“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Of AI Agent Layer $AIFUN op MEXC.keanu_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:50:
[...]
Je kunt dan ook het launch platform zelf kopen. Bijvoorbeeld LayerAI
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Een coin die ik al drie jaar in mijn pf heb deed gisteren 78% binnen 24 uurresusaapje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:39:
Het is alt season. Mantle in een halfuurtje +25%. Bizar...
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Kijk eens wat je schrijft, ik vind t niet gek dat de normies hier soms wegblijven. Henk en Ingrid gaan deze teksten sowieso niet begrijpen..
Zijn de mods zo high van de hopium dat ze hier niet meer bovenop zitten?
Was het een bitcoin topic dan?WhySoSerious schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:52:
Waarom is dit het meme-coin topic geworden?
Er wordt steeds meer USDT bij geprint. De USDT marketcap is inmiddels op een ATH. Als de USDT.D afneemt dan vloeit dat geld in crypto. Die lijn die je ziet is een support lijn. Elke keer dat de USDT.D die lijn heeft geraakt zaten we aan een top. Dan bounced de USDT.D weer omhoog en gaat crypto weer down. Er wordt dus steeds meer USDT bij geprint. Dus elke keer als die lijn wordt geraakt betekend dit dat er heel veel USDT in crypto is gestroomd. Nu is die support lijn na al die jaren gebroken. Dus stroomt er nog meer USDT in crypto dan voorheen.Numbers schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:31:
[...]
Dat plaatje van Sol was me wel duidelijk
Ik had het bericht van @zwembroek daarboven ge-quote. Over USDT. Hoe moet ik die interpreteren?
[...]
Als in minder mensen houden USDT aan, en kopen hiermee crypto? Maar in de totale waarde van crypto worden de stable coins toch al meegenomen? Of mis ik iets?
WhySoSerious?WhySoSerious schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:52:
Is standaard in de bull. Eerst Bitcoin up en dan zijn de shitcoiners pissig, dan de shitcoins up en zijn de bitcoiners wat meer afwezig. Vervolgens komen de meme coins die ook een eigen topic hebben.WhySoSerious schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:52:
Daarnaast worden de regels hier toch maar gehanteerd zolang het uitkomt, hebben we in de afgelopen jaren ook wel gezien met de regel dat hier alleen maar onzin gepost mocht worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Nopheros op 04-12-2024 11:03 ]
Tuurlijk, BTC = crypto. Rest is drek.
:{ ²
Drek kan ook crypto zijn.WhySoSerious schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:58:
[...]
Tuurlijk, BTC = crypto. Rest is drek.
Fuck cycle top signaal!BansheeBoy schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
De coins zijn lekker stout in de heupjes. Heerlijk.
Sharing is caringWhySoSerious schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:52:
Onzin. Mods voelen dit perfect aan. Ruimte voor BTC maxi’s en schitcoiners en nog wat memes en serieuze praat er tussen door.Nopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:56:
[...]
Daarnaast worden de regels hier toch maar gehanteerd zolang het uitkomt, hebben we in de afgelopen jaren ook wel gezien met de regel dat hier alleen maar onzin gepost mocht worden.
Zou voorstellen om het zelf beter te doen?
Is nog steeds vrijwilligerswerk…
Anders kijkje nemen bij dat misselijke FO of boomerstonks topic.
#freeKOLNEDRA
Onzin? We hebben het hier over iets wat feitelijk gebeurd is.Alpina schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:03:
[...]
Onzin. Mods voelen dit perfect aan. Ruimte voor BTC maxi’s en schitcoiners en nog wat memes en serieuze praat er tussen door.
Zou voorstellen om het zelf beter te doen?
Is nog steeds vrijwilligerswerk…
Anders kijkje nemen bij dat misselijke FO of boomerstonks topic.
#freeKOLNEDRA
Ja onzin ja.Nopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:04:
[...]
Onzin? We hebben het hier over iets wat feitelijk gebeurd is.
Die kopen het wel als het op Bitvavo staat. Wij kunnen daar ons voordeel mee doen.Don Guacamole schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:51:
[...]
Kijk eens wat je schrijft, ik vind t niet gek dat de normies hier soms wegblijven. Henk en Ingrid gaan deze teksten sowieso niet begrijpen..
Ah nee he...BansheeBoy schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
Ik ben weer terug
[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious op 04-12-2024 11:07 ]
Werd vanmorgen wakker zonder gevoel in mijn vingertoppen, ik voel aan mijn lijf dat ik weak hands begin te krijgen met mijn shitcoins.
Maar als BTC nog richting de 150k gaat pumpen dan is dit slechts het begin.
Wat te doen, wat te doen. De greed in mij is wakker.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ik hoef altijd maar de eerste 5 woorden van jouw berichten te lezen en je krijgt al meteen een like van mij.FrambozenTaart schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:09:
De vraag is hoelang dit nog zo doorgaat.
Werd vanmorgen wakker zonder gevoel in mijn vingertoppen, ik voel aan mijn lijf dat ik weak hands begin te krijgen met mijn shitcoins.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Manipulasie.Wispe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:10:
[...]
Ik hoef altijd maar de eerste 5 woorden van jouw berichten te lezen en je krijgt al meteen een like van mij.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Zonder een Bitcoin run geen shitcoin season. Het zou achterlijk zijn om boos te worden om een Bitcoin run. Koning Bitcoin is de baas. En als Bitcoin door de 100k ramt sta ik hier met iedereen te juinen in de Bruna. Echter zijn het de zure maxi's die gaan janken na een 500% run op Bitcoin dat de alts ook weer lekker meedoen. Dat is toch een bepaalde vorm van afgunst. Ik snap dat niet en zal het ook nooit snappen.Nopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:56:
[...]
Is standaard in de bull. Eerst Bitcoin up en dan zijn de shitcoiners pissig.
Ik bedoelde meer in de zin van, pissig omdat alleen Bitcoin omhoog gaat en de rest op dat moment nog weinig/niets doet.zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:11:
[...]
Zonder een Bitcoin run geen shitcoin season. Het zou achterlijk zijn om boos te worden om een Bitcoin run. Koning Bitcoin is de baas. En als Bitcoin door de 100k ramt sta ik hier met iedereen te juinen in de Bruna. Echter zijn het de zure maxi's die gaan janken na een 500% run op Bitcoin dat de alts ook weer lekker meedoen. Dat is toch een bepaalde vorm van afgunst. Ik snap dat niet en zal het ook nooit snappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 04-12-2024 11:16 ]
Zou best kunnen hoor dat die mensen er tussen zitten maar ik doe daar niet aan mee. Gewoon de cycle volgen. Makkelijker is het niet.Nopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:12:
[...]
Ik bedoelde meer in de zin van, pissig omdat alleen Bitcoin omhoog gaat en de rest op dat moment nog weinig/niets doet.
Ja precies zelfde hier, daarom 50-50 fiat crypto sinds een aantal dagen. Kwart winst eruit getrokken iig. Die alts pampen sowieso komende maanden nog wel naar ath's tochFrambozenTaart schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:09:
Zuinig.zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:17:
Voor kerst Bitcoin 110k boys? Hoe lijkt dat?
Ik denk eerst naar 110k / 111k. Dan correctie. 85k? Daarna > $150k.
https://bitcoindebuut.nl/...s-rocket-limited-edition/zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:17:
lets go !
Je lacht, maar start hier nu niet ook die moraalridder discussie van het feedback topic op… hebben de mods ook meer tijd over om te traden en geld te verdienen.
Ik maakte alleen een opmerking, je begint zelf de discussie door feiten als onzin te bestempelen. Je mag m'n opmerking gerust negeren de volgende keerAlpina schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:21:
[...]
Je lacht, maar start hier nu niet ook die moraalridder discussie van het feedback topic op… hebben de mods ook meer tijd over om te traden en geld te verdienen.
Tron is nooit echt verdwenen. Maatje van zit al jaren 100% in Tron. In mijn bubble lees of hoor ik er verder nooit iemand over, maar dat dingen gaat echt bijna alleen maar omhoog.sjorremans schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:41:
Dat Tron heeft ook een 2e leven gevonden zo te zien..
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Geen probleem @Nopheros even goede SC vriendenNopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:22:
[...]
Ik maakte alleen een opmerking, je begint zelf de discussie door feiten als onzin te bestempelen. Je mag m'n opmerking gerust negeren de volgende keer
Ik zal het er niet meer over hebbenAlpina schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:25:
[...]
Geen probleem @Nopheros even goede SC vrienden![]()
Kut.zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:17:
420k of ik ga naar XRP.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ja aparte chart blijft dat. Nooit echt heel hard gezakt, ook niet in de bear.Gelukszoekr schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:25:
[...]
Tron is nooit echt verdwenen. Maatje van zit al jaren 100% in Tron. In mijn bubble lees of hoor ik er verder nooit iemand over, maar dat dingen gaat echt bijna alleen maar omhoog.
Haha, best besteedde geld ever. Kan geen shitcoin tegenop om in goede fysieke conditie te zijn en blijven.
Ok boomer.Magpie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:30:
Het enige waar ik naar kijk is mijn eigen risicobereidheid en die is al hoog met rond de 50% van mijn belegd vermogen in Bitcoin. Het is anderen van harte gegund dat zij door nog meer risico te nemen mogelijk hogere rendementen gaan halen. Maar dan niet huilie huilie svp als alles geheel of deels weer verdampt, net als ik dat niet ga doen bij mijn peers uit het FO-topic die minder risicovol belegd zijn in aandelen of zelfs gespreid belegd zijn in diverse assets (aandelen, goud, obligaties). Bitcoin is voor mij echt een "conviction" positie, nooit gedacht dat ik me daarmee in hetzelfde "fanboy" kamp begeef als bijvoorbeeld mensen met een (hele) grote positie in Tesla. Haha, zo'n pauze tussen 90-100k geeft even tijd om na te denken.
Doe mij maar een paar T(ripple)tomtom901 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:29:
[...]
Haha, best besteedde geld ever. Kan geen shitcoin tegenop om in goede fysieke conditie te zijn en blijven.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw5lkLqzqdOESPQSfhReQ28X.jpg?f=user_large)
Je mag posten wat je wil hoor. Dit is de SC geen Noord-Korea of FO topic wat eigenlijk hetzelfde is. Ik zal het volgende keer alleen lezen en niet reageren
True! Ik had wel verwacht (aangezien je een redelijk trading discipline hebt) dat je daar geen personal trainer voor nodig hadtomtom901 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:29:
[...]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Kinderachtig van je om te proberen uit te lokken door het FO-topic bij te halen.Magpie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:30:
Het enige waar ik naar kijk is mijn eigen risicobereidheid en die is al hoog met rond de 50% van mijn belegd vermogen in Bitcoin. Het is anderen van harte gegund dat zij door nog meer risico te nemen mogelijk hogere rendementen gaan halen. Maar dan niet huilie huilie svp als alles geheel of deels weer verdampt, net als ik dat niet ga doen bij mijn peers uit het FO-topic die minder risicovol belegd zijn in aandelen of zelfs gespreid belegd zijn in diverse assets (aandelen, goud, obligaties). Bitcoin is voor mij echt een "conviction" positie, nooit gedacht dat ik me daarmee in hetzelfde "fanboy" kamp begeef als bijvoorbeeld mensen met een (hele) grote positie in Tesla. Haha, zo'n pauze tussen 90-100k geeft even tijd om na te denken.
tomtom901 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:29:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KCDyh4P1MBwtReASXvYvnoZF.jpg?f=user_large)
DOT had nog in een inhaalslag te maken. Nog een paar dagen wachten en dan zijn ze hier eindelijk unstaked op Kraken..knakworst schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:35:
Dot is echt aan het pumpen. Als dat niet het einde van de bull is
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Voor het gaan niet nee, om de juiste techniek aan te leren laat ik me graag adviseren door kennersMrFX schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:33:
[...]
True! Ik had wel verwacht (aangezien je een redelijk trading discipline hebt) dat je daar geen personal trainer voor nodig had
Dan staat die weer op 4 dollarsjorremans schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:36:
[...]
DOT had nog in een inhaalslag te maken. Nog een paar dagen wachten en dan zijn ze hier eindelijk unstaked op Kraken..
Niet ontdenkbaar maar wat zal die pijn doen auuuuuuuzwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:19:
[...]
Zal je net zien inderdaad, ben al jaren bagholder.. kunnen nog best een aantal jaartjes bij

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/172LN9fmwZcVeGwtWzTt2h9D.jpg?f=user_large)
Als Tweakers een coin was, zou het echt een shitcoin zijn.
Ze hebben niet eens een werkende website.
Is al voorsorteren op nog strengere regeltjes. Geef het hier al jaren netjes aan, mocht iemand dat nog niet doen zou ik alvast beginnen.
Volgens mij hebben ze bij de Belastingdienst wel belangrijke dingen te doen dan huilie huilie om 80 mil mislopen aan crypto belasting. Iets met (gefaalde) ICT-projecten...
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Wacht maar af…Steady schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:50:
[...]
Volgens mij hebben ze bij de Belastingdienst wel belangrijke dingen te doen dan huilie huilie om 80 mil mislopen aan crypto belasting. Iets met (gefaalde) ICT-projecten...
ik noem de jaarlijkse 10 mld zorgfraude door zzpers zonder opleiding.Steady schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:50:
[...]
De basis die nu gelegd wordt is denk ik een support regio mocht er weer een leg up komen, gevolgd door een retracement. $85k in de komende weken voor we naar de $100k gaan zie ik wel gebeuren, maar als we er eenmaal doorheen zijn niet heel snel. De koopdruk zal fors zijn bij de eerste retracement.zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:19:
[...]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dat [SC] topic blijft resources vreten. Laat staan als die 100k eindelijk wordt doorbroken. Dan breekt de site pas echt door de massahysterie.FrambozenTaart schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:47:
[Afbeelding]
Als Tweakers een coin was, zou het echt een shitcoin zijn.
Ze hebben niet eens een werkende website.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Juistem, jij snapt hem.Magpie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:30:
Het enige waar ik naar kijk is mijn eigen risicobereidheid en die is al hoog met rond de 50% van mijn belegd vermogen in Bitcoin. Het is anderen van harte gegund dat zij door nog meer risico te nemen mogelijk hogere rendementen gaan halen. Maar dan niet huilie huilie svp als alles geheel of deels weer verdampt, net als ik dat niet ga doen bij mijn peers uit het FO-topic die minder risicovol belegd zijn in aandelen of zelfs gespreid belegd zijn in diverse assets (aandelen, goud, obligaties).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Fomoooooo!!!! Wow muchthierry1982 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:01:
Vriend van mij heeft al zijn crypto verkocht en daarna alles in DOGE gepompt. Er schijnt een of andere persconferentie te zijn morgen waarin DOGE gepromoot gaat worden door Musk. Ik weet niet hoeveel waarde zijn portfolio had maar, lef heeft ie wel.
Gewoon rond de kerst een fluf verkopen, een paar 75" OLED's kopen en die in de week na de jaarwisseling weer retourneren
Maar hoe dan ook een beetje een raar verhaal. Sowieso is er een behoorlijke vermogensvrijstelling, zeker voor stellen mag je behoorlijk wat sats bezitten voordat je je er druk over hoeft te maken. Daarna is de belasting nog steeds minimaal.
Het schijnt dat zo'n 10% van de Nederlandse huishoudens crypto bezit. Nou zou dit meestal gaan om een paar honderd, misschien eens enkele duizenden euro's? Dat is allemaal vrijgesteld. Maar stel eens dat al die huishoudens een whopping 2 BTC zou bezitten, en dit állemaal niet zouden opgeven bij de Belastingdienst.
Dat is nu 184k eur waard en dan moeten die huishoudens maar liefst €236 betalen. Dat komt neer op zo'n 19 miljoen euro aan gemiste inkomstenbelasting. Zelfs dat zijn dus nog geen 'tientallen miljoenen'.
Maar bovenal; komende belastingaangifte geef je je vermogen op van 1 januari 2024 - toen BTC nog een hele klap lager stond. Dat er in zo'n artikel wordt gerelateerd aan de huidige koersen slaat nergens op, dat is pas bij de aangifte van 2026 relevant.
De belastingdienst en/of de overheid kunnen zich soms heel erg druk maken om de kleine vissen en de grote vissen lekker in de zee laten.Steady schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:50:
[...]
Zie bijvoorbeeld de hele zaak over Sywert van Lienden en die mondkapjesdeal. Nou is dat zeker niet pluis maar er wordt daar meer energie in gestoken dan in die verloren miljarden van Hugo. Maar goed we dwalen af…
When Moon ?
Ik begrijp echt niet waarom je dit steeds blijft oprakelen. Dit is toch besproken en afgerond? Het voelt heel erg als iedere keer nog een trap nageven terwijl je zelf aangaf wel betere dingen te doen te hebben dan mee te helpen, terwijl @tomtom901 en ik er wel voor kiezen om er vrijwillig tijd in te steken. Als je het zelf beter weet, dan staat het aanbod nog steeds om ons te komen versterken en het goede voorbeeld te geven. En zo niet, hou er dan aub over op.Nopheros schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:04:
[...]
Onzin? We hebben het hier over iets wat feitelijk gebeurd is.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Soms gaat het ook om de beeldvorming, niemand is ontastbaar.Deman23 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:05:
[...]
De belastingdienst en/of de overheid kunnen zich soms heel erg druk maken om de kleine vissen en de grote vissen lekker in de zee laten.
Zie bijvoorbeeld de hele zaak over Sywert van Lienden en die mondkapjesdeal. Nou is dat zeker niet pluis maar er wordt daar meer energie in gestoken dan in die verloren miljarden van Hugo. Maar goed we dwalen af…
When Moon ?
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Dit ga je toch niet menen... AI POWERRRQ_7 schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:56:
[...]
Dit is uiteraard geen beleggingsadvies dus als je rekt gaat niet bij mij komen![]()
[Afbeelding]

https://www.binance.com/en/square/post/17020468908097
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Na vele jaren van succesvol crypto content weten te ontwijken werden er gisteren ineens YouTube video's afgespeeld van Cryptocoiners.
Met trader Roelf in de hoofdrol:
/f/image/QkjOI7GvlPW1NjKZUxH3YPJQ.png?f=fotoalbum_large)
Roelf is een scalper die claimt een 90% succesrate te hebben en heeft heul veul inzichten en meningen over de koers van Bitcoin.
Cryptocoiners heeft een podcast en andere kanalen, ze bieden ook een basiscursus trading aan.
Zelf heb ik echt 100% compleet schijt aan de mening van anderen als het om crypto gaat, ik trek liever mijn eigen plan.
Het lijkt mij opzich wel een legit partij maar toch krijg ik altijd jeuk van mensen die zichzelf belangrijk genoeg vinden om er veel content aan te wijden. Dan krijg ik meteen het gevoel dat het allemaal wat tegenvalt met de succesrate van trading en de inkomsten vooral uit het genereren van content komen.
Maar ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die Cryptocoiners kennen en wat ze er van vinden.
Ik heb een zakje ASTR op mijn Ledger, die heb ik al een hele poos geleden uit staking gehaald.
Nu wil ik een flufje naar een exchange sturen vanop de ASTR portal, maar telkens als ik de transactie gesigned heb (via PolkadotJS -> Polkadot app op de Ledger), krijg ik "1010: Invalid Transaction: Inability to pay some fees , e.g. account balance too low". Ik verzend 1 ASTR als test, er blijft echt nog genoeg over voor de fees
Wat doe ik verkeerd? Staken/claimen/unstaken ging allemaal zonder problemen, maar dat is al even geleden.
[ Voor 8% gewijzigd door Slonzo op 04-12-2024 12:11 ]
Er zitten ook in Nederland wel een aantal grote jongens bij. Dus ik vermoed dat die 80 miljoen wel klopt.Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:04:
[...]
Gewoon rond de kerst een fluf verkopen, een paar 75" OLED's kopen en die in de week na de jaarwisseling weer retourneren![]()
Maar hoe dan ook een beetje een raar verhaal. Sowieso is er een behoorlijke vermogensvrijstelling, zeker voor stellen mag je behoorlijk wat sats bezitten voordat je je er druk over hoeft te maken. Daarna is de belasting nog steeds minimaal.
Het schijnt dat zo'n 10% van de Nederlandse huishoudens crypto bezit. Nou zou dit meestal gaan om een paar honderd, misschien eens enkele duizenden euro's? Dat is allemaal vrijgesteld. Maar stel eens dat al die huishoudens een whopping 2 BTC zou bezitten, en dit állemaal niet zouden opgeven bij de Belastingdienst.
Dat is nu 184k eur waard en dan moeten die huishoudens maar liefst €236 betalen. Dat komt neer op zo'n 19 miljoen euro aan gemiste inkomstenbelasting. Zelfs dat zijn dus nog geen 'tientallen miljoenen'.
Maar bovenal; komende belastingaangifte geef je je vermogen op van 1 januari 2024 - toen BTC nog een hele klap lager stond. Dat er in zo'n artikel wordt gerelateerd aan de huidige koersen slaat nergens op, dat is pas bij de aangifte van 2026 relevant.
Ah, nog een slachtoffer van @zwembroek, die laat wel een spoor van bagholders achter altijdSlonzo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:11:
Help een n00b eens jongens...
Ik heb een zakje ASTR op mijn Ledger, die heb ik al een hele poos geleden uit staking gehaald.
Nu wil ik een flufje naar een exchange sturen vanop de ASTR portal, maar telkens als ik de transactie gesigned heb (via PolkadotJS -> Polkadot app op de Ledger), krijg ik "1010: Invalid Transaction: Inability to pay some fees , e.g. account balance too low". Ik verzend 1 ASTR als test, er blijft echt nog genoeg over voor de fees![]()
Wat doe ik verkeerd? Staken/claimen/unstaken ging allemaal zonder problemen, maar dat is al even geleden.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik had altijd de ASTAR app op Ledger. En zit je op native of EVM.Slonzo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:11:
Help een n00b eens jongens...
Nu wil ik een flufje naar een exchange sturen vanop de ASTR portal, maar telkens als ik de transactie gesigned heb (via PolkadotJS -> Polkadot app op de Ledger), krijg ik "1010: Invalid Transaction: Inability to pay some fees , e.g. account balance too low". Ik verzend 1 ASTR als test, er blijft echt nog genoeg over voor de fees![]()
Hier gaan we al mank natuurlijk.FrambozenTaart schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:11:
Roelf is een scalper die claimt een 90% succesrate te hebben en heeft heul veul inzichten en meningen over de koers van Bitcoin.
Taro schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:13:
[...]
Ah, nog een slachtoffer van @zwembroek, die laat wel een spoor van bagholders achter altijd
:gifsicle():strip_exif()/f/image/m9jUDCevNHgqgoA8bBeVhuu5.gif?f=user_large)
Native.zwembroek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:14:
Ik had altijd de ASTAR app op Ledger. En zit je op native of EVM.
Vond ondertussen dit: blijkbaar is er nog een andere shitty Ledger app die je moet gebruiken als je voorheen de (nu obsolete) ASTR Ledger app gebruikte: Polkadot Migration. Lekker duidelijk allemaal.
Edit: Polkadot Migration werkt. Enkel niet vergeten om ook in PolkadotJS aan te geven dat hij de migration app moet gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Slonzo op 04-12-2024 12:33 ]
Zelfs als je een miljoen eurowaarde aan crypto bezit hoef je nog geen €3.300 af te staan als huishouden. https://www.berekenhet.nl...3-vermogensbelasting.htmlDeman23 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:11:
[...]
Er zitten ook in Nederland wel een aantal grote jongens bij. Dus ik vermoed dat die 80 miljoen wel klopt.
Ter vergelijking, als het loondienst inkomen zou zijn, zou je er 136x zoveel belasting over moeten betalen.
Hoe dan ook, ik geloof er helemaal niks van dat we 20.000 cryptomiljonairs hebben in Nederland
Sowieso denk ik dat 'de grote jongens' juist wel verstandig genoeg zijn om het op te geven. Die grote jongens 'leven' er vaak van immers.
Dit had ik gisteravond... snel een glaasje HODL genomen. Ook voor de alts jaFrambozenTaart schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:09:
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Hoe kom je op €3300?Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
Zelfs als je een miljoen eurowaarde aan crypto bezit hoef je nog geen €3300 af te staan als huishouden. https://www.berekenhet.nl...3-vermogensbelasting.html
Ter vergelijking, als het loondienst inkomen zou zijn, zou je er 136x zoveel belasting over moeten betalen.
Hoe dan ook, ik geloof er helemaal niks van dat we 20.000 cryptomiljonairs hebben in Nederland
Sowieso denk ik dat 'de grote jongens' juist wel verstandig genoeg zijn om het op te geven. Die grote jongens 'leven' er vaak van immers.
Ik kom op ca. €20.000.
Grootste deel is gekocht aan $0,05 dus valt wel meeTaro schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:13:
Ah, nog een slachtoffer van @zwembroek, die laat wel een spoor van bagholders achter altijd
Ik weet niet hoe jij aan je berekeningen komt, maar voor elke 100k aan belegd vermogen boven de vrijstelling bedraagt de belasting zo'n €2000. Dat flufjes vrijgesteld zijn is niet per se waar - stel dat Henk en Ingrid 2 kratjes in xrp hebben en daarnaast 115k in boomerstonks (niet ondenkbaar), dan is het gewoon betalen (mits ze geen aftrekposten hebben etc)Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:04:
[...]
Gewoon rond de kerst een fluf verkopen, een paar 75" OLED's kopen en die in de week na de jaarwisseling weer retourneren![]()
Ja, jij houdt zeker rekening met 0 overige inkomsten en maximale kortingen. Met een baan er naast valt dat miljoen heel anders uit, geloof mij.Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
Zelfs als je een miljoen eurowaarde aan crypto bezit hoef je nog geen €3.300 af te staan als huishouden. https://www.berekenhet.nl...3-vermogensbelasting.html
Ik ga er vanuit dat velen een fiscaal partner hebben (50/50 verdeeld) dan kom je uit op €3.284.Wispe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:24:
[...]
Hoe kom je op €3300?![]()
Ik kom op ca. €20.000.
***members only***
Over slachtoffers gesproken
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het gaat natuurlijk over 80 miljoen misgelopen belasting. Ja dat is wel erg veel, dan moet niemand het opgeven. Nou hier is er al 1 die het iig wel doet.Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
Zelfs als je een miljoen eurowaarde aan crypto bezit hoef je nog geen €3.300 af te staan als huishouden. https://www.berekenhet.nl...3-vermogensbelasting.html
Dan kom ik nog steeds uit op €19265 ?Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:26:
[...]
Ik ga er vanuit dat velen een fiscaal partner hebben (50/50 verdeeld) dan kom je uit op €3.284.
Dan wordt het wel inkomstenbelasting ipv vermogensbelastingRichh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:26:
[...]
Ik ga er vanuit dat velen een fiscaal partner hebben (50/50 verdeeld) dan kom je uit op €3.284.
Ik zie hem niet, sorry.
Daar gaat de gelinkte tool inderdaad van uit ja. Dat het met inkomen uit werk, wat extreem hoog belast wordt in tegenstelling tot (crypto)bezittingen, heel anders uitvalt, dat is zeker waartomtom901 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:25:
[...]
Ja, jij houdt zeker rekening met 0 overige inkomsten en maximale kortingen. Met een baan er naast valt dat miljoen heel anders uit, geloof mij.
Denk dat Henk en Ingrid zich dan eerder druk moeten maken over die duizenden euro's die ze per maand afdragen over hun bruto inkomen, dan de lekkere rendamenderend boomerstonks en (t)XRPexelletor schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:24:
[...]
Ik weet niet hoe jij aan je berekeningen komt, maar voor elke 100k aan belegd vermogen boven de vrijstelling bedraagt de belasting zo'n €2000. Dat flufjes vrijgesteld zijn is niet per se waar - stel dat Henk en Ingrid 2 kratjes in xrp hebben en daarnaast 115k in boomerstonks (niet ondenkbaar), dan is het gewoon betalen (mits ze geen aftrekposten hebben etc)
Aftrekposten voor dergelijke vermogens zouden eigenlijk bizar zijn (maar ja, ze zijn er idd wel).
Het zijn hoe dan ook relatief gezien peanuts. En als dat teveel zou zijn, dan verhuis je toch naar een ander land waar de vermogensbelasting lager ligt? Hoef je ook niet van de voorzieningen te genieten.
Een miljoen aan 'overige bezittingen/beleggingen' en dan € 3.300,- belasting in box 3? Doe mij eens het nummer van je fiscalist!Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
En daar ga je dus mank. Iedereen die minimaal een miljoen aan crypto heeft, heeft juist heel veel wisselende partners, zolang die alleen in t weekend op je boot mee feest vieren zijn dat geen fiscale partners..Richh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:26:
[...]
Mja, my bad, blijkbaar vind de BD crypto's niet 'sparen' maar 'overige bezittingen'. Fair enough
Persoonlijk zie ik dat oprecht ook anders
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!