[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 256 Laatste
Acties:
  • 863.956 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-02 14:35
JoebarRC schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:27:
[...]

Ach ja, ik heb een goede vriend die econoom is bij AbnAmro, heb ik echt 3 jaar discussies mee gehad over crypto. Het zit gewoon ingebakken bij economen dat het geen waarde heeft dus niet aan beginnen.
Tot op vandaag blijft hij dat volhouden, maar wel in aandelen zitten blijven die al een -70% zelfs in deze markt.

De vriend van mijn dochter is ook net afgestudeerd als econoom, zit nu in een traject bij min van fin en ook hij gaat mij vertellen dat ik verkeerde beslissingen hebt genomen.. zucht
Dit soort figuren hebben klassieke economie gestuurd uit boekjes die 100 jaar oud zijn. het huidige fiat systeem is kapot, maar dat dringt niet tot ze door...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:31
Coldcat schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:56:
Een nieuw topic met fucking $100k in de titel... dan denk je dat moet mooi zijn.

Nou is de realiteit compleet anders. Net een mogelijke 50% van de portfolio verbrand hier ;w Het liep al wat langer minder met de wederhelft en vanavond besloten dat de wegen los van elkaar de beste zijn. -O-
Coldcat schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:36:
Het is belangrijk om op een goede manier uit elkaar te gaan, je bent niet voor niets samen.
Dat is het allerbelangrijkste, je hebt jaren lief en leed gedeeld, geeft elkaar nu ook het respect dat die ander verdient. Hoe lastig de komende tijd ook is, uiteindelijk ben je op den duur beter af als je het netjes afsluit.

Sterkte in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@JoebarRC ik snap ook niet dat je blijft beweren dat het wel intrinsieke waarde heeft. Dat is namelijk met veel valuta niet zo - de waarde wordt bepaald door vertrouwen en regulatie. Dus als Trump crypto omarmd, reguleert en zorgt dat het niet elke week een nieuwe hoogte- of dieptepunt haalt zou het een prima betaalmiddel kunnen zijn.

Alleen omdat er een eindig aantal bitcoins zijn en je ze niet kunt 'bijdrukken' heb je weinig instrumenten om de waarde te bepalen. Daarmee loop je het risico dat de waarde bijvoorbeeld permanent blijft stijgen, met horten en stoten. Dat zou voor een economie redelijk rampzalig zijn, want inflatie is juist bedacht om consumptie te stimuleren. Alleen inflatie bij een niet-bijdrukbare-valuta is wat lastig te orchestreren.

Als je crypto gaat vergelijken met aandelen geef je economen natuurlijk gelijk: want is het nu een valuta of een aandeel? Of je aandelen nu gebakken lucht vindt of niet, er ligt wel een functionerent bedrijf aan ten grondslag. Crypto.. ligt (momenteel) niets aan ten grondslag, behalve FOMO. Niemand betaalt er immers mee, dus een 'valuta' is het ook nog niet.

Dus: wat is het dan wel? :+

spoiler:
Doe natuurlijk in het kader van fomo gewoon mee he.. ook al geloof ook ik niet in het concept. Op dit moment.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42

koelebobes

Wen BTC €100K

Niks dip donderdag

“Dolle Donderdag”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbhY_JpD0G-lVZhGIois17mRLek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoiU7uSGboLvHfwoJIApQILG.jpg?f=fotoalbum_large

BTC €96.871

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:43

tomtom901

Moderator General Chat
Target van vandaag is een bust van pdHigh (heb je 'm weer @YES)

Entries vannacht op de long gehit tussen 95.2-95.5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9xma_CvC7AoYFt7GQZZLhwbTKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CvjXmUCHRtlXyhXCLlC3gDDf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:33:
@JoebarRC ik snap ook niet dat je blijft beweren dat het wel intrinsieke waarde heeft. Dat is namelijk met veel valuta niet zo - de waarde wordt bepaald door vertrouwen en regulatie. Dus als Trump crypto omarmd, reguleert en zorgt dat het niet elke week een nieuwe hoogte- of dieptepunt haalt zou het een prima betaalmiddel kunnen zijn.

Alleen omdat er een eindig aantal bitcoins zijn en je ze niet kunt 'bijdrukken' heb je weinig instrumenten om de waarde te bepalen. Daarmee loop je het risico dat de waarde bijvoorbeeld permanent blijft stijgen, met horten en stoten. Dat zou voor een economie redelijk rampzalig zijn, want inflatie is juist bedacht om consumptie te stimuleren. Alleen inflatie bij een niet-bijdrukbare-valuta is wat lastig te orchestreren.

Als je crypto gaat vergelijken met aandelen geef je economen natuurlijk gelijk: want is het nu een valuta of een aandeel? Of je aandelen nu gebakken lucht vindt of niet, er ligt wel een functionerent bedrijf aan ten grondslag. Crypto.. ligt (momenteel) niets aan ten grondslag, behalve FOMO. Niemand betaalt er immers mee, dus een 'valuta' is het ook nog niet.

spoiler:
Doe natuurlijk in het kader van fomo gewoon mee he.. ook al geloof ook ik niet in het concept. Op dit moment.
Grappig dat dit wel kan maar andersom in het FO niet. _O-

Heb er verder geen problemen mee hoor, lees graag andere meningen en inzichten.

Sterkte @Coldcat en succes voor de toekomst 💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

knakworst

Get more sats!

[...]

Ach ja, ik heb een goede vriend die econoom is bij AbnAmro, heb ik echt 3 jaar discussies mee gehad over crypto. Het zit gewoon ingebakken bij economen dat het geen waarde heeft dus niet aan beginnen.
Tot op vandaag blijft hij dat volhouden, maar wel in aandelen zitten blijven die al een -70% zelfs in deze markt.

De vriend van mijn dochter is ook net afgestudeerd als econoom, zit nu in een traject bij min van fin en ook hij gaat mij vertellen dat ik verkeerde beslissingen hebt genomen.. zucht
Wat ook mooi is, halverwege de spelregels veranderen.

2013:

Vraag 4
Klopt het dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) of De Nederlandsche Bank (DNB) geen toezicht kan houden of kan optreden tegen concurrerende digitale geldstelsels die niet onder de definitie van (elektronisch) geld vallen.

Antwoord 4
Ja.

De Nederlandse financiële toezichtstructuur richt zich op wettelijke betaalmiddelen. Dit betreft chartaal, giraal of elektronisch geld. Zoals hierboven beschreven is de Bitcoin geen (elektronisch) geld in de zin van de Wft. Het gebruik ervan is daarmee niet onderworpen aan financieel toezicht.

https://zoek.officielebek...l/ah-tk-20132014-830.html

2024:

De toegankelijkheid en anonimiteit maken crypto’s heel geschikt voor illegaal gebruik. Er zijn grote risico’s op het gebied van witwassen, belastingontduiking, privacy en consumentenbescherming.

DNB houdt op dit moment alleen toezicht op basis van de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) en de sanctiewet (SW).

https://www.dnb.nl/betrou...moet-weten-over-crypto-s/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Een vieze ponzi aan magic internet money die we gewoon omhoog surfen.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
ytr81 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:40:
[...]

Dat is echt een goede strategie in een bullmarkt...
Dankjewel. Zolang ik nog voldoende winst heb opgebouwd maak ik me geen zorgen. 😉

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 08:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DGYDGFZQbQiVub5NmDoz1bdWbs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oOtM15GHR5EqEXpvjN7GXhKd.jpg?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
In elk geval lezen ze wel mee bij de Eenvandaag internetredactie. Kan niet meer quoten maar Wiley99 in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #27" en de anderen die later op het artikel reageerden zijn in elk geval gezien.
Correctie
In een eerdere versie van dit artikel stond dat transacties aangegeven moeten worden bij de Belastingdienst. Dit moet vermogen zijn en is aangepast. Daarnaast werd gesteld dat de transacties veel stroom kosten, dat is aangepast naar mining.
Langzaam gaat het toch beter. Meningen mogen verschillen, feiten niet.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Coldcat schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:57:
[...]

Ja zo is het precies. Zaken als een huis kunnen het tijdelijk oplossen, maar de toekomst blijft dan onzeker. De basis is teveel beschadigd helaas.

Thanks voor de support!

Als er iemand praktische tips heeft hoe je Crypto moet verdelen dan ben ik wel benieuwd.
Heel naar kerel. Ik ben nu ruim een jaar geleden gescheiden. Je kan de crypto opsplitten, en haar deel verkopen. Tenminste ik neem aan dat ze gewoon euro's wilt.

Als ik verder ergens mee kan helpen, DM gerust

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
tomtom901 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:41:
[...]

Een vieze ponzi aan magic internet money die we gewoon omhoog surfen.
Gelukkig, I'm in! :+
Alpina schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:39:
[...]

Grappig dat dit wel kan maar andersom in het FO niet. _O-

Heb er verder geen problemen mee hoor, lees graag andere meningen en inzichten.

Sterkte @Coldcat en succes voor de toekomst 💪
Nou ja, denk dat sinds we in NL iets met bollen en manie hebben gehad we best wel reeel mogen zijn over wat 'intrinsieke waarde' precies is. Toen lagen er immers ook.. bollen.. onder als 'intrinsieke waarde'.

Als je heeeeel goed luistert hoor je in de verte altijd iemands eigen belang schreeuwen :+

[ Voor 58% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 08:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42

koelebobes

Wen BTC €100K

Gelukszoekr schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:53:
[...]

Heel naar kerel. Ik ben nu ruim een jaar geleden gescheiden. Je kan de crypto opsplitten, en haar deel verkopen. Tenminste ik neem aan dat ze gewoon euro's wilt.

Als ik verder ergens mee kan helpen, DM gerust
Ik ben in Juli gescheiden, mijn kleine beetje crypto mocht ik houden... het huis is verkocht en in Februari is de zaak compleet afgedaan.

Dan nog zoeken naar een woning in deze markt.

BTC €96.871

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Als jullie zo doorgaan ga ik denken dat je gaat scheiden als je in crypto handelt :-(

Sterkte aan een ieder..

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 08:58 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:58:
Als jullie zo doorgaan ga ik denken dat je gaat scheiden als je in crypto handelt :-(

Sterkte aan een ieder..
Helaas gaan veel mensen uit elkaar (gelukkig ook veel succes stories :) ), het blijft lastig, mijn relatie is helaas ook erg zwaar op het moment. Weet ook nog niet of dat goed gaat komen ook. :|

WEN MOON O-)

PS5

• knakworst

knakworst

Get more sats!

spoiler:
Ik zou zeggen, luister eerst eens de podcast van Joe Rogan met Michael Saylor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
[...]

Maak onderscheid tussen Bitcoin en crypto. 99% van crypto is high-risk troep zonder waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
kernie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:59:
[...]

Helaas geen veel mensen uit elkaar (gelukkig ook veel succes stories :) ), het blijft lastig, mijn relatie is helaas ook erg zwaar op het moment. Weet ook nog niet of dat goed gaat komen ook. :|

WEN MOON O-)
Ik ga in januari nieuw bouwen. Wordt een leuk, maar hectisch project. Aan deze kant dus een succes storie al 12 jaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 10:39

mayhem

[...]

Helaas geen veel mensen uit elkaar (gelukkig ook veel succes stories :) ), het blijft lastig, mijn relatie is helaas ook erg zwaar op het moment. Weet ook nog niet of dat goed gaat komen ook. :|

WEN MOON O-)
Ik sluit me bij je aan. Sterkte man!

In mijn hoofd is de relatie hier al losgeweekt, maar de beslissing blijft uit. Het menselijk brein is raar. En ik een slappe zak omdat ik maar door blijf gaan. Iets met dood paard mompelt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-07 21:52
Weet je t zeker? Sinds de nieuwe marketing campagne hebben ze t logo veranderd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-Dh-lzrhZBdufdImwb4hcvfWUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dW25YZ4jaXoh7QwQoNW1rkvn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@NiGeLaToR een forse pump heet niet voor niks wife-changing-money :P
Hier zijn we allebei even skeer en lelijk dus beter om maar samen oud te worden. O+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:00:
[...]

Ik zou zeggen, luister eerst eens de podcast van Joe Rogan met Michael Saylor.
De informatiedichtheid in Joe Rogan podcasts is extreem laag - lees liever iets inhoudelijks als ik zo vrij mag zijn. Over bitcoin overigens veel gedaan en vind het erg interessant om oud denken en nieuwe hoop in de clinch te zien gaan - het laat mij vooral zien hoeveel vertrouwen we hebben in bestaand geld en hoeveel mensen de hele dag zoet zijn om er voor te zorgen dat dit vertrouwen overeind blijft.

Edit:

https://www.forbes.com/si...oin-price-suddenly-soars/

Nice, door te investeren in BTC blijft de prijs stijgen en stijgt door die gestegen prijs de prijs van aandelen van zijn bedrijf ook. Das wel slim.

En daarbij:
"I think it's infinitely scalable," Saylor replied. “I don't have any problem seeing how we could raise $100 billion more capital and then $200 billion after that. It's a trillion dollar asset class going to $10 trillion and then going to $100 trillion. The risk is very simple—it’s bitcoin. You either believe bitcoin is something, or you believe it's nothing."
Tis wel een beetje de centrale-bank-strategie. Bovendien bevalt de 1 miljoen euro voor 1 bitcoin mij persoonlijk ook wel :+
[...]

WEN MOON O-)
Shit man.. hoop altijd maar dat mensen de keuze voor elkaar willen blijven maken ipv de verleiding van 'jamaar elders ist ms beter dus dat wil ik maar uitzoeken' laten groeien.

Ben dit jaar 27 jaar samen met dezelfde dame en dat is met pieken en dalen gegaan en zal vast nog wel 's paar keer dippen en pieken. Net als.. cryptokoersen I guess :)
sh4d0wman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:03:
@NiGeLaToR een forse pump heet niet voor niks wife-changing-money :P
Hier zijn we allebei even skeer en lelijk dus beter om maar samen oud te worden. O+
Als je vriendin je vrouw wordt.. heb je ruimte voor een nieuwe vriendin, is een oude oosterse wijsheid toch? :+

[ Voor 33% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 09:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:43
[...]

Het mooie is dat ze refereren aan goud als alternatief mét intrinsieke waarde.

Goud heeft enkel veel waarde omdat:
- het schaars is
- mensen er veel waarde aan toekennen: statussymbool, track record waardevastheid
- het enige vorm van intrinsieke waarde heeft (heel beperkt)

Zilver heeft bijvoorbeeld meer intrinsieke waarde dan goud als grondstof voor de industrie.

Zilververbruik industrie: 20.000.000 kilo per jaar
Goudverbruik industrie: 300.000 kilo per jaar

De intrinsieke waarde van goud is derhalve beperkt, goud wordt voornamelijk gebruikt als belegging, als reserve door centrale banken en voor juwelen.

Bitcoin heeft dezelfde eigenschappen als goud (schaars, mensen kennen er waarde aan toe), maar heeft daar bovenop duidelijke voordelen ten opzichte van goud (decentrale store of value, waardeoverdracht). Het mooie is dus, dat ze eigenlijk een bullish verhaal verkondigen alleen weten ze dat zelf nog niet. Momenteel is ook de intrinsieke waarde (usecase) van BTC nog beperkt, maar MSTR laat zien wat mogelijk is in de toekomst. BTC kan een disruptieve kracht in de hele financiële sector worden.

Per saldo heb je maar één ding nodig om de formule op te lossen: vraag en aanbod.

Een schilderij van 100 miljoen heeft intrinsiek ook beperkte waarde, een canvas en wat verf. De markt van vraag en aanbod prijst het echter op een veelvoud van de intrinsieke waarde. Vraag en aanbod, de merkt kent bovenop de intrinsieke markt een enorme premium toe omdat het een gewild object is.

Andersom kan ook, op de Nederlandse beurs bijvoorbeeld. HAL Investments. Intrinsieke waarde van 150-160 euro, beurskoers 116. Wederom vraag en aanbod.

Huizenmarkt: een afgeleefde jaren '30 woning wisselt voor tonnen of soms miljoenen van eigenaar. De intrinsieke waarde van die woning (waarde van de materialen na afschrijving levensduur) is vele malen lager. Maar ook hier is het de aanbodkant en de vervangingswaarde van nieuwbouw die de prijs opdrijft.

[ Voor 19% gewijzigd door BTC100K2021 op 28-11-2024 09:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:54:
[...]

Gelukkig, I'm in! :+

[...]

Nou ja, denk dat sinds we in NL iets met bollen en manie hebben gehad we best wel reeel mogen zijn over wat 'intrinsieke waarde' precies is. Toen lagen er immers ook.. bollen.. onder als 'intrinsieke waarde'.

Als je heeeeel goed luistert hoor je in de verte altijd iemands eigen belang schreeuwen :+
Nee niet weer die tulpenmanie @NiGeLaToR :')

• YES
  • Registratie: December 2013

YES

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:37:
Target van vandaag is een bust van pdHigh (heb je 'm weer @YES)

Entries vannacht op de long gehit tussen 95.2-95.5.

[Afbeelding]
Nice. Ik krijg zowaar weer wat zin om te traden maar laat ik dat vooral niet doen :')
Vormt zich, als jouw scenario uitspeelt, trouwens een soort van Wyckoff patroon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online

spoiler:
Wat in intrinsieke waarde? Volgens de bedrijfseconomie is het de actuele waarde van alle bezittingen van de onderneming, verminderd met de schulden die er zijn. Heeft goud dan wel een intrinsieke waarde? Volgens sommige wel. Namelijk de waarde die het heeft als grondstof, of als sieraad.

Echter, de meerderheid van al het goud op de wereld wordt in blokjes in kluizen op geslagen. Doordat dit de primaire "usecase" is van goud, namelijk het opslaan van waarde, is de speculatieve van goud belangrijker, en hoger dan de intrinsieke waarde.

Ik zou Bitcoin dus ook veel meer vergelijken met een waarde opslag, zoals goud. Je kan er transacties mee doen, maar zoals je al aangeeft, als smeermiddel van de economie is Bitcoin niet geschikt. Dit is trouwens (voor mij in elk geval) al wel een tijdje duidelijk. Toch blijft de media hier maar continu op hameren.

"Tja, wat is Bitcoin nou eigenlijk!? Je zou ermee moeten kunnen betalen maar dat doet niemand. Snap er helemaal niks van..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
koelebobes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:57:
[...]

Ik ben in Juli gescheiden, mijn kleine beetje crypto mocht ik houden... het huis is verkocht en in Februari is de zaak compleet afgedaan.

Dan nog zoeken naar een woning in deze markt.
Ook succes in deze periode dan! Toen ik hier mij verhaal dumpte over de scheiding viel het mij al op dat er meer users hier een soortgelijke ervaring hadden, of verwachten dat het nog wel ging gebeuren. Hoe gek dat ook mag klinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:01
6 pagina's in korte tijd.. dis geen slowchat

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-06 15:55

Schuimpje

Couch Warrior

Prosac schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:15:
6 pagina's in korte tijd.. dis geen slowchat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj2uHHZujgslt-m_mxxdTMqxd-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajEC4ZRpdwyeURlJxToUGv2r.jpg?f=fotoalbum_large

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:46
Pingo? Is that you..
Hopen op een daling?!
Donderdag Dipdag?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:54:
[...]

[...]

Daar heb je er weer een die over de bollen manie begint...
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/2_BzCgEqsLsAAAAC/gag-dumb-and-dumber.gif

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Gelukszoekr het is neergezet als valuta, dus dan mensen niet bekritiseren die observeren dat het voor van alles wordt gebruikt behalve betalingen zou ik zeggen.

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat het is en waarom het zo is: het punt is vooral dat zolang mensen als de net aangehaalde Saylor erin blijven geloven of het ooit zelfs institutioneel een plek krijgt de waarde geborgd is door de som van het systeem.

En ja, voor goud geld hetzelfde. Persoonlijk hecht ik 0 waarde aan goud. Vind het niet mooi, het is praktisch onbruikbaar als grondstof om er iets nuttig mee te doen. Dus als ik dat zou kopen is het 100% omdat anderen er waarde aan hechten. Net als BTC. Dus als je 'm zo bekijkt ben ik het met je eens :)

@Alpina tulpenmanie ftw! *O*

@zwembroek is dat een open zenuw voor cryptoboys? :9B

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 09:18 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:22

Coldcat

HODL

Bedankt voor het medeleven! Dat doet een mens goed.

@kernie & @mayhem: Sterkte ook. Het leven is te kort om niet het geluk in het leven niet na te streven. Tijd heeft in dit geval niet geholpen en het alleen maar verder onder druk gezet.

Die wijze @anti elppa heeft toch gelijk. Er is toch een sterke analogie met Bitcoin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ImfZEODG7L2T096HkbYXapGBvk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9mARE1enQydwcZZvKfed3oMk.png?f=user_large

Het zal wel zoiets gaan worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqOUFiV8M6_8NIq0Q3r68Iysgqs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HbrFRvAn8eoPZbrY99uidmUH.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Coldcat op 28-11-2024 09:19 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

• mayhem

mayhem

Coldcat schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:17:
Bedankt voor het medeleven! Dat doet een mens goed.

@kernie & @mayhem: Sterkte ook. Het leven is te kort om niet het geluk in het leven niet na te streven. Tijd heeft in dit geval niet geholpen en het alleen maar verder onder druk gezet.
Thanks man. I know what to do, maar ik doe het niet. Is er een apart topic voor dit onderwerp? Wil geen ban ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:17:

Dan ben je gelijk af ja. Omdat je er dan geen flikker van snapt. En dat je ook geen enkele moeite hiervoor hebt gedaan. Dus dan ben je snel uitgepraat. Discussies hebben dan ook geen enkele zin. Je bent niet anders dan de gemiddelde Nu.nl reageerder. No offence trouwens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tPG_edsY6HWkuCsJX6z334MoD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZlwiRG9hYkcvshR452oieRs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:23:
[...]

Dan ben je gelijk af ja. Omdat je er dan geen flikker van snapt. En dat je ook geen enkele moeite hiervoor hebt gedaan. Dus dan ben je snel uitgepraat. Discussies hebben dan ook geen enkele zin. Je bent niet anders dan de gemiddelde Nu.nl reageerder. No offence trouwens.
Je klinkt wel als iemand die er wel verstand van heeft en met enorme inhoudelijke kennis een briljant punt maakt en niet vervalt in persoonlijke rant :7

Maar dank voor de bevestiging d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:23:
[...]

Een beetje kort door de bocht hier Zwembroek. Hij trekt het niet meteen gelijk aan bollenmanie en heeft daarvoor o.a. richting @Gelukszoekr best goede, genuanceerde argumenten/redeneringen m.b.t. de intrinsieke waarde van BTC.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Die bende heeft een waarde van 1,9 triljard en we vragen ons af in een topic, wat hierover gaat, ons af of het intrinsiek wel iets waard is. Bullish.

Wen 420k editie :? #29 :?

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 28-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
Die bende heeft een waarde van 1,9 triljard en we vragen ons af in een topic, wat hierover gaat, ons af of het intrinsiek wel iets waard is. Bullish.
Ik vraag het mij helemaal niet af in ieder geval - het heeft waarde omdat het waarde heeft, net als goud of talloze aandelen. Maargoed, verblind door god-knows-what is nuance het eerst wat sneuvelt, as per usual.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:17:
@Gelukszoekr het is neergezet als valuta, dus dan mensen niet bekritiseren die observeren dat het voor van alles wordt gebruikt behalve betalingen zou ik zeggen.

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat het is en waarom het zo is: het punt is vooral dat zolang mensen als de net aangehaalde Saylor erin blijven geloven of het ooit zelfs institutioneel een plek krijgt de waarde geborgd is door de som van het systeem.

En ja, voor goud geld hetzelfde. Persoonlijk hecht ik 0 waarde aan goud. Vind het niet mooi, het is praktisch onbruikbaar als grondstof om er iets nuttig mee te doen. Dus als ik dat zou kopen is het 100% omdat anderen er waarde aan hechten. Net als BTC. Dus als je 'm zo bekijkt ben ik het met je eens :)

@Alpina tulpenmanie ftw! *O*

Nee het is meer dat we die fase al lang voorbij zijn. Wereldwijde adoptie, grootste vermogensbeheerders, pensioenfondsen, landen die Bitcoin aanhouden.

Het IS al een asset om in je mandje te hebben naast cash, wereldindex, goud en zilver of weet ik veel wat.

Als je daar nu nog achter moet komen ben je denk ik te laat, maar geef het voordeel van de twijfel met een paar jaartjes uitloop :*)

Heb nu de quote500 hier liggen, grappig om te zien hoeveel nieuwkomers en stijgers er zijn die iets met crypto of Bitcoin te maken hebben.

Tulpenmanie _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Snel doorposten dan maar :+

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
knakworst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:

Wen 420k editie :? #29 :?
i'm for the money and the gainzzzzzzz

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Prosac
Ik snap de vergelijking met Tulpenmanie, maar die kun je beter projecteren op een shitload aan van die altcoins.
Bitcoin en een aantal andere munten zijn die vergelijking wel voorbij. De tulpenmanie duurde nog geen jaar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Mensen fijne dag. Bloed chagrijnig alweer.

Voor de liefhebbers de nieuwe van Kyle staat weer online. 85k still on the table. Spreek jullie later.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 19:57
Wat is het nou? Een Geitenponzi of een Tulpenmanie? Ik wil wel weten waar ik aan toe ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Dit is de eerste die ik zo zag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exylfjC5m7Bq-tO7MB3yu-AndOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0Vob7yy0y1zoJTj3Dc3UZlJ.jpg?f=fotoalbum_large

NIEUW zegt al genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Alpina schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:29:
[...]

Nee het is meer dat we die fase al lang voorbij zijn. Wereldwijde adoptie, grootste vermogensbeheerders, pensioenfondsen, landen die Bitcoin aanhouden.

Het IS al een asset om in je mandje te hebben naast cash, wereldindex, goud en zilver of weet ik veel wat.

Als je daar nu nog achter moet komen ben je denk ik te laat, maar geef het voordeel van de twijfel met een paar jaartjes uitloop :*)

Heb nu de quote500 hier liggen, grappig om te zien hoeveel nieuwkomers en stijgers er zijn die iets met crypto of Bitcoin te maken hebben.

Tulpenmanie _O-
Maar je stelt nu dat het 'die fase' voorbij is zonder te melden wat dat is. Dus ik weet niet zo goed wat je bedoelt, zijn we de fase van 'het is valuta' voorbij, of de fase dat het (alleen) vertrouwen is waar BTC op drijft?

Want dat laatste is ongeacht de waarde nu niet waar: het kan in principe zonder enige rem nog steeds van de waarde nu naar 0,- per BTC gaan in no-time. Net als valuta of beurskoersen. Daar hebben ze alleen om die reden handelsonderbrekingen en allerlei centrale banken voor bedacht. EDIT: IN THEORIE.

Als een Saylor met zo'n instituut als ik lees hetzelfde bereikt, door simpelweg de BTC vast te houden als er een keer paniek uit breekt, dempt dit het effect en krijg je wel 'intrinsieke waarde' door het vertrouwen dat Saylor z'n BTC gewoon vast zal houden en de waarde dus nooit 0,- wordt. EDIT: We kunnen dat dus allemaal doen, maar deze persoon maakt er een business model van las ik.

Je moet wel een beetje in systemen kunnen en willen denken - waarbij ik de vergelijking met goud die ik net geleerd heb zelf wel aardig vind als antwoord op 'het is toch valuta' verhaal. Ga ik 's over nadenken terwijl ik m'n crypto portfolio nog 's bewonder :+ (overigens heb ik ook aandelen en andere assets en zijn die de laatste 12 maanden ook allemaal > 30% gestegen, mooie tijden dus)

@Prosac heb m'n lesje geleerd :+ thanks.
@SpelFaut alles tegelijk - gelukkig vind zo'n oordeel altijd pas achteraf plaats :o

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 09:40 ]

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:59

spoiler:
Aah @JoebarRC , je schoonzoon enters the chat.

Het gaat er niet eens om of het wél of geen intrinsieke waarde heeft. Het gaat erom dat het een standaard stokpaardje van economen en bankiers is om te roepen dat je niets met bitcoin moet doen, want geen intrinsieke waarde. BTC hoeft ook helemaal geen intrinsieke waarde te hebben, net zoals goud dat nauwelijks heeft, maar daar hoor je niemand over. Goud heeft men doorgaans ook niet in bezit om de intrinsieke waarde, maar voornamelijk voor waardeopslag. BTC gaat die kant ook op en moet in de eerste plaats dus ook niet als valuta worden gezien.

Het standaard geklaag van partijen met belangen in de traditionele assets is hypocriet en doorzichtig. Dat is ook wat hier gehekeld wordt door o.a. @JoebarRC .

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:26:
[...]

Je klinkt wel als iemand die er wel verstand van heeft en met enorme inhoudelijke kennis een briljant punt maakt en niet vervalt in persoonlijke rant :7

Maar dank voor de bevestiging d:)b
De intrinsieke waarde van Bitcoin is vertrouwen, of anders gezegd, het kunnen loslaten van vertrouwen. Bitcoin is een harmonieus systeem wat er voor zorgt dat geen enkele identiteit controle heeft over het netwerk. Bij Bitcoin hoef je, in tegenstelling tot alles wat we kennen en gebruiken, geen vertrouwen te hebben. Het netwerk werkt volgens de regels, en niemand kan het sturen, aanpassen, blokkeren of wat dan ook. Deze eigenschap word totaal onderschat imo.

Ik snap dat dit niet de standaard definitie is van intrinsieke waarde, maar dat is wat mij betreft geeft dit Bitcoin waarde. Ik snap dat mensen panisch opzoek zijn naar een simpel antwoord op de intrinsieke waarde, en die is er niet denk ik. Maar om dan de link te leggen naar tulpenbollen is wat kort door de bocht. Dit was een hype die enkele maanden duurde. Één gigantische pump en daarna was het klaar.

Zelfs de al jaren verzuurde no-coiner econoom Corné lijkt zo onderhand een wat meer gematigde houding aan te nemen. Hij vertelde bij EenVandaag afgelopen week. "Als iets 4x ruim 80% zakt en sterker terugkomt, zou het dan een 5e keer anders zijn?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:22
SpelFaut schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:33:
Wat is het nou? Een Geitenponzi of een Tulpenmanie? Ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKLZW0aALMQC9NlvID6MSR4jvJI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ImxFNxC97l42nHk6J25DT4Dc.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Beetje reuring is wel goed @NiGeLaToR , ik lees namelijk dat BTC op 420K staat als we #29 hebben. Dus hoe eerder hoe beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:12:
[...]

Nice. Ik krijg zowaar weer wat zin om te traden maar laat ik dat vooral niet doen :')
Vormt zich, als jouw scenario uitspeelt, trouwens een soort van Wyckoff patroon?
Volgens mij kun je er een accumulatie in zien, maar ik ben geen wyckoff expert. Zie vooral nu triple bodem en het feit dat de high van gisteren weak in nature is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
[...]

Een beetje kort door de bocht hier Zwembroek. Hij trekt het niet meteen gelijk aan bollenmanie en heeft daarvoor o.a. richting @Gelukszoekr best goede, genuanceerde argumenten/redeneringen m.b.t. de intrinsieke waarde van BTC.
Bespaar je de moeite. Ik prik er meteen doorheen. Misschien ligt het aan mij hoor maar ik ben klaar met dergelijke discussies. Ik irriteer me aan dat soort mensen. Heb sowieso een kort lontje vandaag. Ik zal met het werk bezig. Beter voor iedereen haha. Fijne dag. :)

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 06:54
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:32:
Mensen fijne dag. Bloed chagrijnig alweer.

Voor de liefhebbers de nieuwe van Kyle staat weer online. 85k still on the table. Spreek jullie later.
[YouTube: URGENT: I Sold ALL My Bitcoin Into 1 Altcoin! [Only 1 Will Survive]]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNVY1IIgxQR9fVgD7QBFKyAzVgA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bBsSq2iHLXa6C08ExUmIQe95.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Prosac schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:39:
Beetje reuring is wel goed @NiGeLaToR , ik lees namelijk dat BTC op 420K staat als we #29 hebben. Dus hoe eerder hoe beter
Ik ben voor - ik zal nog wat forbidden fruits van de cryptodiscussie zoeken om te helpen :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
SpelFaut schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:33:
Geitenmanie!

Of tulpenponzi, dat kan ook nog.

• Prosac
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:41:
[...]

Ik ben voor - ik zal nog wat forbidden fruits van de cryptodiscussie zoeken om te helpen :*)
Reddcoin en XVG zijn topmunten die nog zwaar ondergewaardeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Prosac schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:42:
[...]

Reddcoin en XVG zijn topmunten die nog zwaar ongewaardeerd zijn.
Top! Ik pump meteen mee.

Heb helaas nog wel een zwikkie altcoins die de aankoopwaarde nog niet voorbij zijn, hoop dat de altcoin opleving nog komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:41:
[...]

Bespaar je de moeite. Ik prik er meteen doorheen.
Prima, ik ben meer geneigd te zoeken naar overeenstemming/nuance om verschillende inzichten te lezen/mee nemen, vind ik altijd wel interessant :) Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt en dat is ook goed!
Misschien ligt het aan mij hoor maar ik ben klaar met dergelijke discussies. Ik irriteer me aan dat soort mensen.
Nou ja, ik zie hier een aantal anderen die die discussie wel graag aangaan dus misschien is het dan sowieso verstandiger je afzijdig te houden, hehe.
Heb sowieso een kort lontje vandaag. Ik zal met het werk bezig. Beter voor iedereen haha. Fijne dag. :)
Haha, helemaal prima toch! Als het tegen lunchtijd nog niet over is dan kom mij maar ff de huid vol schelden, ik kan dat wel hebben en @Darrell wil vast wel een keer een oogje dichtknijpen en een mede-kameraad niet rapparteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
sjorremans schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:31:
[...]

i'm for the money and the gainzzzzzzz
Ik ben hier voor 'blow and hookers', money/gainz zijn slechts een middel.

/s

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
[...]

Maar je stelt nu dat het 'die fase' voorbij is zonder te melden wat dat is. Dus ik weet niet zo goed wat je bedoelt, zijn we de fase van 'het is valuta' voorbij, of de fase dat het (alleen) vertrouwen is waar BTC op drijft?

Want dat laatste is ongeacht de waarde nu niet waar: het kan in principe zonder enige rem nog steeds van de waarde nu naar 0,- per BTC gaan in no-time. Net als valuta of beurskoersen. Daar hebben ze alleen om die reden handelsonderbrekingen en allerlei centrale banken voor bedacht. EDIT: IN THEORIE.

Als een Saylor met zo'n instituut als ik lees hetzelfde bereikt, door simpelweg de BTC vast te houden als er een keer paniek uit breekt, dempt dit het effect en krijg je wel 'intrinsieke waarde' door het vertrouwen dat Saylor z'n BTC gewoon vast zal houden en de waarde dus nooit 0,- wordt. EDIT: We kunnen dat dus allemaal doen, maar deze persoon maakt er een business model van las ik.

Je moet wel een beetje in systemen kunnen en willen denken - waarbij ik de vergelijking met goud die ik net geleerd heb zelf wel aardig vind als antwoord op 'het is toch valuta' verhaal. Ga ik 's over nadenken terwijl ik m'n crypto portfolio nog 's bewonder :+ (overigens heb ik ook aandelen en andere assets en zijn die de laatste 12 maanden ook allemaal > 30% gestegen, mooie tijden dus)

@Prosac heb m'n lesje geleerd :+ thanks.
@SpelFaut alles tegelijk - gelukkig vind zo'n oordeel altijd pas achteraf plaats :o
Ik ken je van andere topics @NiGeLaToR oa. Oekraïne oorlog vanaf het begin dus voor jou wil ik wel even de tijd nemen om het uit te leggen _O-

Met die fase bedoel ik inderdaad het onbekende voor mij een beetje 2016-2017 die run.

Als je mij toen had gezegd dat ze in de USA met een Strategic Bitcoin Reserve bezig zijn had ik je ook voor gek verklaard.

Maar het gaat gebeuren, net zoals de Bitcoin ETF is gebeurd.

Daarom denk ik dat we echt nog aan het begin staan van Bitcoin als wereldwijde asset.

Maar goed om te lezen dat je ook gewoon wat aan het spreiden bent en al Bitcoin bezit.

Hopelijk op een cold wallet in eigen beheer?

Hetzelfde als fysiek goud en zilver.

Ik zie Bitcoin dan ook een beetje als een combinatie van alles: tech (aandelen) betalen (cash,valuta) en een hedge tegen inflatie (goud)

Voor nu veel grilligere koerschommelingen dan goud maar ik zie dat in de toekomst wel meer afvlakken. Nee niet naar 0 voor de duidelijkheid ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Alpina schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:49:
[...]

Voor nu veel grilligere koerschommelingen dan goud maar ik zie dat in de toekomst wel meer afvlakken. Nee niet naar 0 voor de duidelijkheid ;)
Doe maar ergens rond de $1M. Mooie afvlakwaarde. Intrinsiek ook. 8)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:42:
[...]

Geitenmanie!

Of tulpenponzi, dat kan ook nog.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pWrT2nF/Schermafbeelding-2024-11-28-095230.png

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zwembroek
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:45:
[...]

Prima, ik ben meer geneigd te zoeken naar overeenstemming/nuance om verschillende inzichten te lezen/mee nemen, vind ik altijd wel interessant :) Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt en dat is ook goed!

[...]

Nou ja, ik zie hier een aantal anderen die die discussie wel graag aangaan dus misschien is het dan sowieso verstandiger je afzijdig te houden, hehe.

[...]

Haha, helemaal prima toch! Als het tegen lunchtijd nog niet over is dan kom mij maar ff de huid vol schelden, ik kan dat wel hebben en @Darrell wil vast wel een keer een oogje dichtknijpen en een mede-kameraad niet rapparteren :)
_O-
Weet je wat het is Yes, en dit is het laatste wat ik er over ga zeggen. Discussies zijn prima. Maar ik weet dat er bepaalde mensen zijn die hier zo nu en dan graag komen rellen. Vooral als het slecht gaat met Bitcoin of dat het goed gaat. Ik bekijk geen reacties onder crypto gerelateerde artikelen op de frontpage. Omdat je de reacties wel kan dromen en je argumenten daar geen enkele zin hebben. Daarnaast erger ik me aan die reacties. Nu komt deze discussie van de frontpage naar ons topic. Daar heb ik dan wat moeite mee omdat ik die nu wel moet lezen. Maar goed succes ermee haha. Ik probeer mijn tijd even nuttig in te zetten. YNWA.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25
Bull is aan en de Trekpleister is de Bruna van deze run.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHoxKCkdUxTyOpFz9v4SXThx1iE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bACNa73bES2DcnGtpniLKvB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7rIukLcSh_ksUyqVTBhEKgjXJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U13iBKOCk8GsPkyF9zSipNCi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IMqR6qj_6kl3R1zg7Lv-BGaqRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgbedosN6YWTMWXDOuLO9WSh.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Alpina thanks, waardeer ik!

En heel eerlijk: ik ben toen niet ingestapt, vond het onzinnig en speculatief. Maar, had toen ook nog weinig tot geen andere assets, die mogelijkheid was er niet. Dus ben de laatste jaren gaan puzzelen en heb spreiding gezocht in diverse assets op verschillende manieren, waaronder crypto. Dat geloof zit hem niet zozeer in wat ik er van vind maar wat de wereld doet. En de realisatie dat dit eigenlijk voor de meeste dingen geldt: als een aandeel echt 100% qua waarde bepaald werd door de 'intrinsieke waarde' van het onderliggende bedrijf zou het never enorm kunnen fluctueren en dat doet het natuurlijk net zo goed.

En sinds er wat trading platformen en exchanges omvielen inderdaad netjes weggezet. Doe er ook al een aantal jaar niets meer mee, daytraden is niet aan mij besteed. Wacht nu tot @mayhem gelijk krijgt en de 1mio wordt aangetikt, lijkt mij ook fijn.

Overigens als ETF + reserve + andere partijen gaan 'hoarden' stabiliseert het sowieso en zal inderdaad die waarde never meer '0' worden. En zo maak je van iets 'zonder intrinsieke waarde' iets met waarde :) Zou ik voor de vorm ook leuk vinden omdat het meteen laat zien dat economen nog 's goed moeten nadenken over welke waarde nu werkelijk intrinsiek is.

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 14:53
Nieuw topic en alweer 7 pagina’s, eerst maar is koffie

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40
BTC100K2021 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:09:
[...]
Zilver heeft bijvoorbeeld meer intrinsieke waarde dan goud als grondstof voor de industrie.

Zilververbruik industrie: 20.000.000 kilo per jaar
Goudverbruik industrie: 300.000 kilo per jaar
Ligt dit aan de intrinsieke waarde of simpelweg aan het feit dat goud zoveel duurder is dat er bij gelijke geschiktheid voor zilver wordt gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 20:31

NeoflexNL

Forever young

Ah intrinsieke waarde, daar issie weer.

Imo is de intrinsieke waarde van Bitcoin de energie die het gekost heeft om te verkrijgen, door mining.

Net als bij goud. Dit moet gedolven worden, schoon gemaakt, puur gemaakt en in vormen (staven) gesmolten worden. Dit proces kost moeite en tijd (energie). Dat is imo de waarde die het heeft, opgeslagen energie in een schaars goed. Dat zou je intrinsiek kunnen noemen.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 20:31

NeoflexNL

Forever young

anboni schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:03:
[...]

Ligt dit aan de intrinsieke waarde of simpelweg aan het feit dat goud zoveel duurder is dat er bij gelijke geschiktheid voor zilver wordt gekozen?
Goud heeft een hogere monetaire premium dan zilver.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:54:
[...]

_O-
Weet je wat het is Yes, en dit is het laatste wat ik er over ga zeggen. Discussies zijn prima. Maar ik weet dat er bepaalde mensen zijn die hier zo nu en dan graag komen rellen. Vooral als het slecht gaat met Bitcoin of dat het goed gaat. Ik bekijk geen reacties onder crypto gerelateerde artikelen op de frontpage. Omdat je de reacties wel kan dromen en je argumenten daar geen enkele zin hebben. Daarnaast erger ik me aan die reacties. Nu komt deze discussie van de frontpage naar ons topic. Daar heb ik dan wat moeite mee omdat ik die nu wel moet lezen. Maar goed succes ermee haha. Ik probeer mijn tijd even nuttig in te zetten. YNWA.
Haha oké, laatste wat ik dan nog toevoeg want dat was blijkbaar onduidelijk:
ik bedoelde specifiek de discussies hier. Frontpage en nu.nl zijn idd niet te doen. Verder: to each their own :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:14:
[...]

Haha oké, laatste wat ik dan nog toevoeg want dat was blijkbaar onduidelijk:
ik bedoelde specifiek de discussies hier. Frontpage en nu.nl zijn idd niet te doen. Verder: to each their own :)
ja ik blijf er ook ver van weg. Vroeger waagde ik me er nog wel eens aan. Kansloos

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:05
Hetzelfde met de nu.nl draadjes over bitcoin. In zowel de bull als bear. Altijd van die anti crypto fanaten. “De BuBbEL gAaT een kEeR bArStEN”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
NeoflexNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:04:
Ah intrinsieke waarde, daar issie weer.

Imo is de intrinsieke waarde van Bitcoin de energie die het gekost heeft om te verkrijgen, door mining.

Net als bij goud. Dit moet gedolven worden, schoon gemaakt, puur gemaakt en in vormen (staven) gesmolten worden. Dit proces kost moeite en tijd (energie). Dat is imo de waarde die het heeft, opgeslagen energie in een schaars goed. Dat zou je intrinsiek kunnen noemen.
Tis denk ik contextueel niet zo ingewikkeld. Ben je beurshandelaar, dan is dit je definitie:
Voorbeeld intrinsieke waarde (per aandeel)
Stel een bedrijf heeft €500 miljoen aan activa op de balans en €300 miljoen aan schulden. Dan is de intrinsieke waarde €200 miljoen (€500 miljoen - €300 miljoen). Als er 10 miljoen aandelen uitstaan, dan is de intrinsieke waarde per aandeel €20 (€200 miljoen/10 miljoen).
Dus als een beurshandelaar zegt 'crypto heeft geen intrinsieke waarde' dan hebben ze in hun context, op basis van de limitatie van bovenstaande formule, gewoon gelijk.

Maar net werd goud al aangehaald, dat heeft ook geen activa of schulden, dus wat is daar dan de intrinsieke waarde van?
Goud is van nature een edelmetaal met bijzondere eigenschappen. Het is duurzaam, niet-corrosief en kan moeiteloos worden gesmolten en gezuiverd. Deze intrinsieke eigenschappen maken goud aantrekkelijk voor een breed scala aan toepassingen, variërend van sieraden en elektronica tot medische apparaten en industriële toepassingen.

De intrinsieke waarde van goud wordt versterkt door zijn status als ‘veilige haven’. In tijden van economische onzekerheid, politieke spanningen of valutadevaluatie zoeken beleggers vaak hun toevlucht tot goud. Dit komt doordat goud zijn waarde behoudt, zelfs als andere activa in waarde dalen. Als resultaat van deze eigenschappen wordt goud beschouwd als een belegging die de tand des tijds kan doorstaan.
Van een site die je stimuleert te beleggen in goud. Volgens mij staat er in best veel woorden louter vertrouwen en schaarste. Het feit dat het evt lastig te delven is, is niet zo relevant. Er is een beperkte hoeveelheid en we hebben besloten (overigens al heel lang geleden) dat we goud gewoon tof vinden. Wel kun je het fysiek bezitten, aanraken, smelten en om je nek dragen. Dat hielp in het verleden bij het bezit, als kroon op je gebit bijvoorbeeld.

Enfin, ik laat het maar even achterwegen om 'n poging te doen een filosofische vertaling naar het onderwerp van dit topic te maken, maar was zelf gewoon nieuwschierig waarom mensen in een bepaalde bubbel blijven hameren op een bepaalde definitie. * NiGeLaToR gaat nu wel een cryptowalletkroon op de markt brengen :D
Deman23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:24:
Hetzelfde met de nu.nl draadjes over bitcoin. In zowel de bull als bear. Altijd van die anti crypto fanaten. “De BuBbEL gAaT een kEeR bArStEN”
Die heb je voor de huizenmarkt ook, etc. Projectie is een sterke drijfveer om een mening te hebben - je zult maar geen crypto hebben en spijt. Dan wil je toch ook dat de bubbel barst en een tweede kans om wel in te stappen?

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:41

spoiler:
Zeker niet, ik ga ook niet beweren dat het intrinsieke waarde heeft maar het heeft wel waarde, wij geven er waarde aan, we hadden ook in herfstbladeren kunnen handelen.
En inmiddels heeft het wel een vorm van economische waarde doordat het als elektra net balans kan werken, er veel mensen in werkzaam zijn als klein voorbeeld.
En ja, ik zit erin voor het geld, dat zit ik ook in aandelen en commodities.
Heb een tijd in crowdfunding gezeten, voornamelijk vanwege het mooie opstart gevoel en echt meehelpen met starten van initiatieven . Nog nooit zo snel zoveel geld verloren haha
Nope.. doen we niet meer alleen voor mijzelf. Maar met economen lukt het niet om hierover te praten.

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:19:
[...]

ja ik blijf er ook ver van weg. Vroeger waagde ik me er nog wel eens aan. Kansloos
Van de frontpage en nu.nl en dergelijke? Een heel enkele keer reageer ik nog onder nu.nl maar dan vooral om mensen die BTC maar gebakken lucht vinden nog iets meer te triggeren, een beetje trollen zeg maar

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7Y98-sAFPiXyXXK5E3En6hFdMY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FM660QCGSmOhKwyrlFFavDGU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:33
@Coldcat sterkte, hopelijk gaat alles in goed overleg zonder al teveel ellende rondom verdeling enzovoort.

In other news, de 100k moet snel bereikt worden anders is dit topic alweer vol geluld, ge-memed en geplempt voordat die 100k op de borden staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:41
zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:41:
[...]

Bespaar je de moeite. Ik prik er meteen doorheen. Misschien ligt het aan mij hoor maar ik ben klaar met dergelijke discussies. Ik irriteer me aan dat soort mensen. Heb sowieso een kort lontje vandaag. Ik zal met het werk bezig. Beter voor iedereen haha. Fijne dag. :)
Haha, succes aan iedereen die vandaag met Zwembroek gaat tegenkomen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 08:46
De term intrinsic value kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden en leidt nog wel eens tot discussies.

Als je de onderstaande url van DeGiro opent referreerd men aan de "boekwaarde". De url van investopedia bepaald de toekomstige waarde aan de hand van bv de cash flow, risico's en groei.

Meer info:
https://www.investopedia....20price%20of%20an%20asset.
https://www.degiro.nl/ler...%20het%20eigen%20vermogen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
@JoebarRC eens!

Voor je beeld: ik stond ergens in 2011 ofzo in het FD door mijn ongezouten mening over QE en het effect op kleine ondernemers en gewone burgers. Economen vonden het geweldig en ik vond het absurd, liet dat blijken en journalist belde op en schreef er een verhaaltje over. Ook daar zat er een enorm gat tussen realiteit, reeele economie en de wereld waarin economen zich blijkbaar begeven. Eenmaal onderdeel van dat economische systeem is het blijkbaar lastig kritisch te zijn op datzelfde systeem en wordt het een doel op zich.

Same met onbestaan van het middeninkomen - topic loopt al sinds 2016 en is nog steeds actueel, helaas. Probeer systeemfalen dus wel aan de kaak te stellen, maar je moet een 'beetje' geduld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:29:
[...]

Van de frontpage en nu.nl en dergelijke? Een heel enkele keer reageer ik nog onder nu.nl maar dan vooral om mensen die BTC maar gebakken lucht vinden nog iets meer te triggeren, een beetje trollen zeg maar
Nu lees ik nog wel eens als ik me verveel (wat vrijwel nooit gebeurd). Maar reageren doe ik niet meer. Frontpage hier lees ik zelfs niet eens meer. Meestal is het niveau hier nog slechter dan nu. Wat bijzonder is. Tweakers is ook al heel erg lang geen Tweakers meer. Meer een soort FOK, VIVA achtige drek Op dit topic na uiteraard

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:57
Prosac schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:42:
[...]

Reddcoin en XVG zijn topmunten die nog zwaar ondergewaardeerd zijn.
Dit is een shill van de bovenste plank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:37:
[...]

Nu lees ik nog wel eens als ik me verveel (wat vrijwel nooit gebeurd). Maar reageren doe ik niet meer. Frontpage hier lees ik zelfs niet eens meer. Meestal is het niveau hier nog slechter dan nu. Wat bijzonder is. Tweakers is ook al heel erg lang geen Tweakers meer. Meer een soort FOK, VIVA achtige drek Op dit topic na uiteraard
Tweakers gebruik ik voor de Pricewatch, Vraag & Aanbod (want schrale atser) en het forum. Frontpage lees ik soms een artikeltje maar ik denk eerlijk gezegd iets van 1 op de 100 of zo. De community achter Tweakers (zowel forum als het handelen op V&A) vind ik wel erg prettig.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:33
Bitcoin en wellicht andere internet munten moeten het volgens sommigen voornamelijk hebben van de netwerk effecten.

Dus hoe meer deelnemers en later toepassingen hoe groter de waarde. Ik meen dat de winklevoss broers ook op dit idee zijn ingestapt op 6 dollar.

Buiten alle discussies vanuit diverse inzichten, en economen hebben vaak nogal vastgeroeste of in sommige situaties theorieën die leuk zijn om bepaalde onderwerpen plat te slaan, neem de efficiënte markt theorie, is onbegrip over nieuwe ontwikkelingen vaak aanwezig.

Je moet handelen naar het wat en niet naar het waarom, leuk voor discussies en theorie maar geld verdienen doe je met het wat. En in het geval van BTC is er gewoon geld te verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:36
Goedemorgen SC, "even" bijgelezen.

Waarom discussieert men hier over de waarde van o.a. Bitcoin en andere assets? Dacht dat het wel duidelijk is wat Bitcoin betekent voor de mensen in dit forum... Dat iemand een andere kijk heeft op goud, fiat, aandelen etc. snap ik, maar Bitcoin? Dacht dat hier alle neuzen dezelfde kant op wijzen. :?

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 00:33

filthy rich

löp wa los

Pelox schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:58:
Bull is aan en de Trekpleister is de Bruna van deze run.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
juinen bij trekpleister?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
YES schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:41:
[...]

Tweakers gebruik ik voor de Pricewatch, Vraag & Aanbod (want schrale atser) en het forum. Frontpage lees ik soms een artikeltje maar ik denk eerlijk gezegd iets van 1 op de 100 of zo. De community achter Tweakers (zowel forum als het handelen op V&A) vind ik wel erg prettig.
Same. Pricewatch want als ik dan toch mijn gains ga uitgeven aan iets anders dan een lambo, dan het liefst tegen de beste deal. En soms is dat juist de V&A ipv nieuw. Wel zo duurzaam.

En qua artikelen online. Economen / beurshandelaren kijken er naar vanuit hun beperkte visie. En dan matcht crypto niet met wat men kent: tis idd geen aandeel, valt dus ook geen intrinsieke waarde op los te laten want geen aandelenuitgifte, geen balans / jaarverslagen.

Ben wel benieuwd wat men dan zegt qua ETF's, want als ze iets kennen is het dat wel. Of zullen ze zeggen: Micro strategy is net als tsla dik overgewaardeerd. Dan negeren ze de ontwikkelingen en weten die niet juist op waarde te schatten. De reden waarom crypto stijgt tov fiat is vraag/aanbod en teloorgang van de dollar / euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
Steady schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:49:
Goedemorgen SC, "even" bijgelezen.

Waarom discussieert men hier over de waarde van o.a. Bitcoin en andere assets? Dacht dat het wel duidelijk is wat Bitcoin betekent voor de mensen in dit forum... Dat iemand een andere kijk heeft op goud, fiat, aandelen etc. snap ik, maar Bitcoin? Dacht dat hier alle neuzen dezelfde kant op wijzen. :?
Voor de meeste mensen op dit forum is het wel duidelijk. Buiten onze bubbel kijkt men er toch heel anders naar. Vooral hier in Nederland / EU.

Zo missen "we" aan deze kant van de wereld straks weer compleet de boot. Allemaal omdat "Beleggen brengt risico met zich mee" - angstpraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:36:
Bedankt mede-tweakers!

[...]

Eigenlijk zijn we door de situatie op de woningmarkt uit elkaar gegroeid en gefrustreerd geraakt. De huurmarkt zit compleet op slot, en we waren niet in de situatie om iets te kopen. Daardoor liep het de laatste tijd vrij moeizaam. Echter wisten we dat er betere tijden aan zouden komen.

Met een nieuwe baan is die mogelijkheid er gekomen. Als je dan gaat kijken naar de mogelijkheden merkten we dat we teveel uit elkaar gegroeid zijn in de tijd. Ondanks dat je nog enorm van elkaar houdt, is een 75% relatie het korte leven niet waard.

Het is belangrijk om op een goede manier uit elkaar te gaan, je bent niet voor niets samen.
Hey man, sterkte gewenst daar :(:)

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-07 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta7x8uc8TtHROkXDcL8owVTVCX0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NkX1FuBhmUhThqacT8yaQ78Q.png?f=fotoalbum_large

Gokken?! 🤔

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:36
Gelukszoekr schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:55:
[...]

Voor de meeste mensen op dit forum is het wel duidelijk. Buiten onze bubbel kijkt men er toch heel anders naar. Vooral hier in Nederland / EU.

Zo missen "we" aan deze kant van de wereld straks weer compleet de boot. Allemaal omdat "Beleggen brengt risico met zich mee" - angstpraat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgD69-2fUJmeRGaM86EBxfshdM4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E4nrovNE7WhjdgfPDGWjydTB.png?f=user_large

Die mensen mogen mooi een aansluiten bij Marieke imo. Wat een boomer gelul in dit artikel vandaag zeg: https://nos.nl/nieuwsuur/...reld-wat-zijn-z-n-plannen

Mooi risico angstpraat, maar studenten konden wel altijd gigantische bedragen lenen met 1 druk op de knop zonder waarschuwingen. 8)7 8)7 8)7

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
bijna

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yLtFKyJkUjtYDQYJ7hBM5NtIKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LzzaHKREGfv9EiRNjG7hrnJe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Ik denk dat we er niet al te moeilijk over moeten doen.

Fiat is een ponzi die zeker minder waard word.

Alles waar je fiat in kan drukken voor rendament is ook een ponzi.

Huizenmarkt? Ponzi.

Economie? Ponzi.

Bitcoin? Ponzi.

Als je een beetje uitzoomt besef je dat we gewoon in een meme wereld leven waar we de natuur zijn ontstegen maar nog niet goed weten wat de fuck we aan het doen zijn.

Waarom draait de wereldeconomie op olie bijvoorbeeld?

Slaat toch nergens op. Wie bedenkt dat?

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alpina schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
Dit is de eerste die ik zo zag:

[Afbeelding]

NIEUW zegt al genoeg
Jammer dat ze niet op plek 69 staan.

En ligt wss aan mij: dafuq is deribit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FrambozenTaart schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:06:

Waarom draait de wereldeconomie op olie bijvoorbeeld?

Slaat toch nergens op. Wie bedenkt dat?
Ik! Ik heb dat bedacht. Leek me al een leuke meme op zichzelf, dat we onze economie laten draaien op iets wat eindig is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49
Prime gaat lekker boys!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY6zAD5lg5hTAoZzHr8kGrBBLAw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Uoa6lfIzQrPL8QwT9rTQKG4L.gif?f=user_large
Pagina: 1 2 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!