i7 7700 vervangen voor welke amd processor i.v.m. win11

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strava
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-04 14:30
Mijn vraag
...

Welke processor heb ik nodig om de huidige i7-7700 te vervangen?
Omdat we allemaal over moeten op Windows 11. Ik wil naar een AMD 5600<
Of indien nodig een compleet nieuw moederbord.
Echter laat mijn hp PC niet alle moederborden toe. Een ATX past al niet. Zie afbeelding.Wie kan mij helpen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfyIZlHPxrFube4pVxjUmqUPleM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xgZPlEwexsWRa1wtkwOFfe2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kplOcX9_Em7ryzjt_5gkLQXAhkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wgcjxCMavik9zh3MKVtQB6mL.jpg?f=user_large
...

...

[ Voor 15% gewijzigd door strava op 10-10-2024 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05
strava schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:

Omdat we allemaal over moeten op Windows 11.
Is dat je enige reden? Hou dan je geld in je zak en zet hier gewoon windows 11 op: https://winaero.com/micro...for-tpm-check-bypass/amp/

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 10-10-2024 12:15 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 10:02
Ik zou hier toch geen geld meer in stoppen.
Een nieuwe processor, nieuw moederbord en nieuw ram, dan kan je beter gewoon een nieuwe pc kopen.
En gezien die i7-7700 al 7 jaar oud is denk ik dat je eisen niet zo hoog zijn.
Koop bij wijze van spreken dit en je ben klaar (let op is een laptop processor) als je budget echt heel laag is.

https://www.alternate.nl/...teem/html/product/1931108

Zijn genoeg opties waar je veel meer mee kan dan deze oude HP proberen te upgraden aangezien je geen snellere processor voor dat moederbord gaat vinden die wel officieel gesteund wordt door Windows 11.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 10-10-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
Wat voor aansluitingen heeft de voeding van je huidige systeem?

Op de foto zie ik een 4 pins connector voor de CPU
Je zal een 8 pins connector nodig hebben

Ik kan geen ITX AM4 moederborden vinden met een 4 PINS CPU Connector

Bijkomende uitdaging is dat het IO/Shield geintegreerd is met de behuizing, dus je zal met een zaag/dremel in de weer moeten.

Mocht je dat zien zitten dan is dit moederbord uitvoering: Gigabyte H610I DDR4 past waarschijnlijk wel, eventueel in combinaite met een uitvoering: Intel 300 Boxed

Je bent dan echter wel ruim EUR 200 verder.

Voor dat budget kan je ook overwegen een tweedehands systeem te zoeken. of om door te sparen en volgend jaar een nieuw system te bouwen/kopen, je hebt nog ruim een jaar voordat windows 10 niet meer ondersteund wordt.

De huidige pc blijven gebruiken icm Linux zou ook een optie kunnen zijn, dit is wel afhankelijk waarvoor je de pc gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door DVX73 op 10-10-2024 14:34 . Reden: I/O Sheld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:02
sig69 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:07:

Is dat je enige reden? Hou dan je geld in je zak en zet hier gewoon windows 11 op: https://winaero.com/micro...for-tpm-check-bypass/amp/
Of zie ook dit meer update topic:
Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

strava schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:
Omdat we allemaal over moeten op Windows 11.
Dat moet helemaal niet. Er zijn alternatieven, die zelfs geen cent kosten. Waarom heb je een harde noodzaak voor Windows?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
HP maakt geen kasten waar standaard moederborden in passen, ze hebben aangepaste custom made moederborden.
Je kunt geen Intel cpu omwisselen voor een AMD cpu op het zelfde moederbord.
Dus je zal een andere cpu, cpu cooler, moederbord, geheugen, voeding, kast moeten kopen.
Beter om een compleet nieuw systeem aan te schaffen of naar Linux overstappen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hell-Slave op 10-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:18
Je hebt een paar opties mits je veilig wilt blijven werken na oktober 2025:
- Onofficieel alsnog upgraden op Windows 11, hier is v.z.i.w. niks illegaals aan, alleen wel op eigen risico en op elk moment kan het zijn dat je alsnog geen updates meer krijgt.
- Overstappen op een Linux variant, daarmee kun je basically net zo lang door totdat er hardwarematig iets kapot gaat of je je systeem echt te traag vind aanvoelen.
- Nieuwe PC. Kan ook 2de hands zijn, voor rond de 200-300 zien hier in de V&A prima opties te vinden waarmee je weer een behoorlijke tijd vooruit kunt.

Advies geven is echter lastig gezien je geen informatie geeft wat je zowel met de computer doet of welke software je wenst te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasjoerd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 09:59
Hier werkt win 11 zonder problemen met de 7700k. Wel eerst de TPM in het bios aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:02
Mastasjoerd schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:58:
Hier werkt win 11 zonder problemen met de 7700k. Wel eerst de TPM in het bios aanzetten.
Dat was dan een schone installatie van USB neem ik aan?
Dan werkt het inderdaad met vrijwel elke CPU als er TPM1.2 en Secureboot aanwezig is. :)
Voor het upgraden heb je dan wel wat "tweaks" nodig.

[Windows 11] Ervaringen & Discussie
The_Doman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:06:
Dat kan wel kloppen.
Als je een schone installatie van Windows 11 direct van USB doet zijn de eisen die gesteld worden aan je hardware blijkbaar opeens heel veel lager.
De laatste officiële 23H2 W11 ISO installeert namelijk zonder problemen op systemen met TPM 1.2 / UEFI/secureboot (hoeft niet actief te zijn) en een Sandy Bridge CPU (I3/I5) hier.
Doe je het via een upgrade/update vanuit Windows zelf dan krijg je opeens wel allemaal zwaardere eisen om dat te mogen doen.
Ik ben benieuwd hoe is met de aankomende 24h2?
Met Windows 11 24H2 werkt het ook nog precies hetzelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasjoerd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 09:59
The_Doman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

Dat was dan een schone installatie van USB neem ik aan?
Dan werkt het inderdaad met vrijwel elke CPU als er TPM1.2 en Secureboot aanwezig is. :)
Voor het upgraden heb je dan wel wat "tweaks" nodig.
Schone install inderdaad.
Pagina: 1