" Smart" maken van ventilatiebox op zolder.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:34

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraag gesteld in dit topic: Agent47 in "[Shelly] Ervaringen & Discussie", maar toch besloten even een eigen topic aan te maken om naar eventueel meer mogelijkheden / oplossingen te kijken.

Situatie: Er loopt een kleine Agent47 in huis en die drukt steeds specifiek deze (onderste) schakelaar om, hiermee wordt vanuit de keuken de ventilatiebox aangezet. De ventilatie gaat dan onder andere aan op de badkamer. Als we dus gaan douchen, drukken we deze knop aan. Ik heb het huis zo gekocht 1,5 jaar geleden, zo was de situatie al. Ter info: De keuken is ( uiteraard ) beneden, de badkamer op de eerste verdieping en de ventilatiebox hangt op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS85vZQBeEYNDIngRl9XU4khMd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYDhclhv0Vw0sqMfQwwhCNYm.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het mijn idee om de ventilatiebox " slim" te maken. Het enige wat we willen, is dat we met een app de ventilatiebox aan en uit kunnen zetten. We vergeten nog wel eens om de knop aan te zetten en staan dan al boven, erg irritant als je dan weer naar beneden moet om die knop in te drukken.

Zo ziet het er uit achter de schakelaar beneden, ook niet door mij gedaan, dit was al zo :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3B4kY5tWDsed8i_YV7r06JL4SK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi7bXdsMDztzqrBFe0P6aFjX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu naar zolder, waar de ventilatiebox hangt: Benzing cve-166

Deze is zwaar teun de beun aangesloten qua elektra:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goZxwUQZOpniqamvf5a7l6FYGOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fP91u44k1RzYuNV8sByixShF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cjt1oyTrhMCeKdvDtn6ECiBsLp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTiacS0rFfgECVjPLkfTEr5y.jpg?f=fotoalbum_large

Toekomstgericht wil ik de elektra helemaal laten vervangen, maar daar moet nog wat extra voor gespaard worden ;)

Het hoeft alleen maar aan/uit. Niks met snelheden van de ventilatie etc.

We hebben een Philips Hue bridge hangen, meer ter info. Liefst heb je alles in 1 app natuurlijk. Shelly een mogelijkheid boven?

Extra info: Op de foto van de schakelaar in de keuken. Het stopcontact zit op een andere groep dan de schakelaar ben ik achter gekomen. De schakelaar zit op de groep van de badkamer.

* Er is wel ventilatie op de badkamer d.m.v. een raam wat natuurlijk open en dicht kan ;)

Lang verhaal kort: We willen d.m.v. een app de ventilatie aan en uit kunnen zetten omdat we regelmatig vergeten de knop in de keuken in te drukken en Agent47 junior de knop ook in drukt.

Als ik iets vergeten ben dan hoor ik het wel. Ik ben trouwens totaal niet handig qua klussen ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Beste antwoord (via Agent47 op 30-10-2024 10:37)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weer een stapje verder, ik denk het te begrijpen. Heb nu deze handleiding gevonden met zowel het schema voor een drie-standenschakelaar als enkelpolig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou3IgvvqkbqufRdP4cpQ-sHk4qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fKG5ucH1s6JOdzIO699loeZn.png?f=fotoalbum_large

RS 2 = enkelpolig. Oftewel, het werkt allemaal met een perilex-stekker die je vervolgens kun aansturen met drie standen (RS 3) of twee standen (RS 2). Dat het met perilex werkt wordt bevestigd door de tekening en dit stukje in de omschrijving in dezelfde handleiding:
Snoer en stekker

Standaard is elke afzuigunit voorzien van 1 meter snoer en
perilexstekker.
Mijn theorie: de vorige bewoner heeft lopen prutsen, of heeft iemand anders laten prutsen. En heeft de perilex-stekker aangepast naar een reguliere stekker. En een schakelaar met verschillende kleuren draad geknutseld om de CVE geheel in of uit te schakelen. Wat je in een dergelijke situatie zou verwachten is bruin (fase) die in de schakelaar gaat en een zwarte schakeldraad (ook fase) die naar het stopcontact op zolder gaat.

De huidige situatie kun je behouden en slim maken met een relaismodule (dan werkt je knop als je dat wilt ook nog) of een tussenstekker (werkt je knop niet).

Qua gezondheid is het wel raadzaam om:
  • het terug te bouwen naar perilex voor meerdere standen zodat je mechanische ventilatie altijd minimaal op lage snelheid draait
  • of om een nieuwe unit te kopen die wel direct in een regulier stopcontact kan, maar waarbij de unit draadloos aangestuurd wordt met knoppen (en idealiter ook CO2-sensoren in je huiskamer en slaapkamers)
Als je het leuk vindt om zelf te knutselen kun je ook denken aan een unit die regelbaar is met een 0-10V signaal als input. Dan kun je het aansturen doen met bijvoorbeeld deze specifieke Shelly.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 29-10-2024 12:16 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:58
Er moet ergens nog "iets" tussen zitten volgens mij? Zoals ik het op de foto zitten er een blauwe en bruine draad in de schakelaar en schakelt die dus van blauw naar bruin?

Anyway, Je kunt ook die schakelaar en stopcontact helemaal weghalen.
Er zal vast wel ergens een 'echt' stopcontact in die ruimte zitten? Daar doe je een Hue wall plug in en daarin de stekker van de ventilatie box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit kan met elke standaard relaismodule. Zie ook Het grote smart-module (aansluiten) topic.

Overigens is het zeer af te raden om je mechanische ventilatie alleen aan te zetten als je kookt of doucht. Een huis heeft continu ventilatie nodig om frisse lucht van buiten door je slaapkamer/huiskamer richting de ruimtes te trekken waar de afzuiging is (keuken/toilet/badkamer).
remmuz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:26:
Daar doe je een Hue wall plug in en daarin de stekker van de ventilatie box.
Daarnee vervalt wel de werking van de schakelaar beneden, ik haal uit het verhaal van @Agent47 niet of dat de bedoeling is.

Kun je wel weer oplossen met een Hue-wall switch, maar wordt dan wel een prijzig verhaal; één Shelly (wifi) of Sonoff (zigbee) relais-module van €15 kan de mechanische ventilatie schakelen én de stand van de knop ontvangen.

[ Voor 40% gewijzigd door Gizz op 29-10-2024 11:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:27:
Dit kan met elke standaard relaismodule. Zie ook Het grote smart-module (aansluiten) topic.

Overigens is het zeer af te raden om je mechanische ventilatie alleen aan te zetten als je kookt of doucht. Een huis heeft continu ventilatie nodig om frisse lucht van buiten door je slaapkamer/huiskamer richting de ruimtes te trekken waar de afzuiging is (keuken/toilet/badkamer).

[...]

Daarnee vervalt wel de werking van de schakelaar beneden, ik haal uit het verhaal van @Agent47 niet of dat de bedoeling is.

Kun je wel weer oplossen met een Hue-wall switch, maar wordt dan wel een prijzig verhaal; één Shelly (wifi) of Sonoff (zigbee) relais-module van €15 kan de mechanische ventilatie schakelen én de stand van de knop ontvangen.
Ik vind het niet erg als de werking van de schakelaar beneden weg valt als we een app kunnen gebruiken. Dan kan ik daar ook de draden weg laten halen zodat die knop ook niet meer werkzaam is lijkt me? Scheelt voor eventueel toekomstig huiseigenaar ook irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
remmuz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:26:
Er moet ergens nog "iets" tussen zitten volgens mij? Zoals ik het op de foto zitten er een blauwe en bruine draad in de schakelaar en schakelt die dus van blauw naar bruin?

Anyway, Je kunt ook die schakelaar en stopcontact helemaal weghalen.
Er zal vast wel ergens een 'echt' stopcontact in die ruimte zitten? Daar doe je een Hue wall plug in en daarin de stekker van de ventilatie box.
Aan de Hue wall plug heb ik nog niet gedacht. Beneden hoef ik de schakelaar niet te gebruiken. Die kan ik weg laten halen inclusief de draden daar, het stopcontact er boven wil ik wel blijven gebruiken voor bijvoorbeeld een stofzuiger o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke box heb je eigenlijk hangen? Als het nog een AC motor model is zou ik deze meteen vervangen door een DC motor, met (ingebouwde) wireless aansturing is het smart gedeelte dan nog veel eenvoudiger.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Agent47 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Ik vind het niet erg als de werking van de schakelaar beneden weg valt als we een app kunnen gebruiken.
Is het niet erg, of heeft het meerwaarde als de schakelaar niet meer werkt? Het laten vervallen van de schakelaar is namelijk geen voorwaarde voor het kunnen schakelen met een app.
Dan kan ik daar ook de draden weg laten halen zodat die knop ook niet meer werkzaam is lijkt me? Scheelt voor eventueel toekomstig huiseigenaar ook irritatie.
Het zou bij mij voor irritatie zorgen als de vorige bewoner iets heeft weggehaald wat hij prima had kunnen laten zitten. Desnoods plaats je een blindplaat (of laat je de knop zitten) en ontkoppel je de draden (veilig in een lasklem steken). Op die manier laat je alles intakt, of is het binnen 2 minuten weer in de oude situatie terug te brengen. Maar om nou echt de draden te gaan verwijderen?

Overigens lijkt het erop dat je CVE anders werkt (of kan werken) dan je denkt. Uit de handleiding haal ik:
Er zijn meerdere bedieningsmogelijkheden
voor de afzuigunit CVE.

• Drie-standenschakelaars type HRS-3
(voor inbouw).
• Enkelpolige schakelaar voor twee
standen.

Drie-standenschakelaar
Met de HRS-3 schakelaar kan de unit in drie
standen worden geschakeld:
• Stand 1 - laagstand.
• Stand 2 - middenstand.
• Stand 3 - hoogstand.

De laagstand voor ’s nachts, de midden-
stand voor overdag als er mensen thuis zijn
en de hoogstand voor tijdens het koken,
douchen of baden

Enkelpolige schakelaar

De CVE kan ook worden bediend met een
enkelpolige schakelaar. Hiermee kan de
unit in twee standen worden geschakeld.

Hierbij kunt u kiezen uit:
• Laag- en middenstand óf
• Laag- en hoogstand óf
• Midden- en hoogstand.
Dit strookt met wat ik eerder zei: mechanische ventilatie hoort nooit uit. In jouw geval is de enkelpolige schakelaar relevant.

Weet je zeker dat bij het omzetten van de schakelaar de ventilatie niet in de lage stand gaat en je 'm niet hoort en je dus denkt dat hij uit is?

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 29-10-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Is het niet erg, of heeft het meerwaarde als de schakelaar niet meer werkt? Het laten vervallen van de schakelaar is namelijk geen voorwaarde voor het kunnen schakelen met een app.

[...]

Het zou bij mij voor irritatie zorgen als de vorige bewoner iets heeft weggehaald wat hij prima had kunnen laten zitten. Desnoods plaats je een blindplaat (of laat je de knop zitten) en ontkoppel je de draden (veilig in een lasklem steken). Op die manier laat je alles intakt, of is het binnen 2 minuten weer in de oude situatie terug te brengen. Maar om nou echt de draden te gaan verwijderen?

Overigens lijkt het erop dat je CVE anders werkt (of kan werken) dan je denkt. Uit de handleiding haal ik:

[...]

Dit strookt met wat ik eerder zei: mechanische ventilatie hoort nooit uit. In jouw geval is de enkelpolige schakelaar relevant.

Weet je zeker dat bij het omzetten van de schakelaar de ventilatie niet in de lage stand gaat en je 'm niet hoort en je dus denkt dat hij uit is?
Ik denk dat je gelijk hebt, je hoort hem in ieder geval niet, maar volgens mij staat hij wel " gewoon " aan. Het ontkoppelen van de draden en in een lasklem zetten met een blindplaat ervoor is een perfect idee qua dat!

Dan zou een Philips Hue plug denk ik ook niet helpen aangezien die standaard aan moet staan? Met die app zet je hem dan OF aan OF uit., maar hij moet wel op " minimaal" blijven voor de ventilatie dan. Shelly past boven op dat opbouwstopcontact niet denk ik ?

[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 29-10-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Agent47 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Dan zou een Philips Hue plug denk ik ook niet helpen aangezien die standaard aan moet staan? Met die app zet je hem dan OF aan OF uit., maar hij moet wel op " minimaal" blijven voor de ventilatie dan.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, als de boel goed aangesloten is en je dus inderdaad schakelt tussen twee standen. Dan moet de CVE namelijk altijd voeding hebben, alleen zal hij net als bij een 3-standenschakelaar de spanning op verschillende ingangen van de CVE zetten.

Zou je graag laten zien hoe het aangesloten is, alleen faalt de handleiding nogal hard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQWBuiQWma8C0s5bWljhGqZvD98=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lGzHB9PWyuxZXRHCV3iMlW6O.png?f=fotoalbum_large

Hij kan op verschillende manieren aangesloten worden. En we laten in de handleiding alleen de manier van het model met perilex-aansluiting en 3-standenschakelaar zien 8)7

Heeft hij misschien twee aansluitingen? De standaard stekker in het stopcontact voor de permanente voeding en daarnaast dan nog de draad die vanuit je keuken geschakeld wordt.

De kleuren van de bedrading in je schakelaar kloppen sowieso niet, want blauw en bruin op elkaar schakelen = kortsluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 29-10-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat je daarin gelijk hebt, als de boel goed aangesloten is en je dus inderdaad schakelt tussen twee standen. Dan moet de CVE namelijk altijd voeding hebben, alleen zal hij net als bij een 3-standenschakelaar de spanning op verschillende ingangen van de CVE zetten.

Zou je graag laten zien hoe het aangesloten is, alleen faalt de handleiding nogal hard:

[Afbeelding]

Hij kan op verschillende manieren aangesloten worden. En we laten in de handleiding alleen de manier van het model met perilex-aansluiting en 3-standenschakelaar zien 8)7

Heeft hij misschien twee aansluitingen? De standaard stekker in het stopcontact voor de permanente voeding en daarnaast dan nog de draad die vanuit je keuken geschakeld wordt.
Dat schiet inderdaad niet op nee. Het lijkt erop dat ik de huidige situatie dan moet accepteren en een andere ventilatiebox INCLUSIEF wifi /bluetooth moet gaan aanschaffen dan...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 11:10
Ik zou zeker even overwegen of je met elektriciteitsbesparing en alles meegerekend niet wil overschakelen op iets moderners waar mogelijk al een (draadloze) zender bij zit. Ventilatiebox vervangen, twee (draadloze) plakschakelaars in keuken en badkamer. Vaak heb je dan ook een 'timerstand' of je laat het zelfs CO2 gestuurd draaien.

Als je dat niet wil dan zou ik even inschatten of hij nu op standje 1 of 2 draait zonder die 'doucheschakelaar'. Als hij helemaal niet draait dan zou ik dat snel ombouwen voor je gezondheid en schimmel zodat je altijd op laag of middel draait door gewoon vast 230 aan te sluiten op N en L2.

Dan kan je met shelly in de keuken de schakelaar die daar zit uitlezen en dan na het 'commando' van app of die keukenschakelaar de L3 aansluiting (die in de keuken hangt) aktiveren. Dat kan je dan zelfs aan een timer programmaatje van 1 uur hangen, of automatisch altijd om 7:30 een uurtje op hoog draaien voor het douchen en om 18:00 voor het koken en na de schakelaar voor een uur extra etc..

Er is een nogal lompe kabel getrokken met blauw/bruin/aarde. Dat had natuurlijk bruin + zwart moeten zijn en nog liever bruin + zwart + grijs zodat je stand 2 en 3 kan aanzetten. Stand 1 heeft niet speciaal een draad nodig in de keuken want die zou boven op zolder al permanent moeten zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door jnr24 op 29-10-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou eerst nog beter in kaart brengen wat er precies aan elkaar geknoopt is. Want dat is nogal verwarrend.
Op deze foto lijkt blauw en bruin geschakeld te worden. Als dat echt neutraal (blauw) en fase (bruin) zou zijn, dan heb je bij het omzetten van de schakelaar direct kortsluiting. Dus die draden worden voor iets anders gebruikt.

Daarentegen lijkt op de foto van de zolder alleen blauw en aarde uit te komen op het stopcontact?? Of zit er nog een bruine achter blauw en aarde verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:59:
Ik zou eerst nog beter in kaart brengen wat er precies aan elkaar geknoopt is. Want dat is nogal verwarrend.
Op deze foto lijkt blauw en bruin geschakeld te worden. Als dat echt neutraal (blauw) en fase (bruin) zou zijn, dan heb je bij het omzetten van de schakelaar direct kortsluiting. Dus die draden worden voor iets anders gebruikt.

Daarentegen lijkt op de foto van de zolder alleen blauw en aarde uit te komen op het stopcontact?? Of zit er nog een bruine achter blauw en aarde verstopt?
Op je laatste vraag: Er zit nog een bruine achter verstopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weer een stapje verder, ik denk het te begrijpen. Heb nu deze handleiding gevonden met zowel het schema voor een drie-standenschakelaar als enkelpolig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou3IgvvqkbqufRdP4cpQ-sHk4qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fKG5ucH1s6JOdzIO699loeZn.png?f=fotoalbum_large

RS 2 = enkelpolig. Oftewel, het werkt allemaal met een perilex-stekker die je vervolgens kun aansturen met drie standen (RS 3) of twee standen (RS 2). Dat het met perilex werkt wordt bevestigd door de tekening en dit stukje in de omschrijving in dezelfde handleiding:
Snoer en stekker

Standaard is elke afzuigunit voorzien van 1 meter snoer en
perilexstekker.
Mijn theorie: de vorige bewoner heeft lopen prutsen, of heeft iemand anders laten prutsen. En heeft de perilex-stekker aangepast naar een reguliere stekker. En een schakelaar met verschillende kleuren draad geknutseld om de CVE geheel in of uit te schakelen. Wat je in een dergelijke situatie zou verwachten is bruin (fase) die in de schakelaar gaat en een zwarte schakeldraad (ook fase) die naar het stopcontact op zolder gaat.

De huidige situatie kun je behouden en slim maken met een relaismodule (dan werkt je knop als je dat wilt ook nog) of een tussenstekker (werkt je knop niet).

• het terug te bouwen naar perilex voor meerdere standen zodat je mechanische ventilatie altijd minimaal op lage snelheid draait
  • of om een nieuwe unit te kopen die wel direct in een regulier stopcontact kan, maar waarbij de unit draadloos aangestuurd wordt met knoppen (en idealiter ook CO2-sensoren in je huiskamer en slaapkamers)
Als je het leuk vindt om zelf te knutselen kun je ook denken aan een unit die regelbaar is met een 0-10V signaal als input. Dan kun je het aansturen doen met bijvoorbeeld deze specifieke Shelly.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 29-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:09:

[Afbeelding]

[...]

Ik ben het met je eens dat de vorige eigenaar heeft lopen prutsen.

Ik ga dan ook voor een nieuwe ventilatiebox met bluetooth / wifi optie, waarbij de unit draadloos wordt aangestuurd met knoppen vanuit kamers. Zo kan ik hem overal bedienen en ook met een app.

Laatste vraag: Stel ik koop een nieuwe ventilatiebox met reguliere stekker. Kan die dan op het stopcontact boven worden aangesloten? Dan maak ik die knop beneden ongedaan met een opdekplaat en stop ik de draden in een lasdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-05 07:43
Een shelly en een relais met wisselcontact en je bent klaar.
Neem je shelly met stroommeetfunctie, dan kan je verbruik van je huidige box bijhouden en zien wat ie effectief verbruikt.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Even algemeen gesteld , niet alleen richting de andere user;

Laatste vraag: Stel ik koop een nieuwe ventilatiebox met reguliere stekker. Kan die dan op het stopcontact boven worden aangesloten? Dan maak ik die knop beneden ongedaan met een opdekplaat en stop ik de draden in een lasdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:52
Agent47 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:09:
Even algemeen gesteld , niet alleen richting de andere user;

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
Lees ook vooral even in dit topic: Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Dan heb je niet eens een afstandsbediening nodig (al zou ik die wel in de badkamer hangen, handig als je de mobiel niet bij de hand hebt). Erg fijne module om erin te stoppen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Drardollan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:23:
Lees ook vooral even in dit topic: Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Dan heb je niet eens een afstandsbediening nodig (al zou ik die wel in de badkamer hangen, handig als je de mobiel niet bij de hand hebt). Erg fijne module om erin te stoppen.
Ik ken deze! Voor mij iets te geavanceerd lijkt het. Ik denk dat ik het systeem meteen laat vervangen en dat ik dan ook een nieuwer en stiller systeem heb. Het lost het indrukken van de knop ook meteen op aangezien er een opdek plaat voor komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
Agent47 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Ik ken deze! Voor mij iets te geavanceerd lijkt het. Ik denk dat ik het systeem meteen laat vervangen en dat ik dan ook een nieuwer en stiller systeem heb. Het lost het indrukken van de knop ook meteen op aangezien er een opdek plaat voor komt :P
Is echt niks technisch / geavanceerd aan hoor. Module klik je zo op een Itho box, IP adres erin en klaar. Maar op zijn minst een box kopen die geschikt is voor de module, voor als je je bedenkt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:09:

[Afbeelding]

[...]

Ik zat te denken aan deze als nieuw:

https://www.ventilatiesho...h-eurostekker-co2-sensor/

En dan maar 3 knoppen. 1 in de badkamer, 1 in de keuken en de ander in een andere ruimte.

Pagina: 1