Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Mijn vraag
Wanneer (voor het eerst op deze pc) probeer in te loggen op windows 11 met een zakelijk gebruikers account dan staat er dat dit mailadres niet bestaat. Echter weet ik zeker dat dit wel het geval is, aangezien dit ookal op andere systemen op exact dezelfde wijze is gedaan. Wanneer ik probeer in te loggen met een prive account dan werkt dit wel meteen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Prodesk 600 g6 met windows 11 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De bios gereset, tmp gecleard, meerdere zakelijke accounts geprobeerd. Het valt mij ook op dat ik in het installatiescherm niet kan kiezen uit "login met een zakelijk of prive account".

Weet iemand hoe dit op te lossen is en/of hoe dit kan komen?

Beste antwoord (via SteefdeKa op 01-10-2024 21:53)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me af of je toch niet toevallig een Home editie geinstalleerd hebt. Ik neem aan dat we het hier hebben over de out-of-box-experience waar je wenst aan te melden na een verse installatie.

Maar ook, waarom zou je dat willen met een bedrijfsaccount? Of staat je werkgever dat expliciet toe?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:59
Zit ie wel goed en aangemeld in de AD?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me af of je toch niet toevallig een Home editie geinstalleerd hebt. Ik neem aan dat we het hier hebben over de out-of-box-experience waar je wenst aan te melden na een verse installatie.

Maar ook, waarom zou je dat willen met een bedrijfsaccount? Of staat je werkgever dat expliciet toe?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je een Business Premium of andersoortige licentie met Intune? Anders mag je niet aanmelden met een zakelijk account omdat hij dan ook direct een Entra join wil doen. Inloggen met een zakelijk MS365 account heb ik in andere vormen persoonlijk niet werkend gezien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:36:

Wat precies het probleem was is nog altijd een vaag verhaal ik denk persoonlijk dat er iets niet goed zat in de herkenning van de productkey. I.v.m. strenge beveilingsnormen moeten wij inloggen in de zakelijke omgeving.

Na lang zoeken het probleem gevonden, er stond een pro key onder maar hij herkende deze als home licentie. Na veel geklungen uiteindelijk een pro master key kunnen gebruiken (losgekoppeld van het netwerk), deze vervolgens de omgeving laten uitbreiden naar pro, toen de aangekochte productkey weer opnieuw ingevoerd en toen herkende hij hem wel juist.
Pagina: 1