Hulp bij Eufy E340 te installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-04 19:15
Hey tweakers,

Het hele weekend ben ik bezig geweest met het installeren van de Eufy-deurbel (E340)… en ben ten einde raad. Terwijl mijn vrouw me boos aankijkt, hoop ik dat iemand me kan helpen. :)

Eerst heb ik een Honeywell-gong volgens de instructies geïnstalleerd samen met een nieuwe 8-24v beltrafo. Alles werkt uitstekend samen met mijn oude simpele deurbel die nu voor het eerst na 18 jaar wordt vervangen.

https://imgbox.com/RICniluk

https://imgbox.com/bje5gDws

Vervolgens ging ik aan de slag met de Eufy-deurbel. Een fluitje van een cent, dacht ik. Maar niets was minder waar. De oude deurbel is verbonden met de gong met een signaalkabel (die uit twee dikke koperen draden bestaat).

https://imgbox.com/Vr7q0gXc

Deze ziet er dus anders uit dan de elektriciteits- of stroomkabel.

Eerst heb ik twee verlengkabels die in de doos zaten, met de blauwe en rode draden van de bel verbonden. De bel zelf maakt geluid (er zit een batterij in) maar activeert de gong niet.

https://imgbox.com/SqPbIpMH

De twee verlengkabels heb ik vervolgens verwijderd. Dan heb ik de twee koperen draden die nu uit kijn deur steken, direct met deze twee schroeven van de Eufy-bel verbonden.

https://imgbox.com/AWdfEUiB

De gong werd nog steeds niet geactiveerd. En toen gebeurde er iets vreemds. De blauwe draad zat vast aan één schroef van de Eufy en met de tweede (rode) draad heb ik per ongeluk de andere schroef aangeraakt (we waren vergeten de stroom uit te zetten… dom… ik weet het) en DE GONG GING AAN. (Zonder dat ik op de knop hoefde te drukken) Hij doet het dus en is goed verbonden met de Eufy-bel.

De vraag is: waarom doet de deurbel het niet als ik de rode en blauwe draden aan de schroeven die aan de achterkant van de bel zitten, vastmaak? Kan het zo zijn dat de koperen draden zo oud zijn dat ze geen contact meer met de bel maken? Moet ik ze met een stukje schuurpapier bijwerken? Ik heb tevergeefs overal naar antwoorden gezocht en ben deze reactie op Reddit tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGi6-w5JgZytlMIot5HEPXC9hzI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SKwQg1R3rQBogPK6itK2kKVF.jpg?f=user_large

De oude deurbel doet het uitstekend maar de Eufy niet en ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door trickyrick op 27-10-2024 20:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
<knip> Grapje tussendoor moet kunnen maar dan wordt ook wel een echte bijdrage verwacht

[ Voor 88% gewijzigd door Septillion op 28-10-2024 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trickyrick
<knip>

[ Voor 93% gewijzigd door Septillion op 28-10-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is er een reden dat je de oude gong wilt gebruiken?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
SMSfreakie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:51:
is er een reden dat je de oude gong wilt gebruiken?
Het is een nieuwe gong van Honeywell en we vinden hem mooi klinken. De Eufy-chime wil ik niet aanschaffen omdat we niet veel stopcontacten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Je oude bel verbond beide draden. Dus als je die even tegen elkaar aan drukt, gaat je bel af. Dat is niet gek, dat is verwacht gedrag. Als ik het zo zie, zijn die twee contacten op de Eufy bedoelt als externe voeding en niet als relaiscontact voor je bestaande bel.

Welke Eufy bel heb je? O wacht. E340 zie ik ...

[ Voor 8% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Batterij of Bedraad, Jouw Keuze: Batterijmodus maakt installatie eenvoudig. Houd een reserve snelontkoppelbare batterij bij de hand voor snelle wissels en vermijd uitvaltijd door opladen. Bedrade modus wordt ook aangedreven door de batterij, die wordt opgeladen door de bedrade stroombron voor langdurige prestaties. Opmerking: Voor de bedrade modus moet de batterij worden geïnstalleerd en moet een stroombron van 8 tot 24V en >10VA worden aangesloten.
Oftewel: zit de batterij er ook in? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Bedankt voor jullie reacties!
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:56:
Je oude bel verbond beide draden. Dus als je die even tegen elkaar aan drukt, gaat je bel af. Dat is niet gek, dat is verwacht gedrag. Als ik het zo zie, zijn die twee contacten op de Eufy bedoelt als externe voeding en niet als relaiscontact voor je bestaande bel.

Welke Eufy bel heb je? O wacht. E340 zie ik ...
Ik heb die twee draden niet tegen elkaar aangedrukt. De ene was bevestigd aan één contact van de Eufy-bel en met de andere heb ik het andere contact aangeraakt. En de gong ging aan. En wat betekent het dat die twee contacten niet als relaiscontact zijn bedoeld?
The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

Oftewel: zit de batterij er ook in? :)
Ja, de batterij zit erin. Hmm.

[ Voor 11% gewijzigd door trickyrick op 27-10-2024 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Kom ik in de handleiding niet tegen, dat de batterij er in zou moeten zitten. Maar ik zie ook niet wat de spanning is die verwacht wordt. Kan de beltrafo wellicht te weinig volt afgeven? Mijn beltrafo doet 12V, maar 8V schijnt ook voor te komen wat wellicht te weinig is.

Ik lees hier iets over een jumper?

En hier iets over de spanning ...

[ Voor 35% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:06:
Kom ik in de handleiding niet tegen, dat de batterij er in zou moeten zitten. Maar ik zie ook niet wat de spanning is die verwacht wordt. Kan de beltrafo wellicht te weinig volt afgeven? Mijn beltrafo doet 12V, maar 8V schijnt ook voor te komen wat wellicht te weinig is.
Ik heb deze beltrafo gekocht en geïnstalleerd. (Volgens de instructies weer) https://www.elektramat.nl...c-t-b-v-nest-ematb81224v/ Die moet van 0 tot 24 volt geven.

Hier heb ik gezien hoe je het moet doen.

YouTube: Eufy deurbel bedraad installeren met 8-24V beltrafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

TeeDee

CQB 241

Nja, simpel toch? Als je het zelf niet voor elkaar kan krijgen dan bel je iemand die het wel kan. Vrouw blij, jij blij, iedereen blij.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Volgens de link in mijn vorige reactie zou het moeten werken met 16-24 volt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:12:
Volgens de link in mijn vorige reactie zou het moeten werken met 16-24 volt ...
Ik zie het. Dank je, Houtenklaas! Ik weet niet hoe je het hebt gevonden. :)

En hoe doe ik dat? In de YT-video in mijn vorige bericht sluit ze twee kabels op de beltrafo: 0 en 24 volt.

Heb ik een andere beltrafo nodig? Of moet ik hem instellen op 12 en 24v?

[ Voor 18% gewijzigd door trickyrick op 27-10-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Zo te zien is je beltrafo wel OK. Inderdaad op de twee verste punten aansluiten ... Op de 0 en de 24V.

In die link zie ik trouwens ook staan dat je beltrafo 30VA moet kunnen leveren, jouw beltrafo levert 8W zie ik. Nu is een VA niet helemaal hetzelfde als een Watt, maar gemakshalve doen we dat toch maar en daarmee denk ik dat je beltrafo wel het juiste voltage levert, maar niet de benodigde stroom.

[ Voor 59% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:26:
Zo te zien is je beltrafo wel OK. Inderdaad op de twee verste punten aansluiten ... Op de 0 en de 24V.
Hmm, dat is precies wat ik heb gedaan. Op de twee verste punten aangesloten: 0 en 24v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:26:
In die link zie ik trouwens ook staan dat je beltrafo 30VA moet kunnen leveren, jouw beltrafo levert 8W zie ik. Nu is een VA niet helemaal hetzelfde als een Watt, maar gemakshalve doen we dat toch maar en daarmee denk ik dat je beltrafo wel het juiste voltage levert, maar niet de benodigde stroom.
Mag ik je vragen welke beltrafo jij zelf hebt? Dan ga ik die ook bestellen, als het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Ik heb een ouderwetse bel :) Dus die gaat het niet worden. Het aantal VA is te laag. Dat moet minstens 30VA zijn. Ik zie wel een aantal 25VA staan, ik denk dat die het ook wel doen.

Zoiets: https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html

[ Voor 16% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenkaas, heel erg bedankt! Wat zou ik zonder jou doen?

Ik ga meteen op zoek naar een 30VA-beltrafo. Wat stom van mij dat ik de verkeerde had gekocht. Die werd in die video aangeraden.

Als je zegt dat 25VA ook wellicht voldoende is, dan zal daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:36:
Ik heb een ouderwetse bel :) Dus die gaat het niet worden. Het aantal VA is te laag. Dat moet minstens 30VA zijn. Ik zie wel een aantal 25VA staan, ik denk dat die het ook wel doen.

Zoiets: https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html
Op de pagina van deze link lees ik: “Deze beltrafo is daarom niet geschikt voor de meeste slimme deurbellen (zoals een Google Nest, Ring of Eufy).” hmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
In de documentatie kom ik echter nergens tegen wat de exacte spanning/stroom behoefte is. Dat is ook niet best. Maar 8VA bij 24 volt, betekent dat de voeding 250mA kan leveren (8/24). En dat is gevoelsmatig al bar weinig. Met 24VA lever je bij 24 volt max 1A. Dat is net wat luxer. Pin me er niet op vast, maar grote kans dat daar het issue zit. Succes ermee! En aan vrouwlief melden "ik denk dat ik het al weet, wat me ineens opvalt ..." :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trickyrick
Dank je, Houtenklaas! Zoiets heb ik haar net al verteld en dat ik het nu dankzij jou weet. :)

De juiste beltrafo aanschaffen lijkt een grotere uitdaging te zijn dan ik aanvankelijk dacht. Ik zit nu hier de discussie te lezen (Welke Beltrafo voor Eufy deurbel?) en denk dat ik voor deze ga: https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Een ouderwetse bel is zo slecht nog niet :) Maar die ABB moet het wel doen verwacht ik. 't Voorbehoud op die andere site snap ik ook wel. Meestal is beldraad vrij dun, zodat een langere kabel wat verlies oplevert wat er weer voor zorgt dat de bel het niet gaat doen. Die ABB levert hetzelfde aantal VA's. Over het algemeen zit de meterkast bij de voordeur in de buurt en is de lengte van de kabel beperkt. Maar ABB is een goed merk. Komt vast goed. Succes ermee!

[ Voor 64% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Toch blij met de ring deurbel waar een trafo bij zat. En een chime los gekocht en klaar.

Geen batterijen of gedoe. En alles netjes weggewerkt in de meterkast.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:04:
Een ouderwetse bel is zo slecht nog niet :) Maar die ABB moet het wel doen verwacht ik. 't Voorbehoud op die andere site snap ik ook wel. Meestal is beldraad vrij dun, zodat een langere kabel wat verlies oplevert wat er weer voor zorgt dat de bel het niet gaat doen. Die ABB levert hetzelfde aantal VA's. Over het algemeen zit de meterkast bij de voordeur in de buurt en is de lengte van de kabel beperkt. Maar ABB is een goed merk. Komt vast goed. Succes ermee!
Dat klopt. Als deze trafo het niet doet, geef ik het op, denk ik. :) Het is genoeg geweest.

Kunnen jullie me aub vertellen hoe ik die moet aansluiten? Bovenkant: 3 en 7; onderkant: 10 en 14. Dacht ik.

Klopt het? Ik snap namelijk niet waar het contact nr. 12 voor bedoeld is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-jGWqk2atHZQcTiGiwjDKs6tS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7Dlc3lfOJ882zVdF1fbYyIa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door trickyrick op 28-10-2024 05:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:36

Devil103

Coffee need more coffee

Tussen de pinnen 10 en 12 staat 12V wisselspanning, tussen de pinnen 10 en 14 staat 24V wisselspanning.
Ofwel, op pin 12 bevindt zich een middenaftakking van de transformator waarbij je een lagere spanning kan gebruiken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Devil103 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:07:
Tussen de pinnen 10 en 12 staat 12V wisselspanning, tussen de pinnen 10 en 14 staat 24V wisselspanning.
Ofwel, op pin 12 bevindt zich een middenaftakking van de transformator waarbij je een lagere spanning kan gebruiken.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Kan ik jullie nog iets vragen? Deze beltrafo’s zien er verschillend uit.

Mijn huidige (en hoe die aangesloten is):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuAEw3idm1QM5o694XTkhfsXMQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtZqNWPQ21wbB4DdRXP3FVDj.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe die ik ga kopen (en hoe ik die wil aansluiten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhIYoX4gUUeRtt5yMooTaNgA928=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feu4MY9qyosGtY7TE5bkPPbi.jpg?f=fotoalbum_large

Het is me wel opgevallen dat de keuze tussen 12V, 24V etc. bij de oude bovenaan staat. Bij de nieuwe staat deze juist onderaan.

Betekent dit dat ik de draden in de meterkast andersom moet aansluiten? Of maakt het niks uit en kan ik de nieuwe beltrafo op dezelfde manier installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door trickyrick op 28-10-2024 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Je kunt de trafo op de kop monteren, maar NIET de draden omwisselen. 230v mag dus absoluut niet aan de 'onderkant' want dan krijg je tot 2300v bovenaan.

Dus hoe je hem ook monteert; 3+7 = 230v, 10+14 = 24v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 18:45

Qwerty-273

Meukposter

TeeDee schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:10:
Nja, simpel toch? Als je het zelf niet voor elkaar kan krijgen dan bel je iemand die het wel kan. Vrouw blij, jij blij, iedereen blij.
Wellicht is de TS minder blij als de blije vrouw met de blije bel meneer vertrekt omdat de bel meneer wel de klokken kon luiden....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
ouweklimgeit schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:50:
Je kunt de trafo op de kop monteren, maar NIET de draden omwisselen. 230v mag dus absoluut niet aan de 'onderkant' want dan krijg je tot 2300v bovenaan.

Dus hoe je hem ook monteert; 3+7 = 230v, 10+14 = 24v
Dank voor je snelle reactie. Het is goed om te weten dat ik detrafo ook op de kop kan monteren. Je hebt mij en ons huis gered!

Het is wel raar dat de kleinere/lichtere versies altijd 230V onderaan hebben terwijl die bij de zwaardere varianten altijd bovenaan zit. https://www.elektramat.nl/groepenkast-componenten/beltrafo/

Ik vind het erg verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 00:21

skoozie

SCSI

Was het niet zo dat je in de Eufy app moet instellen dat hij ook je gong moet laten afgaan? Volgens mij doet hij dat niet standaard.
je moet hem dus vertellen die aders niet enkel te gebruiken om te laden, maar ze ook kort te sluiten als de knop ingedrukt wordt.
Dit was toen ik een slimme deurbel bij de buren installeerde. bij onze Ring deurbel is dat automatisch goed ingesteld

[ Voor 18% gewijzigd door skoozie op 28-10-2024 08:59 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
skoozie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:58:
Was het niet zo dat je in de Eufy app moet instellen dat hij ook je gong moet laten afgaan? Volgens mij doet hij dat niet standaard.
je moet hem dus vertellen die aders niet enkel te gebruiken om te laden, maar ze ook kort te sluiten als de knop ingedrukt wordt.
Dit was toen ik een slimme deurbel bij de buren installeerde. bij onze Ring deurbel is dat automatisch goed ingesteld
Dank je! Ik vermoedde het zelf ook maar wist het niet zeker. Ik ga het eerst proberen met de huidige beltrafo (we hebben hier vastgesteld dat die maar 8W levert).

Volgens deze dame is het wel de juiste beltrafo. YouTube: Eufy deurbel bedraad installeren met 8-24V beltrafo

[ Voor 17% gewijzigd door trickyrick op 28-10-2024 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 18-05 17:57
Volgens mij heeft @skoozie gelijk, en moet je een toggle zetten in de app. Je kan lees ik ook een trafo test doen via de app om te kijken of je trafo voeldoende power levert:
Add Wired Doorbell to the App

1. Tap Add Device and choose Doorbell in the Device tab.

2. Scan the QR code or type it in manually. You can find it at the back of the doorbell.

3. Select your region.

4. Follow the on-screen instructions to set up the doorbell. You can also refer to the Quick Start Guide/Manual for detailed instructions.

5. Voltage Diagnosis. The eufy Video doorbell requires 16-24VAC, 30VA of power to function properly. Tap Start Now to begin the test.

6. Hold the doorbell button down for five seconds until you hear a ringtone. When you do, press I’ve heard the Ringtone to continue.

7. A pop-up will come up, asking to allow access to the device’s location. You can choose to Allow all the time to avoid future hassle.

8. Turn on Bluetooth on your phone. Then tap I’ve turned on Bluetooth. The App will connect the doorbell through Bluetooth.

9. If you have done everything right, you will receive a message that Your transformer is capable of powering the doorbell. If you failed at this step, please contact eufy customer support.
Misschien dat dat kan helpen uitsluiten of je huidige trafo voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:39
Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige trafo niet voldoet. De Honeywell doet het immers met de oude drukknop. De Eufy gebruikt de spanning om de accu op te laden. Dit vraagt niet veel stroom. Zoals @skoozie al schrijft moet het iets in een instelling zijn. Helaas is er op de verschrikkelijke Eufi website niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Jongens, super bedankt! Ik heb inderdaad overal gekeken en heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden: de Eufy-website is verschrikkelijk. Ik ga in de app kijken of mijn huidige trafo voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
trickyrick schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:39:
Jongens, super bedankt! Ik heb inderdaad overal gekeken en heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden: de Eufy-website is verschrikkelijk. Ik ga in de app kijken of mijn huidige trafo voldoende is.
Ik denk dat ik de juiste pagina heb gevonden: https://support.eufy.com/...0-and-Indoor-Chime-Issues

Hier staat een duidelijkere beschrijving hoe de draden aangesloten moeten worden. Dat alleen een mechanische gong ondersteund word, geen elektrische (weet niet welk type jij hebt). Wat extra info over power requirements. En welke settings je moet moet aanpassen in de Eufy App, dat moet dus inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://lh7-us.googleusercontent.com/ArNKKQjQPVLPxOgSeUGcZsHIiug_JuyD1uJuHkBGih5WYdhzvpo_05w3PZ21vAGH7Omdf-_rAtHfizqejwB-tv3DWS5ZLm1Zsyh1CbJMB69eYoBGwxcAmrc5e4tmQpKxKX8LuBO6VCgo4-4ot2HKRfU

Afbeeldingslocatie: https://support.eufy.com/servlet/rtaImage?eid=ka05g000001XXnE&feoid=00N5g000006VvPN&refid=0EM5g000006FKKd

Afbeeldingslocatie: https://lh7-us.googleusercontent.com/o5Treu98vBhuOOkFcqBHro74s4EQbS0UxYy6pDrPV1_F1EtLN0sbwNSwiPLiTdJuFNc531edwsHo6glyYO5towdbpDPrmDAvSUgp42CJDt2ELQ3ltK0E5U3i8i2KSS6UHAYuliARQ7lDM-aJBqC6fAY

Goede kans dat die setting in de app voldoende is voor je om het werkend te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-10-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
De Eufy-deurbel is nu draadloos aangesloten en ik heb in de app alle installatiestappen doorlopen. Er wordt inderdaad gevraagd of ik een chime heb en die wil gebruiken. Die van mij is van Honeywell: https://www.bol.com/nl/nl...-dw311s/9200000060387876/

Het is een elektrische gong en ik kan hem zo te zien niet gebruiken i.c.m. deze Eufy-deurbel. (Als ik de website van Eufy mag geloven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:39
Ik zou het gewoon proberen
Edit. Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat de Honeywell op maximaal 12 Volt mag worden aangesloten. Dat gaat met je huidige 24 V misschien wel een eenmalige actie worden.

[ Voor 164% gewijzigd door devriesjande op 28-10-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
trickyrick schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:18:
De Eufy-deurbel is nu draadloos aangesloten en ik heb in de app alle installatiestappen doorlopen. Er wordt inderdaad gevraagd of ik een chime heb en die wil gebruiken. Die van mij is van Honeywell: https://www.bol.com/nl/nl...-dw311s/9200000060387876/

Het is een elektrische gong en ik kan hem zo te zien niet gebruiken i.c.m. deze Eufy-deurbel. (Als ik de website van Eufy mag geloven)
Ik denk dat die Honeywell i.d.d. niet gaat werken. Voor bedraad aansluiten moet de gong mechanisch zijn. Draadloze chimes / gongs kan volgens mij alleen met Eufy chimes, of als er een coordinator zoals bijvoorbeeld Home Assistant bijzet.

Ik heb het idee dat je aan het begin van het verhaal / topic alles eigenlijk al goed had zitten, alleen die setting in de Eufy App stond denk ik niet goed. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar ik vermoed dat als je de Eufy weer aansluit op je 2 draden zoals je het had. En dan daarna in de App die mechanische gong instelt, dat je dan een werkende setup hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-10-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 00:21

skoozie

SCSI

Ik ben er van overtuigd dat dit een mechanische gong is.

Met kortsluiten van de draden gaat de gong af, dus is de aansturing als een "mechanische gong"
Dat er een kastje tussen zit welke het mechaniche signaal omzet naar een extra iets (draadloos of MP3 beltonen) maakt niet uit. De Eufy hoeft geen data singaal uit te spugen.

Ook kan je je honeywel niet opblazen omdat die zelf het voltage op de lijn zet die je bij het indrukken van de oude bel ook kortsluit.

Het enige wat misschien niet goed werkt is opladen, maar dat zou je in de app moeten kunnen zien als hij aangesloten is.

Dus in de app gewoon de optie 'mechanical chime' aanzetten.

edit: Ik ga er in dit verhaal van uit dat de Honeywel al in de begin situatie werkte in combinatie met de oude deurbel en gong.

[ Voor 8% gewijzigd door skoozie op 28-10-2024 11:25 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
skoozie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:22:

Met kortsluiten van de draden gaat de gong af, dus is de aansturing als een "mechanische gong"
Dat er een kastje tussen zit welke het mechaniche signaal omzet naar een extra iets (draadloos of MP3 beltonen) maakt niet uit. De Eufy hoeft geen data singaal uit te spugen.

Ook kan je je honeywel niet opblazen omdat die zelf het voltage op de lijn zet die je bij het indrukken van de oude bel ook kortsluit.

Het enige wat misschien niet goed werkt is opladen, maar dat zou je in de app moeten kunnen zien als hij aangesloten is.

edit: Ik ga er in dit verhaal van uit dat de Honeywel al in de begin situatie werkte in combinatie met de oude deurbel en gong.
Handleiding van het ding even opgezocht en volgens mij heb je (weer :p ) gelijk: https://asset.conrad.com/...max-80-dba-white-grey.pdf

Draad van de knop gaat naar de vastgeschroefde base, en op de base klik je de chime.

Ik ga wel af op de 6v MAX die in de handleiding staat. Dat lijkt niet overeen te komen met de eis van 8 / 24v van de Eufy? Op pag. 3 staat wel een trafo in het plaatje van 8 / 24v volt. Zou die 6V op de twee batterijen slaan als je geen trafo wilt gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-10-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Zo kom ik stap voor stap steeds verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
skoozie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:22:

Die nieuwe Honeywell-gong is dus een mechanische gong. Helder. En die doet het gewoon met de oude simpele bel.

Ik heb nu de app geïnstalleerd en kan inderdaad aangeven of ik ook een mechanische gong wil gebruiken. Dat ga ik proberen.

Stel dat de Honeywell-ging het nog steeds niet doet of de Eufy-bel niet van stroom wordt voorzien, heeft het zin om dan deze beltrafo aan te schaffen?

https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

ik heb de E340 ook icm een mechanische bel. Bij mij was idd het activeren van de optie 'bestaande deurbel' in de app de oplossing om de boel te laten werken. Ik gebruik een 12 V 1,3 A trafo en een 8V mechanische ring bel, en dat werkt prima. Alleen de pre roll werkt niet. Daar schijn je die 30VA voor te moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govahnator
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 20:33
Hoe ist dit uiteindelijk voor je uitgedraaid?

Ik heb zelf net een E340 besteld die ik met mijn bestaande setup wil gebruiken; een 8V 1A Transfo + mechanische chime.

Ik hoop er op enkel de (klassieke) drukbel aan de deur te vervangen met de E340 en klaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb de boel op 12V draaien, 8V niet geprobeerd. 12V werkt prima. En dat trekt mn mechanische bel ook nog wel.
Ik heb ook een tijdje 24V geprobeerd, dan werkte preroll ook. maar dat was toch iets te veel voor mn 8V mechanische bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govahnator
Prosperot schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:26:
Ik heb de boel op 12V draaien, 8V niet geprobeerd. 12V werkt prima. En dat trekt mn mechanische bel ook nog wel.
Ik heb ook een tijdje 24V geprobeerd, dan werkte preroll ook. maar dat was toch iets te veel voor mn 8V mechanische bel.
Goed om weten dat 12v op de mechanische bel ook kan, indien de huidige 8v Transfo niet voldoet moet ik opzoek naar een andere, en ik vind voorlopig geen 8v transfo die niet heel hoog is kwa dimensie, ik zou graag willen dat de transfo in het bakje van men bel/transfo combo past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolex_78
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 07:44
Ik heb de ABB TS25/12/24 transformator aangeschaft naar aanleiding van dit item en omdat ik het maar niet ladend krijg (of maar even ladend)

Kleine zij-notitie. Het is echt een lel van een ding. Hij is 4 automaten breed. ipv de normale 2 bij lichtere transformatoren.

Ik heb het nu aangesloten maar zie nog geen laad tekentje bij de deurbel. Maar goed, hij zit ook nog vol op het moment. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Maakt het nog uit waar je L of N op monteert voor de 230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govahnator
Rolex_78 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:46:
Ik heb de ABB TS25/12/24 transformator aangeschaft naar aanleiding van dit item en omdat ik het maar niet ladend krijg (of maar even ladend)

Kleine zij-notitie. Het is echt een lel van een ding. Hij is 4 automaten breed. ipv de normale 2 bij lichtere transformatoren.

Ik heb het nu aangesloten maar zie nog geen laad tekentje bij de deurbel. Maar goed, hij zit ook nog vol op het moment. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Maakt het nog uit waar je L of N op monteert voor de 230?
L of N maakt niet uit op 230.
De bel hoort echter meteen het laad tekentje te krijgen.
Ik heb mijn e340 op de 8v 1A transfo van mijn oorspronkelijke bel werkend, zonder dat de batterij leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
govahnator schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:47:
[...]

L of N maakt niet uit op 230.
De bel hoort echter meteen het laad tekentje te krijgen.
Ik heb mijn e340 op de 8v 1A transflo van mijn oorspronkelijke bel werkend, zonder dat de batterij leeg gaat.
hier idem, alleen preroll doettie niet, zelfde verhaal bij een kennis van me.. echter daar hebben we voor de montage nog getest met een korte kabel van de trafo naar de E340 en toen werkte het allemaal feilloos...

boel gemonteerd en op de (veel langere) kabel aan gesloten.. en je raad het.. voedings issues..
nu was daar een 4 aderige kabel gelegd... dus hebben we dus maar 2x2 aders gebruikt, wat zover het nu lijkt de oplossing is..

hier thuis jammerlijk maar 2 aders, maar wel de relatief makkelijke mogelijkheid om een nieuwe kabel er in te vouwen... dus dat ga ik eerst proberen.... daarna kan ik atlijd nog de transflo vervangen...

kabel vervangen kost me eigenlijk allen tijd...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luger
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 20:56
De Eufy E340 heeft 10 VA nodig. Na een lange en moeizame zoektocht blijkt dat de Eaton beltrafo 4V 8V-12V 240VAC (artikelnummer: 272483), wanneer die aangesloten wordt op 12 V, uitstekend werkt zonder haperingen of problemen.
Als je dan ook nog een mooie beschermkap wilt die je beschermt tegen diefstal, kijk dan even op markplaats bij: MRb 3D Printing en zoek op: Eufy E340 / C30 / C31 Deurbelbescherming. Wanneer je beide gebruikt heb je een hele mooie Eufy E340 die probleemloos functioneert! Doe er je voordeel mee!
Voor de beltrafo: https://www.bol.com/nl/nl...-ac-2-a/9200000099288922/
Voor de beschermkap: https://www.marktplaats.n...elbescherming-vanaf-23-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 13:25
Goedemiddag,

ik ben ook aan het worstelen. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb zelf de Eufy E340 op mijn huidige transformator bedraad aangesloten. Dit werkt prima

Zie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbjpx7c_8oAjCmxdpEvpfw6950w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ntLWpgTz27ppVTA8sVI4YAnk.jpg?f=user_large

Nu wil een mechanische bel hierop aansluiten zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URreeI0s2AjAd7xOLREVDpBVsE0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2a0iwEkafEQbXE8gks24FPnq.jpg?f=user_large

Is mijn huidige transformator geschikt voor de mechanische gong? ik vermoed van niet omdat mijne max 8 volt geeft en de gong 8-16 volt nodig heeft.

Welke transformator moet ik aanschaffen? Chat GPT heb ik al om hulp gevraagd en verwijst door naar
Honeywell 16V AC, 30VA transformator. Ik weet niet zeker of dit klopt?

Ik hoor graag van jullie.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govahnator
Met de bekabeling kan ik je niet helpen (ik heb alleen de bel aan de deur zelf vervangen), maar je transfo voldoet vermoedelijk wel voor een mechanische gong.

Ikzelf heb een 8V 1A = 8W transfo, en daar mijn E340 en mechanische gong op aangesloten en dat werkt prima.
Vastelaovend89 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:22:
Goedemiddag,

ik ben ook aan het worstelen. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb zelf de Eufy E340 op mijn huidige transformator bedraad aangesloten. Dit werkt prima

Zie

[Afbeelding]

Nu wil een mechanische bel hierop aansluiten zie:

[Afbeelding]

Is mijn huidige transformator geschikt voor de mechanische gong? ik vermoed van niet omdat mijne max 8 volt geeft en de gong 8-16 volt nodig heeft.

Welke transformator moet ik aanschaffen? Chat GPT heb ik al om hulp gevraagd en verwijst door naar
Honeywell 16V AC, 30VA transformator. Ik weet niet zeker of dit klopt?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 13:25
Inmiddels heb ik de mechanische gong werkend.
Omdat de gong erg zacht was en soms niet eens aan ging, heb ik een nieuwe transformator gekocht.

Nu werkt alles goed!

Eng en streng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trickyrick
OP/TS hier.

:o Wees aub heel erg voorzichtig en denk goed na wat je doet en hoe je het doet! :o

Nadat al mijn vragen eind 2024 waren beantwoord, heb ik begin dit jaar deze beltrafo (24VA, 24V) geïnstalleerd (Legrand 413096 SI-TRAFO, 24V, 25VA): https://www.amazon.nl/-/e...nn_dt_b_product_details_1. Hij was wel warm maar niet heet. Zowel de mechanische gong (Honeywell) als de Eufy E340 deden het prima.

Een week of twee later ruik ik opeens bij de voordeur brandend plastic en weet meteen hoe laat het is. Ik zie rook in de meterkast en schakel zo snel mogelijk de elektriciteit uit. De beltrafo is doorgebrand.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VYx7cyyG/1.jpg

Voor de E340 heb je toch echt wel een beltrafo van 16-24V en 30VA of meer nodig. Zie voor meer informatie: https://support.eufy.com/...-for-eufy-wired-doorbells

Als je beltrafo hebt met minder VA en hem op 24V aansluit, is de kans groot dat het tot overhitting en fysieke schade zal leiden. Ik ben zelf geen elektricien maar heb wel met meer dan 5 bedrijven contact opgenomen en gevraagd of ze me over de aanschaf van een nieuwe transformator kunnen adviseren en die vervolgens kunnen installeren: dat wilden ze niet doen omdat het een vrij "kleine klus" is. Ik was dus op mezelf aangewezen.

:P Ik heb ChatGPT gevraagd of het verstandig is om een andere beltrafo van 24-25VA te kopen en dit was het antwoord:

"Het gebruik van een 24V, 25VA transformator voor een slimme deurbel die is beoordeeld op 16-24V en 30VA of hoger kan leiden tot oververhitting en mogelijk falen. Hier is waarom:

1. De transformator is ondergewaardeerd (VA-probleem)
- De deurbel vereist minstens 30VA, maar de transformator levert slechts 25VA.
- Dit betekent dat de transformator 5VA tekortkomt ten opzichte van de minimale vereiste.
- Als de deurbel meer dan 25VA probeert te trekken, werkt de transformator boven zijn nominale capaciteit, wat leidt tot overmatige warmteontwikkeling.

2. Overbelasting veroorzaakt oververhitting
- Vermogen (VA) wordt berekend als Spanning × Stroom. Omdat de spanning (24V) correct is, ligt het probleem bij de onvoldoende vermogenscapaciteit (VA).
- Als de deurbel meer vermogen probeert te trekken dan 25VA, zal de transformator te maken krijgen met:
1. Verhoogde interne weerstand
2. Meer warmteafgifte
3. Mogelijke oververhitting en een kortere levensduur

3. Mogelijke gevolgen van oververhitting
- De transformator kan extreem heet worden, wat thermische stress veroorzaakt op de interne bedrading.
- Na verloop van tijd kan dit leiden tot isolatie-afbraak, wat de efficiëntie vermindert en mogelijk leidt tot uitval.
- Als de transformator een thermische beveiliging heeft, kan hij zichzelf uitschakelen, maar zonder bescherming kan hij doorbranden.

Conclusie
Het gebruik van een 24V, 25VA transformator voor een deurbel die 30VA of meer nodig heeft, is risicovol omdat deze ondergewaardeerd is. Dit kan leiden tot oververhitting en mogelijk falen door overbelasting. Om dit te voorkomen, moet je een transformator gebruiken die minstens 30VA of hoger is."

Gewapend met deze kennis ging ik op zoek naar een geschikte beltrafo en heb deze eindelijk gevonden! Het is deze geworden: https://www.amazon.nl/VN3...-Lichtgrijs/dp/B00F4QGVIA. Na het installeren van deze transformator begaf mijn mechanische gong het trouwens: de trafo levert continue te veel spanning. (maar dat is precies wat de Eufy-deurbel nodig heeft: zie verschillende positieve recensies op Amazon) Er is nog een ander model voor "discontinu gebruik" dat voor de gong geschikt is maar niet in combinatie met de Eufy gebruikt kan worden. (lees de recensies weer) https://www.amazon.nl/VEM...-secundaire/dp/B00F4R1BDO

O-) Vemer VN319000 is dus precies wat je nodig hebt, als je GEEN mechanische gong gebruikt: https://www.amazon.nl/VN3...-Lichtgrijs/dp/B00F4QGVIA. O-)

Deze beltrafo werkt bij mij nu uitstekend al ruim een maand en ik check regelmatig hoe het gaat: het apparaat blijft koud en kost helemaal niet veel. De Eufy E340 doet het ook fantastisch, wordt opgeladen en is constant aan. (ik controleer het af en toe in de app) Ook heb ik nu een Eufy HomeBase en twee chimes (https://www.amazon.nl/euf...e-Ringtones/dp/B0CJDZ761R) die de gong hebben vervangen en ik ben eindelijk tevreden met mijn set-up.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Er zijn veel links naar Amazon-producten in mijn reactie: ik werk echter niet voor Vemer of Amazon maar heb ontdekt dat de Vemer-trafo's alleen daar (voor redelijk lage prijzen) te koop zijn.

PS. Ik heb trouwens in de meterkast deze Wifi-rookmelder geplaatst: https://www.amazon.nl/Sma...lder-85-wit/dp/B0B8262D9L. Nu slaap ik 's nachts iets rustiger. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door trickyrick op 21-03-2025 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govahnator
trickyrick schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:46:
OP/TS hier.

:o Wees aub heel erg voorzichtig en denk goed na wat je doet en hoe je het doet! :o

Nadat al mijn vragen eind 2024 waren beantwoord, heb ik begin dit jaar deze beltrafo (24VA, 24V) geïnstalleerd (Legrand 413096 SI-TRAFO, 24V, 25VA): https://www.amazon.nl/-/e...nn_dt_b_product_details_1. Hij was wel warm maar niet heet. Zowel de mechanische gong (Honeywell) als de Eufy E340 deden het prima.

Een week of twee later ruik ik opeens bij de voordeur brandend plastic en weet meteen hoe laat het is. Ik zie rook in de meterkast en schakel zo snel mogelijk de elektriciteit uit. De beltrafo is doorgebrand.

[Afbeelding]

Voor de E340 heb je toch echt wel een beltrafo van 16-24V en 30VA of meer nodig. Zie voor meer informatie: https://support.eufy.com/...-for-eufy-wired-doorbells

Als je beltrafo hebt met minder VA en hem op 24V aansluit, is de kans groot dat het tot overhitting en fysieke schade zal leiden. Ik ben zelf geen elektricien maar heb wel met meer dan 5 bedrijven contact opgenomen en gevraagd of ze me over de aanschaf van een nieuwe transformator kunnen adviseren en die vervolgens kunnen installeren: dat wilden ze niet doen omdat het een vrij "kleine klus" is. Ik was dus op mezelf aangewezen.

:P Ik heb ChatGPT gevraagd of het verstandig is om een andere beltrafo van 24-25VA te kopen en dit was het antwoord:

"Het gebruik van een 24V, 25VA transformator voor een slimme deurbel die is beoordeeld op 16-24V en 30VA of hoger kan leiden tot oververhitting en mogelijk falen. Hier is waarom:

1. De transformator is ondergewaardeerd (VA-probleem)
- De deurbel vereist minstens 30VA, maar de transformator levert slechts 25VA.
- Dit betekent dat de transformator 5VA tekortkomt ten opzichte van de minimale vereiste.
- Als de deurbel meer dan 25VA probeert te trekken, werkt de transformator boven zijn nominale capaciteit, wat leidt tot overmatige warmteontwikkeling.

2. Overbelasting veroorzaakt oververhitting
- Vermogen (VA) wordt berekend als Spanning × Stroom. Omdat de spanning (24V) correct is, ligt het probleem bij de onvoldoende vermogenscapaciteit (VA).
- Als de deurbel meer vermogen probeert te trekken dan 25VA, zal de transformator te maken krijgen met:
1. Verhoogde interne weerstand
2. Meer warmteafgifte
3. Mogelijke oververhitting en een kortere levensduur

3. Mogelijke gevolgen van oververhitting
- De transformator kan extreem heet worden, wat thermische stress veroorzaakt op de interne bedrading.
- Na verloop van tijd kan dit leiden tot isolatie-afbraak, wat de efficiëntie vermindert en mogelijk leidt tot uitval.
- Als de transformator een thermische beveiliging heeft, kan hij zichzelf uitschakelen, maar zonder bescherming kan hij doorbranden.

Conclusie
Het gebruik van een 24V, 25VA transformator voor een deurbel die 30VA of meer nodig heeft, is risicovol omdat deze ondergewaardeerd is. Dit kan leiden tot oververhitting en mogelijk falen door overbelasting. Om dit te voorkomen, moet je een transformator gebruiken die minstens 30VA of hoger is."

Gewapend met deze kennis ging ik op zoek naar een geschikte beltrafo en heb deze eindelijk gevonden! Het is deze geworden: https://www.amazon.nl/VN3...-Lichtgrijs/dp/B00F4QGVIA. Na het installeren van deze transformator begaf mijn mechanische gong het trouwens: de trafo levert continue te veel spanning. (maar dat is precies wat de Eufy-deurbel nodig heeft: zie verschillende positieve recensies op Amazon) Er is nog een ander model voor "discontinu gebruik" dat voor de gong geschikt is maar niet in combinatie met de Eufy gebruikt kan worden. (lees de recensies weer) https://www.amazon.nl/VEM...-secundaire/dp/B00F4R1BDO

O-) Vemer VN319000 is dus precies wat je nodig hebt, als je GEEN mechanische gong gebruikt: https://www.amazon.nl/VN3...-Lichtgrijs/dp/B00F4QGVIA. O-)

Deze beltrafo werkt bij mij nu uitstekend al ruim een maand en ik check regelmatig hoe het gaat: het apparaat blijft koud en kost helemaal niet veel. De Eufy E340 doet het ook fantastisch, wordt opgeladen en is constant aan. (ik controleer het af en toe in de app) Ook heb ik nu een Eufy HomeBase en twee chimes (https://www.amazon.nl/euf...e-Ringtones/dp/B0CJDZ761R) die de gong hebben vervangen en ik ben eindelijk tevreden met mijn set-up.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Er zijn veel links naar Amazon-producten in mijn reactie: ik werk echter niet voor Vemer of Amazon maar heb ontdekt dat de Vemer-trafo's alleen daar (voor redelijk lage prijzen) te koop zijn.

PS. Ik heb trouwens in de meterkast deze Wifi-rookmelder geplaatst: https://www.amazon.nl/Sma...lder-85-wit/dp/B0B8262D9L. Nu slaap ik 's nachts iets rustiger. ;)
Hallo,

Dankjewel voor je ervaring te delen.
Persoonlijk denk ik dat er wat mis wat met je transfo, dat doorbranden hoort niet zomaar te gebeuren.

Bij mij is men E340 nu 120 dagen aangesloten op de originele transfo/mechanische gong (8V 1A) en dat werkt prima. Ik heb zonet even aan de transfo gevoeld, en die voelt oké aan.

Ik hou het wel verder in het oog.

Gr
Pagina: 1