Ik zou graag jullie advies vragen over het plaatsen van de binnenunit(s). Ik wil graag boven verwarmen en koelen met een airco spit. Ik twijfel daarbij tussen duo single split. Qua vermogen zou het met een single prima moeten kunnen, maar ik twijfel of de lucht stroom zich Dan goed genoeg verspreid of hij al snel denk dat de juiste temperatuur is bereikt omdat kamer 1 gevuld is met warme/koele lucht.
De installatie zal een stuk simpeler worden als ik alleen 1 unit in de beoogde werkkamer heb (foto 1). Daar kom ik wel uit, stukje naar rechts en dan via gevel naar buiten. Mag ik dan verwacht dat vanuit de werkkamer de slaapkamer gekoeld kan worden?
Als ik voor een duo split kies, dan gaat er dus een flinke kabel goot over de hele muur onder langs bij de binnenunit op foto 1. Kan ik die dan via 1 gat in de gevel naar buiten leiden? Hoe groot moet dit gat dan worden? De tussenmuren met de buren zijn (helaas) allemaal enkelsteens. Ik weet dat de buren voorzetwanden aan de andere kant hebben, neem aan dat de schroeven voor de beugel van de binnenunit niet dieper zijn dan een baksteen.
:strip_exif()/f/image/FiAEBQnRDClU5UsPlMxvIveU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hIotIdQ2WJsaUkwNAUzhQnFB.jpg?f=fotoalbum_large)
De installatie zal een stuk simpeler worden als ik alleen 1 unit in de beoogde werkkamer heb (foto 1). Daar kom ik wel uit, stukje naar rechts en dan via gevel naar buiten. Mag ik dan verwacht dat vanuit de werkkamer de slaapkamer gekoeld kan worden?
Als ik voor een duo split kies, dan gaat er dus een flinke kabel goot over de hele muur onder langs bij de binnenunit op foto 1. Kan ik die dan via 1 gat in de gevel naar buiten leiden? Hoe groot moet dit gat dan worden? De tussenmuren met de buren zijn (helaas) allemaal enkelsteens. Ik weet dat de buren voorzetwanden aan de andere kant hebben, neem aan dat de schroeven voor de beugel van de binnenunit niet dieper zijn dan een baksteen.
:strip_exif()/f/image/FiAEBQnRDClU5UsPlMxvIveU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hIotIdQ2WJsaUkwNAUzhQnFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eIMvIepU3L8Msmk67k1VJoYa.jpg?f=fotoalbum_large)