Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Intro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDbzu7bFedlrzPvdAY1jhMjOraE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z4r3YbymFTSbmjfGNYjZon7z.png?f=fotoalbum_large
Elden Ring: Nightreign is een 'standalone multiplayer co-op action survival'-game die plaatsvindt in dezelfde wereld als het origineel en de dlc Shadow of the Erdtree.

Het speelt zich af in een gebied dat veel overeenkomsten heeft met locaties uit het originele spel. Spelers beginnen in de Roundtable Hold, de centrale hub uit het origineel, maar worden dan in Limveld gedropt. De relatie tussen Limveld en de startwereld Limgrave is niet bekend, maar in een trailer zijn ook in Limveld veel kastelen en points-of-interest zoals Evergoals te zien.

Spelers, die in de game Nightfarers heten, kunnen als acht personages spelen met verschillende abilities. Het is de bedoeling dat spelers meerdere nachten overleven. Aan het eind van iedere nacht moeten ze een willekeurig baas verslaan en na drie nachten de mysterieuze Nightlord. Tijdens de drie nachten veranderen de werelden bij elke nieuwe sessie, zegt FromSoftware.

Gameplay (Key Features)

RISE TOGETHER:
Join forces with other players to take on the creeping night and the dangers within featuring 3-player co-op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4aT8X9u8shKTU-_J4S1kkNJHlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dko4s1Im9xyWTIzPfDvUHmAy.webp?f=fotoalbum_large

BECOME A HERO:
Take command of uniquely skilled heroes, each possessing their own abilities and distinct flair.
While individually formidable, their skills create powerful synergies when they unite as a team.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_CfNghdtsoyX4uOCDpKuH4UX9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oha7yZsPPjpyiFvMPuhNRJgb.webp?f=fotoalbum_large

TAKE ON THE NIGHT:
Overcome a relentless environmental threat that sweeps through a land that changes between each game session and defeat the magnificent boss of that night!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb1DfGRCQsOp2fhkP_ecasVX-1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6cd7QyM3E8qpo5sehhCfdErH.webp?f=fotoalbum_large

Release

2025 op PS4, PS5, XBOX (ONE) PC

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vf8SBwgeGdOVfF_pLqcTsXM6SFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tQsyqSlLXND7gm2kwfbQx4XV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEaY56l6wi4_zrBJxlgZsnQtQTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lT9VxKX1PqUJWnoWP6mvA26c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5Dv53G-QskP_lYOJ4jVLacam5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9J69RW0aK1ELLzJvhbLc660l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHci2KvxPKGfLhkMQ4tWy8j2f5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlq5HXqfe4qce075l9hCOOXa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbGJP9ihTMreoSJbi12VU7zI32w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Th7xHPQ4hVbhKf7DUKE8Fc4x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVwM09GqvRTj2cfoPws6WsaGD5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7y2kqgwW92iScibr8NFQc6Du.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G21CibKBn1V3v6vqjjAaq84CH08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r7gy4J4oEqbk100geIFRsbY9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM-X4hPfqnJA3YHTTQAGho-5FRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N4kMqfFXYwUcGqGWf7vzVQyG.png?f=fotoalbum_large

Trailer

[ Voor 153% gewijzigd door Greatsword op 13-12-2024 10:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:00
Ik ga dit volgen, maar zoals onder het nieuwsartikel geschreven weet ik niet of ik hier blij van moet worden.

Het laatste wat deze vorm van RPG (de originele souls) nodig heeft is versplintering, en dit lijkt daar zeer sterk op.

Dit voelt/kijkt niet als een Miyazaki game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40

Soullie

Planeshift

Voelt voor mij als een cashgrab / asset re-use.

Maar wie weet, wordt het een top game (denk het niet :P), ik ga het topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 10:31

AI mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan (punt 3).

[ Voor 81% gewijzigd door Mog op 18-12-2024 11:34 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:28
Gaaf, nu nog vrienden vinden om mee te spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Bazziek schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:13:
Gaaf, nu nog vrienden vinden om mee te spelen :+
"It can also be played in single player, should you wish to stay offline" oOo

YouTube: Elden Ring Nightreign - We Played It!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 07-06 15:08
Mja, leek in eerste instantie leuk, maar zo verder te lezen lijkt het niet mijn ding en al helemaal geen echte souls game te worden.

Dacht in de trailer ook een boss te zien die imo erg lijkt op de Nameless King uit DS3, maar dat kan ik ook zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Akaendra schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:12:
Mja, leek in eerste instantie leuk, maar zo verder te lezen lijkt het niet mijn ding en al helemaal geen echte souls game te worden.

Dacht in de trailer ook een boss te zien die imo erg lijkt op de Nameless King uit DS3, maar dat kan ik ook zijn geweest.
Nee, dat lag niet aan jou.
Die boss hebben ze letterlijk geknipt en geplakt, net als de Centipede Demon uit Dark Souls 1.

Hidetaka Miyazaki is niet de director van deze game en de huidige director heeft van Miyazaki en de director van Dark Souls 2 groen licht gekregen om assets van alle Dark Souls games en mogelijk ook Bloodborne en Sekiro te gebruiken.

De lore uitleg zou zijn dat er wezens uit "een andere wereld" worden opgeroepen door de grote villain van deze nieuwe verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Greatsword schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:49:
[...]

"It can also be played in single player, should you wish to stay offline" oOo

YouTube: Elden Ring Nightreign - We Played It!
Ik zag het ja, maar toch leuker samen met mensen. Wellicht dat mensen van hier het leuk vinden om samen te spelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:00
Soullie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:29:
Voelt voor mij als een cashgrab / asset re-use.

Maar wie weet, wordt het een top game (denk het niet :P), ik ga het topic volgen.
Ja FromSoftware is idd wel van de cashgrabs

:| :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40

Soullie

Planeshift

James Pond schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:55:
[...]

Ja FromSoftware is idd wel van de cashgrabs

:| :/
Blizzard en Bioware stonden ook ooit bekend om hun kwaliteit games.
Maar ik snap wat je bedoeld, daarom ga ik ook reviews / gameplay kijken of ik het wellicht mis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:33
Ziet er aardig waardeloos uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 22:38

reaL_G

G

Heb wel twijfels na zien van de trailer.

Laat ze met dit maar geld van de massa cashen, kunnen ze dat geld pompen in een degelijkere soulsgame, dan deze iets van battle-royale rogue-like coop.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:13

Grozno

acts without consequence!

Voor mij staat of valt het bij de aanwezigheid van een lekker onbegrijpelijk verhaal. Als dat erin zit, dan hebben ze me hier ook weer.
Als het alleen maar gaat om runs, stats en loot, dan haak ik af.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Ik vrees met grote vrezen voor de toekomst van FromSoftware games als ze deze kant op gaan met hun spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11

D4NG3R

kiwi

:)

Houd er wel rekening mee dat dit ook geen spel word met Miyazaki aan het hoofd, maar van Ishizaki. Dikke kans dat dit weer een beetje een 'DS2' gaat worden. Miyazaki geeft de touwtjes uit handen waardoor we een spel krijgen met veel van het zelfde, maar toch compleet anders. :)

Ik ben heel erg benieuwd wat het precies gaat worden, ze geven heel nadrukkelijk aan dat men het moet zien als een spin-off. Misschien werkt het hele rogue-like/lite battle-royale-ish idee best wel goed, al kan ik mij er op dit moment nog niet echt in vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2024 11:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@D4NG3R Tot Elden Ring was DS2 gek genoeg mijn favoriete game. Ongelofelijk hoeveel gameplay en DLC daar in zat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 13:11

D4NG3R

kiwi

:)

DS3 is nog altijd mijn favoriet, maar DS2 (de originele PC launch) was m'n eerste volwaardige souls ervaring, zelf dus vrijwel alleen maar goede herinneringen aan. :)

En zelfs al vind ik DS2 tegenwoordig de minste goede van de Souls games, het staat alsnog mijlen ver boven de meeste andere games. :Y)

Ik sta op zich best open voor 'wat anders', zonder Miyazaki aan het roer zijn m'n verwachtingen sowieso al wat lager. Waarom mensen er nu al gal op zitten te spuwen? Tjah.. Gewoon even rustig wachten totdat we wat dichter op de launch zitten, niet elk spel hoef je even leuk te vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2024 11:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:51
Dit klinkt een beetje als een roguelike? Één van mn favoriete genres. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Ik ga denk ik dit weekend het wel even proberen. Ik vind Elden Ring en alles van from software geweldig. En roguelike kan ik waarderen, bijv. Hades.

Maar de combinatie, ik weet het niet. Ik speel de games van fromsoftware normaliter vrij rustig, dus ben bang dat ik me erg opgejut voel tijdens zon game, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
TheProf82 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:28:
Ik ga denk ik dit weekend het wel even proberen. Ik vind Elden Ring en alles van from software geweldig. En roguelike kan ik waarderen, bijv. Hades.

Maar de combinatie, ik weet het niet. Ik speel de games van fromsoftware normaliter vrij rustig, dus ben bang dat ik me erg opgejut voel tijdens zon game, haha.
Is er dit weekend een stress test ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Bazziek schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:33:
[...]
Is er dit weekend een stress test ofzo?
Closed Beta netwerk test inderdaad, had je wel moeten inschrijven en dat is inmiddels niet meer mogelijk. Zelf helaas ook gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Dit weekend kan ik er mee aan de slag. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05 23:32
Ben zeer benieuwd! Gelukkig ben ik deze middag vrij!

Zie hier de tijden van de test!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcUjM2W1rPQnhyKdt6yT0D-Ryz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PLSicvbTKaFy9Ma7mVxtz5FC.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
Ik ga m morgenavond even testen, maar het is wel echt een network test. Als in - het netwerk lijkt niet te werken als ik kort op Twitch kijk.

Maar al met al, zeker benieuwd naar de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
TheProf82 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:02:
Ik ga m morgenavond even testen, maar het is wel echt een network test. Als in - het netwerk lijkt niet te werken als ik kort op Twitch kijk.

Maar al met al, zeker benieuwd naar de game.
Ja zat net ook even streams te kijken op YouTube, matchmaking wilde maar niet lukken. Na 3 kwartier was er onderhoud en gingen ze de servers herstarten. Hopelijk kan je tegen die tijd lekker genieten, echt jaloers hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Greatsword schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:36:
[...]

Ja zat net ook even streams te kijken op YouTube, matchmaking wilde maar niet lukken. Na 3 kwartier was er onderhoud en gingen ze de servers herstarten. Hopelijk kan je tegen die tijd lekker genieten, echt jaloers hier!
Dankje! Ik zal het even spelen, maar de echte pret komt pas 30 mei hoor. En soms leef ik enorm naar een release toe, en speel ik hem uiteindelijk niet (kuch Last of Us 2 kuch) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ben wel een beetje bang voor de servers. From kan altijd een prachtig spel neerzetten maar qua online play is het toch wel een beetje behelpen geweest in het verleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
Greatsword schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb nog een key voor je. Kan je vanavond en morgen nog even spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kyojuro schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb nog een key voor je. Kan je vanavond en morgen nog even spelen.
Bedankt voor je aanbod. Weet je of het ook voor PS5 is? Dacht ergens vernomen te hebben dat het alleen voor de PC is deze netwerk test, maar hopelijk heb ik het verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:00
Als er nog meer mensen een key voor ps5 over hebben, zou ik ook erg blij worden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kyojuro
Greatsword schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor je aanbod. Weet je of het ook voor PS5 is? Dacht ergens vernomen te hebben dat het alleen voor de PC is deze netwerk test, maar hopelijk heb ik het verkeerd ;)
Heb een key voor de ps5. Heb ‘m naar je gestuurd. Veel plezier met de bèta.

[ Voor 7% gewijzigd door Kyojuro op 15-02-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ik heb ook nog een ps5 key voor de geïnteresseerde

[ Voor 4% gewijzigd door reaL_G op 15-02-2025 16:56 ]

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
(jarig!)
Wel stil hier, ik hoop dat dat betekent dat het een vette game is :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwd10
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:56
Ik hou mij ook aanbevolen voor een ps5 key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Bossie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
Wel stil hier, ik hoop dat dat betekent dat het een vette game is :)
Van wat ik gezien heb ziet het er echt tof uit. Wel benieuwd hoe het straks precies werkt aangezien je nu nog niet solo kan spelen.

Hopelijk is de auto? Matchmaking dus een beetje goed en gaat iedereen ook de goede kant op etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Bij deze dan mijn eerste hands on ervaring.

Gisterenavond dankzij @Kyojuro een paar rondjes gespeeld en na een nachtje er over te hebben geslapen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik het minder leuk vond dan ik had gehoopt.

De wereld ziet er wel tof uit en dat die vol zit met oude bekende in een nieuw jasje is helemaal prima.

De nieuwe opties qua combat zijn even wennen maar op zich prima te doen.

Mijn grootste irritaties zijn echter 1: De Timer. Als ik ergens een hekel aan heb in games dan is het tijd. In het echte leven heb ik al genoeg deadlines dus gamen doe ik graag voor mijn ontspanning en plezier.

Bij o.a RPG’s en Souls games houd ik ook van exploration, dus rustig op mijn gemak rondlopen, nieuwe dingen ontdekken en dubbel checken of ik niks gemist heb.

Dat alles gaat gaat hem hier dus niet worden aangezien het speelbare gebied steeds kleiner wordt door die vervelende timer. Hij stond nu op iets als 10 minuten volgens mij, maar zelfs als die straks in de uiteindelijke game op bijvoorbeeld 30 minuten zou staan zul je dus gedwongen keuzes moeten maken van welk gebied je gaat verkennen, looten en levellen.

Nummer 2: MultiPlayer, ik hoop dat ik het mis heb maar Solo lijkt bijna onbegonnen werk vanwege het aantal vijanden tegelijk en dat als je doodgaat in de avond je dus weer helemaal opnieuw mag beginnen (als ik het goed heb begrepen) Het revive mechanisme lijkt dus bijna essentieel omdat er altijd wel iemand ergens dood gaat. Het grootste probleem is natuurlijk spelen met random players (auto matchmaking) en het gebrek aan communicatie.

Het is dus ook bijna een vereiste om met vrienden of kennissen te spelen of in ieder geval met een microfoon zodat je kan communiceren over wat het plan wordt en dan hopen dat mensen er gehoor aan geven.

Nummer 3 het loot systeem zelfs als je met 3 man speelt heb ik het idee dat de eerste persoon die bij een random item of chest uitkomt de keuze heeft voor de beste wapens, items etc. Ook hier dus weer die druk qua snelheid en om de agressor te zijn binnen je team. Je hebt dus ook bijna geen tijd om na te denken over je build dus je moet eigenlijk wel heel goed weten wat je wilt zodat je makkelijk en snel wapens en items kunt negeren of droppen.

Een paar jaar terug heb ik een game als Dead Cells met veel plezier gespeeld, ook daar werd je volgens mij het beste beloond als je een level zo snel mogelijk uitspeelde en ook daar vond ik dat element het minst leuke ondanks dat ik het wel echt een toffe game vond.

Kortom ik ben er nog niet helemaal kapot van en de pre order zal ik dus even overslaan. Ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke versie zal zijn dus ik blijf de game wel volgen.

Willen ze dat het een day one aankoop wordt dan zal de timer van mij er af moeten en dat je dan zelf met iets kan interacten om “door” te gaan naar het het volgende gebied en Solo moet uiteraard te doen blijven, maar met een iets moeilijkere moeilijkheidsgraad kan ik als Souls veteraan wel leven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Laatst online: 07-06 10:31
Greatsword schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:18:

Gisterenavond dankzij @Kyojuro een paar rondjes gespeeld en na een nachtje er over te hebben geslapen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik het minder leuk vond dan ik had gehoopt.

De wereld ziet er wel tof uit en dat die vol zit met oude bekende in een nieuw jasje is helemaal prima.

Mijn grootste irritaties zijn echter 1: De Timer. Als ik ergens een hekel aan heb in games dan is het tijd. In het echte leven heb ik al genoeg deadlines dus gamen doe ik graag voor mijn ontspanning en plezier.

Bij o.a RPG’s en Souls games houd ik ook van exploration, dus rustig op mijn gemak rondlopen, nieuwe dingen ontdekken en dubbel checken of ik niks gemist heb.

Dat alles gaat gaat hem hier dus niet worden aangezien het speelbare gebied steeds kleiner wordt door die vervelende timer. Hij stond nu op iets als 10 minuten volgens mij, maar zelfs als die straks in de uiteindelijke game op bijvoorbeeld 30 minuten zou staan zul je dus gedwongen keuzes moeten maken van welk gebied je gaat verkennen, looten en levellen.

Nummer 2: MultiPlayer, ik hoop dat ik het mis heb maar Solo lijkt bijna onbegonnen werk vanwege het aantal vijanden tegelijk en dat als je doodgaat in de avond je dus weer helemaal opnieuw mag beginnen (als ik het goed heb begrepen) Het revive mechanisme lijkt dus bijna essentieel omdat er altijd wel iemand ergens dood gaat. Het grootste probleem is natuurlijk spelen met random players (auto matchmaking) en het gebrek aan communicatie.

Het is dus ook bijna een vereiste om met vrienden of kennissen te spelen of in ieder geval met een microfoon zodat je kan communiceren over wat het plan wordt en dan hopen dat mensen er gehoor aan geven.

Nummer 3 het loot systeem zelfs als je met 3 man speelt heb ik het idee dat de eerste persoon die bij een random item of chest uitkomt de keuze heeft voor de beste wapens, items etc. Ook hier dus weer die druk qua snelheid en om de agressor te zijn binnen je team. Je hebt dus ook bijna geen tijd om na te denken over je build dus je moet eigenlijk wel heel goed weten wat je wilt zodat je makkelijk en snel wapens en items kunt negeren of droppen.

Een paar jaar terug heb ik een game als Dead Cells met veel plezier gespeeld, ook daar werd je volgens mij het beste beloond als je een level zo snel mogelijk uitspeelde en ook daar vond ik dat element het minst leuke ondanks dat ik het wel echt een toffe game vond.

Kortom ik ben er nog niet helemaal kapot van en de pre order zal ik dus even overslaan. Ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke versie zal zijn dus ik blijf de game wel volgen.

Willen ze dat het een day one aankoop wordt dan zal de timer van mij er af moeten en dat je dan zelf met iets kan interacten om “door” te gaan naar het het volgende gebied en Solo moet uiteraard te doen blijven, maar met een iets moeilijkere moeilijkheidsgraad kan ik als Souls veteraan wel leven ;)
Jij bevestigt met deze impressie precies mijn gedachte (vrees) bij deze game. Ik zit er precies hetzelfde in als jou, en de reden dat ik Elden Ring zo goed vond, was op de 1e plaats de exploration, niet de combat.

Ik ga hem waarschijnlijk niet kopen, en dus ook niet spelen. Ik zie het gewoon als een tussendoor project van FromSoftware. Ik wacht rustig op de nieuwe mainline game, wat dat dan ook mag worden.

Ik begrijp dat dit idee juist voor veel spelers wel iets is waar ze op zitten te wachten, een aantal vrienden van mij speelden veel coop en de multiplayer is in Elden Ring sowieso een populair deel van de game. Maar lekker alleen op je eigen tempo spelen, was natuurlijk ook altijd gewoon een optie.

Ik verwacht dat dit een game gaat worden die door een redelijk kleine playerbase hardcore gespeeld gaat worden, en daarnaast een groot deel mensen die het voor een paar weekjes spelen, en dan langzaam minder gaat worden.

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123

Hier kan ik me ook in vinden na het spelen van de netwerk test.

Wat mij ook tegenstaat, mogelijk doordat er nu maar 4 speelbare karakters zijn, is het gebrek aan variatie.

Wat de Souls games voor mij zo super maken, is het bouwen van je karakter en build.
Doordat je geen stats kunt verdelen en wapens geen stat requirements hebben, valt dit dus compleet weg.
Het was denk ik toffer geweest als het lvlen hetzelfde ging als in het origineel maar dan veel sneller.
Dan moet je stats verdelen voor de build die je wilt, terwijl je dan ook de gok maakt of je wel de juiste equipment gaat looten.

En communicatie inderdaad, iedereen rent rond als een kip zonder kop omdat je van elkaar de intenties niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Wat een run _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro

Dat zijn ook precies mijn gedachten over de game. De timer is gewoon een no-go voor mij. Het beïnvloed het speltempo gewoon veel te veel. Voel me te gehaast en vind het niet passen bij de vrijheid die je van Elden Ring verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Nieuw character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ziet er weer fantastisch uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 16-04-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Als ik onderstaande gameplay bekijk (vanaf 04:09:51) dan lijkt er ten opzichte van de netwerk test niet veel veranderd. De gameplay zelf ziet er wel echt tof uit en ook leuk om weer oude bekende van Dark Souls 2 (Smelter Demon) en 3 ( Dancer) te zien.

Zeer benieuwd naar de eerste Solo runs, maar die timer lijkt niet weg te kunnen en dat weerhoudt mij er van om de game aan te schaffen, want ik houdt juist van alles rustig ontdekken en uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Greatsword schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:44:

Zeer benieuwd naar de eerste Solo runs, maar die timer lijkt niet weg te kunnen en dat weerhoudt mij er van om de game aan te schaffen, want ik houdt juist van alles rustig ontdekken en uitproberen.
Zo zit ik er ook in, zonder een chille solo mode of een 2 player mode is het vooralsnog even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Embargo is verlopen, reviews online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Hands on geprobeerd.. het is werkelijk 10 stappen terug vwbt andere roguelikes/lites. FS kan het beter bij openworld houden. Het prijskaartje helpt dit alles ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:34
jellybrah schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:27:
Hands on geprobeerd.. het is werkelijk 10 stappen terug vwbt andere roguelikes/lites. FS kan het beter bij openworld houden. Het prijskaartje helpt dit alles ook niet.
Reviews zijn wel positief anders hoor..

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 22:29

Dhrax

Prog Lord

jellybrah schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:27:
Eens, 40 EUR is gewoon veel te veel voor deze game. Dit is F2P stuff ala Fortnite en Warzone. Gewoon een mod van de basegame. Maak het gratis en doe er een store bij en geef mensen de keus om iets aan te schaffen, dan haal je meer op dan nu. Fortnite heeft al lang en breed bewezen dat dit model werkt.
Stylze schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:
[...]
Waarvan 3/4 met een verkregen licentie, de prijs is gewoon niet ok.

[ Voor 16% gewijzigd door Dhrax op 29-05-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Stylze schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:
[...]

Dat ik niet snap.

Het is echt een light light versie van een roguelike. Er is bijna geen content.
Ik heb praktisch elke Roguelike/lite wel gespeeld of geprobeerd, groot fan. Nightreign valt echt in het niet bij de rest.
Om een zogenaamde "godrun" te krijgen, is er téveel voor nodig. En voordat het leuk word duurt het ook te lang.

Het prijskaartje had richting 20, 23 euro moeten zijn, dan was het een leuk extraatje geweest. En dan nog zijn er betere roguelikes op de markt met dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Prijs is niet heel gek. Game ziet er iig fantastisch uit. Misschien toch maar halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel jammer dat er geen couch co op is trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Hard pass bevestigd

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 10:46
Heb Elden Ring op PS5 uitgespeeld. Wil hem graag nog eens opnieuw spelen op de PC. Zou de game best opnieuw willen kopen in een aantrekkelijk pakket met Nightreign. Maar voor 40 euro en zonder two-player co-op vind ik het gewoon de aanschaf niet waard.

Los daarvan, lijkt me best een leuke game om wat mee aan te kloten. Ben dus niet helemaal negatief en sluit als absolute FromSoft fan ook niet uit dat die er ooit komt.

Ik vraag me alleen af, wanneer je het "release momentum" mist, of er over een tijdje nog een steady playerbase is om mee te spelen. Elden Ring heeft goed gescoord maar het blijft denk ik toch een niche franchise, zeker in deze roguelite vorm met een prijskaartje van 40 euro. Eigenlijk is het ombegrijpelijk dat ze de community opsplitsen door cross play niet te ondersteunen.

[ Voor 11% gewijzigd door Frez op 29-05-2025 17:57 ]

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-06 11:18
Deze game was toch al uit of snap ik het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:42
Jack_Mojo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:56:
Deze game was toch al uit of snap ik het niet meer?
Nee, dit is de derde uitgave binnen de Elden Ring franchise.

Elden Ring > 25 februari 2022
Elden RIng Shadow of the Erdtree> 20 juni 2024
Elden Ring Nightreign > 30 mei 2025

Elden Ring: Nightreign staat los van zowel Elden Ring en Shadow of the Erdtree en bevat ook een totaal andere gameplay. Elden Ring en Shadow of the Erdtree is meer het Dark Souls gameplay in een open wereld. Nightreign is meer fast-paced in een soort van PvE battle royal survival gameplay.

Je hebt 3 dagen dat je moet overleven. Je begint op een eiland en moet vijanden verslaan, dingen clearen en je personage levelen. De map wordt dan steeds kleiner en kleiner, totdat je opeens nog maar een klein gebied hebt. Wanneer je in de laatste fase zit, spawnd er een boss die je moet verslaan. Heb je die verslagen, ga je naar de tweede dag en daarna naar de derde dag.

Ga je dood of heb je alle drie de dagen af, dan begin je weer gewoon vanaf level 0 bij de volgende sessie.

Ik wilde eerst Elden Ring Nightreign gaan kopen, maar toen ik hoorde wat het voor een soort game was, had ik iets van meh. Als het nu een soort van open wereld co-op survival game was met Dark Souls combat, zou ik het nog graag willen. Maar een soort van Battle Royal gameplay waar de map kleiner wordt.... Per sessie zou maar iets van 40 minuten duren.

Deze game voelt niet aan als een volwaardige stand-alone game, maar meer als een multi-player gamemode die makkelijk aan Elden Ring zelf toegevoegd kan worden. 40 euro vind ik dat ook te duur voor alleen deze multi-player gamemode.

[ Voor 67% gewijzigd door Toonen1988 op 29-05-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-06 11:18
Toonen1988 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Nee, dit is de derde uitgave binnen de Elden Ring franchise.

Elden Ring > 25 februari 2022
Elden RIng Shadow of the Erdtree> 20 juni 2024
Elden Ring Nightreign > 30 mei 2025

Elden Ring: Nightreign staat los van zowel Elden Ring en Shadow of the Erdtree en bevat ook een totaal andere gameplay. Elden Ring en Shadow of the Erdtree is meer het Dark Souls gameplay in een open wereld. Nightreign is meer fast-paced in een soort van PvE battle royal survival gameplay.

Je hebt 3 dagen dat je moet overleven. Je begint op een eiland en moet vijanden verslaan, dingen clearen en je personage levelen. De map wordt dan steeds kleiner en kleiner, totdat je opeens nog maar een klein gebied hebt. Wanneer je in de laatste fase zit, spawnd er een boss die je moet verslaan. Heb je die verslagen, ga je naar de tweede dag en daarna naar de derde dag.

Ga je dood of heb je alle drie de dagen af, dan begin je weer gewoon vanaf level 0 bij de volgende sessie.

Ik wilde eerst Elden Ring Nightreign gaan kopen, maar toen ik hoorde wat het voor een soort game was, had ik iets van meh. Als het nu een soort van open wereld co-op survival game was met Dark Souls combat, zou ik het nog graag willen. Maar een soort van Battle Royal gameplay waar de map kleiner wordt.... Per sessie zou maar iets van 40 minuten duren.

Deze game voelt niet aan als een volwaardige stand-alone game, maar meer als een multi-player gamemode die makkelijk aan Elden Ring zelf toegevoegd kan worden. 40 euro vind ik dat ook te duur voor alleen deze multi-player gamemode.
Thanks voor je uitgebreide toelichting, ik dacht dat ik mensen Nightreign al zag spelen een half jaar terug. Maar goed, zal het wel verkeerd hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
(jarig!)
Jack_Mojo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 00:15:
[...]

Thanks voor je uitgebreide toelichting, ik dacht dat ik mensen Nightreign al zag spelen een half jaar terug. Maar goed, zal het wel verkeerd hebben :P
Dat was waarschijnlijke de preview/tests met alle hype erom heen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Bossie schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 00:41:
[...]

Dat was waarschijnlijke de preview/tests met alle hype erom heen.
Oh, dat zou ook nog eens kunnen ja. :9

Nigtreign heeft na ongeveer een uur 300k actieve spelers. Dit zal nog wel gaan stijgen, maar ben benieuwd naar de user reviews. Tot nu toe zijn er maar 19 gepost die allemaal positief zijn. Er is nog geen "review bombing" begonnen. Dus denk dat From Software toch iets goeds heeft gedaan.

Ik wacht nog even met kopen. Ben nog altijd aan het twijfen.

[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 30-05-2025 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 07-06 22:11

ap3nr0ts

hoi

HDR (op Windows) werkt niet, toch? Ik krijg het aan, maar alles wordt er enorm grijs van. In ieder geval veel minder kleurrijk. Lijkt weer eens kapot te zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 12:27

JSchut

.....

Heb een tijd getwijfeld door het multiplayer aspect waar ik niet zo'n van van ben ivm beperkte tijd. Maar na het zien van de reviews toch gehaald. Even snel de tutorial gespeeld. Vanavond maar eens wat runs proberen.

Eens dat de prijs wellicht wat hoog is. Maar goed we gaan het zien.

Er komt ook een betaalde DLC. Hoop dat ze ook nog wel wat gratis extra content aan de game zullen toevoegen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Veel reviews op Steam zijn hoofdzakelijk negatief over 60 FPS lock, no widescreen en geen duo optie, alleen solo en trio. Dan lees ik een aantal over performance issues. De meeste van deze negatieve reviews zijn niet interessant of vormen geen probleem voor mij. 60 FPS lock is een beetje vreemd maar geen probleem voor mij en widescreen heb ik niet. Geen duo optie is ook een vreemde keuze maar niet echt een waardoor ik het spel links zou laten liggen. Maar kan best wel de kritiek begrijpen van mensen die een hogere fps of widescreen willen gebruiken.

Reviews op Steam zijn nu "mixed".

Ik heb ook een aantal streams gekeken, en de gameplay ziet enigszins grappig uit. Maar hoe werkt het nou precies? Je vindt wapens en items, als je dood gaat, neem je die dan mee terug? Of ben je die dan weer kwijt en begin je bij elke ronde weer met een basis loadout?

Is er ook een permanenten progressie? Dan heb ik het niet over cosmetische outfits die je kunt kopen, maar bijvoorbeeld nieuwe skills die je moet unlocken, buffs, gear en items etc. Want dat is me allemaal nog niet duidelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 30-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Toonen1988 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:20:

Maar hoe werkt het nou precies? Je vindt wapens en items, als je dood gaat, neem je die dan mee terug? Of ben je die dan weer kwijt en begin je bij elke ronde weer met een basis loadout?

Is er ook een permanenten progressie? Dan heb ik het niet over cosmetische outfits die je kunt kopen, maar bijvoorbeeld nieuwe skills die je moet unlocken, buffs, gear en items etc. Want dat is me allemaal nog niet duidelijk.
Als jij alleen dood gaat tijdens een run en je wordt niet (op tijd) gered door iemand anders dan verlies je een level en je runes. Je runes kan je dan wel weer oprapen.

Je wapens en items ben je kwijt als het hele team dood is. Dus bij elke run begin je daar opnieuw mee en krijg je een standaard pakket afhankelijk van welke class je kiest.

Wel kan je Relics op verschillende manieren verdienen met permanente buffs en skills en die houdt je wel nadat je dood bent gegaan en zodoende kan je dus je charachter al voordat je aan een run begint enigszins uitrusten.

De relics zijn er verder in verschillende varianten qua zeldzaamheid, versla je bijvoorbeeld een eindbaas dan zal het natuurlijk een veel zeldzamere zijn dan degene die random van een merchand koopt of als je doodgaat.

Zie uiteraard ook de Wiki voor alle ins en outs. https://eldenringnightrei...lden+Ring+Nightreign+Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Greatsword schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Als jij alleen dood gaat tijdens een run en je wordt niet (op tijd) gered door iemand anders dan verlies je een level en je runes. Je runes kan je dan wel weer oprapen.

Je wapens en items ben je kwijt als het hele team dood is. Dus bij elke run begin je daar opnieuw mee en krijg je een standaard pakket afhankelijk van welke class je kiest.

Wel kan je Relics op verschillende manieren verdienen met permanente buffs en skills en die houdt je wel nadat je dood bent gegaan en zodoende kan je dus je charachter al voordat je aan een run begint enigszins uitrusten.

De relics zijn er verder in verschillende varianten qua zeldzaamheid, versla je bijvoorbeeld een eindbaas dan zal het natuurlijk een veel zeldzamere zijn dan degene die random van een merchand koopt of als je doodgaat.

Zie uiteraard ook de Wiki voor alle ins en outs. https://eldenringnightrei...lden+Ring+Nightreign+Wiki
Dus een goude wapen die ik vind, raak ik dus gewoon weer kwijt. Het dus alleen maar de relics die je permanente buffs geven, voor de rest zit er eigenlijk geen progressie in, dan alleen cosmetics en relics?

Dus ook geen wapen upgrades, armor upgrades of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:22

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

ap3nr0ts schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:43:
HDR (op Windows) werkt niet, toch? Ik krijg het aan, maar alles wordt er enorm grijs van. In ieder geval veel minder kleurrijk. Lijkt weer eens kapot te zijn. :+
Ja het is inderdaad 50 tinten grijs in hdr, snel uitgezet.

Nu 2 runs gedaan met randoms. Vind het wel tof.
Denk dat het met vrienden nog leuker is. Hier gaan wel weer een paar uurtjes in zitten.

Steam: ThePunkPantherNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Toonen1988 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:29:
[...]

Dus een goude wapen die ik vind, raak ik dus gewoon weer kwijt. Het dus alleen maar de relics die je permanente buffs geven, voor de rest zit er eigenlijk geen progressie in, dan alleen cosmetics en relics?
Correct, wel zijn er nog iets van Charachter questlines.
Dus ook geen wapen upgrades, armor upgrades of wat dan ook?
Voor zover ik weet niet nee, dat is ook een beetje het hele ding met rogue likes toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hier nog een handige video, vooral de sectie van Example Run Logic is goed/belangrijk om te weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 30-05-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Greatsword schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Correct, wel zijn er nog iets van Charachter questlines.

[...]

Voor zover ik weet niet nee, dat is ook een beetje het hele ding met rogue likes toch.
Niet helemaal, bij de meeste Rogue like games wordt je toch telkens een stukje sterker. Bijv. Hades 2 waarbij je personage steeds sterker wordt met dingen die je verzameld in een ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:03
Toonen1988 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:51:
[...]

Niet helemaal, bij de meeste Rogue like games wordt je toch telkens een stukje sterker. Bijv. Hades 2 waarbij je personage steeds sterker wordt met dingen die je verzameld in een ronde.
Hades is een Roguelite.
Het verschil tussen Roguelike en Roguelite zit hem in de metaprogressie.
Bij Roguelikes start je altijd weer helemaal opnieuw zonder progressie (behalve de kennis die je hebt opgedaan)
Bij Roguelites heb je wel metaprogressie zoals bij Hades waar je elke run iets sterker word waardoor de volgende run weer makkelijker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hq0AcKfJDeGcRozWmPuQH2b-SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHkEdGpADAnSV2g0dlKxV7KA.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:27
Zojuist m'n eerste run gehad. Gehaald tot dag drie.. niet verwacht. Daarna natuurlijk gruwelijk afgeslacht door de eindbaas :D

Speel hem op PC en die 60fps limit is wel even slikken hoor. Ook de typische 'yank' is duidelijk voelbaar. Het is nog wat overweldigend met het managen van je spullen en het begrijpen wat alles doet, maar ik vind het tot nu toe vermakelijk.

Eerste run was overigens met een Wylder. Wil heel graag de Guardian proberen... lekker alles facetanken van achter je greatshield terwijl je kan porren met je halberd. Dit was in Elden Ring ook m'n favoriete speelstijl. Enige waar ik me zorgen om maak is dat hij vrij traag is... ik liep zelfs met Wylder al achter de feiten aan, zeker op day 1 waar vrijwel alles wegsmelt.

Ik zie mezelf hier nog wel aardig wat tijd in stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jobius schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:31:
[...]

Hades is een Roguelite.
Het verschil tussen Roguelike en Roguelite zit hem in de metaprogressie.
Bij Roguelikes start je altijd weer helemaal opnieuw zonder progressie (behalve de kennis die je hebt opgedaan)
Bij Roguelites heb je wel metaprogressie zoals bij Hades waar je elke run iets sterker word waardoor de volgende run weer makkelijker word.
Oh, wist niet dat daar verschil tussen zat. Het gebrek aan progressie is voor mij een knelpunt, tenzij het ook echt een PvP game was, dan had ik het misschien wel gekocht. Maar PvE zonder progressie, mwahhh. Weet het nog niet..

Niet voor die prijs, dan wacht ik denk ik liever voor een discount. Maar in hoe verre zal dit spel nog gespeeld worden in de toekomst. Het is gewoon moeilijk om dit spel in te schatten. Kan het natuurlijk ook refunden in 2 uur, maar dit spel is echt niet iets wat je kunt testen binnen twee uur. :P

Elden Ring zelf was wel meteen een must by voor mij. Heb ik heel wat uur in zitten, alleen jammer dat het geen echte co-op heeft. Begin tegenwoordig wel meer Lord of the Fallen te spelen, na update 2.0 met een buddy van mij. Daar kunnen we co-op spelen van het begin tot het eind.

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 30-05-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Net eerste run gedaan. Met twee randoms. Dag 3 gehaald en de nightlord verslagen. Ging best soepel.

Hoop dat dit vaker zo is dat mensen een beetje samenwerken.

Smaakt voor nu naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

multynoob schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Ja het is inderdaad 50 tinten grijs in hdr, snel uitgezet.

Nu 2 runs gedaan met randoms. Vind het wel tof.
Denk dat het met vrienden nog leuker is. Hier gaan wel weer een paar uurtjes in zitten.
Wil je met mij en een vriend meedoen? :P Of iemand anders nu. Leuker dan eindeloos wachten op randoms.

(Steam-versie hier.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook eerst maar eens goed wat guide video's bekijken om te zien wat de game nou daadwerkelijk inhoud :P ben me bewust dat het een ander soort game is dan de normale Elden Ring en het lijkt me wel gaaf maar iets weerhoud me nog.

Ook timing van release misschien maargoed.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:56:
Ook eerst maar eens goed wat guide video's bekijken om te zien wat de game nou daadwerkelijk inhoud :P ben me bewust dat het een ander soort game is dan de normale Elden Ring en het lijkt me wel gaaf maar iets weerhoud me nog.

Ook timing van release misschien maargoed.
Dit heb ik dus ook, of het nu komt door het content dat in het spel zit, afwezigheid van progressie, de PvE Battle Royal like gameplay. Iets weerhoud mij ook, en ik weet niet precies wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Kan iemand me wat info geven...

Heb als Ironeye gespeeld. Best leuk, maar Elden Ring is lang geleden en heb nooit echt met bows gespeeld. Wat moet je als deze class in je off-hand hebben? Misschien gewoon niks?

Vervolgvraag: wat is het verschil tussen een bow one-handen en two-handen? Wat wordt over het algemeen aangeraden voor Ironeye?

Edit: ik realiseer me net dat het zonde is om niks in je offhand te hebben... want dan mis je een gratis bonus ability die op een weapon zit!

Heb ik wel nog de vraag; als je een wapen two-hand equipped, is de bonus van je offhand wapen dan nog actief? Of gaat die 'uit'?

[ Voor 28% gewijzigd door yinx84 op 30-05-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Na een geweldige eerste run daarna grotendeels drama. Iedereen die z’n eigen kant op wil of spelers die vinden dat ze het spel snappen en iedereen hun zou moeten volgen.

Snap het wel. Het is nog nieuw en ik snap ook een hoop nog niet. Maar als een kip zonder kop in je eentje 10 keer een boss proberen om vervolgens met level 1 aan het einde van de dag te eindigen lijkt mij niet de juiste tactiek ;)

Solo nog niet geprobeerd. Maar met een groepje is wel leuk. Ook al gaat het soms heel erg mis 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

yinx84 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:38:
Zojuist m'n eerste run gehad. Gehaald tot dag drie.. niet verwacht. Daarna natuurlijk gruwelijk afgeslacht door de eindbaas :D

Speel hem op PC en die 60fps limit is wel even slikken hoor. Ook de typische 'yank' is duidelijk voelbaar. Het is nog wat overweldigend met het managen van je spullen en het begrijpen wat alles doet, maar ik vind het tot nu toe vermakelijk.

Eerste run was overigens met een Wylder. Wil heel graag de Guardian proberen... lekker alles facetanken van achter je greatshield terwijl je kan porren met je halberd. Dit was in Elden Ring ook m'n favoriete speelstijl. Enige waar ik me zorgen om maak is dat hij vrij traag is... ik liep zelfs met Wylder al achter de feiten aan, zeker op day 1 waar vrijwel alles wegsmelt.

Ik zie mezelf hier nog wel aardig wat tijd in stoppen!
Zo ging het bij ons ook. Maar met een maat van werk en dan een random erbij die duidelijk wel wist wat te doen, haha. Dat is best fijn, dan level je tenminste.

Nogmaals proberen: hoe kom je in contact met tweakers (op pc) die willen samenwerken een keer? :P Dat lijkt me wel leuker dan randoms. En dan kun je wat makkelijker een groepje bij elkaar zoeken wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ap3nr0ts @JSchut Er is ook een Discord server, dan kan je al wat makkelijker mensen vinden om samen mee te werken.

https://discord.me/pakaq

@yinx84

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 31-05-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Is Revenant leuk om te spelen? Want als ik het ga kopen, zal ik waarschijnlijk met deze personage spelen. Het is de meest squishy character in het spel met de laagste healthpool, maar het ziet echt geweldig uit om als Necromancer te spelen.

Iemand ervaring met deze personage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
yinx84 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Dank voor de resources. Ben er nog steeds niet helemaal uit of er een verschil is tussen het one en two handen van een bow, maar in de sparring ground zie ik in ieder geval geen verschil in damage. Het enige verschil is dat je met two handed handmatig kan mikken.
Als je geen verschil ziet in damage heeft het geen effect. Wat wel belangrijk is om te weten is dat de buffs van andere wapens in je weapon slots gewoon meetellen. Soms zie je een wapen met een hand icoontje, dan betekend het dat die buff alleen werkt als je hem ook daadwerkelijk equiped hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Zojuist m'n eerste clear gehad, met Ironeye. Iemand nam de leiding met het pinnen van locaties en we waren behoorlijk aan het 'snowballen'. Voor het eerst ook een goede bow gevonden met Holy damage er op, dat maakte die eerste boss een stuk aangenamer :)

Smaakt naar meer!

Overigens voor de mensen op PC die erg last hebben van stuttering, dit heeft het volledig gefixt voor mij:

https://www.reddit.com/r/Eldenring/s/3jDqSU1PGt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

yinx84 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:31:
Zojuist m'n eerste clear gehad, met Ironeye. Iemand nam de leiding met het pinnen van locaties en we waren behoorlijk aan het 'snowballen'. Voor het eerst ook een goede bow gevonden met Holy damage er op, dat maakte die eerste boss een stuk aangenamer :)

Smaakt naar meer!

Overigens voor de mensen op PC die erg last hebben van stuttering, dit heeft het volledig gefixt voor mij:

https://www.reddit.com/r/Eldenring/s/3jDqSU1PGt
Ik heb nog een i7-8700k, wel een RTX4070. Ik las iets over hyperthreading uitzetten, en dat heb ik nu geprobeerd. Volgens mij zag ik nog 1 of 2 haperingen, maar de game draait verder prima op 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:43:
[...]

Ik heb nog een i7-8700k, wel een RTX4070. Ik las iets over hyperthreading uitzetten, en dat heb ik nu geprobeerd. Volgens mij zag ik nog 1 of 2 haperingen, maar de game draait verder prima op 60fps.
Scratch that. Ik kan gewoon niet eens een run eindigen zonder een crash en daardoor een level verliezen. Waarom draaien games van Fromsoft altijd als totale bagger op pc's? Ik heb genoeg van allerlei random fixes proberen. Laatste keer dat ik iets van ze koop als mijn enige keuzes PS5/pc zijn. Ze brengen maar dingen uit op de Switch 2, of desnoods een nieuwe Xbox, als ze mijn geld nog willen. Ik heb hier echt geen zin in, haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
ap3nr0ts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Scratch that. Ik kan gewoon niet eens een run eindigen zonder een crash en daardoor een level verliezen. Waarom draaien games van Fromsoft altijd als totale bagger op pc's? Ik heb genoeg van allerlei random fixes proberen. Laatste keer dat ik iets van ze koop als mijn enige keuzes PS5/pc zijn. Ze brengen maar dingen uit op de Switch 2, of desnoods een nieuwe Xbox, als ze mijn geld nog willen. Ik heb hier echt geen zin in, haha. :+
Welke processor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

i7-8700k dus. Oud beestje, maar draait alles wat ik nog wil spelen prima op 2560x1440. Ik probeer een ticket aan te maken bij Bandai Namco, maar je raadt het al: die website werkt niet en ik kan niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
ap3nr0ts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:23:
[...]

i7-8700k dus. Oud beestje, maar draait alles wat ik nog wil spelen prima op 2560x1440. Ik probeer een ticket aan te maken bij Bandai Namco, maar je raadt het al: die website werkt niet en ik kan niet inloggen.
Zou voldoende moeten zijn. Als je een 13th of 14th generatie had, had ik je nog een andere fix kunnen geven want de laatste tijd crasht Intel weer ontzettend veel in games, zelfs na de microcode BIOS update. Kreeg zelfs een melding in Windows dat de Intel probleem weer terug was. Vandaar dat ik even het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 21:43
Ga best prima met het spelen met willekeurige spelers, maar af en toe is wat voicechat wel heel erg handig.
Heeft iemand een tip of zin om de pc versie via discord te voice chatten?

fijn spel btw, snowballen word steeds makkelijker en je ziet de community beter worden in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Meestal neemt iemand wel de leiding en dat gaat dan 9/10 keer wel goed.

Ook een match gehad waarbij twee vonden dat ze de leiding moesten hebben en dat constant volhielden. Ik benuiteindelijk achter degene aan gegaan die het meeste sense maakte. Uiteindelijk gesneuveld omdat de derde persoon toaal onderlevelt was en niets bijdraagde aan het gevecht. Ook wij waren minder hoog doordat we alles met z'n tweeen moesen doen.

Na mijn eerste run nog een run of 6 gedaan. Geen enkele keer de nightlord verslagen. Wel in de helft van de gevallen de laatste dag gehaald.

De Wylder speelt voor mij tot nu toe erg fijn. Heb ook de Ironeye geprobeerd maar die schiet geen deuk in een pakje boter. Of ik doe wat fout. Zelfs met een epic bow valt het allemaal erg tegen.

De andere classes ga ik later wel proberen. Eerst maar meer feeling krijgen en beter worden.

Vanavond weer verder :) (Met de Wylder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
In games speel ik meestal assassin/necromancy. Als ik het spel koop, wil ik eigenlijk met Revenant spelen.

Mijn idee was om met Recluse te beginnen, omdat ze veel spells gebruikt, waardoor ik ook de "feel" voor Revenant te pakken krijg. Deze twee characters wil ik dan ook gaan spelen.

Ik wil dus als eerste met Recluse beginnen, als solo. Waarom solo? Te leren om op mijzelf te overleven zonder hulp van teammates. Om bijv. op het begin zo snel mogelijk level twee te worden met eventueel een andere wapen, om daarna weer toe te voegen bij mijn team.

Ook om mij te laten wennen aan alle spells.

Ik probeer dan ook als solo tot de eerste baas te komen en die eventueel te verslaan. Dan wil ik overstappen naar co-op. Dan zal ik ondertussen ook Revenant hebben geunlocked en dan kan ik tussen deze twee characters blijven kiezen met wat ik wil spelen.

Dit wil ik eigenlijk gaan doen als ik het spel ga kopen. Klinkt dit logisch? Ben geen top player in Dark Souls games en Elden Ring, en ben geen gamer die alles tot in de puntjes alles over stats weet. Maar ik ben wel een speler die snel leert + geen moeite heeft om dit soort spellen uit te spelen of bazen te leren.

Maar als eerste wil ik proberen om als solo, dag 1 te completen, voordat ik aan co-op begin. Zo leer ik makkelijk om op mijzelf te overleven. Ook omdat beide characters de laagste healthpool hebben.

Duchess wil ik misschien ook proberen, zij geeft me echt die assassin feel. Wylder en Executor wil ik misschien ook wel eens proberen Guardian, Iron Eye en Raider heb ik niet zoveel interesse in. Maar Revenant wil ik dan mijn main maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 03-06-2025 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Toonen1988 Het voordeel is dat er bij de roundtable al een plek is waar je kan oefenen qua battle systeem. Op die manier kan je dus al wat ervaring opdoen.

Solo de wereld in gaan om wat feeling te krijgen qua snelheid en strategie lijkt me prima.

Verwacht echter niet dat je ook daadwerkelijk Solo bij dag 3 en de nightlord zal belanden, dan moet je namelijk echt wel goed zijn en denk minimaal 10 uur aan ervaring op de teller hebben staan met deze game.

Qua charachters kies je voor Solo waarschijnlijk wel de moeilijkste vanwege lage HP en in het begin niet al te sterke equipment/spells.

Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Wat meer expeditions gedaan en me zelf wat meer verdiept in de Nightfarers.

Ineens klikt het nu wel en speelt de Ironeye ook een stuk leuker.

Tweede Nightlord down en ga nu beginnen aan de Remembrances.

Binnenkort ook maar eens solo proberen. Had dat eerder gedaan maar vond de runes tegenvallen waardoor ik niet snel genoeg kon levelen. Maar dat is nu dus gepatched.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Greatsword schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:42:
@Toonen1988 Het voordeel is dat er bij de roundtable al een plek is waar je kan oefenen qua battle systeem. Op die manier kan je dus al wat ervaring opdoen.

Solo de wereld in gaan om wat feeling te krijgen qua snelheid en strategie lijkt me prima.

Verwacht echter niet dat je ook daadwerkelijk Solo bij dag 3 en de nightlord zal belanden, dan moet je namelijk echt wel goed zijn en denk minimaal 10 uur aan ervaring op de teller hebben staan met deze game.

Qua charachters kies je voor Solo waarschijnlijk wel de moeilijkste vanwege lage HP en in het begin niet al te sterke equipment/spells.

Veel succes in ieder geval!
Dat is juist een plus punt voor mij dat ik begin met de laagste HP characters. Puur door het feit dat elke hit die ik krijg, dodelijk kan zijn. Het forceert mij juist om meer tactischer te spelen en meer skill te ontwikkelen om hits te vermijden.
Pagina: 1 2 Laatste