Verkeerde leaseauto geleverd, leasmij doet moeilijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
@Tassadar32 Welke oplossing wil je zelf graag zien? Nadeel is denk ik dat de auto al 'geaccepteerd' is. Heb je zwart op wit dat je geaccepteerd hebt op voorwaarde dat de optie wordt nageleverd?

Wat ik lees:
De Highland is destijds in pre order besteld.
De Highland heeft de Accleration Boost optie niet.
Het lease bedrag is naar beneden aangepast omdat de Accleration Boost niet beschikbaar is.

Het klinkt een beetje als een pre order van een game waar later toch later de beloofde gratis add on of optie niet in zit. Maar in dit geval is het wel gecorrigeerd in de prijs.

De auto is niet opeens een heel ander model, alleen de Accleration Boost (software optie) is er niet. Hoe vaak ga je dit 'nodig' hebben? Het scheelt ook nogal geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 28-10-2024 10:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Poging om een deel van dit gesprek wat te objectiveren.

Acceleration Boost levert de volgende tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heIIXQlvQC7p9KjBmfNkZnkXiCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IcSxNgXs1c1gKmnX3djwAUuo.png?f=fotoalbum_large

En zou (3th party) 2k kosten:
https://www.notateslaapp....on-boost-a-complete-guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:09
Kan je een hoop andere auto's voor kopen voor die 2.000.000 *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Kan je een hoop andere auto's voor kopen voor die 2.000.000 *O*
dank, is aangepast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Prisma16 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:52:
Poging om een deel van dit gesprek wat te objectiveren.

Acceleration Boost levert de volgende tijden.

[Afbeelding]

En zou (3th party) 2000k kosten:
https://www.notateslaapp....on-boost-a-complete-guide
Nog wat objectiviteit:

De 0 tot 100 km/u gaat dus van 4,2 s naar 3,7 s

Bij 4,2 s naar 100 hoort een versnelling van 6,61 m/s2 -> dus afstand (1/2*a*t2) is 1/2 (4,2)2 * 6,614 = 58m

Bij 3,7 s naar 100 hoort een versnelling van 7,51 m/s2 -> dus afstand (1/2*a*t2) is 1/2 (3,7)2 * 7,508 = 51m

Ongeveer 7 hele meters verder.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
Eindelijk bizar dat we het al normaal vinden dat voor iets wat een auto al kan we €2000,00 voor de ontgrendeling van een software slotje betalen, maar dat is een andere discussie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:35:
Eindelijk bizar dat we het al normaal vinden dat voor iets wat een auto al kan we €2000,00 voor de ontgrendeling van een software slotje betalen, maar dat is een andere discussie.
Ik vind t eigenlijk meer bizar dat de gemiddelde coureur chauffeur de beschikking heeft over een normale auto die zo snel accelereert. Komt imo de verkeersveiligheid niet ten goede.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagmans
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-01 15:54
Het kan zijn dat ik het heb gemist hierboven, maar waar ik benieuwd naar ben is hoe deze accessoire is opgevoerd in de bestelling van de TS bij ALMN. Bij mijn recente bestelling (andere leasemij) heb ik in een manueel tekstveld (in een bestelportal) de gewenste accessoires moeten opvoeren die achteraf gemonteerd/geleverd moeten worden, en dus buiten de fabrieksorder om gaan/buiten bijtelling vallen. Hiervoor heb ik de prijzen van de Tesla website gehaald.

Het lijkt me aannemelijk dat er bij bestellen geen prijs op de accessoire pagina van Tesla stond voor de Acceleration Boost, omdat dit accessoire gewoonweg niet beschikbaar was. Ik kan me haast niet voorstellen dat AB gewoon te selecteren was tussen de lijst van accessoires in een bestelportal van ALMN, dus ik vraag me dan ook af waar de TS de prijs heeft gevonden, daar deze niet bij Tesla geverifieerd heeft kunnen worden, omdat ‘ie domweg niet beschikbaar was.

Daarnaast neemt de leasemaatschappij toch normaliter ook de order met de TS door voordat ze de auto daadwerkelijk bestellen bij Tesla? De bestelling van een op dat moment niet beschikbare accessoire komt m.i. toch echt bij de TS vandaan, het lijkt me niet dat de leasemij Tesla is gaan contacten om te controleren of Acceleration Boost wel écht beschikbaar is.

Ik heb de indruk dat er in dit verhaal wel wat rode seinen gemist zijn door de TS, omdat hij toch echt zelf een bestelling ingeeft met een accessoire waarvan zowel prijs als beschikbaarheid onbekend waren bij bestellen. De correctie op leaseprijs is dan ook een prima oplossing toch? En zoals hierboven vaker genoemd: Acceleration Boost kan nog beschikbaar komen toch, dan ben je er toch? Om dan een terugname te eisen omdat je zelf een accessoire hebt besteld die (nog) niet leverbaar is staat dan ook helemaal niet in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
@Laagmans De LM had Acceleration Boost gewoon in de prijslijst staan. Van wat ik van ALMN heb begrepen heeft Tesla pas na de levering doorgegeven dat AB niet meer te bestellen was en is het toen uit de prijslijst gehaald bij ALMN.

Wederom: AB heeft nooit op de verkooppagina van Tesla gestaan, het is altijd iets geweest wat je als eigenaar los moet aanschaffen via de app (of in geval van ALMN via Tesla's fleet management). Er was dus afgezien van contact met Tesla medewerkers geen manier om te verifiëren dat die optie er zou zijn.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Jumpman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:35:
In het geval van de LR/P oud Model 3 hebben die een tijd lang dezelfde motors gebruikt dus was de P letterlijk de uncorked LR met grotere remmen en een plakspoiler. Niks vreemds, want ook bij ICE auto's gebeurt het vaak zat dat hetzelfde blok gebruikt word voor een sportversie en normale uitvoering (goedkoper dan een volledig ander blok ontwerpen voor kleine oplage). Verschil hierin is dat de unlock van een ICE vaak wat meer gedoe is dan op "kopen" klikken in een app. Tesla heeft blijkbaar bedacht dat er tussen de LR en de P nog een gat was waar ze voor 2000 euro nog wat uit konden halen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 09:26
Wat mijn 9 jaar ervaring met de verkooppagina van Tesla heeft geleerd, is dat hun website leidend is voor het bestellen van auto's. Je argument dat hij nooit op de verkooppagina heeft gestaan, maar dat iemand het je genoemd heeft, snap ik dan ook niet.

Ook nu nog staan accessoires gewoon op de verkooppagina van het model waar je naar kijkt. Sterker nog, als je het niet meebestelt met de auto alszijnde een accessoire, dien je het bij Tesla als persoon achteraf via de app aan te vragen. Doorgaans doen ze dan ook nog moeilijk dat je het zelf moet aftikken en ze niet willen schakelen met de leasemaatschappij, want jij als app-persoon vraagt het aan.

Dit is een gevecht wat je niet gaat winnen in ieder geval. Als Tesla iets niet doet, is het meeveren. Dat ze die 2k van de afkoop hebben afgehaald, is een unicum.

Simpelweg de auto accepteren en minder werktijd hier spenderen om te zoeken naar een oplossing. Kan me voorstellen dat je werkgever daar ook niet al te blij mee zou zijn als ze wisten dat je hier twee werkdagen aan kwijt bent (of je bent toevallig een lang weekend vrij, dan heb ik niets gezegd).

Het is jammer, maar helaas.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Jeetje wat zit dit topic vol met "meningen" en geen feiten.

Wat iedereen hier vind over het wel of niet nuttig zijn van meer vermogen is niet relevant.

De LM heeft een optie geboden op de auto die niet bestaat. Hierdoor is de TS gedupeerd.
De LM heeft als compensatie de meerprijs voor deze optie uit het leasebedrag gehaald en vind dat hiermee de kous af is.

De TS is hierover teleurgesteld en vraagt wat voor mogelijkheden hij heeft. Wat iedereen hier wel of niet vind of een mening over heeft is volledig irrelevant.

Om antwoord op de TS te geven, gezien je je contact met je werkgever goed wilt houden is het het gewoon niet waard om hier moeilijk over te doen. Ik zou echter wel inzetten op een compensatie, wellicht kun je een tegenvoorstel doen mbt de waarde van je huidige auto en je huidig leasebedrag zodat je meer het gevoel hebt gecompenseerd te zijn voor de fout die de LM gemaakt heeft.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

FreakNL

Well do ya punk?

Oogje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Ik vind t eigenlijk meer bizar dat de gemiddelde coureur chauffeur de beschikking heeft over een normale auto die zo snel accelereert. Komt imo de verkeersveiligheid niet ten goede.
Correct. Die EVs zouden gewoon begrenst moeten worden want in geen enkele normale verkeerssituatie is het nodig om sneller dan pakweg 8 seconden naar de 100 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:26
TS, dit topic delen op X, om te laten zien dat je gekregen auto een teleurstelling is. Tag Elon erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 00:17
Ladies and gentlemen, vooral @Tassadar32 ....
https://www.notateslaapp....t-option-for-2024-model-3

Nu nog region-locked, maar de softwareknop is dus wel om te zetten...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
MacorgaZ schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:27:
Ladies and gentlemen, vooral @Tassadar32 ....
https://www.notateslaapp....t-option-for-2024-model-3

Nu nog region-locked, maar de softwareknop is dus wel om te zetten...
Had het gezien inderdaad! De P is echter al besteld en ik verwacht deze binnenkort te ontvangen. Onze CFO heeft nog een leuke truc gevonden om de afkoopkosten te verrekenen met de bijtelling die ik dit jaar betaald heb dus de netto kosten waren uiteindelijk zo laag dat het een no-brainer werd.

Pagina: 1 2 Laatste