Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil zelf een zuinige, uitbreidbare (dus geen odroid/RPI etc) thuisserver / NAS samenstellen. Daar wil ik de volgende zaken op draaien:
- Unraid of Proxmox
- *arr-stack
- Jellyfin
- Adguard Home
- Wat selfhosted apps met Caddy voor
- Backup server voor foto's, docs etc
- OpenWebUI met een lokaal model (eerder om wat te spelen dan heel serieus, maar zou leuk zijn als het wat aankan)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 - €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijks enkele HDD's. Storage dus ook buiten beschouwing in het advies hier.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben vertrokken van de recente BBG. Ik vermoed dat ik best een iets zwaardere CPU neem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik.
Wat verwacht je van ons?
De recente BBG als basis genomen. Vooral op zoek naar advies rond de CPU, die ik liefst iets zwaarder neem. In de BBG wordt de uitvoering: Intel Core i5-14500 Boxed als optie genoemd, is dat een goede keuze? Zo ja, met welk moederbord dan?
Ik wil zelf een zuinige, uitbreidbare (dus geen odroid/RPI etc) thuisserver / NAS samenstellen. Daar wil ik de volgende zaken op draaien:
- Unraid of Proxmox
- *arr-stack
- Jellyfin
- Adguard Home
- Wat selfhosted apps met Caddy voor
- Backup server voor foto's, docs etc
- OpenWebUI met een lokaal model (eerder om wat te spelen dan heel serieus, maar zou leuk zijn als het wat aankan)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 - €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijks enkele HDD's. Storage dus ook buiten beschouwing in het advies hier.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben vertrokken van de recente BBG. Ik vermoed dat ik best een iets zwaardere CPU neem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik.
Wat verwacht je van ons?
De recente BBG als basis genomen. Vooral op zoek naar advies rond de CPU, die ik liefst iets zwaarder neem. In de BBG wordt de uitvoering: Intel Core i5-14500 Boxed als optie genoemd, is dat een goede keuze? Zo ja, met welk moederbord dan?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASRock N100DC-ITX | € 129,22 | € 129,22 |
1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 50,13 | € 50,13 |
1 | Computer accessoires | Conceptronic CNB90 Universal Notebook Adapter 90W, 10 charging tips | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Ventilators | Arctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm | € 7,14 | € 7,14 |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR32N22D8/32 | € 58,92 | € 58,92 |
1 | SSD's | Lexar NM620 1TB | € 55,95 | € 55,95 |
Totaal | € 321,31 |