Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Vraag
Alle reacties
Al hier gekeken?
Die 5 euro keys zijn allemaal grijze markt of gestolen keys maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.
[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 19-11-2024 07:17 ]
Dit zijn officieel keys voor bedrijven, die over zijn gebleven...
Is het legaal of illegaal? Het is niet de bedoeling geweest om die los te verkopen...
Sinds begin dit jaar is hardware.info gestopt, ik kan dat artikel niet vinden.99ruud99 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:21:
Staat een artikel over op hardware.info.
Dit zijn officieel keys voor bedrijven, die over zijn gebleven...
Is het legaal of illegaal? Het is niet de bedoeling geweest om die los te verkopen...
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Ik heb al gekeken, en daar zie ik ook prijzen vanaf 130.corporalnl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:17:
serie: Windows
Al hier gekeken?
Die 5 euro keys zijn allemaal grijze markt of gestolen keys maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.
Gestolen keys lijkt me niet toch?
Zijn het geen keys die op grote schaal (goedkoper) ingekocht kunnen worden door bijvoorbeeld ICT bedrijven?
Nee zo werkt dat dus niet. En ja er worden ook key's gestolen en is het een enorm grijs gebied.Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:32:
[...]
Ik heb al gekeken, en daar zie ik ook prijzen vanaf 130.
Zijn het geen keys die op grote schaal (goedkoper) ingekocht kunnen worden door bijvoorbeeld ICT bedrijven?
Als je de veilige en officiële weg wil bewandelen, dan 1 van de winkels die gelinkt waren via tweakers of via de Microsoft store zelf.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wat denk je als iemand you een Rolex aanbied voor €75?Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:32:
[...]
Ik heb al gekeken, en daar zie ik ook prijzen vanaf 130.
Deeltje? Of gestolen/namaak?
Al die goedkope keys die je vanaf enkele euro tot soms enkele tientallen euro kunt kopen hebben verschillende bronnen:
- sleutels van bedrijven die gestolen zijn, soms ook MAK keys die je tientallen tot honderden keren kunt activeren, maar dus gebonden zijn aan volume licenties
- sleutels van studenten die gewoon wat geld willen krijgen voor die sleutels die ze "graits" via hun school krijgen
- sleutels van werknemers die een developer account hebben waarmee ze sleutels voor Windows kunnen krijgen en deze ook weer gaan verkopen om een beetje bij te verdienen
- sleutels die aangekocht zijn met gestolen credit cards
en zo zijn er nog bronnen te verzinnen. Bij die laatste loop je nog het meeste kans dat MS ze op een dag ongeldig verklaard.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ninety percent of everything is crap.
Ik was/ben van plan mijn PC door Azerty (mag ik winkel noemen?) te laten assembleren én Windows te laten installeren.
Maar zij geven aan geen licentie mee te geven.
Iemand enig idee wat deze dan daarna gaat kosten via Microsoft Store?
Ik kan dat nu niet zien omdat ik nu een laptop van werk gebruik die al een licentie heeft.
Of kan ik beter assemblage zonder installatie Windows, en daarbij Windows los met licentie bestellen?
Dit laatste, dan heb je een losse licentie, en die zou je ook nog kunnen overzetten naar een toekomstig systeemOf kan ik beter assemblage zonder installatie Windows, en daarbij Windows los met licentie bestellen?
altijd watt | NRG | some things will never change
The_Doman schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:26:
Inderdaad, die licenties worden nu al hoeveel jaar aangeboden?![]()
Google: Goedkope Windows Licentie
Altijd nog beter dan zelf (permanent) activeren wat een beetje Tweaker ook zo kan doen.
[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 19-11-2024 14:13 ]
Dat kan je leuk quoten, maar dat iets al jarenlang voortduurt maakt het nog niet legaal. Het enige wat het doet ten opzichte van je installatie kraken is jou het valse gevoel van "ik ben legaal bezig" geven, terwijl je een random iemand (niet Microsoft) betaalt voor iets wat ze zelf niet hebben gemaakt en waarschijnlijk ook niet zelf hebben ingekocht. De sleutel werkt misschien wel, maar de licentie is alsnog niet legaal omdat je de gebruiksvoorwaarden ervan direct hebt geschonden, net als de verkoper. En grappiger wordt het als de sleutel inderdaad toch een keer ingetrokken wordt, want dan krijg je je geld niet opeens terug. Dan vind ik het ethischer om de boel gewoon te kraken, zo wordt er niemand rijker van en voor Microsoft maakt het dus geen verschil. Niet dat ik hiermee zeg dat je een van deze beide dingen moet doen.
Ik draai anders al 7 jaar op een Windows 10 licentie waar ik 3 euro voor heb betaald. Ik draai er nu Windows 11 pro mee.Agent47 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:15:
Die goedkope keys zou ik niet vertrouwen. Van de ene op andere dag is je licentie gewoon niet meer goed.
Ja, maar je moet wel slecht slapen omdat de volgende dag dat je je pc aanzet het exit kan zijnRedNas74 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:14:
[...]
Ik draai anders al 7 jaar op een Windows 10 licentie waar ik 3 euro voor heb betaald. Ik draai er nu Windows 11 pro mee.
/s
Ik zit met hetzelfde vraagstuk en heb het gevraagd aan de bot op hun website.Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:42:
Oké bedankt allemaal voor de informatie, ik ga voor een legitieme versie.
Ik was/ben van plan mijn PC door Azerty (mag ik winkel noemen?) te laten assembleren én Windows te laten installeren.
Maar zij geven aan geen licentie mee te geven.
Iemand enig idee wat deze dan daarna gaat kosten via Microsoft Store?
Ik kan dat nu niet zien omdat ik nu een laptop van werk gebruik die al een licentie heeft.
Of kan ik beter assemblage zonder installatie Windows, en daarbij Windows los met licentie bestellen?
Vraag: Als ik Windows 11 Home Engelstalig aanschaf, krijg ik daar dan een licentie bij?
Het antwoord is: Ja, bij de aanschaf van Microsoft Windows 11 Home Engelstalig software op www.alternate.nl ontvang je een licentie.
Zij geven dus via de bot aan wel een licentie mee te geven!
Voor mij in ieder geval wel handig om te weten dat ik dus niet aan de slag hoef met de installatie van Windows 11 via de omweg van de microsoft website maar gewoon tegen ongeveer dezelfde kosten direct kan laten installeren.
De opmerking van Serpz0r ging dan ook niet over wat er gebeurd als je Windows aankoopt, want dan krijg je gewoon een licentie uiteraard, wel wat er gebeurd als je een PC laat bouwen door hen.
Financieel gezien niet de beste keuze, Windows keys zijn in de Microsoft Store ietsjes duurder dan bijvoorbeeld bij Azerty of Alternate.
Je hebt een gratis upgrade naar Windows 11.Xavier001 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:59:
Ik heb windows 10 gekocht aan een 120€ en nu krijg ik ook een melding dat de ondersteuning gaat stoppen vanaf eind 2025. Dus ik kan deze niet meer meenemen naar een nieuwe build... of kan dit wel en upgraden mots betaling o.d naar windows 11?
Als je PC voldoet aan de systeemeisen voor Windows 11 kun je gratis een update maken naar Windows 11 en deze vervolgens meenemen naar de volgende PC, het moet hier echter wel om een retail versie gaan , een OEM Versie is Hardware gebonden en kun je niet meenemen, met een OEM Versie kun je echter ook gewoon een update maken naar Windows 11.Xavier001 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:59:
Ik heb windows 10 gekocht aan een 120€ en nu krijg ik ook een melding dat de ondersteuning gaat stoppen vanaf eind 2025. Dus ik kan deze niet meer meenemen naar een nieuwe build... of kan dit wel en upgraden mots betaling o.d naar windows 11?
Microsoft laat het nu voorlopig gaan maar als eenmaal ondersteuning vervalt voor Windows 10 dan gaat de stofzuiger er doorheen en ruimen ze alle Windows-keys die niet legitiem zijn op, ook gaan ze hun voorwaarden aanpassen, dan moet je alsnog via een de normale weg een windows licentie kopen,RedNas74 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:14:
[...]
Ik draai anders al 7 jaar op een Windows 10 licentie waar ik 3 euro voor heb betaald. Ik draai er nu Windows 11 pro mee.
een 3 euro licentie kan nooit legitiem zijn.
De volgende keer mogen dit soort vragen wat mij betreft gewoon hier : Windows 11 Pro retail licentie prijs: grote verschillen
Deze gaat op slot.
Dit topic is gesloten.