Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 23:36
Over een paar maandjes is het zo ver en komt er een EV via de werkgever full operational lease.
Nu kan ik door de werkgever een laadpaal laten installeren maar ik heb liever een in eigen beheer/eigendom.
Als ik namelijk binnen 5 jaar weg ga wordt ie weggehaald en moet ik daarvoor betalen.
Heb ik geen zin in.

Paar 'eisen' aan de laadpaal thuis:

1. moet werken met laadpas RFID
2. moet ondersteuning bieden voor backoffice om te verrekenen met lease maatschappij
3. zou mooi zijn als ik ook kan laden van de zonnepanelen op een zonnige zomerse dag
(maar dan moet voordeel wel voor mij zijn en niet voor de leasemaatschappij)...
4. dynamic load balancing is must

Ik zie dus door de bomen het bos niet meer.
Zat te kijken naar de Wallbox Pulsar Plus. Ondersteund alleen geen RFID. Zou dat echt moeten?
Interessant daarvan lijkt me het 'eigen' backoffice systeem, maar wordt dat door de lease maatschappij geaccepteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Tsja hier hebben wel al 1001 vragen en topics van. Waarom niet vragen in 1 van de centrale laadpaaltopics?
of nog beter: eerst inlezen

Deze vraag komt wel 10 x per dag voorbij op het forum volgens mij. En situatie is meestal niet echt uniek, bijna iedereen wil ongeveer hetzelfde. Dus antwoord is ook eenvoudig te vinden.

Het grote "thuis laden van je EV" topic.
[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

[ Voor 70% gewijzigd door de Peer op 10-11-2024 15:51 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 15:08

DjVe

Hatsaflats!

Met deze eisen: pak een Alfen Single Line Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

nerd_ehv_74 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:43:

Zat te kijken naar de Wallbox Pulsar Plus. Ondersteund alleen geen RFID. Zou dat echt moeten?
Wel volgens jouw eisen.

Interessant daarvan lijkt me het 'eigen' backoffice systeem, maar wordt dat door de lease maatschappij geaccepteerd?
dat kunnen wij niet beoordelen, dan moet je de leasemaatschappij even bellen.

3. zou mooi zijn als ik ook kan laden van de zonnepanelen op een zonnige zomerse dag
(maar dan moet voordeel wel voor mij zijn en niet voor de leasemaatschappij)...
Als jij gaat laden terwijl de zon schijnt, dan wordt automatisch de stroom van je panelen gebruikt, daar is niets voor nodig.
Maar wat jij misschien bedoelt:
-Een modus die er voor zorgt dat er alleen van de panelen geladen wordt. Dus dat het laden vertraagt of langzamer gaat als het bewolkt is bijvoorbeeld
-Sneller kunnen laden als de panelen aan het leveren zijn. Via je netaansluiting 3x25A kun je met ongeveer 17 kW laden. Met sommige palen is het mogelijk om sneller dan dat te kunnen laden door de levering van de panelen daar nog eens bij op te tellen. Dan kun je dus bijvoorbeeld met 22 kW laden op een 3x25A aansluiting.

[ Voor 84% gewijzigd door de Peer op 10-11-2024 16:01 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018