✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ook Nightreign werkt goed moet toetsenbord en muis, alleen wordt ik ontiegelijk chagrijnig van die kolere plaktoets melding in Windows. Als ik meerdere keren de shift in druk om te dodgen, gaat mij het spel terug naar Windows met als melding of ik de plaktoets wil activeren.
Ik heb deze zeik nu al vaker uitgezet, maar op een of andere manier gooit Windows het telkens weer aan. Ik heb dit ook soms in andere games, waarbij ik de shift meerdere keren achter elkaar gebruik.
Ik heb deze zeik sinds ik Windows 11 gebruik. Nu heb ik het weer aan en uit gezet, en is het weer weg. Maar straks begint de zeik weer..
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 03-06-2025 17:58 ]
Vanmorgen aangehaakt als derde wiel bij een goed geoptimaliseerd duo. Wat een tempo hadden die lui! Liep constant achter de feiten en moest echt moeite doen om ze niet kwijt te raken
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik miste de scaling stats op de wapens. Maar deze zit verwerkt in het dmg getal.snmght schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:04:
Ik ben na lang twijfelen gisteren overstag gegaan en heb hem gekocht. De gameplay bevalt me heel erg goed! Heb alleen nog wat moeite om soms goed te overzien welke items zinvol zijn of niet.
Dus ik kijk vaak naar wat voor wapen is het. Hoeveel damage doet het en wat zijn de passives.
Als een wapen niet voor mij is kijk ik wel nog naar de laatste passive. Deze werken altijd zolang je ze equipped in een slot. Ook als je hem niet actief gebruikt. (Behalve met een rood handje. Dan moet je hem in je handen hebben)
[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 05-06-2025 09:24 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik vind dan een boog die zogenaamd 'Mighty Shot' heeft maar volgens mij kan ik alleen mijn character skill en ultimate skill uitvoeren?
Is het zinvol om een fist weapon of iets dergelijks mee te pakken om snel te kunnen meppen met reviven?
Wapen skills kun je wel gebruikensnmght schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:40:
Ja dat idee had ik inderdaad een beetje! Ik worstelde een beetje met het weapon skills, voelde me er een beetje dom in.
Ik vind dan een boog die zogenaamd 'Mighty Shot' heeft maar volgens mij kan ik alleen mijn character skill en ultimate skill uitvoeren?
Is het zinvol om een fist weapon of iets dergelijks mee te pakken om snel te kunnen meppen met reviven?
Je moet echter of een skill in je offhand item hebben
OF
Je moet geen offhand hebben en een skill hebben op je main weapon.
OF
Je main weapon 2handen en een skill op dat item hebben
Als Ironey gebruik ik bijna geen melee. Ook niet voor reviven.
[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 05-06-2025 10:59 ]
Zijn die quests lastig? En unlock je die pas nadat je alle bosses hebt gedaan of al eerder?yinx84 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:45:
Voor de zekerheid in spoiler tags.
spoiler:[Afbeelding]
En dat was nummer 8! Uiteindelijk 2 bosses solo gedaan. Heb hiermee de Remembrance quest van Ironeye afgerond, maar heb er nog genoeg plezier in om die voor de overige characters ook te doen.
Wat een gaaf spel zeg. Elk potje vind ik nog net zo vet als toen ik het vorige week voor het eerst speelde
Ik kom nog steeds weinig aan spelen toe, totale playtime nu 10 uur waarvan ik pas in de laatste 2 uurtjes goed en wel een idee heb van routes enzovoorts. Heb gisteren voor Raider gekozen en dat was succesvol, mijn eerste en gelijk ook mijn tweede boss neergehaald. Scheelde dat ik met 1 vriend speelde in een party waardoor wij ofwel de leiding konden nemen ofwel 1 keer een teammate hadden die dat goed deed en wij samen zijn gevolgd.
Lekker bezig ondanks de korte playtime!snmght schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:06:
[...]
Zijn die quests lastig? En unlock je die pas nadat je alle bosses hebt gedaan of al eerder?
Ik kom nog steeds weinig aan spelen toe, totale playtime nu 10 uur waarvan ik pas in de laatste 2 uurtjes goed en wel een idee heb van routes enzovoorts. Heb gisteren voor Raider gekozen en dat was succesvol, mijn eerste en gelijk ook mijn tweede boss neergehaald. Scheelde dat ik met 1 vriend speelde in een party waardoor wij ofwel de leiding konden nemen ofwel 1 keer een teammate hadden die dat goed deed en wij samen zijn gevolgd.
Check regelmatig de Journal in Roundtable Hold. Als je met Raider een boss down hebt, dan zou je die Remembrance via de Journal kunnen starten. Geheel in FS stijl is het weer een heerlijk nodeloos complex geheel; zodra je de quest start ga je in een aparte instance van Roundtable Hold... dan kun je op je map kijken of er een quest marker is waar je heen moet. Volgens mij moet je voor Raider buiten bij de kust een battle doen door te interacten met een grote steen. Als je dat wint, moet je weer een Nightboss killen geloof ik.
Zou je echt aanraden om 'Raider Rememberance quest' te googlen en een guide er bij te pakken, dat scheelt je een hoop frustratie. Elke character heeft weer andere objectives. Het grootste nadeel en momenteel de grootste klacht is dat je voor sommige objectives in zo'n instance moet blijven en vanuit daar een potje starten... maar de matchmaking duurt dan ontzettend lang. Devs hebben al aangegeven hier naar te kijken maar het is erg frustrerend. Sommige objectives kun je daarom beter solo doen.
Er is ook een patch geweest maar die lost niks op.yinx84 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:09:
[...]
Lekker bezig ondanks de korte playtime!
Check regelmatig de Journal in Roundtable Hold. Als je met Raider een boss down hebt, dan zou je die Remembrance via de Journal kunnen starten. Geheel in FS stijl is het weer een heerlijk nodeloos complex geheel; zodra je de quest start ga je in een aparte instance van Roundtable Hold... dan kun je op je map kijken of er een quest marker is waar je heen moet. Volgens mij moet je voor Raider buiten bij de kust een battle doen door te interacten met een grote steen. Als je dat wint, moet je weer een Nightboss killen geloof ik.
Zou je echt aanraden om 'Raider Rememberance quest' te googlen en een guide er bij te pakken, dat scheelt je een hoop frustratie. Elke character heeft weer andere objectives. Het grootste nadeel en momenteel de grootste klacht is dat je voor sommige objectives in zo'n instance moet blijven en vanuit daar een potje starten... maar de matchmaking duurt dan ontzettend lang. Devs hebben al aangegeven hier naar te kijken maar het is erg frustrerend. Sommige objectives kun je daarom beter solo doen.
Tevens heb ik het gevoel dat als je in zo'n shifting event zit dat je pool dan wordt beperkt tot andere spelers die dit ook hebben. Dat zorgt er voor dat matchmaking soms echt niet lukt. Stond al 15 minuten te wachten en 2 keer op nieuw gequeued. Toen ingame gaan slapen om het event te stoppen en ik had instant een match.
Maar goed dit zullen ze wel snel fixen.
Inmiddels alles down op 2 bosses na.
Ik snap deze boss nog niet echt.
Ik heb hier constant het gevoel dat ik niet genoeg tijd heb om dingen te ontwijken.
Nog maar even oefenen
Vermaak me er echt prima mee. Doe nu gewoon random bosses en het is elke keer nog leuk. Denk wel dat ze regelmatig updates moeten gaan doen anders gaat het op een gegeven moment wel vervelen ben ik bang. Want heel veel content is er niet.
[ Voor 14% gewijzigd door JSchut op 10-06-2025 13:42 ]
Voor de hand ligt om sowieso meer bosses te implementeren, waarbij ik een nier zou afstaan als Ornstein & Smough een comeback maken (inclusief superversie in 2e fase). Verder meer equipment lijkt me ook een no-brainer.JSchut schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Er is ook een patch geweest maar die lost niks op.
Tevens heb ik het gevoel dat als je in zo'n shifting event zit dat je pool dan wordt beperkt tot andere spelers die dit ook hebben. Dat zorgt er voor dat matchmaking soms echt niet lukt. Stond al 15 minuten te wachten en 2 keer op nieuw gequeued. Toen ingame gaan slapen om het event te stoppen en ik had instant een match.
Maar goed dit zullen ze wel snel fixen.
Inmiddels alles down op 2 bosses na.
spoiler:Gnoster, Wisdom of Night
Ik snap deze boss nog niet echt.
spoiler:Libra, Creature of Night
Ik heb hier constant het gevoel dat ik niet genoeg tijd heb om dingen te ontwijken.
Nog maar even oefenen
Vermaak me er echt prima mee. Doe nu gewoon random bosses en het is elke keer nog leuk. Denk wel dat ze regelmatig updates moeten gaan doen anders gaat het op een gegeven moment wel vervelen ben ik bang. Want heel veel content is er niet.
Ben benieuwd of en hoe snel ze een andere map zouden maken en of er ruimte ligt voor meer classes. Ik zou zo snel niet weten wat voor class er nog ontbreekt.
Alle nightfarers nog even proberen en ook hun quests doen. Heb nu het meeste gespeeld met Ironeye en Wylder.
3 expeditions (en verschillende bosses) op rij winnen met een random party wordt lastig. Misschien die maar eens solo proberen.
Ik moest ook nog een Nightboss verslaan met Recluse en Executor, voor de achievement waarbij je met elke character een keer een Nightboss verslagen moet hebben. Beide vind ik zeer lastig om mee te spelen, maar ze gingen back-to-back gelukkig goed. Vooral Executor heeft een enorme skill ceiling... als je daar voldoende uren in pompt kun je echt een god worden. Bij Recluse had ik de helft van de tijd geen idee welke spell ik ging casten omdat ik die cocktail combinaties niet uit m'n hoofd ken
De drie expeditions winnen op een rij had ik gelukkig al gehaald voordat ik de achievements ben gaan hunten
Leuk detail; ik kwam gisteren ook voor het eerst een Walking Mausoleum tegen. Hier in kun je een wapen dupliceren. Volgens mij één van de zeldzaamste verschijningen in-game, zo niet de zeldzaamste.
Het enige wat er nog te doen is, is het afmaken van de Remembrance quests. Maar zolang ze daar de matchmaking niet voor fixen laat ik dat even zitten. Blij dat ze die niet aan de achievements gekoppeld hebben in ieder geval.
Ik heb zelf een uur of 150 in ER zitten, en een veelvoud van dat in de souls games. Genoeg runs gedaan met allerlei builds, maar minimaal de helft van de tijd is in PvP gezonken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Denk er aan dat het drie verschillende bosses moeten zijn ook! Dus je kunt niet drie keer de eerste (relatief makkelijke) boss doen.snmght schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:23:
Drie op rij winnen, dat lijkt me een hele taaie inderdaad, damn!
Dat zal sterk afhankelijk zijn van wat je leuk vindt maar ik vind het zelfs met de huidige content vermakelijk genoeg om te blijven spelen. Door het roguelike aspect en de RNG, samen met de verschillend classes zijn je runs toch steeds anders. Ik denk dat je hier ook makkelijk 100 uur in steekt maargoed dat is mijn persoonlijke mening, voor een andere Souls veteraan kan dit format helemaal niks zijn. Het beste zou zijn als je het eens bij iemand anders kan proberen.D4NG3R schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:35:
Ik wacht zelf nog even met spelen totdat de officiele duo-modus er is, maar ik ben wel nieuwsgierig; wat vinden jullie van de herspeelbaarheid, en dan vooral de verwachting over een wat langere periode?
Ik heb zelf een uur of 150 in ER zitten, en een veelvoud van dat in de souls games. Genoeg runs gedaan met allerlei builds, maar minimaal de helft van de tijd is in PvP gezonken.
Ik vind de animo hier op Tweakers tegenvallen omdat er best een grote groep Souls spelers op het forum zit. Hoop dat er uiteindelijk meer overstag gaan, het spel is erg de moeite!
[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 19-06-2025 22:13 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hier (met randoms) afgetikt
Inmiddels met Wylder, Ironeye, Recluse en Executer expeditions gewonnen.
Ook solo eens geprobeerd met de Executioner en dat gaat eigenlijk best wel goed. Solo ook de eerste expedition gecleared.
Van het weekend ook de enhanced boss maar eens proberen.
Die nieuwe enhanced boss heb ik samen met twee vrienden bij de eerste poging al gecleared...
Ik niet, gisteren even naar mijn stats gekeken;Gnermo schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:56:
Zijn er meer mensen die het spel nogal makkelijk vinden?
Die nieuwe enhanced boss heb ik samen met twee vrienden bij de eerste poging al gecleared...
25 uur gespeeld
35 expedities
5 wins
Maar ik heb het reuze naar mijn zin. Grootste minpunt vind ik de Relics. Zowel de drops als het gamblen daarvan zijn abominabel en vaak een clusterfuck van verschillende classes.

Het is met randoms echt wel een loterij. Soms weet je het al na 3-4 minuten dat het niets wordt.
Ook heb ik wel wat losses omdat ik dan solo de remembrance doe en me dan laat dood gaan bij de eerst volgende dag boss.
Mijn laatste run ging ik als Guardian de Golem killen in Limfield. Maar de run ging eigenlijk best lekker dus ik heb hem afgemaakt. Was een leuke run.
Heb nu met 5 van de 8 een nightlord gekilled. Nog 3 te gaan.
Vermaak me nog steeds prima. Vandaag als het goed is een nieuwe "hard" boss. Ben benieuwd of we daar de eerste keer ook weer 25 currency krijgen of dat dat eenmalig was.
Eigenlijk alles behalve Recluse of Revenant, met die laatste zou ik zelfs willen zeggen dat je actief je team aan het griefen bent.snmght schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:37:
Welke karakters spelen jullie het liefste? Ik heb in het begin veel met Ironeye gespeeld, inmiddels hoofdzakelijk Raider, die bevalt me goed!
Veruit het minst nuttige karakter die er is, of er moet een magische combinatie van relics bestaan die je zo sterk maken dat ik ze nog niet gevonden heb. Of ik doe het verkeerd...
Ik doe best veel damage als revenant. Ook solo expedition prima gehaald.Gnermo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:09:
De nieuwe verbeterde baas ook in de eerste poging neer.![]()
[...]
Eigenlijk alles behalve Recluse of Revenant, met die laatste zou ik zelfs willen zeggen dat je actief je team aan het griefen bent.
Veruit het minst nuttige karakter die er is, of er moet een magische combinatie van relics bestaan die je zo sterk maken dat ik ze nog niet gevonden heb. Of ik doe het verkeerd...
Lightningspear doet het bijvoorbeeld goed met de juiste upgrades. Ook valt de fp usage dan erg mee.
Helemaal
Als je hem dan charged doet hij best goede dmg.
Black flame is ook wel goed. Alleen kortere range.
[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 28-06-2025 14:35 ]
Komt ook door het ontbreken van een groot aantal spells uit de voorgaande spellen, je hebt eigenlijk zoals je al aangaf maar twee opties.
[ Voor 14% gewijzigd door Gnermo op 28-06-2025 17:56 ]
Klopt. Bedoelde meer te zeggen dat je team greafen wel mee valt. Ik heb liever een goede revenant dan een slechte ironeye.Gnermo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:56:
Best veel is alleen geen goede indicator, het is objectief het 'slechtste' karakter in het spel. Neemt niet weg dat je er gewoon mee kan winnen, het spel is goed gebalanceerd.
Komt ook door het ontbreken van een groot aantal spells uit de voorgaande spellen, je hebt eigenlijk zoals je al aangaf maar twee opties.
Maar idd game is goed gebalanceerd. Sommige classes duurde wat langer voordat het klikte.
Moet alleen met Dutches nog een expedition winnen en dan wil ik alle remembrances nog doen.
Ben nu al benieuwd naar de DLC!
De everdarg bosses zijn ook leuk. Door de vakantie ga ik wel 2 van deze bosses missen.
Ben benieuwd wat ze de komende weken/maanden aan updates gaan releasen.
Edit: laatste remembrance ook klaar. Kan nog voor de unlocks gaan van alle skins maar ik heb degene die ik wil al.
[ Voor 16% gewijzigd door JSchut op 05-07-2025 21:08 ]
Toen daarna in eerste runs met randoms augur en darkdrift night gebeat. Had gehoopt dat ze wat moeilijker zouden zijn, zeker omdat ik de grind met sentient pest wel leuk vond. Met sentient pest vond ik ook veel sneller een team. Is dit een boss waar veel stuck op zitten? Misschien had ik gewoon gelukkig met randoms en loot dat die night lords erna veel makkelijker gingen.
EDIT: realiseer mij dat ik een shifting earth event had, waardoor we goede loot hadden en de matchmake pool kleiner was. Ik kijk uit naar dood gaan bij Libra met randoms haha. Nightlords eerste attempt slachten met nog flasks over voelt niet echt als een overwinning.
[ Voor 21% gewijzigd door bobifet op 19-08-2025 12:41 ]
Wel lastig deze! Bij latere pogingen zijn we echt nog wel een paar keer gesneuveld, maar dat kwam meer door persoonlijke fouten.
Ben benieuwd wat de nieuwe modus gaat brengen.