Upgrade PC ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
Tweakers, in onderstaande lijst zie je dat de onderdelen van mijn PC niet meer te koop zijn :-)
Is dan de conclusie dat het tijd is voor een nieuwe PC?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Games en een beetje videowerken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie onderstaande configuratie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Welke upgrade is nodig voor windows 11

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Kan ik onderstaande systeem upgraden voor Windows 11 of moet ik een nieuw systeem kopen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 209,28€ 209,28
1MoederbordenGigabyte GA-Z170XP-SLI€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4 PCGH Edition€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair HX750i€ 0,-€ 0,-
1SSD'sCrucial BX100 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 209,28

Beste antwoord (via no1san op 12-11-2024 15:39)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:53
Gewoon met https://rufus.ie/en/ een windows 11 stick maken en installeren. Rufus kan alle requirements van W11 verwijderen. Ik heb W11 op deze manier geinstalleerd op mijn destijds persoonlijke pc op exact dezelfde CPU en moederbord. Draait nog steeds zonder problemen als kantoorpc en zit netjes op 24H2.

Upgraden zou ik pas doen als de prestaties van je PC niet meer toereikend zijn.
Kan zijn dat microsoft ergens in de toekomst Windows update uitschakelt op je pc omdat je unsupported hardware draait. Niemand heeft een glazen bol, maar het lijkt mij erg sterk dat ze hier naar omkijken voor consumenten. Microsoft doet tot de dag van vandaag ook nog steeds zeer weinig tegen het gebruik van illegale/grijze keys en autokms. En anders koop je ter zijner tijd nieuwe componenten. Je hoeft je niet per se nu al in te gaan dekken voor iets wat mogelijk/waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.

[ Voor 68% gewijzigd door youridv1 op 11-11-2024 11:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:43
Windows 11 werkt offcieel niet met deze CPU. Er zijn nu hacks in omloop om het toch te laten draaien op niet gesupporte hardware, maar dat kan natuurlijk op ieder moment door Microsoft verhinderd worden middels een update.

De voeding en kast kunnen wel mee, de videokaart en SSD ook mits je eisen niet al te hoog zijn en je nu de snelheid nog vindt voldoen. RAM is wel traag, dat zou ik upgraden, het is nu ook niet heel duur. Een enigzins moderne i3 verslaat je oude i7, laat staan een moderne zes core CPU. Een minimale upgrade zou dan bv zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 149,90€ 149,90
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 114,80€ 114,80
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,55€ 29,55
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBE-16€ 59,13€ 59,13
Totaal€ 353,38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Bij deze cpu kan je ram niet mee, want je hebt ddr5 nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
no1san schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:46:
Kan ik onderstaande systeem upgraden voor Windows 11 of moet ik een nieuw systeem kopen?
Je kan Windows 11 installeren op dat systeem, maar zoals hier al aangegeven zonder dat dat officieel wordt ondersteund/aangeraden.

Zie deze topics:
i7 7700 vervangen voor welke amd processor i.v.m. win11
Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:53
Gewoon met https://rufus.ie/en/ een windows 11 stick maken en installeren. Rufus kan alle requirements van W11 verwijderen. Ik heb W11 op deze manier geinstalleerd op mijn destijds persoonlijke pc op exact dezelfde CPU en moederbord. Draait nog steeds zonder problemen als kantoorpc en zit netjes op 24H2.

Upgraden zou ik pas doen als de prestaties van je PC niet meer toereikend zijn.
Kan zijn dat microsoft ergens in de toekomst Windows update uitschakelt op je pc omdat je unsupported hardware draait. Niemand heeft een glazen bol, maar het lijkt mij erg sterk dat ze hier naar omkijken voor consumenten. Microsoft doet tot de dag van vandaag ook nog steeds zeer weinig tegen het gebruik van illegale/grijze keys en autokms. En anders koop je ter zijner tijd nieuwe componenten. Je hoeft je niet per se nu al in te gaan dekken voor iets wat mogelijk/waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.

[ Voor 68% gewijzigd door youridv1 op 11-11-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
dank allemaal.
op basis van bovenstaande ga ik voor een nieuwe build.
Pagina: 1