Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04 14:56
Goedemorgen mede-Tweakers!

Ik ben bezig met een nieuwe PC en wil daar graag Windows 11 op (laten) installeren.
Nu zie ik dat bij Windows zelf en de PC leverancier vanaf 139,- Windows 11 kan krijgen.

Als ik een zoekmachine open en Windows 11 key typ krijg ik advertenties vanaf 5,- te zien.
Hoe weet ik waar ik legaal én vooral betrouwbaar een Windows 11 key kan kopen?

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
serie: Windows

Al hier gekeken?

Die 5 euro keys zijn allemaal grijze markt of gestolen keys maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 19-11-2024 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Staat een artikel over op hardware.info.
Dit zijn officieel keys voor bedrijven, die over zijn gebleven...

Is het legaal of illegaal? Het is niet de bedoeling geweest om die los te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
99ruud99 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:21:
Staat een artikel over op hardware.info.
Dit zijn officieel keys voor bedrijven, die over zijn gebleven...

Is het legaal of illegaal? Het is niet de bedoeling geweest om die los te verkopen...
Sinds begin dit jaar is hardware.info gestopt, ik kan dat artikel niet vinden.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
corporalnl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:17:
serie: Windows

Al hier gekeken?

Die 5 euro keys zijn allemaal grijze markt of gestolen keys maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.
Ik heb al gekeken, en daar zie ik ook prijzen vanaf 130.

Gestolen keys lijkt me niet toch?
Zijn het geen keys die op grote schaal (goedkoper) ingekocht kunnen worden door bijvoorbeeld ICT bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:32:
[...]

Zijn het geen keys die op grote schaal (goedkoper) ingekocht kunnen worden door bijvoorbeeld ICT bedrijven?
Nee zo werkt dat dus niet. En ja er worden ook key's gestolen en is het een enorm grijs gebied.

Als je de veilige en officiële weg wil bewandelen, dan 1 van de winkels die gelinkt waren via tweakers of via de Microsoft store zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06

Agent47

I always close my contracts.

Die goedkope keys zou ik niet vertrouwen. Van de ene op andere dag is je licentie gewoon niet meer goed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:08

Kheos

FP ProMod
Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:32:
[...]

Wat denk je als iemand you een Rolex aanbied voor €75?
Deeltje? Of gestolen/namaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 14:48
Wil je veilig kopen en zeker zijn dat je een unieke, correcte key hebt? Dan zal het je meer dan 100 euro kosten voor een key. Als iemand anders de PC bouwt en Windows voor je installeert dan mogen zij een OEM key gebruiken. Bouw je zelf de PC en installeer je zelf Windows hoor je om helemaal correct te zijn een retail key te kopen die nog eens een stuk duurder is. Al zal MS er nooit achter komen als je een OEM key voor jezelf gebruikt.

Al die goedkope keys die je vanaf enkele euro tot soms enkele tientallen euro kunt kopen hebben verschillende bronnen:
- sleutels van bedrijven die gestolen zijn, soms ook MAK keys die je tientallen tot honderden keren kunt activeren, maar dus gebonden zijn aan volume licenties
- sleutels van studenten die gewoon wat geld willen krijgen voor die sleutels die ze "graits" via hun school krijgen
- sleutels van werknemers die een developer account hebben waarmee ze sleutels voor Windows kunnen krijgen en deze ook weer gaan verkopen om een beetje bij te verdienen
- sleutels die aangekocht zijn met gestolen credit cards

en zo zijn er nog bronnen te verzinnen. Bij die laatste loop je nog het meeste kans dat MS ze op een dag ongeldig verklaard.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-04 19:05

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Gewoon niet gierig zijn voor Windows. Die licensies kan je tegenwoordig oneindig lang gebruiken dus eigenlijk kost hij geen drol als je dat gaat doorbereken. En de grijze markt heeft gewoon een risico wat het geld niet waard is naar mijn mening.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
Oké bedankt allemaal voor de informatie, ik ga voor een legitieme versie.

Ik was/ben van plan mijn PC door Azerty (mag ik winkel noemen?) te laten assembleren én Windows te laten installeren.
Maar zij geven aan geen licentie mee te geven.

Iemand enig idee wat deze dan daarna gaat kosten via Microsoft Store?
Ik kan dat nu niet zien omdat ik nu een laptop van werk gebruik die al een licentie heeft.

Of kan ik beter assemblage zonder installatie Windows, en daarbij Windows los met licentie bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Of kan ik beter assemblage zonder installatie Windows, en daarbij Windows los met licentie bestellen?
Dit laatste, dan heb je een losse licentie, en die zou je ook nog kunnen overzetten naar een toekomstig systeem

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
[Windows 11] Ervaringen & Discussie"
The_Doman schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:26:
Inderdaad, die licenties worden nu al hoeveel jaar aangeboden? :)
Google: Goedkope Windows Licentie
Altijd nog beter dan zelf (permanent) activeren wat een beetje Tweaker ook zo kan doen. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 19-11-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30

DataGhost

iPL dev

Je kan gewoon Windows installeren zonder licentie, dat zullen ze dan waarschijnlijk doen bij de installatie. Dan moet je inderdaad zelf een licentie kopen. Dat kan via de MS store maar ook via andere winkels. Je krijgt tegenwoordig geen installatiemedia meer zoals vroeger nog wel het geval was, alleen maar de licentiesleutel via e-mail of de licentie wordt direct op je machine geïnstalleerd bij aankoop. De installer moet je gewoon via Microsoft downloaden of je nou een licentie hebt of niet. Als Azerty geen extra geld rekent voor de installatie maak je het jezelf alleen maar (iets) lastiger als je zegt dat je dat zelf doet omdat je dan dus zelf een USB-stickje moet maken en de boel moet installeren inclusief alle benodigde drivers (waarvan ik aanneem dat ze die bij Azerty ook netjes installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30

DataGhost

iPL dev

Dat kan je leuk quoten, maar dat iets al jarenlang voortduurt maakt het nog niet legaal. Het enige wat het doet ten opzichte van je installatie kraken is jou het valse gevoel van "ik ben legaal bezig" geven, terwijl je een random iemand (niet Microsoft) betaalt voor iets wat ze zelf niet hebben gemaakt en waarschijnlijk ook niet zelf hebben ingekocht. De sleutel werkt misschien wel, maar de licentie is alsnog niet legaal omdat je de gebruiksvoorwaarden ervan direct hebt geschonden, net als de verkoper. En grappiger wordt het als de sleutel inderdaad toch een keer ingetrokken wordt, want dan krijg je je geld niet opeens terug. Dan vind ik het ethischer om de boel gewoon te kraken, zo wordt er niemand rijker van en voor Microsoft maakt het dus geen verschil. Niet dat ik hiermee zeg dat je een van deze beide dingen moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 17:58
Agent47 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:15:
Die goedkope keys zou ik niet vertrouwen. Van de ene op andere dag is je licentie gewoon niet meer goed.
Ik draai anders al 7 jaar op een Windows 10 licentie waar ik 3 euro voor heb betaald. Ik draai er nu Windows 11 pro mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:10
RedNas74 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:14:
[...]

Ik draai anders al 7 jaar op een Windows 10 licentie waar ik 3 euro voor heb betaald. Ik draai er nu Windows 11 pro mee.
Ja, maar je moet wel slecht slapen omdat de volgende dag dat je je pc aanzet het exit kan zijn

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmzaltb
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-01 16:10
Serpz0r schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:42:
Oké bedankt allemaal voor de informatie, ik ga voor een legitieme versie.

Ik was/ben van plan mijn PC door Azerty (mag ik winkel noemen?) te laten assembleren én Windows te laten installeren.
Maar zij geven aan geen licentie mee te geven.

Iemand enig idee wat deze dan daarna gaat kosten via Microsoft Store?
Ik kan dat nu niet zien omdat ik nu een laptop van werk gebruik die al een licentie heeft.

Ik zit met hetzelfde vraagstuk en heb het gevraagd aan de bot op hun website.

Vraag: Als ik Windows 11 Home Engelstalig aanschaf, krijg ik daar dan een licentie bij?

Het antwoord is: Ja, bij de aanschaf van Microsoft Windows 11 Home Engelstalig software op www.alternate.nl ontvang je een licentie.

Zij geven dus via de bot aan wel een licentie mee te geven!

Voor mij in ieder geval wel handig om te weten dat ik dus niet aan de slag hoef met de installatie van Windows 11 via de omweg van de microsoft website maar gewoon tegen ongeveer dezelfde kosten direct kan laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Punt is dat je de licentie zelf moet aankopen, en dat kan gewoon bij Alternate. Als jij een systeem samenstelt en een kopie van Windows 11 bij in je winkelmandje legt, dan heb je gewoon een licentie voor je Windows en kunnen ze die ingeven tijdens de installatie. Als je gewoon vraagt om Windows te installeren zonder dat zij een licentiesleutel hebben, omdat jij er nog 1 van een andere PC hebt, of een digitale licentie in je account, dan zullen zij Windows installeren zonder licentie sleutel en dien je deze achteraf zelf toe te voegen.

De opmerking van Serpz0r ging dan ook niet over wat er gebeurd als je Windows aankoopt, want dan krijg je gewoon een licentie uiteraard, wel wat er gebeurd als je een PC laat bouwen door hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
Ik heb dus Windows 11 Home NL laten voorinstalleren door Azerty en naderhand bij ontvangen van de PC zelf Windows geactiveerd, middels een code uit de Microsoft Store.

Financieel gezien niet de beste keuze, Windows keys zijn in de Microsoft Store ietsjes duurder dan bijvoorbeeld bij Azerty of Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 12:36
Ik heb windows 10 gekocht aan een 120€ en nu krijg ik ook een melding dat de ondersteuning gaat stoppen vanaf eind 2025. Dus ik kan deze niet meer meenemen naar een nieuwe build... of kan dit wel en upgraden mots betaling o.d naar windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Xavier001 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:59:
Ik heb windows 10 gekocht aan een 120€ en nu krijg ik ook een melding dat de ondersteuning gaat stoppen vanaf eind 2025. Dus ik kan deze niet meer meenemen naar een nieuwe build... of kan dit wel en upgraden mots betaling o.d naar windows 11?
Je hebt een gratis upgrade naar Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 17:32
Xavier001 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:59:
Als je PC voldoet aan de systeemeisen voor Windows 11 kun je gratis een update maken naar Windows 11 en deze vervolgens meenemen naar de volgende PC, het moet hier echter wel om een retail versie gaan , een OEM Versie is Hardware gebonden en kun je niet meenemen, met een OEM Versie kun je echter ook gewoon een update maken naar Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Als je met dezelfde PC wenst verder te werken en deze voldoet aan de systeemeisen voor Windows 11, dan kan je gewoon upgraden. Als je een nieuwe PC wenst aan te kopen, en je hebt een OEM licentie gekocht destijds, dan moet je een nieuwe licentie aanschaffen daar OEM licenties gebonden zijn aan de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 17:32
RedNas74 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:14:
[...]

Microsoft laat het nu voorlopig gaan maar als eenmaal ondersteuning vervalt voor Windows 10 dan gaat de stofzuiger er doorheen en ruimen ze alle Windows-keys die niet legitiem zijn op, ook gaan ze hun voorwaarden aanpassen, dan moet je alsnog via een de normale weg een windows licentie kopen,
een 3 euro licentie kan nooit legitiem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Het is echt niet nodig om elke keer weer een nieuw topic te openen als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Er worden in dit topic alweer genoeg tips gegeven om Windows legaal voor een normale prijs aan te schaffen.

De volgende keer mogen dit soort vragen wat mij betreft gewoon hier : Windows 11 Pro retail licentie prijs: grote verschillen

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.