Jij bevestigt met deze impressie precies mijn gedachte (vrees) bij deze game. Ik zit er precies hetzelfde in als jou, en de reden dat ik Elden Ring zo goed vond, was op de 1e plaats de exploration, niet de combat.Greatsword schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:18:
Bij deze dan mijn eerste hands on ervaring.
Gisterenavond dankzij @Kyojuro een paar rondjes gespeeld en na een nachtje er over te hebben geslapen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik het minder leuk vond dan ik had gehoopt.
De wereld ziet er wel tof uit en dat die vol zit met oude bekende in een nieuw jasje is helemaal prima.
De nieuwe opties qua combat zijn even wennen maar op zich prima te doen.
Mijn grootste irritaties zijn echter 1: De Timer. Als ik ergens een hekel aan heb in games dan is het tijd. In het echte leven heb ik al genoeg deadlines dus gamen doe ik graag voor mijn ontspanning en plezier.
Bij o.a RPG’s en Souls games houd ik ook van exploration, dus rustig op mijn gemak rondlopen, nieuwe dingen ontdekken en dubbel checken of ik niks gemist heb.
Dat alles gaat gaat hem hier dus niet worden aangezien het speelbare gebied steeds kleiner wordt door die vervelende timer. Hij stond nu op iets als 10 minuten volgens mij, maar zelfs als die straks in de uiteindelijke game op bijvoorbeeld 30 minuten zou staan zul je dus gedwongen keuzes moeten maken van welk gebied je gaat verkennen, looten en levellen.
Nummer 2: MultiPlayer, ik hoop dat ik het mis heb maar Solo lijkt bijna onbegonnen werk vanwege het aantal vijanden tegelijk en dat als je doodgaat in de avond je dus weer helemaal opnieuw mag beginnen (als ik het goed heb begrepen) Het revive mechanisme lijkt dus bijna essentieel omdat er altijd wel iemand ergens dood gaat. Het grootste probleem is natuurlijk spelen met random players (auto matchmaking) en het gebrek aan communicatie.
Het is dus ook bijna een vereiste om met vrienden of kennissen te spelen of in ieder geval met een microfoon zodat je kan communiceren over wat het plan wordt en dan hopen dat mensen er gehoor aan geven.
Nummer 3 het loot systeem zelfs als je met 3 man speelt heb ik het idee dat de eerste persoon die bij een random item of chest uitkomt de keuze heeft voor de beste wapens, items etc. Ook hier dus weer die druk qua snelheid en om de agressor te zijn binnen je team. Je hebt dus ook bijna geen tijd om na te denken over je build dus je moet eigenlijk wel heel goed weten wat je wilt zodat je makkelijk en snel wapens en items kunt negeren of droppen.
Een paar jaar terug heb ik een game als Dead Cells met veel plezier gespeeld, ook daar werd je volgens mij het beste beloond als je een level zo snel mogelijk uitspeelde en ook daar vond ik dat element het minst leuke ondanks dat ik het wel echt een toffe game vond.
Kortom ik ben er nog niet helemaal kapot van en de pre order zal ik dus even overslaan. Ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke versie zal zijn dus ik blijf de game wel volgen.
Willen ze dat het een day one aankoop wordt dan zal de timer van mij er af moeten en dat je dan zelf met iets kan interacten om “door” te gaan naar het het volgende gebied en Solo moet uiteraard te doen blijven, maar met een iets moeilijkere moeilijkheidsgraad kan ik als Souls veteraan wel leven
Ik ga hem waarschijnlijk niet kopen, en dus ook niet spelen. Ik zie het gewoon als een tussendoor project van FromSoftware. Ik wacht rustig op de nieuwe mainline game, wat dat dan ook mag worden.
Ik begrijp dat dit idee juist voor veel spelers wel iets is waar ze op zitten te wachten, een aantal vrienden van mij speelden veel coop en de multiplayer is in Elden Ring sowieso een populair deel van de game. Maar lekker alleen op je eigen tempo spelen, was natuurlijk ook altijd gewoon een optie.
Ik verwacht dat dit een game gaat worden die door een redelijk kleine playerbase hardcore gespeeld gaat worden, en daarnaast een groot deel mensen die het voor een paar weekjes spelen, en dan langzaam minder gaat worden.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
:strip_exif()/f/image/xHkEdGpADAnSV2g0dlKxV7KA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UP51tVQfzr1kaqCyLNTjeTTk.jpg?f=fotoalbum_large)