windows 11 microsoft business account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glimmer1980
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een windows 11 home editie op een laptop. De laptop heb ik geupdate naar windows 11 pro. Nu is er een lokaal account aangemaakt. Deze wil ik omzetten naar een microsoft account. Ik ben naar "accounts --> accountinstellingen" gegaan en geklikt op "in plaats daarvan aanmelden met een microsoft-account". Als ik hier nu het desbetreffende microsoft account invoer dan krijgen ik de melding

"Dit microsoft account bestaat niet. Voer een ander account in"

Het business office account dat ik gebruik bestaat wel degelijk en ik kan daar ook "online" op aanmelden".

Heeft iemand anders deze ervaring gehad?

Met vriendelijke groet,

Ramon
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt niet met een zakelijk account aanmelden in Windows op die manier, daarvoor moet je hem AzureAD joinen.
Als je dat niet kunt of wil dan is het enige wat je met je zakelijke account kunt doen toevoegen als werk/schoolaccount voor integraties binnen het OS zoals Edge, Office Apps en OneDrive.

De functie die jij nu gebruikt is alleen voor persoonlijke MS accounts (dus Live/Outlook.com en niet microsoft 365).

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 13-09-2023 21:32 ]

I reject your reality and substitute my own

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:59

TheVMaster

Moderator WOS
glimmer1980 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:13:
Ik heb een windows 11 home editie op een laptop. De laptop heb ik geupdate naar windows 11 pro. Nu is er een lokaal account aangemaakt. Deze wil ik omzetten naar een microsoft account. Ik ben naar "accounts --> accountinstellingen" gegaan en geklikt op "in plaats daarvan aanmelden met een microsoft-account". Als ik hier nu het desbetreffende microsoft account invoer dan krijgen ik de melding

"Dit microsoft account bestaat niet. Voer een ander account in"

Het business office account dat ik gebruik bestaat wel degelijk en ik kan daar ook "online" op aanmelden".

Heeft iemand anders deze ervaring gehad?

Met vriendelijke groet,

Ramon
...
Je moet aanmelden met een Werk Account, dus als je in je Accounts pagina zit moet je op Access to work or school klikken en daar je account toevoegen (door op Connect/Verbinden te klikken). Er bestaat dan overigens wel een kans dat je aan het einde van de rit een machine hebt die beheerde wordt door de organisatie (geen idee of het je 'eigen' M365 omgeving is btw of van een werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmer1980
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ga ermee aan de slag. Bedankt voor jullie snelle reacties.