necessaryevil schreef op woensdag 26 november 2025 @ 02:23:
[...]
Ik heb eerst de onderkant getekend en daar een revolve mee gedaan. Om de onderkant te tekenen heb ik inderdaad een fillet gebruik
t,
De sketch:
[
Afbeelding]
En de revolve:
[
Afbeelding]
Na de revolve heb ik nog wat kleine dingen aangepast.
Ik ga de opties die jullie aandragen eens proberen. Het valt me overigens enorm tegen dat het zo moeilijk is om even een vlak aan te wijzen of om iets ergens overheen te vouwen. Ik heb sowieso het gevoel dat Fusion (en soortgelijke programma's) allemaal lastiger dan nodig is, maar dat zal aan mij liggen.
Volgens mij is dit ongeveer wat je wilt toch?
Ik weet je maten natuurlijk niet, dus heb maar ruw wat geschetst wat er op lijkt.
Wat heb ik gedaan:
Eerst een revolve gedaan, maar als blok, dus zonder de holle binnenkant.
Gevolgd door twee fillets voor de rand
Even de main body verborgen.
Dan een hele kleine revolve van een blokje dat een "tand" moet vormen.
Expres als blokje gedaan omdat je anders een klein gaatje krijgt waar de fillet van de kap zit.
Tand-blokje wat fillets gegeven
Dan een "pattern on path" om van 1 tand 3 tanden te maken (teken een path mbv een center point arc aan de buitenkant van het tand-blokje)
En opnieuw een "pattern on path" van die 3 tanden, zodat je x keer 3 tanden krijgt (is een beetje spelen met de settings)
Tenslotte de main body weer aan gezet.
En een revolve gedaan van de binnenkant om de kap hol te maken ("cut" aangeven en zorgen dat alle bodies ge-cut-worden).
Je kunt tussendoor nog tanden samenvoegen (combine) om dingen makkelijker te maken etc, maar gaat even om het idee.