Mijn vraag
Sinds gisteren kan ik mijn grote harde schijf niet meer bereiken terwijl ik het nog wel kon zien in CrystalDiskInfo. Mijn SSD (waar mijn OS op staat) deed ook opeens raar en werd toen hersteld.
Het lijkt erop alsof mijn bestandssysteem corrupt is geraakt, maar ik kan geen chkdsk gebruiken is er nog een andere alternatief?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CrystalDiskInfo
Diskpart
EaseUS partition master
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In BIOS zijn beide harde schijven zichtbaar en staat het op AHCI ingesteld
In CrystalDiskInfo zie ik mijn harde schijf niet meer, maar mijn SSD nog wel en hiervaan dan ik nog opstarten
Het lijkt wel alsof de partities niet benaderd kunnen worden alleen lukt het mij niet om GPT/MBR te herstellen.
In apparaatbeheer zie ik beide schijven weer wel
Hardware:
X58UD5
Seagate ST4000
SanDisk SSD Plus 480:strip_exif()/f/image/bKs7vN3pP0E5I3JKu2zlaN7f.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pUMmfb9CBM2J3P35QNiHZd1c.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UCCj5I6K7CCLnBGPObfjDCoR.jpg?f=user_large)
Sinds gisteren kan ik mijn grote harde schijf niet meer bereiken terwijl ik het nog wel kon zien in CrystalDiskInfo. Mijn SSD (waar mijn OS op staat) deed ook opeens raar en werd toen hersteld.
Het lijkt erop alsof mijn bestandssysteem corrupt is geraakt, maar ik kan geen chkdsk gebruiken is er nog een andere alternatief?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CrystalDiskInfo
Diskpart
EaseUS partition master
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In BIOS zijn beide harde schijven zichtbaar en staat het op AHCI ingesteld
In CrystalDiskInfo zie ik mijn harde schijf niet meer, maar mijn SSD nog wel en hiervaan dan ik nog opstarten
Het lijkt wel alsof de partities niet benaderd kunnen worden alleen lukt het mij niet om GPT/MBR te herstellen.
In apparaatbeheer zie ik beide schijven weer wel
Hardware:
X58UD5
Seagate ST4000
SanDisk SSD Plus 480
:strip_exif()/f/image/bKs7vN3pP0E5I3JKu2zlaN7f.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pUMmfb9CBM2J3P35QNiHZd1c.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UCCj5I6K7CCLnBGPObfjDCoR.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/GUkg6bCsM7SZ0ui226e7AjZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Hkayak op 08-12-2024 16:06 ]