Hoe ver ben jij gegaan voor je digitale privacy?

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-van-Dijk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-04 14:59
Ik ben bezig met het verbeteren van mijn digitale privacy en wil stappen zetten om minder afhankelijk te zijn van Big Tech. Ik wil weten hoe anderen hier in geslaagd zijn en waar zij de grens trekken. Mijn vraag is: hoe ver ben jij gegaan in je privacy-journey en welke tools of hardware werken volgens jou echt?

Op dit moment gebruik ik het volgende:

Hardware: Samsung-telefoon en Windows laptop.
Software:
- Zoekmachine: DuckDuckGo
- Mailprovider: Gmail, maar ik overweeg ProtonMail of Startmail.
- VPN: NordVPN, vooral voor openbare netwerken.
- Browser: Firefox met extensies zoals uBlock Origin, Privacy Badger en HTTPS Everywhere.

Overige: Organic Maps voor navigatie.

De overstap naar DuckDuckGo ging lekker, maar ik merk dat de zoekresultaten soms niet volledig zijn.
Ik heb mijn Google-account zoveel mogelijk 'uitgekleed' (tracking uit en locatiegeschiedenis uitgezet).

Ik weet dat dit niet perfect is en dat er betere alternatieven zijn, maar ik probeer een balans te vinden tussen functionaliteit en privacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier al een hoop gebabbel over persoonlijke privacy: Persoonlijke Privacy Topic

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In hoeveel topics wil je 1 en het zelfde onderwerp aansnijden ? https://gathering.tweaker...ind/poster/2158380/topics

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik neem aan dat dat niet je echte naam is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verplaats het topic even naar het forum wat onder andere over privacy gaat:

Privacy en beveiliging

Ik laat het aan de mods daar over, of dit topic bestaansrecht heeft, of beter geïntegreerd kan worden met één van de bestaande topics die gaan over (persoonlijke) privacy. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is geen discussie over pro's en cons en de algemene discussie heeft al een eigen topic. Toch maar sluiten om dubbele discussie te voorkomen - Persoonlijke Privacy Topic

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.