Heb ook het idee dat iedereen eind vorig jaar dacht dat Q1 hét kwartaal zou zijn dat alles zou knallen. Na een correctie sinds begin December. Dat is iig wat ik veelal las op social media, dit soort topics, etc.. Lijkt (voor nu) de hele andere kant op te gaan. Ik denk dat men hierdoor extra in paniek is omdat veel deze dip niet zagen aankomen? Denk even hardop he, weet het ook niet... En Q1 is nog niet afgelopen. Ben wel benieuwd waar ik (we) eind April staan, rond die tijd was mijn plan om te verkopen, iig voor de korte termijn. Maar in dit tempo wordt het slechts een traprenovatie 😅sjorremans schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:32:
Zit in ieder geval weer even genoeg fear in de markt
bsmpower schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:44:
[...]
Heb ook het idee dat iedereen eind vorig jaar dacht dat Q1 hét kwartaal zou zijn dat alles zou knallen. Na een correctie sinds begin December. Dat is iig wat ik veelal las op social media, dit soort topics, etc.. Lijkt (voor nu) de hele andere kant op te gaan. Ik denk dat men hierdoor extra in paniek is omdat veel deze dip niet zagen aankomen? Denk even hardop he, weet het ook niet... En Q1 is nog niet afgelopen. Ben wel benieuwd waar ik (we) eind April staan, rond die tijd was mijn plan om te verkopen, iig voor de korte termijn. Maar in dit tempo wordt het slechts een traprenovatie 😅
:gifsicle():strip_exif()/f/image/IUqBPJm8A1wDQ7O8x01XgQAW.gif?f=user_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Correcties in een bullmarkt zijn normaal, dit is je denk ik al wel vaker verteld. Er is nog vrij weinig om je zorgen over te maken. Ik denk dat je met alles verkopen in April ook veel te vroeg bent wat betreft de cycle.bsmpower schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:44:
[...]
Heb ook het idee dat iedereen eind vorig jaar dacht dat Q1 hét kwartaal zou zijn dat alles zou knallen. Na een correctie sinds begin December. Dat is iig wat ik veelal las op social media, dit soort topics, etc.. Lijkt (voor nu) de hele andere kant op te gaan. Ik denk dat men hierdoor extra in paniek is omdat veel deze dip niet zagen aankomen? Denk even hardop he, weet het ook niet... En Q1 is nog niet afgelopen. Ben wel benieuwd waar ik (we) eind April staan, rond die tijd was mijn plan om te verkopen, iig voor de korte termijn. Maar in dit tempo wordt het slechts een traprenovatie 😅
Ik zou eerder richting Q3/Q4 gaan kijken om er dan compleet uit te zijn.
Deze correctie is nog kinderspel vergeleken met de -30% correcties die in de vorige bullmarkten voor zijn gekomen.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Veel mensen leggen imho teveel nadruk op de cycles. Prijs is leidend, niks anders. Dat gezegd hebbende is het voor mij nog steeds storm in een glas water tot we een daily close onder 91528.32 krijgen.bsmpower schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:44:
[...]
Maar zelfs al krijgen we die close, dan nog is er toch geen reden tot absolute paniek? In januari van 2021 gingen we in drie dagen tijd van 42k naar 30k. Dat is het equivalent van 108k naar 77k.tomtom901 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:51:
Veel mensen leggen imho teveel nadruk op de cycles. Prijs is leidend, niks anders. Dat gezegd hebbende is het voor mij nog steeds storm in een glas water tot we een daily close onder 91528.32 krijgen.
Uiteindelijk duurde de dip toen precies een maand: 8 januari een mid-cycle topje op 42k, absolute bodem was 29k op 22 januari, en weer boven de 42k op 8 februari.
Uiteraard zal het deze keer absoluut niet exact zo uitspelen, maar het voelt vooral alsof men niet meer gewend is aan enige volatiliteit. Wellicht spelen de grote hoeveelheden ook wat mee. Het klinkt allemaal zo desastreus: er is nu 15k vanaf, destijds was dat 'slechts' 9k!
-30 zal best normaal zijn geweest, toch is het psychologisch effect hiervan gigantisch.
Eindelijk!Taro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:20:
[modbreak]En weer ontopic aub.
Edit: En de topicwaarschuwing uitgebreid. Corona/COVID19 en politiek zijn offtopic, tenzij de politiek relevant is mbt crypto[/]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
correcties bitcoin 30% geloof ik niet zo snel meer in (diminishing returns, ook retests)
altcoins gaan natuurlijk wel 30%+ correcties krijgen
nothing stops this train
Neu, dat zeg ik ook niet. Zeg alleen dat de structure nog steeds bullish is, en pas na zo'n daily close kunnen we een forsere correctie verwachten.Guere schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:56:
[...]
Maar zelfs al krijgen we die close, dan nog is er toch geen reden tot absolute paniek? In januari van 2021 gingen we in drie dagen tijd van 42k naar 30k. Dat is het equivalent van 108k naar 77k.
Was toch zo'n beurs gezegde, sell in may and go away (and buy back in September). Naja we gaan het zien.sjorremans schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:49:
[...]
Correcties in een bullmarkt zijn normaal, dit is je denk ik al wel vaker verteld. Er is nog vrij weinig om je zorgen over te maken. Ik denk dat je met alles verkopen in April ook veel te vroeg bent wat betreft de cycle.
Ik zou eerder richting Q3/Q4 gaan kijken om er dan compleet uit te zijn.
Deze correctie is nog kinderspel vergeleken met de -30% correcties die in de vorige bullmarkten voor zijn gekomen.
Ik zei trouwens alleen waarom ik denk dat er nu paniek heerst. Ik weet dat correcties normaal zijn. Maar ik denk dat men die niet NU had verwacht?
Exact. En iedere run zie je het effect groter worden bij de normale henken en ingrids van deze wereld. Dit is funest voor de adoptie die er nooit zal komen ben ik bang. Wij leven wat dat betreft echt in een bubbel.kbuntu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:57:
-30 zal best normaal zijn geweest, toch is het psychologisch effect hiervan gigantisch.
Ik hoop dat ik ernaast zit.. want hodl enzo.
Zero.
Als je een correcties kan voorspellen heb je diamond hands
Great dinner last night with @realDonaldTrump & @s_alderoty.
— Brad Garlinghouse (@bgarlinghouse) 8 januari 2025
Strong start to 2025! pic.twitter.com/UjM6lahUG4
Hoezo niet verwacht? Gaat precies zoals de vorige post halving jaren in januari.bsmpower schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:59:
[...]
Ik weet dat correcties normaal zijn. Maar ik denk dat men die niet NU had verwacht?
En om te laten zien dat dit niet negatief hoeft te zijn de volgende plaat:

Daarnaast beginnen we elke maand tot nu toe met een correctie. En zoals je dus kan zien zijn correcties in januari van het post halving jaar ook normaal. En ondanks deze correcties eindigen we in het groen. Daarnaast zou het historisch gezien het beste kwartaal moeten zijn voor ETH. Dus ook voor selectieve ALTS. Pas als we de komende maanden in het rood eindigen is het deze keer echt anders. Voor nu volgen we exact de cycles. Dus geen enkele aanleiding om nu te denken dat het deze keer anders is.
Als de gehele economische markt dipt dan is 30% en meer goed mogelijk.Kol Nedra schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:57:
correcties bitcoin 30% geloof ik niet zo snel meer in (diminishing returns, ook retests)
Moet het seizoen wel doorgaan.Aeronaut schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:30:
Gouden tijden om wat alts in te slaan!
Als je al wat geld over hebt
Ik moest opzoeken wie dat waren, blijkbaar Ripple mensen om zeker te zijn dat ze van de SEC af zijn.
Verklaart ook waarom Ripple iets meer overeind bleef dan btc.
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 09-01-2025 10:26 ]
There's good news and there's bad news...
Bad news: I don't really see any strong buyers currently until about 88k
Good news: The buyers that were waiting at 73.3k have moved their orders up to 78k.
Shorter term, if UK doesn't run the trend up from here then I think the 1H L3 will play out, which might have us seeing 88k eventually.
Bad news: I don't really see any strong buyers currently until about 88k
Good news: The buyers that were waiting at 73.3k have moved their orders up to 78k.
Shorter term, if UK doesn't run the trend up from here then I think the 1H L3 will play out, which might have us seeing 88k eventually.
Zouden ze nog wel een poster van Gary boven hun bed hebben ?knakworst schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:23:
[...]
Ik moest opzoeken wie dat waren, blijkbaar Ripple mensen om zeker te zijn dat ze van de SEC af zijn.
Verklaart ook waarom Ripple iets meer overeind bleef dan btc.
Ik denk dat het weinig relevant is om vorige cycles steeds er bij te pakken. Je kan geen noemenswaardige waarde halen uit 2 cycles. Kan puur toeval zijn. Al het er nou 10 of 20 waren met steeds dezelfde patronen was het een ander verhaal.
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Covid19, helicopter geld, etf, opties, adoptie, etc etc...gebruikershaes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:34:
Ik denk dat het weinig relevant is om vorige cycles steeds er bij te pakken. Je kan geen noemenswaardige waarde halen uit 2 cycles. Kan puur toeval zijn. Al het er nou 10 of 20 waren met steeds dezelfde patronen was het een ander verhaal.
Er is in de tussentijd veel veranderd.
This time it's different. Dat hebben we al zoveel cycles gehoordMrFX schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Covid19, helicopter geld, etf, opties, adoptie, etc etc...
Wat in ieder geval altijd hetzelfde is is dat de stijging procentueel minder en minder is met iedere run. Dus kan best dat we al de top gezien hebben als het dit keer niet anders is.Waah schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:40:
[...]
This time it's different. Dat hebben we al zoveel cycles gehoord
Zero.
Klopt met zelfs N=5 vaar je compleet in de mist. Maar goed zekerheden en crypto gingen natuurlijk sowieso al niet zo fantastisch samengebruikershaes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:34:
Vertrouwen op cycles is in de basis vertrouwen dat het altijd goedkomt met BTC dus gewoon een vorm van hopium.
Eens maar zolang het merendeel wel waarde hecht aan de voorgaande cycles en dus zo handelt dan is het wel aannemelijk dat de aankomende cycle het patroon continueert.gebruikershaes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:34:
Althans dit is ook waarom bepaalde TA levels vaak doen wat ze 'moeten' doen. Verwachting, anticipatie, en daarop handelen zorgen er voor dat aannames uitkomen. Zolang dit loopje blijft lopen gaat het goed.
#totzoverdeopendeuren
Je kan er van alles bijhalen de cycles af te doen als toeval of deze proberen te verleggen omdat de macro economische omstandig nu veel minder gunstig zijn als toen. Maar daar heeft Bitcoin zich tot nu toe helemaal niets van aangetrokken. De 10 year yield op bonds is sky high, we zitten in een regime van QT en de dollar is al tijden aan het rallyen. Toch volgt Bitcoin gewoon de cycle. Mensen zijn gewoon bang en verspreiden FUD omdat ze onzeker zijn over de koers. Als Trump in zijn eerste dagen positief over crypto begint te lullen, of dat de FED toch gaat beginnen met QE na de FOMC meeting en de koers knalt omhoog dan zal dat worden aangehaald als de redding van de cycle. Maar eigenlijk volgen we dan ook gewoon de cycle. De cycles is het enige waar we op kunnen bouwen en ik blijf er dan ook in geloven until proven otherwise.MrFX schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Covid19, helicopter geld, etf, opties, adoptie, etc etc...
Ook al zijn dat misschien open deuren, ik denk dat het slim is om te herhalen dusEgeau schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:
[...]
Eens maar zolang het merendeel wel waarde hecht aan de voorgaande cycles en dus zo handelt dan is het wel aannemelijk dat de aankomende cycle het patroon continueert.
Althans dit is ook waarom bepaalde TA levels vaak doen wat ze 'moeten' doen. Verwachting, anticipatie, en daarop handelen zorgen er voor dat aannames uitkomen. Zolang dit loopje blijft lopen gaat het goed.
#totzoverdeopendeuren
Het is deze keer ook niet anders. Daarom is de top nog niet bereikt. En ook als je rekening houdt met diminishing returns. Maar de angst zit er weer goed in lees ik wel.Pelox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:41:
[...]
Wat in ieder geval altijd hetzelfde is is dat de stijging procentueel minder en minder is met iedere run. Dus kan best dat we al de top gezien hebben als het dit keer niet anders is.
Ik ben in de basis altijd negatief over crypto en de toekomst ervan, maar ondertussen hodl ik lekker verder.zwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Het is deze keer ook niet anders. Daarom is de top nog niet bereikt. En ook als je rekening houdt met diminishing returns. Maar de angst zit er weer goed in lees ik wel.
[Afbeelding]
Zero.
"Bitcoin will retrace deep enough to convince you that the Bull Market is over. And then it will resume its uptrend."
Exact dit dus.zwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:02:
"Bitcoin will retrace deep enough to convince you that the Bull Market is over. And then it will resume its uptrend."
Ergo, we gaan dus nog net iets sub 88k zien
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Lijkt me fantastisch 😁. Hopen dat Trump zich beetje weet te matigen op het Europese continent, dan komt het vast goedzwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:02:
Ik denk niet dat Bitcoin zich daar iets van aantrekt.kbuntu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:10:
[...]
Hopen dat Trump zich beetje weet te matigen op het Europese continent, dan komt het vast goed
Ik doe de cycles niet af als toeval. Ik zeg alleen bitcoin niet meer gezien wordt als de bitcoin van 2009 en dat dit uiteindelijk invloed gaat hebben op de cycles. Daarnaast hebben er historisch events plaatsgevonden die zich once in een lifetime afspelen. Bitcoin zit nu overal in verweven i.t.t. inception.zwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:
[...]
Je kan er van alles bijhalen de cycles af te doen als toeval of deze proberen te verleggen omdat de macro economische omstandig nu veel minder gunstig zijn als toen. Maar daar heeft Bitcoin zich tot nu toe helemaal niets van aangetrokken. De 10 year yield op bonds is sky high, we zitten in een regime van QT en de dollar is al tijden aan het rallyen. Toch volgt Bitcoin gewoon de cycle. Mensen zijn gewoon bang en verspreiden FUD omdat ze onzeker zijn over de koers. Als Trump in zijn eerste dagen positief over crypto begint te lullen, of dat de FED toch gaat beginnen met QE na de FOMC meeting en de koers knalt omhoog dan zal dat worden aangehaald als de redding van de cycle. Maar eigenlijk volgen we dan ook gewoon de cycle. De cycles is het enige waar we op kunnen bouwen en ik blijf er dan ook in geloven until proven otherwise.
De historische vergelijkingsbasis en het relatief korte trackrecord gaan wat mij betreft niet op om de cycles heilig te verklaren maar toeval wil ik het niet noemen.
Mensen zijn gewoon van nature hebberig en ongeduldigzwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Het is deze keer ook niet anders. Daarom is de top nog niet bereikt. En ook als je rekening houdt met diminishing returns. Maar de angst zit er weer goed in lees ik wel.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe ETH zich gaat gedragen als het zo ver komt. Normaal gesproken zou je zeggen dat ETH ook mee door het putje gaat. Maar ETH is nu wel behoorlijk oversold op de 4h en houdt het wat beter dan Bitcoin op dit moment.Richh schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Exact dit dus.
Ergo, we gaan dus nog net iets sub 88k zien
zwembroek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ETH zich gaat gedragen als het zo ver komt. Normaal gesproken zou je zeggen dat ETH ook mee door het putje gaat. Maar ETH is nu wel behoorlijk oversold op de 4h en houdt het wat beter dan Bitcoin op dit moment.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl9L9211SvU2EA3AB9shwtNE.jpg?f=user_large)
BTC €94.837,08
Toch weer erin getrapt.
Half jaar geleden kwam ik veel reclame tegen van https://rexas.com/
RXS zou een veelbelovend project zijn. Pre Sale dat behoorlijk hard ging en op dit moment (stage 11 van ik denk 12) 38 miljoen zou hebben opgehaald.
Veel over gelezen voordat ik een relatief klein bedrag (paar 100 in this case) erin stopte.
Sites als Newsbit hadden meerdere artikelen over RXS.
https://newsbit.nl/analis...naar-5-complete-koopgids/
Genoeg Crypto sites met veelbelovende berichten.
Maar sinds een paar weken is mij duidelijk dat het waarschijnlijk een grote scam is van een groep opererend in India. Die gasten waren ook verantwoordelijk voor Retik volgens mij. Whitepaper lijkt dan ook veel op die van Retik.
Anyway, mijn lesje weer geleerd. En misschien een waarschuwing voor andere pre sale jagers om echt uit te kijken.
RXS zou een veelbelovend project zijn. Pre Sale dat behoorlijk hard ging en op dit moment (stage 11 van ik denk 12) 38 miljoen zou hebben opgehaald.
Veel over gelezen voordat ik een relatief klein bedrag (paar 100 in this case) erin stopte.
Maar sinds een paar weken is mij duidelijk dat het waarschijnlijk een grote scam is van een groep opererend in India. Die gasten waren ook verantwoordelijk voor Retik volgens mij. Whitepaper lijkt dan ook veel op die van Retik.
Anyway, mijn lesje weer geleerd. En misschien een waarschuwing voor andere pre sale jagers om echt uit te kijken.
Dat weet je dus nu nog niet. Vandaar dat ik zeg until proven otherwise. En voor nu volgen we de cycle spot on. Het zal de komende maanden moeten blijken of het deze keer anders is of niet. Het gaat in crypto altijd om waarschijnlijke mogelijkheden. Niets is zeker en niemand kan de toekomst voorspellen. Maar ik moet toch bepalen wat ik met mijn positie ga doen. Als ik er niet meer in geloof zou ik nu uit moeten stappen. Maar alles volgt voor nu nog het gangbare pad en daarom blijf ik zitten in mijn posities.MrFX schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:11:
[...]
De historische vergelijkingsbasis en het relatief korte trackrecord gaan wat mij betreft niet op om de cycles heilig te verklaren.
Walgelijk, echt.technoaddict schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
Het effect van de cycles en seasonality in crypto blijkt elke keer weer gewoon sterk te zijn. Wellicht toeval, maar tot het tegendeel is bewezen (de top is in en we krijgen nu een bear) kun je prima varen op basis van deze cycles en seasonality. Al is het maar, omdat iedereen het doet.gebruikershaes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:34:
Niet verkopen in april en volledig in positie blijven zitten gedurende zomer, blijkt vrijwel elk jaar ook weer een slecht idee te zijn (zeker voor alts).
Ik kijk naar ETH / BTC niet ETH / USD.
Dat soort crypto sites moet je echt met een hele grote boog omheen lopen. Absolute drek, zoals iemand hier zou zeggen. Altijd maar die headlines met "analisten zeggen" of "analisten voorspellen", en dan is het een of ander copy-paste ChatGPT stukje waarin een of andere vage, onbekende analist op X wordt aangehaald. Sowieso, bij dit artikel staat er bovenaan zelfs dit:technoaddict schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
Dat is al reden genoeg om die tab linea recta te sluiten.Disclaimer: Dit is een gesponsord bericht, afkomstig van een derde partij en valt buiten de verantwoordelijkheid van Newsbit.
Uitkijken voor pre-sales? Als ik die site waar je naar linkt zo zie dan is dat niet hetgeen waar je in eerste instantie op zou moeten passen hoor.technoaddict schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
Toch weer erin getrapt.
...
Voorbeeld:
https://newsbit.nl/gaat-de-bitcoin-koers-wederom-crashen/
- Clickbait titels
- Vage Russen als autoriteit / bron
- Foutieve TA
- Gooit er toch wat hopium in
- Artikel gaat naadloos over in reclame om je op een referral te laten klikken
- Legt verbanden die niet kloppen
- Refereert aan een "populaire analist" die 21 jaar blijkt te zijn
Wat heb je nu geleerd?
Dat zit wel Schnorr.
Websites die hier hard op gaan verkochten ooit ook $sponge en $RenQ. Alles waar ze over schrijven buiten de top 10 coins neem ik niet langer serieus. Eigenlijk de berichten over de top 10 coins ook niet meer. Na een paar jaar zie je dat ze gewoon random dingen staan te schreeuwen.technoaddict schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
Toch weer erin getrapt.
Experts zeggen we gaan rekt
We gaan moon volgens expert blabla
SHOCK PHOTO: ENTIRE NEIGHBORHOODS IN LOS ANGELES NO LONGER EXIST. pic.twitter.com/o0oT9t9Itb
— Breaking911 (@Breaking911) 9 januari 2025
Hier is los van alle andere schade en leed een substantieel bedrag aan crypto definitief verloren gegaan, het betreft hier de duurdere wijken in Los Angeles.
Moeder natuur heeft hier letterlijk een coin burn toegepast. Voor alle whales in dit forum toch iets om over na te denken qua locatie van je back-up seed.
[ Voor 27% gewijzigd door BTC100K2021 op 09-01-2025 11:47 ]
En dat wat die briljante cartoonist / documentairemaker dus sneller dan mij zei dus
Dat zit wel Schnorr.
Dit dus, 100% dit. Mooi samengevat @StukfruitStukfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Uitkijken voor pre-sales? Als ik die site waar je naar linkt dan is dat niet hetgeen waar je in eerste instantie op zou moeten passen hoor.
Voorbeeld:
https://newsbit.nl/gaat-de-bitcoin-koers-wederom-crashen/Er staat "news" in de domeinnaam maar dit is geen nieuwssite. Het is bait om geld aan je te verdienen met stukjes die bij elkaar zijn gehaald van een extremistisch platform om bij een mooie clickbait titel te passen die op zijn beurt waarschijnlijk bedacht is door een bingokaart te maken en daar met een dartpijl op te gooien voordat er een nieuw artikel wordt geschreven.
- Clickbait titels
- Foutieve TA
Wat heb je nu geleerd?
Wellicht is de afkorting DYOR niet genoeg, maar moeten we ook uitleggen hoe de research precies gedaan moet worden. HilarischGuere schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:33:
[...]
Dat soort crypto sites moet je echt met een hele grote boog omheen lopen. Absolute drek, zoals iemand hier zou zeggen. Altijd maar die headlines met "analisten zeggen" of "analisten voorspellen", en dan is het een of ander copy-paste ChatGPT stukje waarin een of andere vage, onbekende analist op X wordt aangehaald. Sowieso, bij dit artikel staat er bovenaan zelfs dit:
[...]
Dat is al reden genoeg om die tab linea recta te sluiten.

Het mag wel iets minder belerendTakutoRadiance schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:48:
[...]
Wellicht is de afkorting DYOR niet genoeg, maar moeten we ook uitleggen hoe de research precies gedaan moet worden. Hilarisch
Ze zouden het moeten hernoemen naar SAYLORTakutoRadiance schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:48:
[...]
Wellicht is de afkorting DYOR niet genoeg, maar moeten we ook uitleggen hoe de research precies gedaan moet worden. Hilarisch
Show All You've Learned Ok Research. Omdat research != Googlen
Smilies toegevoegd voor @tomtom901 om minder belerend over te komen
Dat zit wel Schnorr.
In deze tijd met zoveel misinformatie mag daar inderdaad wel wat aandacht aan besteed worden. Daarbij denk ik bij de term DYOR meteen aan een groep waar we niet over mogen praten en die trappen ook massaal in misinformatie.TakutoRadiance schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:48:
[...]
En als wij dat niet uitleggen in de SC (of startpost), wie doet dat dan? Zeker als je je eerste stapjes doet in de crypto-wereld kan het aantal berichten nogal overweldigend zijn. Bijvoorbeeld als je kijkt naar YT-video's: van autisten die droog TA doen tot en met een kleurrijke Nederlander die met zijn gezin in Amerika zit en alles wat er tussenin zit. En dan heb je het alleen over crypto. Er zijn nog veel meer topics waar je veels te veel informatie steeds over krijgt en steeds ongefilterder.TakutoRadiance schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:48:
[...]
Ja, ik snap wel dat Trump Groenland wil annexeren. Die wil gewoon in een hutje op de hei op de gletsjer gaan wonen.
==
hoi
Inderdaad, dankjewelEusebius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:01:
[...]
En als wij dat niet uitleggen in de SC (of startpost), wie doet dat dan? Zeker als je je eerste stapjes doet in de crypto-wereld kan het aantal berichten nogal overweldigend zijn.
Dat ik ook zo een site zou moeten maken. Easy money, blijkbaar
Newsbit is drek (en eigenaren flinke XRP-bagholders volgens mij, gelet op de vele shill-artikelen), maar helaas trekt het veel leken en beginners die mooie praatjes voorgeschoteld krijgen en zelf nog te weinig kennis hebben om de fouten op te merken.Stukfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Uitkijken voor pre-sales? Als ik die site waar je naar linkt zo zie dan is dat niet hetgeen waar je in eerste instantie op zou moeten passen hoor.
Voorbeeld:
https://newsbit.nl/gaat-de-bitcoin-koers-wederom-crashen/Er staat "news" in de domeinnaam maar dit is geen nieuwssite. Het is bait om geld aan je te verdienen met stukjes die bij elkaar zijn gehaald van een extremistisch platform om bij een mooie clickbait titel te passen die op zijn beurt waarschijnlijk bedacht is door een bingokaart te maken en daar met een dartpijl op te gooien voordat er een nieuw artikel wordt geschreven.
- Clickbait titels
- Foutieve TA
Wat heb je nu geleerd?
Komt denk ik enerzijds door gemak van de beginner maar ook door te weinig serieuze en betrouwbare concurrentie. Via zoekmachines kom je al gauw uit bij een Newsbit of vergelijkbare Nederlandstalige crypto-sites van even slecht niveau.
Kortom, eens met je post maar snap ook ergens wel waarom/hoe mensen op zo'n site terechtkomen.
Doe dat dan ook niet op deze manier. Nu zet je weer mensen in een bepaalde hoek en lok je reacties uit. Want wat is misinformatie? Iets wat niet in jou narratief past? Ophouden met die prikjes uitdelen. De topic warning is toch duidelijk?Pexow schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:00:
[...]
bij de term DYOR meteen aan een groep waar we niet over mogen praten en die trappen ook massaal in misinformatie.
Mooie opsomming, echt verschrikkelijk deze site. Enorm chills of verkapte re lame irriteren mij mateloos. Helaas trappen er ook nog in.Stukfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Uitkijken voor pre-sales? Als ik die site waar je naar linkt zo zie dan is dat niet hetgeen waar je in eerste instantie op zou moeten passen hoor.
Voorbeeld:
- Clickbait titels
- Foutieve TA
Wat heb je nu geleerd?
Zullen we het voortaan maar NewsBait noemen?Stukfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Voorbeeld:
- Clickbait titels
- Foutieve TA
Wat heb je nu geleerd?
Maar zou hier een Tweaker tussen zitten (die nu stilletjes in een hoekje zit te huilen ;-) ) https://newsbit.nl/meer/over-newsbit/
==
hoi
ik heb zojuist een fluff winst genomen, ik heb mijn zoontje een Xbox Series S als cadeau gegeven, xbox "gratis" van een deel van de winsten Phala en van AAVE
nothing stops this train
Jazeker! Onze duimpjesmaster!Eusebius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Zullen we het voortaan maar NewsBait noemen?
Maar zou hier een Tweaker tussen zitten (die nu stilletjes in een hoekje zit te huilen ;-) ) https://newsbit.nl/meer/over-newsbit/
:strip_exif()/f/image/ShZ75sYHsvrCddCvjLqeb3OA.png?f=user_large)
Denk je dat dit segment zijn woorden op een briefje in een doos heeft liggen? In grotendeels houten huizen? In brandgevaarlijk gebied?BTC100K2021 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:42:
[Twitter]
Hier is los van alle andere schade en leed een substantieel bedrag aan crypto definitief verloren gegaan, het betreft hier de duurdere wijken in Los Angeles.
Moeder natuur heeft hier letterlijk een coin burn toegepast. Voor alle whales in dit forum toch iets om over na te denken qua locatie van je back-up seed.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Onbetaalbaar. Mooi man!Kol Nedra schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:33:
ik heb zojuist een fluff winst genomen, ik heb mijn zoontje een Xbox Series S als cadeau gegeven, xbox "gratis" van een deel van de winsten Phala en van AAVE
:gifsicle():strip_exif()/f/image/1NZEdzfRtotmv3QIqORhchj9.gif?f=user_large)
Grappig, de desbetreffende Laurens is ook nog eens in 1970 geboren!
Zulke drek dat ik wel even de tijd neem om dat te benoemen.
Tip voor de leken/beginners:
Check op een crypto-nieuwssite ook eens de zoekresultaten mbt eerdere berichten.
Zijn er bijvoorbeeld vele artikelen meer over een of andere shitcoin (bij Newsbit is dat XRP) ipv over BTC, ETH en Sol dan weet je dat je bent terechtgekomen op een verkapte advertentiepagina voor die ene shitcoin.
Klopt, eigenlijk zou o.a. Google aangepakt moeten worden voor het promoten van deze cryptovariant op loodgieters die voor 800 euro de lekkende kraan niet komen maken.LadyS schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:11:
[...]
Kortom, eens met je post maar snap ook ergens wel waarom/hoe mensen op zo'n site terechtkomen.
Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen

Dat zit wel Schnorr.
Ik zie vooral HEX kleurtjes. Hopelijk niet te veel verloren en goed dat het weer eens onder de aandacht komt!technoaddict schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
Toch weer erin getrapt.
@Kol Nedra een console? Arme jongen. Een echte tweaker kiest voor pc gaming. Beetje aankloten met cheatcodes, cracks, virusje. Daar leert men van.
Hier gaat de lat er over als ze weer eens op de telefoon of tablet een FPS durven te spelen. Je moet ze toch een beetje opvoeden.
Hier gaat de lat er over als ze weer eens op de telefoon of tablet een FPS durven te spelen. Je moet ze toch een beetje opvoeden.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Een vriend van me kocht ooit een Switch voor 0.2 btc.Kol Nedra schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:33:
Zero.
Ik heb ze ooit nog gemined op een macbook white 13 inch. Helaas ligt de softwarewallet nu ergens op een vuilnisbelt
daar is ie nog te jong voor, maar dat krijgt ie ooit welsh4d0wman schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:45:
@Kol Nedra een console? Arme jongen. Een echte tweaker kiest voor pc gaming. Beetje aankloten met cheatcodes, cracks, virusje. Daar leert men van.![]()
nothing stops this train
Eens, tot het tegendeel is bewezen idd. Maar we kunnen er niet omheen dat statistisch gezien een n=2 nog weinig houvast geeft. Dus je helemaal berusten op informatie uit de vorige cycles zijn lijkt me onverstandig.jvel92 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:27:
[...]
Het effect van de cycles en seasonality in crypto blijkt elke keer weer gewoon sterk te zijn. Wellicht toeval, maar tot het tegendeel is bewezen (de top is in en we krijgen nu een bear) kun je prima varen op basis van deze cycles en seasonality. Al is het maar, omdat iedereen het doet.
Niet verkopen in april en volledig in positie blijven zitten gedurende zomer, blijkt vrijwel elk jaar ook weer een slecht idee te zijn (zeker voor alts).
Bizarre beelden inderdaad. Denk dat het sinds lange tijd niet meer zo dicht bij LA centrum is gekomen? Rijkste deel van USA maar daar houdt vuur geen rekening mee zie je wel.BTC100K2021 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:42:
[Twitter]
Ook op verschillende plekken zo te zien.
https://www.fire.ca.gov/
Hollywood sign in de fik zou wel een apocalyptische foto zijn. Nog meer dan die cyber truck in Vegas.
Edit: Hollywood lijkt nu onder controle, is vooral Malibu die kant op.
Droogte is daar sowieso een probleem. Gaat de komende jaren niet beter worden.
In 2018 ook tussen de brandweerwagens door gereden nabij Yosemite, voelde niet echt heel safe maar ze zijn er aan gewend blijkbaar…
[ Voor 3% gewijzigd door Alpina op 09-01-2025 13:05 ]
Wanneer sta je in de Telegraaf?kbuntu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:51:
Ik heb ze ooit nog gemined op een macbook white 13 inch. Helaas ligt de softwarewallet nu ergens op een vuilnisbelt
BTC €94.837,08
Ik heb de mijne ingeleverd bij m’n werkgever.kbuntu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:51:
Daarover gesproken. Hoeveel verloren btc zou er op dit moment zijn?
Kol Nedra schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:33:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/9MRa6WQefXBfD9OGJ5q1fISC.gif?f=user_large)
Niet allemaal, maar ja ik denk dat er wel een aantal gedupeerden bij zitten. Bij extreme temperaturen is zelfs de binnenzijde van een kluis niet veilig.Wiley99 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:34:
[...]
Denk je dat dit segment zijn woorden op een briefje in een doos heeft liggen? In grotendeels houten huizen? In brandgevaarlijk gebied?
Ja en gaat vaak zo snel dat nog even iets uit de kluis halen er niet bij is.BTC100K2021 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:07:
[...]
Niet allemaal, maar ja ik denk dat er wel een aantal gedupeerden bij zitten. Bij extreme temperaturen is zelfs de binnenzijde van een kluis niet veilig.
Wen Switch 2 announcementPelox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:48:
[...]
Een vriend van me kocht ooit een Switch voor 0.2 btc.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik leef ook weer nadat ik 4 weken ben weggeweest in het Verenigd Koninkrijk. Tevens in december gelukkig getrouwd, RIP FIAT
. Nu weer lekker werken en kijken hoe het er met de cryptowereld voorstaat
.

Gefeliciteerd!Pseudoniem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:08:
Ik leef ook weer nadat ik 4 weken ben weggeweest in het Verenigd Koninkrijk. Tevens in december gelukkig getrouwd, RIP FIAT. Nu weer lekker werken en kijken hoe het er met de cryptowereld voorstaat
.
Welkom terug, Rip fiat en crypto.
Lekker blijven werken
Zero.
gefeliciteerd en welcome to the clubPseudoniem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:08:
Ik leef ook weer nadat ik 4 weken ben weggeweest in het Verenigd Koninkrijk. Tevens in december gelukkig getrouwd, RIP FIAT. Nu weer lekker werken en kijken hoe het er met de cryptowereld voorstaat
.
:strip_exif()/f/image/KyYTtTvMoIuLNENziDvGoyvV.jpg?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
Oke riemen vast.
Voor de schrale atsers die passief nog wat crypto willen verzamelen:
Passief crypto verdienen met DePin projecten
Passief crypto verdienen met DePin projecten
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ai, het is voor mij wat moeilijk in te schatten wie er hier allemaal zo mogen praten en wie niet maar ik zal er wat meer op proberen te letten
Dump it!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Pff wat een drop ineens. Straks weer goedkoop inkopen! Zal dit de laatste drop worden (voor 20 Jan)?
Wel een goede week zo, dinsdag dipdag, woensdag dipdag & donderdag dipdag!

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!