. Of nog beter, in een positieve noot: ‘thnx voor je interesse in mijn product, ik vind het bod echter te laag, zullen we er tussen in gaan zitten met x bedrag? Lager kan ik helaas echt niet gaan’.
Dat mensen 600€ bieden op een smartphone van 789 euro vind ik trouwens niet eens een slecht bod. Bedenk je ook dat sommige mensen bewust lager bieden om zo tot een middenweg te komen. Of misschien vraag je gewoon echt teveel :)
Je haalt nu specifiek mijn aangeboden product aan ;)

Ik had het eerder in dit draadje niet vermeld, ik geef zeer duidelijk aan in mijn advertentie dat het een vaste prijs betreft. (Ik bepaal natuurlijk als verkoper mijn eigen prijsstelling)
En toch krijg ik berichten met biedingen, waaronder dus die eerder genoemde €600.
Dus moet ik daarop reageren om een negatieve feedback te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 03-08-2022 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
Ja als je wat te koop zet online heb je er altijd mensen bij die laag bieden...
Hoort er nou eenmaal bij, zet je zelf N.o.t.k. bij je advertenties word dat alleen maar erger, opzich logisch.

Bij een richtprijs is er minder kans op dat soort mensen, maar ja je houd het toch en je voorkomt het niet.

Wat mij betreft niet zo moeilijk doen, gewoon een simpel berichtje typen en klaar, wat is daar nou de moeite aan? Ik snap het niet zo goed. Niemand mag onderbieden op mijn advertenties, want dat vind ik niet fijn is een lastige insteek... er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
flyyy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:02:
Ja als je wat te koop zet online heb je er altijd mensen bij die laag bieden...
Hoort er nou eenmaal bij, zet je zelf N.o.t.k. bij je advertenties word dat alleen maar erger, opzich logisch.

Bij een richtprijs is er minder kans op dat soort mensen, maar ja je houd het toch en je voorkomt het niet.

Wat mij betreft niet zo moeilijk doen, gewoon een simpel berichtje typen en klaar, wat is daar nou de moeite aan? Ik snap het niet zo goed. Niemand mag onderbieden op mijn advertenties, want dat vind ik niet fijn is een lastige insteek... er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
Allemaal leuk en aardig maar als je bijv. een iPhone 12 te koop zet krijg je een heel legioen aan opkopers erop af. Je hebt zo 10 “geïnteresseerden” te pakken die 300 ipv 500 bieden, en die 500 is dan gewoon een gangbare prijs (tenminste toen ik mijn 12 verkocht een paar maanden geleden).

Dan wil je echt niet moeten reageren op elke gek die laag bied omdat je anders een slechte review krijgt naar mijn idee.

Beter verkoopt DPG de V&A tak dan aan MP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
waar je je druk om kan maken.

Gelieve constructief te reageren of je reactie achterwege te laten.

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 03-08-2022 09:57 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

De_Bastaard schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar als je bijv. een iPhone 12 te koop zet krijg je een heel legioen aan opkopers erop af. Je hebt zo 10 “geïnteresseerden” te pakken die 300 ipv 500 bieden, en die 500 is dan gewoon een gangbare prijs (tenminste toen ik mijn 12 verkocht een paar maanden geleden).

Dan wil je echt niet moeten reageren op elke gek die laag bied omdat je anders een slechte review krijgt naar mijn idee.

Kunnen al die 10 geinterreseerden die 300 bieden dan eigenlijk een negatieve reactie achterlaten?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 21:01
Ik sla advertenties met N.O.T.K. dan ook altijd over.

Als je iets wilt verkopen, dan heb je ook wel een prijs in gedachte wat het ongeveer zou moeten opbrengen. Zet die er dan gewoon neer.
Evt. +10% om de afbieders nog wat ruimte te geven.

Maar met n.o.t.k. zeg je eigenlijk "laat maar weten wat het jou waard is" maar vervolgens ben je gepikeerd ala mensen dat doen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Niet ineens stoppen met reageren tijdens een conversatie lijkt me logisch. Net als op redelijke vragen/biedingen. Maar lijkt mij niet dat je verplicht op elke reactie moet reageren. Als iemand reageert op je aanbod van een setje geheugen met de vraag of je misschien geen interesse hebt om crypto te kopen, dan zal een negatieve review als je er niet op reageert natuurlijk ook niet standhouden.

Mensen lijken het wel heel binair hier te zien, en het lijkt me sterk dat het zo gehandhaafd wordt. Alsof wanneer 30 spam accounts je wat sturen, ze alle 30 daarna negatieve reviews mogen achterlaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 03-08-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Michael_OsGroot schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Kunnen al die 10 geinterreseerden die 300 bieden dan eigenlijk een negatieve reactie achterlaten?
Als je daar niet binnen 72 uur op reageert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 06-06 10:23

Theo

moederbord

Michael_OsGroot schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Jep.... Dat kunnen ze wanneer jij meer dan 72 uur niet gereageerd hebt.

code:
1
2
3
4
1-aug 13:37: Lowballer : ik bied 200
1-aug 15:00: Verkoper: Daar ga ik niet mee akkoord, de vraagprijs is 500 euro, en deze prijs is vast.
1-aug 16:42: Lowballer: 250, vandaag ophale
5-aug 12:34: Lowballer: ?

Jij als verkoper hebt nu tweemaal niet gereageerd, en heb dus mogelijk zelfs tweemaal een negatieve feedback verdient.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

liberque

Vrijzinnig!

Amai zeg. Gewoon in je tekst zetten: "op onzinbiedingen wordt niet gereageerd". Geven ze dan toch negatieve feedback dan reageer je met "in de advertentie staat dat op onzinbiedingen niet wordt gereageerd". Een onzinbieding is subjectief maar je vrijwaart jezelf daarmee naar jouw subjectieve kant. Probleem opgelost.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
De_Bastaard schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Ja maar dat is toch overal zo?
Als je wat wil verkopen krijgen je altijd te maken met mensen die te laag bieden.

Dat hoort er gewoon bij... wees blij dat Tweakers ons hierin faciliteert en zorgt voor een redelijk veilige koop omgeving met een goed werkend review systeem ipv het ongemodereerde MP feest.

Wees er blij mee en neem die berichten op de koop toe en reageer gewoon met iets simpels.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mag een verkoper een negatieve review achterlaten bij onzinbieders?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Theo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Jep.... Dat kunnen ze wanneer jij meer dan 72 uur niet gereageerd hebt.

code:
1
2
3
4
1-aug 13:37: Lowballer : ik bied 200
1-aug 15:00: Verkoper: Daar ga ik niet mee akkoord, de vraagprijs is 500 euro, en deze prijs is vast.
1-aug 16:42: Lowballer: 250, vandaag ophale
5-aug 12:34: Lowballer: ?

Jij als verkoper hebt nu tweemaal niet gereageerd, en heb dus mogelijk zelfs tweemaal een negatieve feedback verdient.
Tweemaal een beoordeling over dezelfde advertentie is niet de bedoeling. Daarbij zijn we ook redelijk natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

liberque schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:57:
Amai zeg. Gewoon in je tekst zetten: "op onzinbiedingen wordt niet gereageerd". Geven ze dan toch negatieve feedback dan reageer je met "in de advertentie staat dat op onzinbiedingen niet wordt gereageerd".
Dit is een lastige want wat is een onzinbieding en wie bepaalt dat? Is dat een extreem laag bod of is dit ook een lager bod wanneer de vraagprijs onrealistisch hoog is? Wat voor de een een onzinbieding is kan voor de ander een goed bedoelt bod zijn. Bij niet reageren kan na 72 uur een beoordeling worden achtergelaten. Daar waar er echt opzettelijk getrolled wordt o.i.d. kan je altijd contact opnemen met de crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wist (ook) niet dat de V&A voorwaarden zijn gewijzigd, maar dit voelt wel heel erg als een eenzijdig iets.

Het voorbeeld van Theo vind ik daarin best wel goed, er wordt een onzinnig bod gedaan, daar wordt door de verkoper nog braaf op gereageerd - en het wordt direct weer opgevolgd door meer onzin. Op zulke momenten verbreek ik persoonlijk de communicatie, daar ga ik geen tijd meer aan verdoen. Maar na een reactiestop staat de """koper""" dus in zijn of haar recht om een negatieve beoordeling achter te laten? :?

Als iemand mijn reactie niet wil lezen, met opzet negeert of hier gewoon ronduit tegenin gaat, waarom zou ik dan mijn tijd nog verdoen aan die persoon? Een autohandelaar zal me ook vierkant uitlachen en de deur wijzen als ik een onzin bod doe. Je voelt je als verkoper gewoon totaal niet serieus genomen op zo'n moment.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2022 11:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:31
Aan de andere kant (ben het wel met je eens), als je n.o.t.k als prijs zet, kun je dit soort biedingen gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
gambieter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:51:
Mag een verkoper een negatieve review achterlaten bij onzinbieders?
Nee, want er was geen overeenkomst/transactie.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Microkid schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:20:
Dan is dat toch wel erg eenrichtingsverkeer en makkelijk misbruikbaar. De verkoper mag communicatie niet beoordelen?

Als er een categorie is die V&A kan missen, is het de onzinbieders. Zonder verkopers geen V&A, zonder onzinbieders, tja, wie mist ze?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik zou een afwezigheids-autoreply instellen. Dan heb je in ieder geval voldaan aan je verplichting om te reageren.
De DMs van onzin biedingen kan je naar de prullenbak verplaatsen. Vergeet niet het vinkje 'k wil geen notificaties ontvangen' uit te zetten. Dit zit verstopt onder 'eigenschappen'.

Omslachtig maar dit lijkt mij de beste manier om jezelf in te dekken.

[ Voor 9% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 03-08-2022 11:32 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Maar dit hoeft toch ook niet meer?
In de nieuwe voorwaarden staat:
We hebben besloten dat communicatie ook beoordeeld mag worden, ook wanneer dat niet tot een transactie heeft geleid. Mocht iemand dus niet of zeer traag reageren, dan mag je vanaf heden ook een beoordeling achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bor schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:03:
Dit is een lastige want wat is een onzinbieding en wie bepaalt dat?
Iets zegt me dat de onzinbieders niet gaan klagen over onterechte beoordelingen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
[...]

Dat hoeft niet meer toch?
Bor schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:11:
We hebben besloten dat communicatie ook beoordeeld mag worden, ook wanneer dat niet tot een transactie heeft geleid.
Neem aan dat zoiets 2 kanten op werkt.

edit:
Spuit 11...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Maar waarom mag er dan wel een review worden achter gelaten als onzin biedingen genegeerd worden?

Stel ik zet een iPhone te koop voor €700 en 10 mensen reageren met een bod van €400,-.
Stel al deze 10 mensen geven mij dan een 1 ster review omdat ik niet reageer, dat is dan wel goed?
Dan gaan je score wel heel snel omlaag..

[ Voor 30% gewijzigd door Agent47 op 03-08-2022 11:37 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:35
Blokkeren lijkt me wat overdreven, maar ik zie persoonlijk wel liever dat Tweakers zorgt dat alleen Tweakers die daadwerkelijk met elkaar gehandeld hebben elkaar kunnen reviewen.
Dat is immers ook het enige wat er echt toe doet.

Voor de goede orde, ik vind het wel belangrijk dat mensen die vinden dat ze 50 euro moeten kunnen bieden op iets waarvan ze zelf al weten dat het een veelvoud waard is die vrijheid gewoon moeten hebben, je blijft toch een hollander, maar er moet dan geen consequentie aan hangen als je daar gewoon niet op gereageerd wordt.

Zeker niet als de verkoper de enige partij is die beoordeelt kan worden op communicatie in die gevallen...

[ Voor 10% gewijzigd door Polderviking op 03-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
je zou een product aanvraag kunnen doen voor V&A dat als jij iemand blokt, die persoon ook niet meer op je advertentie(s) kan reageren. als tweaker die honoreert is het probleem opgelost, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PLAE schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

voor een iPhone van ruim een week oud met wat lichte gebruikssporen €600 bieden is simpelweg totaal onrealistisch/onzinnig/bewijs van lowballen.
Dat is ong 40% van de nieuwprijs voor een iPhone 13 Pro van een week oud.
Het is algemeen bekend dat (nieuwe modellen) iPhones redelijk lang waardevast zijn.

my 2cts

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 03-08-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bij een erg laag bod laat ik de bieder eerst paar dagen wachten op antwoord en geef dan een kort antwoord van 3 letters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat we hopen/verwachten is dat vraag en aanbod de "gentlemen's (v/m/x) marketplace" is en blijft met normale vraagprijzen en normale biedingen en gewoon normale communicatie.

Toch snappen we ook dat verkopers een goede prijs willen en kopers een scherpe deal. Bij welk prijspunt dat ligt is niet aan v&a admins om te bepalen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik vind het een goed punt om bij geen reactie een feedback te kunnen schrijven. Er zijn genoeg opties om de advertentie aan te passen om ongewilde reacties te voorkomen. Het is een kleine moeite om te reageren, in een winkel verwacht je ook een reactie van een verkoper. Mocht je dit niet aanstaan ben je vrij om terug naar marktplaats te gaan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53

D4NG3R

kiwi

:)

gielie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:00:
Het is een kleine moeite om te reageren, in een winkel verwacht je ook een reactie van een verkoper. Mocht je dit niet aanstaan ben je vrij om terug naar marktplaats te gaan.
Als jij mij uurloon betaald voor elk uur dat ik een advertentie online heb staan, zal ik naar hartenlust op elk bullshit-bod reageren. :Y

Als jij als koper, mij als verkoper niet serieus neemt, waarom zou ik jouw dan wel serieus moeten nemen?
En waarom hangen daar exclusief consequenties aan voor mij als verkoper?

Ik verwacht oprecht niet dat het een gigantisch probleem gaat worden, maar verwacht wel meer van die domme wellus-niettus threads omdat actieve V&A (ver)kopers moeten dealen met inactieve V&A (ver)kopers die rondgooien met negatieve recensies omdat geen verkoper reageert op hun onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2022 14:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gielie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:00:
Ik vind het een goed punt om bij geen reactie een feedback te kunnen schrijven. Er zijn genoeg opties om de advertentie aan te passen om ongewilde reacties te voorkomen. Het is een kleine moeite om te reageren, in een winkel verwacht je ook een reactie van een verkoper. Mocht je dit niet aanstaan ben je vrij om terug naar marktplaats te gaan.
Het issue is nu juist, dat ook al is de advertentie zeer uitgebreid en van heldere informatie voorzien, je met regelmaat vragen krijgt die al in de advertentie beantwoord worden. Bijvoorbeeld: Geldt er nog garantie, hoe oud is het apparaat, zit er een bon bij, heb je de doos nog, waarom doe je hem weg, en ga zo maar door. Of bij een vaste prijs daar alsnog onder gaan bieden, of extreem onder bieden.

Bij al deze situaties ben je verplicht om te reageren, en niet alleen op de eerste vraag of het eerste bod van één enkele gebruiker, maar ook op alle daarop volgende vragen of biedingen van diezelfde gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

liberque

Vrijzinnig!

Bor schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Dit is een lastige want wat is een onzinbieding en wie bepaalt dat? Is dat een extreem laag bod of is dit ook een lager bod wanneer de vraagprijs onrealistisch hoog is? Wat voor de een een onzinbieding is kan voor de ander een goed bedoelt bod zijn. Bij niet reageren kan na 72 uur een beoordeling worden achtergelaten. Daar waar er echt opzettelijk getrolled wordt o.i.d. kan je altijd contact opnemen met de crew.
De verkoper bepaalt of Iets een onzinbieding is of niet. Natuurlijk is dat subjectief, maar dat is juist het recht van de verkoper. Als je iets te koop zet wat 1000e waard is en er wordt 400e op geboden en je krijgt geen antwoord dan weet je als geinteresseerde door de tekst "op onzinbiedingen wordt niet gereageerd" dat je bod te laag is. Try again of ga naar de volgende advertentie.

Omgekeerd werkt dit ook zo. Als ik een XT te koop zet voor 25000 euro dan denkt een potentionele koper ook: "jah die is koekkoek" als die dan een bod doet van 75 euro en geen reactie krijgt dan kan je daar wel een heel drama van maken dat de vraagprijs absurd is, maar dan koop je het maar van iemand anders. Een verkoper mag vragen wat ie wilt: het is zijn goed.

Dat dit alles onder het mom van "een gentlemans marketplace" maar anders moet wezen is naar mijn idee een tyoisch voorbeeld van betutteling en een roep van de T.net crew van "geef me iets te doen". Immers kunnen jullie straks een shitload aan moderaties gaan reviewen. Dat moet je niet willen.

Waar trek je immers de lijn? Stel ik wil een Z5500 verkopen voor 100e en ik zeg daarbij "enkel ophalen" en ik krijg reacties van mensen die 500km verderop wonen dan reageer ik ook niet. Wie gaat er 1000km rijden voor iets van 100 euro? Zulke reacties vertrouw ik al niet eens. De reactie kan ook zijn: DHL komt een enveloppe brengen met het geld want ik heb geen vervoer. Daar reageer ik ook niet op. Maar met de nieuwe regels ben ik dan direct vogelvrij voor negatieve feedback? Belachelijk. Het was juist een goud goed dat je elkaar alleen kon beoordelen als er een overeenkomst waa. Dit maakte de moderaties nog enigszins iets waard. Jammer dat dit nu ten grabbel wordt gegooid door/voor betutteling. Voor mij geen V&A meer dus :(

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

liberque schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
Maar met de nieuwe regels ben ik dan direct vogelvrij voor negatieve feedback? Belachelijk. Het was juist een goud goed dat je elkaar alleen kon beoordelen als er een overeenkomst waa. Dit maakte de moderaties nog enigszins iets waard. Jammer dat dit nu ten grabbel wordt gegooid door/voor betutteling. Voor mij geen V&A meer dus :(
Dit heeft werkelijk niets met betutteling met maken en ik verbaas mij er over dat je dit zo ziet. We hebben de regels rond het mogen achterlaten van een review mede aangepast op vragen vanuit onze gebruikers maar ook omdat we van mening zijn dat we graag een normale omgangsvorm zien op Tweakers. Daar hoort negeren van mensen wat mij betreft niet bij. Ook kwam het met enige regelmaat voor dat mensen zich in de communicatie als een hork gedroegen maar waarbij het uiteindelijk niet tot een transactie kwam.

Anyway, dit topic gaat over de mogelijkheid tot het blokkeren van een gebruiker binnen V&A maar dreigt nu te verschuiven naar het beleid rond het mogen achterlaten van een review. De mogelijkheid tot blokkade is er nu niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 03-08-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 22:44
Los van het feit dat het inderdaad een onzin bieding is. Moet de TS misschien ook dit gedrag niet in de hand werken door N.O.T.K. te zetten. Zeker als het item al sinds 20 juli online staat. Misschien dit soort gedrag vermijden in de eerste plaats door een richtprijs mee te geven. Ik zie veel onzin op V&A hoor zowel van kopers als verkopers ;-)

Wat vind jij een bord van 250 euro nieuwprijs waard 2de hands, als ik zelf naar zoiets op zoek zou zijn zou dat bij mij in de range van 175-200 euro liggen. Waar zet je niet gewoon 220 dan met als melding dat een realistisch bod welkom is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
Of er nu NOTK of een vraagprijs of vaste prijs staat maakt helemaal niets uit voor het wel of niet kunnen ontvangen van deze feedback.

Iemand reageert op je advertentie en je “moet” reageren om geen slechte feedback te krijgen.

Zet maar eens een gewild artikel (iPhone 13 ofzo) te koop met een vaste prijs van €600 en je krijgt tal van geïnteresseerden die hem we voor €300 willen kopen.

Vervolgens reageert je eerst nog beleefd met “nee”, “als je er voor 300 een vind dan wil ik hem ook wel”, maar daar gaat de lol snel vanaf. Vervolgens reageer je maar niet meer want je hebt wel wat anders te doen.

Ik vind het jammer dat t.net dus stimuleert om hierop reviews te geven. Zoals ik al eerder zei was dat het onderscheidende tov marktplaats, nu is het gewoon een verlengstuk ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 12:02
Het systeem zou inderdaad ook andersom moeten werken. Als iemand een bod doet of vraag stelt, dan moet het mogelijk zijn voor de aanbieder om dan ook een beoordeling te maken over die persoon.
Want wat nou als een persoon een bod doet, ik stuur terug dat het akkoord is en ik hoor vervolgens niets meer van die persoon? Waarom mag ik dan geen review achter laten?

Ik zou het wel handig vinden om ook de beoordeling te zien van bieders. Die kun je dan ook 'rechten' ontdoen van reageren na het doen van een bod of stellen van een vraag als x% over x tijd een negatieve review was (omdat het bv een notoire onzinbieder is)

Op marktplaats krijg ik ook zo vaak onzinbiedingen dat ik er eerst mee gestopt was er op te reageren en daarna gestopt ben om daar uberhaupt nog iets aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amendus
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06 11:35
Het systeem is erg jammer, maar de redelijkheid van gebruikers is soms ook niet je van het.
Ik heb zelf een negatieve review ontvangen omdat ik mijn advertentie niet op gereserveerd / verkocht had gezet omdat ik met spoed geopereerd moest worden.

Dan bied je een alternatief aan, en je reageert zodra je terug komt maar ja dat mag niet baten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik vraag me af of er dan ook rekening word gehouden met actief je dan op tweakers bent.

Wat laat ik eerlijk zeggen dat ik niet altijd bij vraag en aanbod kijk..

En vroeger was het al helemaal minder het bezoek aan tweakers.

Dus dan word je ook nog eens gestraft omdat je niet genoeg op tweakers komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Misschien moet je ook even de andere kant eens belichten..

Als ik een bord heb gekocht van 249 euro.. (vrij recent geinstalleerd gehad)

En iemand bied je dan 75 euro.. Dan is dat toch wel een klap in je gezicht.. En dan voel ik mij totaal niet serieus genomen..

Praat hier over het aller beste B550 moederbord.. Niet zo`n cheapie van 120 euro of minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 03-08-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
eL_Jay schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:23:
[...]

Als je het zo zonde van je tijd vind heb ik een goede tip: geef een richtprijs. Jij kiest er Willens en wetens voor om dit soort biedingen aan te trekken door voor NOTK te kiezen.
Heb eerder daar gewoon een prijs genoteerd, maar niemand bleek enige intresse te hebben..

Dus ik dacht, ben ik zeker te duur.. Ben nog zo vriendelijk geweest om de prijs te zakken en nog geen intresse.

Vind 165 euro niet echt een verkeerde prijs.. Maar goed mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heb je altijd. Of het voor cheap mogelijk is of voor doorverkoop (handel)

Daarom heb ik hem ook op NOTK gezet. Want als iemand bijv 150 euro zou bieden zou het wel wat realistischer zijn dan iemand het voor 75 euro probeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 03-08-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4

Inderdaad op marktplaats kan je ook gewoon gebruikers blokkeren, als je de reden hebt een parasiet te treffen of met iemand niet wilt handelen om een bepaalde reden.

Als het mij 1 keer gebeurd, gebeurd het de volgende keer weer bij iemand anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 03-08-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

Misschien moet je ook even de andere kant eens belichten..

Als ik een bord heb gekocht van 249 euro.. (vrij recent geinstalleerd gehad)

En iemand bied je dan 75 euro.. Dan is dat toch wel een klap in je gezicht.. En dan voel ik mij totaal niet serieus genomen..

Praat hier over het aller beste B550 moederbord.. Niet zo`n cheapie van 120 euro of minder.
De kern is jij wilt wat verkopen en de bieder wilt wat kopen. Dat je erdoor geraakt wordt omdat iemand de waarde niet kent of simpelweg een te laag bod plaatst, is voor je eigen rekening. Een ander is nooit verantwoordelijk voor jouw gevoel. In plaats van een simpel bericht terug te sturen zoals gesuggereerd is, kies je ervoor om een discussie te voeren die nergens heen gaat. Ik zou me (tegenwoordig) afvragen wat me meer energie kost, een keuze maken en de rest afreageren tijdens een avondje sporten. Frustraties zoals deze zijn zo nutteloos, je hebt er alleen jezelf mee. Choose your battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Fiets schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:42:
Dus eigenlijk eerst reageren op een eerste bod, daarna blokkeren zodat ze gewoon niet verder kunnen bieden. Dan hoef je ook niet te reageren.
Waar blokkeer je dan, dat was eigenlijk de hoofd vraag van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
piotr123 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:44:
Het is een keuze om een vraagprijs van 789 en niet 780 of 790 te vragen op een paticuliere verkoop site.
Dat gezegd hebbende vind ik de prijzen die gevraagd worden op V&A vaak aan de hoge kant.
Tot op zekere hoogte heb ik wel begrip voor mensen die het proberen,
Maar dat je moet reageren kan wel weer weg,geen reactie is niet eens over het bod.
Als je bij mijn advertentie komt en je komt met een goed onderbouwing waarom iets te duur is, dan is er als verkoper daar nog altijd over na te denken toch?

Maar als mensen met 75 euro komen is de kous bij mij wel af. Kom je in de buurt van wat het waard is, is een bepaald bod eventueel te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
De_Bastaard schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:54:
Ik handel zelf niet via V&A en zelden via marktplaats. Van de keren dat ik wel iets op MP aanbied krijg ik meteen van die lowballers die denken iets voor 50% te kunnen kopen. Vervolgens haal ik er advertentie er maar vanaf omdat ik geen zin in dat gedoe heb.

Wat dat betreft snap ik TS dus heel goed. Volgens mij is is V&A ooit opgezet om op een wat serieuzere noot electronica te kunnen verhandelen zodat je niet naar MP hoeft. Het lijkt me dan ook goed als tweakers een beetje probeert om dat te faciliteren, anders heeft V&A geen meerwaarde meer voor de verkopende partij imo.
Dat idee had ik zelf ook.. Maar begint meer op MP te lijken en dat is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MaD_co schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:35:

Als je iets wilt verkopen, dan heb je ook wel een prijs in gedachte wat het ongeveer zou moeten opbrengen. Zet die er dan gewoon neer.
Evt. +10% om de afbieders nog wat ruimte te geven.

Maar met n.o.t.k. zeg je eigenlijk "laat maar weten wat het jou waard is" maar vervolgens ben je gepikeerd ala mensen dat doen.
Dan moet je ook geen mogelijkheid geven in een nieuw geplaatste advertenties om NOTK te kunnen gebruiken.
Want het is wel een optie om dat te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:06
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:42:
Ik vraag me af of er dan ook rekening word gehouden met actief je dan op tweakers bent.

Wat laat ik eerlijk zeggen dat ik niet altijd bij vraag en aanbod kijk..

En vroeger was het al helemaal minder het bezoek aan tweakers.

Dus dan word je ook nog eens gestraft omdat je niet genoeg op tweakers komt?
Ik neem aan dat als je iets verkoopt je ook kijkt of je reacties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Galactic schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:16:
Los van het feit dat het inderdaad een onzin bieding is. Moet de TS misschien ook dit gedrag niet in de hand werken door N.O.T.K. te zetten. Zeker als het item al sinds 20 juli online staat. Misschien dit soort gedrag vermijden in de eerste plaats door een richtprijs mee te geven. Ik zie veel onzin op V&A hoor zowel van kopers als verkopers ;-)

Wat vind jij een bord van 250 euro nieuwprijs waard 2de hands, als ik zelf naar zoiets op zoek zou zijn zou dat bij mij in de range van 175-200 euro liggen. Waar zet je niet gewoon 220 dan met als melding dat een realistisch bod welkom is.
Heb eerder een prijs daar gehad.. Dacht zelfs 175 / 180 euro.. Niemand intresse.

(van daar er sinds gisteren NOTK van gemaakt hebt)

NOTK staat voor NOG OVEREEN TE KOMEN, maar dat wilt nog niet zeggen dat je dan maar 75 euro moet gaan bieden. NOG OVEREEN TE KOMEN IS WEL IN SERIEUZE ZIN.

Ben zelfs al 2 keer gezakt (als dingen hier geregistreerd worden (vermoed van wel) is dat gewoon terug te zien.

Ben zelfs gezakt naar 165 euro.. en zelfs dan nog niks.. Was al met het idee om te zakken naar 160 euro.
Maar denk dat ik nou nog beter gewoon de advertentie offline ga halen..

En voor 175 euro maar op marktplaats ga proberen (en dan alleen ophalen) (verzenden doe ik dan ook niet meer wegens veiligheid)

[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 03-08-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:21

Fiets

A.K.A. Bambi

Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

Waar blokkeer je dan, dat was eigenlijk de hoofd vraag van dit topic.
Geen idee, maar dat lijkt mij de gewenste functionaliteit. En geen gedoe met reviews.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ga de advertentie maar eraf halen en op MP droppen..

Kijk wel wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
daveytje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

Ik neem aan dat als je iets verkoopt je ook kijkt of je reacties hebt.
Of je zet je advertentie erop en in die 4 dagen beland je om enige reden in het ziekenhuis..

Krijg je naar 72 uur wel slechte feedback.

Of om een andere reden kan je niet op tweakers komen..Daar word niet bij stil gestaan, alleen dat je naar 72 uur slechte feedback kan ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Of je zet je advertentie erop en in die 4 dagen beland je om enige reden in het ziekenhuis..

Of om een andere reden kan je niet op tweakers komen..Daar word niet bij stil gestaan, alleen dat je naar 72 uur slechte feedback kan ontvangen.
Ja, als je aangereden wordt, als. als. als...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:09
Niet altijd mee eens. Krankzinnig lage boden vind ik een belediging. Meestal reply ik dan met ‘graag geen marktplaats bod’.

Gaat dan echt nergens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
daveytje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Ja, als je aangereden wordt, als. als. als...
Maar het zal je dan maar gebeuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Maar het zal je dan maar gebeuren toch?
Ja en dan neem je als het weer kan op met diegene en dan valt er vast te praten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
daveytje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

Ja en dan neem je als het weer kan op met diegene en dan valt er vast te praten..
Alleen ondertussen als je buiten die 72 u zit heb je wel kans op bad feedback voor niks eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Wees blij dat je niet op Marktplaats zit... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 22:44
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Heb eerder een prijs daar gehad.. Dacht zelfs 175 / 180 euro.. Niemand intresse.

(van daar er sinds gisteren NOTK van gemaakt hebt)

NOTK staat voor NOG OVEREEN TE KOMEN, maar dat wilt nog niet zeggen dat je dan maar 75 euro moet gaan bieden. NOG OVEREEN TE KOMEN IS WEL IN SERIEUZE ZIN.

Ben zelfs al 2 keer gezakt (als dingen hier geregistreerd worden (vermoed van wel) is dat gewoon terug te zien.

Ben zelfs gezakt naar 165 euro.. en zelfs dan nog niks.. Was al met het idee om te zakken naar 160 euro.
Maar denk dat ik nou nog beter gewoon de advertentie offline ga halen..

En voor 175 euro maar op marktplaats ga proberen (en dan alleen ophalen) (verzenden doe ik dan ook niet meer wegens veiligheid)
Het probleem denk ik is dat het een beetje een meer premium bord is, daar is zoiezo een veel kleinere markt voor, en misschien veel mensen in die markt die ook de AM5 borden afwachten die er bijna aan komen. Men zegt altijd voor de juiste prijs geraakt het altijd verkocht :) Met bijna zekerheid kan ik je zeggen dat je marktplaats ervaring waarschijnlijk nog slechter gaat zijn (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
GioStyle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:42:
Wees blij dat je niet op Marktplaats zit... _O-
Ja en dan?

Gewoon zorgen dat ze het alleen maar kunnen komen afhalen.
Snap dat je wel een hele grote doel groep buiten sluit.

Maar zo maak je het ook een stuk lastiger met fraude of oplichting.

Als je gaat verzenden word het gewoon een stuk lastiger en makkelijker om met iemand anders in de problemen te komen.

Dan maar handje contantje aan de deur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Dan krijg je biedingen van €50... Als het meezit... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
Galactic schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

Het probleem denk ik is dat het een beetje een meer premium bord is, daar is zoiezo een veel kleinere markt voor, en misschien veel mensen in die markt die ook de AM5 borden afwachten die er bijna aan komen. Men zegt altijd voor de juiste prijs geraakt het altijd verkocht :) Met bijna zekerheid kan ik je zeggen dat je marktplaats ervaring waarschijnlijk nog slechter gaat zijn (helaas).
Alleen op MP verplichten zo je niet te reageren.. Hier wel.

En gewoon een adverentie maken met een vaste prijs en ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:04
Nu ben ik niet actief op V&A, maar het probleem klinkt meer als frustratie. Niet eens omdat er een laag bod komt, maar omdat er dus eigenlijk geen interesse is in het product op V&A.

Dan kan ik me best voorstellen dat je zo'n bod niet acceptabel vind. Maar kom op, stel een handjevol standaard zinnen op en copy paste die gewoon.

Wanneer iemand blijft reageren met zulke lage biedingen terwijl je aangeeft die prijs niet te accepteren dan kan je best ophouden met reageren. Dat is gewoon trolling en wordt volgens mij nergens op tweakers toegestaan.

En die dooddoener dat je meer dan drie dagen in het ziekenhuis terecht kan komen en dan een negatieve beoordeling aan je broek hebt hangen. Nou, dan heb je tegenwoordig wel dusdanig veel aan je hoofd dat een negatieve beoordeling je laatste probleem is.

Blokkeren van gebruikers klinkt nou niet echt als een oplossing voor weinig vraag.

Ook wel ironisch dat je niet wilt dat V&A op MP gaat lijken, maar vervolgens wel naar MP gaat. Achja, zo erg is dat dus ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:15
Ben zeker geen veelgebruiker van de V&A (wel significant meer dan mijn profiel aangeeft overigens, van veel mensen helaas nooit feedback ontvangen achteraf... Vind ik ook wat van maar goed), maar vind het wel een van de prettigste platformen als ik eens iets PC gerelateerd over heb en wil verkopen. :)

Net de nieuwe voorwaarden gelezen omdat ik binnenkort dus weer wat spullen wil gaan aanbieden. Gezien er in het aankondigingenstopic geen mogelijkheid is tot discussie en dit topic min of meer al uitsluitend over dit overwerp gaat wil ik even aanhaken:

Ben je ook verplicht te reageren op vragen/verzoeken welke letterlijk in de advertentie al duidelijk beantwoord worden?

Het meest on-topic bij de discussie alhier is bijv.
'Vraagprijs is vast, biedingen worden genegeerd' maar ook 'Ik verkoop de PC uitsluitend als geheel en niet in onderdelen' of 'Het product kan alleen opgehaald worden, geen verzending'

Hiermee doel ik dus expliciet niet op passages als 'Onzinbiedingen worden genegeerd, omdat deze grens tussen een serieus bod en onzin/gelukszoeking voor iedereen nu eenmaal anders ligt maar echt zaken die alleen maar met ja/nee beantwoorden kunnen worden.

Ben ik volgens de nieuwe regels dan straks verplicht terug te reageren als mensen in deze voorbeelden alsnog komen met biedingen lager dan de vraagprijs, het verzoek om alleen de videokaart over te nemen of dat het toch niet verzonden kan worden?

Naar mijn mening zou het als het duidelijk in de advertentie aangegeven is toch voldoende afgedekt moeten zijn als men een beetje serieuze interesse heeft en de advertentie heeft gelezen dat een reactie niet nodig is. Voldoe ik daarmee aan mijn verplichting als verkoper of wordt er verwacht dat ik deze mensen middels PM terugverwijs naar de advertentie dat hun vraag al beantwoord is O-)

Ik ga er geen probleem van maken verder (kost meer tijd dan even reageren :+ ) maar vind het toch wel raar dat ik verplicht wordt te reageren op mensen die de advertentie niet lezen (of het willens en wetens toch proberen :+ ), als ze geen reactie krijgen kunnen ze in die situatie - hoop ik - zelf ook wel bedenken waarom
MaD_co schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:35:
N.O.T.K. heeft zeker een plaats bij specifieke categorieën zoals defecte producten (maar nog wel in zo'n staat dan een handige mede-Tweaker een poging kan/wil doen tot reparatie), retro hardware wat feitelijk een economisch waarde van 0,- heeft of hele specifieke maatwerk producten waar maar net iemand met interesse tegenaan moet lopen. Meestal ga ik als ik zelf zoiets onder N.O.T.K. aanbied dan ook gewoon na een dag of 1-2 akkoord met het meest interesse aanbod of eventueel nog een korte onderhandeling als ik meerdere opties heb die dicht bij elkaar liggen.

Voor courante producten zoals smartphones, enigszins recente hardware componenten of complete PCs wel met je eens. Dat soort spul heeft een vrij duidelijke economische marktwaarde die eenvoudig te betalen is als je even rondzoekt dat n.o.t.k. niks toevoegt en het alleen maar lastiger maakt voor beide partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

In dat soort gevallen neem je toch even contact op met de crew? We zijn niet onredelijk hoor. Er zullen altijd gevallen zijn waar maatwerk of een uitzondering nodig kan zijn. Als jij bijvoorbeeld plotseling in het ziekenhuis komt te liggen en daardoor niet kan reageren doen we daar echt niet moeilijk over. Ik denk zomaar dat de persoon die een eventuele review heeft achtergelaten ook geen probleem heeft met een aanpassing of verwijdering in dat geval. We zijn allemaal mensen toch? Het is niet altijd zwart - wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phear
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-08-2022
Protip - gebruik nooit n.o.t.k of 'bieden' bij je advertentie, dan zit iedereen op een koopje te wachten.

Verder moet het gewoon mogelijk zijn een bieder te negeren als je in de advertentie al hebt aangegeven een vaste prijs te hanteren.
"Geen onzinbiedingen" er bij zetten is irrelevant, iedereen ziet dit anders.

Op Marktplaats kun je gelukszoekers blokkeren al is het daar echt de pest geworden sinds de invoering van die automatische berichtjes.
- Hallo, is het nog steeds te koop?
- Ja
- €50? (of een bod van <50% de vraagprijs, bij wijze van)
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je wel andere prioriteiten hebt dan je druk te maken om een slechte review wanneer je in het ziekenhuis ligt :+ . Die neem ik wel voor lief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:28:
[...]

In dat soort gevallen neem je toch even contact op met de crew? We zijn niet onredelijk hoor. Er zullen altijd gevallen zijn waar maatwerk of een uitzondering nodig kan zijn. Als jij bijvoorbeeld plotseling in het ziekenhuis komt te liggen en daardoor niet kan reageren doen we daar echt niet moeilijk over. Ik denk zomaar dat de persoon die een eventuele review heeft achtergelaten ook geen probleem heeft met een aanpassing of verwijdering in dat geval. We zijn allemaal mensen toch? Het is niet altijd zwart - wit.
Kun je in een eerste antwoord ook vriendelijk laten weten dat je van verdere onderhandelingen afziet zonder daar een slechte review over te mogen verwachten?

Iets als:

Bedankt voor je bod, we gaan er niet uit komen. Succes met de zoektocht, ik sluit het gesprek bij deze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Robin4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:29:
Ik ga de advertentie maar eraf halen en op MP droppen..

Kijk wel wat het doet.
Wel ironisch dat je klaagt over hoe V&A veranderd in een soort Marktplaats en dit perfect demonstreert door niet eens een beleefde reactie te sturen naar mensen en dan uiteindelijk maar gefrustreerd roept dat je maar 'lekker puh' naar MP gaat :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Waar haal je dat vandaan:

Niet eens een beleefde reactie te sturen naar mensen.???

Dat is een aaname wat je zelf doet. Heb eens gezocht of ik ooit eens contact met je hebt gehad.
Maar kon daar helemaal niks van terug vinden.

Vind het eerder nogal sneu dat je zomaar iets zegt waar totaal geen onderbouwing of bron bij hebt.. En daarvoor wellicht te veel vrije tijd hebt om dit maar te lopen spuien..

[ Voor 71% gewijzigd door Robin4 op 15-08-2022 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
Die discussie mogen jullie onderling per DM voeren, maar niet hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.