Ik ben bezig met het verbeteren van mijn digitale privacy en wil stappen zetten om minder afhankelijk te zijn van Big Tech. Ik wil weten hoe anderen hier in geslaagd zijn en waar zij de grens trekken. Mijn vraag is: hoe ver ben jij gegaan in je privacy-journey en welke tools of hardware werken volgens jou echt?
Op dit moment gebruik ik het volgende:
Hardware: Samsung-telefoon en Windows laptop.
Software:
- Zoekmachine: DuckDuckGo
- Mailprovider: Gmail, maar ik overweeg ProtonMail of Startmail.
- VPN: NordVPN, vooral voor openbare netwerken.
- Browser: Firefox met extensies zoals uBlock Origin, Privacy Badger en HTTPS Everywhere.
Overige: Organic Maps voor navigatie.
De overstap naar DuckDuckGo ging lekker, maar ik merk dat de zoekresultaten soms niet volledig zijn.
Ik heb mijn Google-account zoveel mogelijk 'uitgekleed' (tracking uit en locatiegeschiedenis uitgezet).
Ik weet dat dit niet perfect is en dat er betere alternatieven zijn, maar ik probeer een balans te vinden tussen functionaliteit en privacy.
Op dit moment gebruik ik het volgende:
Hardware: Samsung-telefoon en Windows laptop.
Software:
- Zoekmachine: DuckDuckGo
- Mailprovider: Gmail, maar ik overweeg ProtonMail of Startmail.
- VPN: NordVPN, vooral voor openbare netwerken.
- Browser: Firefox met extensies zoals uBlock Origin, Privacy Badger en HTTPS Everywhere.
Overige: Organic Maps voor navigatie.
De overstap naar DuckDuckGo ging lekker, maar ik merk dat de zoekresultaten soms niet volledig zijn.
Ik heb mijn Google-account zoveel mogelijk 'uitgekleed' (tracking uit en locatiegeschiedenis uitgezet).
Ik weet dat dit niet perfect is en dat er betere alternatieven zijn, maar ik probeer een balans te vinden tussen functionaliteit en privacy.