Opzoek naar advies omtrent laten plaatsen of zelf plaatsen warmtepomp.
Wij krijgen 20 december pas te sleutel en omdat de huidige subsidie eind dit jaar ophoudt op warmtepompen wou ik kijken of het nog lukt om voor het eind van het jaar een warmtepomp aan te schaffen en te laten plaatsen door erkend bedrijf met een bon uit dit jaar.
Het is een woning uit 1910, dubbelglas, dak en vloer geïsoleerd en wanden met opzetwandjes naar binnen toe geïsoleerd.
Geen idee of een normale warmtepomp met 40 graden het zonder CV aan kan, of dat er een warm water L/W warmtepomp nodig is ivm alle radiatoren die bij hogere temperatuur natuurlijk beter warmte afgeven.
Historisch gasverbruik:
1500m3 met gezin met 3 kinderen. Wij gaan er met ze 3e wonen dus verwacht een gasverbruik van rond de 1100m3
133m2 / 515m3 woning
bij 40 graden heb ik de volgende afgifte berekend, 3 radiatoren woonkamer/keuken (750, 500, 677 watt), 1 in de gang (600 watt), 1 in de badkamer beneden, 1 in de badkamer boven, 4 slaapkamers met elk 1 radiator (400 watt).
Geen idee over waterinhoud.
- 300 liter nodig ivm gezinsuitbreiding
Heb wat gelezen over kvk inschrijving en dan juiste codes hieraan toevoegen om zo jezelf een factuur te schrijven, maar kan daar het fijne niet over vinden.
De muur achter de bijkeuken zou geschikt zijn voor de warmtepomp.
Dan zit hij achter de huidige CV installatie.
Indien ik dingen mis vraag gerust.
Wij krijgen 20 december pas te sleutel en omdat de huidige subsidie eind dit jaar ophoudt op warmtepompen wou ik kijken of het nog lukt om voor het eind van het jaar een warmtepomp aan te schaffen en te laten plaatsen door erkend bedrijf met een bon uit dit jaar.
Het is een woning uit 1910, dubbelglas, dak en vloer geïsoleerd en wanden met opzetwandjes naar binnen toe geïsoleerd.
Geen idee of een normale warmtepomp met 40 graden het zonder CV aan kan, of dat er een warm water L/W warmtepomp nodig is ivm alle radiatoren die bij hogere temperatuur natuurlijk beter warmte afgeven.
Historisch gasverbruik:
1500m3 met gezin met 3 kinderen. Wij gaan er met ze 3e wonen dus verwacht een gasverbruik van rond de 1100m3
133m2 / 515m3 woning
Afgiftesysteem:
Geen vloerverwarming.bij 40 graden heb ik de volgende afgifte berekend, 3 radiatoren woonkamer/keuken (750, 500, 677 watt), 1 in de gang (600 watt), 1 in de badkamer beneden, 1 in de badkamer boven, 4 slaapkamers met elk 1 radiator (400 watt).
Geen idee over waterinhoud.
SWW:
- plek voor boiler in bijkeuken- 300 liter nodig ivm gezinsuitbreiding
Warmtepompvoorkeur:
L/W, zet op volgorde: stil, zuinig, goedkoop, verkrijgbaarheid, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk, designWie gaat het installeren?
Zelf kopen en installatie wordt uitbesteed ivm subsidie eisen.Heb wat gelezen over kvk inschrijving en dan juiste codes hieraan toevoegen om zo jezelf een factuur te schrijven, maar kan daar het fijne niet over vinden.
De muur achter de bijkeuken zou geschikt zijn voor de warmtepomp.
Dan zit hij achter de huidige CV installatie.
Indien ik dingen mis vraag gerust.
[ Voor 13% gewijzigd door magin12 op 15-10-2024 20:08 ]
DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.