Windows 11 pro ESD licentie (Electronic Software Download)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 11:17
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met het kopen van een Windows licentie via Electronic Software Download

https://www.sicomputers.n...11-pro-oem-id-849281.html

Als ik een code per mail ontvang, hoe weet ik dan dat die legitiem is (en niet ergens anders voor $5 van het internet…)

En zie ik het goed dat onderstaande hele dure oplichting is?

https://www.hardwarewebwi...pro-64bit-nl-oem-esd.html

Ik heb een zelfbouw computer. Windows 11 pro gedownload van Microsoft en erop gezet met een USB.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Er is geen “keurmerk” dat de key niet uit een grijze vergaarbak komt.
Wil je dat wel zeker weten, koop dan een officiële retail key.

Kost wel €200 voor W11 Pro, want dat is wat het volgens Microsoft hoort te kosten.

uitvoering: Microsoft Windows 11 Pro (NL, Retail)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 11:17
Ja want OEM is sowieso al niet zoals Microsoft het bedoeld heeft.
En digitaal kan wel via Microsoft zelf, maar is duurder dan jouw opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Ik heb goede ervaringen met https://www.gamekeydiscounter.nl/
Net zoals Microsoft al sinds hun oprichting groot is geworden door ellebogenwerk, waarbij geldzucht altijd de drijfveer is, doen ook dit soort discounters ongeveer hetzelfde. Goed, goedkoop én volledig legaal.
En Microsoft kan het dan wel 'niet zo bedoeld' hebben, maar zij staan niet boven de wet.
En misschien doen sicomputers.nl en hardwarewebwinkel.nl wel precies hetzelfde, alleen vragen ze er 100 keer zoveel voor dan ze er zelf voor betaald hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door MartinMeijerink op 07-11-2023 21:46 ]

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09

TheVMaster

Moderator WOS
MartinMeijerink schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:42:
Net zoals Microsoft al sinds hun oprichting groot is geworden door ellebogenwerk, waarbij geldzucht altijd de drijfveer is, doen ook dit soort discounters ongeveer hetzelfde. Goed, goedkoop én volledig legaal.
En Microsoft kan het dan wel 'niet zo bedoeld' hebben, maar zij staan niet boven de wet.
En misschien doen sicomputers.nl en hardwarewebwinkel.nl wel precies hetzelfde, alleen vragen ze er 100 keer zoveel voor dan ze er zelf voor betaald hebben.
8)7 Het is natuurlijk niet helemaal zoals je hier beweert, maar de winkel uit de TS lijkt mij toch niet echt een heel rare winkel en die prijs zal vast wel koppen. Ik ben zelf nooit zo'n heel groot fan van sites zoals jij die noemt, maar goed dat moet een ieder natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Of je er nou 153 euro voor betaalt of 9,95 euro, beide leveranciers doen precies hetzelfde, en een hoge prijs is geen garantie dat het niet uit de grijze vergaarbak komt. Dan zou ik toch gaan voor de goedkoopste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MartinMeijerink schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:42:
"Microsoft doet dingen waar ik het niet mee eens ben, dat maakt het prima om te stelen". Dus je rijdt ook bij Shell weg zonder betalen?

Een Windows 11 Pro-licentie van een tientje kan nooit kloppen. Die wordt meerdere keren verkocht, is in een land gekocht waar de prijzen lager liggen, komt uit een MSDN/Action Pack/VLK-batch of is gekocht met gestolen creditcards. Keiharde oplichting aan alle kanten die jij met je tientje weer stimuleert en financiert.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:42
CodeCaster schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:14:
[...]

"Microsoft doet dingen waar ik het niet mee eens ben, dat maakt het prima om te stelen". Dus je rijdt ook bij Shell weg zonder betalen?
Ja hallo natuurlijk ga ik niet betalen voor wat lucht in mijn banden… Ik rij sowiezo licentieneuttaal Linux.

[ Voor 3% gewijzigd door vj_slof op 13-11-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

CodeCaster schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:14:
[...]

Een Windows 11 Pro-licentie van een tientje kan nooit kloppen. Die wordt meerdere keren verkocht, is in een land gekocht waar de prijzen lager liggen, komt uit een MSDN/Action Pack/VLK-batch of is gekocht met gestolen creditcards. Keiharde oplichting aan alle kanten die jij met je tientje weer stimuleert en financiert.
Microsoft zoekt de grenzen op van wat wettelijk toegestaan is, en gaat er zelfs regelmatig overheen, betalen vrolijk hun boetes, en gaan er ook gewoon mee door, vaak loont het ook nog. De boetes zijn vaak lager dan het financieel gewin. En natuurlijk vind ik het niet prima om te stelen, ook voor software en muziek betaal ik graag, om de ontwikkelaars te steunen.
Wat de verkopers van de goedkope licenties doen is gewoon handig, net als dat Microsoft hun hardware laat maken in lagelonenlanden, mogen zij ook licenties in een land kopen waar de prijzen lager liggen. Heb ik geen problemen mee. Dat er sprake zou zijn van oplichting lijkt me een beetje vergezocht.
vj_slof schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:18:
[...]
Ja hallo natuurlijk ga ik niet betalen voor wat lucht in mijn banden… Ik rij sowiezo licentieneuttaal Linux.
Dat is nog veel beter, ook in ons huis geen Windows (alleen Linux en Mac) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:16
Hier mijn reactie op een eerdere discussie over eenzelfde onderwerp:
BB-One in "Wanneer is een digitaal object illegaal?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05
Een product key is geen licentie. Een product key is onderdeel van je licentie.
Door een product key te kopen voor 1 euro of 1000 euro maakt niet ineens dat je de software legaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MartinMeijerink schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:44:
[...]

Microsoft zoekt de grenzen op van wat wettelijk toegestaan is, en gaat er zelfs regelmatig overheen, betalen vrolijk hun boetes, en gaan er ook gewoon mee door, vaak loont het ook nog. De boetes zijn vaak lager dan het financieel gewin. En natuurlijk vind ik het niet prima om te stelen, ook voor software en muziek betaal ik graag, om de ontwikkelaars te steunen.
Wat de verkopers van de goedkope licenties doen is gewoon handig, net als dat Microsoft hun hardware laat maken in lagelonenlanden, mogen zij ook licenties in een land kopen waar de prijzen lager liggen. Heb ik geen problemen mee. Dat er sprake zou zijn van oplichting lijkt me een beetje vergezocht.
Het is niet "gewoon handig", het is op z'n best grijs en vaker nog gewoon illegaal, dat is niet vergezocht maar gewoon schering en inslag bij zulke sites en zulke prijzen.

En als het al niet tegen de voorwaarden of tegen de wet is, dan benadeelt het alsnog mensen in lagelonenlanden, omdat de verkoop aldaar tegen die lagere prijs gewoonweg gestaakt gaat worden door de leveranciers.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Killah_Priest schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:25:
Een product key is geen licentie. Een product key is onderdeel van je licentie.
Volgens Microsoft is een productkey wel hetzelfde als een licentie:
https://answers.microsoft...01-48f9-863e-9cb1654ca24f
Maar goed, wat weten zij er nou van... :)
Door een product key te kopen voor 1 euro of 1000 euro maakt niet ineens dat je de software legaal gebruikt.
Dat is nou precies wat ik bedoel :)
CodeCaster schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:52:
[...]

Het is niet "gewoon handig", het is op z'n best grijs en vaker nog gewoon illegaal, dat is niet vergezocht maar gewoon schering en inslag bij zulke sites en zulke prijzen.

En als het al niet tegen de voorwaarden of tegen de wet is, dan benadeelt het alsnog mensen in lagelonenlanden, omdat de verkoop aldaar tegen die lagere prijs gewoonweg gestaakt gaat worden door de leveranciers.
Okee, dus voor een Windows 11 licentie gelden bij verschillende leveranciers verschillende prijzen:

* SIComputers: € 153,00
* Hardware Webwinkel: € 89,95
* Gamekey Discounter: € 9,95
* Megekko: € 219,00 (maar daar krijg je dan een mooi doosje en een USB-stokje bij)

Wat ze aanbieden is precies hetzelfde, de websites zijn ook vergelijkbaar, alleen de prijs verschilt nogal.
Dat zou betekenen dat als Gamekey Discounter de prijs 10 keer zo hoog maakt, ze ineens wel legaal bezig zijn? Misschien heeft SIComputers de licenties ook wel voor maar een paar euro per stuk ingekocht, dat weet je als koper dus gewoon niet. En Gamekey Discounter ziet er betrouwbaar uit, je kan er met iDeal betalen, hun volledige adresgegevens staan op de website incl. KvK-nummer, dit zullen dan toch geen oplichters zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-05 17:51
Ik heb dus net een Windows 11 home opgewaardeerd naar Windows 11 pro met een code van die gamekeydiscounter. Mede na dit topic gelezen te hebben.

10 euro betaalt en hoppa een code…..

Alleen hij werkt niet. Maar de oplossing was als volgt:
https://answers.microsoft...37-49cb-9362-96674363c6a3

Na dit gedaan te hebben werkt het.

Is het legitiem? Ik weet het niet. Mijn dochter moet perse de pro (of education) versie hebben en een upgrade van €149 zie ik niet zitten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Basdon1985 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:06:
Ik heb dus net een Windows 11 home opgewaardeerd naar Windows 11 pro met een code van die gamekeydiscounter. Mede na dit topic gelezen te hebben.

10 euro betaalt en hoppa een code…..

Alleen hij werkt niet. Maar de oplossing was als volgt:
https://answers.microsoft...37-49cb-9362-96674363c6a3

Na dit gedaan te hebben werkt het.

Is het legitiem? Ik weet het niet. Mijn dochter moet perse de pro (of education) versie hebben en een upgrade van €149 zie ik niet zitten….
Kan je dochter niet via schoolspot.nl/surfspot.nl de software "kopen"? Voor studenten is Windows daar gratis te krijgen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-05 17:51
Hier heb ik naar gekeken. De school biedt geen ondersteuning. Ze hebben een contract met een verhuurbedrijf, die zegt enkel “je kunt bij ons een laptop huren a €17 per maand 4 jaar lang. Licenties koopt u zelf maar”….
Tijdens die voorlichting op school hebben die ook een praatje waar 90% van de ouders blind in trapt.
“Een laptop van voor 2022 is niet geschikt”.

Voor €10 ben ik nu klaar.
FlipFluitketel schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:52:
[...]

Kan je dochter niet via schoolspot.nl/surfspot.nl de software "kopen"? Voor studenten is Windows daar gratis te krijgen.
Pagina: 1