Zelfbouw NAS / thuisserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 18:52
Ik overweeg om zelf een NAS / thuisserver in elkaar te zetten, maar heb me al even niet meer in de laatste hardware verdiept en ben dus op zoek naar advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Usenet downloads (Nzbget, sickbeard, etc)
- Plex Media Server (transcoding 1-2 clients)
- Opslag
- Ubuntu als OS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal mogelijk om fatsoenlijke performance te hebben voor Plex.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 4 diskslots, verder onbekend.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag in geluidsniveau en energieverbruik.

Ga je overklokken?
-

Wat verwacht je van ons?
Met name advies over case/voeding/moederbord, minimale benodigde CPU / hoeveel memory.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

ik zou deze topic eens bekijken als ik jou was: Het grote zuinige server topic - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 17:04
Wat heb je zelf al gevonden? Check bijv de aanbevelingen op de plex website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wesley schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:34:

- Usenet downloads (Nzbget, sickbeard, etc)
- Plex Media Server (transcoding 1-2 clients)
- Opslag
- Ubuntu als OS.

Minimaal mogelijk om fatsoenlijke performance te hebben voor Plex.
Minimaal 4 diskslots, verder onbekend.
Laag in geluidsniveau en energieverbruik.
Met deze specs kan je ook gewoon een Synology pakken, bijv. een DS416play. Ben je in 1x klaar.
Enige puntje is misschien Ubuntu, aangezien DSM een eigen linux distro is zonder package manager.
Maar ik heb dat opgelost door de Debian-chroot package te installeren. Deze gebruik ik voor alles.

Qua prijs en energiezuinigheid ga je dat nooit matchen, aangezien die Synology een hardware transcoder heeft. Daar moet je een flinke CPU tegenover zetten om FHD of 4K realtime te transcoden.

Tenzij je natuurlijk perse zelf wil bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 08-01-2017 22:52 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
@Kek: Bedankt voor de link, ga ik zeker eens bekijken.

@kubuksa: Ik heb inderdaad op de Plex site naar de minimale specs gekeken (1080p/10Mbps: 2000 PassMark, 720p/4Mbps: 1500 PassMark) maar heb geen idee waar ik vervolgens ongeveer naar moet kijken qua CPU.

@JackBol: Naar mijn weten moet je al een vrij zware Synology nemen om met Plex te kunnen transcoden (alleen CPU). Gaat de CPU van dat model dat wel aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wesley schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:54:
@JackBol: Naar mijn weten moet je al een vrij zware Synology nemen om met Plex te kunnen transcoden (alleen CPU). Gaat de CPU van dat model dat wel aan kunnen?
Plex kan gebruik maken van de hardware transcoder om je content te pre-transcoden en te saven in een ander formaat. Je kan dus alles wat je download in een compatible formaat omzetten.

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
JackBol schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:58:
[...]

Plex kan gebruik maken van de hardware transcoder om je content te pre-transcoden en te saven in een ander formaat. Je kan dus alles wat je download in een compatible formaat omzetten.

Dank, die kende ik nog niet, goed om te weten. Wat ik wel zie is dat er nog geen instellingen zijn om te optimaliseren voor een Chromecast (hier stream ik naar).

Zou je een Synology altijd boven zelfbouw aanraden? Zelfbouw is geen must voor mij, maar ik was in de veronderstelling dat dat hier de betere keuze zou zijn gezien het transcoding met Plex verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
JackBol schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:58:
[...]

Voor zover ik weet kan plex (nog) geen gebruik maken van hardware transcoding. Hoorde dat in de premium versie er mee getest wordt, maar de gratis versie ondersteund het zeer zeker nog niet.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
ik denk dat het handig is om eerst wat andere vragen voor jezelf te beantwoorden:
- wil je gebruik maken van raid of gewoon alles opnieuw downloaden als een schijf eruit klapt? Zo ja, opzoek naar een mobo dat dit ondersteunt, raid controller of softwarematig?
- is stroomverbruik enigsinds relevant of komt het niet op een paar watt aan?
- liever wat overkill kwa hardware of moet het allemaal net passen?
- wat zijn de kansen dat je gebruikseisen in de toekomst naar boven worden bijgesteld?
- nieuw of 2e hands?
- vind je het leuk om te sleutelen/knutselen/leren of liever aanzetten en en klaar?

Hier een database met de passmark scores van cpus

Naar mijn idee gaan plex en synology (nog) niet helemaal lekker samen. Op mijn antieke ds1511+ iig niet. Wellicht dat mede tweakers eigen ervaringen hebben

Edit: goede link geplakt deze keer

[ Voor 5% gewijzigd door kubuksa op 08-01-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
EvilWhiteDragon schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:10:
[...]

Voor zover ik weet kan plex (nog) geen gebruik maken van hardware transcoding. Hoorde dat in de premium versie er mee getest wordt, maar de gratis versie ondersteund het zeer zeker nog niet.
Ik kan na wat verder zoeken ook niet direct vinden dat de optimize functie gebruik maakt van hardware transcoding.
kubuksa schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:10:
ik denk dat het handig is om eerst wat andere vragen voor jezelf te beantwoorden:
- wil je gebruik maken van raid of gewoon alles opnieuw downloaden als een schijf eruit klapt? Zo ja, opzoek naar een mobo dat dit ondersteunt, raid controller of softwarematig?
- is stroomverbruik enigsinds relevant of komt het niet op een paar watt aan?
- liever wat overkill kwa hardware of moet het allemaal net passen?
- wat zijn de kansen dat je gebruikseisen in de toekomst naar boven worden bijgesteld?
- nieuw of 2e hands?
- vind je het leuk om te sleutelen/knutselen/leren of liever aanzetten en en klaar?

Hier een database met de passmark scores van cpus

Naar mijn idee gaan plex en synology (nog) niet helemaal lekker samen. Op mijn antieke ds1511+ iig niet. Wellicht dat mede tweakers eigen ervaringen hebben

Edit: goede link geplakt deze keer
- Software-raid is in principe voldoende, nog niet zeker of het een vereiste gaat zijn.
- Stroomverbruik is zeker relevant, gaat altijd aan staan.
- Iets meer dan vereist is leuk, maar budget / stroomverbruik is belangrijker dan overkill aan resources.
- Redelijk kleine kans dat de eisen omhoog gaan.
- Nieuw.
- Sleutelen is geen probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Wesley op 08-01-2017 23:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Wesley schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:24:
[...]

Ik kan na wat verder zoeken ook niet direct vinden dat de optimize functie gebruik maakt van hardware transcoding.

[...]

- Software-raid is in principe voldoende, nog niet zeker of het een vereiste gaat zijn.
- Stroomverbruik is zeker relevant, gaat altijd aan staan.
- Iets meer dan vereist is leuk, maar budget / stroomverbruik is belangrijker dan overkill aan resources.
- Redelijk kleine kans dat de eisen omhoog gaan.
- Nieuw.
- Sleutelen is geen probleem.
In hoeverre is hardware transcoding gewenst? Eventueel kan je ook naar Emby kijken namelijk, waar hardware transcoding wel in zit, al is het expirimenteel. Dat is waarschijnlijk wat ik ga doen in mijn aankomende build, Emby gebruiken om zo de load van transcoding te beperken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
EvilWhiteDragon schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:45:
[...]

In hoeverre is hardware transcoding gewenst? Eventueel kan je ook naar Emby kijken namelijk, waar hardware transcoding wel in zit, al is het expirimenteel. Dat is waarschijnlijk wat ik ga doen in mijn aankomende build, Emby gebruiken om zo de load van transcoding te beperken.
Ga het eens bekijken, maar ben toch wel fan van Plex en zou dat graag blijven gebruiken, vandaar dat transcoding puur op CPU ook mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
Ik heb even in de PW naar cpu's gekeken (prijs oplopend), en volgens mij is de i3-6100 de goedkoopste CPU met een interessante passmark score (5445) en een acceptabel TDP (51W).

In dit draadje op het Intel forum hebben ze het over 10/15 watt idle wat denk ik erg netjes is.

Ik denk zelf dat dit wel een leuke cpu is om een nasje omheen te bouwen, hoe denken jullie hierover?

Rarren en parren vreet stiekem ook wel wat cpu, maar een quadcore word gelijk een stuk prijziger en dit model heeft wel HT dus 2 transcoding streams+downloaden zou te overzien moeten zijn denk ik.

software raid met ubuntu ben ik niet bekend mee, maar ik hoor ook goede verhalen over Xpenology. Wellicht is dat ook wel een interessant alternatief voor Ubuntu. Het synology OS (DSM) is zeer gebruiksvriendelijk en de software RAID (SHR) van DSM bevalt vrij goed: schijven wisselen, volume uitbreiden, etc. is een eitje en op mijn ds1511+ trek ik de gigabit lijn naar de desktop vol terwijl hij nog staat te downloaden met 300 Mbit/s (de nas heeft 2x gigabit NIC). Enige nadeel dat ik heb ondervonden waren wat read-errors bij het back-uppen van een zeer oude map die op de nas stond (en er kwamen opeen 61 bad sectors naar boven bij een WD red van net 1 jaar oud).

Ik ben zelf van plan om mijn synology binnenkort te vervangen door iets wat wel Plex aan kan (plus nog wat andere zaken), vandaar mijn interesse in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
kubuksa schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:25:
Ik heb even in de PW naar cpu's gekeken (prijs oplopend), en volgens mij is de i3-6100 de goedkoopste CPU met een interessante passmark score (5445) en een acceptabel TDP (51W).

In dit draadje op het Intel forum hebben ze het over 10/15 watt idle wat denk ik erg netjes is.

Ik denk zelf dat dit wel een leuke cpu is om een nasje omheen te bouwen, hoe denken jullie hierover?

Rarren en parren vreet stiekem ook wel wat cpu, maar een quadcore word gelijk een stuk prijziger en dit model heeft wel HT dus 2 transcoding streams+downloaden zou te overzien moeten zijn denk ik.

software raid met ubuntu ben ik niet bekend mee, maar ik hoor ook goede verhalen over Xpenology. Wellicht is dat ook wel een interessant alternatief voor Ubuntu. Het synology OS (DSM) is zeer gebruiksvriendelijk en de software RAID (SHR) van DSM bevalt vrij goed: schijven wisselen, volume uitbreiden, etc. is een eitje en op mijn ds1511+ trek ik de gigabit lijn naar de desktop vol terwijl hij nog staat te downloaden met 300 Mbit/s (de nas heeft 2x gigabit NIC). Enige nadeel dat ik heb ondervonden waren wat read-errors bij het back-uppen van een zeer oude map die op de nas stond (en er kwamen opeen 61 bad sectors naar boven bij een WD red van net 1 jaar oud).

Ik ben zelf van plan om mijn synology binnenkort te vervangen door iets wat wel Plex aan kan (plus nog wat andere zaken), vandaar mijn interesse in dit topic ;)
Die CPU ziet er inderdaad wel goed uit qua prijs, performance en verbruik. Heb je nog advies qua (merk) moederbord?

Qua geheugen lijkt me 16GB toch meer dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
16GB ram is ruim voldoende, Plex draait al prima met 4GB...

Optimize functie van Plex is niks anders dan alvast de geselecteerde media file transcoderen naar een andere codec, die wel wordt ondersteund door de client. nadeel van optimize functie is voornamelijk: je moet zelf handmatig de media selecteren, je moet zelf kiezen welk codec je wilt hebben en het neemt meer ruimte in beslag. zowel de originele als de optimize media file moet op de server blijven staan..
Kun je dus beter alleen ondersteunende media codecs op je server zetten zodat je helemaal niks hoeft te transcoderen ;)

merk moederbord wordt vaak Asrock genoemd. Check de "Het grote zuinige server topic - deel 2" maar ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
Een voorlopig lijstje; hebben jullie feedback?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,50€ 122,50
1ASRock H110M-ITX€ 70,75€ 70,75
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 115,95€ 115,95
1Cooler Master Elite 110€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 48,42€ 48,42
1Cooler Master V Series V550€ 93,50€ 93,50
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 56,93€ 56,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
voeding is zwaar overkill, 't lijstje wat je hierboven aangeeft zou ik zelf nog op een degelijke PicoPSU durven draaien.
p.s. Ik heb overigens geen idee welke voeding type/merk erbij past maar zo'n beetje max 300watt lijkt mij voldoende..

offtopic:
ik heb een 300watt voeding die 8 HDD's en een lompe I7 draaiend houd...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Die voeding is veel te zwaar en te duur. Ik vermoed dat je die neemt omdat die modulair en stil is, maar als een niet-modulaire voeding met minder vermogen heeft niet zoveel stekkers meer dan je nodig hebt, die krijg je wel weggebonden en er zijn ook kwalitatieve modulaire voedingen met lager vermogen.

De beste ATX voeding met laag vermogen die je kunt nemen is deze: pricewatch: Seasonic G-series 360 watt (en die is ook modulair en stil.

Zoals al gezegd zou een PicoPSU ook kunnen, maar dan moet je met molex verloopjes werken om toe te komen, systeem wat jij gepland hebt verbruikt minder dan 100W.

Je behuizing heeft geen 4 3,5" bays, bedoelde je in je vereisten dan inclusief 2,5"? Een pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart is wat duurder maar heeft wel die plaats. Ik heb een pricewatch: Lian Li PC-Q25B (tweedehands voor de helft van de prijs gekocht), en die is wel een stuk eenvoudiger nog om schijven uit te wisselen dankzij die hotswap backplane (was wel met mijn componenten enorm krap om te bouwen, CPU koeler.

Verder kost je SSD je een SATA poort, waardoor je, zonder PCIe controller, maximaal 3 dataschijven kunt aansluiten. Ik zou je aanraden minimaal te beginnen met 2 in mirror, niet 1. Ik heb zelf als systeemschijf een M.2 SSD gebruikt, daardoor verlies ik geen SATA poort (daar moet ik bij zeggen, normaal gezien kost een M.2 PCIe SSD wel 2 SATA poorten, maar mijn moederbord heeft maar 4 SATA poorten terwijl er vanuit de chipset 6 ter beschikking zijn), en het houdt mijn systeem iets netter aangezien er 2 kabels minder nodig zijn (M.2 SSD schroef je rechtstreeks op het moederbord). Als je dat ook wilt doen, heb je wel een moederbord met zo'n slot nodig, bv pricewatch: Biostar B150GTN en een SSD zoals deze pricewatch: Sandisk X400 M.2 128GB (SATA) of pricewatch: Intel 600p 128GB (PCIe maar nauwelijks sneller dan SATA).

Ik heb een gelijkaardig systeem staan, met een Core i3 van paar generaties ouder dan, en ben heel tevreden op vlak van transcoding en snelheid van bestandsoverdracht.

Ter referentie (bijna alles is tweedehands overigens, vandaar de niet altijd optimale keuze, bv CPU is een zuinige T variant wat eigenlijk weinig uitmaakt, de CPU koeler past nauwelijks in die behuizing, de voeding zou ik ook niet meer opnieuw kopen, de harde schijven zijn behoorlijk luidruchtig en de SSD is sneller dan mijn moederbord aan kan):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130T Boxed€ 299,99€ 299,99
1Asus H97I-PLUS€ 0,-€ 0,-
4Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 343,80
1Lian Li PC-Q25B€ 130,-€ 130,-
1Noctua NH-L12€ 45,95€ 45,95
1Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 56,75€ 56,75
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 52,14€ 52,14
1Samsung SM951 (NVMe) 128GB€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.045,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
geenwindows schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:43:
voeding is zwaar overkill, 't lijstje wat je hierboven aangeeft zou ik zelf nog op een degelijke PicoPSU durven draaien.
p.s. Ik heb overigens geen idee welke voeding type/merk erbij past maar zo'n beetje max 300watt lijkt mij voldoende..

offtopic:
ik heb een 300watt voeding die 8 HDD's en een lompe I7 draaiend houd...
MacPoedel schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:45:
Die voeding is veel te zwaar en te duur. Ik vermoed dat je die neemt omdat die modulair en stil is, maar als een niet-modulaire voeding met minder vermogen heeft niet zoveel stekkers meer dan je nodig hebt, die krijg je wel weggebonden en er zijn ook kwalitatieve modulaire voedingen met lager vermogen.

De beste ATX voeding met laag vermogen die je kunt nemen is deze: pricewatch: Seasonic G-series 360 watt (en die is ook modulair en stil.

Zoals al gezegd zou een PicoPSU ook kunnen, maar dan moet je met molex verloopjes werken om toe te komen, systeem wat jij gepland hebt verbruikt minder dan 100W.

Je behuizing heeft geen 4 3,5" bays, bedoelde je in je vereisten dan inclusief 2,5"? Een pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart is wat duurder maar heeft wel die plaats. Ik heb een pricewatch: Lian Li PC-Q25B (tweedehands voor de helft van de prijs gekocht), en die is wel een stuk eenvoudiger nog om schijven uit te wisselen dankzij die hotswap backplane (was wel met mijn componenten enorm krap om te bouwen, CPU koeler.

Verder kost je SSD je een SATA poort, waardoor je, zonder PCIe controller, maximaal 3 dataschijven kunt aansluiten. Ik zou je aanraden minimaal te beginnen met 2 in mirror, niet 1. Ik heb zelf als systeemschijf een M.2 SSD gebruikt, daardoor verlies ik geen SATA poort (daar moet ik bij zeggen, normaal gezien kost een M.2 PCIe SSD wel 2 SATA poorten, maar mijn moederbord heeft maar 4 SATA poorten terwijl er vanuit de chipset 6 ter beschikking zijn), en het houdt mijn systeem iets netter aangezien er 2 kabels minder nodig zijn (M.2 SSD schroef je rechtstreeks op het moederbord). Als je dat ook wilt doen, heb je wel een moederbord met zo'n slot nodig, bv pricewatch: Biostar B150GTN en een SSD zoals deze pricewatch: Sandisk X400 M.2 128GB (SATA) of pricewatch: Intel 600p 128GB (PCIe maar nauwelijks sneller dan SATA).

Ik heb een gelijkaardig systeem staan, met een Core i3 van paar generaties ouder dan, en ben heel tevreden op vlak van transcoding en snelheid van bestandsoverdracht.

Ter referentie (bijna alles is tweedehands overigens, vandaar de niet altijd optimale keuze, bv CPU is een zuinige T variant wat eigenlijk weinig uitmaakt, de CPU koeler past nauwelijks in die behuizing, de voeding zou ik ook niet meer opnieuw kopen, de harde schijven zijn behoorlijk luidruchtig en de SSD is sneller dan mijn moederbord aan kan):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130T Boxed€ 299,99€ 299,99
1Asus H97I-PLUS€ 0,-€ 0,-
4Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 343,80
1Lian Li PC-Q25B€ 130,-€ 130,-
1Noctua NH-L12€ 45,95€ 45,95
1Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 56,75€ 56,75
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 52,14€ 52,14
1Samsung SM951 (NVMe) 128GB€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.045,62
Bedankt voor jullie advies! Zoals aangeraden heb ik de voeding vervangen.

Wat betreft de SATA aansluitingen, voor mij is 3 dataschijven voldoende (die derde is al op "reserve").

Om budget redenen heb ik ook even de SSD en HDD geschrapt, ik heb nog een Samsung SSD van 256GB liggen en ook nog wel wat oudere schijven van 1TB die ik later kan vervangen door nieuwe, grotere exemplaren.

Daarmee kom ik op het volgende lijstje uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,95€ 122,95
1ASRock H110M-ITX€ 70,75€ 70,75
1Cooler Master Elite 110€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 49,95€ 49,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,55

Zijn er nog verbeteringen mogelijk qua budget / zuinigheid of zit ik zo vrij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hoe ga je dit softwarematig aanpakken?
En dan ook nog zo dat je dit altijd on the go kunt raadplegen? Of wil jij dit alleen voor binnenshuis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hindusaiyan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
De zelfbouw NAS inmiddels al in gebruik? Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?
Pagina: 1