Vervanging smart afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertman1980
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-10 11:54
Dringende vraag, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een "Logitech Harmony Elite" intelligente afstandsbediening. Want er moeten een aantal stappen worden gedaan voordat we TV kunnen kijken. Surround Set aan, Ziggo Next aan TV aan en alles ook op de juiste kanalen (in en outputs). Maar als we op de PS willen, dan moeten de kanalen weer anders zijn.
Dus met een standaard universele afstandsbediening kom ik niet ver.

Wat hebben/gebruiken jullie ?
En wat raad je aan?

Zo ziet mijn afstandsbediening eruit Afbeeldingslocatie: https://www.lifewire.com/thmb/4DJ_QD4qE8aTv__xXiC0yo4AHZo=/750x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/01LW4138565-HeroSquare-645f7c95512945818e9362584f0168f7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb hier dezelfde apparaten en dit werkt gewoon met jou Logitech, maakt activiteit aan voor tv kijken, radio luisteren, gamen, enz. Dan gaat alles met 1 knop aan en op de juiste in en uitgangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cz6efkwLHZjvFBvZbOGui3kl-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5020zBiQ56l493KsditiBRnG.jpg?f=fotoalbum_large

1 opmerking, de ps5 zul je zelf moeten aanzetten want Sony laat andere fabrikanten niet toe.

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] kun je misschien ook info vinden,

[ Voor 58% gewijzigd door BenEco op 06-10-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bertman1980 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:26:
Dringende vraag, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een "Logitech Harmony Elite" intelligente afstandsbediening. Want er moeten een aantal stappen worden gedaan voordat we TV kunnen kijken. Surround Set aan, Ziggo Next aan TV aan en alles ook op de juiste kanalen (in en outputs). Maar als we op de PS willen, dan moeten de kanalen weer anders zijn.
Dus met een standaard universele afstandsbediening kom ik niet ver.

Wat hebben/gebruiken jullie ?
En wat raad je aan?

Zo ziet mijn afstandsbediening eruit [Afbeelding]
Wat is nu exact de vraag @bertman1980? Wil je weten hoe je de stappen die je wilt laten uitvoeren op de juiste manier kunt automatiseren met je Harmony Elite? Of wil je van deze afstandsbediening af omdat het proces te ingewikkeld is en daarom een nieuw product aanschaffen?

Besef dat Logitech jarenlang de oplossing in dit segment / usecase aanbood. Nadat ze gestopt zijn met afstandsbedieningen zijn er wel andere initiatieven ontstaan, sommige volwaardig, andere nog in de kinderschoenen of met veel minder mogelijkheden.

Voor echt aankoopadvies verzoek ik met klem om je topicstart aan te passen en te vermelden welke apparaten (inclusief merk en type) aangestuurd moeten worden, of dat met IR of BT moet, welke knoppen essentieel zijn, wel/geen flymouse, etc en of je bijv het oké vindt om alles 1 voor 1 te selecteren, of dat je juist wil dat er automatische scènes zijn die je met 1 druk op de knop kiest. Gebruik daarvoor het format dat je te zien krijgt zodra je een vraagtopic opent.

Je kunt als begin in elk geval kijken naar afstandsbedieningen van Philips, Sofabaton, Unfolded Circle (Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle) Canta Haptique (Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening) One For All en allerlei Chinese merken. Hier in onze Pricewatch kun je ook al veel filteren en zoeken. categorie: Afstandsbedieningen Dat zou je al houvast kunnen geven voor je wensen. Voeg dat allemaal toe aan de topicstart.

Wil je juist toch je huidige afstandsbediening behouden? Voeg dan duidelijke vragen toe omtrent je wensen; wat je al gedaan hebt en waarom het niet lukt om dit voor elkaar te krijgen. Ook dan vermeld je alle apparaten (merk + type) die je bezit en die je wilt bedienen.

Op deze manier krijg jij betere antwoorden en hebben andere mensen er ook wat aan. De huidige opzet van je post is namelijk te beperkt om het topic open te kunnen houden. Je mag mij een DM sturen ter heropening waarna je de gevraagde informatie aanvult; of een nieuw topic aanmaken met daarin de hierboven beschreven zaken. Dit topic sluit ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 07-10-2024 16:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.